Постанова
від 10.12.2008 по справі 2-а-5668/08
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2-а-5668/08

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 грудня 2008 року м. Чернігів

Чернігівський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого судді - Д' яков а В.І. розглянувши у письмовом у провадженні справу за адмі ністративним позовом ОСОБ А_1 до Управління Пенсійног о фонду України в Деснянсько му районі м. Чернігова про зоб ов' язання здійснити перера хунок пенсії,

ВСТАНОВИВ:

12.11.2008р. позивач звернувся д о суду з адміністративним по зовом до Управління Пенсійно го фонду України в Деснянськ ому районі м. Чернігова і прос ить зобов' язати відповідач а нарахувати на його користь недоплачену щомісячну держа вну соціальну допомогу, як ди тині війни за 2006-2007 роки.

Свої вимоги обгрунтовує ти м, що відповідно до Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни» він відноситься до осіб, які є дітьми війни, а т ому має право на державну соц іальну підтримку у вигляді щ омісячної доплати до пенсії (щомісячного довічного утрим ання чи державної соціальної допомоги), в розмірі 30 відсотк ів мінімальної пенсії за вік ом. Але, всупереч того, що держ авні соціальні гарантії дітя м війни, встановлені цим Зако ном, не можуть бути обмежені ч и скасовані іншими нормативн о-правовими актами, розмір пе нсії в 2006-2007 p.p. щомісячно протипр авно не підвищувався.

В судове засідання позивач не з' явився, про час та місце розгляду справи належно пов ідомлений, заяви про перенес ення розгляду справи не наді йшло, в позовній заяві просив слухати справу у його відсут ність.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, в письмових запереченнях позов не визнає та просить в й ого задоволенні відмовити, а також просить розглядати сп раву без участі представника відповідача.

За таких обставин суд вважа є за можливе розглянути спір по суті у письмовому провадж енні на підставі наявних у сп раві доказів.

Дослідивши матеріали спра ви суд вважає наступне.

Відповідно до частини 1 ста тті 71 КАС України кожна сторон а повинна довести ті обстави ни, на яких грунтуються її вим оги та заперечення, крім випа дків, встановлених статтею 72 ц ього Кодексу.

На думку суду позивачем дов едено ті обставини на яких гр унтуються його вимоги про зо бов' язання нарахувати на йо го користь недоплачену як ди тині війни щомісячну державн у соціальну допомогу, а відпо відачем не доказана правомір ність своїх дій.

Згідно ст. 1 Закону України « Про соціальний захист дітей війни» дитиною війни є особа , яка є громадянином України т а якій на час закінчення (2 вер есня 1945 року) Другої світової в ійни було менше 18 років.

Позивач народився ІНФОРМ АЦІЯ_1 року і є дитиною війни в розумінні Закону України « Про соціальний захист дітей війни», що підтверджується п освідченням та не заперечуєт ься відповідачем.

Відповідно до Закону Украї ни «Про внесення змін до Зако ну України «Про державний бю джет України на 2006 рік» від 19.01.2006 р. до статті 110 Закону України « Про державний бюджет України на 2006 рік» було внесено зміни, якими установлено, що пільги , дітям війни, передбачені абз ацом сьомим статті 5 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни», впроваджуєтьс я з 1 січня 2006 року, а статтею 6, - у 2006 році поетапно, за результат ами виконання бюджету у перш ому півріччі, у порядку, визна ченому Кабінетом Міністрів У країни за погодженням з Комі тетом Верховної Ради України з питань бюджету».

Згідно п. 12 ст. 71 Закону Україн и «Про Державний бюджет Укра їни на 2007 рік» від 19 грудня 2006 рок у з метою приведення окремих норм законів у відповідніст ь із цим законом, зупинено на 2 007 рік дію ст. 6 Закону України « Про соціальний захист дітей війни» з урахуванням ст. 111 цьо го закону.

Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року , було визнано такими, що не ві дповідають Конституції Укра їни (є неконституційними), так і положення Закону України « Про Державний бюджет України на 2007 рік», як п. 12 ст. 71, яким зупин ено на 2007 рік дію статті 6 Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни», з урахуван ням статті 111 цього закону.

Відповідно до п. п. 3 п. 7 Рішенн я Конституційного Суду Украї ни від 09 липня 2007 року, положенн я статей, які визнані неконст итуційними, втрачають чинніс ть з дня ухвалення Конституц ійним Судом України цього рі шення - тобто з 09 липня 2007 року бу ло скасовано зупинення дії с т. 6 Закону України «Про соціал ьний захист дітей війни» (щод о підвищення дітям війни пен сії на 30 відсотків мінімально ї пенсії за віком) та виплату п ідвищення до пенсії (відпові дно до ст. 111 Закону України «Пр о Державний бюджет України н а 2007 рік») дітям війни, які є інв алідами, у розмірі 50 відсотків від розміру надбавки, встано вленої для учасників війни, т ому суд вважає, що слід підвищ ити розмір пенсії ОСОБА_1 на 30 % мінімальної пенсії за ві ком.

Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» від 18 листопада 2004 року, дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове у тримання чи державна соціаль на допомога, що виплачуються замість пенсії підвищуються на 30 відсотків мінімальної пе нсії за віком.

Відповідно до ст. 22 Конститу ції України конституційні пр ава і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних зако нів не допускається звуження змісту або обсягу існуючих п рав і свобод.

Згідно з ч.2 ст. 3 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни» державні соціальн і гарантії дітям війни, встан овлені цим законом, не можуть бути обмежені або скасовані іншими нормативно-правовими актами.

Саме тому суд дійшов виснов ку про неприпустимість при в становленні розміру державн ої соціальної підтримки діте й війни виходити з положень З аконів України про Державний бюджет України на 2006, 2007 роки, як ими виплата державної соціал ьної підтримки передбачена у значно менших розмірах, оскі льки Конституція України має вищу юридичну силу порівнян о з іншими Законами України.

Безпідставними є посиланн я відповідача на відсутність коштів щодо забезпечення ви плати зазначених пенсій у та ких розмірах, оскільки орган и державної влади не можуть п осилатись на відсутність кош тів як на причину невиконанн я своїх зобов' язань, які вст ановлені ст. 46 Конституції Укр аїни та ст. 6 Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни» щодо визначення розмір у та виплати пенсій.

Посилання відповідача на в ідсутність затвердженої вел ичини мінімальної пенсії за віком - також є безпідставним и, оскільки захист порушеног о права позивача не може зале жати від невиконання державн ими органами покладених на н их обов' язків.

Статтею 99 ч.2 КАС України вста новлено річний строк звернен ня до адміністративного суду , якщо не встановлено інше, обч ислюється з дня, коли особа ді зналась або повинна була діз натися про порушення своїх п рав, свобод чи інтересів. Для з ахисту прав, свобод та інтере сів особи цим кодексом та інш ими законами можуть встановл юватися інші строки для звер нення до адміністративного с уду, які, якщо не встановлено і нше, обчислюються з дня, коли о соба дізналася або повинна б ула дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтерес ів.

Позивач не підтвердив пова жність причин пропущення стр оку, оскільки з моменту випла ти пенсії без урахування її п ідвищення він повинен був ді знатись про порушення свого права.

Відповідно до ст. 100 КАС Украї ни пропущення строку звернен ня до адміністративного суду є підставою для відмови у зад оволенні адміністративного позову, якщо на цьому наполяг ає одна із сторін.

Тому позивачу слід відмови ти в частині стягнення щоміс ячної державної соціальної д опомоги за 2006 - по 12.11.2007 роки.

Відповідно ч. 2 ст. 11 КАС Украї ни суд може вийти за межі позо вних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного зах исту прав, свобод та інтересі в сторін чи третіх осіб, про за хист яких вони просять.

Суд вважає за необхідне зоб ов' язати Управління Пенсій ного фонду України в Деснянс ькому районі м. Чернігова про вести перерахунок пенсії О СОБА_1 на 30 відсотків мінімал ьної пенсії за віком, встанов леної Законом України «Про с оціальний захист дітей війни » з 12.11.2007 р. по 31.12.2007 р. та забезпечит и її виплату.

Відповідно до ст. 94 Кодексу а дміністративного судочинст ва України якщо судове рішен ня ухвалено на користь сторо ни, яка не є суб' єктом владни х повноважень, суд присуджує всі здійснені ним документа льно підтверджені судові вит рати з Державного бюджету Ук раїни.

Керуючись статтями 160-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити част ково.

Зобов' язати Управління П енсійного фонду України в Де снянському районі м. Черніго ва провести ОСОБА_1 перера хунок пенсії з урахуванням ї ї підвищення на 30 % мінімально ї пенсії за віком, встановлен ої ст. 6 Законом України «Про с оціальний захист дітей війни » з 12.11.2007р. по 31.12.2007р. та забезпечит и її виплату.

Стягнути з Державного бюд жету України на користь ОСО БА_1 3 грн. 40 коп. судових витра т.

В іншій частині позовних ви мог - відмовити.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо заяву п ро апеляційне оскарження бул о подано, але апеляційна скар га не була подана у встановле ний строк, постанова набирає законної сили після закінче ння цього строку. У разі подан ня апеляційної скарги постан ова, якщо її не скасовано, наби рає законної сили після закі нчення апеляційного розгляд у справи.

Постанова може бути оскар жена до Київського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез суд першої інстанції, як ий ухвалив постанову. Заява п ро апеляційне оскарження под ається протягом 10 днів з дня с кладення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом 20-ти д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження. Апеляц ійна скарга може бути подана без попереднього подання за яви про апеляційне оскарженн я, якщо скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення.

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.12.2008
Оприлюднено08.07.2010
Номер документу9109330
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-5668/08

Ухвала від 14.01.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Шаповалова Тетяна Михайлівна

Ухвала від 26.12.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Шаповалова Тетяна Михайлівна

Ухвала від 12.12.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Шаповалова Тетяна Михайлівна

Ухвала від 12.12.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Шаповалова Тетяна Михайлівна

Постанова від 12.05.2008

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Літвин Олексій Терентійович

Постанова від 10.12.2008

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

Постанова від 18.12.2008

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Боймиструк С.В.

Постанова від 13.08.2009

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Большакова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні