Рішення
від 17.08.2020 по справі 280/2117/20
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

17 серпня 2020 року о/об 16 год. 20 хв.Справа № 280/2117/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Новіковій Д.А., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного провадження адміністративну справу

за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області (69002, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул.Фортечна, буд.65; код ЄДРПОУ 38625593)

до Веселівського комунального дошкільного навчального закладу ясла-садок №1 "Оленка" комбінованого типу Веселівської селищної ради (72202, Запорізька область, Веселівський район, смт.Веселе, вул.Чкалова, буд.7-А; код ЄДРПОУ 26573621)

про застосування заходів реагування,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області (надалі - позивач, ГУ ДСУНС у Запорізькій області) до Веселівського комунального дошкільного навчального закладу ясла-садок №1 "Оленка" комбінованого типу Веселівської селищної ради (надалі - відповідач), в якому позивач просить суд: застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатаці будівлі та приміщень Веселівського комунального дошкільного навчального закладу ясла-садок №1 "Оленка" комбінованого типу Веселівської селищної ради розташованої за адресою: 72202, Запорізька область, Веселівський район, смт.Веселе, вул.Чкалова, буд.7-А шляхом зобов`язання відповідача повністю зупинити експлуатацію будівлі за вказаною адресою, окрім робіт пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, до повного усунення цих порушень, що повинно бути встановлено на підставі перевірки Головним управлінням ДСНС України у Запорізькій області.

У позові зазначено наступне. У ході перевірки позивачем встановлено, що об`єкт відповідача експлуатується з порушенням вимог пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, а саме: 1) керівником закладу не забезпечене своєчасне обслуговування та технічну експлуатацію електрообладнання і електромереж, проведення їх профілактичних оглядів, планово-попереджувальних ремонтів; 2) проведено реконструкцію приміщень 1-го поверху закладу без проектної документації, яка затверджена у встановленому порядку; 3) автомобільна дорога (проїзд зі сторони вул.Чумацька смт.Веселе по ґрунтовій дорозі) не укріплена шлаком, гравієм або іншими матеріалами для забезпечення можливості під`їзду пожежного автомобіля будь-якої пори року до будівлі та споруд Веселівського КДНЗ №1 "Оленка"; 4) не проведене обробляння засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнестійкості дерев`яних елементів горищного покриття (крокви, лати) закладу; 5) допущено зменшування розмірів евакуаційних виходів та змінювання планувальних рішень (з басейну на 1-му поверсі); 6) на шляхах евакуації та евакуаційних виходах в закладі допущене улаштування порогів, виступів, які перешкоджають вільній евакуації людей; 7) експлуатація електроустановок в закладі здійснюється не у відповідності до підпункту 3.1 пункту 3 розділу IV Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів; 8) з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів закладу не здійснюється за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів; 9) в закладі допущене встановлення електророзеток, вимикачів, на горючі основи (конструкції); 10) в закладі допущено експлуатацію кабелів і проводів з пошкодженою або такою, що в процесі експлуатації втратила захисні властивості, ізоляцією; 11) приміщення закладу не обладнані системами протипожежного захисту відповідно до пункту 7.2 додатку А та пункту 4 Додатку Б ДБН В.2.5- 56:2014 "Системи протипожежного захисту"; 12) не проведено технічне обслуговування і перевірку працездатності пожежних кран-комплектів Веселівського КДНЗ №1 "Оленка". Пожежні кран-комплекти знаходяться в несправному стані; 13) приміщення закладу не забезпечені первинними засобами пожежогасіння які використовуються для локалізації і ліквідації пожеж у їх початковій стадії розвитку. На підставі викладеного позивач просить суд застосувати до відповідача заходи реагування.

Позивач підтримав позовні вимоги.

Відповідачем подано до суду відзив на адміністративний позов, в якому зазначено наступне. Відповідачем усунуто недоліки, зазначені у позовній заяві, а саме: 1) У закладі ведеться своєчасне обслуговування електрообладнання та електромереж, проводиться їх профілактичний огляд, планово-попереджувальний ремонт. Все фіксується в журналах. В наявності наступні журнали: Журнал дефектів електрообладнання , Журнал обліку робіт за нарядами і розпорядженнями , оперативний журнал, Журнал обліку та зберігання засобів захисту . Також в наявності план-графік техобслуговування та ремонтів електрообладнання на 2020 рік. 2) Громадою розглядається питання щодо розроблення проектної документації для реконструкції приміщення 1-го поверху КДНЗ №1 Оленка , проведення конструктивних змін евакуаційних виходів. 3) Автомобільна дорога (проїзд зі сторони вул.Чумацька смт.Веселе по ґрунтовій дорозі) частково облаштована (основа дороги з твердим покриттям, проведено грейдерування з метою вирівнювання дорожного полотна). 4) З метою вирішення питання обробляння засобами вогнезахисту дерев`яних елементів горищного покриття було направлено клопотання (від 05.03.2020 за №33) голові селищної ради Кіяшко П.М. про виділення коштів на роботи з проектування вогнезахисної обробки дерев`яних конструкцій покрівлі на суму 47688,00 грн. Зазначені кошти взято з розрахунків ТОВ ІПВК Спецзахист м.Запоріжжя (лист №126 від 03.03.2020). Отримана відповідь Веселівської селищної ради від 04.04.2020 за №02-08-35/1054 про те, що дане питання буде винесено на розгляд постійної комісії селищної ради з питань соціально-економічного розвитку селища. Клопотання про виділення коштів направлялося у серпні 2018 року (від 15.08.2018 за №91). 5) На шляхах евакуації закладу поступово проводиться реконструкція виступів, порогів, які перешкоджають вільній евакуації людей. 6) Для забезпечення належного обслуговування та експлуатації електроустановок в наявності наступна технічна документація: затверджена проектна документація (2018р.); однолінійні схеми первинних і вторинних електричних з`єднань усіх напруг для нормальних режимів роботи електрообладнання (2018р.); акти випробувань та вимірювань електроустановок (протокол №07/09-3) від 07.09.2018р.). 7) Поступово проводиться з`єднання проводів за допомогою опресування. 8) В закладі електророзетки перевстановлені на горючі основи. (Дане питання було негайно усунено після проведення перевірки). 9) В закладі слюсарем-електромонтером було проведено заміну кабелів та проводів з пошкодженою або такою, що в процесі експлуатації втратила захисні властивості. 10) З метою вирішення питання обладнання приміщення системами протипожежного захисту було направлено клопотання (від 05.03.2020 за №33) голові селищної ради Кіяшко П.М. про виділення коштів на роботи з проектування автоматичної пожежної сигналізації і системи оповіщення на суму 47688,00 грн. Зазначені кошти взято з розрахунків ТОВ ІПВК Спецзахист м.Запоріжжя (лист №126 від 03.03.2020). Також клопотання про виділення коштів направлялося у серпні 2018 року (від 15.08.2018 за №91). 11) Надане клопотання до КП Водоканал (№44 від 10.04.2020) щодо проведення технічного обслуговування і перевірки працездатності пожежних кран-комплектів. 12) Заклад укомплектовано вогнегасниками ВП-5(3) в повному обсязі, закуплено 5од. вогнегасників ВВК-2 (ОУ-З), (накладна №2882 від 25.12.2019). Укладено договір з ТОВ Безпека м.Запоріжжя про здійснення поставки вогнегасників ВВК-2 (ОУ-3) - 5 штук, захисних екранів (кошма) - 7 штук, кронштейнів для вогнегасників - 3 штуки на загальну суму 4981,20 грн. Документи надано до Управління державної казначейської служби у Веселівському районі для здійснення оплати. Окрім цього виконана наступна робота щодо усунення недоліків: 1) Керівником розроблена та затверджена інструкція, що визначає дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей на доповнення до схематичного плану евакуації. 2) Навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки пройшли 3 працівники закладу (посвідчення від 06.12.2018). 3а наявності коштів буде проведено навчання зі всіма працівниками закладу. 3) Поступово здійснюється очищення території КДНЗ від звалищ горючих відходів. 4) На території об`єкта забезпечено освітлення зовнішніх пожежних драбин, входів до будівлі закладу. 5) Для приміщень складського призначення визначено категорію щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки. 6) Електрощити закладу оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами. 7) У спецжурналі проведено фіксацію перевірки та ремонту котельні перед початком опалювального сезону. 8) Машиністи (кочегари) котельні пройшли навчання з пожежно-технічного мінімуму та отримали посвідчення (витяг з протоколу №110 від 21.01.2020). 9) Проведено ідентифікацію об`єкту щодо визначення потенційної небезпеки (21.02.2020)

Відповідач проти позову фактично заперечував.

Ухвалою судді від 31.03.2020 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі без виклику сторін та призначено судове засідання на 27.04.2020.

27.04.2020 ухвалою суду відкладено розгляд справи та призначено судове засідання на 09.06.2020.

09.06.2020 ухвалою суду відкладено розгляд справи та призначено судове засідання на 17.08.2020.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.

Згідно з складеним 03.01.2020 співробітниками ГУ ДСУНС у Запорізькій області Актом №3 (надалі - Акт перевірки №3 від 03.01.2020) у період з 02.01.2020 по 03.01.2020 проведено позапланову перевірку щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Вказаний Акт перевірки №3 від 03.01.2020 підписаний представником відповідача без жодних зауважень чи застережень.

Позовні вимоги позивач обґрунтовує лише порушеннями, зазначеними в пунктах 1, 5, 7, 10, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 23, 27, 28 Опису виявлених порушень вимог законодавства Акту перевірки №3 від 03.01.2020.

В обґрунтування позиції по справі відповідачем надано до суду: Технічний звіт по результатам електротехнічних вимірювань та випробувань електрообладнання від 2018 року; Договір купівлі-продажу №56/Б від 13.04.2020 з Специфікацією №1; лист Веселівської селищної ради Запорізької області від 07.04.2020 за №02-08-35/1054 на адресу відповідача; клопотання відповідача від 05.03.2020 за №01-08/33, від 15.08.2018 за №91 до селищного голови; клопотання відповідача від 10.04.2020 за №01-08/44 до директора КП Водоканал ; лист ТОВ ІПВК СПЕЦЗАХИСТ від 05.03.2020 за №139 на адресу відповідача.

У підтвердження часткового усунення відповідачем наведених порушень позивачем надано до суду Акт позапланової перевірки щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 26.05.2020 за №39 (надалі - Акт перевірки №39 від 26.05.2020).

Відповідно до Акту перевірки №39 від 26.05.2020 залишились не усунутими такі порушення: 1) проведено реконструкцію приміщень 1-го поверху закладу без проектної документації, яка затверджена у встановленому порядку; 2) не проведене обробляння засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнестійкості дерев`яних елементів горищного покриття (крокви, лати) закладу; 3) допущено зменшування розмірів евакуаційних виходів та змінювання планувальних рішень (з басейну на 1-му поверсі); 4) приміщення закладу не обладнані системами протипожежного захисту відповідно до пункту 7.2 додатку А та пункту 4 Додатку Б ДБН В.2.5- 56:2014 "Системи протипожежного захисту"; 5) не проведено технічне обслуговування і перевірку працездатності пожежних кран-комплектів Веселівського КДНЗ №1 "Оленка". Пожежні кран-комплекти знаходяться в несправному стані.

Документальних доказів повного усунення порушень наведених в Акті перевірки №3 від 03.01.2020 - відповідач до суду не надав.

Як свідчать матеріали справи, відповідачем у повному обсязі не усунуті наведені в Акті перевірки №3 від 03.01.2020 порушення.

У суду не викликає зауважень до викладеного в Акті перевірки №3 від 03.01.2020 та позовній заяві як порушення відповідачем вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Так, п.1.1 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні , затверджених 30.12.2014 наказом Міністерства внутрішніх справ України, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 (надалі - Правила пожежної безпеки в Україні ), передбачено, що усі системи протипожежного захисту (далі - СПЗ) мають бути справними і утримуватися в постійній готовності до виконання роботи. Несправності, які впливають на їх працездатність, повинні усуватися негайно, інші несправності усуваються в передбачені регламентом терміни, при цьому необхідно робити записи у відповідних журналах (п.1.1 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні ).

Будинки, приміщення та споруди повинні обладнуватися системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту (п.1.2 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні ).

Згідно з п.2.5 глави 2 розділу ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні у будинках, крім будинків V ступеня вогнестійкості, дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) повинні оброблятися засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності. Необхідність обробляння засобами вогнезахисту дерев`яних елементів інших конструкцій будинків визначається відповідними нормативними документами за видами будинків.

Відповідно до п.21 розділу ІІ Правил пожежної безпеки в Україні нове будівництво, реконструкція, реставрація, технічне переоснащення та капітальний ремонт приміщень, будинків і споруд здійснюються на підставі проектної документації, яка затверджена у встановленому порядку.

Як зазначено у п.2.23 глави 2 розділу ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні , забороняється зменшувати кількість та розміри евакуаційних виходів з будівель і приміщень, класи вогнестійкості несучих та огороджувальних конструкцій, застосовувати будівельні матеріали з вищими показниками пожежної небезпеки, змінювати інженерні та планувальні рішення й умови освітлення згідно з нормованою вимогою.

Згідно з пп.9 п.2.2 глави 2 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні система внутрішнього протипожежного водопроводу повинна відповідати таким вимогам: пожежні кран-комплекти не рідше одного разу на рік підлягають технічному обслуговуванню і перевірці на працездатність шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування. Пожежні кран-комплекти повинні постійно бути справними і доступними для використання;

У п.14 розділу ІІІ Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України , затверджених 15.08.2016 наказом Міністерства освіти і науки України №974, зареєстровах в Міністерстві юстиції України 08.09.2016 за №1229/29359 (надалі - Правила пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України ), зазначено, що у будівлях закладів та установ не дозволяється: розміщувати людей у мансардних приміщеннях, а також на поверхах (будівлях), не забезпечених двома евакуаційними виходами; здійснювати перепланування приміщень без урахування будівельних норм і правил; установлювати ґрати та інші незнімні сонцезахисні, декоративні та архітектурні пристрої на вікнах приміщень, де перебувають учасники навчально-виховного процесу, сходових клітках, у коридорах, холах та вестибюлях. У разі необхідності встановлення на вікнах приміщень ґрат (кабінет інформатики, інші приміщення з обладнанням, що має матеріальну цінність), вони повинні розкриватися, розсуватися або зніматися, під час перебування в цих приміщеннях людей ґрати мають бути відчиненими; знімати дверні полотна в отворах, що з`єднують коридори зі сходовими клітками, та двері евакуаційних виходів; застосовувати з метою опалення нестандартні (саморобні) нагрівальні пристрої; використовувати електроплитки, кип`ятильники, електрочайники, газові плити тощо для приготування їжі, за винятком спеціально обладнаних приміщень; захаращувати шляхи евакуації; установлювати дзеркала та влаштовувати фальшиві двері на шляхах евакуації; влаштовувати на шляхах евакуації пороги, виступи, турнікети, розсувні, підйомні двері та інші пристрої, що перешкоджають евакуації людей; здійснювати вогневі, електрогазозварювальні та інші види пожежонебезпечних робіт у будівлях у разі наявності в їх приміщеннях людей; застосовувати для освітлення свічки, гасові лампи і ліхтарі; здійснювати відігрівання труб системи опалення, водопостачання, каналізації тощо із застосуванням відкритого вогню (з цією метою використовують гарячу воду, пару чи нагрітий пісок); зберігати на робочих місцях, у шафах та залишати в кишенях спецодягу використані обтиральні матеріали; залишати без нагляду ввімкнені в мережу електроприлади.

Згідно з п.6 розділу VІ Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України приміщення закладів та установ обладнуються СПЗ відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" та пункту 1 розділу V Правил пожежної безпеки.

Суд вважає, що виявлені позивачем під час позапланової перевірки відповідача як кожне правопорушення окремо, так і всі правопорушення в цілому створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Звідси, на думку суду, залишення не усуненим відповідачем хоча б одного з порушення наведеного в Акті перевірки №3 від 03.01.2020 залишає існування загрози життю та/або здоров`ю людей.

Як зазначено у ст.1 Закону України Про об`єкти підвищеної небезпеки , у цьому Законі наведені нижче терміни вживаються у такому значенні: суб`єкт господарської діяльності - юридична або фізична особа, у власності або у користуванні якої є хоча б один об`єкт підвищеної небезпеки; об`єкт підвищеної небезпеки - об`єкт, на якому використовуються, виготовляються, переробляються, зберігаються або транспортуються одна або кілька небезпечних речовин чи категорій речовин у кількості, що дорівнює або перевищує нормативно встановлені порогові маси, а також інші об`єкти як такі, що відповідно до закону є реальною загрозою виникнення надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру; (…).

У п.1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій , затвердженого 16.12.2015 постановою Кабінету Міністрів України №1052, зазначено, що Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Згідно з пп.48 п.4 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій , затвердженого 16.12.2015 постановою Кабінету Міністрів України №1052, ДСНС відповідно до покладених на неї завдань: складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, звертається безпосередньо та через територіальні органи до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.

Відповідно до п.12 ч.1 ст.67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить: звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом (ч.2 ст.68 Кодексу цивільного захисту України).

Відповідачем не подано до суду доказів відсутності зазначених у позові порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей під час експлуатації ним об`єкту, що перевірявся позивачем.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (ч.2 ст.70 Кодексу цивільного захисту України).

Відповідно до ч.7 ст.7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Відповідачем документально не доведено, що на день судового розгляду справи усунуті підстави для вжиття заходів, зазначених у позовній заяві.

При цьому, у ч.1 ст.6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності зазначено: 1.Підставами для здійснення позапланових заходів є: подання суб`єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням; … перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю); … Під час проведення позапланового заходу з`ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов`язковим зазначенням цих питань у посвідченні (направленні) на проведення заходу державного нагляду (контролю). … .

Враховуючи наведені норми права та те, що компетентним суб`єктом владних повноважень з питань існування загрози життю та/або здоров`ю людей при порушенні вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки є позивач, то суд вважає обґрунтованою позицію позивача наведеною у позові, що безперечним доказом усунення відповідачем порушень буде відповідний Акт позапланової перевірки, складений позивачем, про усунення відповідачем виявлених порушень у повному обсязі.

Однак, на день судового засідання до суду не надано відповідного Акту позапланової перевірки, складеного позивачем, про усунення відповідачем виявлених порушень у повному обсязі.

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням з`ясованих обставин, досліджених матеріалів справи суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню. Доводи проти позову відповідача не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 12, 139, 143, 243-246, 262 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити у повному обсязі.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі та приміщень Веселівського комунального дошкільного навчального закладу ясла-садок №1 "Оленка" комбінованого типу Веселівської селищної ради (72202, Запорізька область, Веселівський район, смт.Веселе, вул.Чкалова, буд.7-А; код ЄДРПОУ 26573621), розташованих за адресою: 72202, Запорізька область, Веселівський район, смт.Веселе, вул.Чкалова, буд.7-А, шляхом зобов`язання Веселівський комунальний дошкільний навчальний заклад ясла-садок №1 "Оленка" комбінованого типу Веселівської селищної ради (72202, Запорізька область, Веселівський район, смт.Веселе, вул.Чкалова, буд.7-А; код ЄДРПОУ 26573621) повністю зупинити експлуатацію будівлі та приміщень за вказаною адресою, окрім робіт, пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, до повного усунення цих порушень, що повинно бути встановлено на підставі перевірки Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області (69002, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул.Фортечна, буд.65; код ЄДРПОУ 38625593).

У стягненні з відповідача на користь позивача суми сплаченого судового збору за подання адміністративного позову до суду - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.

Рішення виготовлено у повному обсязі 25.08.2020.

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.08.2020
Оприлюднено27.08.2020
Номер документу91150134
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/2117/20

Постанова від 23.11.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Постанова від 23.11.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 02.11.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 17.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 07.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 07.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Рішення від 17.08.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 09.06.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 01.06.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні