Постанова
від 26.08.2020 по справі 200/9502/19-а
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 серпня 2020 року справа №200/9502/19-а

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Міронової Г.М., суддів: Арабей Т.Г., Геращенка І.В., секретаря судового засідання Ашумова Т.Е., представника відповідача Гламаздіна О.О., розглянув у відкритому судовому засіданні у режимі відеоконференції апеляційну скаргу Офісу великих платників податків ДПС на ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 14 травня 2020 р. у справі № 200/9502/19-а (головуючий І інстанції суддя Загацька Т.В.) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДТЕК Добропіллявугілля" до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

У травні 2020 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшла заява Товариства з обмеженою відповідальністю "ДТЕК Добропіллявугілля" про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 200/9502/19-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДТЕК Добропіллявугілля" до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень (т. 4 а.с. 20-21).

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 14 травня 2020 року заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ДТЕК Добропіллявугілля" задоволено.

Замінено боржника у виконавчих листах, виданих Донецьким окружним адміністративним судом 14.04.2020 у справі № 200/9502/19-а, Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби на його правонаступника - Офіс великих платників податків ДПС (код ЄДРПОУ 43141471, місцезнаходження: 04119, м. Київ, вулиця Дегтярівська, будинок 11Г) (т. 4 а.с. 38-40).

Не погодившись з судовим рішенням, Офіс великих платників податків ДПС подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 14 травня 2020 року та відмовити у задоволені заяви про заміну сторони виконавчого провадження (відповідача).

В обґрунтування апеляційної скарги зазначив, що у відповідності до інформації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Офіс великих платників податків ДФС не припинено (не ліквідовано), а лише перебуває у стані припинення, відтак відсутні правові підстави для заміни Офісу великих платників податків ДФС на правонаступника.

Від позивача 23.07.2020 року надійшов відзив на апеляційну скаргу в якому він просить у задоволенні апеляційної скарги відмовити, а ухвалу суду першої інстанції залишити без змін.

Представник апелянта в судовому засіданні просив задовольнити апеляційну скаргу та скасувати ухвалу суду першої інстанції.

Представник позивача до судового засідання не з`явився, про розгляд справи повідомлений належним чином.

Суд апеляційної інстанції, заслухав доповідь судді-доповідача, пояснення представника відповідача, перевірив матеріали справи і обговорив доводи апеляційної скарги, перевірив юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідив правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає за необхідне вимоги, викладені в апеляційній скарзі залишити без задоволення, а ухвалу суду першої інстанції - без змін, з наступних підстав.

Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 16.10.2019 адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "ДТЕК Добропіллявугілля" до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень задоволено.

Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби від 10.05.2019 року № 0004354614, № 0004364614, № 0004344614. Стягнуто на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ДТЕК Добропіллявугілля" (85043, Донецька обл., місто Добропілля, місто Білицьке, вулиця Красноармійська, будинок 1А, ЄДРПОУ 37014600) судові витрати у сумі 19210,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (04119, м. Київ, вул. Дегтярівська, 11-г, код ЄДРПОУ 39440996) (т. 3 а.с. 23-34).

Додатковим рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 24.10.2019 заяву представника позивача про відшкодування витрат на професійну правничу допомогу та інших витрат у справі після ухвалення рішення суду у адміністративній справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ДТЕК Добропіллявугілля" до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень задоволено частково. Стягнуто на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ДТЕК Добропіллявугілля" (85043, Донецька обл., місто Добропілля, місто Білицьке, вулиця Красноармійська, будинок 1А, ЄДРПОУ 37014600) витрати на професійну правничу допомогу у сумі 33000,00 грн. та витрати, пов`язані з переїздом до іншого населеного пункту сторін та їхніх представників у розмірі 608,67 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (04119, м. Київ, вул. Дегтярівська, 11-г, код ЄДРПОУ 39440996). В задоволенні іншої частині заяви про розподіл судових витрат відмовлено (т. 3 а.с. 127-131).

Зазначені рішення набрали законної сили 28.01.2020 відповідно до постанови Першого апеляційного адміністративного суду (т. 3 а.с. 226-235).

14.04.2020 позивачу видано виконавчі листи у справі № 200/9502/19-а, із зазначенням боржника: Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби (04119, м. Київ, вул. Дегтярівська, 11-г, код ЄДРПОУ 39440996).

08.05.2020 представник позивача звернувся до суду із заявою про заміну боржника у виконавчому листі у справі № 200/9502/19-а з Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби на правонаступника - Офіс великих платників податків ДПС (ідентифікаційний код 43141471, 04119, м. Київ, вул. Дегтярівська, 11-г).

Заява обґрунтована тим, що пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 № 1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. Абзацом другим пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 № 1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України установлено, що Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску.

За змістом абзацу четвертого пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 № 1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності. 21.08.2019 розпорядженням Кабінету Міністрів України № 682-р Питання Державної податкової служби на Державну податкову службу України покладені функції і повноваження Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. З посиланням на положення ст. 379 КАС України заявник просив замінити боржника у виконавчому листі Донецького окружного адміністративного суду у справі № 200/9502/19-а.

Вищевказана ухвала є спірною в рамках даної справи.

Суд першої інстанції, задовольняючи заяву про заміну сторони (боржника) у виконавчому провадженні, виходив з того, що Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби шляхом приєднання, що є фактом публічного правонаступництва.

Суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Заміна сторін в площені виконання рішення суду може проводитись на будь - якій стадії примусового виконання, тобто наявності подання державного виконавця або за заявою заінтересованої особи або до відкриття виконавчого провадження (ч.ч.1, 4 ст. 379 КАС України).

Процесуальне правонаступництво - це перехід процесуальних прав і обов`язків сторони у справі до іншої особи у зв`язку з вибуттям особи зі складу спірного матеріального правовідношення.

Загальною ознакою способу набуття права власності є правонаступництво, тобто перехід прав та обов`язків від однієї особи до іншої.

Статтею 33 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців визначено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов`язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державних органів, прийнятим у випадках, передбачених законом.

За унормуванням ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Суд апеляційної інстанції зазначає, що процедура ліквідації передбачає значний обсяг певних дій, і, відповідно до ч. 2 ст. 104 Цивільного кодексу України, юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року № 537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби. Реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби.

До переліку територіальних органів Державної податкової служби, що утворюються, входить Офіс великих платників податків ДПС.

Згідно з додатком 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року № 537 Офіс великих платників податків ДФС реорганізується шляхом приєднання до Офісу великих платників податків ДПС.

За змістом Положення про Офіс великих платників податків ДПС, затвердженого наказом Державної податкової служби України від 12 липня 2019 року № 15, Офіс великих платників податків ДПС є правонаступником усіх прав та обов`язків Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби.

З 05 серпня 2019 року Офіс великих платників податків ДФС перебуває в процесі припинення, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 16 квітня 2020 року № 1006557462.

Суд апеляційної інстанції зазначає, що під публічним правонаступництвом слід розуміти повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції; це вступ у чинні адміністративно - правові відносини нового суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) на місце суб`єкта, що або припинив своє існування або повністю чи частково позбувся адміністративної компетенції.

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року № 1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.

Абзацом другим пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року № 1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України установлено, що Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску.

За приписами абзацу четвертого пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року № 1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року № 227, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).

21 серпня 2019 року Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження № 682-р Питання Державної податкової служби , яким вирішено погодитися з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Згідно з наказом Державної податкової служби України від 28 серпня 2019 року № 36 Про початок діяльності Державної податкової служби України розпочато виконання Державною податковою службою України функцій і повноважень Державної фіскальної служби України, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску, та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу України.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року № 537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1; реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2.

Так, реорганізовано Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби шляхом приєднання до Офісу великих платників податків ДПС.

Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 16 квітня 2020 року № 1006557485 на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року № 537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби 30 липня 2019 року підтверджує, що проведена державна реєстрація юридичної особи Офісу великих платників податків ДПС.

Частиною першою статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Приписи частини першої статті 379 КАС України обумовлюють, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Під правонаступництвом у виконавчому провадженні необхідно розуміти заміну однієї зі сторін (стягувача або боржника) з переходом прав та обов`язків до іншої особи (правонаступника), що раніше не брали участі у виконавчому провадженні. Правонаступництво можливо на всіх стадіях виконавчого провадження - з моменту відкриття виконавчого провадження до його закінчення.

Оглядом матеріалів справи судом встановлено, що, дійсно, відповідач не функціонує в повному обсязі, нормативно-правовими актами та розпорядчими документами визначені передача прав та обов`язків від Офісу великих платників податків ДФС функцій і повноважень Офісу великих платників податків ДПС.

Виходячи з аналізу вищевказаних актів права, судом апеляційної інстанції достеменно встановлено перехід до Офісу великих платників податків ДПС функцій і повноважень Офісу великих платників податків ДФС, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, є фактом публічного правонаступництва.

Вищенаведені висновки нівелюють посилання апелянта на протиправність заміни боржника у виконавчому провадженні та порушення судом першої інстанції норм процесуального права.

Отже, враховуючи вищевикладене, суд апеляційної інстанції погоджує висновок суду першої інстанції про необхідність задоволення заяви позивача та заміни боржника - Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби, на правонаступника - Офіс великих платників податків ДПС.

При цьому апелянтом не доведено, що судове рішення, яке набрало законної сили, може бути виконано без заміни сторони у виконавчому провадженні.

Інших доводів апеляційна скарга не містить, при цьому вона фактично дублює заперечення Офісу на заяву. Посилання в апеляційній скарзі на постанову Верховного Суду в господарській справі щодо тези про правонаступництво свідчить саме на користь рішення суду щодо задоволення заяви.

Відповідно до положень ч. 1 ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про те, що при розгляді справи судом першої інстанції було допущено неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права, відтак, ухвала суду є такою, що підляже залишенню без змін.

На підставі викладеного, керуючись ст. 310, 316, 325, 328, 329, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Офісу великих платників податків ДПС на ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 14 травня 2020 р. - залишити без задоволення.

Ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 14 травня 2020 р. у справі № 200/9502/19-а - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку встановленому ст.328 Кодексу адміністративного судочинства України до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 27 серпня 2020 року.

Колегія суддів: Г.М. Міронова

Т.Г. Арабей

І.В. Геращенко

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.08.2020
Оприлюднено31.08.2020
Номер документу91174786
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/9502/19-а

Ухвала від 12.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 05.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 11.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 24.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 15.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 15.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 26.08.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Постанова від 26.08.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 29.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні