ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"14" липня 2020 р. м. Київ Справа № 911/580/20
Розглянувши матеріали справи за позовом Комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) по охороні, утриманню та експлуатації земель водного фонду м. Києва Плесо
до Товариства з обмеженою відповідальністю Венеціанка
за участю третьої особи без самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Департаменту комунальної власності м.Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
прo стягнення 116 212,06 грн.
Суддя А.Ю. Кошик
За участю представників:
позивача: Проценко П.Ю.
відповідача: не з`явився
третьої особи: Безсмертна С.І.
Обставини справи:
Господарським судом Київської області розглядається справа за позовом Комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) по охороні, утриманню та експлуатації земель водного фонду м. Києва Плесо (надалі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю Венеціанка (надалі - відповідач), за участю третьої особи без самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Департаменту комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (надалі - третя особа) прo стягнення 116 212,06 грн.
Ухвалою Господарського суду Київської області від 15.04.2020 року відкрито провадження у справі №911/580/20 за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 07.05.2020 року.
Ухвалою Господарського суду Київської області від 27.04.2020 року підготовче судове засідання у справі № 911/580/20 перенесено на 21.05.2020 року у зв`язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, та з метою мінімізації ризиків її розповсюдження.
Ухвалою Господарського суду Київської області від 21.05.2020 року підготовче засідання відкладено на 11.06.2020 року.
До канцелярії Господарського суду Київської області 09.06.2020 року від третьої особи надійшли пояснення б/н б/д.
Ухвалою Господарського суду Київської області від 11.06.2020 року закрито підготовче провадження у справі № 911/580/20 та призначено справу до судового розгляду по суті на 30.06.2020 року.
У судовому засіданні 30.06.2020 року представник позивача позовні вимоги підтримав.
Відповідач, належним чином повідомлений про дату, час і місце судового засідання, у судове засідання 30.06.2020 року не з`явився. Розгляд справи відкладався на 14.07.2020 року.
В судовому засіданні 14.07.2020 року представники позивача та третьої особи позовні вимоги підтримали, представник відповідача в судове засідання не з`явивися, відзив на позов не надав.
Відповідно до ч. 4 ст. 13 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.
Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 233 Господарського процесуального кодексу України суди ухвалюють рішення, постанови іменем України негайно після закінчення судового розгляду. Рішення та постанови приймаються, складаються і підписуються в нарадчій кімнаті складом суду, який розглянув справу.
Відповідно до ч. 1 ст. 240 Господарського процесуального кодексу України рішення суду проголошується у судовому засіданні, яким завершується розгляд справи, публічно, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Суд може проголосити лише вступну та резолютивну частини рішення.
У зв`язку з чим, в судовому засіданні 14.07.2020 року судом закінчено розгляд справи та за результатами оцінки поданих сторонами доказів, у нарадчій кімнаті, прийнято рішення.
Розглянувши матеріали справи та дослідивши надані докази, суд ВСТАНОВИВ:
Як вбачається з викладених у позові обставин, 28.07.2017 року між Комунальним підприємством виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) по охороні, утриманню та експлуатації земель водного фонду м. Києва Плесо (позивач, Балансоутримувач), Товариством з обмеженою відповідальністю Венеціанка (відповідач, Орендар) та Департаментом комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (третя особа, Орендодацець) було укладено Договір №1572-1 Про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду (далі - Договір). Договір № 1572-1 підписано та скріплено печатками трьох сторін.
Відповідно до п. 1.1 Договору Орендодавець на підставі Протоколу постійної комісії Київської міської ради з питань власності від 16.05.2017 року № 48 передає, а Орендар приймає в оренду нерухоме майно (нежитлові приміщення), що належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва (далі - Об`єкт), яке знаходиться за адресою: м. Київ, Дніпровський р-н, Гідропарк, о. Долобецький, пляж Венеція , б/н для розміщення буфету, який не здійснює продаж товарів підакцизної групи.
Відповідно до п. 3.1. Договору орендна плата визначена на підставі Методики розрахунку орендної плати за майно територіальної громади міста Києва, яке передається в оренду, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21.04.2015 року № 415/1280, та згідно з розрахунком орендної плати, що є невід`ємною частиною цього Договору (додаток № 1) становить без ПДВ: 126,08 грн. за 1 кв.м орендованої площі, що в цілому складає 10086,57 грн.
Згідно з п. 3.4. Договору розмір орендної плати може бути змінено на вимогу однієї із Сторін у разі зміни Методики розрахунку орендної плати за користування майном територіальної громади міста Києва, яке передається в оренду, та в інших випадках, передбачених законодавством України.
Відповідно до п. 9.1. цей Договір є укладеним з моменту підписання його Сторонами і діє з 28 липня 2017 року до 26 липня 2020 року.
Згідно з п. 9.2. Договору усі зміни та доповнення до цього Договору оформляються в письмовій формі і вступають в силу з моменту підписання їх Сторонами.
Порядок передачі майна комунальної власності територіальної громади міста Києва в оренду регулюється, зокрема рішенням Київської міської ради № 415/1280 від 21.042015 року (зі змінами) Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва .
Відповідно до рішення Київської міської ради від 22.06.2017 року № 606/2768 Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 21.04.2015 року № 415/1280 Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва було вирішено п. 11 рішення Київської міської ради від 21.04.2015 року № 415/1280 Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва викласти у такій редакції:
11. Встановити, що до 31 жовтня 2017 року, але не пізніше дати набуття чинності новою редакцією Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва, для об`єктів оренди, дата оцінки яких встановлена після 01 вересня 2014 року, орендні ставки, визначені Методикою розрахунку орендної плати за майно територіальної громади міста Києва, яке передається в оренду, застосовуються у розмірі 50% встановленого обсягу, крім: ставок, визначених пунктами 1 - 5 таблиці 2 Методики (за винятком банків), погодинної орендної плати відповідно до пункту 6 Методики і орендної плати, визначеної за результатами конкурсу .
Відповідно до рішення Київської міської ради від 09.11.2017 року № 199/3206 Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 21.04.2015 року № 415/1280 Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва п.11 рішення Київської міської ради від 21.04.2015 року № 415/1280 Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва викладено в редакції:
11. Встановити, що з 01 листопада 2017 року до 01 березня 2018 року, але не пізніше дати набуття чинності новою редакцією Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва, для об`єктів оренди, дата оцінки яких встановлена після 01 вересня 2014 року, орендні ставки, визначені Методикою розрахунку орендної плати за майно територіальної громади міста Києва, яке передається в оренду, застосовуються у розмірі 50 % встановленого обсягу, крім ставок, визначених пунктами 1 - 5 таблиці 2 Методики (за винятком банків), погодинної орендної плати відповідно до пункту 6 Методики і орендної плати, визначеної за результатами конкурсу .
Відповідно до п. 8 рішення Київської міської ради від 08.02.2018 року № 21/4085 Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 21 квітня 2015 року N 415/1280 Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва було вирішено: Встановити, що до 31 грудня 2018 року орендні ставки, що визначені цим рішенням для видів діяльності, визначених у пунктах 11 (крім торгівлі алкогольними та тютюновими виробами), 13,17, 32, 33, 36, 38,41,48 таблиці 2, дата оцінки яких встановлена після 1 вересня 2014 року, застосовується у розмірі 70% від встановленого обсягу, крім орендної плати, визначеної за результатами конкурсу.
Відповідно до рішення Київської міської ради від 20.12.2018 року № 476/6527 Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 21.04.2015 року №415/1280 Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва п. 11 рішення Київської міської ради від 21.04.2015 року №415/1280 Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва викладено в редакції:
11. Встановити, що до 31 грудня 2019 року орендні ставки, визначені у пунктах 11 (крім торгівлі алкогольними та тютюновими виробами), 13, 17, 23, 32, 33, 36, 38, 41, 48 таблиці 2 Методики розрахунку орендної плати за майно територіальної громади міста Києва, яке передається в оренду, дата оцінки яких встановлена після 1 вересня 2014 року, застосовуються у розмірі 70% від встановленого обсягу, крім орендної плати, визначеної за результатами конкурсу, погодинної орендної плати відповідно до пункту 6 Методики .
Як зазначає позивач, КП Плесо здійснювало нарахування орендної плати з врахуванням вищенаведених рішень Київської міської ради про встановлення 50% та 30% пільги орендної плати.
Проте, в період з 09.12.2019 року по 16.12.2019 року, на підставі направлень від 28.11.2019 року № 1444 та № 1445 головним державним аудитором відділу контролю у галузі ЖКГ, інфраструктури та зв`язку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області (далі - Управління) Кузьменко Л.А. та заступником начальника відділу контролю у галузі ЖКГ, інфраструктури та зв`язку Управління Сіліцькою С.М. проведено зустрічну звірку у комунальному підприємстві виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) по охороні, утриманню та експлуатації земель водного фонду м. Києва Плесо , щодо документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків для з`ясування їх реальності та повноти відображення в обліку комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Департамент) за період з 01.01.2017 року по 30.09.2019 року.
Зустрічну звірку було проведено в ході планової ревізії окремих питань фінансово- господарської діяльності Департаменту, що проводиться Держаудитслужбою відповідно до п. 7.1 Плану проведення заходів державного фінансового контролю Держаудитслужби на IV квартал 2019 року за період з 01.01.2017 року по 30.09.2019 року.
За результатами проведення зустрічної звірки представниками Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області було встановлено недотримання вимог п. 3.1. п. 3.4 та п. 9.2 Договору № 1572-1, що призвело до недотримання орендної плати Підприємством у зв`язку з тим, що не було внесено змін до Договору в частині зменшення орендної плати як це передбачено рішеннями Київської міської ради від 22.06.2017 року № 606/2768, від 09.11.2017 року № 199/3206, від 08.02.2018 року № 21/4085, від 20.12.2018 року № 476/6527 Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 21.04.2015 року № 415/1280 Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва шляхом укладення додаткової угоди.
На виконання вимог акту ревізії та вимог Департаменту комунальної власності міста Києва (лист вих. № 062/05/20-190 від 10.01.20120 року), КП Плесо здійснило донарахування орендної плати за період з моменту укладення Договору по 31.12.2019 року у відповідності до погоджених в ньому умов.
Про помилковість нарахувань та необхідність сплати недоврахованих платежів позивач надсилав відповідачу повідомлення-претензію від 14.01.2020 року № 077/221-94.
Відповідач в ході розгляду спору відзиву на позов не надав, викладені в позові обставини не заперечував, доказів доплати орендних платежів (оплати рахунку № 108 від 13.01.2020 року) не надав.
Згідно з ч.1 ст. 509 Цивільного кодексу України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.
Відповідно до ч.2 статті 509 Цивільного кодексу України зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.
Згідно з п.1 ч.2 статті 11 Цивільного кодексу України підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.
Як встановлено ч. 1 ст. 283 Господарського кодексу України за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у користування майно для здійснення господарської діяльності.
Згідно з ч. 6 ст. 283 Господарського кодексу України до відносин оренди застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до ст. 759 Цивільного кодексу України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язаний передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.
Відповідно до абзацу 2 пункту 1 статті 193 Господарського кодексу України до виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим кодексом.
Згідно зі ст. 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.
Частиною 1 статті 628 Цивільного кодексу України визначено, що зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства
Згідно зі ст. 629 Цивільного кодексу України договір є обов`язковим для виконання сторонами.
Статтею 525 Цивільного кодексу України передбачено, що одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Згідно статті 526 Цивільного кодексу України зобов`язання повинні виконуватися належним чином відповідно до вимог договору та вимог Цивільного кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Підстави для зміни або розірвання договору визначені в ст. 651 Цивільного кодексу України, ч. 1 якої передбачає, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Частиною 3 ст. 653 Цивільного кодексу України визначено, що у разі зміни або розірвання договору зобов`язання змінюється або припиняється з моменту досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни.
Згідно зі ст. 654 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.
Таким чином, п. 3.4. Договору передбачає лише можливість зміни розміру орендної плати на вимогу однієї із Сторін у разі зміни Методики розрахунку орендної плати за користування майном територіальної громади міста Києва, яке передається в оренду, та в інших випадках, передбачених законодавством України.
Однак, сторони в установленому порядку не скористались відповідною можливістю та не оформили у відповідності до вимог чинного законодавства зміни до Договору (шляхом укладення додаткових угод), тому у позивача були відсутні підстави для нарахування орендної плати в розмірі, іншому ніж передбачено умовами чинної редакції Договору оренди.
За наведених обставин, позивачем правомірно донараховано відповідачу суми орендної плати у відповідності до умов чинного Договору оренди.
Позивач в позові правомірно просить стягнути з відповідача недовраховані платежі за оренду Об`єкту за Договором №1572-1 Про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду за період 2017 -2019 роки.
Таким чином, позовні вимоги про стягнення з відповідача 116 212,06 грн. підлягають задоволенню.
Як визначено ст. 73 Господарського процесуального кодексу України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Відповідно до ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
За наслідками розгляду спору суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог в повному обсязі.
Відшкодування витрат по сплаті судового збору відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, покладаються судом на відповідача в повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 129, 233, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги Комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) по охороні, утриманню та експлуатації земель водного фонду м. Києва Плесо до Товариства з обмеженою відповідальністю Венеціанка , за участю третьої особи без самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Департаменту комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) прo стягнення 116 212,06 грн. задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Венеціанка (07343, Київська обл., Вишгородський район, с. Воропаїв, вул. Лугова, 5, код ЄДРПОУ 38603805) на користь Комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) по охороні, утриманню та експлуатації земель водного фонду м. Києва Плесо (04119, м. Київ, вул. Сімї Хохлових, будинок 15, корпус А, офіс 3, код ЄДРПОУ 23505151) 116 212,06 грн. заборгованості з орендної плати та 2102,00 грн. витрат по сплаті судового збору.
3. Наказ видати після набрання судовим рішенням законної сили.
Рішення набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 241 Господарського процесуального кодексу України після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку відповідно до ст. ст. 256, 257 Господарського процесуального кодексу України.
Суддя А.Ю. Кошик
повний тескт рішення складено 06.08.2020 року
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2020 |
Оприлюднено | 07.08.2020 |
Номер документу | 90800038 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Кошик А.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні