ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
02 вересня 2020 р. м. Чернівці Справа № 600/1323/20-а
Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Лелюк О.П., розглянувши матеріали позову Головного управління ДПС у Чернівецькій області до КП Кельменецьке ВУЖКГ про стягнення податкового боргу,
У С Т А Н О В И В:
Головне управління ДПС у Чернівецькій області звернулося до адміністративного суду з позовом до КП Кельменецьке ВУЖКГ про стягнення податкового боргу на загальну суму 695983,20 грн в Державний бюджет України.
Відповідно до пункту 3 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
Розглянувши позовну заяву та додані до неї матеріали, суд дійшов висновку, що вона не відповідає вимогам, встановленими статтею 161 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно з частиною третьою статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України Про судовий збір від 08 липня 2011 року №3674-VI.
Згідно зі статтею 1 Закону України Про судовий збір судовий збір - збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат.
Розміри ставок судового збору встановлені статтею 4 Закону України Про судовий збір . Зокрема, за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою, ставка судового збору становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Законом України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» визначено, що прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2020 року становить 2102 гривні.
Як вбачається з позовної заяви та доданих до неї матеріалів, зміст та характер заявлених вимог майновий, оскільки вирішення судом цього спору стосується зобов`язань відповідача, що виражені в грошовому еквіваленті, має очевидний економічний характер, а результат розгляду справи може призвести до зменшення активів відповідача.
Отже, при подачі позову до суду позивачу необхідно було сплатити судовий збір за одну вимогу майнового характеру в розмірі 10439,75 грн ((695983,20)*1,5/100).
Натомість позивачем сплачено судовий збір лише у розмірі 7658,55 грн, що підтверджується платіжними дорученнями №2596 від 24 липня 2020 року та №2597 від 24 липня 2020 року.
Отже, недоплата розміру судового збору складає 2781,20 грн (10439,75 грн - 7658,55 грн).
Судовий збір повинен бути сплачений на наступні банківські реквізити: отримувач Чернівецьке УК/м.Чернiвцi/22030101; код отримувача (ЄДРПОУ) 37978173; банк отримувача Казначейство України (ел.адм.подат.); код банку отримувача (МФО) 899998; номер рахунку (IBAN) UA828999980313191206084024002; код класифікації доходів бюджету 22030101.
Водночас суд звертає увагу на те, що у позовній заяві позивач просить суд відстрочити сплату судового збору в сумі 2781,20 грн до 01 вересня 2020 року, в обґрунтування чого зазначив, що станом на 20 липня 2020 року сума податкового боргу КП Кельменецьке ВУЖКГ становила 510570,20 грн, а тому згідно платіжних доручень від 24 липня 2020 року №2596 та №2597 сплачено судовий збір у сумі 7658,55 грн (510570,20*1,5%). Оскільки станом на 18 серпня 2020 року податковий борг збільшився, сума судового збору, яку необхідно сплатити за подання позовної заяви, відповідно змінилась (695983,20*1,5% = 10439,75 грн). Виходячи з викладеного, ГУ ДПС у Чернівецькій області має доплатити судовий збір у сумі 2781,20 грн (10439,75 - 7658,55).
Зазначене суд розцінює як клопотання про відстрочення сплати судового збору, у зв`язку з чим зазначає наступне.
Частиною першою статті 133 Кодексу адміністративного судочинства передбачено, що суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Наведені положення процесуального закону дають підстави для висновку, що звільнення від оплати, відстрочення або розстрочення сплати судового збору є правом, а не обов`язком суду, при цьому суд, вирішуючи це питання, враховує майновий стан сторони.
Згідно з частиною першою статті 8 Закону України Про судовий збір враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов:
1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або
2) позивачами є: військовослужбовці; батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або
3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.
Отже, наведеною нормою встановлено чіткий і вичерпний перелік умов, а також суб`єктних та предметних критеріїв, за наявності яких, з огляду на майновий стан сторони, суд може відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі, зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати.
Оскільки в даному випадку відсутні підстави (умови, суб`єктні та предметні критерії), наведені в указаній нормі щодо можливості судом здійснити відстрочення сплати судового збору, а також зважаючи на те, що позивачем у позовній заяві не наведено жодних обґрунтувань та не надано жодних доказів щодо неможливості сплати ним судового збору за звернення до суду з цим позовом, то суд приходить до висновку про безпідставність та необґрунтованість клопотання Головного управління ДПС у Чернівецькій області про відстрочення сплати судового збору, а тому таке задоволенню не підлягає.
Відповідно до частини першої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для залишення даної позовної заяви без руху.
Керуючись статтями 169, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В:
1. У задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Чернівецькій області про відстрочення сплати судового збору відмовити.
2. Позовну заяву Головного управління ДПС у Чернівецькій області до КП Кельменецьке ВУЖКГ про стягнення податкового боргу залишити без руху.
3. Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви протягом п`яти днів з дня вручення даної ухвали шляхом подання документа про сплату судового збору.
4. Роз`яснити, що в разі невиконання вимог ухвали і не усунення недоліків у вказаний строк позовна заява буде вважатися не поданою і буде повернута особі, яка її подала на підставі пункту 1 частини четвертої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Суддя О.П. Лелюк
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.09.2020 |
Оприлюднено | 04.09.2020 |
Номер документу | 91270067 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні