Рішення
від 17.08.2020 по справі 360/2479/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

17 серпня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/2479/20

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Ірметова О. В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю ГРАНТ ПРОМ ЛТД про стягнення коштів за податковим боргом,-

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Луганській області (далі також - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю ГРАНТ ПРОМ ЛТД , в якій просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ГРАНТ ПРОМ ЛТД кошти за податковим боргом у загальній сумі 43 606,94 грн, в тому числі з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ суми податкової заборгованості з ПДВ 37 808,94 грн та накласти арешт на кошти та інші цінності, що знаходяться в банках, які обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю ГРАНТ ПРОМ ЛТД .

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що з 05.06.2018 відповідач перебуває на податковому обліку в Троїцькій ДПІ Сватівського управління Головного управління ДФС у Луганській області.

Станом на 04.06.2020 року за ТОВ ГРАНТ ПРОМ ЛТД обліковується податкова заборгованість у сумі 43606,94 грн., що складається з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 37808,94 грн. та податку на прибуток приватних підприємств у сумі - 5798,00 грн., за період з 07.12.2017 по 13.03.2019.

Податковий борг складається з:

1) податку на додану вартість у сумі - 37808,94 грн.: з яких штрафні санкції - 37808,94 грн.

- нараховано у зв`язку з несплатою узгодженого податкового повідомлення-рішення №0045761207 від 23.11.2017 на суму - 10000,00 грн. по строку сплати 07.12.2017, винесеного на підставі акту №14939/26-15-12-07-20/41137699 від 09.11.2017

- нараховано у зв`язку з несплатою узгодженого податкового повідомлення-рішення №0700501206 від 10.10.2018 на суму - 26618,94 грн. по строку сплати 08.11.2018, винесеного на підставі акту №15951/26-15-12-06-16/41137699 від 19.09.2018.

- нараховано у зв`язку з несплатою узгодженого податкового повідомлення-рішення №0509801213 від 10.08.2018 на суму 170,00 грн. по строку сплати 23.11.2018, винесеного на підставі акту №7670/26-15-12-13-20 від 14.06.2018.

- нараховано у зв`язку з несплатою узгодженого податкового повідомлення-рішення №0811951213 від 08.11.2018 на суму 1020,00 грн. по строку сплати 29.12.2018, винесеного на підставі акту №22834/26-15-12-13-20 від 12.10.2018.

2) податку на прибуток приватних підприємств у сумі - 5798,00 гри.: з яких штрафні санкції - 5798,00 грн.

- нараховано у зв`язку з несплатою узгодженого податкового повідомлення-рішення №0562511212 від 28.08.2018 на сум у 1020,00 грн. по строку сплати 15.09.2018, винесеного на підставі акту №4956/26-15-12-12-12-41137699 від 09.07.2018.

- нараховано у зв`язку з несплатою узгодженого податкового повідомлення-рішення №0697961212 від 09.10.2018 на суму 1020,00 грн. по строку сплати 28.10.2018 року, винесеного на підставі акту №7050/26-15-12-12-12-41137699 від 17.09.2018 року.

- нараховано у зв`язку з несплатою узгодженого податкового повідомлення-рішення №0003291212 від 02.01.2019 на сум у 2738,00 грн. по строку сплати 24.02.2019 року, винесеного на підставі акту №7147/26-15-12-12-12-41137699 від 18.09.2018.

- нараховано у зв`язку з несплатою узгодженого податкового повідомлення-рішення №0028341212 від 14.01.2019 на суму 1020,00 грн. по строку сплати 13.03.2019, винесеного на підставі акту №9190/26-15-12-12-12-41137699 від 30.11.2018.

Відповідачу було сформовано податкову вимогу від 19.06.2018 №119365-17, яку направлено 23.06.2018 рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення.

Згідно інформаційної довідки від 27.05.2020 №210300655 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта, відомості про право власності, інші речові права, іпотеки, обтяження за ТОВ ГРАНТ ПРОМ ЛТД відсутні.

Незважаючи на вжиті заходи, податковий борг Відповідача залишається несплаченим.

Ухвалою суду від 01 липня 2020 року прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (а.с. 64).

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 КАС України, суд встановив таке.

Судом встановлено та підтверджено належними та допустимими доказами наступні обставини справи.

Товариство з обмеженою відповідальністю ГРАНТ ПРОМ ЛТД зареєстровано в якості юридичної особи з 08.02.2017 (ідентифікаційний код: 41137699, місцезнаходження: 92114, Луганська область, Троїцький район, село Лантратівка, вул. Піонерська, буд. 10) та перебуває за основним місцем обліку в Троїцькій ДПІ Сватівського управління Головного управління ДПС у Луганській області, як платник податків та зборів з 05.06.2018 (а.с. 58, 75).

Податковий борг з податку на додану вартість у сумі 37808,94 грн. відповідачу нараховано:

- у зв`язку з несплатою узгодженого податкового повідомлення-рішення №0045761207 від 23.11.2017 на суму 10000,00 грн. по строку сплати 07.12.2017, винесеного на підставі акту №14939/26-15-12-07-20/41137699 від 09.11.2017 про результати камеральної перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН ТОВ ГРАНТ ПРОМ ЛТД за січень - вересень 2017 року (а.с. 12). Дані камеральної перевірки ТОВ ГРАНТ ПРОМ ЛТД свідчать про несвоєчасну реєстрацію податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за січень - вересень 2017 року, чим порушено п.201.10 ст.201 ПКУ (а.с. 13).

- у зв`язку з несплатою узгодженого податкового повідомлення-рішення №0700501206 від 10.10.2018 на суму - 26618,94 грн. по строку сплати 08.11.2018, винесеного на підставі акту №15951/26-15-12-06-16/41137699 від 19.09.2018 року про результати камеральної перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН ТОВ ГРАНТ ПРОМ ЛТД за 2017-2018 роки (а с. 14). Дані камеральної перевірки ТОВ ГРАНТ ПРОМ ЛТД свідчать про несвоєчасну реєстрацію податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за 2017-2018 роки, чим порушено п.201.10 ст.201 ПКУ (а.с. 18).

- у зв`язку з несплатою узгодженого податкового повідомлення-рішення №0509801213 від 10.08.2018 року на суму 170,00 грн. по строку сплати 23.11.2018, винесеного на підставі акту №7670/26-15-12-13-20 від 14.06.2018 про результати камеральної перевірки дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ ГРАНТ ПРОМ ЛТД за березень 2018 року (а.с. 20). Дані камеральної перевірки свідчать про несвоєчасне подання ТОВ ГРАНТ ПРОМ ЛТД податкової звітності з податку на додану вартість за березень 2018 року, чим порушено вимоги п.п.49.18.1 п.49.18 ст.49 та п.203.1 ст.203 ПКУ (а.с. 22).

- у зв`язку з несплатою узгодженого податкового повідомлення-рішення №0811951213 від 08.11.2018 на суму 1020,00 грн. по строку сплати 29.12.2018, винесеного на підставі акту №22834/26-15-12-13-20 від 12.10.2018 про результати камеральної перевірки дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ ГРАНТ ПРОМ ЛТД за квітень 2018 року (а.с. 25). Дані камеральної перевірки свідчать про неподання ТОВ ГРАНТ ПРОМ ЛТД податкової звітності з податку на додану вартість за квітень 2018 року, чим порушено вимоги п.п.49.18.1 п.49.18, п.49.2 ст.49 та п.203.1 ст.203 ПКУ (а.с. 27).

Суд зазначає, що зазначені податкові повідомлення-рішення відповідачем в судовому порядку не оскаржувались.

Згідно з довідки податкового боргу з податку на додану вартість та зворотного біку облікової картки ПДВ відповідача сума податкового боргу, а саме штрафних санкцій складає 37 808,94 грн (а. с. 6-11).

Відповідно до довідки податкового боргу з податку на прибуток приватних підприємств та зворотного біку облікової картки відповідача сума податкового боргу, а саме штрафних санкцій складає 5 798,00 грн (а. с. 29-32).

Відповідно до статті 59 ПК України ГУ ДФС у Луганській області було надіслано на адресу відповідача податкову вимогу форми Ю від 19.06.2018 № 119365-17, конверт повернуто без вручення (а.с. 56, 57).

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, установлених законом.

Відповідно до частини першої статті 6 Податкового Кодексу України (далі - ПКУ) від 02.12.2010 №2755-VI (далі - ПК України) податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

У відповідності із статтею 14 ПК України:

- грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);

- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов`язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);

- податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

Підпунктом 4.1.1. пункту 4.1 статті 4 ПК України зазначено, що кожна особа зобов`язана сплачувати встановлені цим Кодексом, законами з питань митної справи податки та збори, платником яких вона є згідно з положеннями цього Кодексу.

Підпунктом 4.1.3 пункту 4.1 статті 4 ПК України встановлено невідворотність настання визначеної законом відповідальності у разі порушення податкового законодавства.

Відповідно до п.п. 14.1.178 п.14.1 ст.14 ПКУ податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм ПКУ.

Згідно п.п.14.1.179 п.14.1 ст.14 ПКУ податкове зобов`язання - загальна сума податку на додану вартість, одержана (нарахована) платником податку в звітному (податковому) періоді.

Пунктом 203.1 ст. 203 ПКУ визначено, що базовим податковим звітним (податковим) періодом з сплати податку на додану вартість є календарний місяць. Податкова декларація подається протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Згідно п.203.2 ст.203 ПКУ платник податку зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку.

Відповідно до п. 201.10 ст.201 ПКУ реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватись з урахуванням граничних строків;

- для податкових накладних /розрахунків коригування податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних /розрахунків коригування податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Відповідно до п.120-1.1 ст. 120 ПКУ, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Відповідно до пункту 123.1 статті 123 Податкового кодексу України У разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов`язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування. При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов`язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Відповідно до п.58.3 ст.58 ПК України, податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 ст. 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

В порушення вимог пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України відповідач протягом 10 календарних днів грошові зобов`язання самостійно не сплатив, внаслідок чого за платником податків утворився податковий борг з податку на додану вартість в загальній сумі 37808,94 грн, про що свідчить зворотній бік облікової картки платника з податку на додану вартість станом на 04.06.2020 (а.с. 10).

Наявність у ТОВ ГРАНТ ПРОМ ЛТД податкового боргу з податку на додану вартість в розмірі 37 808,94 грн (штрафні санкції) станом на час розгляду даної справи підтверджена розрахунками податкового боргу (а.с. 6, 7) та відображена в зворотному біку облікової картки платника з податку на додану вартість станом на 04.06.2020 (а.с. 10).

Порядок справляння податку на прибуток підприємства регламентований Розділом ІІІ Податкового кодексу України.

Статтею 137 Податкового кодексу України визначено порядок обчислення податку на прибуток підприємств та сплати, зокрема:

- податок нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною статтею 136 цього Кодексу, від бази оподаткування, визначеної згідно зі статтею 135 цього Кодексу (пункт 137.2);

- податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду (пункт 137.4);

- річний податковий (звітний) період встановлюється для таких платників податку: платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), за попередній річний звітний (податковий) період, не перевищує 20 мільйонів гривень. При цьому до річного доходу від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначеного за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи (підпункт а пункту 137.5).

Підпунктом 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу передбачено, що податкова декларація з податку на прибуток подається за базовий звітний період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 5798,00 грн. відповідачу нараховано:

- у зв`язку з несплатою узгодженого податкового повідомлення-рішення №0562511212 від 28.08.2018 року на сум у 1020,00 грн. по строку сплати 15.09.2018 року, винесеного на підставі акту №4956/26-15-12-12-12-41137699 від 09.07.2018 року про результати камеральної перевірки своєчасності подання податкової декларації з податку на прибуток за 1 квартал 2018 року ТОВ ГРАНТ ПРОМ ЛТД (а.с. 33). Дані камеральної перевірки свідчать про неподання ТОВ ГРАНТ ПРОМ ЛТД податкової декларації платника податку на прибуток за 1 квартал 2018 року (граничний термін подання 10.05.2018 року), чим порушено вимоги п.п.49.18.2 п.49.18 ст.49 ПКУ (а.с. 35).

- у зв`язку з несплатою узгодженого податкового повідомлення-рішення №0697961212 від 09.10.2018 року на сум у 1020,00 грн. по строку сплати 28.10.2018 року, винесеного на підставі акту №7050/26-15-12-12-12-41137699 від 17.09.2018 року про результати камеральної перевірки своєчасності подання податкової декларації з податку на прибуток за 1 півріччя 2018 року ТОВ ГРАНТ ПРОМ ЛТД (а.с. 37). Дані камеральної перевірки свідчать про неподання ТОВ ГРАНТ ПРОМ ЛТД податкової декларації платника податку на прибуток за 1 півріччя 2018 року (граничний термін подання 09.08.2018 року), чим порушено вимоги п.п.49.18.2 п.49.18 ст.49 ПКУ (а.с. 39).

- у зв`язку з несплатою узгодженого податкового повідомлення-рішення №0003291212 від 02.01.2019 на суму 2738,00 грн. по строку сплати 24.02.2019, винесеного на підставі акту №7147/26-15-12-12-12-41137699 від 18.09.2018 про результати камеральної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасної сплати суми (зобов`язання) по податку на прибуток ТОВ ГРАНТ ПРОМ ЛТД (а.с. 41). Дані камеральної перевірки свідчать про порушення термінів сплати (перерахування) самостійно узгодженої суми грошового зобов`язання по податку на прибуток ТОВ ГРАНТ ПРОМ ЛТД задекларованої в податковій декларації з податку на прибуток від 01.03.2018 року №9299560479 (а.с. 43).

- у зв`язку з несплатою узгодженого податкового повідомлення-рішення №0028341212 від 14.01.2019 року на сум у 1020,00 грн. по строку сплати 13.03.2019 року, винесеного на підставі акту №9190/26-15-12-12-12-41137699 від 30.11.2018 року про результати камеральної перевірки своєчасності подання податкової декларації з податку на прибуток за З квартали 2018 року ТОВ ГРАНТ ПРОМ ЛТД (а.с. 45). Дані камеральної перевірки свідчать про неподання ТОВ ГРАНТ ПРОМ ЛТД податкової декларації платника податку на прибуток за 3 квартали 2018 року (граничний термін подання 09.11.2018 року), чим порушено вимоги п.п.49.18.2 п.49.18 ст.49 ПКУ (а.с. 47).

Наявність у ТОВ ГРАНТ ПРОМ ЛТД податкового боргу з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 5 798,00 грн (штрафні санкції) станом на час розгляду даної справи підтверджена розрахунками податкового боргу (а.с. 29) та відображена в зворотному біку облікової картки платника з податку на прибуток станом на 04.06.2020 (а.с. 30-32).

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (пункти 95.2 та 95.3 статті 95 ПК України).

Головним управлінням ДФС у Луганській області на адресу ТОВ ГРАНТ ПРОМ ЛТД надіслано податкову вимогу форми Ю від 19.06.2018 № 119365-17, яка вважається отриманою (а.с. 56).

Оскільки податкова вимога від 19.06.2018 № 119365-17 є чинною (доказів про скасування або відкликання податкової вимоги суду не надано), суд дійшов висновку, що контролюючим органом при зверненні до адміністративного суду з позовом про стягнення коштів за податковим боргом дотримані вимоги пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України.

Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.

Відповідно до пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 ПК України).

З вищевикладеного слідує, що у межах спірних правовідносин контролюючим органом, уповноваженим здійснювати стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини є Головне управління ДПС у Луганській області.

Поняття податкового боргу, відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України, включає в себе грошове зобов`язання, яке самостійно узгоджене платником податків, або узгоджене в порядку оскарження, але не сплачене у встановлений ПК України строк.

Щодо позовної вимоги позивача про накладення арешту на кошти та інші цінності, що знаходяться у банках, які обслуговують ТОВ ГРАНТ ПРОМ ЛТД , суд зазначає наступне.

Підстави для застосування як адміністративного арешту майна, так і арешту коштів на рахунках платника податків, визначені пунктом 94.2 статті 94 Податкового кодексу України. Обидва види арешту, за загальним правилом, застосовуються з однакових підстав, але розрізняються процедурою застосування - або за рішенням керівника податкового органу (щодо майна, відмінного від коштів), або за рішенням суду (арешт коштів).

З даної норми вбачається, що підставою для застосування арешту коштів є рішення суду, яке набрало законної сили. В даному випадку дана вимога є передчасною, оскільки на підставі даного рішення податковий орган може звернутися до суду з вимогою про накладення арешту на кошти платника податку, у разі не виконання рішення суду відповідачем.

Таким чином, в частині позовних вимог щодо накладення арешту на кошти слід відмовити.

Враховуючи, що відповідачем за час розгляду даної справи податковий борг у загальному розмірі 43 606,94 грн не сплачений, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають частковому задоволенню..

Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України, питання щодо розподілу судових витрат не вирішується.

Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов Головного управління ДПС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю ГРАНТ ПРОМ ЛТД про стягнення коштів за податковим боргом задовольнити частково.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ГРАНТ ПРОМ ЛТД (ідентифікаційний код: 41137699, місцезнаходження: 92114, Луганська область, Троїцький район, село Лантратівка, вул. Піонерська, буд. 10) кошти за податковим боргом у загальній сумі 43 606,94 грн (сорок три тисячі шістсот шість гривень 94 коп.) з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника, в з розрахунку в всистемі електронного адміністрування ПДВ суму податкового боргу з ПДВ у розмірі 37 808,94 грн., який належить платнику податків.

В решті позовних вимог відмовити.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.В. Ірметова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.08.2020
Оприлюднено19.08.2020
Номер документу91028045
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/2479/20

Постанова від 09.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Постанова від 09.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 03.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 06.11.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 06.11.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Рішення від 17.08.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 14.07.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 01.07.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні