Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 серпня 2020 р. Справа№200/4604/20-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чучка В.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Привільненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області, про застосування заходів реагування,-
ВСТАНОВИВ:
У травні 2020 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (далі за текстом - ГУ ДСНС у Донецькій області, позивач) звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Привільненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області (надалі - відповідач) про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) Привільненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області, розташованої за адресою: Донецька область, Волноваський район, с. Привільне, вул. Центральна, 4 до повного усунення порушень шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за наслідком проведення перевірки відповідача встановлено низку порушень нормативно-правових актів України у сфері пожежної та техногенної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей. Посилаючись на приписи статті 67 Кодексу цивільного захисту України позивач зазначив, що наявність цих порушень є підставою для застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації (роботи) наведеного об`єкту.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 18.05.2020 року відкрито спрощене позовне провадження у даній справі без проведення судового засідання та повідомлення сторін. В ухвалі було запропоновано відповідачу у п`ятнадцятиденний строк з моменту отримання ухвали про відкриття провадження у справі надати суду відзив на позовну заяву зі всіма доказами на його підтвердження, які наявні у відповідача.
15 червня 2020 року до суду надійшов відзив на позов, у якому зазначено, що на виконання акту Головного управління ДСНС у Донецькій області підготовлено проект поетапного плану заходів до районної програми щодо матеріально-технічного забезпечення протипожежних заходів у закладах загальної освіти Волноваського району на 2020-2022 роки, надіслано листа про виділення коштів на умовах спів фінансування до Департаменту освіти та науки ОДА від 29 квітня 2020 року, надіслано листа Головам сільських, селищних рад Волноваського району з проханням розгляду питання спів фінансування для вирішення питання на предмет усунення недоліків протипожежної безпеки, надіслано листа Головам сільських, селищних рад Волноваського району з проханням оперативного нагального втручання у вирішенні проблеми щодо ремонту та подальшої експлуатації пожежних водойм, з метою належного забезпечення протипожежного водопостачання, укладений договір на виконання робіт (послуг), згідно якого ТОВ Міжрегіональний експортно-технічний центр Неопром надало послуги з проведення та виявлення навчання законів і нормативно-правових актів з питань охорони праці, електро - та пожежної безпеки, санітарного та гігієнічного забезпечення, надання першої допомоги потерпілим, техногенної безпеки та надзвичайних ситуацій на виробництві. Викладені обставини дають основу стверджувати про те, що адміністративний позов про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації закладу є необґрунтованим, тому задоволенню не підлягає.
За приписами частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Враховуючи відсутність клопотань сторін щодо розгляду справи у судовому засіданні, справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення сторін.
Дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступне.
Відповідач - Привільненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області є юридичною особою, зареєстрований та обліковується в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за ідентифікаційним кодом 25707427, місцезнаходження: 85784, Донецька область, Волноваський район, с. Привільне, вул. Центральна, 4 (а.с. 87-88).
У період з 21.12.2019 по 23.12.2019 відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, статті 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , листа Першого заступника Голови ДСНС України Мельчуцького О.Г. від 11.12.2019 № 02-17767/261, доручення Прем`єр-міністра України від 11.12.2019 № 44205/1/1-19, наказу ДПРЗ-11 ГУ ДСНС України у Донецькій області від 20.12.2019 № 223 Про проведення позапланових перевірок проведено позапланову перевірку приміщень та території Привільненської загальноосвітньої школи І-Ш ступенів Волноваської районної ради Донецької області, розташованої за адресою: Донецька обл., Волноваський р-н, с. Привільне, вул. Центральна, 4 (а.с. 8-13).
Актом перевірки суб`єкту господарювання - Привільненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області, щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 23.12.2019 № 90 (далі - Акт, а.с. 14-26) встановлені численні порушення вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697 (далі - ППБУ), а саме:
- Сходові клітки, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням, що, у свою чергу, не дасть людям можливість покинути небезпечне місце та не створить необхідні умови бачення та орієнтацію на шляхах евакуації і унеможливить пошук засобів безпеки та пожежогасіння.
- Приміщення будівлі школи не обладнані системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , що призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння.
- Приміщення будівлі школи не обладнані системою оповіщення про пожежу відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , що призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння.
- Не здійснено технічне обслуговування наявних вогнегасників ВП-5(з) в кількості 15 одиниць та ВВК5 в кількості 3 одиниці, відповідно до ДСТУ 4297-2004 Технічне обслуговування вогнегасників. Загальні технічні вимоги , внаслідок чого вони можуть бути несправними, що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.
- Навчальний заклад не забезпечено зовнішнім протипожежним водопостачанням згідно з вимогами будівельних норм ДБН В.2.5-74:2013 Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування , що призводить до унеможливлення гасіння пожежі, допускає розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, та збільшення продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур, що в свою чергу створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей унеможливлюючи евакуацію людей з будівлі.
- Приміщення не забезпечені в повному обсязі відповідними знаками безпеки, що може призвести до перешкоджання знаходження шляхів евакуації та місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння.
- Трубопровід, улаштований на шляхах евакуації з центрального виходу, перешкоджає вільній евакуації людей, створює затор людського потоку та збільшення часу евакуації, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.
- Під час експлуатації об`єкту знижено рівень пожежної безпеки, встановлений законодавством, яке було чинним на момент початку використання об`єкта, а саме: зняті двері сходових кліток на 2-й поверх, що створює загрозу розповсюдження пожежі із однієї частини будівлі в іншу, унеможливлює евакуацію людей з будівлі та послідуючим отруєнням чадним газом та продуктами горіння, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.
- На території об`єкта площею більше 200 м2 не встановлено пожежний щит (стенд). Пожежний щит необхідно обладнати засобами пожежогасіння: вогнегасники -3 шт., ящик з піском - 1 шт., протипожежне покривало - 1 шт., багор або лом та гак - 2 шт., лопати - 2 шт., сокири - 2 шт. Це унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.
- Біля місця розташування пожежної водойми не встановлено покажчик (об`ємний зі світильником або плоский із застосуванням світловідбивних покриттів) з нанесеним на нього - літерним індексом ПВ, цифровими значеннями запасу води в кубічних метрах та кількості пожежних автомобілів, котрі можуть одночасно встановлюватися на майданчику біля водойми, що призводить до унеможливлення оперативного використання протипожежного водопостачання, гасіння пожежі, допускає збільшення часу розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, та збільшення продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур, що в свою чергу створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей унеможливлюючи евакуацію людей з будівлі.
- На шляхах евакуації в холі першого поверху допущено опорядження (облицювання) стін матеріалами з вищою пожежною небезпекою, ніж: Г2,В2,Д2,Т2 (ДБН В.1.1-7-2016, п.7.3.3), що може призвести до легкого займання, швидкого горіння, з високою димоутворювальною здатністю та за токсичністю продуктів горіння - надзвичайно небезпечними, що в свою чергу перешкоджає евакуації людей, сприяє затору людського потоку та збільшення часу евакуації, збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей в будівлі.
- В приміщені кухні, вимикач водонагрівача встановлений на горючу основу, без підкладання під нього суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарату не менше ніж на 0,01 м, що призведе до аварійної експлуатації електровиробів, нагрівання горючого матеріалу, що може привести до займання та виникнення пожежі з подальшим впливом небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) на людей та створить загрозу життю та/або здоров`ю людей.
- В приміщені кухні улаштована та експлуатується тимчасова електромережа до електророзетки, яка встановлена на горючу основу підвіконня, що призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) на людей та створить загрозу життю та/або здоров`ю людей.
- Під сходовою кліткою 1-го поверху (ліве крило) улаштована та експлуатується тимчасова освітлювальна електромережа, що призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) на людей та створить загрозу життю та/або здоров`ю людей.
- Електричне обладнання, електропроводи не мають апаратів захисту від струмів короткого замикання та інших аварійних режимів, що призводить до аварійної експлуатації електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.
- Проводяться роботи в закладі на несправному електрообладнанні, а саме: опір розтікання на заземлювачах електрообладнання фільтровальної станції не відповідає нормативним показникам, що призводить до аварійної експлуатації електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.
- У приміщеннях та на шляхах евакуації на видному місці не вивішені відповідні інструкції щодо порядку забезпечення техногенної безпеки та дій працівників об`єкта у разі виникнення надзвичайної ситуації, що може призвести до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації.
- Працюючий персонал не забезпечено засобами індивідуального захисту органів дихання згідно ПКМУ від 19 серпня 2002 №1200, що призведе до ураження органів дихання працюючого персоналу та може збільшити кількість летальних випадків.
Вищезазначені порушення, встановлені актом перевірки від 23.12.2019 № 90 створюють безпосередню загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю та здоров`ю людей, перешкоджають вільній евакуації людей у разі настання надзвичайної ситуації (пожежі, аварії та ін.), ускладнюють гасіння пожежі.
Після проведеної перевірки відповідачем вчинено наступні дії, спрямовані на усунення виявлених порушень: підготовлено проект поетапного плану заходів до районної програми щодо матеріально-технічного забезпечення протипожежних заходів у закладах загальної освіти Волноваського району на 2020-2022 роки, надіслано листа про виділення коштів на умовах спів фінансування до Департаменту освіти та науки ОДА від 29 квітня 2020 року, надіслано листа Головам сільських, селищних рад Волноваського району з проханням розгляду питання спів фінансування для вирішення питання на предмет усунення недоліків протипожежної безпеки, надіслано листа Головам сільських, селищних рад Волноваського району з проханням оперативного нагального втручання у вирішенні проблеми щодо ремонту та подальшої експлуатації пожежних водойм, з метою належного забезпечення протипожежного водопостачання, укладений договір на виконання робіт (послуг), згідно якого ТОВ Міжрегіональний експортно-технічний центр Неопром надало послуги з проведення та виявлення навчання законів і нормативно-правових актів з питань охорони праці, електро - та пожежної безпеки, санітарного та гігієнічного забезпечення, надання першої допомоги потерпілим, техногенної безпеки та надзвичайних ситуацій на виробництві (а.с. 46-72).
Відповідно до Акту від 26.06.2020 року комісійного обстеження приміщень Привільненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області (а.с. 83-86), при проведенні обстеження приміщень Привільненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області, за адресою: 85784, Донецька область, Волноваський район, с. Привільне, вул. Центральна, 4, виявлено усунені порушення акту, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 23.12.2019 року №90, а саме:
1. Приміщення забезпечені в повному обсязі відповідними знаками безпеки.
2. В приміщені кухні, вимикач водонагрівача встановлений на не горючу основу.
3. В приміщені кухні демонтовано тимчасову електромережу.
4. Під сходовою кліткою 1-го поверху (ліве крило) демонтовано тимчасову електромережу.
5. У приміщеннях та на шляхах евакуації на видному місці вивішені відповідні інструкції щодо порядку забезпечення техногенної безпеки та дій працівників об`єкта у разі виникнення надзвичайної ситуації.
6. На території об`єкта встановлено пожежний щит (стенд).
7. Трубопровід, улаштований на шляхах евакуації з центрального виходу, не перешкоджає вільній евакуації людей.
8. Здійснено технічне обслуговування наявних вогнегасників ВП-5(з) в кількості 15 одиниць та ВВК-5 в кількості З одиниці, відповідно до ДСТУ 4297-2004 "Технічне обслуговування вогнегасників. Загальні технічні вимоги".
9. Біля місця розташування пожежної водойми встановлено покажчик (із застосуванням світловідбивних покриттів) з нанесеним на нього - літерним індексом ПВ, цифровими значеннями запасу води в кубічних метрах та кількості пожежних автомобілів, котрі можуть одночасно встановлюватися на майданчику біля водойми.
10. На шляхах евакуації в холі першого поверху демонтовано опорядження (облицювання) стін матеріалами з вищою пожежною небезпекою, ніж: Г2, В2, Д2, Т2 (ДБН В.1.1-7-2016, п.7.3.3)
11. Працюючий персонал забезпечено засобами індивідуального захисту органів дихання згідно ПКМУ від 19 серпня 2002 №1200.
Залишаються не усунутими:
1. Сходові клітки, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням.
2. Приміщення будівлі школи не обладнані системою протипожежного захисту відповідно до ДБН 8.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту
3. Приміщення будівлі школи не обладнані системою оповіщення про пожежу відповідно до ДБН 8.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту
4. Навчальний заклад не забезпечено зовнішнім протипожежним водопостачанням згідно з вимогами будівельних норм (ДБН 8.2.5-74:2013 Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування ).
5. Під час експлуатації об`єкту знижено рівень пожежної безпеки, встановлений законодавством, яке було чинним на момент початку використання об`єкта, а саме: зняті двері сходових кліток на 2-й поверх.
6. Електричне обладнання, електропроводи не мають апаратів захисту від струмів короткого замикання та інших аварійних режимів.
7. Проводяться роботи в закладі на несправному електрообладнані, а саме: опір розтікання на заземлювачах електрообладнання фільтровальної станції не відповідає нормативним показникам.
Встановлені обставини підтверджені матеріалами справи і не є спірними.
Вирішуючи даний спір, суд виходить з наступного.
Відповідно до абзацу 2 статті 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05 квітня 2007 року №877-V (далі - Закон України від 05 квітня 2007 року № 877-V), державний нагляд (контроль) є діяльністю уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Частиною 1 статті 4 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V передбачено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Положеннями статті 64 Кодексу цивільного захисту України від 02 жовтня 2012 року №7403-VI встановлено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.
Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення (частина 2 статті 64 Кодексу цивільного захисту України).
До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи (частина 3 статті 64 Кодексу цивільного захисту України).
Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України від 16 грудня 2015 року №1052 (далі - Положення №1052), Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.
У пункті 3 вказаного Положення визначено, що основними завданнями ДСНС України є, зокрема, здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб.
В силу пункту 12 частини 1 статті 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожеже небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Відповідно до частини 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожеже небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Положеннями статті 70 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Наявними в матеріалах справи документами підтверджено допущення відповідачем порушень, пов`язаних із недотриманням вимог пожежної безпеки, визначених нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, що перебувають в цих приміщеннях.
Суд не приймає до уваги посилання відповідача на часткове усунення виявлених позивачем порушень, оскільки підставою для застосування заходів реагування є встановлення порушень у сфері пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, незалежно від їх кількості. Підтвердження наявними в матеріалах справи документами факту тривання порушень у сфері пожежної безпеки у будівлі закладу, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей свідчить про наявність підстав для застосування заходів реагування, передбачених Кодексом цивільного захисту України.
Суд також критично оцінює твердження відповідача, що виявлені порушення не створюють загрозу життю та здоров`ю, оскільки визначення характеру порушень у сфері пожежної та техногенної безпеки входить до переліку повноважень позивача, ступень небезпеки виявлених порушень позивач визначає не експериментальним шляхом, а на підставі нормативних актів та наявної практики.
Суд не приймає посилань відповідача на те, що він не є суб`єктом господарювання та засновником школи, а тому приписи Кодексу цивільного захисту України на нього не розповсюджуються, оскільки наявними в матеріалах справи документами підтверджено, що відповідач є юридичною особою, а допущення відповідачем порушень, пов`язаних із недотриманням вимог пожежної безпеки, що створює реальну загрозу життю та здоров`ю людей, не спростовує факту явних порушень правил пожежної безпеки, що є небезпечним для життя та здоров`я людей, у зв`язку з чим експлуатація школи за таких умов є неможливою.
Крім того, суд не приймає посилання відповідача на не підтвердження повноважень особи, якою було подано даний позов до суду, так як дане питання вирішується при відкритті провадження в адміністративній справі, та, приймаючи до уваги, що провадження по даній справі відкрито, спірне питання щодо представництва особи судом вже вирішене.
З огляду на викладене вище, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених позивачем вимог та наявність підстав для задоволення позову.
Враховуючи приписи статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати не підлягають відшкодуванню.
На підставі викладеного, керуючись нормами Конституції України та Кодексу адміністративного судочинства, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Привільненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області, про застосування заходів реагування - задовольнити повністю.
2. Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) Привільненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області, розташованої за адресою: Донецька область, Волноваський район, с. Привільне, вул. Центральна, 4, до повного усунення порушень шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту.
Повне судове рішення складено 04 серпня 2020 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Строк оскарження підлягає застосуванню з урахуванням приписів Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (СОVID - 2019) від 30.03.2020 року №540.
Суддя В.М. Чучко
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.08.2020 |
Оприлюднено | 05.08.2020 |
Номер документу | 90744386 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні