ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
(про повернення судового збору)
06 серпня 2020 року м. Житомир справа № 240/315/19
категорія 111020000
Суддя Житомирського окружного адміністративного суду Лавренчук О.В., розглянувши клопотання про повернення надміру сплаченого судового збору в адміністративній справі за позовом Головного управління ДФС у Житомирській області до Товариство з обмеженою відповідальністю "Житомирщина-Агро" про надання дозволу на погашення 438799,50 грн. податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі,
встановив:
Головне управління ДФС у Житомирській області звернулось до суду з позовом про надання дозволу на погашення 438799,50 грн податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Житомирщина-Агро" за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Рішенням суду від 21 лютого 2019 року ухвалено: позов Головного управління ДФС у Житомирській області задовольнити. Надати дозвіл Головному управлінню ДФС у Житомирській області на погашення податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Житомирщина-Агро" у сумі 438799,50 грн (чотириста тридцять вісім тисяч сімсот дев`яносто дев`ять гривень п`ятдесят копійок) за рахунок майна відповідача, що перебуває у податковій заставі.
Відділом документального забезпечення суду 21.07.2020 зареєстровано клопотання Головного управління ДФС у Житомирській області про повернення надміру сплаченого судового збору. В обґрунтування вказує, що ставка судового збору при поданні зазначеної позовної заяви (немайновий спір) становить 1921,00 грн, однак позивачем сплачено 6759,22 грн, а тому надміру сплачено судовий збір в сумі 4838,22 грн.
У період із 13.07.2020 по 31.07.2020 головуюча суддя перебувала у відпустці. Заяву передано судді 03.08.2020.
Суд, розглянувши заяву Головного управління ДФС у Житомирській області, зазначає наступне.
Відповідно до статті 2 Закону України "Про судовий збір", платники судового збору - громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду чи стосовно яких ухвалене судове рішення, передбачене цим Законом.
Згідно з частиною першою статті 4 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 №3674-VI (в редакції, чинній на час звернення до суду з позовом) судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Станом на 01.01.2019 прожитковий мінімум для працездатних осіб становить 1921 гривень.
Статтею 4 Закону України "Про судовий збір" (в редакції, чинній на дату подання позовної заяви) визначено, що за подання до суду адміністративного позову майнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою ставка судового збору встановлюються у розмірі 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Суд звертає увагу, що наявність вартісного, грошового вираження матеріально-правової вимоги позивача свідчить про її майновий характер, який має відображатися у ціні заявленого позову.
Зміст заявленої вимоги про надання дозволу на погашення податкового боргу в сумі 438799,50 грн за рахунок майна платника податків ґрунтується на наявності грошових вимог позивача до відповідача. Отже, позовні вимоги про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна платника податків мають вартісну оцінку, носять майновий характер і розмір ставок судового збору за їх подання визначається за вимогами статті 4 Закону України Про судовий збір , виходячи з розміру грошових вимог позивача, на задоволення яких спрямовано позов.
Подібна правова позиція викладена в ухвалі Верховного Суду від 16 травня 2019 року у справі №0840/3902/18.
Отже, є помилковим твердження Головного управління ДФС у Житомирській області про те, що спір, що розглядався судом, є немайновим.
Таким чином, судовий збір за подання до адміністративного суду вказаного позову, виходячи з цієї ціни позову складає 6581,99 грн (438799,50 грн х 1,5% ).
Відповідно до платіжного доручення №1892 від 17.12.2018 при подачі позовної заяви позивачем сплачено судовий збір в сумі 6759,22 грн (а.с. 4).
Отже, розмір надмір сплаченого судового збору становить 177,23 грн (6759,22 грн - 6581,99 грн).
Частиною 2 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
У відповідності до ч. 2 ст. 7 вказаного Закону, у випадках, установлених пунктом 1 частини першої цієї статті, судовий збір повертається в розмірі переплаченої суми; в інших випадках, установлених частиною першою цієї статті, - повністю.
Повернення сплаченої суми судового збору здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної фінансової політик (ч. 5 ст. 7 Закону України "Про судовий збір").
Керуючись статтею 7 Закону України від 8 липня 2011 року №3674-VI Про судовий збір , статтями 142, 143, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ухвалив:
Клопотання Головного управління ДФС у Житомирській області про повернення судового збору, - задовольнити частково.
Повернути Головному управлінню ДФС у Житомирській області (вул. Ю. Тютюнника, 7, м. Житомир, 10003, код ЄДРПОУ 39459195) переплачену суму судового збору у розмірі 177,23 грн (сто сімдесят сім гривень 23 коп), згідно платіжного доручення №1892 від 17 грудня 2018 року.
Дана ухвала в силу приписів ч. 3 ст. 373 Кодексу адміністративного судочинства України є виконавчим документом на підставі якого здійснюється повернення судового збору.
Ухвала суду набирає законної сили негайно після її підписання суддею та може бути оскаржена до суду Сьомого апеляційного адміністративного суду п`ятнадцяти днів з дня її складення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням приписів пп. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.В. Лавренчук
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.08.2020 |
Оприлюднено | 10.08.2020 |
Номер документу | 90835437 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Лавренчук Ольга Володимирівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Лавренчук Ольга Володимирівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Лавренчук Ольга Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні