Рішення
від 11.08.2020 по справі 380/1308/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №380/1308/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 серпня 2020 року

м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючої судді Крутько О.В.,

за участю секретаря судового засідання Лізогуб В.В.,

представника позивача Сокіл У.В.,

представника відповідача Стецьків Н.І.,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Пансіонат Славський

до Головного управління ДПС у Львівській області

про визнання протиправною та скасування вимоги

в с т а н о в и в :

Позивач звернувся з позовом, у якому просить визнати протиправною та скасувати вимогу про сплату боргу (недоїмки) № Ю-0006513307 від 10.12.2019 на суму 126607,48 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що в період з 18.11.2019 по 06.12.2019 старшими державними ревізорами-інспекторами відділу контрольно - перевірочної роботи юридичних осіб управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДПС у Львівській області проводилась планова документальна виїзна перевірка ТОВ Пансіонат Славський , ЄДРПОУ 20814288, місцезнаходження: Львівська область, Сколівський район, смт. Славське, вул. Устияновича, 35, з питань дотримання законодавства щодо укладення трудових договорів, оформлення трудових відносин з працівниками, своєчасності та достовірності повноти нарахування, сплати податку з доходів фізичних осіб за період з 01.01.2016 по 31.12.2018, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2011 по 31.12.2018. За результатами перевірки складено акт від 10.12.2019 № 553/33.7/20814288. Не погодившись з положеннями, викладеними у акті перевірки ТзОВ Пансіонат Славський звернулося з запереченнями на акт перевірки (№ 2012/001 від 20.12.2019) до Головного управління ДПС у Львівській області. Головне управління ДПС у Львівській області, не зважаючи на те, що акт перевірки оскаржується, направило ТзОВ Пансіонат Славський вимогу про сплату боргу (недоїмки) зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування № Ю-0006513307 від 10.12.2019 на суму 126607,48 грн. Вимога прийнята без врахування даних заперечень.

Позивач не погоджується з порушеннями, зазначеними у акті перевірки. А саме, у акті перевірки зазначено, що ТзОВ Пансіонат Славський у період з 01.01.2016 по 31.12.2018 занизило базу нарахування єдиного внеску за рахунок не включення до бази нарахування єдиного внеску заробітної плати залучених до роботи у вихідні дні працівників у кількості 6-ти чоловік на загальну суму 575488,56 грн. Позивач покликається на те, що будь-які норми Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування не передбачають можливості нарахування єдиного внеску на не нараховану заробітну плату юридичною особою. Інспектори самовільно визначили заробітну плату, яку слід нарахувати працівникам ТзОВ Пансіонат Славський . Позивач звертає увагу на неточності та помилки у розрахунках, наведених у акті перевірки.

Позивач зазначає, що працівники ТзОВ Пансіонат Славський , які працювали у вихідні дні (субота, неділя) отримували інші дні відпочинку і такі дні надавались їх в межах одного календарного місяця, що не призводило до перевищення норми відпрацьованого робочого часу, тому підстав для донарахування заробітної плати таким працівникам немає.

Згідно ухвали від 04.03.2020 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі, підготовче засідання призначено на 09.04.2020.

Відповідач подав відзив на позовну заяву, у якому вказує, що за результатами планової виїзної документальної перевірки складено акт від 10.12.2019 № 553/33.7/20814288 та встановлено порушення вимог п.1 ч.2 ст. 6, п.1 ч.1 ст.7, п.5 ст.8, ч.2 ст. 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 № 2464-VІ, зокрема, своєчасно не нараховано та не сплачено єдиний внесок за період з 01.01.2016 по 31.12.2018, не включено до бази нарахування єдиного внеску заробітної плати залучених до роботи у вихідні дні працівників у кількості 6 чоловік. На підставі акту перевірки ГУ ДПС у Львівській області сформовано вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 10.12.2019 № Ю-0006513307. Відповідач просить у задоволенні позовних вимог відмовити.

09.04.2020 підготовче засідання відкладено до 05.05.2020.

05.05.2020 підготовче засідання відкладено до 04.06.2020.

04.06.2020 згідно протокольної ухвали закрито підготовче провадження, призначено справу до судового розгляду на 11.08.2020.

В судовому засіданні 11.08.2020 представник позивача позовні вимоги підтримала, представник відповідача проти задоволення позову заперечила, оголошено вступну на резолютивну частини рішення.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши представника позивача та представника відповідача, оцінивши докази, які мають значення для справи суд виходив з наступного.

Головне управління ДПС у Львівській області провело планову виїзну документальну перевірку ТОВ Пансіонат Славський з питань дотримання законодавства щодо укладення трудових договорів, оформлення трудових відносин з працівниками, своєчасності та достовірності повноти нарахування, сплати податку на доходи фізичних осіб за період з 01.01.2016 по 31.12.2018, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2011 по 31.12.2018. За результатами перевірки складено акт від 10.12.2019 № 553/33.7/20814288.

Перевіркою встановлено не відображення ТзОВ Пансіонат Славський у розрахунково-платіжних відомостях доходу працівників за роботу у вихідні та святкові дні, що становить з врахуванням подвійної денної ставки та кількості вихідних днів у місяці за 2016 рік - 16206,62 грн. за одного працівника, за 2017 рік - 37176,80 грн. за одного працівника; за 2018 рік - 42531,34 грн. за одного працівника. Всього за період з 01.01.2016 по 31.12.2018 підприємством не відображено дохід залучених до роботи у вихідні дні працівників у кількості 6 чоловік на загальну суму 575488,56 грн.; за 2016 рік - 97239,72 грн.; за 2017 рік - 223060,80 грн., за 2018 рік - 255188,04 грн. Розрахунок заробітної плати за вихідний день інспекторами визначено з розрахунково-платіжних відомостей та табелів обліку робочого часу як середнє значення заробітної плати за один робочий день у подвійному розмірі з врахуванням кількості вихідних днів у кожному місяці.

Перевіркою встановлено, зокрема порушення п.2 ст.6, п.7.1 ст. 7 Закону України від 08 липня 2010 № 2464-VІ Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у період з 01.01.2016 по 31.12.2018 ТзОВ Пансіонат Славський , заниження бази нарахування єдиного внеску на суму 575488,56 грн. за рахунок не включення до бази нарахування єдиного внеску заробітної плати залучених до роботи у вихідні дні працівників у кількості 6 чоловік, донараховано єдиного внеску за період з 01.01.2016 по 31.12.2018 на суму 126607,48 грн.

Не погодившись з положеннями викладеними у акті перевірки, ТзОВ Пансіонат Славський звернулося з запереченнями на акт перевірки (№ 2012/001 від 20.12.2019) до Головного управління ДПС у Львівській області.

10.12.2019 ГУ ДПС у Львівській області направило ТзОВ Пансіонат Славський вимогу про сплату боргу (недоїмки) № Ю-0006513307 про сплату недоїмки у розмірі 126607,48 грн.

27.12.2019 ГУ ДПС у Львівській області надало ТзОВ Пансіонат Славський відповідь на заперечення про залишення заперечень на акт перевірки без задоволення.

На підставі акту перевірки від 10.12.2019 № 553/33.7/20814288 ГУ ДПС у Львівській області прийнято податкові повідомлення-рішення від 28.12.2019 № 0008603307, від 28.12.2019 № 0008613307, від 28.12.2019 № 0008623307 та рішення № 0008643307 про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску від 28.12.2019.

13.01.2020 ТзОВ Пансіонат Славський подало до Державної податкової служби України скаргу на вказані податкові повідомлення-рішення та рішення про застосування штрафних санкцій по єдиному внеску.

За результатами розгляду скарги позивача Державною податковою службою України прийнято рішення від 16.03.2020 № 9539/6/99-00-08-05-04-06, яким скасовано податкові повідомлення-рішення ГУ ДПС у Львівській області від 28.12.2019 №№ 0008603307, 0008613307, 0008623307.

Згідно частини 1 статті 4 Закону України від 08 липня 2010 № 2464-VІ Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - надалі Закон № 2464-VІ платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Відповідно до п.1 ч.2 ст. 6 Закону 2464-VІ платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), частини першої статті 4 цього Закону, Єдиний внесок нараховується: - на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами (п.1 ч.1 ст.7 № 2464-VІ).

Застрахована особа - фізична особа, яка відповідно до законодавства підлягає загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачується чи сплачувався у встановленому законом порядку єдиний внесок (п.3 ст.1 Закону № 2464-VІ).

Відповідно до ст. 69 Кодексу законів про працю на підприємствах, в установах, організаціях, зупинення роботи яких неможливе з виробничо-технічних умов або через необхідність безперервного обслуговування населення, а також на вантажно-розвантажувальних роботах, пов`язаних з роботою транспорту, вихідні дні надаються в різні дні тижня почергово кожній групі працівників згідно з графіком змінності, що затверджується власником або уповноваженим ним органом за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) підприємства, установи, організації.

Згідно ст. 72 КЗпП робота у вихідний день може компенсуватися, за згодою сторін, наданням іншого дня відпочинку або у грошовій формі у подвійному розмірі.

Згідно п.п.3-5 Розділу ІІ Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами, затвердженого наказом міністерства фінансів України 20.08.2015 № 727 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26 жовтня 2015р. за № 1300/277453 (далі Порядок 727) акт документальної перевірки повинен містити систематизований виклад виявлених під час перевірки фактів порушень норм законодавства з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. В акті документальної перевірки викладаються всі суттєві обставини фінансово-господарської діяльності платника податків, які стосуються фактів виявлених порушень законодавства з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Факти виявлених порушень законодавства з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, викладаються в акті документальної перевірки чітко, об`єктивно та повною мірою з посиланням на первинні документи, регістри податкового та бухгалтерського обліку, фінансової та іншої звітності, інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів, ведення/складання яких передбачено законодавством, або отримані від інших суб`єктів господарювання, органів державної влади, у тому числі іноземних держав, правоохоронних органів, а також податкову інформацію, що підтверджують наявність зазначених фактів.

Перевіркою встановлено не відображення ТзОВ Пансіонат Славський у розрахунково-платіжних відомостях доходу працівників за роботу у вихідні та святкові дні, що становить з врахуванням подвійної денної ставки та кількості вихідних днів у місяці за 2016 рік - 16206,62 грн. за одного працівника, за 2017 рік - 37176,80 грн. за одного працівника; за 2018 рік - 42531,34 грн. за одного працівника. Згідно висновків акту перевірки, всього за період з 01.01.2016 по 31.12.2018 підприємством не відображено дохід залучених до роботи у вихідні дні працівників у кількості 6 чоловік на загальну суму 575488,56 грн.; за 2016 рік - 97239,72 грн.; за 2017 рік - 223060,80 грн., за 2018 рік - 255188,04 грн.

До матеріалів справи позивач долучив накази про залучення до роботи у вихідні дні певних працівників з наданням, за їх згодою, інших днів відпочинку (а.с. 66-117).

Позивач зазначає, що працівники ТзОВ Пансіонат Славський , які працювали у вихідні дні (субота, неділя) отримували інші дні відпочинку і такі дні надавались їх в межах одного календарного місяця, що не призводило до перевищення норми відпрацьованого робочого часу, тому підстав для донарахування заробітної плати таким працівникам немає.

В акті не відображено, які саме працівники (6 чоловік) ТОВ Пансіонат Славський були залучені до роботи у вихідні дні, натомість зазначено про внесення коштів за виторг бару у вихідні та святкові дні та про підписані ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 прибуткові касові ордери, виписані у вихідні та святкові дні. Під час перевірки не було встановлено, що шість працівників підприємства залучались до роботи у всі вихідні дні протягом 2016-2018 років, натомість заробітну плату нараховано з врахуванням подвійної денної ставки та кількості вихідних днів у місяці за 2016-2018 рр.

Крім того, розрахунок невиплаченої заробітної плати інспектори провели на власний розсуд, довільно, як середнє значення заробітної плати за один робочий день у подвійному розмірі з врахуванням кількості вихідних днів у кожному місяці.

При цьому, висновок контролюючого органу про порушення правил сплати (перерахування) податків чи інших обов`язкових платежів повинен бути зроблений з покликанням на первинні документи, на підставі яких вчинено записи у податковому та бухгалтерському обліку, регістри бухгалтерського обліку, інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків, зборів та із зазначенням звітного періоду, до якого вони належать.

З урахуванням зазначених норм та обставин, суд дійшов висновку, що відповідачем недобросовісно було реалізовано надані йому повноваження щодо проведення перевірки та оформлення її результатів, що спричинило необґрунтовані висновки контролюючого органу про порушення позивачем норм Закону № 2464-VІ. Перевірка проведена поверхнево, податковим органом не досліджено первинні документи позивача.

Суд звертає увагу, що Державна податкова служба України у рішенні за результатами розгляду скарги позивача від 16.03.2020 № 9539/6/99-00-08-05-04-06 скасувала податкові повідомлення-рішення ГУ ДПС у Львівській області від 28.12.2019 №№ 0008603307, 0008613307, 0008623307, винесені на наслідками документальної перевірки ТзОВ Пансіонат Славський .

В рішенні Державної податкової служби України зазначено, що аналіз акта перевірки свідчить про невідповідність його загальної та описової частини вимогам, встановленим у Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків, юридичними особами та їх відокремленими підрозділами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.08.2015 № 727, адже він не відображає фактичних обставин та не містить чіткого обґрунтування і доказів порушення ТОВ Пансіонат Славський нарахування та виплати заробітної плати працівникам за фактично відпрацьований робочий час у святковий і неробочий день.

Крім того, врахувала, що до скарги додано копії наказів про залучення працівників до роботи у вихідні дні (за їх згодою та оформленням під підпис), з подальшим наданням іншого дня відпочинку.

Отже, Державна податкова служба України у порядку адміністративного оскарження дійшла висновків про наявність порушень при проведенні перевірки та невідповідність вимогам законодавства рішень прийнятих на підставі акту перевірки.

Таким чином, вимога про сплату боргу № Ю-0006513307 від 10.12.2019 на суму 126607,48 грн., яка складена за наслідками зазначеної перевірки також підлягає скасуванню.

Відповідно до вимог частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що неналежне виконання відповідачем своїх повноважень щодо проведення перевірки та оформлення їх результатів призвело до безпідставного прийняття оскаржуваної вимоги про сплату боргу (недоїмки) № Ю-0006513307 від 10.12.2019.

Головним управлінням ДПС у Львівській області вимогу про сплату боргу (недоїмки) зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування № Ю-0006513307 видано 10.12.2019, тобто у день складення акту перевірки від 10.12.2019 № 553/33.7/20814288, незважаючи на оскарження акту перевірки та без врахування заперечень ТзОВ Пансіонат Славський .

Таким чином, на підставі наявних у справі доказів, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 14, 77, 90, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позов задоволити повністю.

Визнати протиправною та скасувати вимогу про сплату боргу (недоїмки) № Ю-0006513307 від 10.12.2019 на суму 126607,48 грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська,35) на користь ТзОВ Пансіонат Славський (код ЄДРПОУ 20814288, адреса: 82660, Львівська область, Сколівський район, смт. Славське, вул. Устияновича,35) судовий збір на суму 2102,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення через Львівський окружний адміністративний суд до Восьмого апеляційного адміністративного суду, з врахуванням гарантій встановлених пунктом 3 Розділу VІ Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення виготовлено 20.08.2020.

Суддя Крутько О.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.08.2020
Оприлюднено21.08.2020
Номер документу91073955
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/1308/20

Ухвала від 01.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 04.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 05.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 24.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 23.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 21.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Рішення від 11.08.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 04.03.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 14.02.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні