Постанова
від 10.08.2020 по справі 300/482/20
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 серпня 2020 рокуЛьвівСправа № 300/482/20 пров. № А/857/8097/20

Колегія суддів Восьмого апеляційного адміністративного суду в складі:

головуючого судді:Улицького В.З.

суддів:Кузьмича С.М., Довгої О.І.

при секретарі судового засідання: Хомич О.Р.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Угорницької сільської ради Івано-Франківської міської ради на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 25 травня 2020 року (рішення ухвалене у м. Івано-Франківськ судом у складі головуючого судді Панікар І.В.) у справі за позовом ОСОБА_1 до Угорницької сільської ради Івано-Франківської міської ради про визнання відмови протиправною та зобов`язання до вчинення дій,-

ВСТАНОВИЛА:

У лютому 2020 року позивач звернулась до суду з адміністративним позовом до Угорницької сільської ради Івано-Франківської міської ради про визнання відмови протиправною та зобов`язання до вчинення дій.

Позивач позовні вимоги мотивувала тим, що є власником квартири АДРЕСА_1 , яка була придбана нею у ТзОВ Спілка забудівників на підставі договору купівлі-продажу № 3Д/64 від 05.09.2017 року. 11.02.2020 року позивач звернулася до Угорницької сільської ради і заявою про реєстрацію місця проживання. Проте, Угорницькою сільською радою відмовлено ОСОБА_1 у реєстрації місця проживання, оскільки у поданих документах містяться недостовірні відомості. Позивач вважає висновки сільської ради необґрунтованими, та такими, що не відповідають нормам чинного законодавства. Внаслідок чого, просила суд визнати протиправною відмову Угорницької сільської ради у реєстрації місця проживання та зобов`язати відповідача вчинити дії щодо реєстрації місця проживання ОСОБА_1 у квартирі АДРЕСА_1 .

Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 25 травня 2020 року адміністративний позов задоволено. Визнано протиправною відмову Угорницької сільської ради Івано-Франківської міської ради у реєстрації місця проживання ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_2 . Зобов`язано Угорницьку сільську раду Івано-Франківської міської ради повторно розглянути заяву ОСОБА_1 та здійснити реєстрацію місця проживання ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_2 .

Рішення суду першої інстанції оскаржила Угорницька сільська рада Івано-Франківської міської ради. Вважає, що оскаржуване рішення прийняте з помилковим застосуванням норм матеріального та процесуального права та підлягає скасуванню з підстав викладених у апеляційній скарзі. Просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою у задоволені адміністративного позову відмовити.

Згідно ч.4ст.229 КАС України, фіксування процесу не здійснювалося оскільки всі учасники справи в судове засідання не з`явилися.

Заслухавши доповідача, перевіривши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційну скаргу апелянта слід залишити без задоволення з наступних підстав.

Згідно ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом. При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду. Якщо одна із сторін визнала пред`явлену до неї позовну вимогу під час судового розгляду повністю або частково, рішення щодо цієї сторони ухвалюється судом згідно з таким визнанням, якщо це не суперечить вимогам статті 189 цього Кодексу.

Згідно ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судом першої інстанції встановлено, що ОСОБА_1 є власником квартири АДРЕСА_1 , яка була придбана нею у ТзОВ Спілка забудівників на підставі договору купівлі-продажу № 3Д/64 від 05.09.2017 року.

Право власності на вищевказану квартиру зареєстроване у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, що підтверджується витягом з Державного реєстру від 19.12.2019 року № 193808593, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1991902026101, номер запису про право власності 34734672 від 14.12.2019 року.

Позивач 11.02.2020 року звернулася до Угорницької сільської ради із заявою про реєстрацію місця проживання за адресою: АДРЕСА_2 . До заяви про реєстрацію місця проживання позивач додала квитанцію про сплату адміністративного збору, а також витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності на нерухоме майно квартиру АДРЕСА_1 .

Однак, за наслідками розгляду вищевказаної заяви відповідачем відмовлено у реєстрації місця проживання, оскільки у поданих документах містяться недостовірні відомості

Згідно з ст. 33 Конституції України кожному, хто на законних підставах перебуває на території України, гарантується свобода пересування, вільний вибір місця проживання, право вільно залишати територію України, за винятком обмежень, які встановлюються законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 ЗУ Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні, громадянам України, а також іноземцям та особам без громадянства, які на законних підставах перебувають в Україні, гарантуються свобода пересування та вільний вибір місця проживання на її території, за винятком обмежень, які встановлені законом.

Згідно положень статті 3 ЗУ Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні, вільний вибір місця проживання чи перебування - право громадянина України, а також іноземця та особи без громадянства, які на законних підставах перебувають на території України, на вибір адміністративно-територіальної одиниці, де вони хочуть проживати чи перебувати.

Відповідно до частини 3 статті 6 ЗУ Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні, для реєстрації особа або її представник подає органу реєстрації (у тому числі через центр надання адміністративних послуг):

- письмову заяву;

- документ, до якого вносяться відомості про місце проживання. Якщо дитина не досягла 16-річного віку, подається свідоцтво про народження;

- квитанцію про сплату адміністративного збору;

- документи, що підтверджують право на проживання в житлі, перебування або взяття на облік у спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту, проходження служби у військовій частині, адреса яких зазначається під час реєстрації;

- військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку).

Згідно з правилами реєстрації місця проживання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 року № 207, реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання/перебування здійснюється виконавчим органом сільської, селищної або міської ради, сільським головою (у разі коли відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено) (далі - орган реєстрації) на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження відповідної сільської, селищної або міської ради.

Вичерпний перелік підстав для відмови уреєстрації місця проживання встановлений статтею 9-1 Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні". Відповідно до зазначеної норми орган реєстрації відмовляє в реєстрації або знятті з реєстрації місця проживання, якщо:

- особа не подала передбачені цим Законом документи або інформацію;

- у поданих особою документах містяться недостовірні відомості або подані нею документи є недійсними;

- для реєстрації або зняття з реєстрації звернулася особа, яка не досягла 14-річного віку.

Рішення про відмову приймається в день звернення особи. Заява про реєстрацію чи зняття з реєстрації місця проживання повертається особі із зазначенням у ній причин відмови.

Відповідачем підставою для відмови позивачу у проведенні реєстрації місця проживання за адресою: АДРЕСА_2 , визначено те, що у поданих позивачем документах містяться недостовірні, на його думку, відомості, а саме, відомості щодо поштової адреси, оскільки рішення про її присвоєння виконавчим комітетом Угорницької сільської ради не приймалося, у зв`язку з чим, зареєструвати позивача за цією адресою не є можливим.

Судовою колегією апеляційної інстанції встановлено, що у позивачки наявна на праві приватної власності квартира, яка розташована на території Угорницької сільської ради та право власності на яку ніким не заперечується та підтверджується витягом з Державного реєстру від 19.12.2019 року № 193808593, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1991902026101, номер запису про право власності 34734672 від 14.12.2019 року.

Підставою реєстрації права власності, слугували документи, які у відповідності до Постанови КМУ від 13.04.2011 за № 461 «Про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів» є необхідними для прийняття нерухомого об`єкта в експлуатацію.

Угорницькою сільською радою затверджено Положення про порядок присвоєння (зміну) та реєстрації адрес об`єктам нерухомості села Угорники, що є додатком до рішення сесії Угорницької сільської ради від 16.03.2017 року (а.с.38-39), згідно підпункту 2.3 пунтукту 2 якого, присвоєння адрес об`єктам нерухомості на території села Угорники або зміна їх нумерації, зокрема, проводиться у випадках здачі в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкту.

Відтак судова колегія суду апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскільки, достовірність реєстраційних дій не спростована в судовому порядку, у суду відсутні передумови вважати, що зазначені у наданих позивачем документах відомості є не достовірними.

Також судом враховується, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення. Відтак, суд повинен відновлювати порушене право шляхом зобов`язання суб`єкта владних повноважень прийняти конкретне рішення про надання можливості, якщо відмова визнана неправомірною, а інших підстав для відмови не вбачається.

При цьому, слід враховувати, що в разі відмови в реєстрації місця проживання заява з доданими документами повертається заявнику.

Відповідно, для захисту права позивача, останньому необхідно вчинити дії щодо її повторного подання для реєстрації місця проживання.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Узагальнюючи наведене, суд апеляційної інстанції переконаний, що судом першої інстанції надано належну оцінку наявним у справі доказам, а їх достатня кількість та взаємний зв`язок у сукупності дали змогу суду першої інстанції зробити вірний висновок про наявність підстав для задоволення адміністративного позову.

Враховуючи викладене, колегія суддів не вбачає підстав для скасування рішення суду першої інстанції.

З наведеного вбачається, що доводи апеляційної скарги являються безпідставними та необґрунтованими та не спростовують висновків суду першої інстанції, правова оцінка доказів дана вірно, а відтак у задоволенні апеляційної скарги слід відмовити.

Керуючись ст. ст. 243 ч. 3, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів,-

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Угорницької сільської ради Івано-Франківської міської ради залишити без задоволення, а Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 25 травня 2020 року у справі №300/482/20 без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини п`ятоїстатті 328 КАС.

Головуючий суддя В. З. Улицький судді С. М. Кузьмич О. І. Довга Повне судове рішення складено 17.08.2020

Помічник заступника голови суду

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.08.2020
Оприлюднено13.09.2022
Номер документу91009175
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо реєстрації та обмеження пересування і вільного вибору місця проживання, з них:

Судовий реєстр по справі —300/482/20

Постанова від 10.08.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 30.07.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 23.07.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 15.07.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Рішення від 24.05.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

Ухвала від 23.03.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

Ухвала від 05.03.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні