Постанова
від 05.12.2008 по справі 2-а-5311/08
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2-а-5311/08

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 грудня 2008 року м. Чернігів

Чернігівський окружний ад міністративний суд у складі: головуючого судді - Д' якова В.І. розглянувши у письмовому провадженні справу за адмін істративним позовом ОСОБА _1 до Управління Пенсійного фонду України в Деснянськом у районі м. Чернігова про зобо в' язання здійснити перерах унок пенсії,

ВСТАНОВИВ:

10.11.2008р. позивач звернувся д о суду з адміністративним по зовом до Управління Пенсійно го фонду України в Деснянськ ому районі м. Чернігова і прос ить зобов' язати відповідач а нарахувати на його користь недоплачену щомісячну держа вну соціальну допомогу, як ди тині війни за 2006-2007 роки.

Свої вимоги обгрунтовує ти м, що відповідно до Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни» він відноситься до осіб, які є дітьми війни, а т ому має право на державну соц іальну підтримку у вигляді щ омісячної доплати до пенсії (щомісячного довічного утрим ання чи державної соціальної допомоги), в розмірі 30 відсотк ів мінімальної пенсії за вік ом. Але, всупереч того, що держ авні соціальні гарантії дітя м війни, встановлені цим Зако ном, не можуть бути обмежені ч и скасовані іншими нормативн о-правовими актами, розмір пе нсії в 2006-2007 p.p. щомісячно протипр авно не підвищувався.

В судове засідання позивач не з' явився, про час та місце розгляду справи належно пов ідомлений, заяви про перенес ення розгляду справи не наді йшло, в позовній заяві просив слухати справу у його відсут ність.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, в письмових запереченнях позов не визнає та просить в й ого задоволенні відмовити, а також просить розглядати сп раву без участі представника відповідача.

За таких обставин суд вважа є за можливе розглянути спір по суті у письмовому провадж енні на підставі наявних у сп раві доказів.

Дослідивши матеріали спра ви суд вважає наступне.

Відповідно до частини 1 ста тті 71 КАС України кожна сторон а повинна довести ті обстави ни, на яких грунтуються її вим оги та заперечення, крім випа дків, встановлених статтею 72 ц ього Кодексу.

На думку суду позивачем дов едено ті обставини на яких гр унтуються його вимоги про зо бов' язання нарахувати на йо го користь недоплачену як ди тині війни щомісячну державн у соціальну допомогу, а відпо відачем не доказана правомір ність своїх дій.

Згідно ст. 1 Закону України «Про соціальний захист діте й війни» дитиною війни є особ а, яка є громадянином України та якій на час закінчення (2 ве ресня 1945 року) Другої світової війни було менше 18 років.

Позивач народився ІНФО РМАЦІЯ_1 року і є дитиною вій ни в розумінні Закону Україн и «Про соціальний захист діт ей війни», що підтверджуєтьс я посвідченням та не запереч ується відповідачем.

Відповідно до Закону Украї ни «Про внесення змін до Зако ну України «Про державний бю джет України на 2006 рік» від 19.01.2006 р. до статті ПО Закону України «Про державний бюджет Украї ни на 2006 рік» було внесено змін и, якими установлено, що пільг и, дітям війни, передбачені аб зацом сьомим статті 5 Закону У країни «Про соціальний захис т дітей війни», впроваджуєть ся з 1 січня 2006 року, а статтею 6, - у 2006 році поетапно, за результат ами виконання бюджету у перш ому півріччі, у порядку, визна ченому Кабінетом Міністрів У країни за погодженням з Комі тетом Верховної Ради України з питань бюджету».

Згідно п. 12 ст. 71 Закону Україн и «Про Державний бюджет Укра їни на 2007 рік» від 19 грудня 2006 рок у з метою приведення окремих норм законів у відповідніст ь із цим законом, зупинено на 2 007 рік дію ст. 6 Закону України « Про соціальний захист дітей війни» з урахуванням ст. 111 цьо го закону.

Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року , було визнано такими, що не ві дповідають Конституції Укра їни (є неконституційними), так і положення Закону України « Про Державний бюджет України на 2007 рік», як п. 12 ст. 71, яким зупин ено на 2007 рік дію статті 6 Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни», з урахуван ням статті 111 цього закону.

Відповідно до п. п. 3 п. 7 Рішенн я Конституційного Суду Украї ни від 09 липня 2007 року, положенн я статей, які визнані неконст итуційними, втрачають чинніс ть з дня ухвалення Конституц ійним Судом України цього рі шення - тобто з 09 липня 2007 року бу ло скасовано зупинення дії с т. 6 Закону України «Про соціал ьний захист дітей війни» (щод о підвищення дітям війни пен сії на 30 відсотків мінімально ї пенсії за віком) та виплату п ідвищення до пенсії (відпові дно до ст. 111 Закону України «Пр о Державний бюджет України н а 2007 рік») дітям війни, які є інв алідами, у розмірі 50 відсотків від розміру надбавки, встано вленої для учасників війни, т ому суд вважає, що слід підвищ ити розмір пенсії ОСОБА_1 на 30 % мінімальної пенсії за ві ком.

Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» від 18 листопада 2004 року, дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове у тримання чи державна соціаль на допомога, що виплачуються замість пенсії підвищуються на 30 відсотків мінімальної пе нсії за віком.

Відповідно до ст. 22 Конститу ції України конституційні пр ава і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних зако нів не допускається звуження змісту або обсягу існуючих п рав і свобод.

Згідно з ч.2 ст. 3 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни» державні соціальн і гарантії дітям війни, встан овлені цим законом, не можуть бути обмежені або скасовані іншими нормативно-правовими актами.

Саме тому суд дійшов висно вку про неприпустимість при встановленні розміру держав ної соціальної підтримки діт ей війни виходити з положень Законів України про Державн ий бюджет України на 2006, 2007 роки, якими виплата державної соц іальної підтримки передбаче на у значно менших розмірах, о скільки Конституція України має вишу юридичну силу порів няно з іншими Законами Украї ни.

Безпідставними є посилан ня відповідача на відсутніст ь коштів щодо забезпечення в иплати зазначених пенсій у т аких розмірах, оскільки орга ни державної влади не Можуть посилатись на відсутність к оштів як на причину невикона ння своїх зобов' язань, які в становлені ст. 46 Конституції У країни та ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» щодо визначення розм іру та виплати пенсій.

Посилання відповідача на в ідсутність затвердженої вел ичини мінімальної пенсії за віком - також є безпідставним и, оскільки захист порушеног о права позивача не може зале жати від невиконання державн ими органами покладених на н их обов' язків.

Статтею 99 ч.2 КАС України вста новлено річний строк звернен ня до адміністративного суду , якщо не встановлено інше, обч ислюється з дня, коли особа ді зналась або повинна була діз натися про порушення своїх п рав, свобод чи інтересів. Для з ахисту прав, свобод та інтере сів особи цим кодексом та інш ими законами можуть встановл юватися інші строки для звер нення до адміністративного с уду, які, якщо не встановлено і нше, обчислюються з дня, коли о соба дізналася або повинна б ула дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтерес ів.

Позивач не підтвердив пова жність причин пропущений стр оку, оскільки з моменту випла ти пенсії без урахування її п ідвищення він повинен був ді знатись про порушення свого права.

Відповідно до ст. 100 КАС Украї ни пропущення строку звернен ня до адміністративного суду є підставою для відмови у зад оволенні адміністративного позову, якщо на цьому наполяг ає одна із сторін. Тому позива чу слід відмовити в частині с тягнення щомісячної державн ої соціальної допомоги за 2006 - п о 10.11.2007 роки.

Відповідно ч. 2 ст. 11 КАС Украї ни суд може вийти за межі позо вних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного зах исту прав, свобод та інтересі в сторін чи третіх осіб, про за хист яких вони просять.

Суд вважає за необхідне зоб ов' язати Управління Пенсій ного фонду України в Деснянс ькому районі м. Чернігова Чер нігівської області провести перерахунок пенсії ОСОБА_1 на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, встановлено ї Законом України «Про соціа льний захист дітей війни» з 10. 11.2007 р. по 31.12, 2007 р. та забезпечити її виплату.

Відповідно до ст. 94 Кодексу а дміністративного судочинст ва України якщо судове рішен ня ухвалено на користь сторо ни, яка не є суб' єктом владни х повноважень, суд присуджує всі здійснені ним документа льно підтверджені судові вит рати з Державного бюджету Ук раїни.

Керуючись статтями 160-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити част ково.

Зобов' язати Управління П енсійного фонду України в Де снянському районі м. Черніго ва Чернігівської області про вести ОСОБА_1 перерахунок пенсії з урахуванням її підв ищення на 30 % мінімальної пенс ії за віком, встановленої ст. 6 Законом України «Про соціал ьний захист дітей війни» з 10.11.2 007р. по 31.12.2007р. та забезпечити її в иплату.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь ОСОБ А_1 3 грн. 40 коп. судових витрат .

В іншій частині позовних ви мог - відмовити.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо заяву п ро апеляційне оскарження бул о подано, але апеляційна скар га не була подана у встановле ний строк, постанова набирає законної сили після закінче ння цього строку. У разі подан ня апеляційної скарги постан ова, якщо її не скасовано, наби рає законної сили після закі нчення апеляційного розгляд у справи.

Постанова може бути оскар жена до Київського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез суд першої інстанції, як ий ухвалив постанову. Заява п ро апеляційне оскарження под ається протягом 10 днів з дня с кладення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом 20-ти д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження. Апеляц ійна скарга може бути подана без попереднього подання за яви про апеляційне оскарженн я, якщо скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення.

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.12.2008
Оприлюднено08.07.2010
Номер документу9109520
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-5311/08

Постанова від 05.12.2008

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

Постанова від 01.12.2008

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

ЖУКОВСЬКА Л.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні