СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
вул. Герасима Кондратьєва, 159, м. Суми, 40021, E-mail: inbox@adm.su.court.gov.ua
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 серпня 2020 р. Справа № 480/3833/20
Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Савицької Н.В., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Служби безпеки України в Сумській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 (далі по тексту - позивач, ОСОБА_1 ) звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовом до Управління Служби безпеки України в Сумській області (далі по тексту - відповідач, Управління СБУ в Сумській області), і просить суд:
- визнати протиправними дії Управління Служби Безпеки України в Сумський області щодо обчислення розмірів посадового окладу та окладу за військовим званням, виходячи з розміру прожиткового мінімуму, а не 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого Законом на 01.01.2018, 01.01.2019 та 01.01 2020 та множенням на відповідні тарифні коефіцієнти, надбавки за вислугу років (40%) відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб від 09.04.1996 №2262-ХІІ, Постанови Кабінету Міністрів України Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб від 30.08.2017 №704 та норми приміток Додатків 1-14 до неї, Порядку проведення перерахунку пенсії, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених військової служби та деяких інших осіб" , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2018 №45;
- зобов`язати Управління Служби Безпеки України в Сумський області провести перерахунок посадового окладу та окладу за військовим званням, виходячи з 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 01.01.2018, 01.01.2019 і 01.01.2020 та множенням на відповідні тарифні коефіцієнти, надбавки за вислугу років (40%) відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб від 09.04.1996 №2262-Х11, Постанови Кабінету Міністрів України Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб від 30.08.2017 №704 та норми приміток Додатків 1-14 до неї, Порядку проведення перерахунку пенсії, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених військової служби та деяких інших осіб" , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2018 №45 та надати оновлені дані до Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області для перерахунку пенсії з врахуванням виплачених сум.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач проходив військову службу в органах Служби безпеки України, був звільнений у запас, на даний час є пенсіонером та отримує пенсію за вислугу років відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".
У 2018 році, на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 103, УСБУ в Сумській області було складено та направлено до Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області довідку про розміри грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 . Однак, як зазначає позивач, посадовий оклад, оклад за військовим званням та надбавка за вислугу років неправильно розраховані відповідачем, а саме: не відповідають постанові Кабінету Міністрів України "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" від 30.08.2017 № 704 та нормам приміток додатків 1-14 до вказаної постанови. У зв`язку із цим, позивач звертався до УСБУ в Сумській області із заявою та просив здійснити перерахунок посадового окладу, окладу за військовим званням, надбавки за вислугу років та направити таку інформацію до органу пенсійного фонду. Відповідач відмовив у проведенні перерахунку, посилаючись на неузгодженість норм постанови від 30.08.2017 № 704.
Ухвалою суду від 26.06.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
13.07.2020 відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, у якому проти позовних вимог заперечує та просить відмовити у їх задоволенні. Вказує на те, що розрахунок посадового окладу, окладу за військовим званням та надбавки за вислугу років позивача проведено на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704, а саме, додатків 1, 4, 14 до вказаної постанови.
Також зазначає, що у примітці 1 до додатку 1 передбачено, що посадові оклади за розрядами тарифної сітки визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року), на відповідний тарифний коефіцієнт.
У примітці до додатку 14 передбачено, що оклади за військовим (спеціальним) званням визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року), на відповідний тарифний коефіцієнт.
Згідно із ст.ст. 7, 8 Закону України "Про Державний бюджет України на 2018 рік" встановлено у 2018 році прожитковий мінімум для працездатних осіб з 01.01.2018 року - 1762,00 грн., мінімальну заробітну плату у місячному розмірі з 01.01.2018 року - 3723,00 грн.
Посадовий оклад та оклад за військовим званням позивача визначені шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01.01.2018 (1762 грн) на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1 та 14.
Для здійснення перерахунку пенсії позивача відповідно до ч. 4 ст. 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" та постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 103 управлінням на підставі списків, наданих Головним управлінням Пенсійного фонду України в Сумській області, було складено довідку про грошове забезпечення позивача та надіслано до Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області. Тобто, довідка була оформлена у відповідності до вимог Закону, а саме, постанов Кабінету Міністрів України № 704 та № 103, а також Порядку № 45. Також, на думку відповідача, між нормами пункту 4 постанови Уряду № 704 та приміток до додатків 1 та 14 до цієї постанови наявні колізії, які виникли після прийняття постанови від 21.02.2018 № 103.
За вказаних обставин, відповідач вважає, що позовні вимоги є необґрунтованими і не підлягають задоволенню.
20.07.2020 позивачем подано відповідь на відзив, у якій із доводами відповідача не погоджується, просить задовольнити його позовні вимоги у повному обсязі та зазначає про правомірність позовних вимог та відсутність підстав для відмови у задоволенні позову.
27.07.2020 відповідачем подано заперечення на відповідь на відзив, у якому зазначає, що для здійснення перерахунку пенсії позивача, відповідно до частини четвертої статті 63 Закону № 2262-ХІІ та Постанови № 103, Управлінням Служби безпеки України в Сумській області на підставі списків, наданих Головним управлінням Пенсійного фонду України в Сумській області, було складено довідку про грошове забезпечення позивача та надіслано до Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області.
Управління СБУ в Сумській області, при поданні до ГУ ПФУ в Сумській області довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії позивача, у зв`язку з прийняттям Постанови № 103, діяло у спосіб, визначений актом Уряду України, а підстави щодо видачі (направлення до органів Пенсійного фонду України) іншої довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії, яку просить надати позивач, відсутні. З урахуванням викладеного, просить відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Дослідивши матеріали справи, встановивши фактичні обставини та оцінивши надані учасниками справи докази у їх сукупності, суд зазначає наступне.
З матеріалів справи судом встановлено, що позивач є пенсіонером, перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Сумській області та отримує пенсію відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) УСБУ в Сумській області видано довідку від 10.04.2018 № 1328 про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій.
Згідно із вказаною довідкою, за нормами чинними на 01.01.2018, за посадою нач. Ямпільського УСБУ в Сумській області посадовий оклад ОСОБА_1 складає 6480 грн, оклад за військовим званням "підполковник" - 1410 грн, надбавка за вислугу років 40 % - 3156 грн (а.с. 10).
Не погодившись із розрахунком наведених складових грошового забезпечення, ОСОБА_1 звернувся до відповідача із заявою (а.с.11), у якій зазначив, що пунктом 4 постанови Кабінету Міністрів України "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" від 30.08.2017 № 704 передбачено установити, що розміри посадових окладів, окладів за військовими (спеціальними) званнями військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01.01.2018, на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13 і 14.
У примітках до додатків 1 та 14 постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 передбачено, що посадові оклади за розрядами тарифної сітки та оклади за військовим (спеціальним) званням визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року), на відповідний тарифний коефіцієнт.
Також у вказаній заяві позивач зазначив, що з урахуванням розміру мінімальної заробітної плати у 2018 році, посадовий оклад повинен становити 6850,32 грн, оклад за військовим званням 1490 грн, а надбавка за вислугу років 45 % - 3339,20 грн (а.с. 12-13).
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 4 ст. 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених військової служби та деяких інших осіб" усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.
Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" (чинним на момент видачі довідки позивачу) передбачено перерахувати пенсії, призначені згідно із Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" до 01.03.2018 (крім пенсій, призначених згідно із Законом особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) та поліцейським), з урахуванням розміру окладу за посадою, військовим (спеціальним) званням, відсоткової надбавки за вислугу років за відповідною або аналогічною посадою, яку особа займала на дату звільнення із служби (на дату відрядження для роботи до органів державної влади, органів місцевого самоврядування або до сформованих ними органів, на підприємства, в установи, організації, вищі навчальні заклади), що визначені станом на 01.03.2018 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб".
З 01.03.2018 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб".
Таким чином пенсія позивача підлягала перерахунку на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 103, виходячи із розмірів окладу за посадою, військовим (спеціальним) званням та відсоткової надбавки за вислугу років, визначених відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704.
Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 затверджено тарифну сітку розрядів і коефіцієнтів посадових окладів військовослужбовців з числа осіб рядового, сержантського і старшинського складу, офіцерського складу (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу згідно з додатком 1.
Пунктом 2 постанови № 704 установлено, що грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.
Пунктом 4 постанови № 704 установлено, що розміри посадових окладів, окладів за військовими (спеціальними) званнями військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01.01.2018, на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13 і 14.
Згідно зі схемою тарифних розрядів за основними типовими посадами осіб офіцерського складу Служби безпеки (додаток 4) посада позивача віднесена до 43 тарифного розряду.
Відповідно до тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів посадових окладів військовослужбовців з числа осіб рядового, сержантського і старшинського складу, офіцерського складу (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу (додаток 1) тарифний коефіцієнт посади позивача - 4,4.
Згідно з приміткою до додатку 1 посадові оклади за розрядами тарифної сітки визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року), на відповідний тарифний коефіцієнт. У разі коли посадовий оклад визначений у гривнях з копійками, цифри до 4,99 відкидаються, від 5 і вище - заокруглюються до десяти гривень.
Відповідно до схеми тарифних коефіцієнтів за військовим (спеціальним) званням військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу, тарифний коефіцієнт звання "полковник" - 0,84.
Згідно з приміткою до додатку 14 оклади за військовим (спеціальним) званням визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року), на відповідний тарифний коефіцієнт. У разі коли розмір окладу визначений у гривнях з копійками, цифри до 4,99 відкидаються, від 5 і вище - заокруглюються до десяти гривень.
Відповідно до Закону України "Про державний бюджет України на 2018 рік" станом на 01.01.2018 прожитковий мінімум для працездатних осіб складає 1762,00 грн, а мінімальна заробітна плата - 3723,00 грн.
Відповідно до Закону України "Про Державний бюджет України на 2019 рік" прожитковий мінімум складає 1921,00 грн, а мінімальна заробітна плата - 4173,00 грн.
Відповідно до Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" прожитковий мінімум складає 2102,00 грн, а мінімальна заробітна плата - 4723,00 грн.
Тобто у 2018 році вихідний показник, який повинен братися для розрахунку показників значень для визначення розміру окладу за посадою та військовим званням становить 1861,50 грн (50 % від 3723,00 грн.).
У 2019 році вихідний показник, який повинен братися для розрахунку показників значень для визначення розміру окладу за посадою та військовим званням становить 2086,50 грн (50 % від 4173,00 грн.).
У 2020 році вихідний показник, який повинен братися для розрахунку показників значень для визначення розміру окладу за посадою та військовим званням становить 2086,50 грн (50 % від 4723,00 грн.).
Таким чином розрахунок посадового окладу ОСОБА_1 у 2018, 2019 та 2020 роках повинен бути розрахований шляхом множення 50 % мінімальної заробітної плати, встановленої відповідно на 01.01.2018, 01.01.2019 та 01.01.2020 на тарифний коефіцієнт посади, а не із розрахунку прожиткового мінімуму громадян.
Розрахунок окладу за військовим (спеціальним) званням "підполковник" у 2018 та 2019 роках повинен бути розрахований шляхом множення 50 % мінімальної заробітної плати, встановленої відповідно на 01.01.2018, 01.01.2019 та 01.01.2020 на тарифний коефіцієнт звання.
Відповідно надбавка за вислугу років (додаток 16 до постанови № 704) має бути розрахована, виходячи із розміру посадового окладу помноженого на вислугу років.
Натомість УСБУ в Сумській області розрахунок зазначених показників грошового забезпечення позивача проведено без урахування норм примітки до додатку 1 та додатку 14 постанови Кабінету Міністрів України "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" від 30.08.2017 № 704, що призвело до зменшення суми грошового забезпечення позивача, яке враховується при перерахунку пенсії.
Стосовно посилання відповідача на те, що існує колізія між п. 4 постанови № 704 та змісту Додатків до даної постанови, суд зазначає наступне.
Згідно із ст. 6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини. Венеціанська комісія у своїй доповіді від 04 квітня 2011 року "Верховенство права" вказала, що правова визначеність є елементом верховенства права та є істотно важливою для питання довіри до судової системи. Щоб досягти цієї довіри, держава повинна зробити текст закону легко доступним, закон має бути сформульований з достатньою мірою чіткості, аби особа мала можливість скерувати свою поведінку. Згідно з усталеною практикою Європейського суду поняття "якість закону" означає, що національне законодавство повинне бути доступним і передбачуваним, тобто визначати достатньо чіткі положення, аби дати людям адекватну вказівку щодо обставин і умов, за яких державні органи мають право вживати заходів, що вплинуть на права осіб (рішення у справах Олександр Волков проти України , C.G. та інші проти Болгарії та ін.
Європейський суд неодноразово вказує, що відповідальність за подолання недоліків законодавства, правових колізій, прогалин, інтерпретаційних сумнівів лежить, в тому числі, і на судових органах, які застосовують та тлумачать закони (рішення у справі Кантоні проти Франції ).
Суд також враховує практику Європейського суду з прав людини, а саме рішення по справі Ольсон проти Швеції , в якому суд зазначив, що будь-яка норма не може рахуватися законом , якщо її не сформульовано з достатньою точністю так, щоб громадянин мав змогу, якщо потрібно, з відповідними рекомендаціями, до певної міри передбачити наслідки своєї поведінки.
У даному випадку, пункт 4 Постанови №704 визначає порядок розрахунку розмірів посадових окладів, окладів за військовими (спеціальними) званнями військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу. Відповідачем правомірно взято за основу розрахунок, який визначається шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01.01.2018, на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13 і 14.
Разом із тим, відповідачем безпідставно не взято до уваги зміст примітки 1,14 Додатку 1 до Постанови № 704, яка також визначає базову величину мінімального розміру за розрядами тарифної сітки шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних встановленого законом на 1 січня календарного року, але передбачає, що такий розмір повинен бути не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року.
Суд звертає увагу, що вказані примітки є частиною відповідного нормативно-правового акту та не були скасовані судом, у зазначені пункти додатків Постанови №704 законодавець зміни не вносив, а тому повинні застосовуватися відповідачем при визначенні мінімального розміру посадових окладів, окладів за військовими (спеціальними) званнями військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу, зокрема, відповідач повинен взяти 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати станом як на 2018, так і на 2019 та 2020 роки та помножити на відповідний тарифний коефіцієнт.
Разом із тим, у матеріалах справи відсутні докази щодо того, що відповідачем складалася довідка при зміні розміру грошового забезпечення для можливого перерахунку пенсії позивача з 01.01.2019 та з 01.01.2020.
Суд вважає таку бездіяльність відповідача протиправною, враховуючи наступне.
Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" передбачено, що держава гарантує гідне пенсійне забезпечення осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, шляхом встановлення їм пенсій не нижче прожиткового мінімуму, визначеного законом, перерахунок призначених пенсій у зв`язку із збільшенням рівня грошового забезпечення, надання передбачених законодавством державних соціальних гарантій, вжиття на державному рівні заходів, спрямованих на їх соціальний захист.
Відповідно до ч. ч. 1,3 ст. 51 Закону при настанні обставин, які тягнуть за собою зміну розміру пенсій, призначених військовослужбовцям строкової служби та їх сім`ям, перерахунок цих пенсій провадиться відповідно до строків, встановлених частиною четвертою статті 45 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування". Перерахунок пенсій у зв`язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів Пенсійного фонду України та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.
У даному випадку, станом на 01.01.2019 та 01.01.2020 відповідно до Примітки 1 Додатку 1 постанови №704, множником не може бути число менше 50 відсотків розміру заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року, яка змінилася відповідно до Закону України Про державний бюджет на 2019рік та відповідно до Закону України Про державний бюджет на 2020рік , а отже при визначенні посадового окладу позивача неможливо застосувати прожитковий мінімум для працездатних осіб, оскільки він є меншим від мінімально можливого множника станом на 01.01.2019 та 01.01.2020, не є однаковим із визначенням станом на 01.01.2018.
Таким чином відповідачем не було складено довідки про розмір грошового забезпечення позивача для перерахунку його пенсії з 01.01.2019 та з 01.01.2020.
Суд зазначає, що в даному випадку, відповідач, як зазначено вище, повинен оформити та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області довідку про розмір грошового забезпечення позивача для перерахунку пенсії, виходячи із визначенням розмірів посадового окладу та окладу за військовим званням шляхом множення 50% розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року на відповідні тарифні коефіцієнти, а саме з урахуванням того, що з 01.01.2019 та з 01.01.2020 змінився розмір мінімальної заробітної плати, що в свою чергу впливає на розмір посадового окладу та окладу за військовим званням позивача.
Враховуючи наведене, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог в частині не врахування відповідачем змісту приміток до відповідних додатків Постанови №704, оскільки примітки до додатків 1,14, на які посилається позивач і які, не визнає відповідач, є в свою чергу частинами єдиного зазначеного нормативно-правового акта, які представляють державно-владний припис, призначений для спеціального текстового або символічного підкреслення, має супровідний характер.
У п.58 Рішення Європейського суду з прав людини у справі Серявін та інші проти України від 10.02.2010 Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення. Хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог в частині зобов`язання Управління Служби безпеки України в Сумській області провести позивачу перерахунок посадового окладу та окладу за військовим званням, виходячи з 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 01.01.2018, 01.01.2019 і 01.01.2020 та множенням на відповідні тарифні коефіцієнти, надбавки за вислугу років (40%) відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб від 09.04.1996 №2262-ХІІ, Постанови Кабінету Міністрів України Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб від 30.08.2017 №704 та норми приміток Додатків 1-14 до неї, Порядку проведення перерахунку пенсії, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених військової служби та деяких інших осіб , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2018 №45 та надати оновлені дані до Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області для перерахунку пенсії з урахуванням виплачених сум.
Вказана правова позиція узгоджується з позицією судів апеляційної інстанції, викладеною у постановах Другого апеляційного адміністративного суду від 16.12.2019 по справі №520/8061/19, Восьмого апеляційного адміністративного суду від 19.12.2019 по справі №857/11413/19, Першого апеляційного адміністративного суду від 04.03.2020 по справі №200/868619-а, Шостого апеляційного адміністративного суду від 21.01.2020 по справі №826/14650/18.
Враховуючи задоволення позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, відповідно до ст. 139 КАС України, суд вважає за необхідне стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань УСБУ в Сумській області судові витрати в розмірі 840,80 грн.
Керуючись ст.ст. 2, 77, 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позов ОСОБА_1 до Управління Служби безпеки України в Сумській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії - задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Управління Служби Безпеки України в Сумський області щодо не проведення ОСОБА_1 перерахунку посадового окладу та окладу за військовим званням, виходячи з 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого Законом на 01.01.2018, 01.01.2019 та 01.01.2020 та множенням на відповідні тарифні коефіцієнти, надбавки за вислугу років (40%) відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб від 09.04.1996 №2262-ХІІ, Постанови Кабінету Міністрів України Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб від 30.08.2017 №704 та норми приміток Додатків 1-14 до неї, Порядку проведення перерахунку пенсії, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених військової служби та деяких інших осіб , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2018 №45.
Зобов`язати Управління Служби Безпеки України в Сумський області (вул. Герасима Кондратьєва, 32, м. Суми, 40000, код ЄДРПОУ 20001674) провести ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) перерахунок посадового окладу та окладу за військовим званням, виходячи з 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 01.01.2018, 01.01.2019 і 01.01.2020 та множенням на відповідні тарифні коефіцієнти, надбавки за вислугу років (40%) відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб від 09.04.1996 №2262-ХІІ, Постанови Кабінету Міністрів України Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб від 30.08.2017 №704 та норми приміток Додатків 1-14 до неї, Порядку проведення перерахунку пенсії, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених військової служби та деяких інших осіб , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2018 №45 та надати оновлені дані до Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області для перерахунку пенсії, з урахуванням виплачених сум.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління Служби безпеки України в Сумській області (40000, м. Суми, вул. Герасима Кондратьєва, 32, код ЄДРПОУ 20001674) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) суму судового збору в розмірі 840 (вісімсот сорок) грн 80 коп.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Н.В. Савицька
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.08.2020 |
Оприлюднено | 13.08.2020 |
Номер документу | 90917008 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
Н.В. Савицька
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні