КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 серпня 2020 року № 320/3398/20
Суддя Київського окружного адміністративного суду Леонтович А.М., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Головного управління Державної податкової служби у Київській області
до Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області
про зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
I. Зміст позовних вимог
До Київського окружного адміністративного суду Головне управління ДПС у Київській області до Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, в якій просить суд:
- скасувати реєстраційну дію вчинену державним реєстратором Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області від 29.01.2020 за №13551110011010535 згідно з яким ТОВ ТЕХ Континент (код ЄДРПОУ 40463990) припинено.
II. Позиція позивача та заперечення відповідача
В обґрунтування вимог позовної заяви зазначає, що відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесено 26.11.2019 рішення засновників (учасників) ТОВ ТЕХ Континент про припинення юридичної особи за №13551100010010535. За наслідком проведення ліквідаційної процедури 29.01.2020 до Єдиного державного реєстру підприємств юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань внесено запис державним реєстратором Крюківщинської сільської ради КиєвоСвятошинського району Київської обласної за №13551100010010535 про припинення ТОВ ТЕХ Континент (код ЄДРПОУ 40463990) за принципом мовчазної згоди. ГУ ДПС у Київській області не погоджується із зазначеним рішенням державного реєстратора від 29.01.2020 за №13551100010010535, оскільки за ТОВ ТЕХ Континент обліковується заборгованість зі сплати податку на додану вартість.
Відповідач своїм правом, надати відзив на позовну заяву, не скористався.
III. Процесуальні дії у справі
Ухвалою суду від 21.04.2020 позовну заяву залишено без руху.
Ухвалою суду 25.05.2020 року відкрито спрощене позовне провадження у справі та вирішено здійснювати її розгляд без повідомлення (виклику) учасників справи.
Частиною 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Згідно з частиною 2 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання; якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів.
З огляду на завершення 30-ти денного терміну для подання заяв по суті справи, суд вважає можливим розглянути та вирішити справу по суті за наявними у ній матеріалами.
IV. Обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин, з посиланням на докази, на підставі яких встановлені відповідні обставини
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, суд встановив наступні обставини справи.
29.01.2020 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі також - ЄДР ) внесено запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи щодо припинення ТОВ ТЕХ Континент (далі також - Товариство) за рішенням засновників. Державна реєстрація припинення юридичної особи вчинена державним реєстратором Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області Рудик Ю.І.
На підставі акта перевірки №89/10-36-52-05/40463990 від 13.01.2020 Головним управління ДПС у Київській області винесено податкове повідомлення-рішення №0001565204 від 13.01.2020 на загальну суму 170, 00 грн. щодо ТОВ ТЕХ Континент .
На підставі акта перевірки №90/10-36-52-05/40463990 від 13.01.2020 Головним управління ДПС у Київській області винесено податкове повідомлення-рішення №0004425204 від 15.01.2020 на загальну суму 1020, 00 грн. щодо ТОВ ТЕХ Континент .
На підставі акта перевірки №91/10-36-52-05/40463990 від 13.01.2020 Головним управління ДПС у Київській області винесено податкове повідомлення-рішення №0004425204 від 15.01.2020 на загальну суму 1020, 00 грн. щодо ТОВ ТЕХ Континент .
На підставі акта перевірки №92/10-36-52-05/40463990 від 13.01.2020 Головним управління ДПС у Київській області винесено податкове повідомлення-рішення №0004345204 від 15.01.2020 на загальну суму 1020, 00 грн. щодо ТОВ ТЕХ Континент .
Податкові повідомлення-рішення №0001565204 від 13.01.2020, №0004425204 від 15.01.2020, №0004425204 від 15.01.2020, №0004345204 від 15.01.2020 надіслані на адресу Товариства та повернуто за закінченням терміну зберігання, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення №0740026416829, 0740026416837.
Не погоджуючись із внесенням державним реєстратором Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської обласної запису про припинення ТОВ ТЕХ Континент (код ЄДРПОУ 40463990), позивач звернувся до суду з даним позовом.
V. Норми права, які застосував суд
Надаючи правову оцінку відносинам, які виникли між сторонами, суд зазначає наступне.
Частиною 2 статті 19 Конституції України, встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах та у спосіб визначений Конституцією та законами України.
Відповідно до п. 12 ч. 1 ст. 1 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 №755-IV (надалі також - Закон №755-IV), принцип мовчазної згоди у сфері державної реєстрації (далі принцип мовчазної згоди) - принцип, згідно з яким державний реєстратор набуває право на проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій без одержання від державних органів у порядку та випадках, визначених цим Законом, відповідних документів (крім судових рішень та виконавчих документів) або відомостей, за умови, що відповідні державні органи у встановлений цим Законом строк не направили до державного реєстратора такі документи або відомості.
Згідно пункту 1 частини 5 статті 25 Закону №755-IV порядок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації включає проведення реєстраційної дії щодо початку проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру - не пізніше наступного робочого дня з дати настання підстави, передбаченої частиною четвертою цієї статті.
Відповідно частини 7 статті 25 Закону №755 - IV порядок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації та включає:
1) проведення реєстраційної дії щодо початку проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру - не пізніше наступного робочого дня з дати настання підстави, передбаченої частиною четвертою цієї статті;
2) державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації - не пізніше наступного робочого дня після отримання відомостей: про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів та відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування; про відсутність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування.
Наказом Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України від 18 березня 2016 року №759/5/371 затверджено Порядок інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Державної фіскальної служби України.
Цей Порядок визначає механізм інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Реєстр) й інформаційними системами Державної фіскальної служби України, у тому числі обміну документами в електронній формі (далі - Інформаційна взаємодія).
Інформаційна взаємодія здійснюється на центральному рівні в електронній формі інформаційно-телекомунікаційними засобами з використанням засобів технічного та криптографічного захисту інформації відповідно до вимог законодавства з питань захисту інформації.
Пунктом 9 цього Порядку визначено, що підтвердження щодо отримання відомостей про проведені реєстраційні дії, документів в електронній формі з Реєстру формується Державною фіскальною службою України автоматично програмними засобами ведення реєстрів Державної фіскальної служби України та передається до Реєстру одночасно із завантаженням таких відомостей, документів до реєстрів Державної фіскальної служби України.
До завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, а також у день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації контролюючий орган передає до Єдиного державного реєстру у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу відомості.
Частиною шостою статті 13 Закону України від 15 травня 2003 року N 75 5-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (далі також - Закон №755) та п. 11.14 розділу XI Порядку N 1588 визначено, що для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи контролюючий орган передає до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у порядку інформаційної взаємодії між ЄДР та інформаційними системами ДФС відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою №27-ОПП та №5 - ЄСВ.
Такі відомості передаються до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, а також у день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації.
VI. Оцінка суду
Наведене правове регулювання дає підстави для висновку, що законодавством визначено вичерпний перелік підстав для відмови у державній реєстрації припинення юридичної особи, зокрема, надходження до державного реєстратора відомостей про наявність у юридичної особи, що має намір припинити свою діяльність, заборгованості зі сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, є однією із підстав до відмови у державній реєстрації такого припинення.
Судом встановлено, що 29.01.2020 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи щодо припинення ТОВ ТЕХ Континент за рішенням засновників.
При цьому, матеріалами справи підтверджується, що за ТОВ ТЕХ Континент обліковується заборгованість зі сплати податку на додану вартість, що визначена ГУ ДПС у Київській області податковими повідомленнями-рішеннями №0001565204 від 13.01.2020, №0004425204 від 15.01.2020, №0004425204 від 15.01.2020, №0004345204 від 15.01.2020.
Інформаційна взаємодія здійснюється на центральному рівні в електронній формі інформаційно-телекомунікаційними засобами з використанням засобів технічного та криптографічного захисту інформації відповідно до вимог законодавства з питань захисту інформації. Пунктом 9 цього Порядку визначено, що підтвердження щодо отримання відомостей про проведені реєстраційні дії, документів в електронній формі з Реєстру формується Державною фіскальною службою України автоматично програмними засобами ведення реєстрів Державної фіскальної служби України та передається до Реєстру одночасно із завантаженням таких відомостей, документів до реєстрів Державної фіскальної служби України. До завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, а також у день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації контролюючий орган передає до Єдиного державного реєстру у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу відомості. Частиною шостою статті 13 Закону України від 15 травня 2003 року N 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" та п. 11.14 розділу XI Порядку N 1588 визначено, що для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи контролюючий орган передає до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у порядку інформаційної взаємодії між ЄДР та інформаційними системами ДФС відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою N 27-ОПП та N 5 - ЄСВ. Такі відомості передаються до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, а також у день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації.
Отже, положеннями наведеного Порядку визначено, що у день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації контролюючий орган передає до Єдиного державного реєстру у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу відомості про наявну заборгованість з податків/зборів юридичної особи, що підлягає припиненню.
Докази, що підтверджують надходження до державного реєстратора відомостей щодо наявності у Товариства податкової заборгованості зі сплати податків, зборів та/або із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, чи про відкриті виконавчі провадження щодо цієї юридичної особи на час вчинення оскаржуваної реєстраційної дії, що могли б мати наслідком відмову у проведенні державної реєстрації припинення юридичної особи, в матеріалах справи відсутні.
Разом з цим, Закон №755-IV не покладає на державного реєстратора обов`язок під час вчинення реєстраційної дії припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого її учасниками, перевіряти таку інформацію з власної ініціативи.
Отже, під час вчинення реєстраційного запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи ТОВ ТЕХ Континент державний реєстратор діяв на підставі наявних у його розпорядженні документів. Про існування податкової заборгованості у Товариства державний реєстратор повідомлений не був.
За наведеного правового регулювання та встановлених обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача про скасування реєстраційної дії вчиненої державним реєстратором Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області від 29.01.2020 за №13551110011010535 згідно з яким ТОВ ТЕХ Континент (код ЄДРПОУ 40463990) припинено є необґрунтованими.
VII. Висновок суду
Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною першою статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до частини другої статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання (частини перша та друга статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України).
Частинами першою та другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78цього Кодексу.
Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню не підлягає.
ІX. Розподіл судових витрат
Відповідно до вимог ст.ст.139-143 КАС України підстави для стягнення або відшкодування судових витрат по даній справі відсутні.
Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
У задоволенні адміністративного позову відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Леонтович А.М.
Дата виготовлення та підписання повного тексту рішення - 2 6 серпня 2020р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.08.2020 |
Оприлюднено | 31.08.2020 |
Номер документу | 91168824 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Оксененко Олег Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Оксененко Олег Миколайович
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Леонтович А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні