ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа № 1.380.2019.004979
У Х В А Л А
про закриття провадження у справі
18 серпня 2020 року
м. Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді Крутько О.В
за участю секретаря судового засідання Лізогуб В.В.,
розглянув у судовому засіданні справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління проблемними активами" до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові, за участю третьої особи: Товариства з обмеженою відповідальністю "Львів-Енергія" про визнання протиправними дій, скасування припису, -
В С Т А Н О В И В :
На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління проблемними активами" про визнання протиправними дій Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові щодо складання припису виданого 03.05.2019; скасування припису виданого Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові від 03.05.2019р., в якому зазначена вимога зупинити проведення будівельних робіт на об`єкті будівництва Реконструкція будівлі на вулиці Уласа Самчука, 16 у межах пам`ятки садово-паркового мистецтва загально-державного значення Стрийський парк м.Львові .
В позовній заяві позивач зазначає, що відповідач склав наказ на проведення позапланової перевірки від 15.04.2019р. №208П, направлення для проведення позапланової перевірки від 15.40.2019р. №208ПП та припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт від 03.05.2019р, із порушенням вимог законодавства та порядку проведення перевірок, чим було суттєво порушено законні права ТзОВ "Компанія з управління проблемними активами", як суб`єкта господарювання. Вважає, що Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові порушено вимоги п. 11 ст. 4 Закону України № 877, п. 9 Порядку № 533, оскільки жодна уповноважена особа ТзОВ "Компанія з управління проблемними активами" не була повідомлена про проведення позапланової перевірки та не була присутньою під час її проведення, що позбавило позивача можливості ознайомлюватись зі змістом складених документів, надавати свої пояснення, заперечення, тощо.
Ухвалою від 27.09.2019 року відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі.
Ухвалою від 27.09.2019 року у задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління проблемними активами" про забезпечення адміністративного позову в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління проблемними активами" до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові, за участю третьої особи: Товариства з обмеженою відповідальністю "Львів-Енергія" про визнання протиправними дій, скасування припису відмовлено повністю.
Ухвалою від 24.10.2019 у задоволенні заяви представника позивача про забезпечення адміністративного позову у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління проблемними активами" до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові, за участю третьої особи: Товариства з обмеженою відповідальністю "Львів-Енергія" про визнання протиправними дій, скасування припису відмовлено повністю.
Ухвалою суду від 24.10.2019 року зупинено провадження у справі №1.380.2019.004979 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління проблемними активами" до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові, за участю третьої особи: Товариства з обмеженою відповідальністю "Львів-Енергія" про визнання протиправними дій, скасування припису до набрання законної сили рішення у справі №1.380.2019.002543 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Львів-Енергія" до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові про визнання протиправними дій, скасування припису.
Ухвалою від 13.03.2020 року поновлено провадження в адміністративній справі.
11.06.2020 ухвалою без виходу до нарадчої кімнати судом закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
Розглянувши матеріали справи №1.380.2019.004979, суд приходить до висновку про наявність підстав для закриття провадження у справі, з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом, зокрема, визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.
Частиною 2 ст. 5 КАС України передбачено, що захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Судом встановлено, що предметом розгляду даної справи є протиправні дії Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові щодо складання припису виданого 03.05.2019 та скасування припису виданого Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові від 03.05.2019.
При цьому, судом встановлено, що 19 вересня 2019 року Львівським окружним адміністративним судом прийнято рішення у справі №1.380.2019.002543, яким позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Львів-Енергія" задоволено частково. Визнано протиправним дії Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові щодо складання припису виданого 03.05.2019. Скасовано припис виданий Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові від 03.05.2019 про зупинення підготовчих та будівельних робіт на об`єкті будівництва "Реконструкція будівлі на вул. Уласа Самчука, 16 у межах пам`ятки архітектури садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення "Стрийський парк" у м. Львові".
Вказане рішення залишено без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 11 лютого 2020 року та набрало законної сили.
Таким чином, з викладеного вбачається, що оскаржуваний припис виданий Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові від 03.05.2019 скасований судом, а дії щодо його складання визнані протиправними, відтак порушені права та інтереси позивача в межах заявленого ним адміністративного позову відновлені.
Статтею 238 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено підстави для закриття провадження.
Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 238 КАС України суд закриває провадження у справі щодо оскарження індивідуальних актів та дій суб`єкта владних повноважень, якщо оскаржувані акти та дії суб`єкта владних повноважень було змінено або скасовано рішенням суду, яке набрало законної сили.
Аналіз наведеної правової норми дає підстави для висновку, що у разі встановлення під час розгляду справи, що оскаржуваний акт було змінено або скасовано рішенням суду, яке набрало законної сили, то суд має вирішити питання щодо можливості закриття провадження у справі.
Таким чином, беручи до уваги вищевикладене, а також те, що оскаржувані в межах розгляду даної справи дії Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові щодо складання припису виданого 03.05.2019 визнані протиправними, а припис виданий Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові від 03.05.2019 про зупинення підготовчих та будівельних робіт на об`єкті будівництва "Реконструкція будівлі на вул. Уласа Самчука, 16 у межах пам`ятки архітектури садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення "Стрийський парк" у м. Львові" скасований рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 19.09.2019 у справі №1.380.2019.002543, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 11 лютого 2020 року, суд дійшов висновку щодо наявності законодавчо передбачених підстав для закриття провадження у справі №1.380.2019.004979, відповідно до приписів п.7 ч.1 ст.238 КАС України.
Відповідно до частини першої статті 7 КАС України суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Згідно з частиною першою статті 6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина. ЇЇ права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини (частина друга статті 6 КАСУ), яка згідно зі статтею 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" є джерелом права.
Європейський суд з прав людини у своїх рішеннях неодноразово наголошував, що право на справедливий судовий розгляд, гарантоване пунктом 1 статті 6 Конвенції, слід тлумачити в контексті преамбули конвенції, яка зокрема, проголошує верховенство права як складову частину спільної спадщини Договірних держав. Одним із основоположних аспектів верховенства права є принцип юридичної визначеності, згідно з яким у разі остаточного вирішення спору судами їхнє рішення, що набрало законної сили, не може ставитися під сумнів.
Принцип юридичної визначеності вимагає поваги до принципу rеs jиdісаtа, тобто поваги до остаточного судового рішення суду.
Згідно з цим принципом жодна зі сторін не має права вимагати перегляду остаточного та обов`язкового рішення суду просто тому, що вона має на меті добитися нового слухання справи та нового її вирішення. Повноваження вищих судових органів стосовно перегляду мають реалізовуватись для виправлення судових помилок та недоліків судочинства, але не для здійснення нового судового розгляду (справа "Пономарьов проти України" рішення від 03.04.2008, п. 40 справа "Христов проти України", справ "Брумареску проти України").
З урахуванням викладеного суд вважає, що в даному випадку наявні підстави для закриття провадження у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління проблемними активами" до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові, за участю третьої особи: Товариства з обмеженою відповідальністю "Львів-Енергія" про визнання протиправними дій, скасування припису.
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 7 Закону України Про судовий збір від 08 липня 2011 року № 3674-VI, сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі закриття (припинення) провадження у справі (крім випадків, якщо провадження у справі закрито у зв`язку з відмовою позивача від позову і така відмова визнана судом), у тому числі в апеляційній та касаційній інстанціях.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при поданні до адміністративного суду позовної заяви, сплачено судовий збір у розмірі 1921,00 грн., що документально підтверджується квитанцією № 1729-5309-5847-8832 від 26.09.2019.
Таким чином, сплачений позивачем судовий збір за подачу позовної заяви до суду в сумі 1921,00 грн. підлягає поверненню.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст.139, 238, 241, 243, КАС України, суд,-
У Х В А Л И В :
Закрити провадження в адміністративній справі №1.380.2019.004979 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління проблемними активами" до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові, за участю третьої особи: Товариства з обмеженою відповідальністю "Львів-Енергія" про визнання протиправними дій, скасування припису.
Повернути з Державного бюджету України сплачений Товариством з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління проблемними активами" (код ЄДРПОУ 38572615) судовий збір у розмірі 1921,00 грн., сплачений згідно з квитанцією № 1729-5309-5847-8832 від 26.09.2019 за подання до Львівського окружного адміністративного суду адміністративного позову.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддями.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається через Львівський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст ухвали виготовлено 19.08.2020.
Суддя Крутько О.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.08.2020 |
Оприлюднено | 21.08.2020 |
Номер документу | 91073917 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Крутько Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні