Рішення
від 21.08.2020 по справі 360/2493/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

21 серпня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/2493/20

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Ірметова О. В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Луганській області до Комунального підприємства КРЕМІННА-КОМУНСЕРВІС про стягнення коштів за податковим боргом,-

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Луганській області до Комунального підприємства КРЕМІННА-КОМУНСЕРВІС про стягнення коштів за податковим боргом, в якій просить стягнути з Комунального підприємства КРЕМІННА-КОМУНСЕРВІС кошти за податковим боргом у загальній сумі 463 760,78 грн, в тому числі з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ суми податкової заборгованості з ПДВ 406 347,85 грн, з яких 397 705,00 грн основного платежу та 8 642,85 грн штрафних санкцій, з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 1020,00 грн, з земельного податку з юридичних осіб в сумі 1020,00 грн, з екологічного податку в сумі 55 372,93 грн, з яких 51 972,93 грн. основного платежу та 3 400,00 грн штрафних санкцій з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника на користь Державного бюджету України.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що з податку на додану вартість, у загальній сумі 406347,85 грн., в тому числі основного платежу на суму 397705,00 грн. та штрафних санкцій у сумі 8642,85 грн. Податковий борг з основного платежу виник у період з травня 2017 року по травень 2018 року та нарахований за податковими деклараціями: від 19.06.2017 № 9115950471 на суму 34028,00 грн., від 19.07.2017 № 9139825767 на суму 33598,00 грн., від 18.08.2017 № 9166430154 на суму 69537,00 грн., від 15.09.2017р. № 9189136631 на суму 26084,00 грн., від 18.10.2017 № 9215754862 на суму 62615,00 грн., від 15.11.2017 № 9240766726 на суму 42003,00 грн., від 12.12.2017 № 9262717633 на суму 38185,00 грн., від 12.01.2018 №9291007298 на суму 24813,00 грн., від 13.02.2018р. № 9018795786 на суму 13985,00 грн., від 07.03.2018 № 9038797402 на суму 35224,00 грн., від 03.04.2018 № 9057096586 на суму 9299,00 грн., від 16.05.2018 № 9094648333 на суму 5613,00 грн., від 01.06.2018 № 9106860181 на суму 2721 грн.

Податковий борг з штрафних санкцій на загальну суму 8642,85 грн. виник на підставі податкового повідомлення - рішення від 25.07.2017 р. № 0007691201 на суму 8642,85 прийнятого на підставі акту від 06.07.2017 р. № 613/12-32-12-01/37796267 про результати камеральної перевірки з питань своєчасності сплати узгоджених податкових зобов`язань з податку на додану вартість за період січень 2015 - грудень 2016 року

Податковий борг з податку на прибуток підприємств комунальної власності у сумі 1020,00 грн., зі штрафних санкцій нарахованих на підставі податкового повідомлення-рішення від 10.07.2019 № 0009265105 на суму 1020,00 грн., прийнятого на підставі акту від 28.05.2019 № 598/12-32-51-05/37796267 про результати камеральної перевірки з питань неподання податкової декларації з податку на прибуток за 2018 рік.

Податковий борг з земельного податку з юридичних осіб у сумі 1020,00 грн., зі штрафних санкцій нарахованих на підставі податкового повідомлення-рішення від 03.10.2019 № 0013055105 на суму 1020,00 грн. прийнятого за результатами акту від 12.08.2019 № 837/12-32-51-05/37796267 про результати камеральної перевірки щодо неподання податкової декларації з плати за землю за 2019 рік.

Податковий борг з екологічного податку (надходження за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об`єктах), у загальній сумі 55372,93 грн., в тому числі основного платежу на суму 51972,93 грн., та штрафних санкцій на суму 3400,00 грн.

Податковий борг з основного платежу виник у період з II кварталу 2017 по І квартал 2018 та нарахований за податковими деклараціями екологічного податку від 08.08.2017 р. № 9156123923 на суму 16017,75 грн., від 18.10.2017 № 9216068659 на суму 17061,03 грн., від 09.01.2018 № 9287279606 на суму 12162,15 грн., від 02.04.2018 № 9056351500 на суму 6732,00 грн.

Податковий борг зі штрафних санкцій на загальну суму 3400,00 грн. нарахованих на підставі податкових повідомлень - рішень від 11.12.2018 № 0006715105 на суму 340,00 грн. прийнятого на підставі акту від 22.11.2018 № 4269/12-32-51-05/37796267 про результати камеральної перевірки щодо неподання податкових декларацій з екологічного податку за II і III квартали 2018, від 03.10.2019 р. № 0013035105 на суму 3060,00 грн. прийнятого на підставі акту від 03.10.2019 про результати камеральної перевірки щодо неподання податкових декларацій з екологічного податку за IV квартал 2018, І і II квартал 2019.

Відповідачу було сформовано податкову вимогу від 08.01.2013 №1, яку вручено посадовій особі підприємства 08.01.2013.

Незважаючи на вжиті заходи, податковий борг Відповідача залишається несплаченим.

Ухвалою суду від 09 липня 2020 року прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (а.с. 90-91).

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 КАС України, суд встановив таке.

Судом встановлено та підтверджено належними та допустимими доказами наступні обставини справи.

Комунальне підприємство КРЕМІННА-КОМУНСЕРВІС зареєстровано в якості юридичної особи з 19.10.2011 (ідентифікаційний код: 37796267, місцезнаходження: 92900, Луганська область, Кремінський район, м. Кремінна, пров. Бульварний, буд. 4) та перебуває за основним місцем обліку в Кремінській ДПІ Рубіжанського управління Головного управління ДПС у Луганській області, як платник податків та зборів з 20.10.2011 (а.с. 70-71).

Податковий борг з податку на додану вартість у загальній сумі 406 347,85 грн., в тому числі основного платежу на суму 397 705,00 грн виник у період з травня 2017 року по травень 2018 року та нарахований за податковими деклараціями:

- № 9115950471 від 19.06.2017 на суму 34028,00 грн. (а. с. 10);

- № 9139825767 від 19.07.2017 на суму 33598,00 грн. (а. с. 11);

- № 9166430154 від 18.08.2017 на суму 69537,00 грн. (а. с. 12);

- № 9189136631 від 15.09.2017р. на суму 26084,00 грн. (а. с. 21);

- № 9215754862 від 18.10.2017 на суму 62615,00 грн. (а. с. 22);

- № 9240766726 від 15.11.2017 на суму 42003,00 грн. (а. с. 23);

- № 9262717633 від 12.12.2017 на суму 38185,00 грн. (а. с. 24);

- № 9291007298 від 12.01.2018 на суму 24813,00 грн. (а. с. 25);

- № 9018795786 від 13.02.2018р. на суму 13985,00 грн. (а. с. 26);

- № 9038797402 від 07.03.2018 на суму 35224,00 грн. (а. с. 27);

- № 9057096586 від 03.04.2018 на суму 9299,00 грн. (а. с. 28);

- № 9094648333 від 16.05.2018 на суму 5613,00 грн. (а. с. 29);

- № 9106860181 від 01.06.2018 на суму 2721,00 грн. (а. с.30).

Податковий борг з штрафних санкцій на загальну суму 8642,85 грн. виник на підставі податкового повідомлення - рішення від 25.07.2017 № 0007691201 на суму 8642,85 грн (а. с. 17, 18-19), прийнятого на підставі акту від 06.07.2017 р. № 613/12-32-12-01/37796267 про результати камеральної перевірки з питань своєчасності сплати узгоджених податкових зобов`язань з податку на додану вартість за період січень 2015 - грудень 2016 року (а. с. 13-15).

Суд зазначає, що зазначене податкове повідомлення-рішення відповідачем в судовому порядку не оскаржувалось.

Згідно розрахунку податкового боргу з податку на додану вартість та зворотного біку облікової картки ПДВ відповідача сума податкового боргу у загальному розмірі складає 406 347,85 грн, в тому числі основного платежу на суму 397 705,00 грн та штрафних санкцій у розмірі 8 642,85 грн (а. с. 4-9).

Відповідно до статті 59 ПК України ГУ ДФС у Луганській області було надіслано на адресу відповідача податкову вимогу форми Ю від 08.01.2013 № 1, конверт повернуто без вручення (а.с. 68,69).

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, установлених законом.

Відповідно до частини першої статті 6 Податкового Кодексу України (далі - ПКУ) від 02.12.2010 №2755-VI (далі - ПК України) податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

У відповідності із статтею 14 ПК України:

- грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);

- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов`язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);

- податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

Підпунктом 4.1.1. пункту 4.1 статті 4 ПК України зазначено, що кожна особа зобов`язана сплачувати встановлені цим Кодексом, законами з питань митної справи податки та збори, платником яких вона є згідно з положеннями цього Кодексу.

Підпунктом 4.1.3 пункту 4.1 статті 4 ПК України встановлено невідворотність настання визначеної законом відповідальності у разі порушення податкового законодавства.

Відповідно до п.п. 14.1.178 п.14.1 ст.14 ПКУ податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм ПКУ.

Згідно п.п.14.1.179 п.14.1 ст.14 ПКУ податкове зобов`язання - загальна сума податку на додану вартість, одержана (нарахована) платником податку в звітному (податковому) періоді.

Пунктом 203.1 ст. 203 ПКУ визначено, що базовим податковим звітним (податковим) періодом з сплати податку на додану вартість є календарний місяць. Податкова декларація подається протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Згідно п.203.2 ст.203 ПКУ платник податку зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку.

Відповідно до п. 201.10 ст.201 ПКУ реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватись з урахуванням граничних строків;

- для податкових накладних /розрахунків коригування податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних /розрахунків коригування податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Відповідно до п.120-1.1 ст. 120 ПКУ, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Відповідно до пункту 123.1 статті 123 Податкового кодексу України у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов`язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування. При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов`язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Відповідно до п.58.3 ст.58 ПК України, податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 ст. 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

В порушення вимог пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України відповідач протягом 10 календарних днів грошові зобов`язання самостійно не сплатив, внаслідок чого за платником податків утворився податковий борг з податку на додану вартість в загальній сумі 406 347,85 грн, про що свідчить зворотній бік облікової картки платника з податку на додану вартість станом на 04.06.2020 (а.с. 10).

Наявність у Комунального підприємства КРЕМІННА-КОМУНСЕРВІС податкового боргу з податку на додану вартість в загальному розмірі 406 347,85 грн, основного платежу 397 705,00 грн., штрафні санкції у розмірі 8 642,85 грн. станом на час розгляду даної справи підтверджена розрахунком податкового боргу (а.с. 4) та відображена в зворотному біку облікової картки платника з податку на додану вартість (а.с. 5-9).

Порядок справляння податку на прибуток підприємства регламентований Розділом ІІІ Податкового кодексу України.

Статтею 137 Податкового кодексу України визначено порядок обчислення податку на прибуток підприємств та сплати, зокрема:

- податок нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною статтею 136 цього Кодексу, від бази оподаткування, визначеної згідно зі статтею 135 цього Кодексу (пункт 137.2);

- податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду (пункт 137.4);

- річний податковий (звітний) період встановлюється для таких платників податку: платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), за попередній річний звітний (податковий) період, не перевищує 20 мільйонів гривень. При цьому до річного доходу від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначеного за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи (підпункт а пункту 137.5).

Підпунктом 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу передбачено, що податкова декларація з податку на прибуток подається за базовий звітний період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств комунальної власності у сумі 1020,00 грн. зі штрафних санкцій нарахованих на підставі податкового повідомлення-рішення від 10.07.2019 № 0009265105 (а.с. 67), прийнятого на підставі акту від 28.05.2019 №598/12-32-51-05/37796267 про результати камеральної перевірки з питань неподання податкової декларації з податку на прибуток за 2018 рік (а.с. 65).

Наявність у Комунального підприємства КРЕМІННА-КОМУНСЕРВІС податкового боргу з податку на прибуток підприємств в розмірі 1020,00 грн (штрафні санкції) станом на час розгляду даної справи підтверджена розрахунком податкового боргу (а.с. 63) та відображена в зворотному біку облікової картки платника з податку на прибуток підприємств (а.с. 64).

Земельний податок - обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (далі - податок для цілей розділу XII цього Кодексу) (пп.14.1.72 п. 14.1 ст. 14 даного Кодексу).

Відповідно до підпункту 266.1.1 пункту 266.1 статті 266 Податкового кодексу України платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

Згідно з підпунктом 266.2.1 пункту 266.2 статті 266 даного Кодексу об`єктом оподаткування є об`єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.

Відповідно до пункту 266.3 статті 266 Податкового кодексу України базою оподаткування є загальна площа об`єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток (підпункт 266.3.1).

База оподаткування об`єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи із загальної площі кожного окремого об`єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об`єкт (підпункт 266.3.3).

Відповідно до підпункту 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 даного Кодексу сільські, селищні, міські ради та ради об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, встановлюють пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, громадських об`єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями).

Згідно з підпунктом 266.5.1 пункту 266.5 статті 266 Податкового кодексу України ставки податку для об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об`єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.

Відповідно до підпункту 266.6.1 пункту 266.6 статті 266 Податкового кодексу України базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

Згідно з підпунктом 266.7.5 пункту 266.7 даної статті цього ж Кодексу платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і не пізніше 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об`єкта/об`єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально. Щодо новоствореного (нововведеного) об`єкта житлової та/або нежитлової нерухомості декларація юридичною особою - платником подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об`єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об`єкт.

Згідно з підпунктом 266.9.1 пункту 266.9 статті 266 Податкового кодексу України податок сплачується за місцем розташування об`єкта/об`єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.

Відповідно до підпункту 266.10.1 пункту 266.10 статті 266 даного Кодексу податкове зобов`язання за звітний рік з податку сплачується: юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

Відповідно до п.285.1 ст.285 Податкового кодексу України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

За приписами п. 286.2 ст. 286 ПК України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій.

Податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. (п. 287.3 ст.287 ПК України).

Податковий борг з земельного податку з юридичних осіб у сумі 1020,00 грн. (штрафні санкції) нараховано на підставі податкового повідомлення-рішення від 03.10.2019 №0013055105 (а. с. 49), прийнятого за результатами акту від 12.08.2019 №837/12-32-51-05/37796267 про результати камеральної перевірки щодо неподання податкової декларації з плати за землю за 2019 рік (а. с. 46).

Наявність у Комунального підприємства КРЕМІННА-КОМУНСЕРВІС податкового боргу з земельного податку з юридичних осіб в розмірі 1020,00 грн (штрафні санкції) станом на час розгляду даної справи підтверджена розрахунком податкового боргу (а.с. 52) та відображена в зворотному біку облікової картки платника з податку на прибуток підприємств (а.с. 53-56).

Відповідно до пункту 249.2 статті 249 Податкового кодексу України у разі якщо під час провадження господарської діяльності платником податку здійснюються різні види забруднення навколишнього природного середовища та/або забруднення різними видами забруднюючих речовин, такий платник зобов`язаний визначати суму податку окремо за кожним видом забруднення та/або за кожним видом забруднюючої речовини.

Згідно з пунктом 250.1 статті 250 Податкового кодексу України базовий податковий (звітний) період подання податкової звітності та сплати податку дорівнює календарному кварталу.

Відповідно до пункту 250.2 статті 250 Податкового кодексу України платники податку складають податкові декларації за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до контролюючих органів та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації:

за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, скиди забруднюючих речовин у водні об`єкти, розміщення протягом звітного кварталу відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах - за місцем розміщення стаціонарних джерел, спеціально відведених для цього місць чи об`єктів;

за утворення радіоактивних відходів та тимчасове зберігання радіоактивних відходів понад установлений особливими умовами ліцензії строк - за місцем перебування платника на податковому обліку у контролюючих органах.

Пунктом11ст.56 Податкового кодексу України передбачено, що не підлягає оскарженню податкове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Підпунктом 14.1.175. п. 14.1. ст. 14 Кодексу встановлено, що суми грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання вважаються податковим боргом.

Податковий борг з основного платежу у розмірі 51 972,93 грн. виник у період з II кварталу 2017 року по I квартал 2018 року та нарахований за податковими деклараціями екологічного податку:

- № 9156123923 від 08.08.2017 на суму 16 017,75 грн. (а. с. 33-34);

- № 9216068659 від 18.10.2017 на суму 17 061,03 грн. (а. с. 35-36);

- № 9287279606 від 09.01.2018 на суму 12 162,15 грн. (а. с. 37-38);

- № 9056351500 від 02.04.2018 на суму 6 732,00 грн. (а. с. 39-40).

Податковий борг зі штрафних санкцій на загальну суму 3 400,00 грн. нарахованих на підставі податкових повідомлень-рішень:

- № 0006715105 від 11.12.2018 на суму 340,00 грн. (а. с. 43), прийнятого на підставі акту від 22.11.2018 № 4269/12-32-51-05/37796267 про результати камеральної перевірки щодо неподання податкових декларацій з екологічного податку за II-III квартали 2018 року (а. с. 41);

- № 0013035105 від 03.10.2019 на суму 3060,00 грн. (а. с. 60), прийнятого на підставі акту від 03.10.2019 № 4269/12-32-51-05/37796267 про результати камеральної перевірки щодо неподання податкових декларацій з екологічного податку за IV квартал 2018 року, I і II квартал 2019 року (а .с. 41).

Наявність у Комунального підприємства КРЕМІННА-КОМУНСЕРВІС податкового боргу з екологічного податку у загальній сумі 55 372,93 грн, в тому числі основного платежу на суму 51 972,93 грн. та штрафних санкцій на суму 3 400,00 грн. станом на час розгляду даної справи підтверджена розрахунком податкового боргу (а.с. 31) та відображена в зворотному біку облікової картки платника з екологічного податку (а.с. 32).

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (пункти 95.2 та 95.3 статті 95 ПК України).

Головним управлінням ДФС у Луганській області на адресу Комунального підприємства КРЕМІННА-КОМУНСЕРВІС надіслано податкову вимогу форми Ю від 08.01.2013 № 1, яка вважається отриманою (а. с. 69).

Оскільки податкова вимога від 08.01.2013 № 1 є чинною (доказів про скасування або відкликання податкової вимоги суду не надано), суд дійшов висновку, що контролюючим органом при зверненні до адміністративного суду з позовом про стягнення коштів за податковим боргом дотримані вимоги пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України.

Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.

Відповідно до пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 ПК України).

З вищевикладеного слідує, що у межах спірних правовідносин контролюючим органом, уповноваженим здійснювати стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини є Головне управління ДПС у Луганській області.

Поняття податкового боргу, відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України, включає в себе грошове зобов`язання, яке самостійно узгоджене платником податків, або узгоджене в порядку оскарження, але не сплачене у встановлений ПК України строк.

Враховуючи, що відповідачем за час розгляду даної справи податковий борг у загальному розмірі 463 760,78 грн не сплачений, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню..

Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України, питання щодо розподілу судових витрат не вирішується.

Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов Головного управління ДПС у Луганській області до Комунального підприємства КРЕМІННА-КОМУНСЕРВІС про стягнення коштів за податковим боргом задовольнити.

Стягнути з Комунального підприємства КРЕМІННА-КОМУНСЕРВІС (ідентифікаційний код: 37796267, місцезнаходження: 92900, Луганська область, Кремінський район, м. Кремінна, провулок Бульварний, буд. 4) кошти за податковим боргом у загальній сумі 463 760,78 грн (чотириста шістдесят три тисячі сімсот шістдесят гривень 78 коп.), а саме:

- з податку на додану вартість в сумі 406 347,85 грн. (чотириста шість тисяч триста сорок сім гривень 85 коп.), з яких 397 705,00 грн. (триста дев`яносто сім тисяч сімсот п`ять гривень 00 коп.) основного платежу та 8 642,85 грн. (вісім тисяч шістсот сорок дві гривні 85 коп.) штрафних санкцій з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника та рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ на користь Державного бюджету України (р/р № UA528999980313040029000012151, код платежу 14060100, отримувач УК у Кремін.р-ні/КРЕМІНС.Р-Н/14060100, ОКПО 37796309, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП);

- з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 1020,00 грн. (одна тисяча двадцять гривень 00 коп.), штрафних санкцій з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника на користь місцевого бюджету (р/р № UA848999980334199806000012152, код платежу 11020202, отримувач: УК у Кремін. р-ні/М. КРЕМІННА/11020202, ОКПО 37796309, банк отримувача Казначейство України (ЕАП);

- з земельного податку з юридичних осіб в сумі 1020,00 грн. ( одна тисяча двадцять гривень 00 коп.), штрафних санкцій з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника на користь місцевого бюджету (р/р № UА588999980334139811000012152, код платежу 18010500, отримувач: УК у Кремін.р-ні/М.КРЕМІННА/18010500, ОКНО 37796309, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП).

- з екологічного податку (надходження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях) в сумі 55372, 93 грн. (п`ятдесят п`ять тисяч триста сімдесят дві гривні, 93 коп.), з яких 51972,93 грн. (п`ятдесят одна тисяча дев`ятсот сімдесят дві гривні 93 коп.) основного платежу, та 3400,00 грн. (три тисячі чотириста гривень, 00 коп.) штрафних санкцій з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника на користь Державного бюджету України (р/р № UА 778999980333179364000012152, код платежу 19010300, отримувач УК у Кремін.рні/М.КРЕМІННА/19010300, ОКПО 37796309, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП).

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.В. Ірметова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.08.2020
Оприлюднено27.08.2020
Номер документу91119849
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/2493/20

Рішення від 21.08.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 09.07.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 01.07.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні