Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 серпня 2020 р. Справа№200/4260/20-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Загацька Т.В.,
при секретарі судового засідання - Скрипник К.О.
за участю:
представника відповідача Голуба М.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю "Добропільське сортонасінницьке підприємство" до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Добропільське сортонасінницьке підприємство" (85032, Донецька область, Добропільський район, с.Добропілля, вул.Степова,1і) звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області (87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, 59) про визнання протиправним та скасування рішення про відмову у видачі ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) Головного управління ДПС у Донецькій області №18834/10/05-99-32-02 від 03.03.2020.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 13.02.2020 ним було подано до відповідача заяву на одержання ліцензії на право зберігання пального, до якої було додано визначений законодавством пакет документів, необхідних для видачі такої ліцензії. Проте, 03.03.2020 Головним управлінням ДПС у Донецькій області було винесено рішення про відмову у видачі ліцензії на право зберігання пального. З вищевказаним рішенням відповідача позивач не погоджується, вважає його безпідставним, необґрунтованим та прийнятим за неналежного дослідження податковим органом поданих заявником документів, а відповідно незаконним та таким, що підлягає скасуванню.
На адресу суду від Головного управління ДПС у Донецькій області надійшов відзив на позовну заяву, в якому останній проти позовних вимог заперечував та просив відмовити у їх задоволенні у повному обсязі. В обґрунтування своєї правової позиції відповідач зазначив, що під час опрацювання заяви та поданих разом з заявою документів (їх завірених копій) ТОВ "Добропільське сортонасінницьке підприємство" на одержання ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) у місці зберігання пального, розташованого за адресою: Донецька область, Добропільський район, с.Завидо-Кудашеве, вул. Донецька, буд. 49, встановлено, що згідно з відомостями інформаційних баз даних ДПС України, у ТОВ "Добропільське сортонасінницьке підприємство" відсутні об`єкти оподаткування за адресою: Донецька область, Добропільський район, с.Завидо-Кудашеве, вул. Донецька, буд. 49. У зв`язку з цим ГУ ДПС у Донецькій області повідомило платника, що невнесення до інформаційних баз даних ДПС відомостей про вищевказаний об`єкт оподаткування технічно унеможливив опрацювання заяви позивача на видачу відповідної ліцензії.
Ухвалою суду від 29.04.2020 відкрито провадження у справі №200/4260/20-а та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Ухвалою суду від 29.05.2020 вирішено розгляд справи здійснювати в порядку за правилами загального позовного провадження. Замінено засідання для розгляду справи по суті підготовчим засіданням. Призначено підготовче засідання на 21.07.2020 о 12 год. 30 хв. Продовжено строк підготовчого провадження в адміністративній справі на тридцять днів з дня закінчення шістдесятиденного строку, визначеного ч.4 ст.173 КАС України.
Ухвалою суду від 21.07.2020 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 11.08.2020 на 12-00 год.
Представником позивача на адресу суду надано клопотання про відкладення судового засідання у зв`язку з перебуванням директора товариства з обмеженою відповідальністю "Добропільське сортонасінницьке підприємство" Шарова В.С. на лікарняному (лікування в стаціонарі).
Суд вважає, що дане клопотання не підлягає задоволенню, оскільки збігають строки розгляду даної справи та в матеріалах справи наявні всі необхідні докази для вирішення справи по суті.
Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував та просив відмовити у їх задоволенні посилаючись на доводи, викладені у відзиві.
Суд, заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, встановив наступне.
Позивач - товариство з обмеженою відповідальністю "Добропільське сортонасінницьке підприємство" (далі - ТОВ "ДСП") включене до Єдиного Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (ЄДРПОУ 02776029), місцезнаходження: 87537, Донецька область, м. Маріуполь, пр.-т Леніна, буд. 163, оф. 5, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 13-15).
13.02.2020 позивачем було подано до Головного управління ДПС у Донецькій області заяву на одержання ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання): Донецька область, Добропільський р-н., с.Завидо-Кудашеве, вул.Донецька, буд.49 (а.с.5).
Позивачем до матеріалів справи надано копії: заяви на отримання ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання) від 13.02.2020; платіжного доручення №5816 від 12.02.2020 про сплату за ліцензію на право зберігання пального; рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення ГУ ДПС в Донецькій області 18.02.2020 штрихкод 8500404995717; конверту з відправленням рішення про відмову у видачі ліцензії на право зберігання пального від 03.03.2020 №18834/10/05-99-32-02; витягу з сайту Укрпошти, як підтвердження отримання спірного рішення 23.03.2020; витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 05.09.2009, яким підтверджується право власності на автозаправну станцію зі стоянкою для тракторів за ТОВ "ДСП" адреса: Донецька область, Добропільській район, с.Завидо-Кудашеве, вул.Донецька, буд.49; рішення Добропільського міськрайонного суду Донецької області від 15.07.2009 по справі №2-2143/2009, яким визнано за товариством з обмеженою відповідальністю Добропільське сортонасінницьке підприємство право власності на нерухоме майно, зокрема, на будівлю автозаправної станції зі стоянкою для тракторів (вул. Донецька, 49, с. Завидо-Кудашеве, Добропільський район Донецької області); висновку експертизи №40567667.-09.-00117.2019 від 02.07.2019 за результатом експертного обстеження резервуару сталевого горизонтального №1 об`ємом 50 метрів кубічних, розташованого за адресою: 85038, Донецька область, Добропільській район, с.Завидо-Кудашеве, вул.Донецька, буд.49; висновку експертизи №40567667.-09.-00118.2019 від 02.07.2019 за результатом експертного обстеження резервуару сталевого горизонтального №2 об`ємом 5 метрів кубічних, розташованого за адресою: 85038, Донецька область, Добропільській район, с.Завидо-Кудашеве, вул.Донецька, буд.49; висновку експертизи №40567667.-09.-0116.2020 від 11.03.2020 за результатом експертного обстеження резервуару сталевого горизонтального №3 об`ємом 5 метрів кубічних, розташованого за адресою: 85038, Донецька область, Добропільській район, с.Завидо-Кудашеве, вул.Донецька, буд.49 (а.с. 5-8,11-12,16-50).
03.03.2020 відповідачем було прийнято рішення №18834/10/05-99-32-02 про відмову у видачі ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) позивачу з підстав того, що під час опрацювання заяви та поданих разом з заявою документів (їх завірених копій) ТОВ Добропільське сортонасінницьке підприємство на одержання ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) у місці зберігання пального, розташованого за адресою: Донецька область, Добропільський район, с.Завидо-Кудашеве, вул. Донецька, буд. 49, встановлено, що згідно з відомостями інформаційних баз даних ДПС України у ТОВ Добропільське сортонасінницьке підприємство відсутні об`єкти оподаткування за адресою: Донецька область, Добропільський район, с. Завидо-Кудашеве, вул. Донецька, буд. 49. Враховуючи ненадання визначених ст.15 Закону №481 документів (їх завірених копій), керуючись ч.2 ст.19, ст.68 Конституції України, Закону №222, Головне управління ДПС у Донецькій області відмовило ТОВ Добропільське сортонасінницьке підприємство у видачі ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) згідно з поданою заявою за адресою: Донецька область, Добропільський район, с. Завидо-Кудашеве, вул. Донецька, буд. 49. Крім того, проінформовано, що відмова у видачі ліцензії не позбавляє ТОВ Добропільське сортонасінницьке підприємство права на повторне звернення з заявою та документами (їх завіреними копіями, оформленими відповідно до вимог закону №481 (а.с. 9-10).
Не погоджуючись із рішенням відповідача про відмову у видачі ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки), позивач звернувся з даною позовною заявою до суду.
Надаючи правову оцінку вказаним обставинам, суд зазначає наступне.
Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість вказаного висновку відповідача і винесеного на підставі висновку спірного акту індивідуальної дії на відповідність вимогам ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), проаналізувавши положення законодавчих актів, якими врегульовані спірні правовідносини, суд зауважує на наступному.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України визначені Законом України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" від 19.12.1995 №481/95-ВР.
Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків та зборів від 23.11.2018 №2628 - VIII внесені зміни до Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів №481/95-ВР від 19.12.1995, зокрема запроваджено ліцензування видів господарської діяльності з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, зазначені зміни вступили в силу з 01.07.2019.
Положеннями п.6 ч.1 ст.1 Закону України Про ліцензування видів господарської діяльності від 02.03.2015 №222 VIII визначено, що ліцензування - засіб державного регулювання провадження видів господарської діяльності, спрямований на забезпечення безпеки та захисту економічних і соціальних інтересів держави, суспільства, прав та законних інтересів, життя і здоров`я людини, екологічної безпеки та охорони навколишнього природного середовища.
Відповідно до п.7 ч.1 ст.7 Закону України Про ліцензування видів господарської діяльності ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності, як виробництво і торгівля спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами і пальним, зберігання пального, яка ліцензується відповідно до Закону №481/95 - ВР.
Згідно постанови Кабінету Міністрів України №609 від 05.08.2015 Про затвердження переліку органів ліцензування та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України територіальні органи ДПС визначено органом ліцензування господарської діяльності зі зберігання пального.
Суб`єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання.
У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями або пальним додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах державної фіскальної служби (ст.15 Закону №481/95-ВР).
У статті 1 Закону №481/95-ВР визначено, що місце зберігання пального - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування.
Статтею 15 Закону №481 передбачено, що ліцензія видається за заявою суб`єкта господарювання, до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію. У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб`єкт господарювання має намір одержати ліцензію (оптова, роздрібна торгівля алкогольними напоями, тютюновими виробами, оптова, роздрібна торгівля пальним або зберігання пального).
Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
- документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
- акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
- дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
При цьому суб`єкти господарювання, що здійснюють зберігання пального, яке не реалізовується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, копії зазначених документів не подають. Такі суб`єкти господарювання у заяві зазначають про використання пального для потреб власного споживання чи переробки, загальну місткість резервуарів, що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження, а також фактичне місцезнаходження ємностей, що використовуються для зберігання пального (ч.43 ст.15 Закону №481/95-ВР).
Аналіз наведених норм свідчить, що позивач задля отримання ліцензії на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання мав подати до повноважних органів відповідача відповідну заяву без копії документів передбачених ст.15 Закону №481, відповідно до ч.43 цієї статті.
В матеріалах справи міститься копія заяви позивача від 13.02.2020 на отримання ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання). У вказаній заяві зазначено, що підприємство займається сільськогосподарською діяльністю, купує пальне та зберігає його виключно для потреб власного споживання. Зазначено юридичну адресу підприємства та код ЄДРПОУ. Вказано, що загальна кількість резервуарів, що використовуються для зберігання пального складає 60 кубічних метрів (60000,00 літрів), зазначені резервуари розташовані за адресою: Донецька область, Добропільський р-н., с.Завидо-Кудашеве, вул.Донецька, буд.49 (а.с.5).
Враховуючи зазначені ч.43 ст.15 Закону №481/95-ВР приписи, суд дійшов висновку, що позивачем додержано вимог чинного законодавства України при подачі заяви на отримання ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання), оскільки позивачем у заяві зазначено про використання пального для потреб власного споживання чи переробки, загальну місткість резервуарів, що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження, а також фактичне місцезнаходження ємностей, що використовуються для зберігання пального.
Вказане, на переконання суду, свідчить, про те, що позивачем вчинено належні дії для отримання ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання), отже відповідачем протиправно прийнято рішення про відмову у видачі відповідної ліцензії.
Суд не приймає посилання відповідача у спірному рішенні та відзиві на позовну заяву на Закон України від 02.03.2015 №222-VIII Про ліцензування видів господарської діяльності , оскільки відповідно до п.3 ч.2 ст.2 зазначеного закону передбачено, що дія цього Закону не поширюється на ліцензування таких видів господарської діяльності як зберігання пального, що здійснюється відповідно до Закону України Про державне регулювання виробництва, обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів і пального .
Також суд не приймає доводи позивача щодо порушення відповідачем 20 денного строку розгляду заяви на отримання ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання) з огляду на наступне.
Статтею 15 Закону №481 передбачено, що ліцензія або рішення про відмову в її видачі видається заявнику не пізніше 10 календарних днів (щодо пального - не пізніше 20 календарних днів) з дня одержання зазначених у цьому Законі документів. У рішенні про відмову у видачі ліцензії повинна бути вказана підстава для відмови з посиланням на відповідні норми законодавства.
Державна фіскальна служба України 30.05.2019 направила Головним управлінням ДФС у областях та м. Києві лист №17014/7/99-99-12-01-01-17 (надалі - лист), яким роз`яснила порядок отримання ліцензії, зокрема і на роздрібну торгівлю пальним.
Власне, у листі зазначено, що ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним та на право зберігання пального або рішення про відмову в їх видачі видається заявнику не пізніше 20 календарних днів з дня одержання зазначених у цьому Законі документів. Суб`єкти господарювання можуть подати документи на розгляд до органу ліцензування для отримання відповідних ліцензії (на адресу Головних управлінь ДФС в областях та м. Києві за місцем розташування місць зберігання та роздрібної торгівлі пальним) починаючи з 12.06.2019. При цьому головні управління ДФС у областях та м. Києві мають видавати зазначені ліцензії суб`єктам господарювання починаючи з 01.07.2019.
Як встановлено судом, та підтверджується матеріалами справи ТОВ ДСП 13.02.2020 подало до ГУ ДПС у Донецькій області заяву та платіжне доручення на отримання ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання). Враховуючи приписи ст.15 Закону №481 ліцензія або рішення про відмову в її видачі видається заявнику не пізніше 10 календарних днів (щодо пального - не пізніше 20 календарних днів) з дня одержання зазначених у цьому Законі документів. У рішенні про відмову у видачі ліцензії повинна бути вказана підстава для відмови з посиланням на відповідні норми законодавства. Відповідачем вказану заяву отримано 18.02.2020, відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення. Отже кінцевий строк для прийняття рішення відповідачем щодо видачі ліценції або відмови у видачі ліцензії є 08.03.2020.
Як слідує з матеріалів справи 03.03.2020 ГУ ДПС у Донецькій області прийнято рішення про відмову ТОВ ДСП у видачі ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання).
При цьому, суд вважає можливим зазначити, що законодавством, яке регулює спірні правовідносини не покладено обов`язку на податковий орган здійснювати видачу ліцензії на конкретну дату, а встановлено лише період в який така повинна бути видана з врахуванням дня одержання документів для отримання ліцензії.
Відтак на думку суду, відповідачем прийнято спірне рішення не пізніше 20 календарних днів.
Частиною 2 ст.19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Частина 2 ст.77 КАС України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд зазначає, що відповідач як суб`єкт владних повноважень не довів правомірність прийняття оскаржуваного рішення. Натомість, позивачем доведено та підтверджено належними доказами обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги.
Враховуючи викладене, позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю "Добропільське сортонасінницьке підприємство" є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.
Статтею 132 КАС України визначено, що судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
Частиною 1 ст.139 КАС України передбачено, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
З огляду на викладене, сплачений позивачем судовий збір за подачу даної позовної заяви до суду в сумі 2102 грн. підлягає стягненню з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань.
Керуючись ст.ст. 7, 9, 90, 139 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Добропільське сортонасінницьке підприємство" до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення про відмову у видачі ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) Головного управління ДПС у Донецькій області №18834/10/05-99-32-02 від 03.03.2020.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Добропільське сортонасінницьке підприємство" (85032, Донецька область, Добропільський район, с.Добропілля, вул.Степова,1і, код ЄДРОПУ 02776029) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Донецькій області (87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, 59, код ЄДРПОУ 43142826) судовий збір у розмірі 2102,00 грн.
Рішення виготовлено у нарадчій кімнаті та проголошено вступну та резолютивну частини у судовому засідання 11.08.2020.
Повний текст рішення суду виготовлено 14.08.2020.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).
Суддя Т.В.Загацька
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.08.2020 |
Оприлюднено | 18.08.2020 |
Номер документу | 90998066 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Загацька Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні