Рішення
від 11.08.2020 по справі 280/1183/20
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 серпня 2020 року Справа № 280/1183/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Новікової І.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2

до Токмацької районної виборчої комісії

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, політична партія Всеукраїнське об`єднання Батьківщина

про визнання протиправною та скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

24 лютого 2020 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 (далі - позивач) до Токмацької районної виборчої комісії Запорізької області (далі - відповідач, Токмацька РВК), в якому позивач просить суд:

визнати протиправною та скасувати постанову Токмацької РВК №47 від 13.02.2020 про припинення повноважень депутатів Токмацької районної ради в частині припинення повноважень депутата Токмацької районної ради Запорізької області ОСОБА_1 за народною ініціативою, обраного 25.10.2015, висунутого від Токмацької районної організації політичної партії Всеукраїнське об`єднання Батьківщина ;

визнати протиправною та скасувати постанову Токмацької РВК №48 від 13.03.2020 про припинення повноважень та визнання обраними нових депутатів Токмацької районної ради.

Ухвалою суду від 25.02.2020 позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви. У встановлений строк позивачем надано документи на виконання вимог ухвали суду, зокрема заяву про зменшення позовних вимог, в якій позивач просить суд визнати протиправною та скасувати постанову Токмацької РВК №48 від 13.03.2020 про припинення повноважень та визнання обраними нових депутатів Токмацької районної ради.

Ухвалою суду від 06.03.2020 відкрито загальне позовне провадження у справі та призначено підготовче засідання на 07.04.2020. Крім того, зазначеною ухвалою суду до участі у справі залучено в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, політичну партію Всеукраїнське об`єднання Батьківщина .

Ухвалою суду від 07.04.2020 продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів, а підготовче засідання відкладено на 12.05.2020.

Ухвалою суду від 12.05.2020 підготовче засідання відкладено на 27.05.2020.

Ухвалою суду від 27.05.2020 об`єднано в одне провадження адміністративну справу №280/1183/20 з адміністративною справою №280/1184/20, присвоєно об`єднаним адміністративним справам єдиний унікальний номер справи №280/1183/20, а також ухвалено продовжити розгляд об`єднаних справ у справі №280/1183/20 за позовом ОСОБА_1 та ОСОБА_2 до Токмацької районної виборчої комісії Запорізької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, політична партія Всеукраїнське об`єднання Батьківщина , про визнання протиправними та скасування постанов.

Також, судом відкладено підготовче засідання на 07.07.2020.

07.07.2020 підготовче засідання відкладено на 29.07.2020.

Ухвалою суду від 29.07.2020 закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті на 11.08.2020.

Від представника позивачів до суду надійшло клопотання про розгляд адміністративної справи в порядку письмового провадження, просив задовольнити позовні вимоги.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, подав до суду клопотання про відкладення розгляду справи, яке судом не розглядається, оскільки клопотання подано з порушенням встановленої процесуальним законом процедури, а саме документ не підписаний електронно цифровим підписом, що суперечить ч.10 ст.44 КАС України.

Представник третьої особи в судове засідання не прибув.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивачі посилаються на те, що спірна постанова Токмацької РВК є необґрунтованою та протиправною, у зв`язку з чим підлягає скасуванню. Так, позивачі посилаються на те, що вони були обрані депутатами Токмацької районної ради Запорізької області на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25.10.2015. Зазначають, що у січні 2020 від голови Токмацької РВК їм стало відомо про те, що до Токмацької РВК від районної організації політичної партії ВО Батьківщина надійшло повідомлення про створення ініціативної групи зі збору підписів по відкликанню депутатів районної ради ОСОБА_1 та ОСОБА_2 . Разом з тим, позивачі вказують на те, що підстави для відкликання виборцями обраного ними депутата місцевої ради передбачені статтею 37 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , і жоден із зазначених випадків не може бути застосований до позивачів, оскільки у своїй діяльності позивачі належним чином виконували покладені на них обов`язки.

Також, позивачі вказували на те, що під час прийняття рішення щодо їх відкликання за народною ініціативою було грубо порушено порядок прийняття відповідного рішення, зокрема кількість виборців на зборах була меншою ніж передбачено 50 осіб замість 150 осіб, підписні листи оформлені без дотримання встановленої форми підписного листа, не перевірено приналежність громадян, які поставили свої підписи у підписних листах до виборців, які взяли участь у голосуванні, не надіслано запити до Державного реєстру виборців, тощо.

Позивачі зазначають, що не зважаючи на грубе порушення процедури припинення повноважень депутатів, відповідачем все одно прийнято рішення про припинення повноважень депутатів Токмацької райради. Також, позивачі вказували на те, що в мотивувальній частині оскаржуваного рішення не зазначено підстави для відкликання депутата, передбачені ст.37 Закону №93-IV. Просить задовольнити позовні вимоги.

Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечив. В обґрунтування заперечень зазначив, що під час проведення виборів ОСОБА_1 набрав на своєму окрузі 113 голосів виборців при виборчій квоті - 325 голосів. Зазначає, що за кожним з обраних депутатів ПП ВО Батьківщина закріплено по декілька округів, з метою надання мешканцям району можливості звернення до депутата за місцем проживання, проте, на деяких округах ОСОБА_1 не з`являвся жодного разу. Також, відповідач вказує на те, що ОСОБА_1 доклав максимум зусиль для того щоб дві сільські ради Токмацького району (Коханівська і Таврійська) були приєднані до сусіднього Михайлівського району, що утворило розрив території Токмацького району і суперечить життєвим інтересам населення району. Крім того, відповідач зазначив, що за результатами проведеної процедури відкликання депутата за народною ініціативою було зібрано 440 підписів за відкликання ОСОБА_1 , що більше квоти у 325 голосів та більше отриманих голосів - 113. У зв`язку з чим відповідач звернувся до ПП ВО Батьківщина з постановою №46 від 05.02.2020, яка була підтримана політичною партією.

Аналогічні за змістом пояснення були надані відповідачем і щодо позовних вимог ОСОБА_2 .

Від третьої особи до суду надійшли письмові пояснення, в яких зазначено про те, що політична рада ВО Батьківщина розглянула звернення Токмацької РВК Запорізької області від 05.02.2020 №6 та постанову Токмацької РВК від 05.02.2020 №46 та відповідно до ч.7 ст.41 Закону України Про статус депутатів місцевих рад прийняла рішення про відкликання депутатів Токмацької районної ради ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , які були обрані за висуванням від місцевої організації політичної партії ВО Батьківщина . Третя особа вказувала на те, що відповідно до ч.9 ст.41 Закону України Про статус депутатів місцевих рад прийняття рішення територіальної виборчою комісією про припинення повноважень та визнання обраними нових депутатів відповідної ради наступного за черговістю кандидата у депутати від місцевої організації партії є не правом, а обов`язком. Також третя особа вказувала на те, що законодавець не передбачає прийняття територіальною виборчою комісією про відмову у задоволенні рішення вищого керівного органу партії про відкликання своїх депутатів місцевої ради за народною ініціативою. Просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

Суд, всебічно та повно встановивши обставини справи, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв`язок у сукупності, встановив наступне.

З матеріалів справи судом встановлено, що на чергових виборах 25.10.2015 ОСОБА_1 та Доля П.П. були обрані депутатами Токмацької райради.

Відповідно до витягу з Протоколу зборів виборців про відкликання депутатів Токмацької районної ради ОСОБА_2 та ОСОБА_1 за народною ініціативою від 16.01.2020, збори одноголосно постановили у зв`язку із систематичним невиконанням своїх депутатських обов`язків, передбачених ст.10 Закону України Про статус депутатів місцевих рад та в зв`язку з невідповідністю практичної діяльності депутата районної ради основним принципам і положенням його передвиборної програми, внести пропозицію щодо відкликання депутатів Токмацької районної ради ОСОБА_2 і ОСОБА_1 за народною ініціативою.

Згідно інформації з протоколу засідання Токмацької РВК від 05.02.2020 встановлено, що кількість виборців, які підтримують пропозицію про відкликання депутатів Токмацької райради за народною ініціативою ОСОБА_2 та ОСОБА_1 відповідає вимогам ст.40 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , у зв`язку з чим Токмацька РВК вирішила звернутися до вищого керівного органу політичної партії ВО Батьківщина щодо відкликання депутатів Токмацької райради Запорізької області ОСОБА_2 та ОСОБА_1 за народною ініціативою.

На підставі зазначеного Протоколу, 05.02.2020 Токмацькою РВК видано постанову Про звернення до керівного органу політичної партії Всеукраїнське об`єднання Батьківщина .

11.02.2020 політичною радою партії ВО Батьківщина прийнято рішення про відкликання за народною ініціативою депутатів Токмацької районної ради Запорізької області, обраних на чергових місцевих виборах 25 жовтня 2015 року шляхом висування від місцевої організації політичної партії ВО Батьківщина , ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .

13 лютого 2020 року Токмацькою РВК прийнято постанову №48 Про припинення повноважень та визнання обраними нових депутатів Токмацької районної ради , якою визнано обраними депутатами Токмайької райради на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року у багатомандатному виборчому окрузі від Токмацької районної організації політичної партії Всеукраїнське об`єднання Батьківщина ОСОБА_3 та ОСОБА_4 .

Позивачі не погодившись з правомірністю їх відкликання та правомірністю прийняття постанови Токмацької РВК від 13.02.2020 №48, звернулися з даним позовом до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з приписів ч.1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) відповідно до яких завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Суд зазначає, що Закону України Про статус депутатів місцевих рад визначає правовий статус депутата сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - місцева рада) як представника інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та рівноправного члена місцевої ради, встановлює гарантії депутатської діяльності та порядок відкликання депутата місцевої ради (далі - Закон №93-IV).

Статтею 2 Закону №93-IV передбачено, що депутат сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - депутат місцевої ради) є представником інтересів територіальної громади села, селища, міста чи їх громад, який відповідно до Конституції України і закону про місцеві вибори обирається на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування на строк, встановлений Конституцією України.

Депутат місцевої ради як представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу зобов`язаний виражати і захищати інтереси відповідної територіальної громади та її частини - виборців свого виборчого округу, виконувати їх доручення в межах своїх повноважень, наданих законом, брати активну участь у здійсненні місцевого самоврядування.

Частиною 2 статті 4 Закону №93-IV передбачено, що повноваження депутата місцевої ради починаються з дня відкриття першої сесії відповідної ради з моменту офіційного оголошення підсумків виборів відповідною територіальною виборчою комісією і закінчуються в день відкриття першої сесії цієї ради нового скликання, крім передбачених законом випадків дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради або ради, до складу якої його обрано.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 5 Закону №93-IV, повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково за наявності перелічених підстав, засвідчених офіційними документами, без прийняття рішення відповідної ради у разі: його відкликання виборцями у встановленому цим Законом порядку.

Статтею 37 Закону №93-IV закріплено, що підставами для відкликання виборцями обраного ними депутата місцевої ради можуть бути:

1) порушення депутатом місцевої ради положень Конституції і законів України, що встановлено судом;

2) пропуск депутатом місцевої ради протягом року більше половини пленарних засідань ради або засідань постійної комісії, невиконання ним без поважних причин, передбачених статтею 10 цього Закону, обов`язків депутата місцевої ради у виборчому окрузі;

3) невідповідність практичної діяльності депутата місцевої ради основним принципам і положенням його передвиборної програми, невиконання депутатом місцевої ради передбачених статтею 16 цього Закону зобов`язань звітувати перед виборцями та проводити зустрічі з ними.

Відповідно до ч.1 ст.38 Закону №93-IV, право вносити пропозицію про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою (не раніше ніж через рік з моменту набуття таких повноважень) мають громадяни України, які відповідно до закону про місцеві вибори є виборцями відповідного виборчого округу.

Згідно пункту 4 частини 2 статті 38 Закону №93-IV, рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою приймається на зборах виборців у кількості не менше: 150 осіб для відкликання депутата районної ради.

Відповідно до ч.1 ст.41 Закону №93-IV, після завершення збирання підписів, але не пізніше дня закінчення строку збору підписів, передбаченого частиною другою статті 40 цього Закону, заповнені підписні листи збираються офіційним представником ініціативної групи, прошиваються та скріплюються підписами офіційного представника та не менше трьох членів ініціативної групи із зазначенням кількості зібраних підписів та не пізніш як на другий день разом з протоколом зборів виборців, що утворили відповідну ініціативну групу, передаються до відповідної територіальної виборчої комісії.

Згідно ч.2 ст.41 Закону №93-IV, голова, а у разі його відсутності - заступник голови, а у разі відсутності голови та його заступника - секретар територіальної виборчої комісії, не пізніше наступного дня з дня отримання підписних листів та протоколу зборів виборців, скликає засідання комісії для організації перевірки отриманих матеріалів.

На цьому засіданні територіальна виборча комісія перевіряє дотримання вимог статей 38-40 цього Закону при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, правильність оформлення підписних листів, кількість підписів, що встановлена частиною першою статті 40 цього Закону, а також із залученням органів ведення Державного реєстру виборців здійснює перевірку достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, та із залученням правоохоронних органів - вибіркову перевірку їхніх підписів (не менше 10 відсотків від загальної кількості) у такі строки: 1) у разі відкликання депутата сільської, селищної, міської (міста районного значення) ради - протягом десяти днів з дня отримання матеріалів.

Частиною 5 статті 41 Закону №93-IV передбачено, що якщо при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою дотримано вимоги статей 38-40 цього Закону, оформлення підписних листів та кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання депутата місцевої ради, відповідає вимогам цього Закону, територіальна виборча комісія приймає рішення про відкликання депутата за народною ініціативою (у разі якщо депутат був обраний шляхом самовисування) або про звернення до вищого керівного органу партії, місцева організація якої висувала відповідного депутата, щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.

Так, в постанові Токмацької РВК від 05.02.2020 №46 Про звернення до керівного органу політичної партії Всеукраїнське об`єднання Батьківщина зазначено: ...На засіданні комісії 05.02.2020 розглянуті подані документи, проаналізовано вибірково перевірку підписів виборців, які надані згідно підписних листів. Під час перевірки встановлено, що кількість підписів зібраних за депутата ОСОБА_2 всього - 450, з них не відповідає вимогам - 13, кількість підписів за депутата ОСОБА_1 становить - 454, з них не відповідає вимогам - 14. Квота складає - 325 голосів виборців (а.с.145).

Зазначені обставини зумовили звернення Токмацької РВК до вищого керівного органу політичної партії Всеукраїнського об`єднання Батьківщина щодо прийняття рішення про відкликання депутатів Токмацької районної ради Запорізької області ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .

При цьому, суд звертає увагу на те, що постанова Токмацької РВК від 05.02.2020 №46 Про звернення до керівного органу політичної партії Всеукраїнське об`єднання Батьківщина позивачами не оскаржувалась та є чинною.

Частиною 7 статті 41 Закону №93-IV передбачено, що вищий керівний орган партії відповідно до статуту партії розглядає звернення територіальної виборчої комісії щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою та приймає рішення про відкликання такого депутата за народною ініціативою або про відмову в задоволенні цієї ініціативи.

Отже, за результатами пройденої процедури відкликання депутата за народною ініціативою, на підставі звернення територіальної виборчої комісії, саме вищому керівному органу партії відповідно до статуту партії надано право приймати рішення про відкликання такого депутата за народною ініціативою або про відмову в задоволенні цієї ініціативи.

Так, відповідно до пункту 5 Статуту ПП ВО Батьківщина (міститься у вільному доступі на сайті політичної партії https://ba.org.ua/statut/), вищими керівними органами партії є з`їзд партії та Політична рада партії.

Згідно підпункту 5.2.3 пункту 5.2 Статуту ПП ВО Батьківщина , Політична рада партії, серед іншого, відповідно до чинного законодавства розглядає звернення те риторіальної виборчої комісії щодо відкликання депутата(тів) місцевої ради, сільського, селищного, міського голови за народною ініціативою та приймає рішення про відкликання такого(их) депутата(тів), сільського, селищного, міського голови за народною ініціативою або про відмову в задоволенні цієї ініціативи.

З матеріалів адміністративної справи встановлено, що рішенням Політичної ради партії ВО Батьківщина від 11.02.2020 №06-11-103 вирішено відкликати за народною ініціативою депутатів Токмацької районної ради Запорізької області, обраних на чергових місцевих виборах 25 жовтня 2015 року шляхом висування від місцевої організації політичної партії ВО Батьківщина , ОСОБА_1 та ОСОБА_2 (а.с.159).

Отже, вищим керівним органом партії - Політичною радою партії за результатами розгляду наданих Токмацькою РВК документів було прийнято рішення про відкликання депутатів ОСОБА_1 та ОСОБА_2 за народною ініціативою.

В свою чергу, рішення Політичної ради партії ВО Батьківщина від 11.02.2020 №06-11-103 позивачами також оскаржено не було та на момент виникнення спірних правовідносин таке рішення було чинним.

При цьому, суд звертає увагу позивачів, що процедура їх відкликання за народною ініціативою фактично завершена із прийняттям відповідного рішення вищим керівним органом партії.

Так, відповідно до частини 8 статті 41 Закону №93-IV, рішення вищого керівного органу партії, прийняте відповідно до її статуту, передається до відповідної територіальної виборчої комісії, яка інформує про зміст рішення ініціативну групу.

Згідно ч.9 ст.41 Закону №93-IV, на підставі рішення вищого керівного органу партії про відкликання депутата, обраного шляхом висування місцевою організацією партії, за народною ініціативою, а у випадку якщо депутат був обраний шляхом самовисування, - на підставі свого рішення, передбаченого частиною шостою цієї статті, відповідна територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня отримання/прийняття відповідного рішення зобов`язана у порядку, передбаченому законом про місцеві вибори, визнати обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від місцевої організації партії або призначити проміжні вибори депутата у відповідному одномандатному виборчому окрузі.

Отже, саме у зв`язку із надходженням до Токмацької РВК рішення Політичної ради партії від 11.02.2020, Токмацькою РВК було прийнято постанову №48 від 13.02.2020 Про припинення повноважень та визнання обраними нових депутатів Токмацької районної ради , яка є предметом оскарження у даній справі.

Проте, суд зазначає, що постановою Токмацької РВК від 13.02.2020 №48 не припинялись повноваження позивачів, як депутатів районної ради, а навпаки було призначено нових депутатів замість вже відкликаних.

При цьому, суд зауважує, що положення ч.9 ст.41 Закону №93-IV містять імперативний припис, який не дозволяє виборчій комісії прийняти інше рішення ніж визнати обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від місцевої організації партії, що і було зроблено відповідачем.

За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, суд зазначає, що під час прийняття постанови Токмацької РВК від 13.02.2020 №48 відповідач діяв на підставі положень Закону України Про статус депутатів місцевих рад , оскільки після надходження рішення вищого керівного органу партій не мав повноважень приймати інше рішення ніж те, що було прийнято.

Щодо посилань позивачів на порушення процедури їх відкликання за народною ініціативою (порушення порядку збирання підписів, недостатність підписів, незалучення правоохоронних органів та Державного реєстру виборців, тощо), то суд зазначає, що зазначені обставини виходять за межі розгляду даної адміністративної справи, оскільки могли б бути предметом розгляду під час оскарження правомірності прийняття рішення про звернення до керівного органу політичної партії ВО Батьківщина (постанова Токмацької РВК №46 від 05.02.2020), правомірності рішення Політичною радою партії ВО Батьківщина про відкликання позивачів за народною ініціативою, тощо, проте, зазначені рішення не є предметом оскарження в даній справі, оскільки позивачі оскаржують правомірність прийняття виключно постанови №48 від 13.02.2020.

Також, щодо доводів позивачів про проведення перевірки достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах без участі органів ведення Державного реєстру виборців та правоохоронних органів, як підстава порушення визначеної законом процедури проведення перевірки, то суд зауважує наступне.

У Законі України Про статус депутатів місцевих рад установлено обов`язок щодо проведення перевірки достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, а також їхніх підписів із залученням органів ведення Державного реєстру виборців і правоохоронних органів, проте не визначено такого механізму.

Відсутність відповідного механізму є прогалиною в законодавчому регулюванні й не може бути перешкодою до реалізації права громадян на відкликання депутатів місцевих рад за народною ініціативою. Без усунення відповідних прогалин в правозастосуванні реалізація вказаного права була б фактично неможливою.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 28 травня 2020 року по справі №818/386/17, від 25 квітня 2018 року в справі №803/1159/17 та від 13 березня 2019 року в справі №804/176/18.

Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Частиною 2 статті 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За результатами розгляду адміністративної справи встановлено, що під час прийняття постанови №48 від 13.02.2020 відповідач діяв обґрунтовано та у межах наданих повноважень, у зв`язку з чим відсутні підстави для скасування спірної постанови, а також відсутні підстави для задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .

Керуючись ст.ст. 2, 5, 9, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ІПН НОМЕР_1 ), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , ІПН НОМЕР_2 ) до Токмацької районної виборчої комісії (71716, Запорізька область, Токмацький район, м.Молочанськ, вул.Педенко, 17, код ЄДРПОУ 33967739), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, політична партія Всеукраїнське об`єднання Батьківщина (04080, м.Київ, вул.Турівська, буд.15), про визнання протиправною та скасування постанови - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя І.В. Новікова

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.08.2020
Оприлюднено17.08.2020
Номер документу90977492
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/1183/20

Постанова від 03.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Рішення від 11.08.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Новікова Інна Вячеславівна

Ухвала від 29.07.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Новікова Інна Вячеславівна

Ухвала від 27.05.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Новікова Інна Вячеславівна

Ухвала від 27.05.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Новікова Інна Вячеславівна

Ухвала від 12.05.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Новікова Інна Вячеславівна

Ухвала від 07.04.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Новікова Інна Вячеславівна

Ухвала від 06.03.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Новікова Інна Вячеславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні