Рішення
від 11.08.2020 по справі 420/4161/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/4161/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 серпня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Головного управління ДПС в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Ліки Одещини про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС в Одеській області звернулося до суду з позовом до ТОВ Ліки Одещини про стягнення податкового боргу по податку на додану вартість у розмірі 220927,13 грн. та по податку на прибуток у розмірі 167121 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ТОВ Ліки Одещини зареєстровано як юридичну особу 25.03.2014 року, про що державним реєстратором вчинено запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 25.03.2014 року №15561020000052376 про проведення державної реєстрації новоутвореної шляхом заснування юридичної особи. ТОВ Ліки Одещини взято на облік як платника податків в Головному управлінні ДПС в Одеській області, а саме: Північне управління у м. Одесі, Малиновська ДПІ.

Станом на 13.05.2020 року відповідно до облікових карток, що ведуться органом ДПС, згідно з Порядком ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 № 422, сумарний податковий борг ТОВ Ліки Одещини складає 389181,50 грн., з урахуванням сплаченої суми судового збору стягненню підлягає борг в сумі 388048,13 грн.

Позивач вказав, що станом на 13.05.2020 року відповідно до розрахунку податкового боргу податковий борг, який підлягає стягненню, становить 388048,13 грн., а саме: по податку на додану вартість в сумі 220927,13 грн.; по податку на прибуток приватних підприємств в сумі 167121 грн.

Так, заборгованість по податку на додану вартість на загальну суму 220927,13 грн. виникла на підставі податкового повідомлення-рішення форми Р №0046881415 від 12.12.2017 р. про донарахування грошового зобов`язання з ПДВ в сумі 176727 грн. основного платежу, штрафних (фінансових) санкцій в сумі 44182 грн. та пені в сумі 18,13 грн.

Таким чином, загальний податковий борг по податку на додану вартість становить: 176727 грн. (основне зобов`язання) + 44182 грн. (штрафна санкція) + 18,13 грн. (пеня) = 220927,13 грн.

Заборгованість по податку на прибуток приватних підприємств на суму 167121 грн. виникла на підставі податкового повідомлення-рішення форми Р №0046891415 від 12.12.2017 р. про донарахування грошового зобов`язання з податку на прибуток в сумі 166297 грн. основного платежу та штрафних (фінансових) санкцій в сумі 824 грн.

Таким чином, загальний податковий борг по податку на прибуток приватних підприємств становить: 166297 грн. (основне зобов`язання) + 824 грн. (штрафна санкція) = 167121 грн.

Позивач зазначив, що податкові повідомлення-рішення форми Р №0046881415 від 12.12.2017 р. та форми Р №0046891415 від 12.12.2017 р. прийняті на підставі акта від 21.11.2017 року №000718/15-32-14-15/39149032 Про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ Ліки Одещини .

Усі вищезазначені податкові повідомлення-рішення та акт перевірки, на підставі яких вони прийняті, були направлені (вручені) відповідачу відповідно до ст.42 ПК України.

У зв`язку з несплатою податкової заборгованості ТОВ Ліки Одещини винесено податкову вимогу форми Ю №4835-51 від 26.02.2019 року, яку було направлено за податковою адресою платника податків.

Враховуючи, що відповідачем у добровільному порядку не сплачено заборгованість, позивач звернувся до суду з відповідним позовом.

Ухвалою від 25.05.2020 року прийнято до розгляду вказану позовну заяву та відкрито провадження у справі. Ухвалено розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами. Зазначено, що розгляд справи по суті розпочнеться через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі та буде розглянуто у строк не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Ухвалу про відкриття провадження у справі відповідач отримав 02.07.2020 року, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення. (а.с.73).

З урахуванням приписів п.3 розділу VI "Прикінцеві положення" КАС України та п.2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України № 731-IX від 18.06.2020 року, строк на подання відповідачем відзиву на позов сплинув 06.08.2020 року.

Відповідач у встановлений строк відзив на позовну заяву не подав.

Ухвалою від 11 серпня 2020 року відмовлено у задоволенні клопотання представника Товариства з обмеженою відповідальністю Ліки Одещини про зупинення провадження у справі до набрання законної сили судовим рішенням касаційної інстанції у справі №815/1566/18.

Дослідивши в письмовому провадженні наявні в матеріалах справи докази, суд встановив наступні обставини.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Ліки Одещини зареєстроване Одеським міським управлінням юстиції 25.03.2014 року за №15561020000052376.

Товариство з обмеженою відповідальністю Ліки Одещини перебуває на податковому обліку в ГУ ДПС в Одеській області, Північне управління у м. Одесі, Малиновська ДПІ (Малиновський район м. Одеси) з 26.03.2014 року; номер взяття на облік: 155214037041.

Основним видом економічної діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю Ліки Одещини є: Роздрібна торгівля фармацевтичними товарами в спеціалізованих магазинах (код КВЕД 47.73).

Станом на 13.05.2020 року відповідно до довідки розрахунку заборгованості, розрахунку податкового боргу та інтегрованої картки платника (ІКП) податковий борг, який підлягає стягненню з відповідача, становить 388048,13 грн., з яких: по податку на додану вартість - 220927,13 грн.; по податку на прибуток приватних підприємств - 167121 грн. (а.с. 19-28).

Заборгованість по податку на додану вартість на загальну суму 220927,13 грн. виникла на підставі податкового повідомлення-рішення форми Р №0046881415 від 12.12.2017 р. про донарахування відповідачу грошового зобов`язання з ПДВ в сумі 176727 грн. основного платежу, штрафних (фінансових) санкцій в сумі 44182 грн. та пені в сумі 18,13 грн. (а.с. 29).

Таким чином, загальний податковий борг по податку на додану вартість становить: 176727 грн. (основне зобов`язання) + 44182 грн. (штрафна санкція) + 18,13 грн. (пеня) = 220927,13 грн.

Заборгованість по податку на прибуток приватних підприємств на суму 167121 грн. виникла на підставі податкового повідомлення-рішення форми Р №0046891415 від 12.12.2017 р. про донарахування грошового зобов`язання з податку на прибуток в сумі 166297 грн. основного платежу та штрафних (фінансових) санкцій в сумі 824 грн. (а.с. 30).

Таким чином, загальний податковий борг відповідача по податку на прибуток приватних підприємств становить: 166297 грн. (основне зобов`язання) + 824 грн. (штрафна санкція) = 167121 грн.

Податкові повідомлення-рішення форми Р №0046881415 від 12.12.2017 р. та форми Р №0046891415 від 12.12.2017 р. прийняті на підставі акта від 21.11.2017 року №000718/15-32-14-15/39149032 Про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ Ліки Одещини (а.с. 31-51).

Також судом встановлено, що відповідно до відомостей з КП Діловодство спеціалізованого суду , у квітні 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Ліки Одещини" звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень Головного управління ДФС в Одеській області №0046901415, №0046891415, №0046881415 від 12 грудня 2017 року (справа №815/1566/18).

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 26 жовтня 2018 року, залишеним без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 05.02.219 року, у задоволенні адміністративного позову ТОВ "Ліки Одещини" відмовлено.

Таким чином, рішення суду по справі № 815/1566/18 забрало законної сили 05.02.2019 року.

Вказані обставини також підтверджуються інформацією з Єдиного державного реєстру судових рішень (в ЄДРСР рішення №№ 77591883, 79727582).

У зв`язку з несплатою ТОВ Ліки Одещини податкового боргу контролюючим органом винесено податкову вимогу форми Ю №4835-51 від 26.02.2019 року на суму 388057,22 грн., яку було направлено за податковою адресою платника податків (а.с. 52).

Відповідно до ст.67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобовязання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Згідно з пп.16.1.4. п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно п.15.1 ст.15 Податкового кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 36.1. ст.36 Податкового кодексу України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Згідно з п. 58.1 ст. 58 Податкового кодексу України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобовязання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт: невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації; завищення розміру задекларованого відємного значення обєкта оподаткування податком на прибуток або відємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу; заниження або завищення суми податкових зобовязань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.

Відповідно до п. 58.2 ст. 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності. У разі зменшення (збільшення) контролюючим органом суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платнику податків надсилаються (вручаються) окремі податкові повідомлення-рішення.

Пунктом 58.3 ст. 58 Податкового кодексу України передбачено, що податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Відповідно до п.п.56.17.1 п.56.17 ст.56 ПК України, процедура адміністративного оскарження закінчується днем, наступним за останнім днем строку, передбаченого для подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше рішення відповідного контролюючого органу у разі, коли така скарга не була подана у зазначений строк.

Відповідно до абз. 2 п.п.56.17.5 п.56.17 ст.56 ПК України, день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов`язання платника податків.

Згідно абз.4 п.56.18 ст.56 ПК України при зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов`язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Таким чином, грошові зобов`язання, визначені податковим органом відповідачу у податкових повідомленнях-рішеннях №№0046901415, 0046891415, 046881415 від 12 грудня 2017 року, вважаються узгодженими 05.02.2019 року, в день набрання законної сили судовим рішенням по справі № 815/1566/18, в якій вказані рішення оскаржувалися підприємством.

Згідно з п. 59.1, п.59.5 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків. Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує шістдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків. У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

Як встановлено судом вище, у зв`язку з несплатою відповідачем податкового боргу позивачем винесено податкову вимогу форми Ю №4835-51 від 26.02.2019 року на суму 388057,22 грн., яку було направлено за податковою адресою платника податків (а.с. 52).

Відповідно до п.20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

За приписами п.41.2 ст.41 Податкового кодексу України, органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.

Виходячи з приписів наведених норм Податкового кодексу України (п.п.20.1.34 п.20.1 ст.20 та п.41.2 ст.41 Податкового кодексу України) позивач є тим контролюючим органом, на який покладено обов`язок здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу платниками податків. Тому звернення позивача до суду з даним позовом мотивоване виконанням ним функцій і повноважень контролюючого органу у сфері справляння податків і зборів.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що матеріалами справи підтверджено існування у відповідача податкового боргу в загальному розмірі 388048,13 грн., доказів самостійної його сплати відповідачем до суду не надано, відтак, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, ч.2 ст.139, ст.ст. 241-243, 246-246, 263, п.15.5 ч.1 розділу VII КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Головного управління ДПС в Одеській області (адреса: вул. Семінарська, буд. 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 43142370) до Товариства з обмеженою відповідальністю Ліки Одещини (адреса: вул. Щорса, 132/1, м. Одеса, 65036, код ЄДРПОУ 39149032) - задовольнити повністю.

Стягнути з усіх відкритих рахунків в банках, що обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю Ліки Одещини , код ЄДРПОУ 39149032, та за рахунок готівки, що належить ТОВ Ліки Одещини , кошти за податковим боргом, а саме:

- по податку на додану вартість в сумі 220927,13 грн. (двісті двадцять тисяч дев`ятсот двадцять сім гривень тринадцять копійок) на бюджетний рахунок UA098999980313010029000015007, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО банку 899998, код отримувача 38016923, отримувач коштів УК у м. Одесі/Малиновськ. р-н/14060100;

- по податку на прибуток в сумі 167121 грн. (сто шістдесят сім тисяч сто двадцять одна гривня) на бюджетний рахунок UА658999980333109318000015007, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО банку 899998, код отримувача 38016923, отримувач коштів УК у м. Одесі/Малиновськ. р-н/11021000.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд з одночасним поданням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя В.В. Андрухів

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.08.2020
Оприлюднено14.08.2020
Номер документу90916426
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/4161/20

Повістка від 28.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Постанова від 11.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 09.11.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 25.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 04.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 04.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Рішення від 11.08.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 11.08.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 25.05.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні