Рішення
від 26.08.2020 по справі 420/6180/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/6180/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 серпня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Єфіменка К.С., розглянувши в письмовому провадженні у порядку спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ДОЛОРОСА (вул.Радісна,буд.7, кімната 31, м. Одеса, 65076) до Державної податкової служби України (Львівська площа,8, м. Київ, 04053), Головного управління ДПС в Одеській області (вул.Семінарська,5, м. Одеса, 65044) про скасування рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1575674/43188677, №1575673/43188677, №1575671/43188677, №1575672/43188677, №1575670/43188677 від 21.05.2020 року, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних ТОВ ДОЛОРОСА , зобов`язати ДПС України зареєструвати податкові накладні: №7 від 23.12.2019 року; №10 від 26.12.2019 року; №11 від 26.12.2019 року; №12 від 27.12.2019 року, №13 від 28.12.2019 року ТОВ ДОЛОРОСА (код ЄДРПОУ 43188677) в Єдиному реєстрі податкових накладних,-

ВСТАНОВИВ:

З позовом до суду звернувся Товариство з обмеженою відповідальністю ДОЛОРОСА до Державної податкової служби України та Головного управління ДПС в Одеській області в якому простять:

скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: №1575674/43188677; №1575673/43188677;№1575671/43188677;№1575672/43188677;№1575670/43188677 від 21.05.2020 року якими відмовлено у реєстрації податкових накладних ТОВ ДОЛОРОСА ;

зобов`язати ДПС України зареєструвати податкові накладні: №7 від 23.12.2019 року; №10 від 26.12.2019 року; №11 від 26.12.2019 року; №12 від 27.12.2019 року; №13 від 28.12.2019 року Товариства з обмеженою відповідальністю ДОЛОРОСА (код ЄДРПОУ: 43188677) в Єдиному реєстрі податкових накладних;

зобов`язати Державну податкову службу України протягом 30 днів з дня набрання рішенням суду законної сили подати до суду звіт про виконання судового рішення;

стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ДОЛОРОСА (код ЄДРПОУ: 43188677) за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів судові витрати по сплаті судового збору за подання цієї заяви.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 03.12.2019р. між ТОВ ДОЛОРОСА та АТ Українська залізниця укладений договір комісії № ПК/ВЧДОдеса/19496/д-ПКю , відповідно п.п. 1.1. п. 1 Договору в порядку та на умовах, визначених цим Договором, Комісіонер зобов`язується за доручення Комітента, за винагороду здійснити в інтересах Комітента, але від свого імені продаж продукції, передбаченої у Додатку № 1 цього Договору (надалі іменується продукція ). Продукція для подальшої реалізації передається (доставляється) Комітентом Комісіонеру у відповідності до рознарядки (замовлення) Комісіонера. Адреса складів Комісіонера, за якими можлива доставка продукції Комітентом для подальшої реалізації вказується в Додатку № 2 до Договору. Отже, предметом вказаного договору є здійснення позивачем поставки продукції передбаченої у Додатку № 1 АТ Українська залізниця на умовах платності.

Відповідно пункту 201.10 ст.201 ПКУ позивачем було складено і направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкові накладні: №7 від 23.12.2019 року; №10 від 26.12.2019 року; №11 від 26.12.2019 року; №12 від 27.12.2019 року; №13 від 28.12.2019 року; з контрагентом АТ Українська залізниця . Згідно отриманих квитанцій від 15.01.2020 зазначені вище податкові накладні були прийняті, але реєстрацію зупинена. На виконання вищезазначеного в квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної, ТОВ ДОЛОРОСА направлено та подано у електронному вигляді на адресу податкового органу повідомлення про подання пояснень та копії документів щодо зупинених податкових накладних на підтвердження реальності здійснення операцій, реєстрація яких було зупинена. Рішенням про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:№1575674/43188677 від 21.05.2020 року;№1575673/43188677 від 21.05.2020 року;№1575671 /43188677 від 21.05.2020 року;№1575672/43188677 від 21.05.2020 року;№1575670/43188677 від 21.05.2020 року;відмовлено у реєстрації податкових накладних ТОВ ДОЛОРОСА :№7 від 23.12.2019 року;№10 від 26.12.2019 року;№11 від 26.12.2019 року;№12 від 27.12.2019 року;№13 від 28.12.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач зазначає, що на рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ ДОЛОРОСА складено та направлено скарги на адресу вищого податкового органу. Однак, рішенням комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такі реєстрації за результатами розгляду скарг на рішення комісії регіонального рівня, 10.06.2020 року - залишено скарги ТОВ ДОЛОРОСА без задоволення.

Ухвалою суду від 20.07.2020 року відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

06.08.2020р. (вх. №30767/20) від представника ГУ ДПС в Одеській області надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач зазначає, що підприємством ТОВ ДОЛОРОСА (код ЄДРПОУ 43188677) було подано до контролюючого органу засобами телекомунікаційого зв`язку податкову накладну №1 від 06.12.2019 року.

За отриманою квитанцією з єдиного вікна приймання звітності ДПС України підприємству було повідомлено, що реєстрація відповідної податкової накладної зупинена та висловлено пропозицію щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Слід зазначити що оскаржувані рішення №1575671/43188677, №1575674/43188677, №1575673/43188677, №1575672/43188677, №1575670/43188677 від 21.05.20202 року про відмову в реєстрації податкової накладної.№7 від 23.12.2019 року, №10 від 26.12.2019 року, №11 від 26.12.2019 року, №12 від 27.12.2019 року, №13 від 28.12.2019 року було прийнято відповідно до Постанови Кабміну України №1165 від 11.12.2019 року.

Відповідач акцентує увагу, що відповідно до оскаржуваних рішень комісія контролюючого органу регіонального рівня чітко зазначає що підприємством не було надано відповідно до контролюючого органу: Копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів. актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Та вказує. що оспорювані рішення прийнято у відповідності до норм чинного законодавства

Відповідно до частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Згідно зі статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Дослідивши матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд зазначає наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю ДОЛОРОСА (код ЄДРПОУ: 43188677) зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань 23.08.2019 року номер запису: 15561020000071293.

Видами діяльності є КВЕД: 70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування (основний); 82.99 Надання інших допоміжних комерційних послуг, н. в. і. у.; 46.39 Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 46.36 Оптова торгівля цукром, шоколадом і кондитерськими виробами; 56.30 Обслуговування напоями; 46.34 Оптова торгівля напоями; 46.17 Діяльність посередників у торгівлі продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами.

ТОВ ДОЛОРОСА займається посередницькою діяльністю продуктами харчування та супутніми товарами. В своїй господарській діяльності користується логістикою і складами постачальників. Залишків не тримає.

03.12.2019 між ТОВ ДОЛОРОСА (Комітент) та АТ Українська залізниця (Комісіонер) укладений договір комісії № ПК/ВЧДОдеса/19496/д-ПКю .

Відповідно п.п.1.1. п.1 Договору в порядку та на умовах, визначених цим Договором, Комісіонер зобов`язується за доручення Комітента, за винагороду здійснити в інтересах Комітента, але від свого імені продаж продукції, передбаченої у Додатку № 1 цього Договору (надалі іменується продукція ). Продукція для подальшої реалізації передається (доставляється) Комітентом Комісіонеру у відповідності до рознарядки (замовлення) Комісіонера. Адреса складів Комісіонера, за якими можлива доставка продукції Комітентом для подальшої реалізації вказується в Додатку № 2 до Договору.

Відповідно п.п.1.2. п.1 Договору виступаючи від свого імені, Комісіонер самостійно реалізує продукцію третім особам.

Відповідно п.п.2.1. п.2 Договору Комісіонер повідомляє Комітента про асортимент та обсяги продукції, що він має можливість реалізувати на умовах, передбачених цим Договором, шляхом направлення замовлення (рознарядки), в якому також вказується адреси на які доставляється продукція.

Відповідно п.п.4.1.1. п.4 Договору Комісіонер зобов`язується самостійно здійснити необхідну комерційно - маркетингову роботу, зайти покупців на продукцію Комітента, визначену в Додатках № 1 та вчинити правочин щодо продажу продукції на найвигідніших умовах.

Відповідно п.п.5.1.1. п.5 Договору Комітент зобов`язується передати Комісіонеру продукцію для продажу відповідно умов цього Договору.

Відповідно п.п.5.1.2. п.5 Договору при передачі продукції Комісіонеру, Комітент зобов`язується надати документи Комісіонеру визначені п.1.3. цього Договору та необхідні для виконання взятих на себе за Договором зобов`язань, а саме, акт приймання - передачі продукції на реалізацію за формою, що передбачена Додатком 6 до цього Договору, податкову накладну укладену в електроні формі та зареєстровану в ЄРПН, ТТН, а також інші документи, обов`язок надання який необхідний відповідно до діючого законодавства України.

Отже, предметом вказаного договору є здійснення позивачем поставки продукції передбаченої у Додатку № 1 АТ Українська залізниця на умовах платності.

Відповідно пункту 201.10 ст.201 ПКУ позивачем було складено і направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкові накладні: №7 від 23.12.2019 року; №10 від 26.12.2019 року; №11 від 26.12.2019 року; №12 від 27.12.2019 року; №13 від 28.12.2019 року; з контрагентом АТ Українська залізниця .

Позивачем отримано квитанції з результатом оброки: документ прийнято, реєстрація зупинена. Зазначено виявлені помилки: відповідно до п.201.16 ст.20І Податкового кодексу У країни, реєстрація ПН/PK від 23.12.2019 №7 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 0703,0706 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

19.05.2020р. ТОВ ДОЛОРОСА направлено та подано у електронному вигляді на адресу податкового органу повідомлення про подання пояснень та копії документів щодо зупинених податкових накладних на підтвердження реальності здійснення операцій, реєстрація яких була зупинена.

Комісією ГУ ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації прийнято рішення №1575674/43188677; №1575673/43188677; №1575671/43188677; №1575672/43188677; №1575670/43188677 від 21.05.2020 року; якими відмовлено у реєстрації податкових накладних№7 від 23.12.2019 року; №10 від 26.12.2019 року; №11 від 26.12.2019 року; №12 від 27.12.2019 року; №13 від 28.12.2019 року.

21.05.2020р. ТОВ ДОЛОРОСА на рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1575674/43188677; №1575673/43188677; №1575671/43188677; №1575672/43188677; №1575670/43188677 від 21.05.2020 року складено та направлено скарги на адресу вищого податкового органу.

Рішеннями комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такі реєстрації за результатами розгляду скарг на рішення комісії регіонального рівня, 10.06.2020 року - залишено скарги ТОВ ДОЛОРОСА без задоволення.

Позивач, не погоджуючись із зазначеним рішенням податкового органу, звернувся з позовом до суду, в якому просить його визнати протиправним та скасувати.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

Згідно із ч. 2ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, ч. 2ст. 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до пп.16.1.2,16.1.3п.16.1ст.16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до п.201.1ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.187.1ст.187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п.201.7 ст.201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Відповідно до п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Слід зазначити, що відповідно до пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Згідно з положеннями п. 20.2 ст. 20 ПК України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до п.201.16ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010р.(далі - Порядок № 1246).

Відповідно до п. 2 Порядку № 1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України(далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно п.12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192тапунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3і200-1.9статті 200-1Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

Відповідно до п.13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до п.п.14-17 Порядку №1246 квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Якщо платником податку надіслано для реєстрації кілька примірників однієї податкової накладної та/або розрахунку коригування, зареєстрованими вважаються податкова накладна та/або розрахунок коригування, відомості яких внесені до Реєстру, та платнику податку надіслана відповідна квитанція.

У разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

За змістом п. 18 Порядку №1246, на момент прийняття у встановленому порядку рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування щодо таких податкової накладної та/або розрахунку коригування проводяться перевірки, визначені пунктом 12цього Порядку (крім абзацу десятого).

За результатами таких перевірок формується квитанція про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, яка надсилається платнику податку разом з відповідним рішенням.

Квитанція про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування, щодо яких прийнято рішення про їх реєстрацію, одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Відповідно до п.23постанови Кабінету Міністрів України № 117 від 21.02.2018 р. Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (чинної станом на момент виникнення спірних правовідносин) комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку:

щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу;

щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.

Щодо правомірності рішень комісії ГУ ДПС в Одеській області №1575674/43188677; №1575673/43188677; №1575670/43188677 від 21.05.2020 року, суд зазначає наступне.

03.12.2019 між ТОВ ДОЛОРОСА (Комітент) та АТ Українська залізниця (Комісіонер) укладений договір комісії № ПК/ВЧДОдеса/19496/д-ПКю .

Відповідно п.п. 1.1. п. 1 Договору в порядку та на умовах, визначених цим Договором, Комісіонер зобов`язується за доручення Комітента, за винагороду здійснити в інтересах Комітента, але від свого імені продаж продукції, передбаченої у Додатку № 1 цього Договору (надалі іменується продукція ). Продукція для подальшої реалізації передається (доставляється) Комітентом Комісіонеру у відповідності до рознарядки (замовлення) Комісіонера.

Податкова накладна на загальну суму 10 732,64 грн., ПДВ 1 788,77 грн.,була сформована на підставі першої події - відвантаження товару 23.12.2019 року. Позивач передав товар АТ Українська залізниця відповідно видаткової накладної № 8 від 23.12.2019 року.

Відповідно пункту 201.10 ст.201 ПКУ позивачем було складено і направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкову накладну № 7 від 23.12.2019р.

Товар був оплачений 07.02.2020 року відповідно виписки по рахунку ТОВ Долороса за період з 07.02.2020 по 13.02.2020 року.

Товар який поставлено, це продукти, які були замовлені у ПП Ідеал та поставлені ПП Ідеал по накладній від 23.12.2019 рок, із яким є укладений договір поставки № 99 від 09.12.2019 року.

Суд зазначає, що 09.12.2019 року між ТОВ ДОЛОРОСА (Покупець) та ПП Ідеал (постачальник) укладено договір поставки № 99 згідно умов якого постачальник зобов`язується поставити, а покупець прийняти та оплатити на умовах даного Договору продукти харчування, алкогольні напої, тютюнові вироби, засоби побутової хімії та ін. Докладний перелік найменувань товару вказується у накладних (специфікації). Ціни на товар вказуються у накладних які є невід`ємним додатком договору. Загальна вартість договору встановлюється згідно накладних. Оплата товару здійснюється на умовах відстрочки платежу на 7 календарних днів з моменту поставки товару.

Оплата ПП Ідеал за товар було здійснена відповідно платіжного доручення № 6 від 13.02.2020 року .

Податкова накладна на загальну суму 10 124,77 грн., ПДВ 1 687, 46 грн.,була сформована на підставі першої події - відвантаження товару 26.12.2019 року. Позивач передав товар АТ Українська залізниця відповідно видаткової накладної № 10 від 26.12.2019 року.

Відповідно пункту 201.10 ст.201 ПКУ позивачем було складено і направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкову накладну № 10 від 26.12.2019 з контрагентом АТ Українська залізниця . Однак, в реєстрації - відмовлено.

Товар був оплачений 07.02.2020 року відповідно виписки по рахунку ТОВ Долороса за період з 07.02.2020 по 13.02.2020 року.

Товар який поставлено, це продукти, які були замовлені у ПП Ідеал та поставлені ПП Ідеал по накладній від 26.12.2019 рок, із яким є укладений договір поставки № 99 від 09.12.2019 року.

Оплата ПП Ідеал за товар було здійснена відповідно платіжного доручення № 8 від 13.02.2020 року .

Податкова накладна на загальну суму 1 288,20 грн., ПДВ 214,70 грн.,була сформована на підставі першої поді ї- відвантаження товару 28.12.2019 року. Позивач передав товар АТ Українська залізниця відповідно видаткової накладної № 11 від 28.12.2019 року.

Відповідно пункту 201.10 ст.201 ПКУ позивачем було складено і направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкову накладну № 11 від 28.12.2019 з контрагентом АТ Українська залізниця . Однак, в реєстрації - відмовлено.

Товар був оплачений 07.02.2020 року відповідно виписки по рахунку ТОВ Долороса за період з 07.02.2020 по 13.02.2020 року.

Товар який поставлено, це продукти, які були замовлені у ПП Ідеал та поставлені ПП Ідеал по накладній від 28.12.2019 рок, із яким є укладений договір поставки № 99 від 09.12.2019 року.

Оплата ПП Ідеал за товар було здійснена відповідно платіжного доручення № 9 від 13.02.2020 року .

Щодо правомірності рішень комісії ГУ ДПС в Одеській області №1575671/43188677 від 21.05.2020 року, суд зазначає наступне.

03.12.2019 між ТОВ ДОЛОРОСА та АТ Українська залізниця укладений договір комісії № ПК/ВЧДОдеса/19496/д-ПКю на умовах платності.

Податкова накладна на загальну суму 3 701,90 грн., ПДВ 616,98 грн.,була сформована на підставі першої події - відвантаження товару 26.12.2019 року. Позивач передав товар АТ Українська залізниця відповідно видаткової накладної № 13 від 26.12.2019 року.

Відповідно пункту 201.10 ст.201 ПКУ позивачем було складено і направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкову накладну № 11 від 26.12.2019 з контрагентом АТ Українська залізниця . Однак, в реєстрації - відмовлено.

Товар був оплачений 07.02.2020 року відповідно виписки по рахунку ТОВ Долороса за період з 07.02.2020 по 13.02.2020 року.

Товар який поставлено, це продукти, які були замовлені у ФОП ОСОБА_1 та поставлені ФОП ОСОБА_1 по накладній від 26.12.2019 рок, із якою є укладений договір реалізації № 14 від 01.01.2020 року.

Суд зазначає, що 01.01.2020 року між ТОВ ДОЛОРОСА (Покупець) та ФОП ОСОБА_1 (Продавець) укладено договір реалізації № 14 згідно умов якого продавець надає покупцю товар, а покупець реалізує його через власну мережу. Товаром за цим договором є товар, зазначений у накладних постачальник, у накладній вказується перелік товарів, що поставляються, і базова ціна на них. Поставка кожної партії товару здійснюється на підставі видаткової накладної, в якій зазначається кількість і асортимент товару. За умовами договору покупець зобов`язаний здійснити оплату товару за фактом продажу.

Оплата ФОП ОСОБА_1 за товар було здійснена відповідно платіжного доручення № 14 від 13.02.2020 року .

Щодо правомірності рішень комісії ГУ ДПС в Одеській області №1575672/43188677 від 21.05.2020 року, суд зазначає наступне.

03.12.2019 між ТОВ ДОЛОРОСА та АТ Українська залізниця укладений договір комісії № ПК/ВЧДОдеса/19496/д-ПКю на умовах платності.

Податкова накладна на загальну суму 10 172,64 грн., ПДВ 1 695,44 грн.,була сформована на підставі першої події - відвантаження товару 27.12.2019 року. Позивач передав товар АТ Українська залізниця відповідно видаткової накладної № 12 від 27.12.2019 року.

Відповідно пункту 201.10 ст.201 ПКУ позивачем було складено і направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкову накладну № 12 від 27.12.2019 з контрагентом АТ Українська залізниця . Однак, в реєстрації - відмовлено.

Товар був оплачений 07.02.2020 року відповідно виписки по рахунку ТОВ Долороса за період з 07.02.2020 по 13.02.2020 року.

Товар який поставлено, це продукти, які були замовлені у ТОВ ЛОГО-ТРАНС та поставлені ТОВ ЛОГО-ТРАНС по накладній від 27.12.2019 рок, із яким є укладений договір поставки № 2210201889 від 20.12.2019 року.

Суд зазначає, що 20.12.2019 року між ТОВ ДОЛОРОСА (Покупець) та ТОВ ЛОГО-ТРАНС (Постачальник) укладено договір поставки № 2210201889 згідно умов якого постачальник продає та поставляє, а покупець купує та оплачує на умовах та в порядку визначеному договором, товар в асортименті, кількості та цінами, вказаними в додатках (специфікаціях) або накладних ,що засвідчують прийом-передачу товару від постачальника до покупця та є невід`ємною частиною договору. Ціна на товар встановлюється на підставі прайс-листів постачальника, що є додатком до договору. Покупець зобов`язаний оплачувати кожну партію переданого постачальником товару протягом 35 календарних днів з моменту передачі такої партії товару.

Оплата ТОВ ЛОГО-ТРАНС за товар було здійснена відповідно платіжного доручення № 20 від 13.02.2020 року .

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, позивачем в електронному вигляді направлено до податкового органу повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрацію яких було зупинено разом з переліком документів, що підтверджують реальність здійснення операції та пояснень.

Як вбачається зі змісту оскаржуваних рішень №1575674/43188677; №1575673/43188677; №1575671/43188677; №1575672/43188677; №1575670/43188677 від 21.05.2020 року, яким відмовлено у реєстрації податкових накладних №7 від 23.12.2019 року; №10 від 26.12.2019 року; №11 від 26.12.2019 року; №12 від 27.12.2019 року; №13 від 28.12.2019 року, підставою для його прийняття є: ненадання платником податків копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), в тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Як вбачається зі змісту оскаржуваного рішення, останнє не містять зазначення конкретного переліку документів, копії яких не було надано позивачем до контролюючого органу, натомість міститься лише відмітка, що підставою для прийняття рішень про відмову у реєстрації податкових накладних є ненадання позивачем сукупності документів, які, як встановлено під час судового розгляду, ним надано.

Суд враховує, що згідно фактичних обставин справи відповідачі в обґрунтування правової позиції послались на ненадання позивачем переліку первинних документів, який наведений у вищевказаних Критеріях. Однак є цілком зрозумілим, що за різними господарськими операціями можуть складатися і різні первинні документи, а тому необхідність складання тих чи інших первинних документів та можливість їх подання податковому органу залежить перш за все від сутності господарських операцій.

Тому, стверджуючи про ненадання певних первинних документів, які зазначені у вищевказаних Критеріях, необхідно встановити, які саме первинні документи повинні складатися на підтвердження конкретних господарських операцій. Однак відповідачі при прийнятті оскаржуваних рішень такого аналізу не здійснили. Між тим, позивачем під час судового розгляду представлено всі необхідні первинні документи на підтвердження здійснення відповідних господарських операцій.

Надані позивачем до відповідача пояснення та додані документи, які також подані до суду, підтверджують реальність вищевказаних господарських операцій, за наслідками яких складено та направлено для реєстрації відповідну податкову накладну. Судом не встановлено обставин, які б свідчили про юридичну дефектність поданих до контролюючого органу документів та зазначеного відповідачами не доводилось.

Таким чином, беручи до уваги те, що податкову накладну видано в межах операцій, які є об`єктом оподаткування; фактичне виконання даних операцій підтверджується матеріалами справи та в порядку ч.2 ст.77 КАС України відповідачем наведене не спростовано та не доведено зворотного; постачальник та покупець є платниками ПДВ; податкові накладні подано для реєстрації у встановлений п. 201.10 ст. 201 ПК України строк, а також враховуючи те, що відповідачем не доведено наявності інших підстав для зупинення реєстрації і відмови у реєстрації податкової накладної та судом не встановлено обставин, які б перешкоджали видачі податкової накладної та прийняттю рішення про її реєстрацію, суд дійшов висновку про відсутність у відповідача підстав для відмови у реєстрації податкової накладної шляхом прийняття оскаржуваного рішення, яке прийнято без врахування всіх обставин, що мали суттєве значення для оцінки реальності господарських операцій та для цілей прийняття оскаржуваних рішень, а також без врахування наведених вище норм податкового законодавства.

У той же час, головною рисою індивідуальних актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акту нормам чинного законодавства.

Натомість, оскаржувані рішення контролюючого органу не відповідає наведеним вище вимогам щодо чіткості та зрозумілості, та породжує неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на не можливість реалізації свого права або обов`язку платником податків щодо виконання юридичного волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Відтак, оскільки в порядку виконання обов`язку, передбаченого ч.2 ст.77 КАС України, відповідачами не доведено законності та обґрунтованості оскаржуваного рішення, суд, виходячи з положень п.2 ч. 2 ст. 245 та ч. 2 ст. 9 КАС України, дійшов висновку про задоволення позову в цій частині шляхом визнання протиправним та скасування рішення комісії регіонального органу Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1575674/43188677; №1575673/43188677; №1575671/43188677; №1575672/43188677; №1575670/43188677 від 21.05.2020 року.

Щодо позовних вимог про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю ДОЛОРОСА №7 від 23.12.2019 року; №10 від 26.12.2019 року; №11 від 26.12.2019 року; №12 від 27.12.2019 року; №13 від 28.12.2019 року в ЄРПН, слід зазначити наступне.

Відповідно до п.п.19, 20 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:

1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Відтак, оскільки рішення про відмову у реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування кількісних і вартісних показників підлягає скасуванню то, відповідно, з урахуванням положень ч. 2 ст. 9 та ч. 2 ст.162 КАС України ст.201, п.п. 19, 20 Порядку № 1246, суд дійшов висновку про задоволення позову в цій частині шляхом зобов`язання Державної податкової служби України (04053, м. Київ, площа Львівська, 8; код ЄДРПОУ 43005393), зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариства з обмеженою відповідальністю ДОЛОРОСА податкові накладні №7 від 23.12.2019 року; №10 від 26.12.2019 року; №11 від 26.12.2019 року; №12 від 27.12.2019 року; №13 від 28.12.2019 року за датою її подання.

Згідно зі ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Згідно положень ст.75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. При цьому в силу положень ст.76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно з ч. 1ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що обов`язок доказування в спорі покладається на відповідача орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.

Відповідно до ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню.

Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи висновки суду про задоволення позовних вимог, суд дійшов висновку про стягнення з Головного управління ДПС в Одеській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ДОЛОРОСА судового збору у розмірі 10510,00 грн.

Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю ДОЛОРОСА (вул.Радісна,буд.7, кімната 31, м. Одеса, 65076, код ЄДРПОУ 43188677) до Державної податкової служби України (Львівська площа,8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393), Головного управління ДПС в Одеській області (вул.Семінарська,5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 43142370) про скасування рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1575674/43188677, №1575673/43188677, №1575671/43188677, №1575672/43188677, №1575670/43188677 від 21.05.2020 року, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних ТОВ ДОЛОРОСА , зобов`язати ДПС України зареєструвати податкові накладні: №7 від 23.12.2019 року; №10 від 26.12.2019 року; №11 від 26.12.2019 року; №12 від 27.12.2019 року, №13 від 28.12.2019 року ТОВ ДОЛОРОСА (код ЄДРПОУ 43188677) в Єдиному реєстрі податкових накладних - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії регіонального органу Головного управління ДПС в Одеській області (вул.Семінарська,5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 43142370)про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1575674/43188677; №1575673/43188677; №1575671/43188677; №1575672/43188677; №1575670/43188677 від 21.05.2020 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа,8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393)зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкові накладні№7 від 23.12.2019 року; №10 від 26.12.2019 року; №11 від 26.12.2019 року; №12 від 27.12.2019 року; №13 від 28.12.2019 року Товариства з обмеженою відповідальністю ДОЛОРОСА (код ЄДРПОУ 43188677), датою подання.

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (65044, Одеська обл., місто Одеса, вул. Семінарська, будинок 5; код ЄДРПОУ 43142370) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ДОЛОРОСА (вул.Радісна,буд.7, кімната 31, м. Одеса, 65076, код ЄДРПОУ 43188677) судовий збір у розмірі 10510,00 грн. (десять тисяч п`ятсот десять гривень) 00 копійок.

Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя К.С. Єфіменко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.08.2020
Оприлюднено28.08.2020
Номер документу91150870
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/6180/20

Ухвала від 24.01.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 28.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 24.03.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 04.03.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 03.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 21.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 15.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Рішення від 26.08.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К.С.

Ухвала від 16.07.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні