ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
просп. Науки, 5 м. Харків, 61022, тел./факс (057)702-10-79, inbox@lg.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 липня 2020 року м. Харків Справа №913/282/20
Провадження №16/913/282/20
За позовом заступника прокурора Луганської області, м.Сєвєродонецьк Луганської області в інтересах держави в особі позивача: Старобільської районної ради Луганської області, м.Старобільськ Луганської області
до відповідача-1: відділу освіти Старобільської районної державної адміністрації Луганської області, м.Старобільськ Луганської області
відповідача-2: виконавчого комітету Старобільської міської ради Луганської області, м.Старобільськ Луганської області
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Старобільського міжшкільного навчально-виробничого комбінату Старобільської районної ради Луганської області, м.Старобільськ Луганської області
про визнання недійсним договору оренди та зобов`язання повернути приміщення,
Суддя Шеліхіна Р.М.
Секретар судового засідання - Романенко Т.М.
У засіданні брали участь:
від органу прокуратури: представник не прибув;
від позивача: представник не прибув;
від відповідача-1: представник не прибув;
від відповідача-2: представник не прибув;
від третьої особи: представник не прибув,
в с т а н о в и в:
Суть спору: заступник прокурора Луганської області звернувся до господарського суду Луганської області з позовною заявою від 07.05.2020 №08-263вих20 в інтересах держави в особі позивача: Старобільської районної ради Луганської області до відповідача-1: відділу освіти Старобільської районної державної адміністрації Луганської області та відповідача-2: виконавчого комітету Старобільської міської ради Луганської області з вимогами:
-визнати недійсним договір оренди нежитлових приміщень від 10.03.2020 №7, укладений між відділом освіти Старобільської районної державної адміністрації Луганської області та виконавчим комітетом Старобільської міської ради Луганської області;
-зобов`язати виконавчий комітет Старобільської міської ради Луганської області звільнити частину нежитлового приміщення Старобільського міжшільного ресурсного центру Старобільської районної ради Луганської області, розташованого за адресою: вул.Гаршина, 27, м.Старобільськ, Луганська область, площею 172 м 2 , вартістю 445700 грн, та повернути його відділу освіти Старобільської районної державної адміністрації Луганської області (балансоутримувачу).
Ухвалою господарського суду Луганської області від 15.05.2020 суд підтвердив підстави представництва заступника прокурора Луганської області інтересів держави в особі Старобільської районної ради Луганській області з заявленими позовними вимогами, відкрив провадження у справі за правилами загального позовного провадження та підготовче засідання призначив на 02.06.2020.
У судове засідання 02.06.2020 представники сторін та органу прокуратури не прибули.
Від позивача через канцелярію суду надійшло клопотання від 26.05.2020 №272 про розгляд справи за відсутності представника позивача.
Суд, розглянувши вказане клопотання, задовольнив його.
Від відповідача-2 через канцелярію суду надійшов відзив від 28.05.2020 №1420/01-22, в якому відповідач-2 заперечив проти позову з огляду на наступне.
Відповідач-2 вважає, що прокурор може представляти інтереси держави в суді у виключних випадках, за наявності порушення або загрози порушення таких інтересів.
На думку відповідача-2, прокурор не може звертатися до суду в інтересах органів місцевого самоврядування, яким є позивач у даній справі. Крім цього, відповідач-2 заперечує проти наявності представництва у даному випадку, оскільки самого лише посилання прокурора у позовній заяві на неналежний захист Старобільською районною радою інтересів держави у спірних правовідносинах, не достатньо для підтвердження судом правових підстав для представництва.
За твердженням відповідача-2, прокурор повинен надати відповідні докази не здійснення або неналежного здійснення позивачем своїх повноважень у спірних правовідносинах.
На підставі викладеного, відповідач-2 просить позовну заяву заступника прокурора Луганської області залишити без розгляду.
Від відповідача-1 через канцелярію суду надійшов відзив на позовну заяву від 01.06.2020 №604, в якому відповідач-1 зазначив, що чинним законодавством дозволено передавати в оренду будівлі, споруди, окремі тимчасово вільні приміщення і площі, інше рухоме та нерухоме майно або обладнання, за умови, що такі об`єкти тимчасово не використовуються у навчально-виховній, навчально-виробничій, науковій діяльності та у разі, коли це не погіршує соціально-побутових умов осіб, які навчаються у навчальному закладі.
Відповідач-1 просить суд вирішити позов прокурора на власний розсуд та підготовче засідання 02.06.2020 провести без участі представника відділу освіти Старобільської РДА Луганської області.
Для надання прокурору додаткового часу подати заперечення на відзиви відповідачів, ухвалою господарського суду Луганської області від 02.06.2020 підготовче засідання відкладено на 23.06.2020.
У судове засідання 23.06.2020 прибув прокурор.
Від прокуратури Луганської області через канцелярію суду надійшла відповідь на відзив відповідача-2 від 04.06.2020 №08-323вих-20, в якій прокурор вважає доводи відповідача-2 щодо відсутності підстав представництва інтересів держави в особі Старобільської районної ради, безпідставними.
Прокурор зазначає, що відповідно до чинного законодавства України, позивач, як орган місцевого самоврядування, наділений правом управління об`єктами освіти з метою виконання делегованих державою функцій щодо забезпечення розвитку всіх видів освіти, мережі навчальних закладів для реалізації громадянами права на освіту.
Крім того, за твердженням прокурора, саме Старобільська районна рада здійснює державну політику у сфері оренди майна комунальної власності і відповідно до Закону України "Про оренду державного та комунального майна" здійснює правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності.
В підтвердження неналежного виконання Старобільською районною радою своїх повноважень у спірних правовідносинах, прокурор посилається на листування між прокуратурою та позивачем, в якому позивач повідомив, що він обізнаний про невідповідність орендних правовідносин, що склались між відповідачем-1 та відповідачем-2, однак заходів щодо усунення порушень не вживалось і звернення з позовом до суду не планується.
Від прокуратури Луганської області через канцелярію суду надійшла відповідь на відзив відповідача-1 від 10.06.2020 №08-333вих-20, в якій прокурор посилається на приписи ч.4. ст.80 Закону України "Про освіту" якими передбачено, що об`єкти та майно державних і комунальних закладів освіти не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням, крім надання в оренду з метою надання послуг, які не можуть бути забезпечені безпосередньо закладами освіти, пов`язаних із забезпеченням освітнього процесу або обслуговуванням учасників освітнього процесу, з урахуванням визначення органом управління можливості користування державним нерухомим майном відповідно до законодавства.
Як вказує прокурор, діяльність виконавчого комітету Старобільської міської ради не пов`язана із забезпеченням освітнього процесу, а орендовані приміщення використовуються не за цільовим призначенням.
Від відповідача-2 через канцелярію суду надійшло клопотання від 10.06.2020 №1543/01-22 про зупинення провадження у справі до закінчення перегляду Великою Палатою Верховного Суду рішення у справі №912/2385/18.
В обґрунтування вказаного клопотання, відповідач-2 зазначає, що на розгляді великої Палати Верховного Суду перебуває справа №912/2385/18 щодо формування правозастосовчої практики щодо здійснення представництва прокурором інтересів держави в суді.
Згідно п.7 ч.1 ст.228 ГПК України, суд може за заявою учасника справи, а також з власної ініціативи зупинити провадження у справі у випадку перегляду судового рішення у подібних правовідносинах (в іншій справі) у касаційному порядку палатою, об`єднаною палатою, Великою Палатою Верховного Суду.
Постановою Великої Палати Верховного Суду від 26.05.2020 у справі №912/2385/18, касаційну скаргу заступника прокурора Дніпропетровської області задоволено, постанову Центрального апеляційного господарського суду від 21.05.2019 у справі №913/2385/18 скасовано, справу направлено до суду апеляційної інстанції для продовження розгляду.
Таким чином, Велика Палата Верховного Суду вже постановила своє рішення у справі №912/2385/18, тому у задоволенні клопотання відповідача-2 про зупинення провадження у справі відмовлено.
Від позивача через канцелярію суду надійшла заява від 15.06.2020 №303, в якій Старобільська районна рада позовні вимоги прокурора підтримує у повному обсязі та просить суд розглянути справу без участі повноважного представника Старобільської районної ради. Суд задовольнив вказане клопотання.
Ухвалою від 23.06.2020 суд за власною ініціативою вирішив залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Старобільський міжшкільний навчально-виробничий комбінат Старобільської районної ради Луганської області (92700, м. Старобільськ Луганської області, вул. Гаршина, 27, ід. код 23487996), продовжити строк проведення підготовчого провадження до 13.08.2020 включно та відкласти підготовче судове засідання на 21.07.2020.
У судове засідання 21.07.2020 представники сторін не прибули.
Від прокуратури Луганської області через канцелярію суду за супровідним листом від 02.07.2020 №08-381вих-20 надійшли докази надсилання копії позовної заяви з доданими до неї документами на юридичну адресу третьої особи, а саме: копія поштової накладної від 02.07.2020 №9340602119457 та оригінал опису вкладення у цінний лист від 02.07.2020.
Суд оглянув вказані документи та долучив до матеріалів справи.
Від прокуратури Харківської області через канцелярію суду надійшла заява від 17.07.2020 №913/282/20 про відкладення розгляду справи на іншу дату, у зв`язку з неможливістю представника прокуратури Харківської області прибути у дане судове засідання.
Суд враховував клопотання прокуратури та згідно приписів п.3 ч.2 ст.185 Господарського процесуального кодексу України, за результатами підготовчого засідання постановив ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті на 30.07.2020 о 12 год. 40 хв.
У судове засідання 30.07.2020 представники сторін не прибули.
Від позивача через канцелярію суду надійшло клопотання від 24.07.2020 №362 про розгляд справи за відсутності повноважного представника Старобільської районної ради.
Суд задовольняє вказане клопотання позивача.
При розгляді спору, судом встановлено наступні обставини.
Рішенням Старобільської районної ради від 22.12.2017 №24/10, районна рада делегувала Старобільській районній державній адміністрації повноваження по оперативному управлінню об`єктами спільної власності територіальних громад Старобільського району, зокрема, на правах оперативного управління відділу освіти Старобільської РДА передано Старобільський міжшкільний навчально-виробничий комбінат (а.с. 59-62).
Між відділом освіти Старобільської райдержадміністрації (орендодавець, відповідач-1) та виконавчим комітетом Старобілської міської ради Луганської області (орендар, відповідач-2) укладено договір оренди нежитлових приміщень від 10.03.2020 №7 (а.с. 19-21).
Згідно п. 1.1 договору орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування частину нежитлового приміщення, розташованого за адресою: Луганська область, м.Старобільськ, вул.Гаршина, 29 (будівля Старобільського міжшкільного ресурсного центру Старобільської районної ради Луганської області), загальною площею 172 кв.м., що знаходиться на балансі відділу освіти Старобільської районної державної адміністрації, вартість якого визначена згідно з висновком про вартість майна на 29.02.2020 і становить за незалежною оцінкою 445700 грн. Майно передається в оренду для розміщення відділу надання адміністративних послуг виконавчого комітету Старобільської міської ради Луганської області.
Відповідно до п. 2.1 договору орендар вступає у строкове платне користування майном у термін, вказаний у договорі, але не раніше дати підписання сторонами цього договору та акта приймання-передачі майна.
Передача майна в оренду не тягне за собою виникнення в орендаря права власності на це майно. Власником майна залишається територіальна громада району, а орендар користується ним протягом терміну оренди (п. 2.2. договору).
Обов`язок по складанню акта приймання-передачі покладається на сторону, яка передає майно іншій стороні договору (п. 2.5. договору).
Орендна плата визначається на підставі Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду майна спільної власності територіальних громад Старобільського району, затвердженої рішенням Старобільської районної ради від 24 грудня 2013 р. №31/18, і складає 1114,25 коп. на місяць (п. 3.1 договору).
Відповідно до п. 10.1 договору даний договір діє з 10.03.2020 по 31.12.2020 включно.
Факт передачі приміщення відповідачу-2 підтверджується підписаним актом приймання-передачі (а.с.23).
На запит прокурора від 27.04.2020 №08-222вих-20 про надання інформації щодо інвентаризації об`єктів спільної власності територіальних громад Старобільського району у сфері освіти та дозвільних документів на укладення спірного договору (а.с.16), відповідач-1 листом від 28.04.2020 №507 зазначив, що згідно п.2 Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду майна спільної власності територіальних громад Старобільського району, з дозволу районної ради, відповідач-1 передає приміщення, площа якого перевищує 200 кв.м. До листа відповідач-1 надав копії договорів оренди нежитлових приміщень згідно додатку (а.с.17-18).
Листом від 28.04.2020 №242, позивач - Старобільська районна рада, повідомила прокурора, що зверталася до Старобільської РДА та виконавчого комітету Старобільської міської ради щодо приведення у відповідність орендних відносин, однак з позовом про визнання недійсним договору та повернення нерухомого майна звертатися не планує через брак коштів на сплату судового збору (а.с.66).
Як вбачається з інформації з державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, комплекс будівель Старобільського міжшкільного навчально-виробничого комбінату є власністю територіальної громади в особі Старобільської районної ради Луганської області згідно рішення ради від 23.04.2019 №34/2 (а.с.55-58).
В матеріалах справи міститься статут Старобільського міжшкільного навчально-виробничого комбінату Старобільської районної ради Луганської області, згідно п.1.7. якого, головною метою комбінату, майно якого надано в оренду за спірним договором, є трудова підготовка учнів 8-11 класів, професійна підготовка старшокласників, професійна підготовка незайнятої частини молоді, професійна орієнтація та консультування учнівської молоді.
Підставою для звернення прокурора з даним позовом до суду стало порушення під час укладення оспорюваної угоди вимог ч.4 ст. 80 Закону України "Про освіту " , оскільки об`єкти та майно державних та комунальних закладів освіти не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням.
Відповідач-1 проти позову заперечує та вважає, що законодавством - постановою КМУ від 27.08.10 №796 - дозволено передавати в оренду будівлі, споруди, окремі тимчасово вільні приміщення і площі, інше рухоме та нерухоме майно або обладнання, за умови, що такі об`єкти тимчасово не використовуються у навчально-виховній, навчально-виробничій, науковій діяльності та у разі, коли це не погіршує соціально-побутових умов осіб, які навчаються у навчальному закладі (п.8 переліку послуг, який затверджено вказаною постановою).
Відповідач-2 заперечує проти наявності підстав для представництва прокурором інтересів держави в спірних правовідносинах та просить залишити позов без розгляду.
Враховуючи вищевикладене, повно, всебічно і об`єктивно дослідивши матеріали та обставини справи, оцінивши надані сторонами докази своїх вимог до суті спору, їх належність, допустимість, достовірність кожного окремо і у сукупності без надання жодному доказу пріоритету або вищої сили, суд дійшов висновку, що позов слід задовольнити повністю.
Правовідносини щодо оренди державного майна та майна, яке перебуває в комунальній власності та використовується в освітній діяльності, регулюються Законом України від 05.09.2017 №2145-VIII "Про освіту", Законом України "Про оренду державного та комунального майна", Цивільним та Господарським кодексами та іншими законодавчими актами.
Відповідно до ст. 1 Закону України від 05.09.2017 № 2145-VIII "Про освіту" система освіти - сукупність складників освіти, рівнів і ступенів освіти, кваліфікацій, освітніх програм, стандартів освіти, ліцензійних умов, закладів освіти та інших суб`єктів освітньої діяльності, учасників освітнього процесу, органів управління у сфері освіти, а також нормативно-правових актів, що регулюють відносини між ними.
Статтею 10 Закону України "Про освіту" визначено, що невід`ємними складниками системи освіти є: дошкільна освіта; повна загальна середня освіта; позашкільна освіта; спеціалізована освіта; професійна (професійно-технічна) освіта; фахова передвища освіта; вища освіта; освіта дорослих, у тому числі післядипломна освіта.
Статтею 3 Закону України "Про повну загальну середню освіту" від 16.01.2020 №463-IX передбачено, що система загальної середньої освіти складається із змісту повної загальної середньої освіти на кожному її рівні, мережі закладів освіти, учасників освітнього процесу, кадрового, фінансового, науково-методичного, ресурсного та нормативно-правового забезпечення освітньої та управлінської діяльності у сфері загальної середньої освіти.
Територіальну доступність повної загальної середньої освіти забезпечують у межах повноважень органи державної влади та органи місцевого самоврядування шляхом, зокрема, функціонування міжшкільних ресурсних центрів.
Частиною 2 ст. 78 Закону України "Про освіту" встановлено, що фінансування закладів, установ і організацій системи освіти здійснюється за рахунок коштів відповідних бюджетів, а також інших джерел, не заборонених законодавством, а ч. 3 цієї статті передбачено, що державні та комунальні заклади освіти мають право надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України.
До майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо; майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об`єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об`єкти авторського права та/або суміжних прав; інші активи, передбачені законодавством. Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством (ч.1 ст.80 Закону України "Про освіту").
Об`єкти та майно державних і комунальних закладів освіти не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням, крім надання в оренду з метою надання послуг, які не можуть бути забезпечені безпосередньо закладами освіти, пов`язаних із забезпеченням освітнього процесу або обслуговуванням учасників освітнього процесу, з урахуванням визначення органом управління можливості користування державним нерухомим майном відповідно до законодавства (ч.4 ст.80 Закону України "Про освіту").
Приписами ч.7 ст.179 ГК України, ч.3 ст.760 ЦК України врегульовано, що особливості найму окремих видів майна встановлюються цим Кодексом та іншим законом. Спеціальними нормами права, які підлягають застосуванню в даному спорі, є Закон України "Про освіту" та Закон України "Про оренду державного та комунального майна", оскільки передане в оренду майно - нежитлові приміщення - є комунальною власністю і використовується в освітній діяльності.
Відповідно до Закону України "Про оренду державного та комунального майна", ч. 1 ст.283 ГК України, ч. 1 ст. 759 ЦК України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.
З матеріалів справи вбачається та не спростовується відповідачами, що частина спірного приміщення навчального закладу - Старобільського МНВК, загальною площею 172 м 2 , передано відповідачу-2 за договором оренди нежитлових приміщень від 10.03.2020 №7, для розміщення в ньому відділу надання адміністративних послуг виконавчого комітету Старобільської міської ради Луганської області.
Згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, основним видом діяльності відповідача-2, виконавчого комітету Старобільської міської ради Луганської області, є державне управління загального характеру.
Вочевидь, що спірне приміщення використовується не за освітнім призначенням, не в навчально-виховному процесі.
Однак, спірне орендоване приміщення є об`єктом освіти і, відповідно до ст.80 Закону України "Про освіту", не може використовуватися не за призначенням.
Доводи відповідача-1 про те, що постановою КМУ від 27.08.10 №796 дозволено передавати в оренду будівлі, споруди, окремі тимчасово вільні приміщення і площі, інше рухоме та нерухоме майно або обладнання, за умови, що такі об`єкти тимчасово не використовуються у навчально-виховній, навчально-виробничій, науковій діяльності та у разі, коли це не погіршує соціально-побутових умов осіб, які навчаються у навчальному закладі, спростовуються приписами Закону України "Про освіту", що є законодавчим актом більш вищої юридичної сили, ніж постанова.
Постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 №796 затверджено перелік платних послуг, які можуть надаватися навчальними закладами, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності.
Відповідно до п.п. 2 п. 8 вказаної постанови до переліку платних послуг входить надання в оренду будівель, споруд, окремих тимчасово вільних приміщень і площ, іншого рухомого і нерухомого майна, що тимчасово не використовується у освітній, навчально-виховній, навчально-виробничій, науковій діяльності, у разі коли це не погіршує соціально-побутових умов осіб, які навчаються або працюють у навчальному закладі. В даному випадку: змінено цільове призначення будівлі; договір укладено без дозволу власника і без дослідження обставин, пов`язаних з використанням або невикористанням приміщення в навчальній діяльності. Не з`ясовані сторонами договору та власником на якій строк і з яких підстав приміщення не буде використано за його цільовим призначенням і не враховано у мовах договору.
Крім того, Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу ДСанПін 5.5.2.008-01 (далі - Державні санітарні правила), затвердженими постановою Головного державного санітарного лікаря України від 14.08.2001 року №63, передбачено, що здача в оренду території, будівель, приміщень, обладнання підприємствам, установам, організаціям іншим юридичним та фізичним особам для використання, що не пов`язано з навчально-виховним процесом, не дозволяється. Ці норми розповсюджуються на загальноосвітні навчальні заклади І, І-ІІ, І-ІІІ ступенів, спеціалізовані школи І, ІІ, ІІІ ступенів, гімназії, ліцеї, колегіуми, які проектуються, будуються, реконструюються та ті, що функціонують незалежно від типу, форм власності та підпорядкованості. (п. 3.19).
Виходячи зі змісту вищенаведених правових положень, в якості додаткових джерел фінансування навчальних закладів законом передбачається можливість залучати, у тому числі доходи від надання в оренду приміщень, споруд, обладнання. Проте надання в оренду таких приміщень, споруд, обладнання, що тимчасово не задіяні, дозволяється лише для їх використання, пов`язаного з навчально-виховним процесом відповідного навчального закладу, за умови, коли це не погіршує соціально-побутових умов осіб, які навчаються або працюють у навчальному закладі. Змінювати цільове призначення приміщень освіти Постанова Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 №796 не дозволяє.
Відділ надання адміністративних послуг виконавчого комітету Старобільської міської ради Луганської області є структурною одиницею органу місцевого самоврядування, розташування якого вимагає певних норм та стандартів технологічного процесу праці робітників відділу, які не є і не можуть бути тотожними з правилами розміщення дитячих навчальних закладів або закладів для виховання.
Таким чином, спірне орендоване приміщення, яке є об`єктом освіти, не може використовуватися не за призначенням, а може бути передане в оренду виключно для діяльності, пов`язаної з навчально-виховним процесом, а невикористання спірних приміщень Старобільським МНВК не надає права відповідачу-1 передати це приміщення в оренду з іншою метою, ніж пов`язаною з навчально-виховним процесом самого навчального закладу, як то встановлює закон.
Щодо заперечення відповідача-2 проти наявності підстав для представництва прокурором інтересів держави в спірних правовідносинах суд зазначає наступне.
Ухвалою господарського суд Луганської області від 15.05.2020 суд дійшов висновку про наявність у даній справі підстав для представництва заступником прокурора Луганської області інтересів держави в особі Старобільської районної ради Луганської області підтвердив підстави представництва.
Відповідно до ст. 215 ЦК України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу. Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).
Зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам (ч.1 ст. 203 ЦК України).
Оскільки спірний об`єкт оренди не може використовуватися не за освітнім призначенням, зокрема, для функціонування відділу надання адміністративних послуг виконавчого комітету Старобільської міської ради Луганської області, а може бути переданий в оренду виключно з метою надання послуг, пов`язаних із забезпеченням освітнього процесу, договір оренди від 10.03.2020 №7 підлягає визнанню судом недійсним, як такий, що вчинений з порушенням вимог закону - Закону України "Про освіту", Постанови Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 №796.
З огляду на задоволення вимог щодо визнання недійсним договору, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог і в частині зобов`язання виконавчого комітету Старобільської міської ради Луганської області звільнити нежитлові приміщення загальною площею 172 м 2 , вартістю 445700 грн, що розташовані за адресою: вул.Гаршина, 27, м.Старобільськ, Луганська область, та повернути їх відділу освіти Старобільської районної державної адміністрації Луганської області шляхом підписання акту прийому-передачі.
Таким чином, позов підлягає задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ст. 129 ГПК України сплачений судовий збір за подання позову в сумі 8787,50 грн покладається на відповідачів в рівних частинах по 4393,75 грн на кожного.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст.46, 73, 74, 86, 129, 233, 237, 238, 240, 241 ГПК України, суд
в и р і ш и в:
1.Позов задовольнити повністю.
2 .Визнати недійсним договір нежитлових приміщень від 10.03.2020 №7, укладений між відділом освіти Старобільської районної державної адміністрації Луганської області (92703, м.Старобільськ Луганської області, вул. Чернишевського, буд.26, ід. код 02142129) та виконавчим комітетом Старобільської міської ради Луганської області (92703, м.Старобільськ Луганської області, вул.Центральна, буд.35, ід. код 04051833) загальною площею 172 м 2 , вартістю 445700 грн, розташованих в приміщенні Старобільського міжшкільного навчально-виробничого комбінату Старобільської районної ради Луганської області за адресою: вул.Гаршина, 27, м. Старобільськ, Луганська область.
3.Зобов`язати виконавчий комітет Старобільської міської ради Луганської області (92703, м.Старобільськ Луганської області, вул.Центральна, буд.35, ід. код 04051833) звільнити приміщення загальною площею 172 м 2 , розташоване в Старобільському міжшкільному навчально-виробничому комбінаті Старобільської районної ради Луганської області за адресою: вул.Гаршина, 27, м.Старобільськ, Луганська область та повернути його відділу освіти Старобільської районної державної адміністрації Луганської області (92703, м.Старобільськ Луганської області, вул.Чернишевського, буд.26, ід. код 02142129) шляхом підписання акту прийому-передачі, видати наказ після набрання рішенням законної сили.
4.Стягнути з відділу освіти Старобільської районної державної адміністрації Луганської області (92703, м.Старобільськ Луганської області, вул. Чернишевського, буд.26, ід. код 02142129) на користь прокуратури Луганської області (Луганська область, м.Сєвєродонецьк, вул. Богдана Ліщини, 27, ід. код 02909921) судовий збір в сумі 4393,75 грн, видати наказ після набрання рішенням законної сили.
5.Стягнути з виконавчого комітету Старобільської міської ради Луганської області (92703, м.Старобільськ Луганської області, вул.Центральна, буд.35, ід. код 04051833) на користь прокуратури Луганської області (Луганська область, м.Сєвєродонецьк, вул. Богдана Ліщини, 27, ід. код 02909921) судовий збір в сумі 4393,75 грн, видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до ст. 256 Господарського процесуального кодексу України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів.
Повний текст рішення складено і підписано 06.08.2020.
Суддя Р.М. Шеліхіна
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 30.07.2020 |
Оприлюднено | 07.08.2020 |
Номер документу | 90800080 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Шеліхіна Р.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні