Ухвала
від 31.07.2020 по справі 460/5497/20
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

31 липня 2020 року м. Рівне№460/5497/20

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді О.М. Дудар, перевіривши виконання вимог статті 160, 161, 172 Кодексу адміністративного судочинства України за позовною заявою

ОСОБА_1

до Комунального закладу "Обласне бюро судово-медичної експертизи" в Рівненській області

про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинення певних дій,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся з позовом до Комунального закладу "Обласне бюро судово-медичної експертизи" в Рівненській області, за змістом якого просить:

- визнати протиправною бездіяльність Комунального закладу "Обласне бюро судово-медичної експертизи" в Рівненській області щодо відмови у виготовленні та наданні витягу з журналу реєстрації трупів Рівненського обласного бюро судового-медичної експертизи стосовно трупа ОСОБА_2 , який надійшов до моргу Комунального закладу "Обласне бюро судово-медичної експертизи" в Рівненській області 26.01.2009 та щодо якого було проведено судово-медичне дослідження, результати якого було викладено у акті судово-медичного дослідження трупа від 16.02.2009 №61;

- зобов`язати Комунальний заклад "Обласне бюро судово-медичної експертизи" в Рівненській області надати витяг із журналу реєстрації трупів Рівненського обласного бюро судового-медичної експертизи стосовно трупа ОСОБА_2 , який надійшов до моргу Комунального закладу "Обласне бюро судово-медичної експертизи" в Рівненській області 26.01.2009 та щодо якого було проведено судово-медичне дослідження, результати якого було викладено у акті судово-медичного дослідження трупа від 16.02.2009 №61;

- встановити Комунальному закладу "Обласне бюро судово-медичної експертизи" в Рівненській області десятиденний термін, з дня набрання законної сили судовим рішення для надання витягу із журналу реєстрації трупів Рівненського обласного бюро судового-медичної експертизи стосовно трупа ОСОБА_2 , який надійшов до моргу Комунального закладу "Обласне бюро судово-медичної експертизи" в Рівненській області 26.01.2009 та щодо якого було проведено судово-медичне дослідження, результати якого було викладено у акті судово-медичного дослідження трупа від 16.02.2009 №61.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.

Судом встановлено, що подана позовна заява не відповідає вимогам ст.ст.160-161 КАС України, з огляду на наступне.

Відповідно до п.2 ч.5 ст.160 КАС України в позовній заяві зазначається повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.

Частиною 6 статті 160 КАС України визначено, що якщо позовна заява подається представником, то у ній додатково зазначаються відомості, визначені у пункті 2 частини п`ятої цієї статті стосовно представника.

Всупереч викладеному, у позовній заяві не зазначено номерів і серій паспортів позивача, представника позивача чи їхніх реєстраційних номерів облікових карток платників податків (за наявності).

Позивач, визначивши відповідачем Комунальний заклад "Обласне бюро судово-медичної експертизи" в Рівненській області, зазначив код ЄДРПОУ 02010439, який відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань належить юридичній особі з найменуванням Комунальний заклад "Обласне бюро судово-медичної експертизи" Рівненської обласної ради.

Виходячи з наведеного, позивачем у позовній заяві не зазначено повне найменування відповідача, яке відповідає ідентифікаційному коду юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 02010439.

Відповідно до ч.3 ст.161 КАС України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Згідно з ч.2 ст.132 КАС України, розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначаються Законом України "Про судовий збір" від 08.07.2011 №3674-VI (далі - Закон №3674-VI).

Відповідно до ч.1 ст.3 Закону №3674-VI, судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.

Згідно з ч.1 ст.4 Закону №3674-VI, судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Абзацом 4 статті 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" від 14.11.2019 №294-IX, установлено з 01.01.2020 прожитковий мінімум для працездатних осіб на рівні 2102,00грн на одну особу.

Судом встановлено, що позивачем фактично заявлено одну вимогу немайнового характеру.

За змістом п.3 ч.2 ст.4 Закону №3674-VI, за подання до адміністративного суду фізичною особою адміністративного позову немайнового характеру, ставка судового збору становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відтак, за подання даного позову до суду позивачу належало сплатити судовий збір у сумі 840,80грн.

Всупереч викладеному, позивачем не додано до адміністративного позову документа про сплату судового збору.

Поряд з цим, разом з позовною заявою позивачем подано клопотання про звільнення від сплати судового збору, оскільки його доходи є вкрай низькими, що не дають можливості здійснити сплату судового збору. На підтвердження майнового стану, позивач надав довідку про доходи за період з січня 2020 року по червень 2020 року.

Розглянувши подане клопотання, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.1 ст.133 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Згідно з ст.8 Закону №3674-VI, враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: 1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або 2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або 3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.

Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.

Отже, чинними нормами передбачено вичерпний перелік підстав для звільнення від сплати судового збору. При цьому, клопотання про звільнення від сплати судового збору може бути викладене в позовній заяві, яка подається до суду, або окремим документом. Особа, яка заявляє відповідне клопотання, згідно з ч.1 ст.77 КАС України повинна навести доводи та подати докази на підтвердження того, що її майновий стан перешкоджав (перешкоджає) сплаті судового збору у встановленому законодавством порядку і розмірі.

Довідкою від 24.06.2020 №04-3907, виданою ОСОБА_1 , стверджується, що за період з грудня 2019 року по травень 2020 року кошти в установу не надходили.

Водночас, суд зазначає, що в силу вимог ст.8 Закону №3674-VI, доказом на підтвердження обґрунтованості клопотання про звільнення від сплати судового збору, у зв`язку з скрутним майновим станом, зокрема, є довідка про річний дохід позивача за попередній календарний рік.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання позивача про звільнення від сплати судового збору.

Відповідно до ч.1 ст.169 КАС України, суддя встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

За таких обставин, позов слід залишити без руху.

Керуючись статтями 169, 256 КАС України, суд

У Х В А Л И В :

Позовну заяву ОСОБА_1 до Комунального закладу "Обласне бюро судово-медичної експертизи" в Рівненській області про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинення певних дій залишити без руху.

Запропонувати ОСОБА_1 у встановлений судом строк усунути недоліки позовної заяви шляхом подання суду:

- належним чином оформленої позовної заяви (із примірником для відповідача) з зазначенням у ній номерів і серій паспортів позивача, представника позивача чи їхніх реєстраційних номерів облікових карток платників податків (за наявності), повного найменування відповідача;

- документа про сплату судового збору у сумі 840,80грн за наступними реквізитами: "Отримувач коштів - УК у м.Рiвному/м.Рiвне/22030101; Код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38012714; Банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); Код банку отримувача (МФО) - 899998; Рахунок отримувача - UA688999980313111206084017002; Код класифікації доходів бюджету - 22030101; Призначення платежу - *;101;


(код клієнта за ЄДРПОУ для юридичних осіб (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8), реєстраційний номер облікової картки платника податків - фізичної особи (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України, в разі якщо платник через свої релігійні переконання відмовився від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомив про це відповідний орган Міністерства доходів і зборів України і має відповідну відмітку у паспорті); Судовий збір, за позовом
(ПІБ чи назва установи, організації позивача), Рівненський окружний адміністративний суд (назва суду, де розглядається справа)" або доказів, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви тривалістю 10 днів з дня вручення даної ухвали.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та окремо не оскаржується.

Суддя О.М. Дудар

Дата ухвалення рішення31.07.2020
Оприлюднено03.08.2020
Номер документу90705537
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинення певних дій

Судовий реєстр по справі —460/5497/20

Ухвала від 09.02.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 18.01.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 09.11.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 18.09.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 19.08.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 31.07.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні