Ухвала
від 26.08.2020 по справі 200/4844/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про закриття провадження у справі

26 серпня 2020 р. Справа №200/4844/20

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Хохленкова О.В. за участю секретаря судового засідання Синкової А.О.

за участю:

представників позивача: Ярочкіної Т.І., Філіппової І.О.,

представника відповідача: не з`явився,

представника третьої особи: не з`явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Військово-цивільної адміністрації м. Торецьк Донецької області до Виконавчого органу Торецької міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Державне підприємство «Торецьквугілля» про визнання протиправним та скасування рішення,

УСТАНОВИВ:

Позивач, Військово-цивільна адміністрація міста Торецьк Донецької області (код ЄДРПОУ 41552929, місцезнаходження: 85200, Донецька область, м. Торецьк, вул. Маяковського, буд. 24 А), звернувся до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Виконавчого органу Торецької міської ради (код ЄДРПОУ: 04052889, місцезнаходження: 85200, Донецька область, м. Торецьк, вул. Маяковського, буд. 24 А), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Державне підприємство «Торецьквугілля» (код ЄДРПОУ: 33839013, місцезнаходження: 85200, Донецька область, м. Торецьк, вул. Дружби, буд. 19), в якому просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету Дзержинської міської ради (після перейменування - Виконавчого комітету Торецької міської ради) від 20 вересня 2006 року № 329 «Об оформлении права собственности на здание ДК «Украина» , расположенное по ул. Енгельса, 4 в г. Дзержинське» (мова оригіналу).

В обґрунтування позовних вимог зазначає що на підставі рішення Виконавчого комітету Дзержинської міської ради (після перейменування - Торецької міської ради) від 20.09.2006 року № 329 Об оформлении права собственности на здание ДК Украина , расположенное по ул. Энгельса, 4 в г. Дзержинске (мова оригіналу) Бюро технічної інвентаризації м. Дзержинська (після перейменування - Бюро технічної інвентаризації м. Торецька) 03.10.2006 року здійснено реєстрацію права державної власності на нерухоме майно (Витяг № 12034667 від 03.10.2006) на нежитлову будівлю - будівлю Палацу Культури Україна (далі - ПК Україна ), розташовану за адресою: м. Дзержинськ, вул, Енгельса, буд. 4 (після перейменування м. Торецьк, вул. Грушевського, буд, 4, за Державним підприємством Дзержинськвугілля (після перейменування - Державне підприємство Торецьквугілля )' (надалі ДП Торецьквугілля ), як власника нерухомого майна в якому зазначена форма власності - державна; власник - ДП Дзержинськвугілля .

Вважає, що вказане рішення суперечить чинному законодавству України, а саме в рішенні зазначений не відповідний власник майна, з огляду на що підлягає скасуванню.

Просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету Дзержинської міської ради (після перейменування - Торецької міської ради) від 20.09,2006 року № 329 Об оформлении права собственности на здание ДК Украйна , расположенное по ул. Энгельса, 4 в г. Дзержинске (мова оригіналу).

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 09.06.2020 року суд у складі судді головуючого Волгіної Н.П. відкрив провадження у справі та призначив підготовче засідання на 07 липня 2020 року.

07 липня 2020 року суд відклав розгляд справи у зв`язку з находження головуючого судді Волгіної Н.П. на лікарняному.

Відповідно до розпорядження керівника апарату суду від 20.07.2020 року справу передано на перерозподіл у зв`язку з находження головуючого судді Волгіної Н.П. на лікарняному.

Згідно з витягом з протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 22.07.2020 року справу перерозподілено на суддю Хохленова О.В.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 24.07.2020 року суд у складі судді головуючого Хохленкова О.В. прийняв справу до свого провадження та призначив її до розгляду в порядку спрощеного провадження з повідомленням (викликом) сторін на 26 серпня 2020 року на 11 год.30 хв.

При вирішенні справи суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року (далі - Конвенція) кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.

Поняття суд, встановлений законом передбачає, зокрема, таку складову, як дотримання усіх правил юрисдикції та підсудності.

У статті 124 Конституції України закріплено, що правосуддя в Україні здійснюють виключно суди. Юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи.

За статтею 125 Конституції України судоустрій в Україні будується за принципами територіальності та спеціалізації і визначається законом.

За вимогами частини першої статті 18 Закону України від 02 червня 2016 року № 1402-VIII Про судоустрій і статус суддів суди спеціалізуються на розгляді цивільних, кримінальних, господарських, адміністративних справ, а також справ про адміністративні правопорушення.

З метою якісної та чіткої роботи судової системи міжнародним і національним законодавством передбачено принцип спеціалізації судів.

Частиною першою статті 2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи (пункти 1, 2 частини першої статі 4 КАС України).

Суб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг (пункт 7 частини першої статті 4 КАС України).

Публічно-правовий спір має особливий суб`єктний склад. Участь суб`єкта владних повноважень є обов`язковою ознакою для того, щоб класифікувати спір як публічно-правовий.

Однак сама по собі участь у спорі суб`єкта владних повноважень не дає підстав ототожнювати спір із публічно-правовим та відносити його до справи адміністративної юрисдикції. Водночас, неправильним є поширення юрисдикції адміністративних судів на той чи інший спір тільки тому, що відповідачем у справі є суб`єкт владних повноважень, а предметом перегляду - його акт індивідуальної дії. Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.

Водночас майнові відносини вирізняються наявністю майнового чи немайнового, особистого інтересу учасника. Спір майновій характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення майнового права чи інтересу, конкретного суб`єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери майнових відносин, навіть якщо до порушення майнового права чи інтересу призвели управлінські дії суб`єктів владних повноважень.

За нормами пункту 1 частини першої статті 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: у спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Юрисдикція адміністративних судів щодо вирішення адміністративних справ визначена ст. 19 КАС України. Згідно з нормами цієї статті юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема:

1) спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження;

2) спорах з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби;

3) спорах між суб`єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень;

4) спорах, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів;

5) за зверненням суб`єкта владних повноважень у випадках, коли право звернення до суду для вирішення публічно-правового спору надано такому суб`єкту законом;

6) спорах щодо правовідносин, пов`язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму;

7) спорах фізичних чи юридичних осіб із розпорядником публічної інформації щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності у частині доступу до публічної інформації;

8) спорах щодо вилучення або примусового відчуження майна для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності;

9) спорах щодо оскарження рішень атестаційних, конкурсних, медико-соціальних експертних комісій та інших подібних органів, рішення яких є обов`язковими для органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших осіб;

10) спорах щодо формування складу державних органів, органів місцевого самоврядування, обрання, призначення, звільнення їх посадових осіб;

11) спорах фізичних чи юридичних осіб щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності замовника у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони", за винятком спорів, пов`язаних із укладенням договору з переможцем переговорної процедури закупівлі, а також зміною, розірванням і виконанням договорів про закупівлю;

12) спорах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності органів охорони державного кордону у справах про правопорушення, передбачені Законом України "Про відповідальність перевізників під час здійснення міжнародних пасажирських перевезень";

13) спорах щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років".

Юрисдикція адміністративних судів не поширюється на справи:

1) що віднесені до юрисдикції Конституційного Суду України;

2) що мають вирішуватися в порядку кримінального судочинства;

3) про накладення адміністративних стягнень, крім випадків, визначених цим Кодексом;

4) щодо відносин, які відповідно до закону, статуту (положення) громадського об`єднання, саморегулівної організації віднесені до його (її) внутрішньої діяльності або виключної компетенції, крім справ у спорах, визначених пунктами 9, 10 частини першої цієї статті.

Адміністративні суди не розглядають позовні вимоги, які є похідними від вимог у майновому спорі і заявлені разом з ними, якщо цей спір підлягає розгляду в порядку іншого, ніж адміністративне, судочинства і знаходиться на розгляді відповідного суду.

Судом встановлено, що рішенням Виконавчого комітету Дзержинської міської ради (після перейменування - Торецької міської ради) від 20.09.2006 року № 329 Об оформлении права собственности на здание ДК Украина , расположенное по ул. Энгельса, 4 в г. Дзержинске (мова оригіналу) Бюро технічної інвентаризації м. Дзержинська (після перейменування - Бюро технічної інвентаризації м. Торецька) 03.10.2006 року здійснено реєстрацію права державної власності на нерухоме майно (Витяг № 12034667 від 03.10.2006) на нежитлову будівлю - будівлю Палацу Культури Україна (далі - ПК Україна ), розташовану за адресою: м. Дзержинськ, вул, Енгельса, буд. 4 (після перейменування м. Торецьк, вул. Грушевського, буд, 4, за Державним підприємством Дзержинськвугілля (після перейменування - Державне підприємство Торецьквугілля )' (надалі ДП Торецьквугілля ), як власника нерухомого майна в якому зазначена форма власності - державна; власник - ДП Дзержинськвугілля .

Механізм визнання права власності на той чи інший об`єкт за певним суб`єктом визначений Цивільним кодексом України.

Критеріями відмежування справ цивільної (господарської) юрисдикції від інших є, по-перше, наявність у них спору про право цивільне (справи за позовами, що виникають з будь-яких правовідносин, крім випадків, коли розгляд таких справ проводиться за правилами іншого судочинства), по-друге, суб`єктний склад такого спору.

Частинами другою і третьою статті 4 Господарського процесуального кодексу України (у редакції, чинній на час постановлення судом апеляційної інстанції оскаржуваного рішення) визначено, що юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

До господарського суду у справах, віднесених законом до його юрисдикції, мають право звертатися також особи, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб.

Враховуюче те, що між місцевими органами державної влади та виконавчим органом Торецької міської ради існує спір про право цивільне, предметом якого є об`єкт нерухомого майна - будівля ДК Украйна , розташоване по вул. Энгельса, 4 в м. Дзержинську, ця справа не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, а з огляду на суб`єктний склад сторін має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

При цьому визначальним принципом здійснення правосуддя в адміністративних справах є принцип офіційного з`ясування всіх обставин у справі й обов`язок суб`єкта владних повноважень доказувати правомірність своїх дій, бездіяльності чи рішень, на відміну від визначального принципу цивільного (господарського) судочинства, який полягає у змагальності сторін. Суд, який розглянув справу, не віднесену до його юрисдикції, не може вважатися судом, встановленим законом у розумінні пункту 1 статті 6 Конвенції.

Аналогічна правова позиція висловлена в постанові Великої Палати Верховного Суду від 23 травня 2018 року у справі № 821/1194/15-а (провадження № 11-406апп18).

Частиною 5 ст. 242 КАС України передбачено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 238 КАС України суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Питання судового збору вирішується судом відповідно до ч.2 ст.238 КАС України.

З матеріалів справи вбачається що позивачем при зверненні до суду був сплачений судовій збір у розмірі 2102 грн. (а.с.8).

Відповідно до ч.2 ст.238 КАС України суд при постановленні ухвали вирішує питання про повернення судового збору.

Суд, закриваючи провадження у справі, вирішує повернути позивачу судовий збір в розмірі 2102 грн. з Державного бюджету.

Керуючись статтями Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

Провадження по справі №200/4844/20-а за позовом Військово-цивільної адміністрації м. Торецьк Донецької області до Виконавчого органу Торецької міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Державне підприємство «Торецьквугілля» про визнання протиправним та скасування рішення, закрити.

Повернути з Державного бюджету України Військово-цивільної адміністрації міста Торецьк Донецької області (код ЄДРПОУ 41552929, місцезнаходження: 85200, Донецька область, м. Торецьк, вул. Маяковського, буд. 24 А) сплачений судовий збір в розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) гривні.

Ухвала суду про закриття провадження у справі може бути оскаржена.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо справу було розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Хохленков

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.08.2020
Оприлюднено27.08.2020
Номер документу91141955
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/4844/20-а

Ухвала від 26.08.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Хохленков О.В.

Ухвала від 03.08.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Хохленков О.В.

Ухвала від 24.07.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Хохленков О.В.

Ухвала від 09.06.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Волгіна Н.П.

Ухвала від 20.05.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Волгіна Н.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні