Рішення
від 11.08.2020 по справі 200/4376/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 серпня 2020 р. Справа№200/4376/20-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Стойки В.В.,

при секретарі Дідевич І.О.

за участю:

представника відповідача Голуб М.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Публічного акціонерного товариства Макіївський завод металевих конструкцій до Головного управління Державної податкової служби України у Донецькій області про скасування податкових повідомлень-рішень,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Публічного акціонерного товариства Макіївський завод металевих конструкцій (далі ПАТ МЗМК ) звернувся з позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області про скасування податкових повідомлень-рішень від 16.04.2020 року:

№0012275004 про застосування штрафної фінансової санкції в розмірі 226 425,30 грн. та №0012285004 про застосування штрафної фінансової санкції в розмірі 350 382,19 грн.

Обґрунтовує позовні вимоги тим, що позивачем були позивачем своєчасно сплачені узгоджені податкові зобов`язання з податку на додану вартість, втім відповідачем були зараховані в рахунок недоїмки, визначеної податковими повідомленнями-рішеннями, які скасовані судовими рішеннями, та пені, яку за рішенням суду також було скасовано.

Відповідач через відділ діловодства та документообігу суду надав відзив на позов, відповідно до якого зазначає, що позивач є платником з податку на додану вартість. Актом камеральної перевірки було встановлено порушення позивачем граничних термінів сплати самостійно задекларованих податкових зобов`язань з податку на додану вартість , у зв`язку з чим було прийнято спірні податкові повідомлення рішення. З огляду на вищезазначене просив суд відмовити у задоволенні позову.

Ухвалою Донецького адміністративного суду від 05 травня 2020 року відкрито провадження по справі за правилами спрощеного провадження та призначено судове засідання на 27 травня 2020 року.

Ухвалою Донецького адміністративного суду від 27.05.2020 року було ухвалено рішення про перехід у загальне провадження, витребувано у відповідача відзив на позовну заяву та призначено підготовче засідання на 16.06.2020 року

16 червня 2020 року судове засідання було відкладено до 22 липня 2019 року.

Ухвалою Донецького адміністративного суду від 22 липня 2020 року було закрито підготовче засідання та призначено справу до судового розгляду на 05 серпня 2020 року.

05 серпня 2020 року судове засідання було відкладено до 11 серпня 2020 року.

У судове засідання представник позивача не з`явився був повідомлений належним чином

Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував з підстав зазначених у відзиві.

Суд, дослідивши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступне.

Позивач, Публічне акціонерне товариство Макіївський завод металевих конструкцій (далі ПАТ МЗМК ) (ЄДРПОУ 01412265; 84500, Донецька обл., м.Бахмут вул.О.Сибірцева,3)), пройшов передбачену законодавством процедуру державної реєстрації, є юридичною особою та згідно ст. 43 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС-України) здатний здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки.

Відповідач, Головне управління ДПС Донецької області, є суб`єктом владних повноважень, який в даних правовідносинах реалізує надані йому Податковим кодексом України повноваження, згідно ст. 43 КАС України здатний здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки.

Головним державним інспектором відділу податків і зборів з Бахмутського управління Головного управління ДПС Донецької області було проведено камеральну перевірку та складено акт № 206/05-99-50-04-18/01412265 від 02 квітня 2020 року з питань своєчасності сплати узгодженого по податкового зобов`язання з податку на додану вартість згідно податкової декларації з податку на додану вартість за липень 2018 року - грудень 2018 року, січень 2019-грудень 2019 року, уточнюючих розрахунків податкових зобов`язань з податку на додану вартість травень 2018, березень 2019 , січень 2019, червень 2019податкових повідомлень-рішень форми Н від 03.10.2018 № 000024684203, від 11.12.2018 № 0035914203, від 21.02.2019 № 0005674203, від 13.05.2019 № 0021484203, податкового повідомлення рішення форми ПС від 22.02.2019 № 0006304203.

За висновками акту камеральної перевірки № 206/05-99-50-04-18/01412265 від 02 квітня 2020 року встановлено порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість, визначеного п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16, п.57.1 ст.57, п.203.2 ст.203 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755.

На підставі зазначених висновків акту камеральної перевірки № 206/05-99-50-04-18/01412265 від 02 квітня 2020 року податковим органом 16.04.2020 року були прийняті спірні податкові повідомлення-рішення: №0012275004 про застосування штрафної фінансової санкції в розмірі 226 425,30 грн. та №0012285004 про застосування штрафної фінансової санкції в розмірі 350 382,19 грн.

Предметом даної справи є правомірність спірних податкових повідомлень-рішень, яким до позивача застосовані штрафні фінансові санкції на підставі п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України у зв`язку з порушенням термінів реєстрації податкових накладних.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Відповідно до підпункту 14.1.39 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності;

Підпунктом 16.1.4. п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України встановлено обов`язок платника податків сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. ( п. 31.1. ст.31 Податкового кодексу України).

Згідно з п.36.1- п.36.5. ст.36 Податкового кодексу України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором.

Податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

Виконання податкового обов`язку може здійснюватися платником податків самостійно або за допомогою свого представника чи податкового агента.

Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.

Виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк (п. 38.1. ст.38 Податкового кодексу України).

Пунктом 54.1. ст.54 Податкового кодексу встановлено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до п.57.1. ст.57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно до пунктів 203.1.-203.2 ст.203 Податкового кодексу України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Відповідно до підпункту 54.3.5. п.54.3. ст.54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом;

У разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу (п. 57.3. ст.57 Податкового кодексу України) .

Відповідно до п.58.1. ст.58 Податкового кодексу України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян)

Пунктом 126.1. ст.126 Податкового кодексу України встановлено, що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Як вбачається з матеріалів справи сплачені позивачем податкові зобов`язання за спірний період, податковим органом зараховувались на погашення недоїмки та пені, яка утворилась у попередніх періодах.

При цьому, рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 09.07.2019 по справі № 200/2464/19-а, яким зобов`язано податковий орган внести до інтегрованої картки позивача зміни щодо зменшення податкового зобов`язання з податку на додану вартість на суму неправомірно нарахованої пені 450 992,48 грн. за період 2014-2019.

Крім того, рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 17.02.2020 року по справі № 200/10713/18-а скасовані податкові повідомлення - рішення від 26.09.2018 року № 0023684203, яким визначено суму штрафу за затримку сплати податкового зобов`язання з податку на додану вартість у сумі 54510,45 грн. та № 0023704203, яким визначено суму штрафу за затримку сплати податкового зобов`язання з податку на додану вартість у сумі 100078,26 грн.

Відповідно до части 4 ст.78 Кодексу адміністративного судочинства обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Отже зазначеними судовими рішеннями були скасовані недоїмка в виді штрафних фінансових санкцій та пеня.

Втім, як було встановлено у судовому засіданні податковий орган зараховував своєчасно сплачені податкові зобов`язання на погашення недоїмки та пені до того часу, поки зазначені рішення суду не набрали законної сили.

З огляду на наведене прийняте контролюючим органом податкові повідомлення-рішення в цій частині не можна вважати законними і обґрунтованими.

Разом з цим, як було встановлено судом, позивачем несвоєчасно були сплачені податкові зобов`язання:

- по податковій декларації з податку на додану вартість за 2019 рік від 20.05.2019 № 9104643240 було прострочено сплату 482,00 грн. на 12 днів, та нараховано штраф 10% в розмірі 48,20 грн.;

- по податковому повідомленню-рішенню форми Н від 11.12.2018 року № 9256055355 на суму 4 151,00 грн. було прострочено сплату на 5 днів, та нараховано штраф 10% в розмірі 415,10 грн.

- по податковому повідомленню-рішенню форми ПС від 22.02.2019 року № 006304203 на суму 5 100,00 грн. було прострочено сплату на 30 днів, та нараховано штраф 20% в розмірі 1020,00 грн.

Зазначені порушення строків сплати грошових зобов`язань визнаються позивачем.

За таких обставин позовні вимоги про скасування податкових повідомлень - рішень №0012275004 на суму 463,30 грн. та №0012285004 на суму 1020 грн. задоволенню не підлягають .

Згідно з частинами 1, 2 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу в межах позовних вимог.

Відповідно до ч.ч. 1 та 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, позовні вимоги про визнання протиправним та скасування спірних податкових повідомлень-рішень підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до частин 1,3 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Таким чином, понесені позивачем судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 8652,10 грн., згідно з платіжним дорученням № 7442 від 28.04.2020 року, підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області на користь позивача в сумі 8600,10 грн.

Керуючись ст. ст. 2, 5, 6, 90, 132, 139, 193, 242-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Публічного акціонерного товариства Макіївський завод металевих конструкцій до Головного управління Державної податкової служби України у Донецькій області про скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити частково.

Скасувати частково податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Донецькій області від 16.04.2020 року за №0012275004, яким нараховано штрафну фінансову санкцію на суму 225 962,00 грн.

Скасувати частково податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Донецькій області від 16.04.2020 року за №0012285004 яким нараховано штрафну фінансову санкцію на суму 349 362,19 грн.

В решті позовних вимог, - відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби в Донецькій області (код ЄДРПОУ 43142826; 87515, Донецька область м. Маріуполь, вул.Італійська, буд. 59) на користь Публічного акціонерного товариства Макіївський завод металевих конструкцій (ЄДРПОУ 01412265; 84500, Донецька обл., м.Бахмут, вул. Сібірцева,3 ) судовий збір у розмірі 8600,10 грн.( вісім тисяч шістсот гривень) 10 коп.

Вступна та резолютивна частини рішення прийняті у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 11 серпня 2020 року.

Повний текст рішення складено протягом десяти днів.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо справу було розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Роз`яснити сторонам, що під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами цього Кодексу, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином. Суд може поновити відповідний строк як до, так і після його закінчення. Суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином.

У відповідності до пп. 15.5 п. 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Суддя В.В. Стойка

Дата ухвалення рішення11.08.2020
Оприлюднено14.08.2020
Номер документу90915447
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування податкових повідомлень-рішень

Судовий реєстр по справі —200/4376/20-а

Ухвала від 30.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 27.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 13.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 25.11.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Постанова від 25.11.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 24.09.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Рішення від 11.08.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

Ухвала від 22.07.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні