Справа № 461/6518/20
Провадження № 1-кс/461/7642/20
УХВАЛА
про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи
23.11.2020 року слідчий суддя Галицького районного суду м. Львова ОСОБА_1 , секретар ОСОБА_2 , за участю слідчого ОСОБА_3 , розглянувши у закритому судовому засіданні клопотання слідчого відділу розслідуваннязлочинів усфері господарськоїта службовоїдіяльності слідчогоуправління Головногоуправління Національноїполіції уЛьвівській області ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення обшуку, -
в с т а н о в и в :
слідчий відділу розслідуваннязлочинів усфері господарськоїта службовоїдіяльності слідчогоуправління Головногоуправління Національноїполіції уЛьвівській області ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням у кримінальному провадженні №12019140000000601 відомості про яке 16.07.2020 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, погодженим першого відділу процесуального керівництва при провадженні досудового розслідування територіальними органами поліції та підтримання публічного обвинувачення управління нагляду за додержанням законів Національною Поліцією України та органами, які ведуть боротьбу з організованою та транснаціональною злочинністю Львівської обласної прокуратури ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення обшуку в адміністративних, службових, господарських та інших приміщеннях Регіонального відділення Фонду державного майна по Львівській, Закарпатській, Волинській областях (ЄДРПОУ 42899921, м. Львів, вулиця Січових Стрільців, 3), з метою виявлення, фіксації та вилучення документів, що підтверджують взаємовідносини проведення фінансово-господарської діяльності між ДП «МА «Львів» ім. Данила Галицького» і ТзОВ «ДРІМ КАРД СІСТЕМ МЕНЕДЖМЕНТ».
Подане клопотання мотивує тим, що відшукання і вилучення оригіналів документів, та інших предметів і речей, необхідних для подальшого досудового розслідування даного кримінального провадження неможливе у інший спосіб, окрім як шляхом проведення обшуку.
В судовому засіданні слідчий ОСОБА_3 вимоги клопотання підтримав у повному обсязі, просить клопотання задовольнити.
Заслухавши думку слідчого, дослідивши матеріали клопотання, вважаю необхідним задовольнити клопотання про обшук з наступних підстав.
Слідчим суддею встановлено, що слідчим управлінням ГУ НП у Львівській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12019140000000601 відомості про яке 16.07.2020 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Відповідно до ч.1 ст.234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Частина 2 ст.234 КПК України передбачає, що обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого загального суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування.
Частиною 3 ст. 234 КПК України визначено, що у разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням.
Згідно ч.4 ст.234 КПК України клопотання про обшук розглядається у суді в день його надходження за участю слідчого або прокурора.
Згідно з ч.5 ст.236 КПК України обшук на підставі ухвали слідчого судді повинен проводитися в обсязі, необхідному для досягнення мети обшуку.
Клопотання слідчого відповідає вимогам ч. 3 ст. 234 КПК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що особи ДП «МА «Львів» ім. Данила Галицького», використовуючи службове становище всупереч інтересам служби, проігнорували вимоги Статуту підприємства та законодавства України, передавши майно державного підприємства в користування без укладення договору оренди державного майна за встановленою законодавством процедурою, а саме: порушили вимоги ст.ст.5, 9, 11, 19 ЗУ «Про оренду державного і комунального майна» та ст. 17 Постанови КМУ «Про Методику розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу.
Слідчий зазначає, що оскільки, «Міжнародний аеропорт «Львів» імені Данила Галицького» є державним підприємством, а орендодавцем його нерухомого майна є РВ ФДМУ по Львівській області, надання в тимчасове використання майна аеропорту незалежно від предмету використання повинно здійснюватися на умовах договору оренди, який укладається з РВ ФДМУ по Львівській області. ЗУ «Про оренду державного і комунального майна» встановлено процедуру укладення договору оренди державного майна, яка передбачає те, що у тому випадку коли фізичні та юридичні особи, які бажають укласти договір оренди, надсилають заяву, проект договору, а також інші документи згідно з переліком, що визначається ФДМУ, після чого проводиться оцінка об`єкта оренди. Ст. 17 Методики розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу передбачає, що у тому випадку коли орендодавцем майна є Фонд державного майна, його регіональні відділення чи представництво, 70% орендної плата за нерухоме майно державних підприємств, установ, організацій спрямовується до державного бюджету, а 30% державному підприємству, організації, на балансі яких перебуває це майно. Після дотримання усіх етапів встановленої Законом процедури, укладається відповідний договір оренди державного майна з ФДМУ.
Так, досудовим розслідуванням встановлено, що згідно з Додатком №1 до Договору про надання рекламних послуг № ОД/2016/07/06/3 від 06.07.2016 (далі Договір), Державне підприємство «Міжнародний аеропорт «Львів» імені Данила Галицького» (далі ДП) передало Товариству з обмеженою відповідальністю «ДРІМ КАРД СІСТЕМ МЕНЕДЖМЕНТ» (далі ТОВ) рекламоносії для розміщення реклами на території державного підприємства, загальною площею 5 754,12 м.кв. та встановленою вартістю орендної плати протягом одного календарного місяця в розмірі 257 837,45 грн.
Додатковою угодою №3 від 01.11.2017 р. внесено зміни в Договір та викладено Додаток №1 з наступними умовами: передати рекламоносії для розміщення реклами на території державного підприємства, загальною площею 4 253,18 м.кв. та встановленою вартістю орендної плати протягом одного календарного місяця в розмірі 236 245,78 грн.
Додатковою угодою №5 від 30.03.2018 р. внесено зміни в Договір та викладено Додаток №1 з наступними умовами: передати рекламоносії для розміщення реклами на території державного підприємства, загальною площею 4 427,84 м.кв. та встановленою вартістю орендної плати протягом одного календарного місяця в розмірі 317 575,93 грн.
Слідством встановлено, що впродовж 2016-2018 рр. загальна сума коштів, яку сплатило ТзОВ «ДРІМ КАРД СІСТЕМ МЕНЕДЖМЕНТ» відповідно до Договору за використання рекламоносіїв ДП складає 7 928 656,69 грн.
Слідчий вказує, що в квітні поточного року ТзОВ «ГАЛ-СВІТ» проведено ретроспективну оцінку для визначення ринкової вартості площі поверхонь об`єктів, на яких розміщуються рекламоносії згідно з договором про надання рекламних послуг станом на 30.06.2016 р. За результатами проведеної ретроспективної оцінки визначена ринкова вартість 1 м.кв. рекламної площі станом на 30.06.2016 р., яка становить (заокруглено): 2880 грн. (без ПДВ). На основі вищевказаних даних, РВ ФДМУ по Львівській області було проведено розрахунок розміру орендної плати 1 м.кв., який складає 72 грн. за один календарний місяць.
Враховуючи вищевказане, слідчий зазначає, що згідно з Додатком №1 до Договору, протягом 16 місяців сума місячної орендної плати повинна була складати 414 296,64 грн., з них 290 007,6 грн. (70%) підлягало сплаті до державного бюджету; за Додатковою угодою №3 від 01.11.2017 р. протягом 4 місяців сума місячної орендної плати повинна була складати 306 228, 96 грн., з них 214 360,2 грн (70%) підлягало сплаті до державного бюджету, а за Додатковою угодою №5 від 30.03.2018 р. протягом 9 місяців сума платежів повинна була складати 318 804,48 грн., з них 223 163,1 грн. (70%) підлягало сплаті до державного бюджету. Отже, впродовж 2016-2018 рр. загальна сума коштів, яка повинна бути сплачена за оренду державного майна ДП «Міжнародний аеропорт «Львів» імені Данила Галицького» складає 10 722 902,4 грн., з них 7 506 030,3 грн. (70%) необхідно було сплатити до державного бюджету.
З довідки спеціаліста західного офісу Держаудитслужби встановлено, що має місце факт ненадходження до держбюджету коштів у розмірі 10351219,23 грн, що підтверджено висновком судової економічної експертизи від 11.09.2020 №67/7.
Слідчий вказує, що вищенаведене свідчить про порушення законної процедури надання у користування нерухомого майна, що слід дослідити в частині здійснення контролю за додержанням законності зі сторони посадових осіб Регіонального відділення Фонду державного майна по Львівській, Закарпатській, Волинській областях та може носити неодноразовий характер.
Крім того слідчий зазначає, що для підтвердження чи спростування злочинного умислу на привласнення коштів, які повинні були б бути спрямовані в державний бюджет, за користування відповідним нерухомим майном, належного ДП МА «Аеропорт «Львів» ім. Данила Галицького», необхідно вилучити документи проведення фінансово-господарської діяльності між ДП «Міжнародний аеропорт «Львів» ім. Данила Галицького» і та іншими суб`єктами господарювання, які зберігаються у Регіональному відділенні Фонду державного майна по Львівській, Закарпатській, Волинській областях та перебувають на контролі останнього.
Окрім цього, слідчий вказує, що на доручення слідчого, від працівників управління Служби безпеки України у Львівській області надано оперативну інформацію про те, що документація стосовно надання державного майна в оренду ТзОВ «ДРІМ КАРД СІСТЕМ МЕНЕДЖМЕНТ» між ДП МА «Аеропорт «Львів» ім. Данила Галицького» та ТзОВ «ДРІМ КАРД СІСТЕМ МЕНЕДЖМЕНТ», знаходиться в приміщеннях ТзОВ «ДРІМ КАРД СІСТЕМ МЕНЕДЖМЕНТ» код ЄДРПОУ 37566479, що за адресою м. Київ, прт. Оболонський, 1-б.
Водночас слідчий вказує, до розслідуваного злочину безпосередньо причетні посадові особи ДП «Міжнародний аеропорт «Львів» імені Данила Галицького» та Регіонального відділення Фонду державного майна по Львівській, Закарпатській, Волинській областях, які у разі вчинення органом досудового розслідування іншого способу доступу до речей, документів або відомостей, що у них міститься, які планується вилучити, можуть їх приховати, знищити, спотворити чи пошкодити. Тому, на думку слідчого, за встановлених обставин, проведення обшуку є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування..
Слідчий зазначає, що в органу досудового розслідування є всі наявні достатні підстави вважати, що у адміністративних приміщеннях та службових кабінетах Регіонального відділення Фонду державного майна по Львівській, Закарпатській, Волинській областях (ЄДРПОУ 42899921, м. Львів, вулиця Січових Стрільців, 3).
В ухвалі про надання дозволу на проведення обшуку слідчий суддя не має можливості перелічувати досліджені ним докази та оцінювати їх. Це прямо випливає зі змісту ст. 222 КПК України та ст. 387 КК України про недопустимість розголошення відомостей досудового розслідування без дозволу слідчого (прокурора) та передбачену за це кримінальну відповідальність. Згідно з ч. 3 ст. 236 КПК України ухвала про дозвіл на обшук повинна бути пред`явлена з наданням копії перед початком обшуку особі, яка володіє житлом чи іншим володінням. Зазначення в ухвалі про дозвіл на обшук переліку досліджених чи оцінених доказів на підставі яких слідчим суддею прийнято це процесуальне рішення зробить можливим протизаконний доступ невизначеного кола осіб до відомостей досудового розслідування без дозволу слідчого (прокурора).
Існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінальних правопорушень такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження.
Метою та підставою для проведення обшуку є необхідність виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення.
Слідчий довів, що існують достатні підстави вважати, що в ході проведення досудового розслідування у даному кримінальному провадженні зібрані достатні дані, які дають підстави вважати, що у адміністративнихприміщеннях таслужбових кабінетахРегіонального відділенняФонду державногомайна поЛьвівській,Закарпатській,Волинській областях(ЄДРПОУ42899921,м.Львів,вулиця СічовихСтрільців,3) можуть знаходитися вище перелічені у клопотанні документи та речі, а тому виникла необхідність у проведенні обшуку.
Слідчий в судовому засіданні довів, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого.
Завдання, для виконання якого слідчий звертається із клопотанням може бути виконане.
Враховуючи вищевикладене, а також правові підстави для проведення обшуку, достатність доказів, наслідки обшуку, розумність та співрозмірність обшуку завданням кримінального провадження, характер розслідування, наявність об`єктивної необхідності та виправданість такого втручання у права і свободи особи, приймаючи до уваги неможливість досягнення мети, на яку посилається слідчий, без застосування цих заходів слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого є обґрунтованим та таким, що підлягає до задоволення.
Керуючись ст.ст. 234, 235 КПК України, слідчий суддя,
у х в а л и в :
клопотання задовольнити частково.
Надати дозвіл слідчому відділу розслідуваннязлочинів усфері господарськоїта службовоїдіяльності слідчогоуправління Головногоуправління Національноїполіції уЛьвівській області ОСОБА_3 або іншим слідчим, які входять до групи слідчих у кримінальному провадженні № 12019140000000601 від 16.07.2020, на проведення обшуку в адміністративних, службових, господарських та інших приміщеннях Регіонального відділення Фонду державного майна по Львівській, Закарпатській, Волинській областях (ЄДРПОУ 42899921, м. Львів, вулиця Січових Стрільців, 3), яке є державною структурою, з метою виявлення, фіксації та вилучення документів, що підтверджують взаємовідносини проведення фінансово-господарської діяльності між ДП «Аеропорт «Львів» ім. Данила Галицького» та інших комерційних структур за період 2016 2020 рр., зокрема договорів про надання послуг, договорів оренди, договорів про передачу у користування нерухомого майна, яке належить на праві державної власності, актів приймання-передачі майна, платіжних документів, документів бухгалтерського обліку, відомостей щодо нарахування коштів за здачу в оренду нерухомого майна, як перебуває на балансі ДП «МА «Львів» ім. Данила Галицького» (ЄДРПОУ 33073442), а також інформації з комп`ютерної техніки, усіх видів та типів цифрових носіїв інформації, флеш-носіїв щодо вищевказаних договорів.
Строк дії ухвали 1 (один) місяць з дня її постановлення.
Обшук на підставі ухвали слідчого судді повинен проводитися в обсязі, необхідному для досягнення мети обшуку.
Ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи з підстав, зазначених у клопотанні прокурора, слідчого, надає право проникнути до житла чи іншого володіння особи лише один раз.
Контроль за виконанням ухвали покласти на слідчого відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління Головного управління Національної поліції у Львівській області ОСОБА_3 .
Ухвала остаточна, оскарженню в апеляційному порядку не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2020 |
Оприлюднено | 13.02.2023 |
Номер документу | 93057407 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Галицький районний суд м.Львова
Волоско І. Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні