ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УХВАЛА
28 серпня 2020 р.Справа №160/9231/20
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Голобутовського Р.З.
за участі секретаря судового засідання Грунської Ю.О.
заявника ОСОБА_1
представника третьої особи Чмух Ю.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву ОСОБА_1 про забезпечення позову у справі № 160/91320/20 за позовною заявою ОСОБА_1 до Дніпровської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Товариство з обмеженою відповідальністю "Ріал Істейт" про визнання протиправним та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
У провадженні Дніпропетровського окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа № 160/9231/20 за позовною заявою ОСОБА_1 до Дніпровської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Товариство з обмеженою відповідальністю "Ріал Істейт" про визнання протиправним та скасування рішення.
20.08.2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду від ОСОБА_1 надійшла заява про забезпечення позову, у якій просить:
- заборонити Товариству з обмеженою відповідальністю "Ріал Істейт" (код ЄДРПОУ 34918876), підрядним та субпідрядним організаціям, іншим особам проведення будь-яких будівельних робіт на території, яка відноситься до історичного ареалу Центральний міста Дніпра, за адресою: проспект Д. Яворницького 113, у межах землекористування (кадастровий номер 1210100000:06:090:0346).
В обґрунтування заяви зазначено, що на території, яка відноситься до історичного ареалу Центральний міста Дніпра, за адресою: проспект Д. Яворницького 113, розпочалася реконструкція будівель. У відповіді на запит позивача управлінням з питань охорони культурної спадщини Дніпровської міської ради зазначено, що земельна ділянка за адресою: проспект Дмитра Яворницького, 113, м. Дніпро знаходиться в межах історичного ареалу Центральний , затвердженого Наказом Міністерства культури, молоді та спорту України від 03.02.2020 № 478 Про затвердження меж та режимів використання історичних ареалів м. Дніпра . Звернень до управління з питань охорони культурної спадщини Дніпровської міської ради щодо реконструкції будівлі підприємства торгівлі, розташованої за адресою: проспект Дмитра Яворницького, 113, м. Дніпро, на розгляд не надходило. Так, в порушення п. п 14, 17 ст. 5 Закону України Про охорону культурної спадщини Товариством з обмеженою відповідальністю "Ріал Істейт" проводяться будівельні роботи по проспекту Дмитра Яворницького, 113 у межах землекористування (кадастровий номер 1210100000:06:090:0346) без погодження з Міністерством культури, молоді та спорту України. Отже, існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову, оскільки відбувається руйнування історико-культурної спадщині міста та порушуються права та законні інтереси як заявника, так і мешканців міста Дніпра. А тому, зважаючи, що існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам та інтересам заявника до набрання чинності рішенням суду в адміністративній справі, є необхідність задовольнити заяву про забезпечення позову.
26.08.2020 року від заявника надійшли додаткові пояснення до заяви про забезпечення позову, у яких вказано, що як зазначив Конституційний Суд України в рішенні від 02 листопада 2004 року № 15-рп/2004, виходячи зі змісту частини першої статті 8 Конституції України, охоронюваний законом інтерес перебуває під захистом не тільки закону, а й об`єктивного права у цілому, що панує у суспільстві, зокрема, справедливості, оскільки інтерес у вузькому розумінні зумовлюється загальним змістом такого права і є його складовою. Одним з проявів верховенства права, як підкреслюється у підпункті 4.1 цього рішення, є те, що право не обмежується лише законодавством як однією з його форм, а включає й інші соціальні регулятори, зокрема, норми моралі, традиції, звичаї тощо, які легітимовані суспільством і зумовлені історично досягнутим культурним рівнем суспільства. Всі ці елементи права об`єднуються якістю, що відповідає ідеології справедливості, ідеї права, яка значною мірою дістала відображення в Конституції України. В порушення п.п. 14, 17 ст. 5, ч. 4 ст. 32 Закону України Про охорону культурної спадщини , Товариства з обмеженою відповідальністю Ріал Істейт проводяться будівельні роботи по проспект Дмитра Яворницького, 113 у межах землекористування (кадастровий номер 1210100000:06:090:0346) без погодження з Міністерством культури, молоді та спорту України. Отже, існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову, оскільки відбувається руйнування історико-культурної спадщині міста та порушуються права та законні інтереси як заявника так і мешканців міста Дніпра. А тому, зважаючи, що існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам та інтересам заявника до набрання чинності рішенням суду в адміністративній справі, є необхідність задовольнити заяву про забезпечення позову.
28.08.2020 року до суду від Дніпровської міської ради надійшло заперечення на заяву про забезпечення позову, яке обґрунтоване тим, що позивач не зазначає, які саме його права та інтереси можуть бути порушені в результаті незастосування заходу забезпечення позову. Доводи позивача про протиправність рішення Виконавчого комітету Дніпровської міської ради можуть бути досліджені під час розгляду справи по суті позовних вимог, але не є підставою для забезпечення адміністративного позову. Очевидні ознаки протиправності оскаржуваного рішення позивачем не наведені та не підтверджені належними і допустимими доказами. Заборона ТОВ Ріал Істейт , підрядним та субпідрядним організаціям проводити будь-які будівельні роботи, може порушити права та інтереси інших осіб, які не є учасниками цього судового процесу. Зазначає, що позивачем ні у позовній заяві, ні у заяві про забезпечення позову не доведено, які ж саме суб`єктивні права позивача порушенні у спірних правовідносинах, а тому заява про забезпечення позову не підлягає задоволенню.
28.08.2020 року до суду від ТОВ Ріал Істейт надійшло заперечення на заяву про забезпечення позову, у якому просить відмовити у задоволенні заяви, посилаючись на те, що заява про забезпечення позову не містить посилання на беззаперечні мотиви, за якими позивач вважає, що захист його прав, свобод або інтересів буде неможливим без вжиття відповідних заходів і для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат. Позивач не зазначає, які саме його права та інтереси можуть бути порушені в результаті незастосування заходів забезпечення позову. Доводи позивача про протиправність рішення Виконавчого комітету Дніпровської міської ради можуть бути досліджені під час розгляду справи по суті позовних вимог та не є підставою для забезпечення адміністративного позову. Очевидні ознаки протиправності оскаржуваного рішення позивачем не наведені та не підтверджені належними і допустимими доказами. Заборона ТОВ Ріал Істейт , підрядним та субпідрядним організаціям проводити будь-які будівельні роботи, може порушити права та інтереси інших осіб, які не учасниками цього судового процесу.
Відповідно до ч. ч. 1-3 ст. 154 Кодексу адміністративного судочинства України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.
Суд, розглядаючи заяву про забезпечення позову, може викликати особу, яка подала заяву про забезпечення позову, для надання пояснень або додаткових доказів, що підтверджують необхідність забезпечення позову.
У виняткових випадках, коли наданих заявником пояснень та доказів недостатньо для розгляду заяви про забезпечення позову, суд може призначити її розгляд у судовому засіданні з повідомленням заінтересованих сторін у встановлений судом строк.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.08.2020 року заяву про забезпечення позову у справі № 160/9231/20 призначено до судового розгляду на 26.08.2020 року о 10:30 год.
26.08.2020 року у розгляді заяви оголошено перерву до 28.08.2020 року до 11 год. 00 хв.
У судовому засіданні заявник просив задовольнити заяву про забезпечення позову.
Представник третьої особи просила відмовити у задоволенні заяви.
Представник відповідача до судового засідання не з`явився, про дату, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується матеріалами справи.
Вирішуючи заяву про забезпечення позову по суті, суд виходить з наступного.
Частинами 1, 2 ст. 150 Кодексу адміністративного судочинства України закріплено, що суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:
1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду;
2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
За приписами ч. 4 ст. 150 Кодексу адміністративного судочинства України подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб`єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.
Заходи забезпечення позову відповідають предмету адміністративного позову та, водночас, вжиття таких заходів не зумовлює фактичного вирішення спору по суті, а спрямоване лише на збереження існуючого становища до розгляду справи по суті.
Забезпечення позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, до прийняття у справі судового рішення по суті заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому рішення суду, якщо його буде прийнято на користь позивача.
У відповідності до ч. ч. 1, 2 ст. 151 Кодексу адміністративного судочинства України позов може бути забезпечено:
1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта;
2) забороною відповідачу вчиняти певні дії;
4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору;
5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.
Суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.
Отже, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам та інтересам позивача, або захист цих прав та інтересів стане неможливим чи для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, суд може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову шляхом заборони вчиняти певні дії.
При розгляді та вирішенні клопотання про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову судом надається оцінка обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з урахуванням: розумності, обґрунтованості вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників процесу; наявності зв`язку між конкретним видом, що застосовується для забезпечення позову, і предметом позовних вимог, зокрема, чи спроможний такий вид забезпечення позову забезпечити фактичне виконання рішення суду у разі його задоволення; імовірності виникнення утруднень для виконання рішення суду в разі невжиття таких заходів; наявності зв`язку із вжиттям заходів запобігти порушенню прав та інтересів інших осіб, в тому числі, й осіб, які не беруть участь у розгляді справи.
Відповідно до ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Під час вирішення питання про наявність підстав для забезпечення позову, суд зазначає, що обов`язок щодо доведення та обґрунтування наявності очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача, обґрунтованості та невідворотності додаткових зусиль і витрат у майбутньому, покладається саме на особу, яка заявляє клопотання.
Окрім посилань заявника на те, що існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову жодних доказів, у розумінні ст. ст. 73, 76 Кодексу адміністративного судочинства України, на підтвердження існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам та інтересам заявника, а також того, що відновлення його прав без вжиття заходів забезпечення позову стане неможливим, суду не надано.
З урахуванням викладеного, на цій стадії, до початку розгляду справи по суті, у суду відсутні підстави стверджувати про очевидну протиправність рішення суб`єкта владних повноважень та порушення ним прав або інтересів заявника, а також про наявність підстав вважати, що невжиття судом заходів забезпечення позову може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду, унеможливити ефективний захист або поновлення порушених прав та інтересів заявника, а тому суд робить висновок про відсутність правових підстав для задоволення заяви про забезпечення позову.
Також суд зазначає, що заявник не позбавлений права повторного звернення до суду із заявою про забезпечення позову, обґрунтувавши її та надавши докази на підтвердження своєї правової позиції.
Керуючись ст. ст. 150-154, 248 Кодексу адміністративного судочинства України,
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви ОСОБА_1 про забезпечення позову у справі № 160/9231/20 за позовною заявою ОСОБА_1 до Дніпровської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Товариство з обмеженою відповідальністю "Ріал Істейт" про визнання протиправним та скасування рішення - відмовити.
Ухвала суду набирає законної сили відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Р.З. Голобутовський
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2020 |
Оприлюднено | 31.08.2020 |
Номер документу | 91203714 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні