Рішення
від 31.07.2020 по справі 440/2706/20
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 липня 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/2706/20

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Сич С.С.,

за участю:

секретаря судового засідання - Гринько М.О.

представника позивача - Лазурович С.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Головного управління ДПС у Полтавській області до Приватного акціонерного товариства "Карлівська меблева фабрика" про стягнення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В:

28 травня 2020 року Головне управління ДПС у Полтавській області (надалі - позивач, ГУ ДПС у Полтавській області) звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Приватного акціонерного товариства "Карлівська меблева фабрика" (надалі - відповідач, ПРАТ "КАМФ") про стягнення податкового боргу: з орендної плати з юридичних осіб, що становить 260090,39 грн.; з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачене юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості, що становить 10865,79 грн.; з податку на прибуток приватних підприємств, що становить 178147,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що за Приватним акціонерним товариством "Карлівська меблева фабрика" рахується податковий борг: з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 260090,39 грн.; з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачене юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості у розмірі 10865,79 грн.; з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 178147,00 грн., який виник внаслідок несплати відповідачем самостійно узгоджених податкових зобов`язань по податковим деклараціям, та зі сплати пені.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 02 червня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №440/2706/20, вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження, призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 10:30 31 липня 2020 року, витребувано докази.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив позов задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином /а.с. 34/, про причини неявки у судове засідання не повідомив, правом подання відзиву на позовну заяву не скористався.

Відповідно до частини 1 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Пунктом 1 частини 3 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Зважаючи на вищевикладене, суд вирішив розглядати справу по суті за відсутності представника відповідача.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши письмові докази, встановив наступні обставини та спірні правовідносини.

Приватне акціонерне товариство "Карлівська меблева фабрика" (ідентифікаційний код 00275004) зареєстроване як юридична особа 13.09.1993 та взяте на облік як платник податків у Головному управлінні ДПС у Полтавській області, Карлівське управління, Карлівська ДПІ (Карлівський район), що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань щодо ПРАТ "КАМФ" /а.с. 9/.

Матеріалами справи підтверджено, що ПРАТ "КАМФ" подано до ГУ ДФС у Полтавській області, Карлівське управління, Карлівська ДПІ (Карлівський район) податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2019 рік від 31.01.2019, згідно із якою сума податку за кожний квартал складає 3527,03 грн., річна сума - 14108,12 грн. /а.с. 13/.

ПРАТ "КАМФ" подано до ГУ ДФС у Полтавській області, Карлівське управління, Карлівська ДПІ (Карлівський район) уточнюючу податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2019 рік від 04.02.2020, згідно якої податкове зобов`язання за податковий (звітний) період (сума значень колонки 19 рядка 3 розділу І), усього 10581,09 грн., податкове зобов`язання, що уточнюється до зменшення (сума значено колонки 3 рядка 6 розділу ІІ) - 3527,03 грн. /а.с. 14/.

Пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Податкове зобов`язання з податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки за звітний рік відповідно до вимог підпункту 266.10.1 пункту 266.10 статті 266 Податкового кодексу України сплачується юридичними особами авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Пунктом 56.11 статті 56 Податкового кодексу України передбачено, що не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

ПРАТ "КАМФ" не виконало обов`язку сплати самостійно узгоджених сум податкових зобов`язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за зазначеною вище уточнюючою податковою декларацією з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2019 рік від 04.02.2020.

Відповідно до підпункту 14.1.162 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України пеня - це сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки.

За приписами підпунктів 129.1.1, 129.1.2, 129.1.3 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається: при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження) (п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України); при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов`язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження) (п.п. 129.1.2 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України); при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання (п.п. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України).

Згідно з пунктом 129.3 Податкового кодексу України нарахування пені закінчується: 129.3.1. у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань; 129.3.2. у день проведення взаєморозрахунків непогашених зустрічних грошових зобов`язань відповідного бюджету перед таким платником податків; 129.3.3. у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України); 129.3.4. при прийнятті рішення щодо скасування або списання суми податкового боргу (його частини). У разі часткового погашення податкового боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку.

Відповідно до пункту 129.4 статті 129 Податкового кодексу України на суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов`язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день. На суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

На підставі наведених вище норм, у зв`язку з несвоєчасною сплатою відповідачем сум податкових зобов`язань, контролюючим органом нараховано відповідачу пеню в загальному розмірі 284,70 грн., детальний розрахунок якої наявний у матеріалах справи /а.с. 38/, яка не сплачена відповідачем, що підтверджується витягом з інтегрованої картки відповідача з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки /а.с. 41/.

Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Таким чином, за відповідачем рахується податковий борг з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачене юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості, в сумі 10865 грн. 79 коп., що підтверджується витягом з інтегрованої картки платника податків ПРАТ "КАМФ" /а.с. 16-17, 41/, та розрахунком суми боргу /а.с. 7/.

Пунктом 286.2 статті 286 Податкового кодексу України визначено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Відповідно до пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

ПРАТ "КАМФ" подано до ГУ ДФС у Полтавській області, Карлівське управління, Карлівська ДПІ (Карлівський район) податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності):

- за 2019 рік від 31.01.2019, у якій відповідачем самостійно визначено річну суму земельного податку у розмірі 224975,81 грн., у тому числі, щомісячно з січня 2019 року по листопад 2019 року у розмірі 18747,98 грн. та у грудні 2019 року у розмірі 18748,03 грн. /а.с. 10/;

- за 2020 рік від 13.02.2020, у якій відповідачем самостійно визначено річну суму земельного податку у розмірі 186468,10 грн., у тому числі, щомісячно з січня 2020 року по листопад 2020 року у розмірі 15539,01 грн. та у грудні 2020 року у розмірі 15538,99 грн. /а.с. 11/.

Разом з тим, відповідачем по декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2019 рік від 31.01.2019 не сплачено грошове зобов`язання з орендної плати з юридичних осіб за період з січня 2019 року по грудень 2019 року включно в загальному розмірі 224975,81 грн. ((18747,98 грн. х 11) + 18748,03 грн.) по термінам сплати 02.03.2019, 30.03.2019, 30.04.2019, 30.05.2019, 30.06.2019, 30.07.2019, 30.08.2019, 30.09.2019, 30.10.2019, 360.11.2019, 30.12.2019, 30.01.2020 відповідно, а також по декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2020 рік від 13.02.2020 не сплачено грошового зобов`язання з орендної плати з юридичних осіб за період з січня 2020 року по лютий 2020 року включно в загальному розмірі 31078,02 грн. (15539,01 грн. х 2) по термінам сплати 01.03.2020, 30.03.2020 відповідно.

Крім того, у зв`язку з несвоєчасною сплатою відповідачем сум податкових зобов`язань, контролюючим органом нараховано відповідачу пеню за платежем "орендна плата з юридичних осіб" в загальному розмірі 4036,56 грн., детальний розрахунок якої міститься у матеріалах справи /а.с. 8, 38/, та яка не сплачена відповідачем, що підтверджується витягом з інтегрованої картки відповідача з орендної плати з юридичних осіб /а.с. 39, 18-20/.

Таким чином, за відповідачем рахується податковий борг з орендної плати з юридичних осіб у загальному розмірі 260090,39 грн., у тому числі, зі сплати пені в розмірі 4036,56 грн., що підтверджується витягом з інтегрованої картки платника податків ПРАТ "КАМФ" з орендної плати з юридичних осіб /а.с. 39, 18-20/.

Також ПРАТ "КАМФ" подано до ГУ ДПС у Полтавській області, Карлівське управління, Карлівська ДПІ (Карлівський район) податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за 2019 рік від 17.02.2020, у якій відповідачем самостійно визначено податок на прибуток (код рядка 19) у розмірі 178147 грн. /а.с. 12/.

Сума грошових зобов`язань, самостійно визначена ПРАТ "КАМФ" у вказаній вище податковій декларації з податку на прибуток підприємства, відповідачем у встановлений Податковим кодексом України строк не сплачена.

Отже, за відповідачем рахується податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств у загальному розмірі 178147 грн., що підтверджується витягами з інтегрованої картки платника податків ПРАТ "КАМФ" з податку на прибуток підприємств /а.с. 21, 40/.

Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Пунктом 59.3 статті 59 Податкового кодексу України передбачено, що податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.

16.10.2018 ГУ ДФС у Полтавській області винесено податкову вимогу форми "Ю" №142-53 на загальну суму 77119,71 грн., яка була надіслана на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення, та отримана відповідачем 13.11.2018, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, копія якого наявна у матеріалах справи /а.с. 15/.

Доказів оскарження податкової вимоги форми "Ю" №142-53 від 16.10.2018 в адміністративному або судовому порядку суду не надано.

Відповідно до пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

За приписами пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно з пунктами 95.2, 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючі органи мають право звертатись до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Підсумовуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Отже, підстави для розподілу судових витрат відсутні.

На підставі викладеного, керуючись статтями 3, 6-10, 205, 241-245, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління ДПС у Полтавській області (ідентифікаційний код 43142831, вул. Європейська, 4, м. Полтава, 36014) до Приватного акціонерного товариства "Карлівська меблева фабрика" (ідентифікаційний код 00275004, вул. Слюсарна, 1, м. Карлівка, Полтавська область, 39500) про стягнення податкового боргу задовольнити.

Стягнути з рахунків Приватного акціонерного товариства "Карлівська меблева фабрика" (ідентифікаційний код 00275004, вул. Слюсарна, 1, м. Карлівка, Полтавська область, 39500) кошти за податковим боргом:

- з орендної плати з юридичних осіб у сумі 260090 грн. 39 коп. (двісті шістдесят тисяч дев`яносто гривень тридцять дев`ять копійок) на рахунок №UА928999980334149812000016147, отримувач: Карлівське УК/м. Карлівка/18010600, код отримувача (ЄДРПОУ) 37997400, банк отримувача: Казначейство України, МФО 899998;

- з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачене юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості, в сумі 10865 грн. 79 коп. (десять тисяч вісімсот шістдесят п`ять гривень сімдесят дев`ять копійок) на рахунок №UА818999980314060513000016147, отримувач: Карлівське УК/м. Карлівка/18010400, код отримувача (ЄДРПОУ) 37997400, банк отримувача: Казначейство України, МФО 899998;

- з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 178147 грн. (сто сімдесят вісім тисяч сто сорок сім гривень) на рахунок №UА398999980333179318000016146, отримувач: Карлівське УК/Карлівський р-н/11021000, код отримувача (ЄДРПОУ) 37997400, банк отримувача: Казначейство України, МФО 899998.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 05 серпня 2020 року.

Суддя С.С. Сич

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.07.2020
Оприлюднено07.08.2020
Номер документу90802182
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/2706/20

Рішення від 31.07.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Рішення від 31.07.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 02.06.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні