Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 вересня 2020 р. Справа№200/6652/20-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Куденкова К.О.,
секретар судового засідання: Кульматицький Я.В.;
за участю:
позивача: Лушер Н.М. ,
представника відповідача: не з`явився,
треті особи: не з`явилися,
розглянувши у відкритому судовому засіданні позовну заяву виконувача обов`язків керівника Волноваської місцевої прокуратури Донецької області в інтересах держави до Старогнатівської сільської ради Волноваського району Донецької області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, - ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , про визнання протиправними і скасування окремих положень розпоряджень, -, -
У С Т А Н О В И В:
У липні 2020 року виконувач обов`язків керівника Волноваської місцевої прокуратури Донецької області (далі - позивач) в інтересах держави звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Старогнатівської сільської ради Волноваського району Донецької області (далі - відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, - ОСОБА_2 (далі - третя особа-1, ОСОБА_2 ), в якому просить визнати протиправними і скасувати розпорядження виконуючого обов`язки голови Старогнатівської сільської ради: № 20-р від 18.05.2018; № 23-р від 18.06.2018; № 24-р від 18.07.2018; № 27-р від 17.08.2018; № 29-р від 19.08.2018; № 36-р від 19.10.2018; № 40-р від 19.11.2018; № 42-р від 10.12.2018; № 47-р від 18.12.2018; № 1-р від 18.01.2019; № 6-р від 18.02.2019; № 9-р від 18.03.2019; № 15-р від 18.04.2019; № 18-р від 17.05.2019; № 22-р від 18.06.2019; № 26-р від 19.07.2019; № 30-р від 19.08.2019; № 34-р від 19.09.2019; № 38-р від 19.10.2019; № 44-р від 19.11.2019; № 49-р від 12.12.2019; № 50-р від 12.12.2019; № 3-р від 17.01.2020; № 5-р від 18.02.2020; № 9-р від 12.03.2020 Про преміювання апарату управління Старогнатівської сільської ради в частині встановлення преміювання ОСОБА_3 .
Обґрунтовуючи позовну заяву виконувач обов`язків керівника Волноваської місцевої прокуратури Донецької області посилається на прийняття спірних рішень з порушенням вимог Закону України Про запобігання корупції , що є підставою визнання їх незаконними в судовому порядку.
Відповідач надав відзив на позовну заяву. Зазначає, що саме факти підписання ним відповідних розпоряджень, які потім лягли в основу фінансових документів щодо виплати заробітної плати, й стало причиною того, що правоохоронними органами відносно нього було складено протоколи про адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією. На думку правоохоронних органів, він був зацікавлений в преміях та доплатах, а тому, оскільки наявний конфлікт інтересів, не мав права підписувати відповідні документи. Проте, яким чином і хто мав підписувати розпорядження, аби забезпечити конституційне право на отримання заробітної плати (відповідно до Закону України Про оплату праці премії є її складовою) а ні суддя Волноваського районного суду, а ні представник прокуратури в судовому засіданні відповісти не зміг. Також зазначає, що наслідком визнання розпоряджень про преміювання протиправними та їх скасування має бути здійснене відшкодування згідно вимог ст. 66 Закону України Про запобігання корупції - збитки, шкода, завдані державі внаслідок вчинення корупційного або пов`язаного з корупцією правопорушення, підлягають відшкодуванню особою, яка вчинила відповідне правопорушення, в установленому законом порядку. Повноваженнями саме голови сільської ради є прийняття розпоряджень про преміювання, виплату надбавок з єдиним обмеженням - межі фонду преміювання та економії фонду оплати праці. Безпосередньо Старогнатівська сільська рада не понесла шкоди чи збитків в результаті прийнятих розпоряджень, адже сама оплата праці як ОСОБА_3 так і всіх інших працівників ради відбулась відповідно до нормативно-правових актів про оплату праці та преміювання, у межах фонду оплати праці, відповідно до результатів оплати праці кожного працівника.
Керівником Волноваської місцевої прокуратури Донецької області надана відповідь на відзив, в якій зазначено, що постанова Волноваського районного суду набрала законної сили 01.06.2020 і не оскаржувалася. Також зазначає, що згідно з ч. 6 ст. 78 КАС України постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, яка набрала законної сили, є обов`язковою для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок, ухвала або постанова суду, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою. Зазначає, що розпорядження виконуючого обов`язки голови Старогнатівської сільської ради підлягають визнанню протиправними та скасуванню в частині призначення премії та надбавок ОСОБА_3 .
ОСОБА_2 надав пояснення на позовну заяву, в яких зазначає, що оскаржуваними розпорядженнями не преміювався працівник ОСОБА_4 , як це вказано в адміністративному позові. Результати роботи всіх працівників під час винесення розпоряджень оцінювалися об`єктивно, розміри премій визначалися виходячи з вимог нормативно-правових актів, які регулюють оплату праці та її структуру. Сімейні чи дружні відносини між ним і працівниками ради жодним чином не вплинули на прийняті розпорядження. Також зазначає, що як діюче законодавство України, так і положення про преміювання та надання матеріальної допомоги працівникам апарату Старогнатівської сільської ради передбачає, що преміювання працівників апарату сільської ради, а також встановлення надбавки за високі досягнення у праці, надбавки за виконання особливо важкої роботи здійснюється на підставі розпоряджень сільського голови. Установлення або позбавлення премії працівникам апарату сільської ради здійснюється на підставі розпорядження сільського голови. Розмір премій, який виплачувався спеціалісту 2 категорії ОСОБА_4 протягом травня 2018 року - березня 2020 року не тільки не був вищим ніж в інших працівників ради, а й повністю узгоджувався з рішенням сесії Старогнатівської сільської ради, яким затверджено Положення про преміювання. Уже після винесення Волноваським районним судом постанови про притягнення його до адміністративної відповідальності, ним отримано відповідь на його запит до НАЗК (вих. №32-03/18603/20 від 19.05.2020, в якій йому рекомендовано У разі вирішення питань стосовно моєї дружини, які виникають у процесі її діяльності та належать до компетенції Старогнатівської сільської ради, під час їх розгляду мені слід дотримуватись правил, визначених у статті 59-1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , а саме: він зобов`язаний самостійно публічно оголосити про конфлікт інтересів під час засідання Старогнатівської сільської ради, на якому розглядатимуться відповідні питання . Враховуючи обізнаність усіх депутатів Старогнатівської сільської ради та працівників останньої про шлюб між ним та спеціалістом 2 категорії, та про наявність потенційного конфлікту інтересів, можна вважати що рекомендація НАЗК ним була виконана. Також посилається на позицію Верховного суду у справі №459/2673/16, відповідно до якої наявність потенційного або реального конфлікту інтересів не тягне за собою автоматичної недійсності прийнятих рішень колегіального органу та лише у визначених законом випадках може вплинути на втрату правомочності органу. Просив відмовити в задоволенні позову.
ОСОБА_4 надала пояснення на позовну заяву, в яких зазначає, що враховуючи наявність повноважень щодо преміювання у в.о. голови та обізнаність апарату управління про потенційний конфлікт інтересів через їх шлюб, вона дійшла висновку про відсутність порушення антикорупційного законодавства з боку в.о. Старогнатівського сільського голови при прийнятті спірних розпоряджень. Також зазначає, що Волноваський районний суд Донецької області при винесенні постанови у справі №221/3169/20 дійшов хибного висновку про вину у вчиненні ОСОБА_2 адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 і ч.2 ст. 172-7 КУпАП. Також посилається на позицію Верховного суду України у справі №459/2673/16, відповідно до якої наявність потенційного або реального конфлікту інтересів не тягне за собою автоматичної недійсності прийнятих рішень колегіального органу та лише у визначених законом випадках може вплинути на втрату правомочності органу. Просить відмовити в задоволенні позову.
Ухвалою суду від 16 липня 2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі, призначено підготовче засідання на 11 серпня 2020 року.
Ухвалами суду від 11 серпня 2020, закрито підготовче провадження, відкладено судове засідання на 3 вересня 2020 року, залучено до участі у справі ОСОБА_3 (далі - ОСОБА_4 , третя особа-2), як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору.
Прокурор у судовому засіданні просила задовольнити позовні вимоги.
Представник відповідача і треті особи до судового засідання не з`явилися, про дату, час і місце судового розгляду були повідомлений належним чином.
Суд, перевіривши матеріали справи та оцінивши повідомлені обставини, дійшов наступних висновків.
Постановою Волноваського районного суду Донецької області від 21.05.2020 у справі № 221/3169/20 ОСОБА_2 визнаний винним у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 та ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, на нього накладене адміністративне стягнення у виді штрафу в дохід держави в розмірі - 3400,00 гривень.
Вказана постанова набрала законної сили 01.06.2020, про що мається відповідна відмітка на її копії.
У вказаній постанові зазначено, що ОСОБА_2 , виконуючи обов`язки голови Старогнатівської сільської ради Волноваського району Донецької області, будучи посадовою особою органу місцевого самоврядування та згідно п.п. в ч.1 ст.3 Закону України Про запобігання корупції суб`єктом відповідальним за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, порушуючи вимоги статей 28, 35 Закону України Про запобігання корупції та ст. 59-1 Закону України Про місцеве самоврядування , 18.05.2018 року, 18.06.2018 року, 18.07.2018 року, 17.08.2018 року, 19.08.2018 року, 19.10.2018 року, 19.11.2018 року, 10.12.2018 року, 18.12.2018 року, 18.01.2019 року, 18.02.2019 року, 18.03.2019 року, 18.04.2019 року, 17.05.2019 року, 18.06.2019 року, 19.07.2019 року, 19.08.2019 року, 19.09.2019 року, 19.10.2019 року, 19.11.2019 року, 12.12.2019 року, 17.01.2020 року, 18.02.2020 року, 12.03.2020 року, точний час не встановлено, перебуваючи в робочому кабінеті Старогнатівської сільської ради Волноваського району Донецької області за адресою: АДРЕСА_1 , не повідомив у встановленому Законом випадку Національне агентство з питань запобігання корупції та (або) колегіальний орган - сільську раду, про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час вирішення питання про встановлення премії своїй дружині ОСОБА_3 , як спеціалісту 2 категорії сільської ради, прийнявши розпорядження: -№ 20-р від 18.05.2018 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за травень 2018 року у розмірі 130 % від посадового окладу, а саме: 2860,00 грн.; -№ 23-р від 18.06.2018 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за червень 2018 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4060,00 грн.; -№ 24-р від 18.07.2018 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за липень 2018 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 2030,00 грн.; -№ 27-р від 17.08.2018 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за серпень 2018 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 3506,37 грн.; -№ 29-р від 19.08.2018 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за вересень 2018 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4060,00 грн.; -№ 36-р від 19.10.2018 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за жовтень 2018 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4060,00 грн.; -№ 40-р від 19.11.2018 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за листопад 2018 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4060,00 грн.; -№ 42-р від 10.12.2018 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради до Дня місцевого самоврядування в Україні у розмірі 7680,00 грн.; -№ 47-р від 18.12.2018 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за грудень 2018 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4060,00 грн.; -№ 1-р від 18.01.2019 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за січень 2019 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4060,00 грн.; -№ 6-р від 18.02.2019 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за лютий 2019 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4060,00 грн.; -№ 9-р від 18.03.2019 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за березень 2019 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4060,00 грн.; -№ 15-р від 18.04.2019 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за квітень 2019 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4060,00 грн.; -№ 18-р від 17.05.2019 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за травень 2019 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4060,00 грн.; -№ 22-р від 18.06.2019 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за червень 2019 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4060,00 грн.; -№ 26-р від 19.07.2019 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за липень 2019 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 2008,69 грн.; -№ 30-р від 19.08.2019 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за серпень 2019 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4180,00 грн.; -№ 34-р від 19.09.2019 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за вересень 2019 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4620,00 грн.; -№ 38-р від 19.10.2019 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за жовтень 2019 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4620,00 грн.; -№ 44-р від 19.11.2019 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за листопад 2019 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4620,00 грн.; -№ 49-р від 12.12.2019 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за грудень 2019 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4620,00 грн.; -№ 50-р від 12.12.2019 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради до Дня місцевого самоврядування в Україні у розмірі 11370,00 грн.; -№ 3-р від 17.01.2020 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за січень 2020 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4620,00 грн.; -№ 5-р від 18.02.2020 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за лютий 2020 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4620,00 грн.; -№ 9-р від 12.03.2020 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за березень 2020 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4620,00 грн., відповідно, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.
Також у вказаній постанові зазначено, що ОСОБА_2 , виконуючи обов`язки голови Старогнатівської сільської ради Волноваського району Донецької області, будучи посадовою особою органу місцевого самоврядування та згідно п.п. в ч.1 ст.3 Закону України Про запобігання корупції суб`єктом відповідальним за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, порушуючи вимоги статей 28, 35 Закону України Про запобігання корупції та ст.59-1 Закону України Про місцеве самоврядування , 18.05.2018 року, 18.06.2018 року, 18.07.2018 року, 17.08.2018 року, 19.08.2018 року, 19.10.2018 року, 19.11.2018 року, 10.12.2018 року, 18.12.2018 року, 18.01.2019 року, 18.02.2019 року, 18.03.2019 року, 18.04.2019 року, 17.05.2019 року, 18.06.2019 року, 19.07.2019 року, 19.08.2019 року, 19.09.2019 року, 19.10.2019 року, 19.11.2019 року, 12.12.2019 року, 17.01.2020 року, 18.02.2020 року, 12.03.2020 року, точний час не встановлено, перебуваючи в робочому кабінеті Старогнатівської сільської ради Волноваського району Донецької області за адресою: АДРЕСА_1 , вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів під час вирішення питання про встановлення премії своїй дружині ОСОБА_3 , як спеціалісту 2 категорії сільської ради, прийнявши розпорядження: -№ 20-р від 18.05.2018 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за травень 2018 року у розмірі 130 % від посадового окладу, а саме: 2860,00 грн.; -№ 23-р від 18.06.2018 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за червень 2018 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4060,00 грн.; -№ 24-р від 18.07.2018 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за липень 2018 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 2030,00 грн.; -№ 27-р від 17.08.2018 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за серпень 2018 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 3506,37 грн.; -№ 29-р від 19.08.2018 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за вересень 2018 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4060,00 грн.; -№ 36-р від 19.10.2018 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за жовтень 2018 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4060,00 грн.; -№ 40-р від 19.11.2018 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за листопад 2018 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4060,00 грн.; -№ 42-р від 10.12.2018 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради до Дня місцевого самоврядування в Україні у розмірі 7680,00 грн.; № 47-р від 18.12.2018 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за грудень 2018 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4060,00 грн.; -№ 47-р від 18.12.2018 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за грудень 2018 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4060,00 грн.; -№ 1-р від 18.01.2019 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за січень 2019 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4060,00 грн.; -№ 6-р від 18.02.2019 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за лютий 2019 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4060,00 грн.; -№ 9-р від 18.03.2019 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за березень 2019 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4060,00 грн.; -№ 15-р від 18.04.2019 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за квітень 2019 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4060,00 грн.; -№ 18-р від 17.05.2019 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за травень 2019 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4060,00 грн.; -№ 22-р від 18.06.2019 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за червень 2019 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4060,00 грн.; -№ 26-р від 19.07.2019 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за липень 2019 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 2008,69 грн.; -№ 30-р від 19.08.2019 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за серпень 2019 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4180,00 грн.; -№ 34-р від 19.09.2019 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за вересень 2019 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4620,00 грн.; -№ 38-р від 19.10.2019 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за жовтень 2019 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4620,00 грн.; -№ 44-р від 19.11.2019 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за листопад 2019 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4620,00 грн.; -№ 49-р від 12.12.2019 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за грудень 2019 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4620,00 грн.; -№ 50-р від 12.12.2019 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради до Дня місцевого самоврядування в Україні у розмірі 11370,00 грн.; -№ 3-р від 17.01.2020 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за січень 2020 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4620,00 грн.; -№ 5-р від 18.02.2020 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за лютий 2020 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4620,00 грн.; -№ 9-р від 12.03.2020 року Про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради за березень 2020 року у розмірі 140 % від посадового окладу, а саме: 4620,00 грн., відповідно, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч.2 ст.172-7 КУпАП відповідно.
Волноваський районний суд Донецької області зазначив, що ОСОБА_2 винний у тому, що він не повідомив у встановленому Законом випадку про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час вирішення питання про преміювання своєї дружини, тобто вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.1 ст.172-7 КУпАП та вчинив дії та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів під час вирішення питання про преміювання своєї дружини, тобто вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.2 ст.172-7 КУпАП.
До суду надані оскаржувані розпорядження виконуючого обов`язки голови Старогнатівської сільської ради: № 20-р від 18.05.2018; № 23-р від 18.06.2018; № 24-р від 18.07.2018; № 27-р від 17.08.2018; № 29-р від 19.08.2018; № 36-р від 19.10.2018; № 40-р від 19.11.2018; № 42-р від 10.12.2018; № 47-р від 18.12.2018; № 1-р від 18.01.2019; № 6-р від 18.02.2019; № 9-р від 18.03.2019; № 15-р від 18.04.2019; № 18-р від 17.05.2019; № 22-р від 18.06.2019; № 26-р від 19.07.2019; № 30-р від 19.08.2019; № 34-р від 19.09.2019; № 38-р від 19.10.2019; № 44-р від 19.11.2019; № 49-р від 12.12.2019; № 50-р від 12.12.2019; № 3-р від 17.01.2020; № 5-р від 18.02.2020; № 9-р від 12.03.2020 про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради, у тому числі щодо встановлення преміювання ОСОБА_3 .
З трудової книжка серія НОМЕР_1 випливає, що ОСОБА_4 є посадовою особою місцевого самоврядування і займає посаду спеціаліста другої категорії в Старогнатівській сільській раді Волноваського району Донецької області.
Також до суду надані копії звернення від 23.04.2020 до Національного агентства з питань запобігання корупції, відповідь Національного агентства з питань запобігання корупції від 19.05.2020 № 32-03/18603/20, акта службового розслідування від 31.07.2020, особової картки ОСОБА_2 , особової картки ОСОБА_5 , листа відповідача від 17.07.2020 № 02/19-287, рішення відповідача від 21.12.2018 №V1/90-489 про затвердження положення про преміювання та надання матеріальної допомоги працівникам апарату Старогнатівської сільської ради, а також відповідне положення, рішення відповідача від 20.12.2019 №V1/96-554 про умови оплати праці посадових осіб, службовців та робітників Старогнатівської сільської ради на 2020 рік з додатками.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 67 Закону України від 14 жовтня 2014 року №1700-VII "Про запобігання корупції" передбачено, що нормативно-правові акти, рішення, видані (прийняті) з порушенням вимог цього Закону, підлягають скасуванню органом або посадовою особою, уповноваженою на прийняття чи скасування відповідних актів, рішень, або можуть бути визнані незаконними в судовому порядку за заявою заінтересованої фізичної особи, об`єднання громадян, юридичної особи, прокурора, органу державної влади, зокрема Національного агентства, органу місцевого самоврядування.
Згідно з ч. 1 ст. 28 вказаного Закону встановлено, що особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані: 1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; 2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; 3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; 4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.
Підпунктом "и" п. 1 ст. 3 Закону України "Про запобігання корупції" визначено, що суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є: особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування: посадові та службові особи інших державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим.
Отже, на спірні правовідносини розповсюджуються вимоги ст. 28 і ст. 67 Закону України "Про запобігання корупції".
Відповідно до ч. 1 і ч. 2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено, що неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів - тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів - тягнуть за собою накладення штрафу від двохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Частиною 6 статті 78 КАС України передбачено, що вирок суду в кримінальному провадженні, ухвала про закриття кримінального провадження і звільнення особи від кримінальної відповідальності або постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, які набрали законної сили, є обов`язковими для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок, ухвала або постанова суду, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою..
З частини першої статті 67 Закону України "Про запобігання корупції" випливає, що прийняття рішення з порушенням цього Закону є підставою для його скасування, таке рішення може бути скасоване у судовому порядку, зокрема за позовом прокурора.
З огляду на встановлення постановою Волноваського районного суду Донецької області від 21.05.2020 у справі № 221/3169/20 ОСОБА_2 винний у тому, що не повідомив у встановленому Законом випадку про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час вирішення питання про преміювання своєї дружини, тобто вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.1 ст.172-7 КУпАП та вчинив дії та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів під час вирішення питання про преміювання своєї дружини, тобто вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.2 ст.172-7 КУпАП, суд дійшов висновку про наявність підстав для застосування приписів ч. 1 ст. 67 цього Закону.
Зазначене відповідає правовим висновкам Верховного Суду, наведеним у постанові від 21.09.2018 у справі № №237/2242/17.
У постанові від 31.10.2018 № 810/2500/16 Верховний Суд зазначив, що альтернатива у стаття 67 Закону України Про запобігання корупції зазначена, виключно, щодо вибору способу оскарження рішення прийнятого за наявності конфлікту інтересів (скасування органом або посадовою особою, уповноваженою на прийняття чи скасування відповідних актів, рішень, чи визнання незаконними рішень в судовому порядку), і не передбачає іншої компетенції суду, ніж визнання такого рішення незаконним у порядку, установленим процесуальним законом.
Щодо посилання учасників справи на постанову Верховного суду у справі № 459/2673/16 від 6 червня 2018 року суд зазначає, що в постанові від 20.03.2019 у справі № 442/730/17 Велика Палата Верховного Суду зазначила, що вважає за необхідне відступити від правового висновку, викладеного у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Другої судової палати Касаційного цивільного суду від 6 червня 2018 року у справі № 459/2673/16 у подібних правовідносинах, оскільки у ньому міститься помилковий висновок, що наявність потенційного або реального конфлікту інтересів не тягне за собою автоматичної недійсності прийнятих рішень колегіального органу, а лише у визначених законом випадках може вплинути на втрату правомочності органу.
З огляду на викладене, позовні вимоги підлягають задоволенню.
При цьому, суд зазначає, що питання щодо законності процедури притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності і питання щодо правильності встановлення премій його дружині ОСОБА_4 не підлягають вирішенню в цій справі, оскільки вказані питання підлягали вирішенню у справі № 221/3169/20.
Суд також звертає увагу на те, що відповідач не позбавлений можливості прийняти рішення про преміювання ОСОБА_4 у встановленому законодавством порядку, що відповідає висновкам Верховного Суду, наведеним у постанові від 19.06.2018 у справі № №237/2240/17. У постанові від 20.03.2019 у справі № 442/730/17 Велика Палата Верховного Суду також зазначила, що порушення, допущене при прийнятті рішення, не є перешкодою для повторного розгляду вказаного питання із дотриманням вимог чинного законодавства.
Статтею 139 КАС України не передбачено стягнення з відповідача сплаченого прокурором судового збору.
Керуючись статтями 2, 5-10, 19, 72-77, 90, 132-139, 143, 241-246, 250, 255, 295, підпунктом 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ВИРІШИВ:
Позов виконувача обов`язків керівника Волноваської місцевої прокуратури Донецької області (85700, м. Волноваха, вул. Героїв 51 ОМБр, 4) в інтересах держави до Старогнатівської сільської ради Волноваського району Донецької області (ідентифікаційний код 04343010, 87110, Донецька область, Волноваський район, с. Старогнатівка, вул. Шкільна, 53), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, - ОСОБА_2 (РНОКПП: НОМЕР_2 ; АДРЕСА_2 ) та ОСОБА_3 (РНОКПП: НОМЕР_3 ; АДРЕСА_2 ), про визнання протиправними і скасування окремих положень розпоряджень - задовольнити повністю.
Визнати протиправними і скасувати розпорядження виконуючого обов`язки голови Старогнатівської сільської ради: № 20-р від 18.05.2018; № 23-р від 18.06.2018; № 24-р від 18.07.2018; № 27-р від 17.08.2018; № 29-р від 19.08.2018; № 36-р від 19.10.2018; № 40-р від 19.11.2018; № 42-р від 10.12.2018; № 47-р від 18.12.2018; № 1-р від 18.01.2019; № 6-р від 18.02.2019; № 9-р від 18.03.2019; № 15-р від 18.04.2019; № 18-р від 17.05.2019; № 22-р від 18.06.2019; № 26-р від 19.07.2019; № 30-р від 19.08.2019; № 34-р від 19.09.2019; № 38-р від 19.10.2019; № 44-р від 19.11.2019; № 49-р від 12.12.2019; № 50-р від 12.12.2019; № 3-р від 17.01.2020; № 5-р від 18.02.2020; № 9-р від 12.03.2020 про преміювання працівників апарату управління Старогнатівської сільської ради в частині встановлення преміювання ОСОБА_3 .
Рішення ухвалене в нарадчій кімнаті, скорочене рішення проголошене в судовому засіданні 3 вересня 2020 року. У повному обсязі рішення буде складене протягом п`яти днів з дня закінчення розгляду справи.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Повне рішення складене 3 вересня 2020 року.
Суддя К.О. Куденков
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2020 |
Оприлюднено | 07.09.2020 |
Номер документу | 91296442 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Куденков К.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні