Рішення
від 25.08.2020 по справі 420/3427/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/3427/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 серпня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Стефанова С.О.,

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Діоніс 2010 до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.02.2020 року №1449341/37114010, №1449342/37114010, №1449343/37114010 та зобов`язати вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

До Одеського окружного адміністративного суду 21 квітня 2020 року надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю Діоніс 2010 до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС в Одеській області, в якому позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення від 04.02.2020 року №1449341/37114010, 1449342/37114010, №1449343/37114010 комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі накладних або відмову у такій реєстрації;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі накладних, складені ТОВ Діоніс 2010 податкові накладні №40 від 24.09.2019 року, №49 від 24.09.2019 року, №2 від 02.10.2019 року датою їх фактичного подання;

- стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, адреса місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, буд. 5) на користь позивача судові витрати.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначає, що за результатами виконання договорів укладених між ПАТ МТБ БАНК та ТОВ Діоніс 2010 №БЧ-14-381 від 01.08.2019 року та №0-4/1 від 19.09.2019 року, відповідно до приписів п.201.10. ст.201 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI, із змінами та доповненнями, позивачем складались податкові накладні №40 від 24.09.2019 року, №49 від 24.09.2019 року, №2 від 02.10.2019 року та направлялись для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зазначені податкові накладні приймались, але їх реєстрація була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України.

Позивач не погоджуючись із зупиненням реєстрації вищевказаних податкових накладних направляв засобами електронного зв`язку на адресу Головного управління ДПС в Одеській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено, з копіями відповідних документів.

На зазначені повідомлення позивач отримав Рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.02.2020 року №1449341/37114010, №1449342/37114010, №1449343/37114010, якими було відмовлено у реєстрації відповідних податкових накладних.

Позивач не погоджується з висновками зробленими посадовими особами контролюючого органу в зазначених Рішеннях через їх протиправність, безпідставність, необґрунтованість, необ`єктивність та невідповідність фактичним обставинам, первинним документам позивача та вимогам діючого цивільного та податкового законодавства України.

Процесуальні дії

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 08 травня 2020 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження по справі. Справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами в порядку ст.262 КАС України.

21.05.2020 року (вхід. №19629/20) через канцелярію суду від представника відповідачів надійшов відзив на позовну заяву, згідно якого ДПС України та Головне управління ДПС в Одеській області адміністративний позов не визнають з огляду на те, що ТОВ Діоніс 2010 разом з повідомленнями про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено, не було надано всіх необхідних документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Таким чином, відповідачі вважають, що рішення Комісії про відмову в реєстрації податкових накладних ТОВ Діоніс 2010 із посиланням на підставу - не надання платником податку всіх необхідних копій документів, - є повністю обґрунтованим, а даний адміністративний позов - таким, що не підлягає задоволенню.

01.06.2020 року від представника позивача через канцелярію суду (вхід.№20876/20) надійшла відповідь на відзив у якій представник позивача наголошує на тому, що документи, оформлені позивачем в рамках господарських відносин із контрагентом, копії яких надані разом із поясненнями для прийняття рішення та наявні в матеріалах справи щодо реєстрації податкових накладних складені у відповідності до вимог законодавства та в повній мірі засвідчують факт реального виконання позивачем та його контрагентами господарських зобов`язань.

03.08.2020 року від представника позивача надійшло клопотання про долучення документів до матеріалів справи з додатками (вхід.№29965/20).

Вирішуючи дану справу судом враховано, що особливості її розгляду визначені статтею 262 КАС України. Однак розгляд даної справи припав на період дії на території України карантину, запровадженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 року №211 Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 (із наступними змінами).

У зв`язку з цим пунктом 9 Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) від 30.03.2020 року №540-IX (далі - Закон України №540-IX від 30.03.2020 року), який набрав чинності 02 квітня 2020 року, розділ VI Прикінцеві положення КАС України доповнено пунктом 3, яким передбачено автоматичне продовження визначених статтями 47, 79, 80, 114, 122, 162, 163, 164, 165, 169, 177, 193, 261, 295, 304, 309, 329, 338, 342, 363 цього Кодексу процесуальних строків, в тому числі і строків розгляду справи, подання інших заяв по суті справи, тощо на період дії карантину.

В подальшому, Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перебігу процесуальних строків під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) від 18 червня 2020 року №731-IX (далі - Закон України №731-ІХ від 18.06.2020 року) , пункт 3 розділу VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України викладено в новій редакції, згідно якої встановлені цим Кодексом процесуальні строки поновляються судом лише за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом).

Пунктом 2 Розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України №731-ІХ від 18.06.2020 року також було визначено, що процесуальні строки, які були продовжені відповідно до пункту 3 розділу VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) №540-IX від 30 березня 2020 року, закінчуються через 20 днів після набрання чинності цим Законом. Протягом цього 20-денного строку учасники справи та особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цими кодексами), мають право на продовження процесуальних строків з підстав, встановлених цим Законом.

Закон України №731-ІХ від 18.06.2020 року набрав чинності 17.07.2020 року, відповідно продовжені Законом України №540-IX від 30.03.2020 процесуальні строки закінчилися 06.08.2020 року.

Оскільки жодних заяв від учасників справи щодо можливості продовження процесуальних строків по справі до визначеного терміну подано не було, тому наразі суд вважає що жодних перешкод для вирішення даної справи та ухвалення судового рішення не має.

Дана справа вирішується судом після виходу головючого по справі судді з чергової щорічної відпустки.

Вивчивши матеріали справи, а також дослідивши обставини, якими обґрунтовувалися позовні вимоги та відзив на позовну заяву, перевіривши їх доказами, судом встановлено наступне.

Обставини справи встановлені судом.

Товариство з обмеженою відповідальністю Діоніс 2010 є юридичною особою (код ЄДРПОУ 37114010), основним видом діяльності якої є Неспеціалізована оптова торгівля (46.90).

Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ Діоніс 2010 здійснює такі види діяльності:

- 68.10 Купівля та продаж власного нерухомого майна (основний);

- 47.11 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами;

- 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах;

- 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна;

- 41.10 Організація будівництва будівель;

- 42.11 Будівництво доріг і автострад.

01.08.2019 року між ТОВ Діоніс 2010 та ТОВ 5Х АМР Сістемс було укладено договір купівлі-продажу майнових прав №0-4/1 (а.с.26-29), відповідно до умов якого, позивачем придбано майнові права на новостворене майно - нежитлові приміщення за будівельними номерами №о-4/1 та о-29.

Пунктом 1.7. договору №0-4/1 від 01.08.2019 року встановлено, що покупець з моменту укладення договору має право відступити (продати) майнові права на новостворене майно третім особам. Пунктом 2.2 зазначеного договору встановлено, що позивач перераховує вартість майнових прав на користь продавця - ТОВ 5Х АМР Сістемс до 30.12.2021 року (а.с.26).

Між позивачем та ПАТ МТБ БАНК було укладено договори купівлі-продажу майнових прав №БЧ-14-381 від 01.08.2019 року (а.с.30-35) та №0-4/1 від 19.09.2019 року (а.с.150-152).

Предметом вказаних договорів був продаж майнових прав на нежитлові приміщення в багатоквартирному житловому будинку за адресою: с. Фонтанка, вул. Гоголя, 23а , корп.2., за будівельними номерами №о-29 та №о-4/1.

Пунктом 2.2 договору купівлі-продажу майнових прав №БЧ-14-381 від 01.08.2019 року встановлено, що покупець перераховує вартість майнових прав на рахунок продавця (ТОВ Діоніс 2010 ) у наступному порядку: 96 000,00 грн. у строк до 29.09.2019 року; 1 944 000,00 грн. у строк до 30.12.2020 року (а.с.31).

Пунктом 2.2 договору купівлі-продажу майнових прав №О-4/1 від 19.09.2019 року встановлено, що покупець перераховує вартість майнових прав на рахунок продавця (ТОВ Діоніс 2010 ) у наступному порядку: 1 478 000,00 грн. у строк до 25.09.2019 року, 682 000,00 грн. у строк до 30.12.2019 року (а.с.150).

Фактично, платежі по договорах №БЧ-14-381 від 01.08.2019 року та №О-4/1 від 19.09.2019 року, було здійснено ПАТ МТБ БАНК швидше, а саме:

- за договором №БЧ-14-381 від 01.08.2019 року: 96 000,00 грн. - 12.09.2019 року

(меморіальний ордер №1819331 від 12.09.2020 року (а.с.38)), 1 944 000,00 грн. - 24.09.2019 року (меморіальний ордер №3365432 від 24.09.2020 року (а.с.37));

- за договором №О-4/1 від 19.09.2019 року: 1 478 000,00 грн. - 24.09.2019 року

(меморіальний ордер №3365557 від 24.09.2020 року (а.с.36)), 682 000,00 грн. - 24.09.2019 року (меморіальний ордер №4706260 від 02.10.2020 року (а.с.39)).

На підставі вищевказаних договорів, товариство з обмеженою відповідальністю Діоніс 2010 в якості продавця склало (виписало) на адресу ПАТ МТБ БАНК наступні податкові накладні, які у подальшому були подані на реєстрацію:

- №40 від 24.09.2019 року, загальна сума з урахуванням ПДВ 1 944 000,00 грн. (а.с.6-7);

- №49 від 24.09.2019 року, загальна сума з урахуванням ПДВ 1 478 000,00 грн. (а.с.9-10);

- №2 від 02.10.2019 року, загальна сума з урахуванням ПДВ 682 000,00 грн. (а.с.12-13).

15.10.2019 року та 30.10.209 року позивач отримав квитанції №1 про прийняття податкових накладних та зупинення їх реєстрації, згідно яких реєстрацію ПН №№40, 49 та 2 зупинено на підставі п.201.16 ст.201 ПК України та у зв`язку з тим, що ...обсяг постачання товару/послуги 0011 (в ПН №2 - товару/послуги 0010) перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій . У квитанціях пропонувалося надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.14 -16).

30.01.2020 року позивач надав до Головного управління ДПС в Одеській області Повідомлення №1, №2 та №3 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено , у яких надав пояснення та копії (скан-копії) документів, необхідних для прийняття відповідачем рішень про реєстрацію податкових накладних №40, №49 та №2 (а.с.94-96).

У подальшому позивач отримав наступні рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних :

- №1449341/37114010 від 04.02.2020 року, яким відмовлено в реєстрації ПН №40 у зв`язку з ненаданням позивачем копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування (а.с.93);

- №1449342/37114010 від 04.02.2020 року, яким відмовлено в реєстрації ПН №49 у зв`язку з ненаданням позивачем копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування (а.с.92);

- №1449343/37114010 від 04.02.2020 року, яким відмовлено в реєстрації ПН №2 у зв`язку з ненаданням позивачем копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування (а.с.91).

Позивач, не погоджуючись з прийнятими рішеннями про відмову у реєстрації податкових накладних, вважаючи їх протиправними та такими, що підлягають скасуванню, а податкові накладні від 24.09.2019 року №40, №49 та від 02.10.2019 року №2 такими, що підлягають реєстрації, звернувся з даним адміністративним позовом до суду.

Релевантні джерела права та висновки суду

Податковий кодекс України (далі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та встановлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Такий Порядок був затверджений постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 року (з наступними змінами, далі - Порядок №1246).

Відповідно до пункту 2 Порядку №1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п.12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку №1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до приписів п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п.5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21 лютого 2018 року (далі - Порядок №117, чинного на час виникнення спірних правовідносин), податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Відповідно до пункту 3 Порядку №117 податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.08.2020
Оприлюднено28.08.2020
Номер документу91150761
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/3427/20

Ухвала від 21.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 02.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Постанова від 02.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Рішення від 25.08.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С.О.

Ухвала від 28.05.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С.О.

Ухвала від 08.05.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні