ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 липня 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/2512/20
Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Слободянюк Н.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Професійно-технічного училища №46 с.Лазірки Оржицького району Полтавської області до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області та Державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області Радівілової Світлани Олексіївни про визнання дій протиправними, визнання протиправним та скасування припису, -
В С Т А Н О В И В:
Професійно-технічне училище №46 с.Лазірки Оржицького району Полтавської області /далі - позивач, ПТУ №46 с.Лазірки/ звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою (з урахуванням уточненої позовної заяви) до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області /далі - відповідач-1, ГУ Держгеокадастру у Полтавській області/ та Державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області Радівілової Світлани Олексіївни /далі - відповідач-2, державний інспектор Радівілова С.О./ про:
- визнання незаконними дій Державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області - провідного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Гребінківському, Лохвицькому, Лубенському, Оржицькому, Пирятинському, Чорнухинському районах управління з контролю за використанням та охороною земель Радівілової Світлани Олексіївни щодо проведення перевірки стану додержання вимог земельного законодавства щодо використання та охорони земель усіх категорій власності, дотримання вимог земельного законодавства під час надання земельної ділянки площею 131,9000 га, яка знаходиться на території Вороньківської сільської ради Чорнухинського району Полтавської області, та винесення припису №61-ДК/0036/Пр/03/01/-20 від 03 січня 2020 року;
- визнання протиправним та скасування припису Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області №61-ДК/0036/Пр/03/01/-20 від 03 січня 2020 року /а.с.64-70/.
Позов обґрунтований тим, що відповідачами проведено перевірку та складено припис №61-ДК/0036/Пр/03/01/-20 від 03 січня 2020 року протиправно та всупереч порядку, встановленого чинним законодавством, оскільки позивач не був повідомлений про проведення перевірки та про підстави такої перевірки та акт перевірки на адресу позивача не надходив. Крім того, у позивача відсутні підстави для виконання вимог Припису №61-ДК/0036/Пр/03/01/-20 від 03 січня 2020 року, адже договір про спільний обробіток землі від 30 квітня 2012 року укладено між позивачем та ТОВ Чорнухинська аграрно- промислова компанія на підставі рішення Головного управління освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації, оформленого протоколом №7 від 03 квітня 2012 року, та рішення Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, повідомленого листом №1/11-4617 від 06 квітня 2012 року. Договір про спільний обробіток землі від 30 квітня 2012 року є чинним та в судовому порядку нечинним не визнавався.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 02 червня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, витребувано докази.
Відповідач-1 позов не визнав та у відзиві на позовну заяву /а.с. 119-127/ зазначив, що підставою для проведення перевірки став наказ ГУ Держгеокадастру у Полтавській області №61-ДК від 24 січня 2020 року, що прийнятий у зв`язку з надходженням листа Лубенської місцевої прокуратури Полтавської області №333-3479 від 19 грудня 2019 року. Цим листом повідомлено, що згідно листа ПТУ №46 с.Лазірки №818 від 13 липня 2019 року через віддаленість училища від місця розташування спірної земельної ділянки та неможливість залучення учнів для безпосереднього обробітку та практичних занять у зв`язку з відсутністю відповідних ресурсів за договором про спільний обробіток землі від 30 квітня 2012 року позивач фактично передав в оренду ТОВ Чорнухинська аграрно- промислова компанія земельну ділянку державної власності загальної площею 131,9 га , яка знаходиться на території Вороньківської сільської ради Чорнухинського району Полтавської області. 30 січня 2020 року було проведено перевірку дотримання вимог земельного законодавства щодо земельної ділянки та складено акт №61-ДК/055/АП/09/01/-20, а 03 лютого 2020 року складено Припис №61-ДК/0036/Пр/03/01/-20. Припис містить технічну помилку щодо дати його складання, а саме помилково зазначено 03.01.2020 . Складення оскаржуваного припису саме 03 лютого 2020 року підтверджується записом №04-02-14 в журналі реєстрації приписів ГУ Держгеокадастру у Полтавській області та оперативною довідкою з системи електронного документообігу ДОК ПРОФ ТМ СТЕП 2.0 . Відповідно до положень статей 92, 95, 116, 118, 121, 122 Земельного кодексу України та статей 317, 319 Цивільного кодексу України землекористувачі не наділені правами щодо розпорядження земельною ділянкою, яка перебуває у користуванні, а тому позивач, як постійний землекористувач земельної ділянки площею 131,9000 га, яка знаходиться на території Вороньківської сільської ради Чорнухинського району Полтавської області, не мав повноважень щодо укладення договору про спільний обробіток землі від 30 квітня 2012 року із ТОВ Чорнухинська аграрно- промислова компанія , предметом якого є зазначена земельна ділянка. Згідно положень статей 15 2 , 144 Земельного кодексу України та Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області наділене повноваженнями щодо здійснення контролю за використанням та охороною земель шляхом проведення заходів такого контролю у формі перевірки земельної ділянки та винесення приписів, а тому посилання позивача на положення Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності є безпідставним.
Правом на подання відзиву на позовну заяву, відповідач-2 не скористався.
Справу розглянуто судом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи відповідно до пункту 10 частини шостої статті 12 та частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі приписів частини четвертої статті 229 КАС України.
Дослідивши письмові докази, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.
Відповідно до Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою серії ПЛ №3, який зареєстрований 02 вересня 1993 року в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №3 /а.с.142-145/, земельна ділянка площею 133,0 га, яка розташована на території Вороньківської сільської ради Чорнухинського району Полтавської області, надана у постійне користування Лазірківському середньому професійно-технічному училищу №46 відповідно до рішення Вороньківської сільської Ради народних депутатів Чорнухинського району Полтавської області України №8 від 21 серпня 1992 року для проведення практичних занять.
Листом Лубенської місцевої прокуратури Полтавської області №33/3-5479вих19 від 19 грудня 2019 року /а.с.133-134/ повідомлено Головному управлінню Держгеокадастру у Полтавській області, що під час вивчення стану додержання вимог законодавства при використанні земель сільськогосподарського призначення установлено, що Професійно-технічне училище №46 с.Лазірки Оржицького району Полтавської області незаконно розпорядилося земельною ділянкою державної форми власності. Так, 30 квітня 2012 року між Професійно-технічним училищем №46 с.Лазірки Оржицького району Полтавської області та Товариством з обмеженого відповідальністю Чорнухинська аграрно-промислова компанія було укладено договір про спільний обробіток землі та договір про надання інформаційних (консультаційних) послуг. Відповідно до договору про спільний обробіток землі від 30 квітня 2012 року ПТУ №46 с. Лазірки зобов`язано виділити ТОВ Чорнухинська аграрно-промислова компанія в користування для спільного обробітку земельну ділянку загальною площею 131,9 га, яка знаходиться на території Вороньківської сільської ради Чорнухинського району Полтавської області. Водночас з інформації ПТУ №46 с. Лазірки № 818 від 13 листопада 2019 року вбачається, що залучення учнів для безпосереднього обробітку та проведення практичних занять унеможливлене у зв`язку з віддаленістю училища від місця розташування земельної ділянки та відсутністю відповідних ресурсів. Земельну ділянку за договором про спільний обробіток землі від 30 квітня 2012 року ПТУ №46 с. Лазірки передало ТОВ Чорнухинська аграрно-промислова компанія у користування на певний строк за визначену плату без визначення спільної мети та координації спільних дій учасників, тобто фактично в оренду. Крім того, внаслідок укладення цього договору фактично змінено цільове призначення земельної ділянки, що не належить до повноважень навчального закладу. Згідно з Державним актом на право постійного користування серії ПЛ від 02 вересня 1993 року землю надано у постійне користування для проведення практичних занять, а згідно з договором про спільний обробіток землі від 30 квітня 2012 року - для сільськогосподарського використання. У зв`язку з викладеним, Лубенською місцевою прокуратурою Полтавської області висловлено прохання провести перевірку дотримання вимог законодавства при наданні земельної ділянки у користування та укладення договору про спільний обробіток землі від 30 квітня 2012 року.
Наказом Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області №61-ДК від 24 січня 2020 року "Про здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності" /а.с.132/, винесеного відповідно до вимог Земельного кодексу України, Законів України Про державний контроль за використанням та охороною земель , Про охорону земель , Положення про Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області, затвердженого наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру №285 від 12 листопада 2019 року, з урахуванням листа Лубенської місцевої прокуратури Полтавської області №33/3-5479вих19 від 19 грудня 2019 року, наказано державному інспектору у сфері державного контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області - провідного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Гребінківському, Лохвицькому, Лубенському, Оржицькому, Пирятинському, Чорнухинському районах управління з контролю за використанням та охороною земель Радівіловій Світлані за участю головного державного інспектора у сфері державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель на території Чорнухинського району - начальника відділу у Чорнухинському районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області - Антоненка В`ячеслава здійснити у термін з 28 січня 2020 року по 31 січня 2020 року державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства під час надання земельної ділянки площею 191,90га, яка знаходиться на території Вороньківської сільської ради Чорнухинського району Полтавської області.
30 січня 2020 року державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області - провідним спеціалістом відділу контролю за використанням та охороною земель у Гребінківському, Лохвицькому, Лубенському, Оржицькому, Пирятинському, Чорнухинському районах управління з контролю за використанням та охороною земель Радівіловою Світланою Олексіївною відповідно до вимог статей 6 та 10 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель проведена перевірка з питань дотримання вимог земельного законодавства під час надання земельної ділянки площею 131,90 га, яка знаходиться на території Вороньківської сільської ради Чорнухинського району Полтавської області, за результатами якої складено акт №61-ДК/055/АП/09/01/-20 від 30 січня 2020 року /а.с.135-136/.
Перевіркою встановлено та в акті №61-ДК/055/АП/09/01/-20 від 30 січня 2020 року зафіксовано, що об`єкт перевірки - земельна ділянка сільськогосподарського призначення державної власності площею 131,90 га (рілля) (кадастровий номер не визначений), яка розташована на території Вороньківської сільської ради Чорнухинського району Полтавської області, надана 21 серпня 1992 року у постійне користування Лазірківському середньому професійно-технічному училищу №46 Вороньківською сільською Радою народних депутатів Чорнухинського району Полтавської області України для проведення практичних занять. Право постійного землекористування посвідчено Державним актом на право постійного користування земельною ділянкою серії ПЛ №3, який зареєстрований 02 вересня 1993 року в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №3. Професійно-технічне училище №46 в особі директора Сергієнко А ОСОБА_1 з ТОВ Чорнухинська аграрно-промислова компанія в особі директора Кривогуз О ОСОБА_2 уклали договір про спільний обробіток землі від 30 квітня 2012 року та додаткові угоди до нього від 03 червня 2012 року, від 01 січня 2016 року та від 03 серпня 2018 року. Відповідно до пунктів 3.2, 3.4 вищевказаного договору та додаткових угод до договору про спільний обробіток землі від 30 квітня 2012 року ПТУ №46 зобов`язується виділити для спільного обробітку разом із ТОВ Чорнухинська аграрно-промислова компанія 131,90 га ріллі, придатної для використання за цільовим призначенням та забезпечити вказаному товариству вільний доступ до землі. Пунктами 4.1, 4.3, 4.5 вказаного договору визначено, що товариство зобов`язане ефективно обробляти землю, здійснювати оранку, дискування, культивацію, посів, внесення мінеральних та органічних добрив, внесення гербіцидів, роботи щодо збору врожаю та забезпечувати технічну та матеріальну базу для спільного обробітку землі. Пунктом 5.4 Договору про спільну діяльність установлено, що ТОВ Чорнухинська аграрно-промислова компанія має право на власний розсуд без погодження з ПТУ №46 розпоряджатися 100% урожаю, отриманого в результаті здійснення спільного обробітку землі. Враховуючи викладене, договір про спільний обробіток землі від 30 квітня 2012 року між ПТУ №46 с. Лазірки та ТОВ Чорнухинська аграрно-промислова компанія укладено всупереч вимог статей 92, 95, 122 Земельного кодексу України.
Головним управлінням Держгеокадастру у Полтавській області винесено Припис директору Професійного-технічного училища №46 Сергієнку Анатолію Дмитровичу №61-ДК/0036/Пр/03/01/-20 від 03 січня 2020 року /а.с.137/ з вимогою у тридцятиденний термін вжити вичерпних заходів щодо усунення виявлених порушень вимог земельного законодавства. Так, у Приписі зазначено, що при перевірці стану додержання вимог земельного законодавства під час надання земельної ділянки площею 131,90 га, яка знаходиться на території Вороньківської сільської ради Чорнухинського району Полтавської області встановлено, що об`єкт перевірки - земельна ділянка сільськогосподарського призначення державної власності площею 131,90 га (рілля) (кадастровий номер не визначений), яка розташована на території Вороньківської сільської ради Чорнухинського району Полтавської області, надана 21 серпня 1992 року у постійне користування Лазірківському середньому професійно-технічному училищу №46 Вороньківською сільською Радою народних депутатів Чорнухинського району Полтавської області України для проведення практичних занять. Право постійного землекористування посвідчено Державним актом на право постійного користування земельною ділянкою серії ПЛ №3, який зареєстрований 02 вересня 1993 року в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №3. Професійно-технічне училище №46 в особі директора Сергієнко А ОСОБА_1 з ТОВ Чорнухинська аграрно-промислова компанія в особі директора Кривогуз О.М. уклали договір про спільний обробіток землі від 30 квітня 2012 року та додаткові угоди до нього від 03 червня 2012 року, від 01 січня 2016 року та від 03 серпня 2018 року. Враховуючи викладене встановлено, що договір про спільний обробіток землі від 30 квітня 2012 року між ПТУ №46 с. Лазірки та ТОВ Чорнухинська аграрно-промислова компанія укладено всупереч вимог статей 92, 95, 122 Земельного кодексу України.
Вказаний Припис надіслано директору Професійного-технічного училища №46 Сергієнку Анатолію Дмитровичу поштою 04 лютого 2020 року (квитанція №375015145589) та вручено адресату 06 лютого 2020 року/а.с. 140-141/.
Припис Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області №61-ДК/0036/Пр/03/01/-20 від 03 січня 2020 року зареєстровано державним інспектором Радівіловою Світланою Олексіївною в журналі реєстрації приписів (справа №04-02-14) /а.с. 138/ за №36 від 03 лютого 2020 року.
Згідно оперативної довідки з системи електронного документообігу ДОК ПРОФ ТМ СТЕП 2.0 /а.с.139/ Припис Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області №61-ДК/0036/Пр/03/01/-20 виданий 03 лютого 2020 року.
Професійно-технічне училище №46 с.Лазірки Оржицького району Полтавської області не погодилось із винесенням цього Припису та звернулось до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області зі скаргою №145 від 18 лютого 2020 року /а.с.128-130/, в якій зазначило, що ПТУ №46 не отримувало жодного повідомлення про проведення перевірки, державний інспектор не з`являвся для проведення перевірки за місцезнаходженням ПТУ №46 та акт перевірки на дату складення Припису №61-ДК/0036/Пр/03/01/-20 від 03 січня 2020 року не оформлявся.
Листом Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області Про розгляд скарги №8-16-0.4-1350/2-20 від 05 березня 2020 року /а.с.131/ повідомлено ПТУ №46 с. Лазірки про те, що у зв`язку зі зверненням Лубенської місцевої прокуратури Полтавської області №33/3-5479вих19 від 19 грудня 2019 року, за погодженням Держагеокадастру України 4141/0/20 від 22 січня 2020 року, Головним управлінням Держгеокадастру у Полтавській області прийнято наказ №61-ДК від 24 січня 2020 року "Про здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності" про проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства під час надання земельної ділянки площею 191,90га, яка знаходиться на території Вороньківської сільської ради Чорнухинського району Полтавської області. За результатами проведення перевірки встановлено, що стосовно об`єкту перевірки - земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності площею 131,90 га (ріллі), яка розташована на території Вороньківської сільської ради Чорнухинського району Полтавської області, укладено договір про спільний обробіток землі від 30 квітня 2012 року між Професійно-технічним училищем №46 с. Лазірки Оржицького району Полтавської області та ТОВ Чорнухинська Аграрно-промислова Компанія всупереч вимогам статей 92, 95, 122 Земельного кодексу України. З метою усунення виявленого порушення директору ПТУ №46 с. Лазірки направлено Припис №61-ДК/0036/Пр/03/01/-20 від 03 січня 2020 року. В даному випадку перевірка проводилась відповідно до Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель щодо об`єкту - земельної ділянки.
Не погодившись з діями щодо проведення перевірки стану додержання вимог земельного законодавства щодо використання та охорони земель усіх категорій власності, дотримання вимог земельного законодавства під час надання земельної ділянки площею 131,9000 га, яка знаходиться на території Вороньківської сільської ради Чорнухинського району Полтавської області, та Приписом №61-ДК/0036/Пр/03/01/-20 від 03 січня 2020 року, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам та аргументам учасників справи, вказаним у заявах по суті, суд виходить з наступного.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 15-2 Земельного кодексу України /далі - ЗК України/ визначено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, у сфері земельних відносин, належить організація та здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, у тому числі за: дотриманням вимог земельного законодавства при набутті права власності на земельні ділянки за договорами купівлі-продажу, міни, дарування, застави та іншими цивільно-правовими угодами; дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; дотриманням вимог земельного законодавства органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування з питань передачі земель у власність та надання у користування, у тому числі в оренду, зміни цільового призначення, вилучення, викупу, продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах.
Статтею 187 ЗК України встановлено, що контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України.
Згідно з частинами першою та другою статті 188 ЗК України державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель встановлюється законом.
Так, правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і спрямований на забезпечення раціонального використання і відтворення природних ресурсів та охорону довкілля визначає Закон України Про державний контроль за використанням та охороною земель № 963-IV від 19 червня 2003 року /далі - Закон № 963-IV/.
Відповідно до статті 2 Закону № 963-IV основними завданнями державного контролю за використанням та охороною земель є: забезпечення додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами земельного законодавства України; забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони та раціонального використання земель; запобігання порушенням законодавства України у сфері використання та охорони земель, своєчасне виявлення таких порушень і вжиття відповідних заходів щодо їх усунення; забезпечення додержання власниками землі та землекористувачами стандартів і нормативів у сфері охорони та використання земель, запобігання забрудненню земель та зниженню родючості ґрунтів, погіршенню стану рослинного і тваринного світу, водних та інших природних ресурсів.
Статтею 4 Закону № 963-IV встановлено, що об`єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України.
Відповідно до частини першої статті 5 Закону № 963-IV державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.
Згідно зі статтею 6 Закону № 963-IV до повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, належать: а) здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині: додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням; додержання вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових угод, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок; ведення державного обліку і реєстрації земель, достовірності інформації про земельні ділянки та їх використання; розміщення, проектування, будівництва та введення в дію об`єктів, що негативно впливають або можуть вплинути на стан земель; виконання комплексу необхідних заходів щодо захисту земель від ерозії, селів, підтоплення, заболочування, вторинного засолення, переосушення, ущільнення, псування, забруднення, засмічення відходами, заростання бур`янами, чагарниками та дрібноліссям; дотримання строків своєчасного повернення тимчасово зайнятих земельних ділянок та обов`язкового виконання заходів щодо приведення їх у стан, придатний для використання за призначенням; виконання умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту під час проведення гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт, пов`язаних з порушенням ґрунтового покриву, своєчасного проведення рекультивації порушених земель в обсягах, передбачених робочим проектом землеустрою; дотримання правил, установленого режиму експлуатації протиерозійних, гідротехнічних споруд, збереження захисних насаджень і межових знаків; додержання встановленого законодавством порядку визначення та відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва; додержання строків розгляду заяв чи клопотань щодо набуття і реалізації прав на землю; б) внесення до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотань щодо: приведення у відповідність із законодавством прийнятих ними рішень з питань регулювання земельних відносин, використання та охорони земель; обмеження або зупинення освоєння земельних ділянок у разі розробки корисних копалин, у тому числі торфу, проведення геологорозвідувальних, пошукових та інших робіт з порушенням вимог земельного законодавства України; припинення будівництва та експлуатації об`єктів у разі порушення вимог земельного законодавства України до повного усунення виявлених порушень і ліквідації їх наслідків; припинення права користування земельною ділянкою відповідно до закону; в) одержання в установленому законодавством порядку від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, власників і користувачів, у тому числі орендарів, земельних ділянок документів, матеріалів та іншої інформації, необхідної для виконання покладених на нього завдань; г) видачі спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок відповідно до затверджених в установленому законом порядку проектів; ґ) участь у розробці нормативно-правових актів з питань державного контролю за використанням та охороною земель; д) вжиття відповідно до закону заходів щодо повернення самовільно зайнятих земельних ділянок їх власникам або користувачам; е) вирішення інших питань відповідно до закону.
Відповідно до частини четвертої статті 9 Закону № 963-IV державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються шляхом: проведення перевірок; розгляду звернень юридичних і фізичних осіб; участі у прийнятті в експлуатацію меліоративних систем і рекультивованих земель, захисних лісонасаджень, протиерозійних гідротехнічних споруд та інших об`єктів, які споруджуються з метою підвищення родючості ґрунтів та забезпечення охорони земель; розгляду документації із землеустрою, пов`язаної з використанням та охороною земель; проведення моніторингу ґрунтів та агрохімічної паспортизації земель сільськогосподарського призначення.
Статтею 10 Закону № 963-IV передбачено, що державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право: безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель; давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень , а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків; складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності; у разі неможливості встановлення особи правопорушника земельного законодавства на місці вчинення правопорушення доставляти його до органів Національної поліції чи до приміщення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради для встановлення особи порушника та складення протоколу про адміністративне правопорушення; викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для одержання від них усних або письмових пояснень з питань, пов`язаних з порушенням земельного законодавства України; передавати до органів прокуратури, органів досудового розслідування акти перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки кримінального правопорушення; проводити у випадках, встановлених законом, фотографування, звукозапис, кіно- і відеозйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням земельного законодавства України; звертатися до суду з позовом щодо відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також повернення самовільно чи тимчасово зайнятих земельних ділянок, строк користування якими закінчився. Державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства про охорону земель можуть мати й інші повноваження відповідно до закону .
Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року № 15, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
Підпунктом 1 пункту 3 вказаного Положення визначено, що до основних завдань Держгеокадастру належить реалізація державної політики у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
Відповідно до підпункту а підпункту 25 1 пункту 4 цього Положення Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань організовує та здійснює державний нагляд (контроль): за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, зокрема, за: дотриманням вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових договорів, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок; дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; використанням земельних ділянок відповідно до цільового призначення; дотриманням органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування вимог земельного законодавства з питань передачі земель у власність та надання у користування, зокрема в оренду, зміни цільового призначення, вилучення, викупу, продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах.
Пунктом 7 цього ж Положення встановлено, що Держгеокадастр здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Згідно з пунктом 1 Положення про Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області, затвердженого наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру №285 від 12 листопада 2019 року, Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області є територіальним органом Державної службу України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.
Відповідно до пункту 30 цього Положення Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області здійснює державний наклад (контроль) у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності.
Враховуючи вищевикладені положення, суд доходить висновку, що Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області є уповноваженим органом на здійснення перевірки за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, зокрема, за: дотриманням вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових договорів, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок; дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; використанням земельних ділянок відповідно до цільового призначення.
Підставою для проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельної ділянки площею 131,90 га, яка знаходиться на території Вороньківської сільської ради Чорнухинського району Полтавської області, став наказ Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області №61-ДК від 24 січня 2020 року, який прийнятий у зв`язку з надходженням листа Лубенської місцевої прокуратури Полтавської області №333-3479 від 19 грудня 2019 року.
Враховуючи наявність у відповідачів повноважень на здійснення перевірки дотримання вимог земельного законодавства, суд не знаходить ані фактичних, ані правових підстав для висновку про протиправність дій відповідачів щодо проведення перевірки стосовно земельної ділянки площею 131,90 га, яка знаходиться на території Вороньківської сільської ради Чорнухинського району Полтавської області.
Крім того, в силу положень статті 10 Закону № 963-IV державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право: безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель, давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, складати акти перевірок у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель.
Таким чином, відповідач-2 наділений повноваженнями щодо проведення перевірок, складення з їх результатами актів та приписів.
Позивач обґрунтовує протиправність дій відповідача-2 з проведення перевірки недотриманням ним положень Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Статтею 2 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що його дія поширюється на відносини, пов`язані із здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності. Заходи контролю здійснюються органами Державної фіскальної служби (крім митного контролю на кордоні), державного нагляду за дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки (крім здійснення державного нагляду за провадженням діяльності з джерелами іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких не підлягає ліцензуванню), державного архітектурно-будівельного контролю (нагляду), державного нагляду у сфері господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім діяльності з переказу коштів, фінансових послуг з ринку цінних паперів, похідних цінних паперів (деривативів) та ринку банківських послуг), державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами, зокрема державного нагляду (контролю) в галузі цивільної авіації - з урахуванням особливостей, встановлених Повітряним кодексом України, нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання (Авіаційними правилами України), та міжнародними договорами у сфері цивільної авіації.
Отже, нормами вказаного Закону визначено відносини, на які поширюється його дія.
Враховуючи те, що норми Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" стосуються безпосередньо сфери господарської діяльності суб`єктів господарювання та жодним чином не стосуються перевірок дотримання вимог земельного законодавства, використання та охорони земель, суд доходить висновку, що на спірні правовідносини розповсюджуються норми Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель , а відтак, посилання позивача на норми Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" є безпідставним.
Аналогічна правова позиція у подібних правовідносинах викладена у постанові Верховного Суду від 17 вересня 2019 року у справі № 806/1723/18 та від 16 липня 2020 року у справі №819/1781/17.
Стосовно доводу позивача про винесення оскаржуваного припису № 61-ДК/0036/Пр/03/01/20 - 03 січня 2020 року, тобто до проведення відповідної перевірки, суд зазначає наступне.
Відповідно до пункту 1 Типової інструкції з діловодства в територіальних органах Держгеокадастру, затвердженої наказом Держгеокадастру від 15 жовтня 2015 року № 600 /далі - Типова інструкція/, ця Інструкція встановлює загальні положення щодо функціонування структурних підрозділів з діловодства в головних управліннях Держгеокадастру в областях, місті Києві, управліннях (відділах) Держгеокадастру в районах, Міжрегіональному управлінні Держгеокадастру у м. Херсоні та Автономній Республіці Крим вимоги до документування управлінської інформації та організації роботи з документами в установах незалежно від способу фіксації та відтворення інформації, яка міститься в документах, включаючи їх підготовку, реєстрацію, облік і контроль за виконанням.
Відповідно до пунктів 169-173 та 214 Типової інструкції у територіальних органах Держгеокадастру застосовується автоматизована форма реєстрації. Документи реєструються у системі електронного документообігу «ДОК ПРОФтмСТЕП 2.0» . У системі електронного документообігу «ДОК ПРОФтмСТЕП 2.0» формується банк реєстраційних даних в електронному вигляді. Документи після реєстрації в обов`язковому порядку скануються. За допомогою автоматизованих реєстраційних банків даних працівники забезпечуються інформацією про всі документи і місце їх розташування. Доступ до повної бази даних всіх документів здійснюється централізовано на автоматизованих місцях системи електронного документообігу «ДОК ПРОФтмСТЕП 2.0» . Рівень доступу до бази даних документів працівників інших структурних підрозділів залежить від покладених на них функцій, вирішуваних ними завдань та визначається керівником відповідного структурного підрозділу й узгоджується з керівником служби діловодства або особою, що його заміщує. Під час реєстрації документів у системі електронного документообігу «ДОК ПРОФтмСТЕП 2.0» оформлюється реєстраційно-контрольна картка (додаток 10) із зазначенням обов`язкових реквізитів (додаток 11). Перелік обов`язкових реквізитів реєстраційно-контрольної картки у разі потреби може бути доповнений іншими реквізитами. Порядок розміщення реквізитів у реєстраційно-контрольній картці може визначатися територіальним органом Держгеокадастру.
Відтак, Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області має систему електронного документообігу «ДОК ПРОФтмСТЕП 2.0» , яка містить дані, зокрема щодо заголовку, назви виду документа, дати прийняття, номера документа, автора документа тощо.
Судовим розглядом встановлено, що Припис Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області №61-ДК/0036/Пр/03/01/-20 від 03 січня 2020 року зареєстровано державним інспектором Радівіловою Світланою Олексіївною в журналі реєстрації приписів (справа №04-02-14) /а.с. 138/ за №36 від 03 лютого 2020 року, а також внесено до системи електронного документообігу ДОК ПРОФ ТМ СТЕП 2.0 /а.с.139/ із зазначенням дати його видання - 03 лютого 2020 року.
З огляду на викладене, суд вважає зазначення в оскаржуваному приписі дати 03.01.2020 помилкою та датою фактичного винесення цього припису є - 03 лютого 2020 року.
При цьому суд враховує, що не кожен дефект акта робить його неправомірним. Фундаментальне порушення - це таке порушення суб`єктом владних повноважень норм права, допущення суттєвої, істотної помилки при прийнятті певного акта, яке мало наслідком прийняття незаконного акта. Скасування акта адміністративного органу з одних лише формальних мотивів не буде забезпечувати дотримання балансу між стабільністю та справедливістю. Відтак, не применшуючи значення необхідності дотримання встановленої законодавством процедури оформлення того чи іншого акта, суд вважає, що виявлення помилки в даті такого акта може бути підставою для його скасування лише за тієї умови, якщо помилка вплинула на правильність прийнятого акта. Судова практика Верховного Суду також свідчить про те, що окремий дефект в оформленні акта суб`єкта владних повноважень не може сприйматися як безумовна підстава для висновку про протиправність такого акта, і як наслідок його скасування. Якщо оскаржуваний акт прийнятий суб`єктом владних повноважень у межах своєї компетенції, у порядку, встановленому законодавством, та з його змісту можна чітко встановити допущені порушення, такий акт може бути визнано правомірним навіть у разі наявності певного недоліку в його оформленні.
В контексті наведеного суд зазначає, що наявність дефекту в Приписі №61-ДК/0036/Пр/03/01/-20 від 03 січня 2020 року не створює підстав для визнання його протиправним та скасування.
Тож суд доходить висновку, що дії Державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області - провідного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Гребінківському, Лохвицькому, Лубенському, Оржицькому, Пирятинському, Чорнухинському районах управління з контролю за використанням та охороною земель Радівілової Світлани Олексіївни щодо перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності площею 131,9000 га, яка знаходиться на території Вороньківської сільської ради Чорнухинського району Полтавської області, та винесення Припису №61-ДК/0036/Пр/03/01/-20 від 03 січня 2020 року є правомірними, а тому відповідна позовна вимога задоволенню не підлягає.
З приводу виявлених під час перевірки порушень суд зазначає наступне.
Зі змісту оскаржуваного Припису №61-ДК/0036/Пр/03/01/-20 від 03 січня 2020 року вбачається, що Договір про спільний обробіток землі від 30 квітня 2012 року між ПТУ №46 с. Лазірки та ТОВ Чорнухинська аграрно-промислова компанія укладено всупереч вимог статей 92, 95, 122 Земельного кодексу України. Відповідно до частин першої та другої статті 92 ЗК України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку. Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають, зокрема: ґ) заклади освіти незалежно від форми власності. Статтею 95 ЗК України встановлено, що землекористувачі, якщо інше не передбачено законом або договором, мають право: а) самостійно господарювати на землі; б) власності на посіви і насадження сільськогосподарських та інших культур, на вироблену продукцію; в) використовувати у встановленому порядку для власних потреб наявні на земельній ділянці загальнопоширені корисні копалини, торф, ліси, водні об`єкти, а також інші корисні властивості землі; г) на відшкодування збитків у випадках, передбачених законом; ґ) споруджувати жилі будинки, виробничі та інші будівлі і споруди. Порушені права землекористувачів підлягають відновленню в порядку, встановленому законом. Відповідно до статті 122 ЗК України Центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
Відповідно до пункту 1.1 Договору про спільний обробіток землі від 30 квітня 2012 року /а.с.84-89/ ПТУ №46 с. Лазірки з метою підтримання родючості землі, але не маючи змоги здійснювати це самостійно, виділяє для спільного обробітку разом із ТОВ Чорнухинська аграрно- промислова компанія 131,90 га ріллі, яка належить ПТУ №46 с. Лазірки на праві постійного користування згідно Державного акта на право постійного користування землею від 02 вересня 1993 року, виданого Вороньківською сільською радою народних депутатів, а ТОВ Чорнухинська аграрно- промислова компанія приймає участь у спільному обробітку виділеної землі.
Судовим розглядом встановлено, що в основу висновку відповідачів про те, що Договір про спільний обробіток землі від 30 квітня 2012 року укладено ПТУ №46 с. Лазірки та ТОВ Чорнухинська аграрно-промислова компанія всупереч вимог статей 92, 95, 122 Земельного кодексу України, покладено доводи про незаконне вчинення ПТУ №46 с. Лазірки дій щодо розпорядження спірною земельною ділянкою та фактичного укладання на підставі зазначеного договору договору оренди з ТОВ Чорнухинська аграрно-промислова компанія .
Відповідно до статті 204 Презумпція правомірності правочину Цивільного кодексу України /далі - ЦК України/ правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.
Згідно з частинами другою та третьою статті 215 ЦК України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. У випадках, встановлених цим Кодексом, нікчемний правочин може бути визнаний судом дійсним.
Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).
Частиною п`ятою статті 216 ЦК України встановлено, що вимога про застосування наслідків недійсності нікчемного правочину може бути пред`явлена будь-якою заінтересованою особою.
Статтями 227, 228, 234 та 235 ЦК України визначені правові наслідки укладення юридичною особою правочину, якого вона не мала права вчиняти (стаття 227); правові наслідки вчинення правочину, який порушує публічний порядок, вчинений з метою, що суперечить інтересам держави і суспільства (стаття 228); правові наслідки фіктивного правочину (стаття 234); правові наслідки удаваного правочину (стаття 235).
Судом встановлено, що в акті перевірки №61-ДК/055/АП/09/01/-20 від 30 січня 2020 року та в Приписі №61-ДК/0036/Пр/03/01/-20 від 03 січня 2020 року відсутнє обґрунтування того, що Договір про спільний обробіток землі від 30 квітня 2012 року порушує публічний порядок (є нікчемним) та визнання його недійсним судом не вимагається, а також відсутнє посилання на прийняття судом рішення про визнання вказаного договору недійсним у зв`язку з укладенням його юридичною особою, яка не мала право його укладати; або у зв`язку із укладенням без наміру створити правові наслідки, які обумовлені цим договором (фіктивний правочин); або із укладанням цього договору з метою приховати вчинення іншого правочину, який насправді вчинено (удаваний правочин); або у зв`язку із укладанням договору з метою, що завідомо суперечить інтересам держави і суспільства.
Таким чином, доводи відповідачів про те, що Договір про спільний обробіток землі від 30 квітня 2012 року укладений з порушенням вимог законодавства та фактично є договором оренди не знаходять відповідного підтвердження матеріалами справи.
Надання ж правової оцінки Договору про спільний обробіток землі від 30 квітня 2012 року, який не був предметом розгляду уповноваженим на вчинення таких дій органом влади, виходить за межі повноважень адміністративного суду і не узгоджується з завданням адміністративного судочинства та критеріями перевірки рішень, дій та бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які наведені у частині другій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Оскільки відповідач не довів правомірність прийняття ним Припису №61-ДК/0036/Пр/03/01/-20 від 03 січня 2020 року, суд доходить висновку про наявність підстав для визнання його протиправним та скасування, а позов у відповідній частині позовних вимог підлягає задоволенню.
Підсумовуючи викладене, адміністративний позов підлягає задоволенню частково.
Згідно з частиною третьою статті 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Враховуючи висновок суду про часткове задоволення позову та факт сплати позивачем при зверненні до суду судового збору у сумі 2102,00 грн згідно квитанції №0.0.1701723318.1 від 12 травня 2020 року, стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача підлягає сума в 1051,00 грн.
Керуючись статтями 6-9, 72-77, 211, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України,-
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Професійно-технічного училища №46 с.Лазірки Оржицького району Полтавської області (вул. Центральна, буд. 30, с.Лазірки, Оржицький район, Полтавська область, 37710, ідентифікаційний код 02546938) до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області (вул. Уютна, буд. 23, м. Полтава, 36039, ідентифікаційний код 39767930) та Державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області Радівілової Світлани Олексіївни (вул. Уютна, буд. 23, м. Полтава, Полтавська область, 36039) про визнання дій протиправними, визнання протиправним та скасування припису задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати Припис Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області №61-ДК/0036/Пр/03/01/-20 від 03 січня 2020 року.
У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області (вул. Уютна, буд. 23, м. Полтава, 36039, ідентифікаційний код 39767930) на користь Професійно-технічного училища №46 с.Лазірки Оржицького району Полтавської області (вул. Центральна, буд. 30, с.Лазірки, Оржицький район, Полтавська область, 37710, ідентифікаційний код 02546938) витрати зі сплати судового збору у сумі 1051,00 грн (одна тисяча п`ятдесят одна гривня нуль копійок).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги у порядку, встановленому статтею 297 з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення з урахуванням пункту 3 Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Н.І. Слободянюк
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.07.2020 |
Оприлюднено | 03.08.2020 |
Номер документу | 90719376 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Н.І. Слободянюк
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні