ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
10 серпня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/1176/20
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Свергун І.О.,
за участі секретаря - Карча В.М.,
представника позивача - Рибаса А.С.,
представника відповідача № 1 - Лактіної О.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю ОД-Строймонтаж до Головного управління ДПС у Луганській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язання зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних,
ВСТАНОВИВ:
19.03.2020 до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю ОД-Строймонтаж до Головного управління ДФС у Луганській області, Державної податкової служби України, в якій позивач після уточнення позовних вимог просить визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Луганській області № 1220389/39937448 від 11.07.2019 про відмову ТОВ ОД-Строймонтаж у реєстрації податкової накладної № 22 від 06.06.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ ОД-Строймонтаж № 22 від 06.06.2019 на суму 199998,00 грн; стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Луганській області судовий збір в розмірі 4204,00 грн та витрати на професійну правничу допомогу в сумі 15000 грн. Позовні вимоги мотивовано таким.
Відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 ПК України ТОВ ОД-Строймонтаж було складено податкову накладну № 22 від 06.06.2019 та направлено 21.06.2019 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно отриманої 21.06.2019 квитанції податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено та зазначено підстави зупинення, зокрема, вказано, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена, ПН/РК відповідає вимогам п. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.
04.07.2019 відповідно до п.п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 216 ПК України ТОВ ОД-Строймонтаж було направлено в електронному вигляді до ГУ ДФС у Луганській області:
- повідомлення від 04.07.2019 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної від 06.06.2019 № 22, реєстрацію якої зупинено, де було надано пояснення щодо первинних документів та суті господарської операції, за результатами яких була складена ПН № 22 від 06.06.2019;
- копії, що підтверджують реальність здійснення операцій, а саме: копія договору № 104 від 20.05.2019; копія калькуляції; копія акту здачі-приймання наданих послуг від 31.05.2019; копія акту огляду від 03.02.2019; копія протоколу узгодження договірної ціни від 20.05.2019 року; копії талонів замовника № 2 від 30.05.2019, № 12 від 30.05.2019, № 13 від 31.05.2019.
На підтвердження подання вищезазначених документів ТОВ ОД-Строймонтаж було отримано квитанцію № 2 від 09.07.2019 про те, що документи доставлені до ГУ ДФС у Луганській області.
Отже, ТОВ ОД-Строймонтаж надало податковому органу необхідні документи, які беззаперечно підтверджують наявність достатньої кількості товару для здійснення операцій по податковій накладній № 22 від 06.06.2019.
Однак, комісією ГУ ДФС у Луганській області було прийнято рішення № 1220389/39937448 від 11.07.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної № 22 від 06.06.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивач вважає рішення про відмову у реєстрації податкової накладної № 22 від 06.06.2019 необґрунтованим з тих підстав, що, по-перше, податковим органом порушено порядок зупинення реєстрації податкової накладної. Квитанція від 21.06.2019 критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, не містить, зазначено лише про відповідність ПН вимогам п.п. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку , що свідчить про незаконність зупинення реєстрації ПН № 22 від 06.06.2019.
По-друге, ДФС порушила правила розблокування ПН.
Незважаючи на отримання необхідних документів та пояснень, ГУ ДФС в Луганській області прийняла рішення № 1220389/39937448 від 11.07.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної № 22 від 06.06.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій документів:
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.
Позивач зазначає, що первинні документи, надані для підтвердження факту придбання товарів не мають дефекту форми, змісту або походження, котрі в силу ст. 198, 201 Податкового кодексу України, ч. 2 ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність , п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88) спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості.
При цьому податковим органом ДФС не спростовано встановлену ст. 204 ЦК України презумпцію правомірності вчинених підприємствами правочинів.
Ухвалою суду від 20.03.2020 позовну заяву було залишено без руху для усунення недоліків.
Ухвалою суду від 28.04.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, визначено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.
Ухвалою суду від 24.06.2020 допущено заміну відповідача - Головного управління ДФС у Луганській області, на його правонаступника - Головне управління ДПС у Луганській області.
02.07.2020 від Головного управління ДПС у Луганській області до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач № 1 заперечує проти позову з таких підстав.
21.06.2019 ТОВ ОД-Строймонтаж подано до Єдиного реєстру податкових накладних на реєстрацію податкову накладну № 22 від 06.06.2019 на загальну суму 199 998,00 грн, у т.ч. ПДВ 33 333,00 грн.
21.06.2019 року позивачу було надіслано квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної від 06.06.2019 № 22, а саме: відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 06.06.2019 № 22 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 117, яка була чинна на момент виникнення спірних правовідносин, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 117), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пунктів 5-10 Порядку № 117 податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
Критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.
ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Так, листом ДФС України від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18 Про критерії ризиковості платника податку затверджений перелік критеріїв, які впливають на ризиковість платників податків.
Листом ДФС України від 05.11.2018 № 4065/99-99-07-04-18 доповнено перелік критеріїв, які впливають на ризиковість платників податків.
На офіційному веб-сайті ДФС України у розділі Головна> Законодавство>Податкове законодавство Постанови Кабінету Міністрів України>Критерїї ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників та коефіцієнтів, що визначають позитивну податкову історію платника податку оприлюднені Критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій (з урахуванням внесених змін, погоджених Міністерством фінансів згідно з листом від 31.10.2018 № 26010-06-05/28170).
Пункт 1.6 Критеріїв (у редакції Критеріїв, визначених листом ДФС України від 05.11.2018 р. N 4065/99-99-07-04-18) визначає сім підстав для розгляду питання щодо встановлення ризиковості платника податків, зокрема, у випадках, коли наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій.
Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 пункту 1 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.
Керівники комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС забезпечують розгляд питань на засіданні Комісії щодо внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків згідно з п. 1.6 Критеріїв.
Щодо цього Критерію слід зазначити, що 30.10.2018 комісією Головного управління ДФС у Луганській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення щодо відповідності ТОВ ОД-Строймонтаж (код ЄДРПОУ 39937448) критеріям ризиковості на підставі п.1.6 Критеріїв - наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником, про що зазначено в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної від 06.06.2019 № 22.
Відповідно до пункту 1.6. Критеріїв ризиковості платника податку інформація про внесення/виключення платника податку до/з переліку ризикових платників податків, відповідно до пунктів 1.1-1.6 цих Критеріїв, стає доступною платнику в Електронному кабінеті.
Зазначена норма гарантує платнику податків право бути обізнаним про той факт, що його віднесено до ризикових платників податків за окремим критерієм ризиковості, що є підставою для зупинення реєстрації виписаних ним податкових накладних. Таким чином, на час подання на реєстрацію податкових накладних платник податків був обізнаний про той факт, що він віднесений до Ризикових платників податків за Критерієм - наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п. 13 Порядку № 117 зазначено критерій ризиковості платника податку, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, а саме: пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку .
Таким чином, твердження позивача щодо того, що квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування не містить всіх обов`язкових реквізитів, визначених п. 13 Порядку №117, а саме, на думку позивача відсутній:
критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, - є необґрунтованим.
При цьому слід звернути увагу суду, що порушення процедури, яке начебто мало місце під час зупинення реєстрації податкової накладної, можна трактувати лише як порушення процедури, а порушення процедури суб`єктом владних повноважень не повинно надавати можливість для уникнення законної відповідальності.
Щодо підстав прийняття комісією ГУ ДФС у Луганській області рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.
Відповідно до п. 15 Порядку №117 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.
Пунктом 16 Порядку № 117 встановлено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Тобто, Постановою КМУ № 117 чітко визначено, що платник податків у разі зупинення реєстрації податкової накладної повинен подати як пояснення, так і копії документів, зазначених у п. 14 Порядку № 117 та встановлений перелік документів, які платник повинен надати.
До повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 04.07.2019 № 2 (копія повідомлення додається) надано такі пояснення: 20.05.2019 року між ТОВ ОД-Строймонтаж та Комунальне підприємство Жилбудсервіс було укладено Договір за № 104 про надання послуг з обрізки дерев на території м. Щастя. Для виконання даних робіт підприємством ТОВ ОД-Строймонтаж була найнята спецтехніка. Роботи були виконані в повному обсязі та супроводжувалися кошторисної документацією та калькуляцією обрізаних дерев. Замовник прийняв роботи та між підприємствами був підписаний акт виконаних робіт. Замовник оплатив вищевказані роботи та копії таких документів (копії документів додаються):
договір № 104 про надання послуг, укладений між ТОВ ОД-Строймонтаж та Комунальне підприємство Жилбудсервіс ;
акт № 1 від 31.05.2019 наданих послуг за травень 2019 року, складений між ТОВ ОД-Строймонтаж та Комунальне підприємство Жилбудсервіс ;
протокол узгодження договірної ціни від 20.05.2019, складений між ТОВ ОД-Строймонтаж та Комунальне підприємство Жилбудсервіс ;
калькуляція вартості роботи екскаватора (Борекс 2016) №Т-0000001 від 20 травня 2019 року, складена організацією Комунальне підприємство Щастинська теплова енергетична компанія (КП ЩТЕК ) (код ЄДРПОУ 37629272) та затверджена керівником підприємства Скуратовим О.В.;
калькуляція на обрізку дерев у кількості 47,31 м по м. Щастя у 2019 році, затверджена директором ТОВ ОД-Строймонтаж ;
талони замовника від 22.05.2019 до подорожнього листа № 6, 23.05.2019 до подорожнього листа № 7, 24.05.2019 до подорожнього листа № 8, 27.05.2019 до якого подорожнього листа не зазначено, 28.05.2019 до подорожнього листа № 10, 29.05.2019 до подорожнього листа №11, 30.05.2019 до подорожнього листа № 2, 30.05.2019 до подорожнього листа № 12, 31.05.2019 до подорожнього листа № 13. Всього 9 талонів (копії додаються). Відповідно до наданих талонів автопідприємством КП ЖСС надавало замовнику ТОВ ОД-Строймонтаж автомобілі ЮМЗ 06646 (8 талонів) та КС-16 025-48 (1 талон).
Тобто, позивачем надані документи, які підтверджують лише факт укладення та виконання договору на обрізку дерев. Для виконання цього договору позивачу необхідно було орендувати транспортні засоби, про що позивач зазначає у повідомленні про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 04.07.2019 № 2.
Однак, відсутній повний та достатній для підтвердження реальності господарської операції пакет первинних документів, які б підтверджували взяття в оренду транспортних засобів для виконання робіт по обрізці дерев. Оренда транспорту та послуги передбачені у калькуляції на обрізку дерев, однак відсутні документи, які підтверджують оплату послуг з оренди транспортних засобів, та документи, які б були підставою, визначали умови та порядок надання транспортних засобів в оренду. Договору найму (оренди) транспортних засобів надано не було.
09.07.2019 ГУ ДФС у Луганській області отримано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 04.07.2019 № 2, яке розглянуто Комісією 11.07.2019 протокол № 155 (копія додається).
Комісією розглянуто пояснення відповідача та документи, надані до повідомлення від 04.07.2019 № 2, та встановлено, що ТОВ ОД-Строймонтаж не надано повного пакету документів, які підтверджують проведення господарської операції, а саме: первинні договори, розрахункові (банківські) документи за оренду транспорту та отримані транспортні послуги, зазначені у калькуляції на обрізку дерев.
Відповідно до п. 21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
На підставі зазначеного вище та відповідно до вимог пункту 21 Порядку № 117 Комісією прийнято рішення від 11.07.2019 № 1220389/39937448 про відмову у реєстрації податкової накладної від 06.06.2019 № 22 в ЄРПН.
У рішенні від 11.07.2019 № 1220389/39937448 про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН зазначено, що підставою для відмови у реєстрації податкової накладної стало ненадання платником податку копій документів: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, яким оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування; розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.
Також у рішенні зазначена додаткова інформація щодо підстав для відмови у реєстрації податкової накладної: не надано повного пакету документів до поданого повідомлення по податковій накладній, які підтверджують проведення господарської операції, визначеній в податковій накладній, а саме: банківські документи (платіжне доручення, виписка банку) за надані послуги з обрізки дерев у м. Щастя, первинні документи, договори, розрахункові (банківські) документи за оренду транспорту та отримані транспортні послуги, зазначені у калькуляції на обрізку дерев.
Звертає увагу, що подати контролюючому органу документи, достатні для реєстрації податкової накладної, є обов`язком платника податку. Зміст та обсяг поданих первинних та інших документів для висновку про їх достатність для реєстрації податкової накладної, повинен узгоджуватись зі змістом та характером господарської операції та свідчити про її фактичне виконання. Сама по собі наявність господарських та/або цивільних договорів між учасниками фінансово-господарських операцій, не опосередкованих сукупністю первинних документів, що підтверджують фактичний рух товарів/послуг і коштів у процесі їх здійснення, не свідчить про реальність відповідних фінансово-господарських операцій і не може бути підставою для реєстрації податкової накладної, яка відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків.
Підсумовуючи наведене, Головне управління ДПС у Луганській області вважає, що рішення про відмову у реєстрації податкової накладної у відношенні ТОВ ОД-Строймонтаж прийнято з дотриманням норм податкового законодавства, в порядку, передбаченому законом, адже платником податків в порушення вимог законодавства не здійснено дій, які б надали змогу Комісії підтвердити дійсність господарських операцій та прийняти рішення про реєстрацію зупинених податкових накладних в ЄРПН.
На підставі викладеного відповідач № 1 просив відмовити в задоволенні позову (арк. спр. 210-218).
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеному в позові.
Представник відповідача № 1 в судовому засіданні проти позовних вимог заперечувала з підстав, викладених у відзиві. Проти вимог про відшкодування витрат на професійну правничу допомогу не заперечувала.
Представник відповідача № 2 в судове засідання не прибув, про дату, час і місце його проведення повідомлявся належним чином, про причини неприбуття суду не повідомив, правом на надання відзиву на позовну заяву не скористався.
Вислухавши пояснення представників позивача та відповідача № 1, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76, 90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд встановив таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю ОД-Строймонтаж (далі - ТОВ ОД-Строймонтаж ) є юридичною особою, ідентифікаційний код 39937448, місцезнаходження: 93295, Луганська область, Попаснянський район, місто Золоте, квартал Сонячний, буд. 8-А, основний вид діяльності 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель, як платників податків перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Луганській області, Лисичанське управління, Попаснянська ДПІ (Попаснянський район), про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 13.03.2020 № 1006456970 (арк. спр. 116-120).
ТОВ ОД-Строймонтаж є платником податку на додану вартість, про що свідчить витяг № 1612144500442 з реєстру платників податку на додану вартість від 24.10.2016 (арк. спр. 113).
Відповідно до протоколу засідання комісії Головного управління ДФС у Луганській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації, від 30.10.2018 за № 241 згідно з підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку, затверджених відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117, ТОВ ОД-Строймонтаж визначено ризиковим платником податків по критерію ризиковості Наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником (арк. спр. 154-155).
Судом встановлено, що між КП Жилбудсервіс (замовник) та ТОВ ОД-Строймонтаж (виконавець) укладено договір про надання послуг від 20.05.2019 № 104, за умовами якого замовник доручає, а виконавець надає послуги з обрізки дерев м. Щастя (арк. спр. 157-158).
За умовами договору ціна договору становить 199986,00 грн, в т.ч. ПДВ (20%) - 33331,00 грн.
Актом наданих послуг від 31.05.2019 за травень 2019 року підтверджується, що виконавцем - ТОВ ОД-Строймонтаж були надані послуги з обрізки дерев м. Щастя в обсязі 47,31 кв. м за договором № 104 від 20.05.2019, вартість наданих послуг складає: сума без ПДВ - 166655,00 грн, ПДВ 20% - 33331,00 грн, сума з ПДВ - 199986,00 грн (арк. спр. 162).
ТОВ ОД-Строймонтаж складено податкову накладну від 06.06.2019 № 22, в якій зазначено постачальник (продавець) - ТОВ ОД-Строймонтаж , отримувач (покупець) - КП Жилбудсервіс , опис (номенклатура) товарів/послуг продавця - Обрізка дерев на території м. Щастя , ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування податку на додану вартість - 166665,00 грн, код ставки - 20, сума податку на додану вартість - 33333,00 грн (арк. спр. 48).
Податкову накладну від 06.06.2019 № 22 ТОВ ОД-Строймонтаж направлено на реєстрацію до Державної податкової служби України через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронної звітності засобами телекомунікаційного зв`язку 021.06.2019, і відповідно до квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, податкову накладну прийнято, але її реєстрацію зупинено із зазначенням такої підстави для зупинення: Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 31.07.2019 № 65 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (арк. спр. 48 зв.).
ТОВ ОД-Строймонтаж через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронної звітності засобами телекомунікаційного зв`язку в електронному вигляді направлено повідомлення від 04.07.2019 № 2 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, в якому зазначило про надання послуг з обрізки дерев на території м. Щастя за договором із КП Жилбудсервіс від 20.05.2019 № 104 (арк. спр. 49), а також копії первинних документів: договору від 20.05.2019 № 104, талонів замовника до подорожніх листів, акта від 31.05.2019 наданих послуг за травень 2019 по договору № 104 від 20.05.2019, протокола узгодження договірної ціни від 20.05.2019, калькуляції вартості робіт екскаватора від 20.05.2019, калькуляції на обрізку дерев (арк. спр. 157-165).
Відповідно до протоколу засідання комісії Головного управління ДФС у Луганській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації, від 11.07.2019 за № 155 щодо розгляду поданих платниками повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрацію яких зупинено, зазначено, що по ТОВ ОД-Строймонтаж не надано повного пакету документів до поданого повідомлення по податковій накладній, які підтверджують проведення господарської операції, визначеній в податковій накладній, а саме: банківські документи (платіжне доручення, виписка банку) на надані послуги з обрізки дерев у м. Щастя, первинні документи, договори, розрахункові (банківські) документи за оренду транспорту та отримані транспортні послуги, зазначені у калькуляції на обрізку дерев (арк. спр. 166-167).
Комісією Головного управління ДФС у Луганській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення від 11.07.2019 № 1220389/39937448, яким ТОВ ОД-Строймонтаж відмовлено в реєстрації податкової накладної від 06.06.2019 № 22 в Єдиному реєстрі податкових накладних (арк. спр. 50).
У вищевказаному рішенні про відмову в реєстрації податкової накладної зазначено підстави прийняття вказаного рішення, а саме ненадання платником податку копій документів:
- Договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфікації, накладні;
- Розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.
Додаткова інформація: не надано повного пакету документів до поданого повідомлення по податковій накладній, які підтверджують проведення господарської операції, визначеної в податковій накладній, а саме: банківські документи (платіжне доручення, виписка банку) за надані послуги з обрізки дерев у м. Щастя, первинні документи, договори, розрахункові (банківські) документи за оренду транспорту та отримані транспортні послуги, зазначені у калькуляції на обробку дерев.
Вирішуючи адміністративний позов по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.
Спірні правовідносини врегульовано нормами Податкового кодексу України, постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Постанова № 117) та постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246).
Абзацами першим-третім пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України визначено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до абзацу першого пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з підпунктом 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Згідно з абзацом першим пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Відповідно до вимог абзацу першого пункту 201.7 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту (абзац другий пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України).
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження (абзац третій пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України).
Абзацом п`ятим пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Відповідно до абзацу дев`ятого пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Згідно з абзацом десятим пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних (абзац тринадцятий пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України).
Підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Так, пунктом 12 Порядку № 1246 передбачено здійснення в автоматичному режимі розшифрування та проведення перевірки поданих податкових накладних, серед іншого, на відповідність критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 Порядку № 1246, податковим органом формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Така квитанція надсилається платнику податку в автоматичному режимі (в електронному вигляді у текстовому форматі) протягом операційного дня і є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Положення підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України визначають, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Листом Державної фіскальної служби України від 05 листопада 2018 року № 4065/99-99-07-05-04-18 Критерії ризиковості платника податків (далі - Критерії) затверджений перелік критеріїв, які впливають на ризиковість платників податків.
Підпункт 1.6 пункту 1 Критеріїв передбачає розгляд комісіями головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС питання щодо встановлення ризиковості платника податків у випадках, коли:
платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях і тимчасово окупованій території, в розумінні Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України ;
платник податку зареєстрований платником ПДВ менше трьох місяців;
платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);
платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;
платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;
платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);
наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Відповідно до пункту 5 Постанови № 117 в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин, податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
Пунктом 6 Постанови № 117 визначено, що у разі коли за результатами моніторингу платника податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до пункту 7 Постанови № 117 у разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Пунктами 12-14 Постанови № 117 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТ ЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрації яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Пунктами 19-21 Постанови № 117 визначено, що Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення, серед іншого, про реєстрацію податкової накладної в Реєстрі або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Абзацом першим пункту 27 Постанови № 117 надано можливість платнику податків оскаржити рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в адміністративному або судовому порядку.
Таким чином, у Головного управління ДПС у Луганській області наявні повноваження на здійснення моніторингу податкових накладних, зупинення їх реєстрації та прийняття подальшого рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому надання контролюючому органу відповідних повноважень є лише передумовою подальшої реалізації його управлінських функцій, результатом якої у даній справі є прийняття рішення, законність та обґрунтованість якого повинна бути перевірена.
Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної ТОВ ОД-Строймонтаж від 06.06.2019 № 22 в Єдиному реєстрі податкових накладних визначено те, що платник податку відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку.
Вирішуючи питання щодо законності рішення комісії Головного управління ДФС у Луганській області про відмову у реєстрації податкової накладної, суд має надати оцінку рішенню (діям) щодо зупинення реєстрації цієї податкової накладної, які за своїм змістом є передумовою для прийняття відповідачем оскарженого у даній справі рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
Суд, надаючи оцінку підставам зупинення реєстрації податкової накладної від 06.06.2019 № 22, поданої ТОВ ОД-Строймонтаж , враховує, що акти, які затверджують критерії ризиковості здійснення операцій, мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством. Листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами, не є джерелом права відповідно до статті 7 КАС України.
Отже, зупинення реєстрації податкової накладної на підставі критеріїв ризиковості, встановлених листом Державної фіскальної служби України, порушує принцип правової визначеності та передбачуваності, а відтак, є неправомірним.
Вказані правові висновки викладено Верховним Судом, зокрема, у постанові від 2 квітня 2019 року у справі № 822/1878/18, від 21 травня 2019 року у справі № 815/2791/18, від 9 липня 2019 року у справі № 140/2093/18 та від 30 липня 2019 року у справі № 320/6312/18.
Щодо наведених у оскарженому рішенні підстав для відмови в реєстрації податкової накладної суд зазначає таке.
У рішенні комісії Головного управління ДФС у Луганській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 11.07.2019 № 1220389/39937448 про відмову ТОВ ОД-Строймонтаж у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 06.06.2019 № 22 зазначено підстави прийняття вказаного рішення, а саме ненадання платником податку копій документів:
- Договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфікації, накладні;
- Розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.
Додаткова інформація: не надано повного пакету документів до поданого повідомлення по податковій накладній, які підтверджують проведення господарської операції, визначеної в податковій накладній, а саме: банківські документи (платіжне доручення, виписка банку) за надані послуги з обрізки дерев у м. Щастя, первинні документи, договори, розрахункові (банківські) документи за оренду транспорту та отримані транспортні послуги, зазначені у калькуляції на обробку дерев.
З приводу ненадання цих документів суд зазначає, що відповідно до статті 9 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-ХIV Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції; одиницю виміру господарської операції, посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис, аналог власноручного підпису або підпис, прирівняний до власноручного підпису відповідно до Закону України Про електронний цифровий підпис , або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Ведення зазначених документів передбачено Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88.
Пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до вимог пункту 201.7 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Тому обов`язок подання податкової накладної на реєстрацію у платника податків виникає після кожного отримання коштів як попередньої оплати (аванс) незалежно від наявності інших первинних документів, що позивачем виконано шляхом подання податкової накладної від 06.06.2019 № 22 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних за правилом першої події.
Крім того, суд зауважує, що відповідно до квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН від 21.06.2019 зазначено про зупинення реєстрації податкової накладної та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. При цьому не конкретизовано, які саме документи має надати платник податків.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про те, що позовна вимога про визнання протиправним та скасування рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є обґрунтованою і такою, що належить до задоволення.
Що стосується позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОД-Строймонтаж від 06.06.2019 № 22 в Єдиному реєстрі податкових накладних суд зазначає таке.
Згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:
а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Пунктами 19, 20 Порядку № 1246 визначено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду). У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
З огляду на викладене позовна вимога про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати спірну податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних є правомірною та підлягає задоволенню, оскільки зазначене є забезпеченням гарантій того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.
Згідно з частиною першою статті 132 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
Відповідно до частини третьої цієї статті до витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать, зокрема, витрати на професійну правничу допомогу.
Частинами першою та другою статті 134 КАС України передбачено, що витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.
Положеннями частин п`ятої-сьомої статті 134 КАС України передбачено, що розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із:
1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг);
2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг);
3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт;
4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.
У разі недотримання вимог частини п`ятої цієї статті суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами.
Обов`язок доведення неспівмірності витрат покладається на сторону, яка заявляє клопотання про зменшення витрат на оплату правничої допомоги адвоката, які підлягають розподілу між сторонами.
Згідно з частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При зверненні до суду з позовом позивачем сплачено судовий збір у розмірі 4204,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням від 13.03.2020 № 1340 (арк. спр. 8).
Згідно положень статті 1 Закону України Про адвокатуру та адвокатську діяльність договір про надання правової допомоги - домовленість, за якою одна сторона (адвокат, адвокатське бюро, адвокатське об`єднання) зобов`язується здійснити захист, представництво або надати інші види правової допомоги другій стороні (клієнту) на умовах і в порядку, що визначені договором, а клієнт зобов`язується оплатити надання правової допомоги та фактичні витрати, необхідні для виконання договору.
Відповідно до частини першої статті 26 Закону України Про адвокатуру та адвокатську діяльність адвокатська діяльність здійснюється на підставі договору про надання правової допомоги.
Розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат (пункт 2 частини третьої статті 134 КАС України).
Згідно з матеріалами справи 03.02.2020 між ТОВ ОД-Строймонтаж (замовник) та адвокатом Рибасом А.С. (адвокат) укладено договір про надання правової допомоги, за умовами якого адвокат бере на себе зобов`язання надавати правову допомогу з питань представництва інтересів Клієнта в судах всіх ланок та інстанцій у справі про визнання протиправним та скасування рішення Головного управління ДФС у Луганській області № 1220389/39937448 від 11.07.2019 про відмову ТОВ ОД-Строймонтаж в реєстрації податкової накладної № 22 від 06.06.2019 в ЄРПН. Сторони погодили, що вартість послуг за цим договором становить 600,00 грн за одну годину надання послуг (арк. спр. 51-52).
На підтвердження надання правової допомоги за вищевказаним договором 03.03.2020 сторони договору склали акт про надання правової допомоги, згідно з яким загальна вартість послуг за цим актом складає 15000,00 грн (арк. спр. 53-55).
Оплата суми 15000,00 згідно договору від 03.02.2020 № 1 про надання правової допомоги підтверджується платіжним дорученням від 03.03.2020 № 1334 (арк. спр. 9).
Відповідачами не надано заперечень щодо судових витрат, понесених позивачем.
Оскільки позов задовольняється повністю, судові витрати зі сплати судового збору в сумі 4204,00 грн та витрати на професійну правничу допомогу в сумі 15000,00 грн суд присуджує позивачу за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Луганській області, який є правонаступником Головного управління ДПС у Луганській області, яким допущено порушення прав платника податків.
Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 72, 77, 90, 91, 94, 132, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов товариства з обмеженою відповідальністю ОД-Строймонтаж (кв. Сонячний, 8-а, м. Золоте, Попаснянський район, Луганська область, 93295, код ЄДРПОУ 39937448) до Головного управління ДПС у Луганській області (вул. Енергетиків, 72, м. Сєвєродонецьк, Луганська область, 93400, код ЄДРПОУ 43143746), Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язання зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Луганській області від 11.07.2020 № 1220389/39937448 про відмову товариству з обмеженою відповідальністю ОД-Строймонтаж у реєстрації податкової накладної від 06.06.2019 № 22 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю ОД-Строймонтаж від 06.06.2019 № 22 на суму 199998,00 грн.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Луганській області на користь товариства з обмеженою відповідальністю ОД-Строймонтаж судові витрати зі сплати судового збору в сумі 4204,00 грн (чотири тисячі двісті чотири грн 00 коп.) та витрати на професійну правничу допомогу в сумі 15000,00 грн (п`ятнадцять тисяч грн 00 коп.).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Повний текст рішення складено 14 серпня 2020 року.
Суддя І.О. Свергун
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.08.2020 |
Оприлюднено | 17.08.2020 |
Номер документу | 90977825 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.О. Свергун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні