Рішення
від 15.07.2020 по справі 240/12429/19
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 липня 2020 року м. Житомир справа № 240/12429/19

категорія 108080100

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

судді Семенюка М.М.,

з участю секретаря судового засідання Капустинської Г.О.,

представника позивача Телічка Ю.А., представника відповідача Домарацької В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Тантал" до Головного управління ДПС у Житомирській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

встановив:

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Житомирській області № 0004173205 та № 0004183205 від 21.10.2019.

В обґрунтування позову зазначає, що залишки нафтопродуктів по бухгалтерському обліку не звірялись; під час перевірки Підприємством було надано всі запитуванні посадовими особами контролюючого органу документи, про що свідчить відсутність акту контролюючого органу про відмову в наданні копій документів, який, в разі такої відмови, відповідно до вимог пункту 85.6 статті 85 Податкового кодексу України повинен були складений перевіряючими; працівниками органу ДФС при вимірюванні об`єму палива в резервуарах використовувався метрошток, який має незначну похибку; перевіряючими не було дотримано процедури здійснення вимірювань об`єму нафтопродуктів при перевірці; рівень підтоварної води, для визначення якої встановлена спеціальна методика і потребує спеціальних знань, також не перевірявся; працівник органу ДФС запевнив бухгалтера підприємства, що відповідна ліцензія ПП "ТАНТАЛ" буде видана до кінця поточного тижня, тобто 28 червня 2019 року.

Ухвалою від 07.02.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, яка розглядається за правилами загального позовного провадження.

Відповідач подав письмовий відзив на позовну заяву (а.с.85-87), в якому просив відмовити в задоволенні позову з тих підстав, що 01.07.2019 та 02.07.2019 ПП ТАНТАЛ здійснювало реалізацію пального без наявної ліцензії; внаслідок співставлення під час перевірки показників Х-звіту від 30.09.2019, наданого позивачем, та фактичних залишків запасів на 30.09.2019, визначених посадовими особами ПП "Тантал" в присутності працівників контролюючого органу, та відображених у відомості про результати перевірки, станом на 30.09.2019 встановлено надлишок бензину А - 95 21,47 л на суму 577,33 грн., бензину А - 92 18,11 л на суму 447,32 грн., дизпалива 181,97 л на суму 4347,26 грн. та нестачу дизпалива євро 290,25 л на суму 6934,07 грн., газу скрапленого 15,0 л на суму 169,5 грн.

Позивач відповіді на відзив не подав.

В судовому засіданні:

- представник позивача просив позов задовольнити;

- представник відповідача просив відмовити в задоволенні позовних вимог.

В період з 22.07.2020 по 28.07.2020 суддя Семенюк М.М. перебував у відпустці.

Проаналізувавши та оцінивши досліджені по справі докази, суд приходить до висновку, що позов не підлягає задоволенню з таких підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, 17.09.2019 відповідачем проведено фактичну перевірку позивача з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та паливом, за результатами якої складено акт від 01.10.2019 № 22/32/40867196 (а. 88).

Даною перевіркою встановлено факт реалізації пального без відповідної ліцензії на право роздрібної торгівлі пального та факт ведення з порушенням порядку, встановленого законодавством обліку товарних запасів за місцем їх реалізації.

На підставі акту перевірки від 01.10.2019 № 22/32/40867196 21.10.2019 відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення № 0004173205 (а.с. 23), яким застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 250000 грн. та № 0004183205 (а.с. 24), яким застосовано штрафні санкції в сумі 29295,28 грн.

Не погоджуючись з прийнятими податковими повідомленнями-рішеннями, позивач оскаржив їх до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Щодо податкового повідомлення - рішення № 0004173205.

Відповідно до ч. 30, 34 ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального", ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п`ять років.

Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.

Положеннями ч. 38 ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" передбачено, що крім іншого для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом заінтересована особа подає заяву.

З матеріалів справи вбачається, що 24.06.2019 ПП "Тантал" подало відповідачу заяву щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним (а.с. 33-34).

Відповідно до інформації, яка міститься в даній заяві, 02.07.2019 було внесено платіж за ліцензію в сумі 2000 грн.

03.07.2019 позивачу була видана ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним (а.с. 30-31) терміном до 03.07.2024.

В позові (а.с. 45) позивач посилається на те, що 26.06.2019 бухгалтер ПП "Тантал" зателефонувала до ГУ ДФСУ у Житомирській області щоб дізнатися, на якій стадії знаходиться розгляд відповідної заяви і останній запевнив бухгалтера підприємства, що ліцензія буде видана 28.06.2019, тобто працівник контролюючого органу свідомо чи не свідомо ввів в оману посадову особу підприємства.

В судовому засіданні в якості свідка було допитано ОСОБА_1 (бухгалтера ПП "Тантал"), яка повідомила про те, що позивач знав, що 01.07.2019 та 02.07.2019 роздрібна торгівля пальним здійснюється без ліцензії, але посадові особи відповідача запевнили її, що ліцензія буде до 28.06.2019. Особисто ОСОБА_1 пересвідчилась, що 01.07.2019 та 02.07.2019 в Єдиному державному реєстрі суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним ПП "Тантал" не значилось.

Відповідно до ст. 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального", за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

До суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії - 250000 гривень.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що податкове повідомлення-рішення № 0004173205 прийняте відповідачем правомірно, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Те, що позивач поклався на слова посадової особи контролюючого органу, не звільняє ПП "Тантал" від обов`язку здійснювати торгівлю пальним при наявності відповідної ліцензії.

Щодо податкового повідомлення - рішення № 0004183205 (а.с. 24).

Обґрунтовуючи неправомірність даного рішення, позивач посилався на наступне: залишки нафтопродуктів по бухгалтерському обліку не звірялись; працівниками органу ДФС при вимірюванні об`єму палива в резервуарах використовувався метрошток, який має незначну похибку; перевіряючими не було дотримано процедури здійснення вимірювань об`єму нафтопродуктів при перевірці; рівень підтоварної води, для визначення якої встановлена спеціальна методика і потребує спеціальних знань, також не перевірявся. Як наслідок акт перевірки ґрунтується на неправильно здійснених вимірах об`ємів нафтопродуктів на АЗС та проведеній інвентаризації нафтопродуктів.

Відповідно до пункту 12 статті 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", суб`єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/ або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов`язані вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку.

З матеріалів справи вбачається, що в ході проведення перевірки відповідачем перевірено копію Х-звіту від 30.09.2019, відповідно до якого залишок запасів становить бензину А - 952432,64 л на суму 65413,69 грн.; бензину А - 924131,92 л на суму 102058,42 грн.; дизпалива 4065,58 л на суму 97126,71 грн.; дизпалива євро 2499,48 л на суму 59712,58 грн.; бензин А - 95 євро 1108,00 л на суму 30569,72 грн.; газ скраплений 10733,33 л на суму 121286,63 грн. (а.с. 92-99).

Актом перевірки встановлено, що станом на 30.09.2019 встановлено надлишок бензину А - 9521,47 л на суму 577,33 грн., бензину А - 9218,11 л на суму 447,32 грн., дизпалива 181,97 л на суму 4347,26 грн. та нестачу дизпалива євро 290,25 л на суму 6934,07 грн., газу скрапленого 15,0 л на суму 169,5 грн. Всього надлишку на суму 7544,07 грн., нестачі 7103,57 грн. Вказане підтверджується також Відомостю (а.с.28-29, 98-99) про результати перевірки щодо повноти оприбуткування, реалізації та фактичних залишків запасів станом на 30.09.2019, підписаної директором ПП "Тантал" і відповідно до якої зняття фактичних залишків товарів відбувалось за участі останнього.

В акті перевірки позивач зазначив, що не погоджується з діями та висновками працівників та буде подавати заперечення.

Однак заперечень на акт ПП "Тантал" не подало.

Крім того, під час перевірки відповідачем було запропоновано ПП "Тантал" провести інвентаризацію з урахуванням вимог п. 8 "Порядку проведення інвентаризації" Інструкції про порядок приймання, зберігання, відпустку та обліку газів вуглеводневих скраплених для комунально-побутового споживання та автомобільного транспорту (а.с.90), чого позивачем зроблено не було.

Свідок ОСОБА_1 показала, що під час перевірки від відповідача до ПП "Тантал" надходив лист (а.с.90) про проведення інвентаризації товарно-матеріальних цінностей, однак інфвентаризація була проведена вже після перевірки.

Порядок організації та виконання робіт, пов`язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти і нафтопродуктів встановлює Інструкція про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затверджена Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв`язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України від 20.05.2008 № 281/171/578/155, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 2 вересня 2008 р. № 805/15496 (далі - Інструкція).

Відповідно до підпункту 10.2.10 пункту 10.2 Інструкції на підставі ТТН та акта приймання (у разі його наявності) оператор АЗС має оприбуткувати прийнятий нафтопродукт за марками та видами (дизельне паливо залежно від масової частки сірки), тобто зробити необхідні записи в журналі обліку надходження нафтопродуктів на АЗС за формою N 13-НП. Дані про оприбутковані нафтопродукти заносяться до змінного звіту АЗС за формою N 17-НП.

На підставі пункту 14.1 Інструкції, під час приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів керівник підприємства та головний бухгалтер здійснюють контроль за дотриманням матеріально відповідальними особами вимог цієї Інструкції та забезпечують: своєчасне оформлення документів руху нафти та нафтопродуктів; збереження їх кількості і якості; відображення їх руху за бухгалтерським обліком; своєчасне вжиття заходів щодо попередження псування, втрат, нестач та розкрадання нафти та нафтопродуктів, а також створення необхідних умов для їх зберігання.

Згідно з пунктом 14.4 Інструкції, матеріально відповідальні особи підприємств (за винятком НПЗ) ведуть кількісний облік нафти та нафтопродуктів у товарній книзі кількісного руху нафтопродуктів (нафти) за формою N 31-НП, у якій зазначаються надходження і відпуск нафтопродуктів за день, а також їх залишки на кінець дня.

Записи в товарній книзі кількісного руху нафти і нафтопродуктів здійснюють за марками і видами матеріально відповідальні особи:

під час приймання - на підставі приймального акта або ТТН;

під час відпуску - на підставі реєстрів відпуску за добу.

Залишок нафти та нафтопродуктів обчислюється після кожного запису в товарній книзі.

Відповідно до підпункту 10.3.1.3 пункту 10.3 Інструкції, облік реалізації нафтопродуктів ведеться через зареєстрований, опломбований у встановленому порядку та переведений до фіскального режиму роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій кожною АЗС, яка здійснює розрахунки із споживачами готівкою. Відпуск нафтопродуктів за готівку відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.

Згідно приписів підпунктів 10.3.2-10.3.4 Інструкції, відпуск нафтопродуктів за готівку, талони, платіжними картками відображається у змінному, звіті АЗС за формою № 17-НП.

Відповідно до пп. 4.2.5.4-4.2.5.6 пункту 4.2 Інструкції, для дистанційного керування паливно-роздавальними колонками мають використовуватись технічні засоби, що належать до складу спеціалізованих електронних контрольно-касових апаратів, унесених до Державного реєстру електронних контрольно-касових апаратів і комп`ютерних систем України для сфери застосування на АЗС. Зазначені засоби мають відповідати технічним вимогам до спеціалізованих електронних контрольно-касових апаратів для сфери застосування на АЗС та забезпечувати реєстрацію грошових коштів і надання розрахункових документів у єдиному технологічному циклі з відпусканням нафтопродуктів.

Місцеве керування паливно-роздавальними колонками має передбачати можливість функціонування з РРО.

Обсяг реалізації нафтопродукту, що фіксується лічильником сумарного обліку паливно-роздавальних колонок за певний проміжок часу, має збігатися з обсягом реалізації, відображеним у звітних документах касового апарата за всіма формами оплати за цей самий проміжок часу. При цьому розбіжність за добу між показами лічильника сумарного обліку і даними звітних документів касового апарата не повинна перевищувати 0,1 % від об`єму відпущених пального або олив.

Отже, після оприбуткування нафтопродуктів, дані лічильника сумарного обліку паливно-роздавальних колонок, система керування паливно-роздавальними колонками та реєстратори розрахункових операцій діють як одне ціле та не повинні мати розбіжностей даних більш ніж на 0,1 %.

Як наслідок, дані про оприбутковане за даними бухгалтерського обліку пальне повинні відповідати даним реєстратора розрахункових операцій.

Для перевірки наявності не оприбуткованих нафтопродуктів є співставлення даних обліку звітів АЗС за формою N 17-НП, журналу за формою N 13-НП, товарної книги N 31-НП, даних РРО з фактичними вимірюваннями залишків пального в резервуарах.

Відповідно до статті 20 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" за здійснення реалізації товарів, які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості не облікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що податкове повідомлення - рішення № 0004183205 прийнято у відповідності до норм чинного законодавства.

При цьому суд звертає увагу, що відповідачем ніяких доказів, які б свідчили про відсутність станом на 30.09.2019 не облікованих у встановленому порядку товарів не надано.

Зважаючи на відмову у задоволенні позовних вимог, питання про розподіл судових витрат судом не вирішується.

На підставі викладеного, керуючись статтями 242-246 КАС України, суд

вирішив:

Відмовити в задоволенні позову Приватного підприємства "Тантал" (майдан Бердичівський, 3, с. Зарічани, Житомирський р-н, Житомирська обл., 12440, код 40867196) до Головного управління ДПС у Житомирській області (вул. Юрка Тютюнника, 7, м. Житомир, 10003, код 43142501) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення, з урахуванням п. 3 Розділу VI КАС України.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя М.М. Семенюк

Повне судове рішення складене 29 липня 2020 року

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.07.2020
Оприлюднено30.07.2020
Номер документу90670973
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —240/12429/19

Постанова від 31.03.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 15.03.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 18.01.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 09.12.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 05.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 14.09.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 11.09.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Рішення від 15.07.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Семенюк Микола Миколайович

Рішення від 15.07.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Семенюк Микола Миколайович

Ухвала від 07.02.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Семенюк Микола Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні