Рішення
від 04.08.2020 по справі 280/1845/19
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

04 серпня 2020 року (15 год.11 хв.)Справа № 280/1845/19 ПР/280/10/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд

у складі головуючого судді Конишевої О.В.,

за участю секретаря судового засідання Туяк О.К.,

представників сторін:

позивача - Гришко Р.В.,

відповідача -Жиєнко А.В.,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовною заявою ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 )

до Розівської селищної ради Розівського району Запорізької області (70302, Запорізька область, Розівський район, смт. Розівка, вул. Каштанова, 15, код ЄДРПОУ 20478637)

про визнання незаконним та скасування рішень, поновлення на посаді та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу,

ВСТАНОВИВ:

У квітні 2019 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 до Азовської сільської ради Розівського району Запорізької області, в якому позивач просив суд ( з урахуванням уточнень позовної заяви):

визнати незаконним та скасувати рішення Азовської сільської ради Розівського району Запорізької області № 01 від 27 лютого 2019 року, яким були достроково припиненні повноваження за народною ініціативою Азовського сільського голови Розівського району Запорізької області - ОСОБА_1 , обраного на позачергових виборах Азовського сільського голови Розівського району Запорізької області 26.06.2016 року шляхом самовисування;

скасувати розпорядження тимчасово виконуючого повноваження сільського голови - секретаря Азовської сільської ради Маркевич Оксани Володимирівни № 04-К від 11.03.2019 року, яким ОСОБА_1 звільнено з посади голови Азовської сільської ради Розівського району Запорізької області у зв`язку з закінченням листа непрацездатності від 07.03.2019 року серія АДЛ № 271080;

зобов`язати Розівську селищну раду Розівського району Запорізької області покласти обов`язки старости в Азовському старостинському окрузі з центром в селищі Азов, до обрання на перших виборах старости, на ОСОБА_1 , який здійснював повноваження голови Азовської сільської ради Розівського району Запорізької області до реорганізації;

стягнути з Розівської селищної ради Розівського району Запорізької області на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу в період з 27 лютого 2019 року по день прийняття судового рішення включно, згідно розрахунку, наданого позивачем на день прийняття рішення.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 19.11.2019 визнано не поважними причини пропуску строку для звернення до суду з позовною заявою. Позовну заяву ОСОБА_1 до Азовської сільської ради Розівського району Запорізької області- залишено без розгляду.

Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 30.01.2020 ухвалу Запорізького окружного адміністративного суду від 19.11.2019 скасовано, справу направлено для продовження розгляду до Запорізького окружного адміністративного суду

Ухвалою суду від 30.03.2020 призначено підготовче засідання на 27.04.2020.

Ухвалою суду від 27.04.2020 продовжено строк проведення підготовчого провадження строком на 30 днів. Підготовче засідання відкладено на 20.05.2020

Протокольною ухвалою суду від 10.06.2020 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду 10.06.2020.

У зв`язку з тим, що 22.05.2020 відповідно до реєстру Азовська сільська рада Розівського району Запорізької області було припинено, ухвалою суду від 10.06.2020 відкладено судове засідання на 22.07.2020, замінено відповідача по справі Азовську сільську раду Розівського району Запорізької області на його правонаступника за ст.52 КАСУ - Розівську селищну раду Розівського району Запорізької області (70302, Запорізька область, Розівський район, смт. Розівка, вул. Каштанова, 15, код ЄДРПОУ 20478637), так як розгляд справ по суті не починався, а про припинення відповідача суду стало відомо після 10.06.2020, суд вважає за можливе прийняти уточнення позовної заяви та надано строк для надання доказів та відзиву правонаступнику Розівській селищній раді Розівського району Запорізької області.

Протокольною ухвалою суду від 22.07.2020 відкладено розгляд справи на 04.08.2020.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що жодної правової підстави, передбаченої ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні щодо дострокового припинення повноважень на момент прийняття оскаржуваного рішення не існувало. Відповідач прийняв рішення про дострокове припинення повноважень без будь-якого обґрунтування такого рішення, при цьому не спираючись на позицію виборців, які не висловлювали недовіру обраному ними сільському голові, що підтверджується відсутністю доказів. Такий підхід до вирішення питання про дострокове припинення повноважень не ґрунтується на вимогах закону, порушує його порядок та права позивача. Просить позов задовольнити.

Представником відповідача до суду надано відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача зазначає, що під час обговорення питання Про дострокове припинення повноважень процедура прийняття рішення та кворум прийняття рішення про дострокове припинення повноважень позивача була повністю дотримана. Крім того, так як припинення повноважень відбуловся за народною ініціативою тому будь-яких порушень зі сторони відповідача не було, а оскаржуване рішення приймалося за Постановою Азовської сільської виборчої комісії Розвського району Запорізької області. Просить у позові відмовити.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача проти позовних вимог заперечував в повному обсязі, просив відмовити в їх задоволенні.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.

Рішенням Азовської сільської виборчої комісії № 1 від 27.06.2016 року позивача обрали на посаду Азовського сільського голови за підрахунком голосів на основі підсумкового протоколу.

Рішенням Азовської сільської ради Розівського району Запорізької області № 01 від 01 липня 2016 року були визнанні повноваження Азовського сільського голови Розівського району Запорізької області - ОСОБА_1 , обраного таємним голосуванням 26.06.2016 року.

Постанововю Азовської сільської виборчої комісії Розівського району Запорізької області № 2 від 18 лютого 2019 року, на розгляд сесії Азовської сільської ради Розівського району Запорізької області винесене питання про дострокове припинення повноваженнь за народною ініціативою Азовського сільського голови Розівського району Запорізької області - ОСОБА_1 , обраного на позачергових виборах Азовського сільського голови Розівського району Запорізької області 26 червня 2016 року шляхом самовисування.

22 березня 2019 року до Азовської сільської ради Розівського району Запорізької області надійшло депутатьське звернення з проханням скликати позачергову сесію 27 лютого 2019 року о 10.00 годині на якій розглянути питання дострокового припинення повноважень сільського голови за народною ініциативою.

Розпорядженням тимчасово виконуючого повноваження сільського голови - секретаря Азовської сільської ради Маркевич Оксани Володимирівни № 06/1 від 22 лютого 2019 року скликано сорокову(позачергову) сесію сільської ради сьомого скликання 27 лютого 2019 року о 10.00 годині в приміщенні Азовської сільської ради. В порядок денний сесії внесено питання про дострокове припинення повноважень сільського голови за народною ініциативою.

Відповідно до розпорядження сільського голови ОСОБА_1 від 28.01.2019 №05, останній знаходився у щорічній оплачуваній відпустці тривалістю 30 днів.

Згідно листка непрацездатності АДЛ №271080 з 25.02.2019 до 07.03.2019 знаходився на лікарняному

Рішенням Азовської сільської ради Розівського району Запорізької області № 01 від 27 лютого 2019 року були достроково припиненні повноваження за народною ініціативою Азовського сільського голови Розівського району Запорізької області - ОСОБА_1 , обраного на позачергових виборах Азовського сільського голови Розівського району Запорізької області 26.06.2016 року шляхом самовисування. Звільнення з посади та запис в трудовій книжки вирішено зробити з моменту закінчення лікарняного листа згідно з частиною 5 п. 11 ст. 79 Закону України " Про місцеве самоврядування".

Розпорядженням тимчасово виконуючого повноваження сільського голови - секретаря Азовської сільської ради Маркевич Оксани Володимирівни № 04-к від 11.03.2019 року позивача звільнено з посади голови Азовської сільської ради Розівського району Запорізької області у зв`язку з закінченням листа непрацездатності від 07.03.2019 року серія АДЛ № 271080.

З розпорядженням позивач був ознайомлений 11.03.2019 року. Трудову книжку отримав 25.03.2019 року.

Надаючи оцінку правовідносинам які склалися суд виходив з наступного.

Відповідно до ст. 12 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільський, селищний, міський голова є головною посадовою особою територіальної громади відповідно села (добровільного об`єднання в одну територіальну громаду жителів кількох сіл), селища, міста.

Частиною 5 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що сільський, селищний, міський голова обирається відповідною територіальною громадою на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування в порядку, визначеному законом, і здійснює свої повноваження на постійній основі. Строк повноважень сільського, селищного, міського голови, обраного на чергових місцевих виборах, визначається Конституцією України.

Відповідно до ч. 1 ст. 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні повноваження новообраного сільського, селищного, міського голови починаються з моменту складення ним присяги відповідно до Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" на пленарному засіданні відповідної сільської, селищної, міської ради, на якому відповідною територіальною виборчою комісією були оголошені рішення щодо його обрання та реєстрації. Повноваження сільського, селищного, міського голови закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної сільської, селищної, міської ради, обраної на наступних чергових місцевих виборах, або, якщо рада не обрана, з моменту вступу на цю посаду іншої особи, обраної на наступних місцевих виборах, крім випадків дострокового припинення його повноважень відповідно до частин першої та другої статті 79 цього Закону.

Статтею 8-3 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад встановлені особливості припинення повноважень сільської, селищної ради, сільського, селищного голови територіальної громади, що приєдналася до об`єднаної територіальної громади.

Повноваження сільської, селищної ради та сільського, селищного голови територіальної громади, що приєдналася до сільської, селищної об`єднаної територіальної громади, припиняються з моменту офіційного оголошення відповідною територіальною виборчою комісією на сесії сільської, селищної ради об`єднаної територіальної громади рішення про підсумки додаткових виборів та визнання повноважень не менше половини депутатів від територіальної громади, що приєдналася, обраних на виборах до сільської, селищної ради об`єднаної територіальної громади.

Повноваження сільської, селищної ради, її виконавчого комітету та сільського, селищного голови територіальної громади, що приєдналася до міської об`єднаної територіальної громади, припиняються з дня набрання чинності рішенням сільської, селищної ради та рішенням міської ради об`єднаної територіальної громади про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади. З моменту припинення повноважень сільської, селищної ради повноваження міської ради поширюються на територію територіальної громади, що приєдналася до міської об`єднаної територіальної громади.

Згідно п.4 ч.1 ст. 79 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні повноваження сільського, селищного, міського голови, вважаються достроково припиненими у разі: (…) відкликання з посади за народною ініціативою (…).

В частині 6,7 та 8 ст. 79 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні зазначено, що рішення про внесення пропозицій щодо відкликання сільського, селищного, міського голови за народною ініціативою приймається на зборах виборців у кількості не менше:

1) 20 осіб для відкликання сільського голови;

2) 30 осіб для відкликання селищного голови.

Кількість членів ініціативної групи становить у разі відкликання:

1) сільського, селищного голови - не менше 10 осіб.

На підтримку пропозиції про відкликання сільського, селищного, міського голови має бути зібрано кількість підписів, що перевищує кількість голосів, поданих за нього на місцевих виборах, за результатами яких він був обраний сільським, селищним, міським головою.

Збір підписів проводиться у разі відкликання:

1) сільського, селищного голови - протягом десяти днів;

Територіальна виборча комісія перевіряє правильність оформлення підписних листів, кількість зібраних підписів у разі відкликання:

1) сільського, селищного голови - протягом десяти днів з дня їх отримання;

Рішення про дострокове припинення повноважень за народною ініціативою сільського, селищного, міського голови, який був обраний шляхом самовисування, приймається за поданням територіальної виборчої комісії відповідною сільською, селищною, міською радою більшістю голосів від її складу.

У разі прийняття місцевою радою рішення про відкликання сільського, селищного, міського голови за народною ініціативою або у разі подання до місцевої ради рішення вищого керівного органу партії, місцева організація якої висувала відповідного кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, про відкликання сільського, селищного, міського голови за народною ініціативою, особа, яка на цей час відповідно до закону здійснює повноваження сільського, селищного, міського голови, не пізніш як на п`ятнадцятий день з дня прийняття відповідного рішення звертається до Верховної Ради України з клопотанням щодо призначення позачергових виборів сільського, селищного, міського голови.

Відповідно до пункту 5 ч. 11. ст. 79 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні повноваження сільського, селищного, міського голови припиняються достроково, а відповідна особа звільняється з посади: у випадку, передбаченому пунктом 4 частини першої цієї статті, - з дня прийняття відповідною радою або вищим керівним органом відповідної політичної партії рішення про дострокове припинення повноважень сільського, селищного, міського голови.

Більш детально процедура відкликання за народною ініціативою передбачена Законом України Про статус депутатів місцевих рад .

Згідно ч. 4 ст. 38 Закону України Про статус депутатів місцевих рад у протоколі зборів виборців, на яких розглядається питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, зазначається зміст звернення виборців про відкликання депутата місцевої ради, зміст обговорення, прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради, персональний склад ініціативної групи, відомості про особу, визначену бути офіційним представником ініціативної групи, а також про встановлену форму підписного листа для збирання підписів на підтримку ініціативи про відкликання депутата місцевої ради (далі - підписний лист), зразок якого є додатком до протоколу зборів виборців. Протокол підписується головуючим на зборах та секретарем зборів. Додатком до протоколу зборів також є перелік їх учасників, у якому зазначаються прізвище, власне ім`я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження, відомості про громадянство, серію та номер паспорта громадянина України (тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України), адресу місця проживання, засоби зв`язку (контактний телефон), що засвідчуються підписом кожного учасника зборів.

Частиною п`ятою статті 38 Закону України Про статус депутатів місцевих рад передбачено, що до протоколу зборів, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, додаються письмові заяви про згоду кожної особи, включеної до ініціативної групи, на входження до її складу, а також письмова заява про згоду визначеної особи бути офіційним представником ініціативної групи. Участь особи, яка пропонується до складу ініціативної групи, в зборах виборців необов`язкова, за умови подання нею власноручно написаної заяви про згоду бути членом ініціативної групи. Ця заява, а також заява про згоду особи бути офіційним представником ініціативної групи, має обов`язково містити: прізвище, власне ім`я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження, відомості про громадянство, серію та номер паспорта громадянина України (тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України), адресу місця проживання, місце роботи, посаду, засоби зв`язку (контактний телефон). До заяви додаються ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" (ксерокопії тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) кожної запропонованої особи.

Слід зазначити, що жодного документу до протоколу №2 від 18.02.2019 до суду надано не було, а сам протокол не відповідає ст. 38 Закону України Про статус депутатів місцевих рад .

Відсутність вказаних документів та відомостей про конкретних осіб позбавляє можливості зробити висновок, що ініціативна група, яка займалася збором підписів на підтримку пропозиції про дострокове припинення повноважень сільського голови, була створена на повноважних зборах та в присутності саме виборців Азовської сільської ради.

Під час розгляду справи досліджувалося питання щодо підстави припинення повноважень сільського голови, однак в жодному із наданих до суду документів та з пояснень відповідача не зрозуміло які саме дії та які конкретно статті Конституції України або законів України, порушено позивачем. Також, представником відповідача не вказано, які саме права і свободи громадян були порушені позивачем або які саме повноваження він не виконував, як сільський голова.

Проте, зі змісту оскаржуваного рішення не вбачається конкретного обґрунтування обставин, які стали підставою для дострокового припинення повноважень сільського голови, у ньому не розкрито змісту відповідних порушень.

Згідно ст. 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

При цьому, під ефективним засобом (способом) необхідно розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Тобто ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

Враховуючи наведене, рішення про припинення повноважень сільського голови, яке не містить посилання на факти порушень сільським головою Конституції чи законів, не може розглядатися як правомірне. Наявність визначених законом підстав для припинення повноважень голови робить його в значній мірі самостійним, позбавляє можливості необґрунтованого тиску на нього.

Тому суд приходить до висновку про обґрунтованість вимог позивача щодо визнання протиправними та скасування рішення Азовської сільської ради Розівського району Запорізької області № 01 від 27 лютого 2019 року та розпорядження тимчасово виконуючого повноваження сільського голови - секретаря Азовської сільської ради Маркевич Оксани Володимирівни № 04-К від 11.03.2019 року.

Щодо зобов`язання Розівської селищної ради Розівського району Запорізької області покласти обов`язки старости в Азовському старостинському окрузі з центром в селищі Азов на позивача, до обрання на перших виборах старости.

На момент утворення старостинських округів Розівської селищної ради Розівського району Запорізької області (12.07.2019 Рішення розівської селищної ради Розівського району Запорізької області №3) діяла стаття 14-1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні якою було визначено, що Староста є виборною посадовою особою місцевого самоврядування. Староста обирається жителями села, селища (сіл, селищ), розташованого на території відповідного старостинського округу, на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування в порядку, визначеному законом, і здійснює свої повноваження на постійній основі. (Статтю 14-1 виключено на підставі Закону № 805-IX від 16.07.2020).

Так як статтю було виключено, тому позовна вимога покласти обов`язки старости в Азовському старостинському окрузі з центром в селищі Азов на позивача, до обрання на перших виборах старости є такою, що не відповідача чинному законодавству на час розгляду справи.

На час розгляду справи Закону України Про місцеве самоврядування в Україні доповнено статтею 54-1 згідно із Законом № 1848-VIII від 09.02.2017, в редакції Закону № 805-IX від 16.07.2020.

Відповідно до ч.1 та 2 ст.54-1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні Староста затверджується сільською, селищною, міською радою на строк її повноважень за пропозицією відповідного сільського, селищного, міського голови.

Староста є членом виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради за посадою і працює в ньому на постійній основі.

Так як поновлення на посаді відбувається за законом який чинний на час розгляду справи, а ні на час виникнення спірних правовідносин, тому суд керується ст.54-1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , відповідно до якої староста затверджується сільською, селищною, міською радою на строк її повноважень за пропозицією відповідного сільського, селищного, міського голови, тобто затвердження на посаді передбачає окрему процедуру та не передбачає обов`язковий перехід з посади голови сільської ради на посаду старости, що унеможливлює поновлення позивача на посаді старости.

З огляду на викладене вище, суд при вирішенні питання щодо поновлення позивача на посаді враховував наступне. По-перше, посади сільського голови є виборною, так як повноважень сільського голови припиняються з першою сесією правонаступника Розівської селищної ради Розівського району Запорізької області, а так як відбулося обєднання територіальних громад відповідно посади на яку можливо було б поновити позивача відсутня

По-друге, призначення на посаду старости відноситься до повноважень селищної ради, а те що пунктом 3 Перехідних положень Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад встановлено, що у селах, селищах, в яких знаходилися органи місцевого самоврядування територіальних громад, що об`єдналися, обов`язки старости до обрання на перших виборах старости виконує особа, яка здійснювала повноваження сільського, селищного голови відповідної територіальної громади до об`єднання, то суд зазначає, що виборність посади старости скасована, у зв`язку зі скасуванням ст. 14-1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та прийняттям ст.54-1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , тому позовна вимога щодо поновлення на посаді старости не підлягає задоволенню.

З огляду на те, що суд визнав протиправним та скасував рішення Азовської сільської ради Розівського району Запорізької області № 01 від 27 лютого 2019 року та розпорядження тимчасово виконуючого повноваження сільського голови - секретаря Азовської сільської ради Маркевич Оксани Володимирівни № 04-К від 11.03.2019 року, тому позовна вимога щодо стягнення середнього заробітка за час вимушеного прогулу в період з 27 лютого 2019 року, підлягає частковому задоволенню з огляду на наступне.

Статтею 8-3 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад встановлені особливості припинення повноважень сільської, селищної ради, сільського, селищного голови територіальної громади, що приєдналася до об`єднаної територіальної громади

Повноваження сільської, селищної ради та сільського, селищного голови територіальної громади, що приєдналася до сільської, селищної об`єднаної територіальної громади, припиняються з моменту офіційного оголошення відповідною територіальною виборчою комісією на сесії сільської, селищної ради об`єднаної територіальної громади рішення про підсумки додаткових виборів та визнання повноважень не менше половини депутатів від територіальної громади, що приєдналася, обраних на виборах до сільської, селищної ради об`єднаної територіальної громади.

Повноваження сільської, селищної ради, її виконавчого комітету та сільського, селищного голови територіальної громади, що приєдналася до міської об`єднаної територіальної громади, припиняються з дня набрання чинності рішенням сільської, селищної ради та рішенням міської ради об`єднаної територіальної громади про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади. З моменту припинення повноважень сільської, селищної ради повноваження міської ради поширюються на територію територіальної громади, що приєдналася до міської об`єднаної територіальної громади.

Азовська сільська рада Розівського району Запорізької області, відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань припинена 22.05.2020, правонаступником якої є Розівська селищна рада Розівського району Запорізької області, перша сесія якої відбулася 12.07.2019, саме з цього моменту повноваження сільського голови припиняються.

Судом встановлено, позивач був звільнений саме 11.03.2019, що підтверджується матеріалами справи, так як знаходився на лікарняному, відповідно і розрахунок з ним був проведений саме станом на 11.03.2019, а ні 27.02.2019.

Повноваження сільського голови припинились на першій сесії Розівської селищної ради Розівського району Запорізької області яка відбулася 12.07.2019. Тобто період стягнення середнього заробітка за час вимушеного прогулу з 11.03.2019 по 12.07.2019 складає 83 дні.

Відповідно до довідки Азовської сільської ради Розівського району Запорізької області від 17.04.2019 №09-24/31 заробітна плата за останні 2 місяці складає 27999,43 грн./38 робочих днів= 736,82 грн. за один день.

Тому середній заробіток за час вимушеного прогулу з 11.03.2019 по 12.07.2019 складає 83 дні *736,82 грн.= 61156,06 грн.

Відповідно до статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В ході розгляду справи позивач частково довів суду ті обставини, на які він посилався в обґрунтування заявлених вимог, а відповідачі не надали суду належні докази на підтвердження своїх заперечень проти позову.

Враховуючи наведене вище, суд вважає, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до ч.1 ст. 371 КАС України, негайно виконуються рішення суду, зокрема, про присудження виплати заробітної плати, іншого грошового утримання у відносинах публічної служби - у межах суми стягнення за один місяць.

Таким чином, рішення суду у частині в частині стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу за один місяць у розмірі 13999,71 грн. підлягає негайному виконанню.

Керуючись ст.ст. 241-246, 250,255 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) до Розівської селищної ради Розівського району Запорізької області (70302, Запорізька область, Розівський район, смт. Розівка, вул. Каштанова, 15, код ЄДРПОУ 20478637) - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Азовської сільської ради Розівського району Запорізької області № 01 від 27 лютого 2019 року, яким були достроково припиненні повноваження за народною ініціативою Азовського сільського голови Розівського району Запорізької області - ОСОБА_1 , обраного на позачергових виборах Азовського сільського голови Розівського району Запорізької області 26.06.2016 року шляхом самовисування.

Скасувати розпорядження тимчасово виконуючого повноваження сільського голови - секретаря Азовської сільської ради Маркевич Оксани Володимирівни № 04-К від 11.03.2019 року, яким ОСОБА_1 звільнено з посади голови Азовської сільської ради Розівського району Запорізької області у зв`язку з закінченням листа непрацездатності від 07.03.2019 року серія АДЛ № 271080.

Стягнути з Розівської селищної ради Розівського району Запорізької області на користь ОСОБА_1 заробітну плату за час вимушеного прогулу у розмірі 61156,06 грн. (шістдесят одну тисячу сто п`ятдесят шість гривень 06 коп.) з вирахуванням з вказаної суми належних до сплати податків і зборів.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Допустити негайне виконання рішення суду в частині стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу в межах суми стягнення за один місяць у розмірі 13999,71 грн. (тринадцять тисяч дев`ятсот дев`яносто дев`ять гривень 71 коп.) з вирахуванням з вказаної суми належних до сплати податків і зборів

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до п.п. 15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення виготовлено в повному обсязі та підписано 11.08.2020.

Суддя О.В. Конишева

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.08.2020
Оприлюднено12.08.2020
Номер документу90883428
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/1845/19

Постанова від 23.12.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 02.12.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 27.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 26.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 28.08.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Рішення від 04.08.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 05.08.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Рішення від 04.08.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні