Справа № 461/6518/20
Провадження № 1-кс/461/5486/20
У Х В А Л А
про тимчасовий доступ до речей і документів
20.08.2020 року слідчий суддя Галицького районного суду м. Львова ОСОБА_1 , секретар ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого слідчого управління Головного управління Національної поліції у Львівській області ОСОБА_3 про надання дозволу на тимчасовий доступ до речей і документів, -
в с т а н о в и в :
слідчий слідчого управління Головного управління Національної поліції у Львівській області ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням у кримінальному провадженні №12019140000000601 від 16.07.2019, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України, погодженим прокурором першого відділу процесуального керівництва при провадженні досудового розслідування територіальними органами поліції та підтримання обвинувачення управління організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням прокуратури Львівської області ОСОБА_4 про надання тимчасового доступу до речей та документів, що містять охоронювану законом таємницю з подальшим вилученням документів, які перебувають у володінні AT « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що адресою АДРЕСА_1 з можливістю їх вилучення у філії Львівського обласного управлінні AT « ІНФОРМАЦІЯ_1 », МФО НОМЕР_1 , що адресою: АДРЕСА_2 , а саме: повний рух коштів по розрахунковому рахунку НОМЕР_2 , МФО НОМЕР_1 належному ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », в період з 06.07.2016 по 31.12.2019, відкритому у AT « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (МФО НОМЕР_1 ), із зазначенням повних реквізитів контрагентів та банківські: установ, дати, часу, суми та призначення платежів їх проведення, вказівко! вхідного і вихідного залишків на рахунку, за період з 06.07.2016 по 31.12.201 на паперовому і електронному носії.
Подане клопотання мотивує тим, що з метою повного, всебічного та об`єктивного проведення досудового розслідування, притягнення винних до кримінальної відповідальності, перевірки відомостей, які мають значення для кримінального провадження, виникла необхідність провести тимчасовий доступ до речей і документів у AT « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що за адресою АДРЕСА_1 з можливістю їх вилучення у філії - Львівського обласного управлінні AT « ІНФОРМАЦІЯ_1 », МФО НОМЕР_1 , що за адресою: АДРЕСА_2 , а саме рух коштів по розрахунковому рахунку НОМЕР_2 , МФО НОМЕР_1 належному ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », на який перераховувались кошти відповідно до укладених договорів з ТзОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » в період з 06.07.2016 по 31.12.2019.
Слідчий в судове засідання не з`явився, хоча був належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи, наслідки неявки. Одночасно із поданим клопотанням, слідчий звернувся до суду із заявою про слухання справи без його участі; клопотання підтримав просив задовольнити.
Представник АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в судове засідання для розгляду даного клопотання не з`явився, про місце та час повідомлявся належним чином, повідомлення про причини неприбуття до суду не надходили, проте його неявка, відповідно до положень ч. 4 ст. 163 КПК України, не є перешкодою для розгляду клопотання.
Дослідивши матеріали клопотання та докази, додані до такого, приходжу до наступного висновку.
Слідчим суддею встановлено, що Слідчим управлінням Головного управління Національної поліції України у Львівській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12019140000000601 від 16.07.2019, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України.
Підставою внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань став рапорт оперуповноваженого 1 відділу ГВ КЗЕ Управління СБУ у Львівській області ОСОБА_5 , щодо зловживання службовим становищем з боку службових осіб Державного Підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
В ході досудового розслідування встановлено, що особи ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 », використовуючи службове становище всупереч інтересам служби, проігнорували вимоги Статуту підприємства та законодавства України, передавши майно державного підприємства в користування без укладення договору оренди державного майна за встановленою законодавством процедурою, а саме: порушили вимоги ст.ст.5, 9, 11, 19 ЗУ «Про оренду державного і комунального майна» та ст. 17 Постанови КМУ «Про Методику розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу.
Оскільки, «Міжнародний аеропорт «Львів» імені Данила Галицького» є державним підприємством, а орендодавцем його нерухомого майна є ІНФОРМАЦІЯ_5 , надання в тимчасове використання майна аеропорту незалежно від предмету використання повинно здійснюватися на умовах договору оренди, який укладається з ІНФОРМАЦІЯ_5 . ЗУ «Про оренду державного і комунального майна» встановлено процедуру укладення договору оренди державного майна, яка передбачає те, що у тому випадку коли фізичні та юридичні особи, які бажають укласти договір оренди, надсилають заяву, проект договору, а також інші документи згідно з переліком, що визначається ІНФОРМАЦІЯ_5 , після чого проводиться оцінка об`єкта оренди. Ст. 17 Методики розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу передбачає, що у тому випадку коли орендодавцем майна є ІНФОРМАЦІЯ_6 , його регіональні відділення чи представництво, 70 орендної плата за нерухоме майно державних підприємств, установ, організації спрямовується до державного бюджету, а 30% державному підприємсті організації, на балансі яких перебуває це майно. Після дотримання усіх етаг встановленої Законом процедури, укладається відповідний договір оренди державного майна з ФДМУ.
Так, згідно з Додатком №1 до Договору про надання рекламних посл № ОД/2016/07/06/3 від 06.07.2016 (далі - Договір), Державне підприємст « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (далі - ДІ передало Товариству з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (далі - ТОВ) рекламоносії для розміщення реклами і території державного підприємства, загальною площею 5 754,12 м2 - встановленою вартістю орендної плати протягом одного календарного місяця розмірі 257 837,45 грн. Додатковою угодою №3 від 01.11.2017 р. внесено зміни в Договір та викладено Додаток №1 з наступними умовами: передати рекламоносії для розміщення реклами на території державного підприємств загальною площею 4 253,18 м2 та встановленою вартістю орендної плат протягом одного календарного місяця в розмірі 236 245,78 грн. Додаткової угодою №5 від 30.03.2018 р. внесено зміни в Договір та викладено Додаток № з наступними умовами: передати рекламоносії для розміщення реклами і території державного підприємства, загальною площею 4 427,84 м2 і встановленою вартістю орендної плати протягом одного календарного місяця розмірі 317 575,93 грн. Впродовж 2016-2018 p.p. загальна сума коштів, як сплатило ТзОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » відповідно д Договору за використання рекламоносіїв ДП складає 7 928 656,69 грн.
В квітні поточного року ТзОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » проведено ретроспективну оцінку для визначення ринкової вартості площі поверхонь об`єктів, на який розміщуються рекламоносії згідно з договором про надання рекламних послу станом на 30.06.2016 р. За результатами проведеної ретроспективної оцінки визначена ринкова вартість 1 м.кв. рекламної площі станом на 30.06.2016 p., як становить (заокруглено): 2880 грн. (без ПДВ). На основі вищевказаних даних ІНФОРМАЦІЯ_5 було проведено розрахунок розміру орендне плати 1 м2, який складає 72 грн. за один календарний місяць.
Враховуючи вищевказане, згідно з Додатком №1 до Договору, протягом 16 місяців сума місячної орендної плати повинна була складати 414 296,64 грн., з них 290 007,6 грн. (70%) підлягало сплаті до державного бюджету; за Додатковою угодою №3 від 01.11.2017 р. протягом 4 місяців сум; місячної орендної плати повинна була складати 306 228, 96 грн., з них 214 360,! грн (70%) підлягало сплаті до державного бюджету, а за Додатковою угодою №5 від 30.03.2018 р. протягом 9 місяців сума платежів повинна була складати 318 804,48 грн., з них 223 163,1 грн. (70%) підлягало сплаті до державного бюджету. Отже, впродовж 2016-2018 pp. загальна сума коштів, яка повинні бути сплачена за оренду державного майна ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » складає 10 722 902,4 грн., з них 7 506 030,! грн. (70%) необхідно було сплатити до державного бюджету.
Слідчий зазначає, що службові особи вищевказаного державного підприємства, з метою отримання вигоди орендарями у вигляді користування державним майном без сплати передбаченої діючим законодавством орендної плати, використали службове становище всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам.
З метою визначення розміру спричинених збитків 12.05.2020 винесено постанову про призначення судово-економічної експертизи.
Слідчий стверджує, що в ході досудового розслідування виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до документів, що містять охоронювану законом таємницю з подальшим вилученням, а саме відомості щодо руху коштів по розрахунковому рахунку НОМЕР_2 , МФО НОМЕР_1 , який відкритий в AT « ІНФОРМАЦІЯ_1 » належному ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », на який перераховувались кошти відповідно до укладених договорів з ТзОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » в період з 06.07.2016 по 31.12.2019.
Тому, з метою повного, всебічного та об`єктивного проведення досудового розслідування, притягнення винних до кримінальної відповідальності, перевірки відомостей, які мають значення для кримінального провадження, виникла необхідність провести тимчасовий доступ до речей і документів у AT « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що за адресою АДРЕСА_1 з можливістю їх вилучення у філії - Львівського обласного управлінні AT « ІНФОРМАЦІЯ_1 », МФО НОМЕР_1 , що за адресою: АДРЕСА_2 , а саме рух коштів по розрахунковому рахунку НОМЕР_2 , МФО НОМЕР_1 належному ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », на який перераховувались кошти відповідно до укладених договорів з ТзОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » в період з 06.07.2016 по 31.12.2019. Вилучення такої документації в AT « ІНФОРМАЦІЯ_1 » надасть можливість отримати важливі речові докази, постійний доступ до них з метою використання їх під час доказування, а також унеможливлення їх зміни, або знищення.
Як вбачається із матеріалів клопотання, у АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » знаходиться зазначена слідчим документація.
Слідчим доведено, що в ході досудового розслідування виникла необхідність отримання тимчасового доступу до речей і документів, які перебувають у « ІНФОРМАЦІЯ_1 », з можливістю її вилучення.
Відповідно до ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення. Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Згідно ч.5 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.
Частиною 6 ст.163 КПК України встановлено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів..
Відповідно до ч.7 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Дослідивши матеріали клопотання та докази, додані до такого, враховуючи, що означені документи та інформація можуть надати органу досудового розслідування та суду можливість отримати речові докази та забезпечити проведення повного, швидкого та неупередженого розслідування, а тому, вважаю, що клопотання про надання тимчасового доступу до речей та документів слід задовольнити.
Керуючись ст.ст. 162-166 КПК України, слідчий суддя ,-
у х в а л и в :
клопотання задовольнити.
Надати (забезпечити) слідчому слідчого управління ГУ НП у Львівській обла ОСОБА_3 а також слідчим групи слідчих СУ ГУНП у Львівській обла ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 тимчасовий доступ до речей та документів, що містять охоронювану законом таємницю з подальшим вилученням документів, які перебувають у володінні AT « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що адресою АДРЕСА_1 з можливістю їх вилучення у філії Львівського обласного управлінні AT « ІНФОРМАЦІЯ_1 », МФО НОМЕР_1 , що адресою: АДРЕСА_2 , а саме: повний рух коштів по розрахунковому рахунку НОМЕР_2 , МФО НОМЕР_1 належному ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », в період з 06.07.2016 по 31.12.2019, відкритому у AT « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (МФО НОМЕР_1 ), із зазначенням повних реквізитів контрагентів та банківські: установ, дати, часу, суми та призначення платежів їх проведення, вказівкою вхідного і вихідного залишків на рахунку, за період з 06.07.2016 по 31.12.2019 на паперовому і електронному носії.
Роз`яснити, що у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Контроль за виконанням ухвали покласти на слідчого слідчого управління ГУНП у Львівській області ОСОБА_3 .
Строк дії ухвали 2 (два) місяці з дня її постановлення.
Ухвала остаточна, оскарженню в апеляційному порядку не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1 .
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2020 |
Оприлюднено | 04.06.2024 |
Номер документу | 91079121 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Галицький районний суд м.Львова
Волоско І. Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні