номер провадження справи 9/63/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17.08.2020 Справа № 908/1009/20
м.Запоріжжя
За позовом: Керівника Мелітопольської місцевої прокуратури Запорізької області (72319, Запорізька область, м. Мелітополь, вул. Байбулатова, буд. 22) в інтересах держави в особі органу, уповноваженого представляти інтереси держави - позивач: Український державний фонд підтримки фермерських господарств, код ЄДРПОУ 20029342 (01001, м. Київ, вул.Бориса Грінченка, буд. 1)
про стягнення суми 21581,42 грн.
Суддя Боєва О.С.
Без виклику учасників справи
СУТЬ СПОРУ:
До Господарського суду Запорізької області надійшла позовна заява Керівника Мелітопольської місцевої прокуратури Запорізької області, подана в порядку ст.53 ГПК України, в інтересах держави в особі органу, уповноваженого представляти інтереси держави - позивача: Українського державного фонду підтримки фермерських господарств, про стягнення з відповідача: Фермерського господарства «Україна Лайф» на користь позивача суми заборгованості за договором № 53ФГ-2016 про надання фінансової підтримки на поворотній основі фермерському господарству від 13.12.2016 у розмірі 20000 грн., суми 1414,21 грн. пені та суми 167,21 грн. 3% річних, всього - загальної суми 21581,42 грн.
Ухвалою суду від 14.05.2020 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі № 908/1009/20, присвоєно номер провадження справи 9/63/20, постановлено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
17.08.2020 справу розглянуто, прийнято рішення.
Відповідно до ч. 13 ст. 8 Господарського процесуального кодексу України розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо цим Кодексом не передбачено повідомлення учасників справи. У такому випадку судове засідання не проводиться.
Згідно зі ст. 248 ГПК України суд розглядає справи у порядку спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі.
Відповідно до ст. 252 ГПК України, розгляд справи у порядку спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи в порядку загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі. Розгляд справи по суті в порядку спрощеного провадження починається з відкриття першого судового засідання або через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі, якщо судове засідання не проводиться.
Постановою Кабінету Міністрів України № 211 від 11.03.2020 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» з 12 березня усій території України установлено карантин. На засіданні Уряду 25.03.2020, запроваджено режим надзвичайної ситуації по всій території України на 30 днів, всі карантинні обмеження також подовжені на 30 днів - до 24 квітня 2020. В подальшому дію карантину неодноразово продовжували і на засіданні Уряду 22 липня 2020 року постановлено продовжити дію карантину на всій території України до 31 серпня 2020.
Згідно з Законом України № 540-IХ від 30.03.2020 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019)» , який набрав чинності 02.04.2020, розділ Х «Прикінцеві положення» ГПК України доповнено пунктом 4 наступного змісту: Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 46, 157, 195, 229, 256, 260, 288, 295, 306, 321, 341, 346, 349, а також інші процесуальні строки щодо зміни предмета або підстави позову, збільшення або зменшення розміру позовних вимог, апеляційного оскарження, залишення апеляційної скарги без руху, повернення апеляційної скарги, подання заяви про скасування судового наказу, розгляду справи по суті, строки, на які зупиняється провадження, подання заяви про перегляд судових рішень за нововиявленими або виключними обставинами, звернення зі скаргою, оскарження рішення третейського суду, судового розгляду справи, касаційного оскарження, подання відзиву продовжуються на строк дії такого карантину. Строк, який встановлює суд у своєму рішенні, не може бути меншим, ніж строк карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) .
Ухвалою суду від 16.06.2020 зазначено, що строк розгляду справи № 908/1009/20 вважати продовженим на строк дії карантину.
Разом з тим, згідно з п. 2 Прикінцеві та перехідні положення Закону № 731-IХ від 18.06.2020 Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перебігу процесуальних строків під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) , який набрав чинності 17.07.2020 , встановлено, що процесуальні строки, які були продовжені відповідно до пункту 4 розділу X Прикінцеві положення Господарського процесуального кодексу України в редакції Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) № 540-IX від 30.03.2020, закінчуються через 20 днів після набрання чинності цим Законом. Протягом цього 20-денного строку учасники справи та особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цими кодексами), мають право на продовження процесуальних строків з підстав, встановлених цим Законом.
Станом на 17.08.2020 будь-яких заяв (клопотань) щодо продовження або поновлення процесуальних строків до суду від сторін не надходило.
Позовні вимоги мотивовані наступним. Мелітопольською місцевою прокуратурою за результатами вивчення стану дотримання Фермерським господарством «Україна Лайф» умов виконання договору про надання фінансової підтримки на поворотній основі фермерському господарству № 53ФГ-2016, укладеного 13.12.2016 з Українським державним фондом підтримки фермерських господарств, встановлено факт порушення ФГ Україна Лайф встановленого графіку повернення коштів фінансової підтримки (допомоги) на поворотній основі. ФГ «Україна Лайф» зобов`язувалось повернути кошти згідно з встановленим графіком у п. 3.4.2 договору, зокрема, до 01 грудня 2019 року в сумі 20000 грн. Проте, ФГ «Україна Лайф» , в порушення умов п. 3.4.2 та п. 4.1 договору, у строк до 01.12.2019 зазначені кошти не повернуло, відповіді на претензію направлену йому позивачем не надало. На підставі п. 5.2 договору відповідачу за несвоєчасне повернення коштів фінансової підтримки нарахована пеня за загальний період з 02.12.2019 по 12.03.2020 (включно) у розмірі 1414,21 грн., а також 3% річних від простроченої суми за той же період в розмірі 167,21 грн. Вищезазначене стало підставою для звернення прокурора з позовом до суду в інтересах держави в особі уповноваженого органу - Українського державного фонду підтримки фермерських господарств. Позовні вимоги обґрунтовано ст.ст. 509, 525, 526, 530, 549, 611, 612, 625, 626, 629 ЦК України, ст.ст. 193, 198, 216, 230 ГК України, ст.ст. 2, 30, 50 Бюджетного кодексу України, ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» , ст. 131-1 Конституції України.
Відповідач своїм правом на подання відзиву не скористався, відзив до суду не подав. Про розгляд справи повідомлений належним чином. В матеріалах справи міститься рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, яке свідчить про отримання відповідачем ухвали суду про відкриття провадження у справі від 14.05.2020.
Із змісту ч. 9 ст. 165 ГПК України слідує, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
З огляду на все вищевикладене, суд дійшов до висновку про розгляд справи за наявними матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, суд
ВСТАНОВИВ:
13.12.2016 між Українським державним фондом підтримки фермерських господарств (Укрдержфонд, позивач у справі) та Фермерським господарством «Україна Лайф» (Фермерське господарство, відповідач у справі) укладено договір про надання фінансової підтримки на поворотній основі фермерському господарству № 53ФГ-2016 (далі - договір).
Відповідно до умов розділу 1 договору Укрдержфонд надає фінансову підтримку на поворотній основі Фермерському господарству «Україна Лайф» в сумі 100 000,00 (сто тисяч) гривень, а фермерське господарство зобов`язується використати її за цільовим призначенням і повернути зазначену суму фінансової підтримки у строк та на умовах, що визначені цим договором.
Відповідно до розділу 2 договору на підставі довідки від « 02» грудня 2016р. №53, виданої конкурсною комісією, фінансова підтримка на поворотній основі надається для виробництва, переробки і збуту виробленої продукції, провадження виробничої діяльності відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання підтримки фермерським господарствам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 року №1102.
За змістом п. 3.2.1 договору Укрдержфонд зобов`язався надати обумовлену договором суму фінансової підтримки у безготівковому порядку шляхом перерахування зазначеної суми платіжним дорученням на поточний рахунок фермерського господарства, відкритий у банківській установі.
Пунктом 3.4.2 договору встановлено, що Фермерське господарство зобов`язано повернути кошти фінансової підтримки Укрдержфонду згідно з встановленим графіком:
- до 01 грудня 2017 року в сумі 20 000,00 грн.;
- до 01 грудня 2018 року в сумі 20 000,00 грн.;
- до 01 грудня 2019 року в сумі 20 000,00 грн.;
- до 01 грудня 2020 року в сумі 20 000,00 грн.;
- до 01 грудня 2021 року в сумі 20 000,00 грн.
Повернення коштів здійснюється на р/р 37115037115503 в Держказначейська служба України, м. Київ, МФО 820172.
Відповідно до п. 4.1 договору фінансова підтримка (допомога) надається фермерському господарству з кінцевим поверненням 01 грудня 2021 та повертається останнім згідно з встановленим графіком (пункт 3.4.2 договору), крім випадків зміни умов договору та/або розірвання Договору Укрдержфондом в односторонньому порядку та вимоги від фермерського господарства дострокового повернення фінансової підтримки.
Договір набирає чинності з дати його підписання повноважними представниками сторін. Договір діє до повного повернення фермерським господарством коштів фінансової підтримки та повного виконання будь-яких інших грошових зобов`язань, передбачених цим договором (п.п. 7.1, 7.2 договору).
З матеріалів справи вбачається, що на виконання умов договору Укрдержфондом підтримки фермерських господарств у безготівковому порядку на поточний рахунок ФГ «Україна Лайф» було перераховано суму 100 000,00 грн., що підтверджуються платіжним дорученням № 28 від 16.12.2016.
Відповідно до наведеного вище графіку (згідно з п. 3.4.2 договору), на момент подання даного позову відповідач зобов`язаний був повернути позивачу отримані кошти фінансової допомоги у розмірі 20 000,00 грн. до 01.12.2019.
Однак відповідач повернення грошових коштів фінансової підтримки в розмірі 20 000,00 грн. у встановлений строк не здійснив, чим порушив взяті на себе зобов`язання.
Матеріали справи свідчать, що мала місце претензія Запорізького відділення Укрдержфонду на адресу відповідача за вих. № 185 від 23.12.2019, з вимогою про перерахування суми 20 000,00 грн., а також сплати пені та 3% річних за період прострочки. Відповідач відповіді на претензію не направив, суму 20 000,00 грн. фінансової підтримки не повернув.
Відповідно до ст. 131-1 Конституції України в Україні діє прокуратура, яка здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.
Статтею 23 Закону України Про прокуратуру визначено, що представництво прокурором інтересів держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів держави, у випадках та порядку, встановлених законом.
Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
Відповідно до ч.ч. 3, 4 ст. 53 Господарського процесуального кодексу України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою. Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній заяві обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
Відповідно до ст. 10 Закону України «Про фермерське господарство» Український державний фонд підтримки фермерських господарств є державною бюджетною установою, яка виконує функції з реалізації державної політики щодо фінансової підтримки становлення і розвитку фермерських господарств, діє на основі Статуту, який затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики.
Згідно з п.п. 1.1., 3.1, 3.2 Статуту Український державний фонд підтримки фермерських господарств заснований на державній власності, належить до сфери управління Міністерства розвитку економічної торгівлі та сільського господарства України та є державною бюджетною неприбутковою установою. Установу створено з метою виконання функцій з реалізації державно політики щодо фінансової підтримки становленні і розвитку у фермерських господарств у встановленому законодавством порядку. Предметом діяльності установи, зокрема, є: надання фінансової підтримки фермерським господарствам.
Згідно з матеріалами справи, Укрдержфонд листом від 12.03.2020 № 51 звернувся до керівника Мелітопольської місцевої прокуратури Запорізької області Про надання допомоги у поверненні коштів до Державного бюджету України у зв`язку із відсутністю можливості самостійно звернутись до суду з позовом про стягнення з Фермерського господарства Україна Лайф простроченої заборгованості з повернення фінансової підтримки, пені та 3% річних, згідно з доданим до листа розрахунком та іншими документами необхідними для подання позову.
Зазначене стало підставою для звернення прокурора в інтересах держави в особі органу, уповноваженого представляти інтереси держави - позивача: Українського державного фонду підтримки фермерських господарств, до суду з даними позовом.
Проаналізувавши фактичні обставини справи, оцінивши представлені докази, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Частиною 1 ст. 9 Закону України «Про фермерське господарство» передбачено, що новоствореним фермерським господарствам у період становлення (перші три роки після його створення, а у трудонедостатніх населених пунктах - п`ять років), фермерським господарствам з відокремленими фермерськими садибами, фермерським господарствам, які провадять господарську діяльність та розташовані у гірських населених пунктах, на поліських територіях, визначених в установленому порядку Кабінетом Міністрів України, та іншим фермерським господарствам надається допомога за рахунок державного і місцевого бюджетів, у тому числі через Український державний фонд підтримки фермерських господарств. Кабінет Міністрів України щорічно в проекті Державного бюджету України передбачає кошти на підтримку фермерських господарств. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування щорічно передбачають кошти в проектах місцевих бюджетів на підтримку фермерських господарств.
Пунктом 6 Постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.2004 № 1102 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання підтримки фермерським господарствам» встановлено, що фінансова підтримка на конкурсних засадах на поворотній основі надається у розмірі, що не перевищує 250 тис. гривень, із забезпеченням виконання зобов`язання щодо повернення бюджетних коштів: новоствореним фермерським господарствам та фермерським господарствам з відокремленими фермерськими садибами, фермерським господарствам, які провадять господарську діяльність та розташовані у гірських населених пунктах, на поліських територіях: - строком від трьох до п`яти років для виробництва, переробки і збуту виробленої продукції, провадження виробничої діяльності; - іншим фермерським господарствам - строком до п`яти років для придбання техніки, обладнання, поновлення обігових коштів, виробництва та переробки сільськогосподарської продукції, будівництва та реконструкції виробничих і невиробничих приміщень, у тому числі житлових (загальною площею не більш як 125 кв. метрів), для закладення багаторічних насаджень, розвитку кредитної та обслуговуючої кооперації, у тому числі для сплати пайових внесків до пайових фондів сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів, утворених фермерськими господарствами самостійно або разом з членами особистих селянських господарств, зрошення та меліорації земель.
Відповідно до п.п. 12,13 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання підтримки фермерським господарствам, фермерське господарство несе відповідальність згідно з законодавством за нецільове використання одержаних коштів та своєчасне і в повному обсязі повернення до державного бюджету коштів фінансової підтримки. Кошти фінансової підтримки, наданої фермерським господарствам на конкурсних засадах на поворотній основі, повертаються згідно з укладеними відповідно до цього Порядку договорами на відповідні рахунки Фонду і його регіональних відділень, відкриті в територіальних органах Державного казначейства, і протягом двох робочих днів перераховуються до державного бюджету.
Відповідно до ст.ст. 11, 509 ЦК України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цивільними актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Підставами виникнення зобов`язання (правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію або утриматись від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку), зокрема, є договори та інші правочини.
Відповідно до ст.ст. 525, 526 Цивільного кодексу України зобов`язання повинні виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Аналогічний припис містить п. п. 1, 7 ст. 193 Господарського кодексу України.
Згідно зі ст. 629 Цивільного кодексу України договір є обов`язковим для виконання сторонами.
У відповідності до ст. 1046 Цивільного кодексу України, за договором позики одна сторона (позикодавець) передає у власність другій стороні (позичальникові) грошові кошти або інші речі, визначені родовими ознаками, а позичальник зобов`язується повернути позикодавцеві таку ж суму грошових коштів (суму позики) або таку ж кількість речей того ж роду та такої ж якості. Договір позики є укладеним з моменту передання грошей або інших речей, визначених родовими ознаками.
Частиною 1 статті 1047 Цивільного кодексу України встановлено, що договір позики укладається у письмовій формі, якщо його сума не менш як у десять разів перевищує встановлений законом розмір неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, а у випадках, коли позикодавцем є юридична особа, - незалежно від суми.
За приписами ч.ч. 1, 3 ст. 1049 Цивільного кодексу України, позичальник зобов`язаний повернути позикодавцеві позику (грошові кошти у такій самій сумі або речі, визначені родовими ознаками, у такій самій кількості, такого самого роду та такої самої якості, що були передані йому позикодавцем) у строк та в порядку, що встановлені договором. Позика вважається повернутою в момент передання позикодавцеві речей, визначених родовими ознаками, або зарахування грошової суми, що позичалася, на його банківський рахунок.
Частиною 1 статті 530 Цивільного кодексу України передбачено, що якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Відповідно до графіку встановленого в пункті 3.4.2 договору, ФГ Україна Лайф повинно було до 01.12.2019 повернути суму 20 000,00 грн. фінансової підтримки, наданої на поворотній основі. Зазначену умову договору відповідач у встановлений строк не виконав, грошові кошти у вказаному розмірі не повернув.
Відповідно до ч.ч. 1-4 ст.13 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.
Згідно з приписами ч. 1 ст. 74, ч. 2 ст. 76 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Відповідач своїм правом на подання відзиву на позов не скористався, позовні вимоги не спростував, доказів перерахування заявленої до стягнення суми поворотної фінансової підтримки на час вирішення справи суду не надав.
Враховуючи викладене, позовні вимоги про стягнення з ФГ «Україна Лайф» суми 20000,00 грн. заборгованості є законними, обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).
Згідно із ч. 1 ст. 612 Цивільного кодексу України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.
Як встановлено ст. 611 Цивільного кодексу України, у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема сплата неустойки.
Згідно зі ст. 549 ЦК України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання.
Згідно з ч.1 ст.230 Господарського кодексу України, учасник господарських відносин у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов`язання, зобов`язаний сплатити штрафні санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня).
Штрафні санкції за порушення грошових зобов`язань встановлюються у відсотках, розмір яких визначається обліковою ставкою Національного банку України, за весь час користування чужими коштами, якщо інший розмір відсотків не передбачено законом або договором (ч. 6 ст. 231 Господарського кодексу України).
Відповідно до ст. ст. 1, 3 Закону України «Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов`язань» , платники грошових коштів сплачують на користь одержувачів цих коштів за прострочку платежу пеню в розмірі, що встановлюється за згодою сторін. Розмір пені, передбачений статтею 1 цього Закону, обчислюється від суми простроченого платежу та не може перевищувати подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який сплачується пеня.
Згідно з ч. 6 ст. 232 Господарського кодексу України нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов`язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов`язання мало бути виконано.
Пунктом 5.2 договору передбачено, що за несвоєчасне повернення коштів фінансової підтримки (допомоги) фермерське господарство сплачує Укрдержфонду пеню у розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України за кожний день прострочення.
Відповідно до наведеного у позовній заяві розрахунку, сума пені нарахована за загальний період з 02.12.2019 по 12.03.2020 включно і становить 1414,21 грн. Судом перевірено наданий розрахунок пені та визнано його вірним, тому вимоги щодо стягнення заявленої суми пені є законними, обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Крім того, заявлено вимоги про стягнення з відповідача суми 167,21 грн. 3% річних за період з 02.12.2019 по 12.03.2020.
Із змісту ст. 625 Цивільного кодексу України слідує, що боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Суд зазначає, що право вимоги про сплату 3% річних є правовим наслідком прострочення боржником грошового зобов`язання, способом захисту майнового права та інтересу позивача, суть якого полягає у отриманні компенсації (плати) від боржника за користування утримуваними ним грошовими коштами, належними до сплати кредитору.
Перевіривши розрахунок 3% річних судом встановлено, що розрахунок 3 % річних за вищевказаний період здійснено вірно. Отже вимоги про стягнення з відповідача суми 167,21 грн. 3% річних підлягають задоволенню.
Таким чином, позов задовольняється судом повністю.
Згідно зі ст. 129 ГПК України витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідача.
Керуючись ст.ст. 129, 232, 233, 236-238, 240, 241, 247, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Фермерського господарства «Україна Лайф» , код ЄДРПОУ 39794523 (72401, Запорізька область, Приазовський район, смт. Приазовське, вул. 40 років Перемоги, буд. 30) на користь Українського державного фонду підтримки фермерських господарств, код ЄДРПОУ 20029342 (01001, м. Київ, вул. Бориса Грінченка, 1;) суму 20 000 (двадцять тисяч) грн. 00 коп. основного боргу, суму 1414 (одна тисяча чотириста чотиринадцять) грн. 21 коп. пені, суму 167 (сто шістдесят сім) грн. 21 коп. - 3 % річних.
Стягнути з Фермерського господарства «Україна Лайф» , код ЄДРПОУ 39794523 (72401, Запорізька область, Приазовський район, смт. Приазовське, вул. 40 років Перемоги, буд. 30) на користь Прокуратури Запорізької області (м.Запоріжжя, вул.Олександра Матросова, 29а, р/р UA4382001720343180001000000271, відкритий в Державній казначейській службі України, м. Київ, МФО 820172, отримувач - прокуратура Запорізької області, код ЄДРПОУ 02909973, код класифікації видатків бюджету - 2800) суму 2102 (дві тисячі сто дві) грн. 00 коп. витрат зі сплати судового збору.
Видати накази після набрання рішенням законної сили.
Повний текст рішення складено та підписано 21.08.2020.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено впродовж двадцяти днів з дня складення повного судового рішення у порядку, встановленому ст. 257 Господарського процесуального кодексу України.
Суддя О.С. Боєва
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 17.08.2020 |
Оприлюднено | 25.08.2020 |
Номер документу | 91091166 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Боєва О.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні