ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 серпня 2020 року справа №200/11411/19-а
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Сіваченка І.В., суддів: Гаврищук Т.Г., Блохіна А.А., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Родинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 8 Покровської міської ради Донецької області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 26 грудня 2019 року (повне судове рішення складено 08 січня 2020 року у м. Слов`янську) у справі № 200/11411/19-а (суддя в І інстанції Чекменьов Г.А.) за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Родинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 8 Покровської міської ради Донецької області, третя особа відділ освіти Покровської міської ради Донецької області, про застосування заходів реагування,
УСТАНОВИВ:
У вересні 2019 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (далі - ГУ ДСНС) звернулось до суду з позовною заявою до Родинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 8 Покровської міської ради Донецької області (далі - Родинська ЗОШ № 8), третя особа відділ освіти Покровської міської ради Донецької області, про застосування заходів реагування.
Позовні вимоги мотивовано тим, що у період з 30.07.2019 по 31.07.2019 на підставі наказу ДПРЗ-9 ГУ ДСНС від 23.07.2019 № 124 відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, статті ст. 6 Закону України від 05.04.2007 № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон № 877-V), проведено позапланову перевірку Родинської ЗОШ № 8 за адресою: Донецька обл., місто Покровськ, місто Родинське, вулиця Перемоги, будинок 6, щодо виконання припису № 5 про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 19.04.2018.
Актом перевірки суб`єкту господарювання приміщень та території Родинської ЗОШ № 8 за адресою: Донецька обл. місто Покровськ, місто Родинське, вулиця Перемоги, будинок 6, щодо виконання припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки встановлені численні порушення вимог Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697 (далі - Правила пожежної безпеки), Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях , затверджених наказом МНС від 15.08.2007 № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.09.2007 за № 1006/14273 (далі - Наказ № 557); Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджених наказом МОН України 15.08.2016 № 974, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.09.2016 за № 1229/29359 (далі - Наказ № 974) та інші.
З наведених підстав позивач просив застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкту, а саме: Родинської ЗОШ № 8 до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 26 грудня 2019 року позов задоволено.
Не погодившись з таким судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати рішення місцевого суду, прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
В обґрунтування апеляційної скарги вказує, що більшість з порушень, які були зазначені в акті перевірки, на сьогоднішній день усунуто, а ті, що залишились не усуненими, не є підставою для зупинення експлуатації об`єкту. Також, апелянт звернув увагу на тому, що порушення, які залишились не усунутими, безпосередньо не несуть загрозу життю та здоров`ю людей та будуть поступово усунені протягом 2020 року, тому є недоцільним застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації.
Всі особи, які беруть участь в справі, до апеляційного суду не прибули, тому апеляційне провадження здійснено в порядку письмового провадження.
Відповідно до ч. 1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги.
Суд апеляційної інстанції, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає за необхідне вимоги, викладені в апеляційній скарзі, залишити без задоволення, з наступних підстав.
Судами першої та апеляційної інстанції встановлено таке.
У період з 30.07.2019 по 31.07.2019 проведено позапланову перевірку Родинської ЗОШ № 8 за адресою: Донецька обл., місто Покровськ, місто Родинське, вулиця Перемоги, будинок 6, щодо виконання припису № 5 про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 19.04.2018.
Актом перевірки суб`єкту господарювання приміщень та території відповідача за адресою: Донецька обл., місто Покровськ, місто Родинське, вулиця Перемоги, будинок 6, щодо виконання припису № 5 про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 31.07.2019 № 24 встановлені порушення вимог Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки, Наказу № 557, Наказу № 974 (а.с.10-37).
Зокрема, акт перевірки містить такі відомості про порушення.
- Приміщення не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до п. 7.3 додатку А.1 ДБН 13.2.5-56: 2014 Системи протипожежного захисту
- Посадові особи та працівники не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки.
- Дерев`яні елементи горищних покриттів не оброблено засобами вогнезахисту. які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності.
- Сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням.
- На об`єкті відповідним документом (наказом, інструкцією тощо) не встановлено протипожежний режим.
- Відповідальним за пожежну безпеку на об`єкті не визначено необхідну кількість первинних засобів пожежогасіння окремо для кожного поверху та приміщення.
- Відсутній акт проведення прихованих робіт під підвісною стелею (санвузол 1-го поверху), що підтверджує їх ізолювання від горючих основ (конструкцій) суцільним шаром негорючого матеріалу.
- Відсутній акт проведення прихованих робіт під підвісною стелею (хол парадного входу), що підтверджує їх ізолювання від горючих основ (конструкцій) суцільним шаром негорючого матеріалу.
- Пожежні кран-комплекти першого корпусу (6 шт.) та другого корпусу (6 шт.) не укомплектовані пожежним рукавом однакового з ним діаметра та стволом, кнопкою дистанційного запуску пожежних насосів (за наявності таких насосів), а також важелем для полегшення відкривання вентиля. Елементи з`єднання пожежного крана, рукавів та ручного пожежного ствола не однотипні;
- Вбудовані або навісні шафи пожежних кран-комплектів першого корпусу (6 шт.) та другого корпусу (6 шт.) не мають отвори для провітрювання і не пристосовані для опломбування та візуального огляду їх без розкривання.
- Відсутній акт проведення прихованих робіт під підвісною стелею (санвузол 2-го поверху), що підтверджує їх ізолювання від горючих основ (конструкцій) суцільним шаром негорючого матеріалу.
- З`єднання та окінцювання жил проводів світильної лампи не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (підвальне приміщення).
- Допускається експлуатація кабелів і проводів з пошкодженою або такою, що в процесі експлуатації втратила захисні властивості, ізоляцією (підвальне приміщення).
- Групові електрощиті не оснащенні схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки), (коридор 1-й поверх)
- Допускається користування пошкодженою розеткою в кабінеті педагога-організатора на 2-му поверсі.
- Допускається забиття дверей евакуаційного виходу 1 поверху.
- Не виконано захист будівель від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд .
- Працюючий персонал не забезпечений засобами індивідуального захисту органів дихання згідно діючих нормативних актів.
Судами встановлено, що відповідач був ознайомлений з актом перевірки та не зазначив заперечень чи зауважень щодо перевірки та її висновків.
Також, з наявних доказів вбачається, що ГУ ДСНС направляло відповідачу приписи про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 19.04.2018 № 5, від 10.05.2017 № 8, від 20.11.2017 № 189 (а.с.38-54).
Як вбачається з матеріалів справи, від відповідача під час розгляду справи в суді першої інстанції, надійшли пояснення, відповідно до яких відповідач та третя особа вказали про часткове усунення вищевказаних порушень, зазначених у акті перевірки (а.с.95-101).
Зокрема, відповідачем зазначено, що станом на 08.11.2019 на об`єкті відповідним документом встановлено протипожежний режим; відповідальним за пожежну безпеку на об`єкті визначено необхідну кількість первинних засобів пожежогасіння окремо для кожного поверху та приміщення; припинено експлуатацію кабелів і проводів з пошкодженою або такою, що в процесі експлуатації втратила захисні властивості, ізоляцією (підвальне приміщення); групові електрощитки оснащено схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки), (коридор 1-й поверх); припинено користування пошкодженою розеткою в кабінеті педагога організатора на 2-му поверсі; усунуто забиття дверей евакуаційного виходу 1 поверху.
На підтвердження усунення вищезазначених порушень був проведений позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, про що складено Акт № 75 від 08.11.2019 (а.с.69-85).
Проте, сторонами та третьою особою не заперечується, що на час розгляду справи частина виявлених позивачем порушень залишається не усунутими, в тому числі, через необхідність додаткового фінансування, запланованого на 2020 рік.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, колегія суддів зазначає таке.
Відповідно до підпункту 12 пункту 1 статті 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуск) і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
За приписами пунктів 1 та 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.
У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Пунктами 1, 4 статті 70 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:
1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;
4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;
Відтак, суд зазначає, що виявлені факти недотримання відповідачем вимог пожежної безпеки, встановлені актами перевірки від 31.07.2019 № 24, створюють безпосередню загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю та здоров`ю людей.
Враховуючи викладене, позовні вимоги є обґрунтованими, правомірними та такими, що підлягають задоволенню.
Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків місцевого суду.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Родинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 8 Покровської міської ради Донецької області - залишити без задоволення.
Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 26 грудня 2019 року у справі № 200/11411/19-а - залишити без змін.
Повне судове рішення - 06 серпня 2020 року.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому статтею 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя І. В. Сіваченко
Судді А. А. Блохін
Т. Г. Гаврищук
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.08.2020 |
Оприлюднено | 07.08.2020 |
Номер документу | 90803092 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні