ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13.08.2020 справа № 914/1148/19
Господарський суд Львівської області у складі головуючого судді Трускавецького В. П., секретаря судового засідання Мазуркевич М. Р., розглянув по суті у відкритому судовому засіданні справу
за позовом:приватного акціонерного товариства Фірма Львів-Петроль , м. Львів, до відповідача:Жовтанецької сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області, с. Жовтанці Кам`янка-Бузького району Львівської області, про: визнання незаконним та скасування рішень сільської ради, визнання договору оренди землі поновленим, а додаткової угоди укладеною. За участю представників сторін: позивач:Яциніна М.-М. С. - адвокат, відповідач:Харачко А. М. - представник. 1. Судові процедури.
1.1. На розгляд Господарського суду Львівської області подано позов приватного акціонерного товариства Фірма Львів-Петроль до Жовтанецької сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області про визнання незаконним та скасування рішень сільської ради, визнання договору оренди землі поновленим, а додаткової угоди укладеною.
1.2. Ухвалою суду від 27.06.2019 (суддя Гоменюк З. П.) позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, розгляд справи постановлено здійснювати за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 17.07.2020.
1.3. 08 липня 2019 року Жовтанецькою сільською радою подано до суду відзив на позов (Том 1, а.с. 88-90).
Підготовче засідання 17.07.2019 було відкладено на 13.08.2019. У підготовчому засіданні 13.08.2020 продовжено строк підготовчого провадження на тридцять днів та оголошено перерву в підготовчому засіданні на 16.09.2019.
13 вересня 2019 року ПрАТ Фірма Львів-Петроль подано до суду заяву (вх. № 2472/19) про зміну предмету позову (Том 1, а.с. 128-140).
Судом ухвалою від 16.09.2020 відкладено підготовче засідання на 25.09.2019.
Позивачем, 24.09.2019 подано до суду заяву (вх. № 2575/19) про уточнення формулювання позовних вимог (Том 1, а.с. 178-180), згідно з якою, заявник просить прийняти заяву про зміну предмету спору до провадження та розглядати спір щодо таких вимог:
1. Визнати незаконним та скасувати рішення Жовтанецької сільської ради від 16.11.2018 № 18 Про розгляд листа ПрАт Фірма Львів-Петроль .
2. Визнати Договір оренди земельної ділянки поновленим, а Додаткову угоду № 1 до Договору оренди землі від 31.01.2008, зареєстрованого в Кам`янка-Бузькому районному відділі ЦДЗК ЛРФ, про що в Державному реєстрі земель вчинено запис від 19.11.2008 за № 04:08:453:00217 укладеною (далі - текст Додаткової угоди).
3. Визнати незаконним та скасувати рішення № 40 сесії VII скликання Жовтанецької сільської ради № 21 від 20.04.2018 Про включення земельної ділянки до переліку ділянок для підготовки лоту для продажу права оренди цієї ділянки на земельних торгах у формі аукціону та виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж даної ділянки в натурі (на місцевості).
4. Визнати незаконним та скасувати рішення № 46 сесії VII скликання Жовтанецької сільської ради № 21 від 14.09.2018 Про внесення змін та доповнень до рішення за № 21 40 сесії VII скликання Жовтанецької сільської ради 20.04.2018 .
5. Визнати незаконним та скасувати рішення 54 сесії VII скликання Жовтанецької сільської ради № 9 від 08.02.2019 Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки та продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону .
1.4. У судовому засіданні 25.09.2019 судом прийнято заяви про зміну предмету позову, закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 21.10.2019. Під час розгляду справи по суті, розгляд справи відкладався на 28.10.2019, на 30.10.2019 та на 31.10.2019.
31 жовтня 2019 року Позивачем долучено до матеріалів справи докази, які підтверджують кадастровий номер спірної земельної ділянки і докази відсутності заборгованості з орендної плати. Такі докази долучено на даній стадії, як вказує Позивач, адже Відповідач у відзиві не заперечував таких обставин.
1.5. Ухвалою суду від 31.10.2019 (суддя Гоменюк З. П.), суд за клопотанням Позивача, проти якого не заперечував Відповідач, повернувся до розгляду даної справи у підготовчому провадженні та призначив підготовче засідання на 12.11.2019.
1.6. 12 листопада 2019 року ПрАТ Фірма Львів-Петроль подало до суду робочий проект АЗС в чотирьох томах та докази на підтвердження проведення підготовчих робіт з будівництва АЗС.
Відповідач, 12.11.2019 подав суду докази прострочення сплати орендної плати у період з жовтня 2017 року по березень 2018 року, які на його думку підтверджують істотність порушення договору.
У підготовчому засіданні 12.11.2019 оголошено перерву до 09.12.2019.
Жовтанецька сільська рада 05.12.2019 подала суду письмові пояснення по позовній заяві. Позивач, 06.12.2019 подав суду заяву про долучення доказів до матеріалів справи, зокрема, первинних документів своєї податкової звітності за 2014 - 2018 роки.
09 грудня 2019 року судом відкладено підготовче засідання на 09.12.2019. Позивач, 20.12.2019 подав суду додаткові письмові пояснення.
1.7. Протокольною ухвалою суду від 23.12.2019 судом закрито підготовче засідання та призначено справу до розгляду по суті на 20.01.2020. У судовому засіданні оголошено перерву до 22.01.2020.
22 січня 2020 року від Позивача (вх. № 3448/20) та від Відповідача (вх. № 3451/20) надійшли заяви про врегулювання справи за участю судді.
Ухвалою суду від 22.01.2020 задоволено заяви сторін про врегулювання спору за участю судді, зупинено провадження у даній справі та викликано сторін для проведення врегулювання спору за участю судді на спільну нараду на 13.02.2020.
Від Позивача 13.02.2020 надійшла заява про відкладення розгляду справи. Суд, листом від 17.02.2020 повторно викликав сторін на спільну нараду на 21.02.2020.
Ухвалою суду від 21.02.2020 (суддя Гоменюк З. П.) припинила врегулювання спору за участю судді. поновила провадження у справі та передала справу на розгляд іншого судді, який буде визначений в порядку, встановленому ст. 32 ГПК України.
1.8. Згідно з протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями, справу № 914/1148/19 передано для розгляду судді Трускавецькому В.П.
Ухвалою суду від 26.02.2020 (суддя Трусквецький В. П.) матеріали справи № 914/1148/19 прийнято до провадження та розпочато розгляд справи у підготовчому провадженні спочатку, підготовче засідання призначено на 23.03.2020.
Відповідач, 10.03.2020 подав до суду відзив на позов.
Підготовче засідання відкладалось на 27.04.2020 та на 18.05.2020 з підстав, вказаних у відповідних ухвалах суду. Також, ухвалою суду від 27.04.2020 було продовжено строк підготовчого провадження на тридцять днів.
1.9. Ухвалою суду від 18.05.2020 закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті на 01.06.2020. Розгляд справи по суті відкладався на 06.07.2020 та на 27.07.2020. У судовому засіданні 27.07.2020 було оголошено перерву до 10.08.2020, а потім до 13.08.2020. Рух справи відображено в попередніх ухвалах та протоколах суду.
1.10. При прийнятті рішення, суд враховує, що серед принципів господарського судочинства є, зокрема, верховенство права, рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, змагальність сторін, розумність строків розгляду справи судом.
Одночасно, застосовуючи відповідно до ч. 1 ст. 4 Господарського процесуального кодексу України, ст. 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини при розгляді справи ч. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, суд зазначає, що право особи на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку кореспондується з обов`язком добросовісно користуватися наданими законом процесуальними правами, утримуватись від дій, що зумовлюють затягування судового процесу, та вживати надані процесуальним законом заходи для скорочення періоду судового провадження (п. 35 рішення від 07.07.1989 Європейського суду з прав людини у справі Юніон Еліментарія Сандерс проти Іспанії (Alimentaria Sanders S.A. v. Spain).
Обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору. Нездатність суду ефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи є порушенням ч. 1 ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (параграфи 66, 69 рішення Європейського суду з прав людини від 08.11.2005 у справі Смірнова проти України ).
Крім того, суд звертає увагу сторін на правову позицію висловлену Верховним Судом у постанові від 16.07.2020 у справі № 924/369/19, у якій вказано, що встановлений на всій території України карантин, згідно з постановою Кабінету міністрів України від 11.03.2020 № 211 (в редакції на момент ухвалення рішення) не є перешкодою у реалізації учасниками справи своїх процесуальних прав.
1.11. Таким чином, суд, враховуючи відсутність підстав для відкладення розгляду справи, достатність доказів наявних у матеріалах справи для вирішення спору по суті, відсутність будь-яких клопотань сторін з процесуальних питань, беручи до уваги строки розгляду справи, дійшов висновку розглянути спір по суті у даному судовому засіданні.
У судовому засіданні 13.08.2020 оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
2. Аргументи сторін.
2.1. У позовній заяві ПрАТ Фірма Львів-Петроль обґрунтовує заявлені вимоги безпідставною відмовою Жовтанецької сільської ради у поновленні спірного Договору оренди на новий строк та невчасністю повідомлення про прийняте рішення.
Також, у позовній заяві Позивач зазначає про необґрунтованість інших заявлених вимог з тих підстав, що по-перше: Відповідач безпідставно вирішив припинити Спірний Договір, по-друге: під час дії Договору вирішив включити земельну ділянку, яка перебувала в оренді у Позивача, до переліку ділянок для підготовки лоту для продажу права оренди на аукціоні; по-третє: під час дії Договору, Сільською радою прийнято рішення, яким надано дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу спірної земельної ділянки без належних на це підстав та по-четверте: Відповідач на підставі незаконних вище прийнятих рішень затвердив технічну документацію із землеустрою щодо поділу спірної земельної ділянки та продаж права оренди на земельних торгах у формі аукціону.
2.2 . Відповідач - Жовтанецька сільська рада Кам`янка-бузького р-ну Львівської обл. заперечуючи проти позову вказує, що умовами спірного Договору передбачено передання земельної ділянки в оренду для будівництва АЗС. АЗС Позивачем не збудовано (будівництво навіть не розпочато). Крім того, істотною умовою Договору є орендна плата і строки її внесення. Так, починаючи із жовтня 2017 року по березень 2018 роки, Товариством не вносилась орендна плата взагалі.
Таким чином, Жовтанецька сільська рада вважає Орендаря таким, що належним чином не виконував обов`язки покладені на нього умовами спірного Договору.
Так, після отримання Відповідачем листа-повідомлення № 65 від 17.10.2018 про намір поновити договір на новий строк, спочатку листом від 23.10.2018 № 1697 повідомив Позивача про відмову у такому поновленні, а в подальшому, рішенням сесії сільської ради № 18 від 16.11.2018 відмовлено ПрАт Фірма Львів-Петроль у поновленні спірного Договору.
Додатково, Жовтанецька сільська рада зазначає, що шляхом поділу земельної ділянки площею 0,45 га, в 2019 році було сформовано нову земельну ділянку площею 0,4494 га з кадастровим номером 4622183300:04:003:0042. Поділ земельної ділянки площею 0,45 га був проведений через необхідність виділення з даної ділянки двох окремих ділянок на яких розміщенні опори лінії електропередач (10 кВ).
Формування земельної ділянки площею 0,4494 га з кадастровим номером 4622183300:04:003:0042, відбулося в 2019 році про що свідчать відомості зазначені у Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.
Всі ці дії, а також прийняті з цього приводу рішення сесії сільської ради, пов`язані з наміром Жовтанецької сільської ради продати право оренди земельної ділянки площею 0,4494 га, кадастровий номер ділянки 4622183300:04:003:0042, на земельних торгах у формі аукціону, що б дозволило забезпечити ефективне використання цієї ділянки.
3. Обставини справи.
3.1. Жовтанецькою сільською радою 24.01.2008 прийнято рішення № 11 Про затвердження проекту відведення земельної ділянки під будівництво АЗС та передачі її в оренду .
3.2. 31 січня 2008 року між Жовтанецькою сільською радою (Орендодавець) та закритим акціонерним товариством Фірма Львів-Петроль укладено Договір оренди землі (надалі - Договір) (Том 1, а.с. 53-56). За умовами цього Договору, Орендодавець на підставі рішення Жовтанецької сільської ради № 11 від 24.01.2008 надає, а Орендар приймає в строкове платне користування на умовах оренди земельну ділянку площею 0,45 га для будівництва та обслуговування автозаправної станції, яка розташована у с. Колоденці Жовтанецької сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області (ліворуч автодороги Львів-Луцьк) (п. 1 Договору).
Пунктом 5 Договору закріплено, що Договір укладено на 10 (десять) років. Після закінчення строку Договору Орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі Орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії Договору повідомити письмово Орендодавця про намір продовжити його дію.
Згідно з пунктом 11. Договору, Земельна ділянка передасться в оренду для будівництва АЗС.
Відповідно до пункту 34 Договору, такий набирає чинності після його державної реєстрації.
Договір зареєстровано у Кам`янка-Бузькому районному відділі Центру державного земельного кадастру Львівської регіональної філії, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 19.11.2008 за № 04:08:453:00217.
Невід`ємними частинами договору є: план або схема земельної ділянки; кадастровий план земельної ділянки з відображенням обмежень (обтяжень) у її використанні та встановлених земельних сервітутів; акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); акт приймання-передачі об`єкта оренди.
3.3. 23 січня 2018 року Жовтанецька сільська рада листом № 111 зверталась до ПрАТ Фірми Львів-Петроль в якому повідомила, що впродовж 10 років Орендарем земельної ділянки не збудовано АЗС площею 0,45 га, тому сільська рада не має намірів поновлювати спірний Договір. На підтвердження надіслання вказаного листа, Відповідачем подано копію квитанцію, яка не може бути належним доказом поштового надіслання саме цього листа, адже у такій не містить інформації про опис вкладення у надій лист.
3.4. Позивач, листом від 17.10.2018 №65 (Том 1, а.с. 106-107), повідомив Відповідача (вх. № 1340 від 19.10.2018) про намір поновити спірний Договір оренди землі на 10 років про, що прийняти відповідне рішення у строки передбачені ч. 5 ст. 33 Закону України Про оренду землі .
3.5. Сільська рада листом від 23.10.2018 № 1697 повідомила про відмову у поновленні Договору оренди землі від 31.01.2008.
3.6. Жовтанецька сільська рада 16.11.2018 рішенням № 18 Про розгляд листа ПрАТ Фірма Львів-Петроль (Том 1, а.с. 108) відмовила останньому у поновленні Договору оренди землі від 31.01.2008. Прийняте рішення мотивовано тим, що впродовж строку, на який було укладено зазначений вище договір оренди землі, будівництво АЗС на орендованій земельній ділянці не було проведене, що свідчить про невиконання орендарем умов використання земельної ділянки передбачених п. 11 Договору оренди землі від 31.01.2008, керуючись ст. 33 Закону України Про оренду землі , Законом України Про місцеве самоврядування в Україні.
3.7. Жовтанецька сільська рада рішенням № 21 від 20.04.2018 Про включення земельної ділянки до переліку ділянок для підготовки Лоту для продажу права оренди цієї ділянки на земельних торгах у формі аукціону та виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж даної ділянки в натурі (на місцевості) (Том 1, а.с. 148-149) вирішила припинити з 31.01.2018 Договір оренди землі укладений між сторонами у справі, на земельну ділянку площею 0,45 га кадастровий номер 4622183300:04:003:0007, призначену для будівництва АЗС; включити вказану вище земельну ділянку до переліку земельних ділянок для підготовки Лотів та продажу права оренди земельних ділянок на земельних торгах у формі аукціону; розробити технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж даної земельної ділянки площею 0,45 га в натурі.
3.8. Згідно з рішенням № 21 від 14.09.2018 Про внесення змін та доповнень до рішення за № 21 40 сесії VII скликання Жовтанецької сільської ради від 20.04.2018 Відповідач вніс зміни у пункт 2 та 3 резолютивної частини власного рішення, зокрема: 2. Включити до переліку земельних ділянок для підготовки Лотів для продажу права оренди земельних ділянок на земельних торгах у формі аукціону земельну ділянку орієнтовною площею 0,4000 га, що розташована за адресою: Львівська область, Кам`янка-Бузький район, село Колоденці (в межах населеного пункту), на території Жовтанецької сільської ради; категорії земель: землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення; цільове призначення: 12.08 для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій. 3. Надати дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки площею 0,4500 га, що розташована за адресою: Львівська область, Кам`янка-Бузький район, село Колоденці (в межах населеного пункту), на території Жовтанецької сільської ради, кадастровий номер земельної ділянки 4622183300:04:003:0007; категорії земель: землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення; цільове призначення: 12.08 для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій, з метою продажу права оренди земельної ділянки орієнтовною площею 0,4000 га (частина земельної ділянки 0,4500 га) на земельних торгах у формі аукціону.
3.9. Також, 08.02.2019 Жовтанецькою сільською радою прийнято рішення № 9 Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки та продаж права оренди на земельних торгах у формі аукціону . Згідно з вказаним рішенням, затверджено відповідну технічну документацію із поділу земельної ділянки 4622183300:04:003:0007 площею 0,45000 га на три земельні дялнки, а саме: - земельну ділянку площею 0,4494 га кадастровий номер 4622183300:04:003:0042; - земельну ділянку площею 0,0003 га кадастровий номер 4622183300:04:003:0043; - земельну ділянку площею 0,0003 га кадастровий номер 4622183300:04:003:0041, тощо.
3.10. Вважаючи незаконними вище вказані рішення Сільської ради, Товариство звернулось до суду із даним позовом для відновлення своїх невизнаних законних прав та інтересів, і просить суд скасувати оскаржені рішення Відповідача, поновити спірний Договір та визнати укладеною додаткову угоду.
4. Позиція суду.
4.1. Відповідно до статті 41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю. Право власності є непорушним.
4.2. Згідно з частинами другою та третьою статті 13 Цивільного кодексу України при здійсненні своїх прав особа зобов`язана утримуватися від дій, які могли б порушити права інших осіб, та не допускаються дії особи, що вчиняються з наміром завдати шкоди іншій особі, а також зловживання правом в інших формах.
У статті 11 ЦК України надано перелік підстав виникнення юридичних прав та обов`язків (юридичних фактів), які виникають як із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, так і з дій, що не передбачені такими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.
Однією з таких підстав є відповідно до пункту 1 частини другої статті 11 ЦК України договори та інші правочини.
Вказані обставини мають певний часовий проміжок дії, який має початок та закінчення.
У частині першій статті 251 ЦК України строк визначено як певний період у часі, зі спливом якого пов`язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Строк може бути визначено актами цивільного законодавства, правочином чи рішенням суду (частина третя статті 251 ЦК України ).
Загальні вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину, передбачені у статті 203 ЦК України .
4.3. У статті 792 ЦК України передбачено, що за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов`язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений договором строк у володіння та користування за плату.
Відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються спеціальним законом.
На час підписання Договору оренди землі, 31 січня 2008 року, частина друга статті 124 ЗК України передбачала, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, здійснюється за договором оренди між власником земельної ділянки і орендарем. У частині другій статті 125 ЗК України вказано, що право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації.
Вимога про те, що право оренди землі оформляється договором, який реєструється відповідно до закону , передбачена у частині другій статті 126 ЗК України .
Спеціальним законом , що регулює спірні правовідносини, є Закон України Про оренду землі (надалі - Закон № 161-XIV ) у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин.
У статті 13 Закону № 161-XIV надано визначення договору оренди землі. Договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Договір оренди землі укладається у письмовій формі і за бажанням однієї зі сторін може бути посвідчений нотаріально (стаття 14 цього Закону № 161-XIV .
Згідно із статтею 18 названого Закону договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації.
Статтею 20 Закону № 161-XIV передбачено, що укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації. Державна реєстрація договорів оренди землі проводиться у порядку, встановленому законом.
Права й обов`язки, на досягнення яких було спрямоване волевиявлення учасників при укладенні договору оренди земельної ділянки, набуваються лише після його державної реєстрації, як передбачено статями 18 , 20 Закону № 161-XIV , у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин.
Отже, для визначення початку перебігу та закінчення строку дії саме цього договору має значення не момент його підписання, а момент вчинення реєстраційних дій, тобто внесення до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень як єдиної державної інформаційної системи, яка містить відомості про речові права на нерухоме майно, їх обтяження, суб`єктів речових прав, технічні характеристики об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд тощо), кадастровий план земельної ділянки, а також відомості про правочини, вчинені щодо таких об`єктів нерухомого майна, з якими закон пов`язує набрання чинності договору, а саме можливість реалізації сторонами своїх суб`єктивних прав та обов`язків.
Так, суд погоджується із доводами Позивача, які спростовують одночасно заперечення Відповідача, про те, що спірний Договір оренди землі від 31.01.2008, у зв`язку із здійсненням державної реєстрації 19.11.2008 набрав чинності саме із цієї дати і дії протягом 10 років з 19.11.2008.
Аналогічних правових висновків у подібних правовідносинах дійшла Велика Палата Верховного Суду у постанові від 15.01.2020 у справі № 322/1178/17.
4.4. Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Згідно з ч. 1 ст. 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Частиною 1 статті 16 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.
Статтею 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковим до виконання на відповідній території. Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради (ч. 5 ст. 16 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні ).
Частиною 3 статті 24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Відповідно до статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються, зокрема, вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Згідно частини 1 статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
У справі Steel and others v. The United Kingdom Європейський суд з прав людини наголосив, що Конвенція вимагає, щоб усе право, чи то писане, чи неписане, було достатньо чітким, аби дати змогу громадянинові, якщо виникне потреба, з належною порадою, передбачати певною мірою за певних обставин наслідки, що може спричинити певна дія.
4.5. З огляду на викладене, господарський суд вважає за необхідне застосовувати правові норми та судову практику таким чином, яким вона є найбільш очевидною та передбачуваною для учасників цивільного обороту в Україні.
Так, при розгляді даної справи судом з`ясовано, що Жовтанецька сільська рада, невірно встановивши закінчення строку дії Договору оренди землі від 31.01.2008, спочатку прийняла власне рішення № 21 від 20.04.2018 Про включення земельної ділянки до переліку ділянок для підготовки Лоту для продажу права оренди цієї ділянки на земельних торгах у формі аукціону та виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж даної ділянки в натурі (на місцевості) (Том 1, а.с. 148-149) вирішивши припинити з 31.01.2018 Договір оренди землі укладений між сторонами у справі, на земельну ділянку площею 0,45 га кадастровий номер 4622183300:04:003:0007, призначену для будівництва АЗС; включити вказану вище земельну ділянку до переліку земельних ділянок для підготовки Лотів та продажу права оренди земельних ділянок на земельних торгах у формі аукціону; розробити технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж даної земельної ділянки площею 0,45 га в натурі.
У подальшому, згідно з рішенням № 21 від 14.09.2018 Про внесення змін та доповнень до рішення за № 21 40 сесії VII скликання Жовтанецької сільської ради від 20.04.2018 Відповідач вніс зміни у пункт 2 та 3 резолютивної частини власного рішення, зокрема: 2. Включити до переліку земельних ділянок для підготовки Лотів для продажу права оренди земельних ділянок на земельних торгах у формі аукціону земельну ділянку орієнтовною площею 0,4000 га, що розташована за адресою: Львівська область, Кам`янка-Бузький район, село Колоденці (в межах населеного пункту), на території Жовтанецької сільської ради; категорії земель: землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення; цільове призначення: 12.08 для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій. 3. Надати дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки площею 0,4500 га, що розташована за адресою: Львівська область, Кам`янка-Бузький район, село Колоденці (в межах населеного пункту), на території Жовтанецької сільської ради, кадастровий номер земельної ділянки 4622183300:04:003:0007; категорії земель: землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення; цільове призначення: 12.08 для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій, з метою продажу права оренди земельної ділянки орієнтовною площею 0,4000 га (частина земельної ділянки 0,4500 га) на земельних торгах у формі аукціону.
Так, як встановлено із матеріалів справи, ще до закінчення строку дії спірного Договору, Відповідач як орган місцевого самоврядування та власник наданої в оренду земельної ділянки, прийнявши вищевказані рішення порушив законне право користування Позивача - Орендаря за Договором, наданою останньому земельною ділянкою площею 0,45 га кадастровий номер 4622183300:04:003:0007.
4.6. Як зазначив Конституційний Суд України у своєму Рішенні від 16.04.2009 у справі № 1-9/2009, в Основному Законі України передбачено форми та засоби реалізації права територіальних громад на місцеве самоврядування і вказано, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території (частина перша статті 144). На основі цього положення Конституції України в Законі визначено, що у формі рішень рада приймає нормативні та інші акти (частина перша статті 59). Проаналізувавши функції і повноваження органів місцевого самоврядування, врегульовані Конституцією України та іншими законами України, Конституційний Суд України дійшов висновку, що органи місцевого самоврядування, вирішуючи питання місцевого значення, представляючи спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, приймають нормативні та ненормативні акти. До нормативних належать акти, які встановлюють, змінюють чи припиняють норми права, мають локальний характер, розраховані на широке коло осіб та застосовуються неодноразово, а ненормативні акти передбачають конкретні приписи, звернені до окремого суб`єкта чи юридичної особи, застосовуються одноразово і після реалізації вичерпують свою дію.
Згідно п. 5 Рішення Конституційного Суду України від 16.04.2009 у справі № 1-9/2009, в Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність (стаття 3). Органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами (стаття 74 Закону). Таким чином, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб`єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є гарантією стабільності суспільних відносин між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення.
В аспекті конституційного подання положення частини другої статті 19, статті 144 Конституції України, статті 25, частин першої, десятої статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні (з наступними змінами) стосовно права органу місцевого самоврядування скасовувати свої раніше прийняті рішення та вносити до них зміни необхідно розуміти так, що орган місцевого самоврядування має право приймати рішення, вносити до них зміни та/чи скасовувати їх на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (п. 1 резолютивної частини Рішення Конституційного Суду України від 16.04.2009 у справі № 1-9/2009).
4.7. У рішенні Конституційного Суду України зазначено, що органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб`єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. У даному випадку між Сторонами виникли відповідні правовідносини і Позивач заперечує щодо їх зміни чи припинення, що стосується користування отриманою на підставі Договору земельною ділянкою площею 0,45 га.
Слід також зазначити, що спірні рішення Жовтанецької сільської ради № 21 від 20.04.2019 та № 21 від 14.09.2018 містить помилкові твердження, якими обґрунтовано підстави їх прийняття, зокрема, вказано про : - настання факту закінчення строку Договору оренди землі з 31.01.2018, - не звернення із заявою про поновлення строку дії Договору, - не проведення будівництва АЗС, тощо.
4.8. Як передбачено частиною 10 статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
Згідно з ч. 1 ст. 21 Цивільного кодексу України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Статтею 5 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що здійснюючи правосуддя, господарський суд захищає права та інтереси фізичних і юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором. У випадку, якщо закон або договір не визначають ефективного способу захисту порушеного права чи інтересу особи, яка звернулася до суду, суд відповідно до викладеної в позові вимоги такої особи може визначити у своєму рішенні такий спосіб захисту, який не суперечить закону.
4.9. Таким чином, суд розглянувши заявлені вимоги Позивача про визнання незаконними та скасування рішень Жовтанецької сільської ради № 21 від 20.04.2019 та № 21 від 14.09.2018, дійшов висновку, що заявлені вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Аналогічна правова позиція наведена у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 10.07.2018 у справі №914/1389/17.
4.10. Розглянувши заявлені вимоги про визнання недійсним та скасування рішення Відповідача № 18 від 16.11.2018, які доцільно розглядати у сукупності з вимогами про поновлення Договору оренди землі від 31.01.2008 поновленим, а Додаткової угоди № 1 укладеною, адже задоволення першої вимоги, впливає на задоволення інших, дійшов наступних висновків.
4.11. За змістом частини 2 статті 792 Цивільного кодексу України відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом.
Законом № 161-XIV визначено умови укладення, зміни, припинення і поновлення договору оренди землі, а статтею 13 передбачено, що договором оренди землі є договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Статтею 33 Закону № 161-XIV регламентовано поновлення договору оренди землі на новий строк як у випадку реалізації переважного права орендаря перед іншими особами (частини 1 - 5 цієї норми), так і у випадку, коли орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди (частина 6 цієї норми).
Так, по закінченню строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов`язки за умовами договору, має переважне право перед іншими особами на укладення договору оренди землі на новий строк (поновлення договору оренди землі) (ч. 1). Орендар, який має намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк, зобов`язаний повідомити про це орендодавця до спливу строку договору оренди землі у строк, встановлений цим договором, але не пізніше ніж за місяць до спливу строку договору оренди землі. У разі смерті орендодавця до спливу строку дії договору оренди землі орендар, який має намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк, зобов`язаний повідомити про це спадкоємця земельної ділянки протягом місяця з дня, коли йому стало відомо про перехід права власності на земельну ділянку (ч. 2). До листа-повідомлення про поновлення договору оренди землі орендар додає проект додаткової угоди (ч. 3). При поновленні договору оренди землі його умови можуть бути змінені за згодою сторін. У разі недосягнення домовленості щодо орендної плати та інших істотних умов договору переважне право орендаря на укладення договору оренди землі припиняється (ч. 4). Орендодавець у місячний термін розглядає надісланий орендарем лист-повідомлення з проектом додаткової угоди, перевіряє його на відповідність вимогам закону, узгоджує з орендарем (за необхідності) істотні умови договору і, за відсутності заперечень, приймає рішення про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної та комунальної власності), укладає з орендарем додаткову угоду про поновлення договору оренди землі. За наявності заперечень орендодавця щодо поновлення договору оренди землі орендарю направляється лист-повідомлення про прийняте орендодавцем рішення (ч. 5). Вказані положення Закону, чинні на час виникнення спірних правовідносин.
4.12. Як зазначає Верховний Суд у постанові від 10.09.2018 у справі № 920/739/17, абз. 2, 3 п. 5.2. постанови, аналіз наведених норм матеріального права дає підстави для висновку, що для застосування положень частини 1 статті 33 Закону України Про оренду землі та визнання за орендарем переважного права на поновлення договору оренди необхідно встановити такі юридичні факти: орендар належним чином виконує свої обов`язки за договором; орендар до спливу строку договору повідомив орендодавця у встановлені строки про свій намір скористатися переважним правом укладення договору на новий строк; до листа-повідомлення орендар додав проект додаткової угоди; орендодавець протягом місяця не повідомив орендаря про наявність заперечень і своє рішення.
Орендодавець у місячний термін розглядає надісланий орендарем лист-повідомлення із проектом додаткової угоди, перевіряє його на відповідність вимогам закону, узгоджує з орендарем (за необхідності) істотні умови договору і, за відсутності заперечень, приймає рішення про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної та комунальної власності), укладає з орендарем додаткову угоду про поновлення договору оренди землі. За наявності заперечень орендодавця щодо поновлення договору оренди землі орендарю направляється лист-повідомлення про прийняте орендодавцем рішення (частина 5 статті 33 Закону України Про оренду землі ).
4.13. Як з`ясовано судом, Відповідач отримавши від Позивача лист-повідомлення від 17.10.2018 № 65 (Том 1, а.с. 106-107) про намір поновити спірний Договір оренди землі на 10 років про, листом від 23.10.2018 № 1697 повідомив про відмову у поновленні Договору оренди землі від 31.01.2008.
Оскаржене рішення № 18 про відмову у поновленні Договору оренди землі від 31.01.2018 прийняв 16.11.2018, та як вказує Позивач, з чим погодився і суд, адже протилежного не підтверджено Відповідачем, у передбачений ч. 5 ст. 33 Законом № 161-XIV місячний строк з моменту отримання листа ПрАТ Фірма Львів-Петроль від 17.10.2018 не направив відправнику лист-повідомлення про заперечення із прийнятим рішенням. А надіслання окремого листа заперечення, без прийнятого рішення не є належним виконання вимог передбачених законом.
Згідно з чинним на час укладеннями Договору положеннями ст. 15 Закону № 161-XIV, Істотними умовами договору оренди землі є: об`єкт оренди (місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату; умови використання та цільове призначення земельної ділянки, яка передається в оренду; умови збереження стану об`єкта оренди; умови і строки передачі земельної ділянки орендарю; умови повернення земельної ділянки орендодавцеві; існуючі обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки; визначення сторони, яка несе ризик випадкового пошкодження або знищення об`єкта оренди чи його частини; відповідальність сторін.
Як вказує Відповідач у мотивації оскаржуваного рішення, Позивач впродовж строку, на який було укладено зазначений вище договір оренди землі, будівництва АЗС на орендованій земельній ділянці не провів, що свідчить про невиконання орендарем умов використання земельної ділянки передбачених п. 11 Договору оренди землі від 31.01.2008.
Позивач заперечуючи проти вказаних обставин, вказує, що ним хоч і не збудовано АЗС, про те не порушено даної істотної умови Договору, адже вказаними положеннями не встановлено обов`язку здійснити відповідне будівництво впродовж 10 років (дії договору чи продовж якогось іншого періоду часу). Більше того, Позивач вказує, що на виконання вказаних умов Договору, ним проведено підготовчі роботи з будівництва АЗС, зокрема виготовлено технічну документацію, робочі проекти, тощо.
Так, суд частково погоджується із доводами Товариства, та вказує, що Сільська рада по перше: необґрунтовано прийняла спірне рішення мотивуючи це невиконанням умов п. 11 Договору, по-друге: приймаючи оскаржене рішення, надіслала таке Позивачу не у строки передбачені законом. Доводи Жовтанецької сільської ради, на підтвердження істотного порушення договору в частиі несплати орендної плати за вказані вище періоди судом не оцінюються, адже такі не бути підставами прийняття оскарженого рішення від 16.11.2018 № 18.
У постанові від 06.12.2018 у справі № 910/18875/17 Верховний Суд зробив наступні висновки: Крім того, колегія суддів враховує, що в постановах Верховного Суду України від 11.11.2014 року по справі № 3-167гс14, від 21.01.2015 року по справі № 3-211гс14, та в постанові Верховного Суду від 20.03.2018 по справі № 909/631/16 був викладений правовий висновок, що за змістом частини 1 статті 24 Закону України "Про оренду землі" орендодавець має право, зокрема, вимагати від орендаря використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з договором оренди і, за висновками судів, підставою для розірвання договору оренди земельної ділянки є саме використання орендарем землі не за цільовим призначенням, а не той факт, що будівельні роботи не було розпочато .
За таких обставин, суд розглянувши заявлені вимоги, дійшов висновку, що такі є обґрунтованими, а саме: оскаржене рішення сільської ради № 18 від 16.11.2018, яке прийняте з порушенням норм законодавства підлягає скасуванню у судовому порядку, Договір оренди землі від 31.01.2008 підлягає поновленню за рішенням суду, а Додаткова угода № 1 укладеною, у тексті наданому для погодження.
4.14. Щодо вимоги про визнання недійсним та скасування рішення Жовтанецької сільської ради від 08.02.2019 № 9, суд вказує, що така вимога також підлягає задоволенню, адже відповідне рішення прийнято на підставі незаконних рішень ради, які як встановлено вище судом прийняті з порушенням норм закону та підлягають скасуванню, а відтак, прийняте рішення орган місцевого самоврядування на підставі незаконного рішення є теж незаконним та підлягає скасуванню.
Також, слід зазначити, що Велика Палата Верховного Суду у постанові від 29.05.2019 у справі № 367/2022/15-ц зробила наступні висновки: Формування земельних ділянок їх володільцем, зокрема внаслідок поділу та/або об`єднання, з присвоєнням їм кадастрових номерів, зміною інших характеристик не впливає на можливість захисту права власності чи інших майнових прав у визначений цивільним законодавством спосіб .
4.15. Відповідно до статей 73, 74, 81 Господарського процесуального кодексу України, доказами у справі є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність чи відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Учасник справи у разі неможливості самостійно надати докази вправі подати клопотання про витребування доказів судом. У разі задоволення клопотання суд своєю ухвалою витребовує відповідні докази.
Зазначені вище норми процесуального закону спрямовані на реалізацію статті 13 Господарського процесуального кодексу України. Згідно з положеннями цієї статті судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
5. Судові витрати
5.1. Пунктом 2 частини першої та пунктом 2 частини четвертої статті 129 Господарського процесуального кодексу України встановлено, судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Відтак, з Відповідача підлягає до стягнення 11'526,00 грн на користь Позивача.
Керуючись ст.ст. 2, 4, 5, 10, 12, 13, 20, 45, 73, 74, 75, 76, 79, 123, 129, 231, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241, пунктом 4 розділу Х Прикінцевих положень Господарського процесуального кодексу України, суд
У Х В А Л И В:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати незаконним та скасувати Рішення Жовтанецької сільської ради від 16.11.2018 № 18 Про розгляд листа ПрАТ Фірма Львів-Петроль .
3. Визнати Договір оренди земельної ділянки поновленим, а Додаткову угоду - до Договору оренди землі від 31 січня 2008 року, зареєстрованого в Кам`янка-Бузькому районному відділі ЦДЗК ЛРФ, про що в Державному реєстрі земель вчинено запис від 19 11 2008 року за № 04:08:453:00217 укладеною.
ДОДАТКОВА УГОДА № 1
до Договору оренди земельної ділянки від 31 січня 2008 року, зареєстрованого в Кам`янка-Бузькому районному відділі ЦДЗК ЛРФ, про що в Державному реєстрі земель вчинено запис
від 19.11.2008 за № 04:08:453:00217
с. Жовтанці ___
Жовтанецька сільська рада, код ЄДРПОУ 04374039, що знаходиться за адресою: 80431, Львівська обл., Кам`янка-Бузький р-н, с. Жовтанщ, вул. Львівська, 2, в особі сільського голови Деркача Ярослава Степановича, який діє на підставі Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , з одного боку, та
приватне акціонерне товариство Фірма Львів-Петроль , код ЄДРПОУ 03482596, що знаходиться за поштовою (фактичною) адресою 79049, м. Львів, пр. Червоної Калини, 62-а, в особі директора Товариства Мороза Ігоря Богдановича, який діє на підставі Статуту Товариства, з другого боку, надалі іменовані Сторонами , відповідно до ст. 33 Закону України Про оренду землі , щодо переважного права Орендаря на право оренди землі, відповідно до п. 5 Договору оренди земельної ділянки від 31 січня 2008 року, зареєстрованого в Кам`янка-Бузькому районному відділі ЦДЗК ЛРФ, про що в Державному реєстрі земель вчинено запис від 19.11.2008 року за № 04:08:453:00217, уклали Додаткову Угоду № 1 до Договору оренди земельної ділянки від 31.01. 2008 про наступне:
1. У зв`язку з тим, що Орендар має переважне право на поновлення Договору від 31.01.2008 оренди земельної ділянки загальною площею 0,45 га, кадастровий номер 4622183300:04:003:0007, яка знаходиться за адресою: Львівська область, Кам`янка-Бузький район, с. Колоденці Жовтанецької с/р (ліворуч автодороги Львів-Луцьк), Сторони вирішили продовжити дію Договору оренди земельної ділянки від 31 січня 2008 року на той самий строк - на 10 (десять) років, та на тих самих умовах.
2. У зв`язку зі зміною найменування Орендаря з Закритого акціонерного товариства Фірма Львів-Петроль (ЗАТ Фірма Львів-Петроль ) та Публічного акцінерного товариства Фірма Львів-Петроль (ПАТ Фірма Львів-Петроль ) на Приватне акціонерне товариство Фірма Львів-Петроль (ПрАТ Фірма Львів-Петроль ) Сторони домовились в тексті Договору, а також в усіх додатках та додаткових угодах до нього, Закрите акціонерне товариство Фірма Львів-Петроль (ЗАТ Фірма Львів-Петроль ) читати як Приватне акціонерне товариство Фірма Львів-Петроль (ПрАТ Фірма Львів-Петроль ). Усі інші умови Договору залишаються незмінними і Сторони підтверджують по них свої зобов`язання.
3. Додаткова угода № 1 набирає чинності з моменту її підписання Сторонами. Речове право оренди підлягає обов`язковій державній реєстрації у порядку, визначеному Законом.
4. Додаткова угода № 1 складена у трьох оригінальних примірниках, кожен з яких має однакову юридичну силу і є невід`ємною частиною Договору від 31 січня 2008 року, зареєстрованого в Кам`янка-Бузькому районному відділі ЦДЗК ЛРФ, про що в Державному реєстрі земель вчинено запис від 19.11.2008 за № 04:08:453:00217, по одному для кожної зі Сторін та для органу, який проводить державну реєстрацію речових прав.
Реквізити та підписи Сторін:
Орендодавець Жовтанецька сільська рада Юридична адреса: 80431, Львівська обл., Кам`янка-Бузький р-н, с. Жовтанці, вул. Львівська, 2 Код ЄДРПОУ 04374039
4. Визнати незаконним та скасувати Рішення 40 сесії VІІ скликання Жовтанецької сільської ради № 21 від 20.04.2018 Про включення земельної ділянки до переліку ділянок для підготовки лоту для продажу права оренди цієї ділянки на земельних торгах у формі аукціону та виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж даної ділянки в натурі (на місцевості) .
5. Визнати незаконним та скасувати Рішення 46 сесії VІІ скликання Жовтанецької сільської ради № 21 від 14.09.2018 Про внесення змін та доповнень до рішення за № 21 40 сесії VІІ скликання Жовтанецької сільської ради від 20.04.2018 .
6. Визнати незаконним та скасувати Рішення 54 сесії VІІ скликання Жовтанецької сільської ради № 9 від 08.02.2019 Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки та продаж права оренди на земельних торгах у формі аукціону .
7. Стягнути з Жовтанецької сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області (80431, Львівська область, Кам`янка-Бузький район, село Жовтанці, вулиця Львівська, будинок 2; ідентифікаційний код 04374039) на користь приватного акціонерного товариства Фірма Львів-Петроль (79000, місто Львів, вулиця Листопадового Чину, будинок 8; ідентифікаційний код 03482596) 11'526,00 грн відшкодування витрат на оплату судового збору.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Рішення господарського суду може бути оскаржено в порядку, визначеному розділом IV Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст рішення складено 20.08.2020.
Суддя В.П. Трускавецький
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 13.08.2020 |
Оприлюднено | 25.08.2020 |
Номер документу | 91091596 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні