Ухвала
від 13.08.2020 по справі 560/4272/20
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 560/4272/20

УХВАЛА

13 серпня 2020 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Тарновецького І.І. розглянувши в письмовому провадженні заяву ОСОБА_1 про забезпечення позову по адміністративній справі № 560/4272/20 за позовом ОСОБА_1 до Державного реєстратора Центру надання адміністративних послуг Красилівської районної державної адміністрації Дидюка Василя Ігоровича, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Акціонерне товариство "Хмельницькобленерго", про визнання протиправними, скасування реєстраційних дій та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

06 серпня 2020 року до Хмельницького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Державного реєстратора Центру надання адміністративних послуг Красилівської районної державної адміністрації Дидюка Василя Ігоровича про визнання протиправними, скасування реєстраційних дій та зобов`язання вчинити дії.

Ухвалою суду від 11.08.2020 відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження.

12.08.20 до суду від позивача надійшла заява про забезпечення позову, а якій заявник просить суд:

- вжити заходів забезпечення позову шляхом заборони державним реєстраторам будь-яких органів (місцевого самоврядування, виконавчих комітетів, місцевих державних адміністрацій, акредитованих підприємств, Міністерства юстиції України), а також нотаріусам та особам, уповноваженим на виконання функцій державних реєстраторів, які мають відповідні повноваження щодо внесення будь-яких відомостей та/або змін з будь - яких питань до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань, проводити реєстраційні дії відносно Акціонерного товариства Хмельницькобленерго (код ЄДРПОУ 22767506), щодо внесення змін до відомостей (в т.ч. щодо зміни членів виконавчого органу Товариства, зокрема Генерального директора чи виконуючого його обов`язки, підписантів і т.д.) на виконання рішення Наглядової ради АТ Хмельницькобленерго від 28.04.2020 року закріпленого в протоколі №42;

- зупинити дію рішення державного реєстратора Центру надання адміністративних послуг Красилівської районної державної адміністрації Дидюка Василя Ігоровича № 16731070125000107 від 28.07.2020 про зміну керівника юридичної особи та зміну складу підписантів юридичної особи - Акціонерного товариства Хмельницькобленерго , код ЄДРПОУ 22767506.

В обґрунтування заяви заявник зазначає, що рішення Наглядової ради АТ Хмельницькобленерго про припинення повноважень виконуючого обов`язки Генерального директора Козачука Олега Івановича та покладення виконання обов`язків Генерального директора на Гапонова Валерія Миколайовича закріплене в протоколі №42 від 28.04.2020 скасовано рішенням Хмельницького міськрайонного суду від 16.07.2020, в частині про припинення повноважень виконуючого обов`язки Генерального директора Козачука Олега Івановича. Попередження про даний факт містилось в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань на час проведення вище зазначеної реєстраційної дії. Відповідно єдиною особою, яка могла підписати реєстраційну картку та звернутись за вчиненням реєстраційної дії був чинний керівник АТ Хмельницькобленерго ОСОБА_1 , або уповноважена ним особа згідно довіреності. В свою чергу, Гапонов Валерій Миколайович таких повноважень не мав, що зобов`язаний був перевірити та встановити державний реєстратор Дидюк В.І.. Однак, державний реєстратор Дидюк В.І. вступивши у змову із Гапоновим Валерієм Миколайовичем прийняв від нього завідомо неправомірну заяву про зміну керівника АТ Хмельницькобленерго та вніс неправдиві відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань, згідно яких зазначив керівником Гапонова Валерія Миколайовича . На думку позивача в діях державного реєстратора Дидюка В.І. містяться ознаки кримінального правопорушення передбаченого ст. 365-1 Кримінального кодексу України. В зв`язку із чим, 10.08.2020 позивачем було подано повідомлення про злочин до Красилівського відділу поліції ГУНП в Хмельницькій області, яке було розглянуто начальником сектору дізнання, підполковником поліції Миколою Бабійчуком. За результатами розгляду внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 358 КК України та розпочато досудове розслідування в кримінальному провадженні № 12020245170000033. Таким чином, рішення державного реєстратора Центру надання адміністративних послуг Красилівської районної державної адміністрації Дидюка Василя Ігоровича № 16731070125000107 від 28.07.2020 про зміну керівника юридичної особи та зміну складу підписантів юридичної особи - Акціонерного товариства Хмельницькобленерго є таким, що грубо порушує вимоги Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань . Не зупинення дії оскаржуваного рішення може призвести до порушення майнових прав та законних інтересів позивача - ОСОБА_1 , оскільки його фактично було позбавлено можливості здійснювати поточне керівництво діяльністю товариства, а дії, незаконно призначеного керівника, не відповідають діловій меті та статутним завданням самого товариства. Крім того, цілком можливо вчинення державним реєстратором Дидюком В.І. інших кримінальних правопорушень передбачених Кримінальним кодексом України. За час дії оскаржуваного рішення, незаконно призначеним директором АТ Хмельницькобленерго - Гапоновим Валерієм Миколайовичем , вчинялись дії щодо скасування довіреностей, виданих працівникам Товариства на представництво інтересів АТ Хмельницькобленерго , що може стати наслідком нанесення збитків майновим інтересам позивача, як акціонера Товариства, так і самого Товариства. Таким чином, позивач має цілком обґрунтовані побоювання, що в разі внесення державним реєстратором відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань, призначене в такий незаконний спосіб нове керівництво може негативно вплинути на господарську діяльність Товариства, що в свою чергу позначиться на показниках його діяльності та призведе до зменшення чистого прибутку Товариства та виплати дивідендів акціонерам. Невжиття такого способу забезпечення позову істотно ускладнить виконання рішення суду, унеможливить ефективний захист інтересів заявника, за захистом яких він звернувся до суду, оскільки у випадку задоволення позовних вимог заявник змушений буде повторно звертатися до суду із скасуванням рішення державного реєстратора про зміну відомостей про юридичну особу прийнятих на підставі незаконного рішення, а також про можливе скасування наступних протиправних дій новообраного керівництва Товариства, підставою вчинення яких буде попередня незаконна реєстрація. Звертає увагу суду на те, що заборона державним реєстраторам вносити відповідні зміни до реєстру є тимчасовою та не має своїм наслідком будь-якого перешкоджання господарській діяльності Товариства. Тобто вжиття таких заходів забезпечення позову буде спрямоване на запобігання імовірним порушенням прав заявника як позивача, забезпечуючи збалансованість інтересів сторін.

Розглянувши заяву ОСОБА_1 про забезпечення позову, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до частини першої статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Частиною другою статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду, або очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Відповідно до пунктів 2, 4 частини першої та частини другої статті 151 Кодексу адміністративного судочинства України позов може бути забезпечено забороною відповідачу вчиняти певні дії; забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору. Суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову.

Згідно з частинами першою, четвертою, п`ятою та шостою статті 154 Кодексу адміністративного судочинства України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи. Залежно від обставин справи суд може забезпечити позов повністю або частково. Про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову суд постановляє ухвалу. В ухвалі про забезпечення позову суд зазначає вид забезпечення позову та підстави його обрання.

Отже, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам та інтересам позивача, або захист цих прав та інтересів стане неможливим чи для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, суд може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову шляхом, зокрема, забороною вчиняти певні дії.

За своєю суттю інститут забезпечення позову в адміністративному судочинстві є інститутом попереднього судового захисту. Метою його запровадження є гарантування виконання рішення суду у випадку задоволення позову за існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення у справі.

Доведення наявності зазначених підстав або принаймні однієї з них, з точки зору процесуального закону, є необхідною передумовою для вжиття судом заходів до забезпечення позову у разі їх вжиття за заявою позивача.

Із наведеного випливає, що вирішуючи питання про вжиття заходів забезпечення позову суд має пересвідчитись, що надані докази та доводи позивача переконливо свідчать про наявність підстав для забезпечення позову.

Так, судом встановлено, що 28 квітня 2020 року в м. Києві відбулось засідання Наглядової ради АТ Хмельницькобленерго , на якому протоколом № 42 зафіксовано рішення про припинення повноважень виконуючого обов`язки Генерального директора Козачука Олега Івановича та покладено виконання обов`язків Генерального директора на Гапонова Валерія Миколайовича.

Рішенням Хмельницького міськрайонного суду від 16.07.2020 року, ОСОБА_1 поновлено на роботі з 28.04.2020, та в цій частині допущено негайне виконання рішення. Протокол №42 від 28.04.2020 Наглядової ради АТ Хмельницькобленерго скасовано в частині про припинення повноважень виконуючого обов`язки Генерального директора Козачука Олега Івановича.

Державним реєстратором Дидюком В.І. проведено реєстраційну дію № 16731070125000107 від 28.07.2020: внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах; 28.08.2020 16731070125000107; Дидюк Василь Ігорович; Державний реєстратор Дидюк В.І.; зміна керівника юридичної особи.

Відповідно до частини 1 статті 7 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

При цьому, частиною 1 статті 10 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань визначено, що якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.

Отже, внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомості про юридичну особу вважаються достовірними та можуть використовуватись у відносинах із третіми особами.

При цьому, ймовірна протиправність реєстраційної дії Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах , запис від 28 липня 2020 року 16731070125000107, підлягає дослідженню під час вирішення справи по суті.

Вчинення інших реєстраційних дій на підставі документів, поданих Гапоновим Валерієм Миколайовичем , щодо якого до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесено відомості як керівника АТ Хмельницькобленерго записом від 28 липня 2020 року 16731070125000107, до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі, предметом якої є такий реєстраційний запис, на думку суду у подальшому утруднить виконання судового рішення у разі задоволення адміністративного позову, а для відновлення прав, свобод та інтересів заявника (позивача) необхідно буде докласти значних зусиль та витрат.

Згідно частини 1 статті 5 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань систему органів у сфері державної реєстрації становлять: Міністерство юстиції України; інші суб`єкти державної реєстрації.

Таким чином, суд вважає доводи заявника обґрунтованими, а відтак вважає за можливе в рамках забезпечення позову застосувати положення пунктів 2 та 4 частини першої статті 151 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до яких позов може бути забезпечено забороною відповідачу та іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору.

На переконання суду, вжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії рішення державного реєстратора Центру надання адміністративних послуг Красилівської районної державної адміністрації Дидюка Василя Ігоровича № 16731070125000107 від 28.07.2020 про зміну керівника юридичної особи та зміну складу підписантів юридичної особи, що є предметом розгляду спору по суті, а також заборони державним реєстраторам будь-яких органів (місцевого самоврядування, виконавчих комітетів, місцевих державних адміністрацій, акредитованих підприємств, Міністерства юстиції України), а також нотаріусам та особам, уповноваженим на виконання функцій державних реєстраторів, які мають відповідні повноваження щодо внесення будь-яких відомостей та/або змін з будь - яких питань до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань, проводити реєстраційні дії відносно Акціонерного товариства Хмельницькобленерго (код ЄДРПОУ 22767506), щодо внесення змін до відомостей (в т.ч. щодо зміни членів виконавчого органу Товариства, зокрема Генерального директора чи виконуючого його обов`язки, підписантів і т.д.) на виконання рішення Наглядової ради АТ Хмельницькобленерго від 28.04.2020 року закріпленого в протоколі №42, до вирішення спору по суті є співмірними, та, водночас, вжиття таких заходів не зумовлює фактичного вирішення спору по суті, оскільки вони спрямовані виключно на збереження існуючого становища.

Частиною 1 статті 156 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що ухвала суду про забезпечення позову має відповідати вимогам до виконавчого документа, встановленим законом. Така ухвала підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження і відкриття виконавчого провадження.

На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 150, 151, 153-155, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Заяву ОСОБА_1 про забезпечення позову по адміністративній справі № 560/4272/20 - задовольнити.

Вжити заходи забезпечення позову шляхом:

- зупинення дії рішення державного реєстратора Центру надання адміністративних послуг Красилівської районної державної адміністрації Дидюка Василя Ігоровича № 16731070125000107 від 28.07.2020 про зміну керівника юридичної особи та зміну складу підписантів юридичної особи - Акціонерного товариства Хмельницькобленерго , код ЄДРПОУ 22767506, до набрання законної сили рішенням у справі;

- заборони державним реєстраторам будь - яких органів (місцевого самоврядування, виконавчих комітетів, місцевих державних адміністрацій, акредитованих підприємств, Міністерства юстиції України), а також нотаріусам та особам, уповноваженим на виконання функцій державних реєстраторів, які мають відповідні повноваження щодо внесення будь-яких відомостей та/або змін з будь - яких питань до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань, проводити реєстраційні дії відносно Акціонерного товариства Хмельницькобленерго (код ЄДРПОУ 22767506), щодо внесення змін до відомостей (в т.ч. щодо зміни членів виконавчого органу Товариства, зокрема Генерального директора чи виконуючого його обов`язки, підписантів і т.д.) на виконання рішення Наглядової ради АТ Хмельницькобленерго від 28.04.2020 року закріпленого в протоколі №42.

Ухвала набирає законної сили в порядку, встановленому частиною 1 статті 156 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до частини 8 статті 154 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала про забезпечення адміністративного позову може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297, пункту 3 розділу VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України. Оскарження ухвали не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.

Стягувач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Боржник:Державний реєстратор Центру надання адміністративних послуг Красилівської районної державної адміністрвації Дидюк Василь Ігорович (Площа Незалежності, 2, м. Красилів, Хмельницька область, 31000 , код ЄДРПОУ - 21326527)

Головуючий суддя /підпис/ І.І. Тарновецький "Згідно з оригіналом" Суддя І.І. Тарновецький

Дата ухвалення рішення13.08.2020
Оприлюднено14.08.2020
Номер документу90942017
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними, скасування реєстраційних дій та зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —560/4272/20

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 25.09.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 14.09.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 07.09.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 02.09.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 14.08.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 13.08.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 11.08.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні