Рішення
від 28.07.2020 по справі 913/201/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

просп. Науки, 5 м. Харків, 61022, тел./факс (057)702-10-79, inbox@lg.arbitr.gov.ua


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 липня 2020 року м.Харків Справа № 913/201/20

Провадження №16/913/201/20

За позовом Державної екологічної інспекції у Луганській області, м.Сєвєродонецьк Луганської області

до Кам`янської сільської ради, с.Кам`янка Новопсковського району Луганської області

про стягнення збитків у сумі 211690 грн 16 коп.

Суддя Шеліхіна Р.М.

Секретар судового засідання - Романенко Т.М.

У засіданні брали участь:

від позивача: представник не прибув;

від відповідача: представник не прибув ,

в с т а н о в и в:

Суть спору: позивачем заявлено вимогу про стягнення з Кам`янської сільської ради (92332, с. Кам`янка Новопсковського району Луганської області, вул.Пульного, буд.2А, ід.код. 04336569) на користь держави шкоди, заподіяної внаслідок порушення природоохоронного законодавства у розмірі 211690 грн 16 коп., яку просить перерахувати за наступними реквізитами: населений пункт - Кам`янська/с.Кам`янка; отримувач - УК у Новоп.р-ні/с. Кам`янка/24062100; код отримувача - 37942461; банк отримувача - Казначейство України (ел.адм.подат.); номер рахунку (IBAN) - UA218999980333189331000012230; код класифікації доходів бюджету - 24062100; найменування коду класифікації доходів бюджету - грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності.

Ухвалою господарського суду Луганської області від 07.04.2020 позовну заяву залишено без руху та позивачу встановлено строк в десять днів з дня закінчення карантину усунути недоліки позовної заяви.

Від Державної екологічної інспекції у Луганській області через канцелярію суду 07.05.2020 надійшла заява від 30.04.2020 №2/2-16-202вих. про усунення недоліків позовної заяви.

До заяви позивач надав докази сплати судового збору у сумі 3175,35 грн (платіжне доручення від 27.03.2020 №136), копії положення про сектор правового забезпечення Державної екологічної інспекції у Луганській області, посадової інструкції завідувача сектору правового забезпечення, наказів Державної екологічної інспекції від 09.12.2011 №82-о, від 27.02.2017 №12-о, від 29.05.2018 №31/01-01-05, довіреності від 02.01.2020 №5/04-17-20 на П.Матвєєва та витяг з ЄДР щодо Кам`янської сільської ради.

Із вказаних документів вбачається, що особа, яка підписала позовну заяву -Павло Матвєєв, є завідувачем сектору правового забезпечення Державної екологічної інспекції у Луганській області із правом звертатися до суду з позовною завою.

Ухвалою господарського суду Луганської області від 07.05.2020 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та підготовче засідання призначено на 26.05.2020.

У судове засідання 26.05.2020 представники сторін не прибули.

Від відповідача через канцелярію суду за супровідним листом від 14.05.2020 №218 надійшов відзив на позовну заяву, яким відповідач проти позову заперечив з огляду на наступне.

Відповідач зазначив, порушення щодо відсутності при в`їзді на територію ландшафтного заказника місцевого значення "Кам`янський" інформаційних та охоронних знаків та аншлагів встановленого зразка, були усунуті.

Також, відповідач не погоджується із твердженням Державної екологічної інспекції у Луганській області, що використання земельної ділянки та території заказника не за цільовим призначенням здійснено невстановленими особами, оскільки по даному факту відкрито кримінальне провадження і триває досудове розслідування.

Відповідач вважає, що шкоду, яка заподіяна державі внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, повинні відшкодовувати особи, визнані винними за результатами кримінального провадження.

Ухвалою господарського суду Луганської області від 26.05.2020 підготовче судове засідання відкладено на 11.06.2020.

У судове засідання 11.06.2020 представники сторін не прибули.

Від позивача 28.05.2020 через канцелярію суду надійшла відповідь на відзив від 20.05.2020 №2/2-25-6, в якій позивач зазначає, що відповідно до охоронного зобов`язання, зареєстрованого в Державному управлінні охорони навколишнього природного середовища в Луганській області 04.04.2012 №2782, заказник переданий під охорону Кам`янської сільської ради в особі голови - Плис Віталія Івановича.

Позивач у відповіді на відзив зазначає, що не здійснення належного контролю за територією заказника, яке спричинило розорювання земельної ділянки площею 4,5 га та знищення природної рослинності на ній є підставою для покладення на власника або користувача земельних ділянок цивільно-правової відповідальності.

Позивач вважає, що обов`язок щодо охорони за збереження заказника покладено саме на Кам`янську сільську раду.

Суд, за власною ініціативою, для належної підготовки справи до розгляду по суті, продовжив строк підготовчого провадження на 30 (тридцять) днів, з 07.07.2020 до 05.08.2020 (включно) та відклав підготовче судове засідання на 14.07.2020.

У судове засідання 14.07.2020 представники сторін не прибули.

Згідно приписів п.3 ч.2 ст.185 Господарського процесуального кодексу України, за результатами підготовчого засідання суд постановив ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті на 28.07.2020 о 14 год. 50 хв.

У судове засідання 28.07.2020 представники сторін не прибули.

Від позивача на електронну адресу суду надійшло клопотання від 22.07.2020 №22-25-18 про розгляд справи за відсутності представника Інспекції.

Суд задовольнив вказане клопотання.

У судовому засіданні 28.07.2020 оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

При розгляді спору, судом встановлено наступні обставини.

Рішенням Луганської обласної ради від 24.02.2012 №10/63 "Про оголошення ландшафтного заказника місцевого значення "Кам`янський", територію загальною площею 515,4626 га, яка за даними державного земельного кадастру враховується у Кам`янській сільській раді Новопсковського району Луганської області, оголошено ландшафтним заказником місцевого значення "Кам`янський" (а.с.25).

Наказом Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Луганській області від 21.03.2012 №5 затверджено Положення про ландшафтні заказники місцевого значення "Донцівський", "Кам`янський", ботанічний заказник місцевого значення "Новорозсошанський", ботанічні пам`ятки природи місцевого значення "Ганнівський ліс", "Новочервоненська" (а.с.26-31) (далі-Положення).

Пунктом 1.6 Положення встановлено, що заказник "Кам`янський", передається під охорону власникам або користувачам земельних ділянок, водних та інших природних об`єктів: Кам`янській сільській раді, ДП "Старобільське ЛМГ".

Згідно Положення, на землях заказника, серед іншого, забороняється розміщення та будівництво об`єктів та споруд, знищення та пошкодження форм рельєфу та геологічних відслонень, розорювання земель, за винятком заходів по обмеженню розповсюдження лісових та степових пожарів, знищення чи пошкодження дерев, чагарників, у тому числі випалювання трав`яної рослинності та її залишків (п.3 Положення).

Відповідно до охоронного зобов`язання, зареєстрованого в Державному управлінні охорони навколишнього природного середовища Луганської області від 04.04.2012 №2782, Держуправління охорони навколишнього природного середовища ресурсів в Луганській області передає Кам`янській сільській раді в особі сільського голови Плиса Віталія Івановича під охорону природно-заповідний об`єкт ландшафтний заказник місцевого значення "Кам`янський" загальною площею 515,4626 га (а.с.24).

В охоронному зобов`язані вказано, що Кам`янська сільська рада бере під охорону вищевказаний об`єкт і зобов`язується зберігати його. Забезпечує дотримання заповідного режиму на території та екологічних вимог при використанні природних ресурсів згідно зі статтею 40 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища". На територіях та об`єктах природно-заповідного фонду обмежується або забороняється будь-яка діяльність, що суперечить меті та завданням, передбаченим Положенням про них. Відповідно до ст.64 Закону України "Про природно-заповідний фонд України" особи, винні у порушенні заповідного режиму, несуть відповідальність, встановлену законодавством.

Державною екологічною інспекцією у Луганській області, на підставі наказу від 10.12.2018 №362/01-01-04 "Про здійснення перевірок центральних органів виконавчої влади та їх територіальних органів, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування" та направлення про проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства Кам`янською сільською радою Новопсковського району Луганської області від 13.05.2019 №341/01-03-19 було проведено планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства у частині делегованих повноважень органів виконавчої влади у сфері охорони навколишнього природного середовища (а.с.8-9).

За результатами перевірки, державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища Луганської області складено акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства Кам`янською сільською радою Новопсковського району Луганської області №175 (період перевірки 13.05.2019 - 17.05.2019) (а.с.10-19).

Вказаний акт без зауважень та заперечень підписаний посадовими особами Державної екологічної інспекції та головою Кам`янської сільської ради - В.Плисом та отриманий ним.

Згідно акту перевірки, встановлено, що на території Кам`янської сільської ради знаходиться ландшафтний заказник місцевого значення "Кам`янський", оголошений рішенням Луганської обласної ради від 24.02.2012 №10/3, загальною площею 515,4626 га, який розташований поруч з с.Кам`янка Новопсковського району і входить до складу природно-заповідного фонду України, який охороняється як національне надбання і є складовою частиною світової системи природних територій та об`єктів, що перебувають під охороною.

В ході проведення перевірки, на території ландшафтного заказника місцевого значення "Кам`янський" встановлено відсутність єдиних знаків і аншлагів, межі в натурі не винесені та зафіксовано факт використання земельної ділянки площею 4,5 га, яка знаходиться поблизу вул.Лісна, с.Кам`янка, не за цільовим призначенням (розорювання земельної ділянки), що призвело до знищення природної рослинності заказника.

Державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Луганської області Манговим І.Ю. на Плиса Віталія Івановича - голову Кам`янської сільської ради, складено протокол від 15.05.22019 №000716 про адміністративне правопорушення щодо відсутності інформаційних та охоронних знаків при в`їзді на територію ландшафтного заказника місцевого значення "Кам`янський" (а.с.20).

З метою усунення встановлених перевіркою порушень, Державною екологічною інспекцією у Луганській області винесено припис від 17.05.2019 №175 (а.с.16-19).

Постановою Новопсковського районного суду від 03.07.2019 в адміністративній справі №420/897/19 ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ст.91 Кодексу України про адміністративні правопорушення (порушення правил охорони та використання територій та об`єктів природно-заповідного фонду ) та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 15 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 255 грн 00 коп. (а.с.23).

В подальшому, Державна екологічна інспекція у Луганській області на адресу Кам`янської сільської ради надіслала претензію від 18.07.2019 №63/4-11-19 про сплату збитків у сум 211690,16 грн, розрахованих на підставі "Методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу", затвердженої наказом КМУ від 25.07.2007 №963 (а.с.5-7).

Клопотанням від 26.07.2019 №360 відповідач просив Державну екологічну інспекції скасувати претензію, у зв`язку з тим, що по факту використання земельної ділянки на території заказника не за цільовим призначенням відкрито кримінальне провадження (а.с.35).

Позивач, звертаючись з даним позовом до суду, просить стягнути з відповідача збитки, заподіяні державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства у розмірі 211690,16 грн.

Відповідач проти позову заперечує та зазначає, що порушення щодо відсутності при в`їзді на територію ландшафтного заказника місцевого значення "Кам`янський" інформаційних та охоронних знаків та аншлагів встановленого зразка, були усунуті, а шкоду, яка заподіяна державі внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, повинні відшкодовувати особи, визнані винними за результатами кримінального провадження.

Враховуючи вищевикладене, повно, всебічно і об`єктивно дослідивши матеріали та обставини справи, оцінивши надані сторонами докази своїх вимог і заперечень до суті спору, їх належність, допустимість, достовірність кожного окремо і у сукупності без надання жодному доказу пріоритету або вищої сили, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню повністю.

Відповідно до ст.20 2 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", до компетенції Державної екологічної інспекції належить організація і здійснення у межах компетенції державного нагляду (контролю) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про природно-заповідний фонд.

Держекоінспекція для виконання покладених на неї завдань, зокрема, має право проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, а також, розраховувати розмір збитків, заподіяних державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства, складати протоколи про адміністративні правопорушення, накладати адміністративні стягнення, у випадках, передбачених законом.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначаються Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Згідно абз. 6 ч. 1 ст. 8 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", орган державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення державного нагляду (контролю) має право застосовувати санкції до суб`єктів господарювання, їх посадових осіб та вживати інших заходів у межах та порядку, визначених законом.

Відповідно п. "ґ", п. "й" ч. 1 ст. 20 2 Закону "Про охорону навколишнього природного середовища", до компетенції Державної екологічної інспекції у Луганській області належить пред`являти претензії про відшкодування збитків і втрат, заподіяних державі в результаті порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища; вживати в установленому порядку заходів досудового врегулювання спорів, виступати позивачем та відповідачем у судах.

Так, судом встановлено, що Державною екологічною інспекцією у Луганській області у відповідності до вимог Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі наказу від 10.12.2018 №362/01-01-04 та направлення на перевірку від 13.05.2019 №341/01-03-19, проведено планову перевірку дотриманням відповідачем вимог природоохоронного законодавства у частині делегованих їм повноважень органів виконавчої влади у сфері охорони навколишнього природного середовища.

За результатами планової перевірки встановлено, що на території ландшафтного заказника місцевого значення "Кам`янський" встановлено відсутність єдиних знаків і аншлагів, межі в натурі не винесені та зафіксовано факт використання земельної ділянки площею 4,5 га, яка знаходиться поблизу вул. Лісна, с.Кам`янка, не за цільовим призначенням (розорювання земельної ділянки), що призвело до знищення природної рослинності заказника.

Відповідно до ч.2 ст.413 ГК України, господарська діяльність на територіях і об`єктах природно-заповідного фонду України, курортних, лікувально-оздоровчих, рекреаційних та інших територіях і об`єктах, віднесених законодавством до таких, що особливо охороняються, здійснюється відповідно до вимог правового режиму цих територій і об`єктів, встановлених законом та іншими законодавчими актами.

Відповідно до статей 43, 44, 45 ЗК України землі природно-заповідного фонду - це ділянки суші і водного простору з природними комплексами та об`єктами, що мають особливу природоохоронну, екологічну, наукову, естетичну, рекреаційну та іншу цінність, яким відповідно до закону надано статус територій та об`єктів природно-заповідного фонду. До земель природно-заповідного фонду включаються природні території та об`єкти (природні заповідники, національні природні парки, біосферні заповідники, регіональні ландшафтні парки, заказники, пам`ятки природи, заповідні урочища), а також штучно створені об`єкти (ботанічні сади, дендрологічні парки, зоологічні парки, парки-пам`ятки садово-паркового мистецтва). Землі природно-заповідного фонду можуть перебувати у державній, комунальній та приватній власності. Порядок використання земель природно-заповідного фонду визначається законом.

Згідно абз.3 ч.1 ст.5 Закону України "Про природно-заповідний фонд України" завдання, науковий профіль, характер функціонування і режим територій та об`єктів природно-заповідного фонду визначаються у положеннях про них, які розробляються відповідно до цього Закону, і затверджуються обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища - щодо територій та об`єктів природно-заповідного фонду місцевого значення.

Частиною 3 статті 7 Закону України "Про природно-заповідний фонд України" передбачено, що на землях природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного або історико-культурного призначення забороняється будь-яка діяльність, яка негативно впливає або може негативно впливати на стан природних та історико-культурних комплексів та об`єктів чи перешкоджає їх використанню за цільовим призначенням.

Заказниками, згідно ч.1 ст. 25 Закону "Про природно-заповідний фонд України", оголошуються природні території (акваторії) з метою збереження і відтворення природних комплексів чи їх окремих компонентів.

Положенням про ландшафтні заказники місцевого значення "Кам`янський" встановлено, що на землях заказника, серед іншого, забороняється розміщення та будівництво об`єктів та споруд, знищення та пошкодження форм рельєфу та геологічних відслонень, розорювання земель, за винятком заходів по обмеженню розповсюдження лісових та степових пожарів, знищення чи пошкодження дерев, чагарників, у тому числі випалювання трав`яної рослинності та її залишків (п.3 Положення).

Власники або користувачі земельних ділянок, водних та інших природних об`єктів, оголошених заказником, беруть на себе зобов`язання щодо забезпечення режиму їх охорони та збереження (ч.3 ст. 26 Закону України "Про природно-заповідний фонд України").

Як вбачається з матеріалів справи, охоронним зобов`язанням, зареєстрованим в Державному управлінні охорони навколишнього природного середовища Луганської області від 04.04.2012 №2782, Держуправління охорони навколишнього природного середовища ресурсів в Луганській області передало Кам`янській сільській раді в особі сільського голови Плиса Віталія Івановича під охорону природно-заповідний об`єкт - ландшафтний заказник місцевого значення "Кам`янський" загальною площею 515,4626 га .

Це охоронне зобов`язання у встановленому порядку не скасовано і не визнано недійсним.

Незаконне розорювання земельної ділянки площею 4,5 га, встановлене перевіркою Державної екологічної інспекції, було виявлене саме на території ландшафтного заказника місцевого значення "Кам`янський", забезпечення режиму охорони та збереження якого взяла на себе Кам`янська сільська рада згідно охоронного зобов`язання від 04.04.2012 №2782.

Згідно ч.1 ст.64 Закону України "Про природно-заповідний фонд України" порушення законодавства України про природно-заповідний фонд тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільну або кримінальну відповідальність.

Відповідальність за порушення законодавства про природно-заповідний фонд несуть особи, винні у:

а)нецільовому використанні територій та об`єктів природно-заповідного фонду, порушенні вимог проектів створення та організації територій природно-заповідного фонду (п.а ч.2 ст. 64 вказаного Закону).

Пунктом "к" ч.2 ст.68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" встановлено, що відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища несуть особи, винні у невиконанні вимог охорони територій та об`єктів природно-заповідного фонду та інших територій, що підлягають особливій охороні, видів тварин і рослин, занесених до Червоної книги України.

Частиною 1 ст. 69 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" передбачено, що шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації в повному обсязі.

Таким чином, обов`язки із забезпечення охорони та захисту об`єктів природно - заповідного фонду покладено саме на власників або користувачів земельних ділянок, які й повинні нести відповідальність за невиконання або неналежне виконання обов`язків, зокрема за незабезпечення охорони та захисту ландшафтного заказника від використання земельної ділянки на його території не за цільовим призначенням (розорюванням) невстановленими особами.

Відповідно до п. 8 ч. 2 ст. 16 ЦК України, одним зі способів захисту цивільних прав та інтересів є відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди.

Відшкодування шкоди, заподіяної порушенням природоохоронного законодавства, за своєю правовою природою є відшкодуванням позадоговірної шкоди, тобто деліктною відповідальністю.

Загальні підстави відповідальності за завдану майнову шкоду передбачені ст.1166 ЦК України, згідно з ч. ч. 1, 2 якої, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала; особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.

Для застосування деліктної відповідальності необхідною є наявність усіх чотирьох елементів складу цивільного правопорушення, а саме: вина особи, яка заподіяла шкоду; протиправна поведінка заподіювача шкоди; наявність шкоди; причинний зв`язок між шкодою та протиправною поведінкою заподіювача. Відсутність одного з елементів складу цивільного правопорушення, які утворюють склад цивільного правопорушення, звільняє боржника від відповідальності за заподіяну шкоду, оскільки його поведінка не може бути кваліфікована як правопорушення.

Зазначені підстави є загальними та необхідними у всіх випадках, якщо інше не обумовлено законом, для стягнення шкоди поза договірними зобов`язаннями.

Вина особи, яка заподіяла шкоду підтверджується тим, що територія ландшафтного заказника не була належним чином організована - буди відсутні єдині знаки і аншлаги, межі в натурі не винесені, між тим, з охоронного зобов`язання, яке покладено на Кам`янську сільську раду, вбачається, що саме сільська рада повинна була це зробити.

Протиправна поведінка доводиться тим, що відповідальна особа - Кам`янська сільська рада, не виконала обов`язку щодо організації території заказника, як того вимагає Закон.

Наявність шкоди підтверджується актом перевірки Державної екологічної інспекції у Луганській області №175 і правомірним розрахунком позивача, який додано до матеріалів справи і перевірено судом.

Причинний зв`язок між шкодою і протиправною поведінкою повністю підтверджується належними та допустимими доказами, наданими інспекцією в порядку ст.ст. 73-74, 76-80, 86 ГПК України. Розорювання земельної ділянки на території ландшафтного заказника "Кам`янський" відбулося в результаті бездіяльності Кам`янської сільської ради в сфері організації території природно-заповідного фонду.

Розміри шкоди, заподіяної внаслідок порушення законодавства про природно-заповідний фонд, визначаються на основі кадастрової еколого-економічної оцінки включених до його складу територій та об`єктів, що проводиться відповідно до цього Закону, та спеціальних такс, які затверджуються Кабінетом Міністрів України (ст. 65 Закону України "Про природно-заповідний фонд України").

Розрахунок шкоди, заподіяної внаслідок нецільового використання земельної ділянки на території ландшафтного заказника місцевого значення "Кам`янський", правомірно визначено позивачем за формулою, передбаченою "Методикою визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу", затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 25.07.2007 за №963:

Шц = Пн х 0,33 х (Нп+Нф х Кр) х Ко х Кі

де Шц - розмір шкоди, заподіяної внаслідок використання земельної ділянки не за цільовим призначенням, гривень;

Пн - площа земельної ділянки, яка використовується не за цільовим призначенням, гектарів;

0,33 - коефіцієнт для врахування частки середньорічного доходу, що перерозподіляється через державний та місцевий бюджети;

Нп - середньорічний дохід, який можна отримати від використання земель за цільовим призначенням, визначений у додатку 1, з урахуванням переліків, наведених у додатках 2 і 3;

Нф - середньорічний додатковий дохід, отриманий внаслідок фактичного використання земельної ділянки не за цільовим призначенням, визначений у додатку 8;

Кр - коефіцієнт, що застосовується для врахування регіональної відмінності формування середньорічного доходу, отриманого від фактичного використання земельної ділянки не за цільовим призначенням, визначений у додатку 9;

Ко - коефіцієнт, що застосовується для врахування природоохоронної цінності, наявності обмежень (обтяжень), які зумовлюють особливий режим використання земельної ділянки, визначений у додатку 10.

Таким чином, розмір шкоди складає:

211690,16 = 4,5 х 0,33 х (2416,5 + 3505,5 х 1,02) х 10 х 2,379

Доводи відповідача, що шкоду, завдану незаконним розорюванням земельної ділянки на території ландшафтного заказника повинні нести особи, визнані винними за результатами кримінального провадження, спростовуються Законами України "Про охорону навколишнього природного середовища" "Про природно-заповідний фонд України" та змістом охоронного зобов`язання, взятого на себе Кам`янською сільською радою в особі сільського голови Плиса Віталія Івановича про захист та охорону ландшафтного заказника місцевого значення "Кам`янський".

Враховуючи викладене, позовні вимоги Державної екологічної інспекції у Луганській області підтверджується належними та допустимими доказами в порядку ст.ст. 73-74, 76-80, 86 ГПК України, що зобов`язує відповідача відшкодувати шкоду в порядку ст.ст. 68, 69 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", ст.ст.64, 65 Закону України "Про природно-заповідний фонд України", ст.1166 ЦК України в розмірі, встановленому Методикою, а отже, підлягають задоволенню у повному обсязі у сумі 211690,16 грн.

Відповідно до приписів ст.129 ГПК України витрати по сплаті судового збору у сумі 3175,35 грнпокладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 46, 73, 74, 86, 123, 129, 165, 232, 233, 237-241, 247 Господарського процесуального кодексу України, суд

в и р і ш и в:

1.Позов задовольнити повністю.

2.Стягнути з Кам`янської сільської ради (92332, с.Кам`янка Новопсковського району Луганської області, вул. Пульного, буд.2А, ід. код 04336569) на користь держави шкоду, заподіяну внаслідок порушення природоохороннго законодавства у сумі 211690,16 грн, зарахувавши кошти на за наступними реквізитами: населений пункт - Кам`янська/с.Кам`янка; отримувач - УК у Новоп.р-ні/с. Кам`янка/24062100; код отримувача - 37942461; банк отримувача Казначейство України, номер рахунку (IBAN) - UA218999980333189331000012230 код класифікації доходів бюджету - 24062100, найменування коду класифікації доходів бюджету - грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, видати наказ після набрання рішенням законної сили.

3.Стягнути з Кам`янської сільської ради (92332, с.Кам`янка Новопсковського району Луганської області, вул.Пульного, буд.2А, ід. код 04336569) на користь Державної екологічної інспекції у Луганській області (93411, м.Сєвєродонецьк Луганської області, вул.Гагаріна, 93, ід. код 37991372) судові витрати у сумі 3175,35 грн та перерахувати їх на р/р:UA04821720343150002000081009, банк: ДКСУ м.Київ, видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Відповідно до статті 241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції у строки, передбачені ст.256 Господарського процесуального кодексу України та порядку, визначеному п.17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст рішення складено та підписано 07.08.2020.

Суддя Р.М.Шеліхіна

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення28.07.2020
Оприлюднено10.08.2020
Номер документу90854863
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/201/20

Постанова від 26.10.2020

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Хачатрян Вікторія Сергіївна

Постанова від 26.10.2020

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Хачатрян Вікторія Сергіївна

Ухвала від 19.10.2020

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Хачатрян Вікторія Сергіївна

Ухвала від 07.10.2020

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Хачатрян Вікторія Сергіївна

Ухвала від 21.09.2020

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Хачатрян Вікторія Сергіївна

Ухвала від 04.09.2020

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Хачатрян Вікторія Сергіївна

Рішення від 28.07.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Шеліхіна Р.М.

Ухвала від 14.07.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Шеліхіна Р.М.

Ухвала від 11.06.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Шеліхіна Р.М.

Ухвала від 26.05.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Шеліхіна Р.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні