Рішення
від 27.08.2020 по справі 905/976/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901, UA628999980313141206083020002


Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

27.08.2020 Справа №905/976/20

Господарський суд Донецької області у складі судді Кротінової О.В.,

при секретарі судового засідання Калітіній К.А.,

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Ера-Констракшн , м.Київ, ЄДРПОУ 39796358,

до відповідача, Товариства з обмеженою відповідальністю Фурлендер Віндтехнолоджі , м.Краматорськ, Донецька обл., ЄДРПОУ 37011495,

про стягнення 959188,86грн., -

за участю представників сторін:

від позивача: Саутенко С.О. - ордер, свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю;

від відповідача: не з`явився,-

СУТЬ СПОРУ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Ера-Констракшн» , м.Київ, звернулось до Господарського суду Донецької області з позовною заявою б/н від 19.05.2020 до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фурлендер Віндтехнолоджі» про стягнення суми заборгованості в розмірі 959188,86грн. на підставі договору оренди обладнання №100119-3 від 10.01.2019.

З дотриманням приписів ст.32 Господарського процесуального кодексу України, відповідно до Положення про автоматизовану систему документообігу суду, для розгляду справи №905/976/20 визначено суддю Кротінову О.В.

Ухвалою суду від 01.06.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №905/976/20; визначено розгляд справи за правилами загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на 30.06.2020; встановлено строк позивачу для надання: відповідно до ст.166 Господарського процесуального кодексу України відповіді на відзив до 30.06.2020; встановлено строк відповідачу для надання: відповідно до ст.165 Господарського процесуального кодексу України відзиву на позовну заяву і всіх письмових та електронних доказів (які можливо доставити до суду), висновків експертів і заяв свідків, що підтверджують заперечення проти позову у строк до 23.06.2020, але не пізніше 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі; одночасно надіслати позивачу копію відзиву та доданих до нього документів, докази такого направлення надати суду до початку судового засідання; явку представників сторін визнано обов`язковою.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на укладання договору оренди обладнання №100119-3 від 10.01.2019 із відповідачем та невиконання останнім за ним зобов`язань в частині повного розрахунку за отримані послуги, внаслідок чого виникла заявлена до стягнення сума заборгованості.

На підтвердження викладених обставин позивачем надано у копіях: договір оренди обладнання №100119-3 від 10.01.2019 з додатками, акти прийому-передачі: №13 від 01.02.2019, №15 від 14.02.2019, №88 від 04.12.2019, №83 від 17.12.2019; акти повернення: №105 від 06.12.2019, №20 від 19.03.2020, №7 від 28.02.2020, №19 від 20.03.2020, №8 від 28.02.2020, №9 від 28.02.2020; акти надання послуг: №81 від 14.02.2019, №72 від 28.02.2019, №82 від 28.02.2019, №123 від 19.03.2019, №138 від 31.03.2019, №139 від 31.03.2019, №193 від 30.04.2019, №194 від 30.04.2019, №238 від 31.05.2019, №239 від 31.05.2019, №282 від 30.06.2019, №283 від 30.06.2019, №329 від 31.07.2019, №330 від 31.07.2019, №370 від 31.08.2019, №371 від 31.08.2019, №416 від 30.09.2019, №417 від 30.09.2019, №456 від 31.10.2019, №457 від 31.10.2019, №494 від 30.11.2019, №495 від 30.11.2019, №517 від 03.12.2019, №533 від 04.12.2019, №549 від 06.12.2019, №518 від 31.12.2019, №519 від 31.12.2019, №520 від 31.12.2019, №555 від 31.12.2019, №9 від 31.01.2020, №10 від 31.01.2020, №11 від 31.01.2020, №12 від 31.01.2020, №42 від 25.02.2020, №43 від 25.02.2020, №44 від 25.02.2020, №35 від 27.02.2020, №36 від 27.02.2020, №67 від 28.02.2020, №45 від 29.02.2020, №46 від 29.02.2020, №84 від 19.03.2020, №85 від 19.03.2020, №86 від 19.03.2020, №87 від 19.03.2020, №88 від 19.03.2020, №92 від 20.03.2020; виписку по рахунку АТ Райффайзен Банк Аваль з 01.02.2019 до 22.04.2020; акт звірки взаєморозрахунків, складений станом на 17.02.2020.

Нормативно свої вимоги позивач обґрунтовує посиланням на ст.526 Цивільного кодексу України, ст.193 Господарського кодексу України.

22.06.2020 від відповідача через канцелярію Господарського суду Донецької області отримано клопотання №01/402 від 18.06.2020 про відкладення підготовчого засідання, яке 18.06.2020 надійшло на електронну поштову адресу суду. Дане звернення задоволено судом, про що відображено в ухвалі суду від 30.06.2020.

Ухвалою суду від 30.06.2020 продовжено строк підготовчого провадження до 30.08.2020 (включно); відкладено підготовче засідання на 11.08.2020; повідомлено сторін про закриття підготовчого провадження 11.08.2020 та призначення справи до судового розгляду по суті, у відповідності до приписів ст.185 Господарського процесуального кодексу України; визнано явку представників сторін у судове засідання обов`язковою.

14.07.2020 від представника позивача надійшла заява про надання уточнень до позовної заяви, надання додаткових пояснень і документальних підтверджень, у яких зазначено, з посиланням на п.2.1 договору, про підписання сторонами протоколів погодження істотних умов договору оренди обладнання №100119-3 від 10.01.2019; пояснено з посиланням на п.6.6 договору порядок оплат, які відповідач мав здійснити за представленими суду актами надання послуг; зазначено, що сума у розмірі 73590,69грн. сплачена з вказанням призначення платежу, як оплата за простой автотранспорту , з посиланням на рахунок №198 від 03.05.2019, який виставлений саме за оренду обладнання; пояснено надання послуг з організації доставки та простою у межах договору оренди обладнання №100119-3 від 10.01.2019 та виставлення рахунків за ними, загальна вартість яких становить 132720,00грн.; посилаючись на п.п.5.4, 5.6 договору визначає надання послуг з ремонту обладнання та приведення його в належний стан загальною вартістю 46550,00грн. у межах та на виконання договору оренди обладнання №100119-3 від 10.01.2019, які надані позивачем за наслідками приймання з оренди обладнання; з урахуванням викладеного, уточнено описову частину позовної заяви в частині підстав виникнення заборгованості та надано коректний розрахунок позовних вимог, а саме: 3631539,29грн. (нараховано за послуги оренди обладнання) + 132720,00грн. (нараховано за послуги доставки обладнання) + 46550,00грн. (нараховано за послуги ремонту та мийки обладнання) - 2851620,43грн. (внесено відповідачем в рахунок погашення зобов`язань) = 959188,78грн.

До заяви додано (у копіях): протоколи погодження істотних умов договору оренди №5 від 01.02.2019, №13 від 11.02.2019, №84 від 02.12.2019, №85 від 11.12.2019, рахунки на оплату: №63 від 11.02.2019, №106 від 19.03.2019, №198 від 03.05.2019, №507 від 02.12.2019, №537 від 06.12.2019, №61 від 27.02.2020, №62 від 27.02.2020, №90 від 28.02.2020, №119 від 20.03.2020, №110 від 19.03.2020, №111 від 19.03.2020, №114 від 19.03.2020; акти прийому-передачі: №13 від 01.02.2019, №15 від 14.02.2019, №88 від 04.12.2019, №83 від 17.12.2019.

14.07.2020 із клопотанням б/н б/д (вх.№13111/20 від 14.07.2020) до матеріалів справи долучено копію акта надання послуг №92 від 20.03.2020.

11.08.2020 представником позивача у підготовчому засіданні долучено до матеріалів справи копії: актів огляду технічного стану №28.02/20 від 28.02.2020, №28.02/203 від 28.02.2020, №28.02/201 від 28.02.2020 та №28.02/202 від 28.02.2020 та виписки АТ "Райффайзен Банк Аваль" з 09.04.2020 по 22.04.2020.

Ухвалою суду від 11.08.2020 закрито підготовче провадження по справі №905/976/20, призначено справу №905/976/20 до судового розгляду по суті, визначено проведення судового засідання 27.08.2020 року для розгляду справи по суті.

Відзив на позовну заяву від відповідача не надходив, як і пояснень або клопотань щодо неможливості вчинення відповідної процесуальної дії або наявності перешкод у цьому на теперішній час.

Представник позивача у судовому засіданні 27.08.2020 підтримав позовні вимоги у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання 27.08.2020 не з`явився.

У судовому засіданні 27.08.2020 оголошувалась перерва по 15год.40хв. 27.08.2020.

Процесуальні документи у даній справі було скеровано на юридичну адресу відповідача, ухвали суду від 01.06.2020 та 30.06.2020 отримано останнім, про що свідчать наявні у матеріалах справи зворотні рекомендовані повідомлення про вручення поштового відправлення, щодо ухвали від 11.08.2020 інформація не відома.

Одночасно, ухвали Господарського суду Донецької області розміщено у Єдиному державному реєстрі судових рішень, який створений для відкритого безоплатного цілодобового доступу на офіційному веб-порталі судової влади України до судових рішень.

Відкладення розгляду справи є правом та прерогативою суду, з дотриманням завдань, принципів господарського судочинства (ст.2 Господарського процесуального кодексу України) та розумності строків для вчинення процесуальної дії (ст.114 Господарського процесуального кодексу України), основною умовою для якого є неможливість вирішення спору у відповідному судовому засіданні.

Враховуючи положення Господарського процесуального кодексу України чинні на теперішній час, з урахуванням п.2 р.ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України №731-ІХ від 18.06.2020, суть спору, загальну тривалість розгляду справи, те, що судом створено сторонам необхідні умови для встановлення фактичних обставин справи і правильного застосування законодавства, беручи до уваги відсутність на теперішній час клопотань від учасників справи щодо відкладення розгляду справи у зв`язку з карантинними заходами, введеними законодавчими актами на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019), було надано достатньо часу та створено відповідні можливості для реалізації кожним учасником своїх процесуальних прав, передбачених ст.42 Господарського процесуального кодексу України, в тому числі шляхом направлення поштою (іншим належним засобом зв`язку) відповідних доказів до суду, та не встановлено дійсної наявності перешкод, які виникли, у зв`язку з введенням такого карантину, у реалізації процесуальних прав учасниками процесу, що може вплинути на розгляд справи по суті, суд дійшов висновку про відсутність підстав для відкладення розгляду справи, як і для оголошення перерви у справі, та існуючою можливість розглянути спір за наявними в справі матеріалами, у цьому судовому засіданні.

Дослідив матеріали справи та оцінив подані докази, суд дійшов висновку щодо такого.

За приписами статті 7 Господарського процесуального кодексу України, правосуддя в господарських судах здійснюється на засадах рівності всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності, підпорядкування, місцезнаходження, місця створення та реєстрації, законодавства, відповідно до якого створена юридична особа, та інших обставин; рівності всіх фізичних осіб незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного і соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак; рівності фізичних та юридичних осіб незалежно від будь-яких ознак чи обставин.

Відповідно до ст.129 Конституції України та ст.13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності.

Згідно ст.ст.73, 74, 77, 79 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

За змістом частин першої, другої статті 173 Господарського кодексу України господарським визнається зобов`язання, що виникає між суб`єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб`єкт (зобов`язана сторона, у тому числі боржник) зобов`язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб`єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб`єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.

Основними видами господарських зобов`язань є майново-господарські зобов`язання та організаційно-господарські зобов`язання. Господарські зобов`язання можуть виникати: зокрема, з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать (ч.1 ст.174 Господарського кодексу України).

Данні норми кореспондуються з положеннями ст.ст. 11, 509 Цивільного кодексу України.

10.01.2019 між Товариством з обмеженою відповідальністю Ера-Констракшн (орендодавець, позивач) та Товариством з обмеженою відповідальністю Фурлендер Віндтехнолоджі (орендар, відповідач) укладено договір оренди обладнання №100119-3, за умовами п.1.1 якого орендодавець передає, а орендар приймає в тимчасове оплатне користування з обов`язком повернути будівельне та/або інше обладнання (далі - обладнання), яке є об`єктом права власності орендодавця.

Найменування обладнання, його комплектність, технічні характеристики (інші особливості в разі необхідності), вартість, ціна послуг оренди та строк оренди по кожній одиниці обладнання та інше погоджується сторонами та зазначаються в Протоколі погодження істотних умов оренди (далі- Протокол), який є невід`ємною частиною цього договору, та який сторони зобов`язуються підписувати в кожному випадку передачі в оренду обладнання за цим договором. Форма протоколу наведена в додатку №1 до договору (п.1.2 договору).

Згідно п.3.4 договору факт передачі кожної одиниці обладнання засвідчується підписами уповноважених представників сторін акту прийому-передачі обладнання, згідно з встановленою у додатку №2 до цього договору формою, який засвідчує факт і фіксує дату передачі конкретної одиниці обладнання орендарю, та інші умови, які сторони вважають за необхідне узгодити.

Відповідно до п.3.10 договору підписання належним представником орендаря акту прийому-передачі обладнання та, за необхідності, акту огляду технічного стану обладнання засвідчує: факт передачі орендодавцем технічно справного обладнання; факт ознайомлення орендаря з усіма особливими властивостями роботи обладнання; факт проведення інструктажу з використання обладнання в роботі та правил безпеки при його застосуванні.

З моменту передачі обладнання орендарю та підписання сторонами акту прийому-передачі обладнання, орендодавець вважатиметься таким, що повністю виконав власні зобов`язання щодо передачі обладнання (п. 3.21 договору).

За умовами п.4.1 договору початок перебігу строку оренди кожної одиниці обладнання, зазначеного у Протоколі до цього договору, за який нараховується орендна плата, відраховується з дати передачі обладнання за актом прийому-передачі та закінчується датою повернення обладнання за актом повернення, форма якого наведена в додатку №4 до цього договору.

Відповідно до п.4.2 договору строк оренди кожної одиниці обладнання за цим договором погоджується в Протоколі до цього договору.

Якщо обладнання було передано на визначений строк, то за бажанням орендаря, строк оренди будь-якої одиниці обладнання, згідно протоколу до цього договору, може бути продовжено за умови погодження такого продовження з орендодавцем (абз.1 п.4.5 договору).

Пунктом 5.4 договору передбачено, що орендар повертає обладнання технічно справним, в такому ж стані, в якому отримав в оренду, з урахуванням його нормального зносу, максимально відчищеним від будівельного, монтажного, іншого бруду, від забруднення фарбою, мастилами, іншими технічними забруднювачами та сумішами. При поверненні забрудненого по вині орендаря обладнання орендар компенсує витрати орендодавця по видаленню забруднення з обладнання на підставі виставленого орендодавцем рахунку протягом 5 календарних днів з моменту отримання рахунку.

Згідно п.5.5 договору обладнання вважається повернутим після настання останньої з наступних подій: доставка обладнання в узгоджене сторонами місце (пункт); підписання акту огляду технічного стану сторонами (за умови наявності вимоги будь-якої зі сторін, як це передбачено п.3.6 договору); підписання акту повернення обладнання належними представниками сторін; підписання акту виконаних робіт (наданих послуг).

При повернені орендарем обладнання орендодавцю, уповноважені представники сторін здійснюють огляд його технічного стану. Результати огляду технічного стану обладнання відображаються в акті огляду технічного стану. За відсутності обопільних зауважень до зовнішнього вигляду обладнання, акт огляду технічного стану не складається. У випадку виявлення слідів пошкоджень, поломок, забруднень обладнання, які були відсутні в момент передачі в оренду, встановлення факту технічної несправності обладнання, його некомплектності (відсутності деталей та/або елементів) тощо, такі дані заносяться до акту огляду технічного стану. Сторони вправі висловити в актів огляду технічного стану власні зауваження до огляду обладнання. Якщо орендар не скористався правом висловлення зауважень, то після складання та направлення акту огляду технічного стану на адресу орендаря, орендодавець жодних претензій орендаря з приводу огляду обладнання не приймає та не розглядає (п.5.6 договору).

За наслідками огляду технічного стану обладнання в порядку, передбаченому п.5.6 договору, уповноважені представники сторін підписують акт повернення (п.5.8 договору).

Згідно п.5.9 договору орендар (за наявності його вини) бере на себе зобов`язання оплатити (компенсувати) витрати орендодавця по приведенню обладнання в належний стан, його ремонту, відшкодувати інші (документально підтверджені) збитки орендодавця, які є наслідками обставин, зазначених в абз.2 п.5.6 цього договору, протягом 5 календарних днів з моменту отримання орендарем відповідного рахунку.

У випадку встановлення фактів пошкодження, втрати, викрадення тощо деталей орендованого за договором обладнання або його складових компонентів, орендар, не пізніше 5 календарних днів з моменту отримання відповідного рахунку, зобов`язується оплатити (компенсувати) всі документально підтверджені витрати орендодавця, пов`язані з придбанням та транспортуванням пошкоджених, втрачених, викрадених тощо деталей чи складових компонентів обладнання, втрачених або пошкоджених під час оренди, а також всі документально підтверджені витрати орендодавця на ремонтні роботи такого обладнання (п.5.10 договору).

Підтвердженням факту повернення орендованого обладнання орендодавцю є відповідним чином складений та підписаний акт повернення, в тому числі той, який складений відповідно до п.5.12 даного договору.

За умовами п.6.1 договору орендар сплачує орендну плату за весь строк користування орендованим обладнанням починаючи з дати підписання акту прийому-передачі обладнання в оренду згідно п.3.4 договору і закінчуючи датою підписання акту повернення обладнання орендодавцю згідно п.5.1 договору.

Орендна плата нараховується на підставі тарифу орендодавця в розмірі, встановленому за добу, тиждень або місяць оренди одиниці обладнання, узгодженому та неведеному у відповідному Протоколі до цього договору, з можливістю отримання орендарем за рішенням орендодавця відповідних знижок (п.6.2 договору).

Відповідно до п.6.6 договору якщо інше не погоджено сторонами у відповідному Протоколі, орендар вносить орендну плату в наступному порядку:

6.6.1 орендна плата до кінця повного періоду (якщо таким періодом є доба), або першого періоду (якщо таким періодом є тиждень або місяць), або іншого періоду розрахунків вноситься попередньо: після підписання цього договору, але в будь-якому випадку до фактичного отримання обладнання в оренду;

6.6.2 за другий та кожний наступний період розрахунків, орендна плата вноситься попередньо: в строк не пізніше ніж за два робочих дні до початку такого періоду розрахунків.

За умовами п.6.9 договору орендна плата вноситься орендарем в безготівковій формі на рахунок орендодавця на підставі та в розмірі згідно умов договору і відповідного Протоколу до нього. Виставлення та направлення орендодавцем рахунку та акту виконаних робіт (наданих послуг) на будь-які послуги, що були надані в межах даного договору для підписання орендарю, здійснюється виключно для упорядкування бухгалтерського обліку сторін договору. З урахуванням того, що сторонами визначено строк оренди та порядок сплати орендних платежів, а також вартість оренди обладнання за конкретний період, то неотримання орендарем рахунку та/або акту виконаних робіт (наданих послуг) не є підставою для несплати орендарем орендної плати. Орендар самостійно згідно погоджених умов (в строк) п.6.6 договору та/або умов відповідного протоколу, розраховує та сплачує орендну плату, інакше буде вважатись таким, що прострочив платіж.

Пунктом 6.10 договору встановлено, що орендна плата не включає в себе витрати на: доставку, монтаж, нагляд за проведенням монтажних робіт, завантаження /розвантаження, ремонт обладнання, який виник з вини орендаря, витрачені орендарем енергоносії, паливно-мастильні та витратні матеріали необхідні для належної експлуатації обладнання. Вказані послуги можуть бути надані орендарю за окрему плату на підставі відповідного договору або окремо виставленого рахунку орендодавця (п. 6.10 договору).

Згідно п.6.14 договору орендодавець до 5-го числа кожного місяця, наступного за яким було надано послуги оренди та/або інші послуги, направляє орендарю поштою (цінний або рекомендований лист), чи кур`єром чи особисто під підпис уповноваженому представнику орендаря, оригінал акту виконаних робіт (наданих послуг) в двох примірниках на адресу, вказану орендарем у реквізитах.

Відповідно до п.6.15 договору орендар зобов`язаний підписати та повернути орендодавцю один підписаний примірник (оригінал) акту виконаних робіт (наданих послуг) протягом 5 календарних днів з моменту його отримання, або в той самий строк надати письмову вмотивовану відмову. У випадку неповернення (несвоєчасного повернення) підписаного акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) і відсутності письмової мотивованої відмови орендаря від підписання цього акту, такий акт вважається визнаним орендарем, а послуга прийнятою в повному обсязі (на вказану в акті суму).

Відповідно до п.6.16 договору у випадку, якщо утворилась заборгованість орендаря за договором, її погашення при надходженні грошових коштів від орендаря на рахунок орендодавця, незалежно від призначення платежу, зараховується у наступному порядку: - у першу чергу відшкодовуються узгоджені з орендарем витрати орендодавця, пов`язані з обслуговуванням обладнання (мийка, ремонт (по вині орендаря), інші компенсації); - у другу чергу сплачуються проценти і неустойка; - у третю чергу сплачується основна сума боргу.

Пунктами 7.1.1, 7.2.1 договору визначено обов`язок орендодавця передати орендарю обладнання у технічно справному стані, можливому для його використання за призначенням та право вимагати від орендаря своєчасно сплачувати орендну плату за договором та інші платежі згідно умов даного договору.

У пунктах 8.1.2, 8.1.5 сторони передбачили обов`язки орендаря, зокрема: нести необхідні витрати по ремонту (у разі якщо необхідність такого ремонту виникла у зв`язку з порушенням орендарем правил експлуатації обладнання або наявності вини орендаря) орендованого обладнання; своєчасно підписувати та повертати акти виконаних робіт (наданих послуг) та в повному обсязі вносити орендні та інші узгоджені платежі.

Пунктом 8.2.2 договору передбачено право орендаря погоджувати з орендодавцем простій обладнання, а пунктом 7.4 договору - право орендодавця погоджувати або відхиляти простій обладнання за відповідною обґрунтованою заявою орендаря.

Сторони погодили, що умови даного договору є загальними та поширюються на все обладнання, яке є у наявності орендодавця і яке може бути отримане орендарем в тимчасове оплатне користування протягом строку дії даного договору та поширюється на сторін відповідно до характеристик орендованого обладнання та істотних умов оренди, що погоджуються в Протоколі (п.14.1 договору).

Протокол є невід`ємною частиною даного договору та містить умови, що у випадку розбіжностей з умовами договору мають переважне значення для сторін (п.14.2 договору).

За умовами п.п.15.1, 15.2 договір набирає чинності з моменту підписання та скріплення печатками сторін та діє до 09.01.2020 включно. Умови цього договору зберігають силу протягом усього строку дії цього договору, а в частині грошових зобов`язань орендаря щодо сплати орендної плати та всіх інших зобов`язань по даному договору - до повного виконання зобов`язань. Якщо за 30 календарних днів до дати закінчення строку дії даного договору, вказаної в п.15.1 договору, жодна із сторін не висловить наміру його розірвати, направивши відповідне письмове повідомлення про це іншій стороні, договір вважається пролонгованим на кожен наступний календарний рік на тих самих умовах.

Договір оренди обладнання №100119-3 від 10.01.2019 разом з додатками до нього підписано обома сторонами без зауважень та скріплено печатками таких юридичних осіб.

Сторонами підписано протоколи погодження істотних умов договору оренди №5 від 01.02.2019, №13 від 11.02.2019, №84 від 02.12.2019, №85 від 11.12.2019, у яких визначено інвентарний номер, артикул, назву обладнання, серійний номер, одиницю, одиницю обчислення строку оренди, погоджений строк оренди, ціну оренди одиниці обладнання за одиницю обчислення строку оренди, розрахункову суму за одиницю обчислення строку оренди, вартість обладнання, яке передається в оренду, умови оплати, місце передачі та повернення обладнання тощо.

Згідно положень статті 509 Цивільного кодексу України зобов`язання є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Таке визначення поняття розкриває сутність зобов`язання як правого зв`язку між двома суб`єктами (сторонами), відповідно до якого на одну сторону покладено обов`язок вчинити певну дію (певні дії) чи утриматись від її (їх) здійснення; іншій стороні зобов`язання надано право, що кореспондує обов`язку першої. Обов`язками боржника та правами кредитора вичерпується зміст зобов`язання (ст.510 Цивільного кодексу України).

За приписом ст.526 Цивільного кодексу України, ст.193 Господарського кодексу України зобов`язання повинні виконуватись належним чином відповідно до умов, зокрема, договору.

Згідно ч.2 ст. 628 Цивільного кодексу України сторони мають право укласти договір, в якому містяться елементи різних договорів (змішаний договір). До відносин сторін у змішаному договорі застосовуються у відповідних частинах положення актів цивільного законодавства про договори, елементи яких містяться у змішаному договорі, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті змішаного договору.

Оцінивши зміст договору оренди обладнання №100119-3 від 10.01.2019, з якого виникли цивільні права та обов`язки сторін, суд дійшов висновку, що укладена угода за своїм змістом та правовою природою є змішаним договором оренди та надання послуг, який підпадає під правове регулювання норм ст.ст.759-786, 901-907 Цивільного кодексу України, ст.ст.283-291 Господарського кодексу України.

Дослідив укладений договір поряд із означеними нормами чинного законодавства, означена угода не суперечить актам цивільного законодавства, доказів оспорення, визнання недійсною у судовому порядку сторонами не надано. Відтак в силу положень статті 629 Цивільного кодексу України договір №100119-3 від 10.01.2019 є обов`язковим для виконання сторонами.

За приписами ст.759 Цивільного кодексу України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк. Аналогічні за змістом приписи містяться в ч.1 ст.283 Господарського кодексу України.

Відповідно до ч.ч.1, 5 ст.762 Цивільного кодексу України за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму. Плата за користування майном вноситься щомісячно, якщо інше не встановлено договором.

Статтею 283 Господарського кодексу України передбачено, що за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у користування майно для здійснення господарської діяльності.

За приписами ч.ч.1, 3, 4 ст.286 Господарського кодексу України орендна плата - це фіксований платіж, який орендар сплачує орендодавцю незалежно від наслідків своєї господарської діяльності. Розмір орендної плати може бути змінений за погодженням сторін, а також в інших випадках, передбачених законодавством. Орендна плата встановлюється у грошовій формі. Залежно від специфіки виробничої діяльності орендаря орендна плата за згодою сторін може встановлюватися в натуральній або грошово-натуральній формі. Строки внесення орендної плати визначаються в договорі.

Відповідно до ст.901 Цивільного кодексу України, за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується сплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

За приписами ст.903 Цивільного кодексу України, якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.

Відповідно до протоколу №5 від 01.02.2019 погоджено передання в тимчасове оплатне користування обладнання у кількості 6 одиниць строком на 1 місяць, загальна розрахункова сума за одиницю обчислення строку оренди (1 місяць) складає 205168,20грн. з податком на додану вартість.

В протоколі №13 від 11.02.2019 погоджено передання в тимчасове оплатне користування обладнання у кількості 2 одиниці строком на 1 місяць, загальна розрахункова сума за одиницю обчислення строку оренди (1 місяць) складає 84912,30грн. з податком на додану вартість.

В протоколі №84 від 02.12.2019 погоджено передання в тимчасове оплатне користування обладнання у кількості 3 одиниці строком на 1 місяць, загальна розрахункова сума за одиницю обчислення строку оренди (1 місяць) складає 54990,00грн. з податком на додану вартість.

Згідно протоколу №85 від 11.12.2019 погоджено передання в тимчасове оплатне користування обладнання у кількості 2 одиниці строком на 1 місяць, загальна розрахункова сума за одиницю обчислення строку оренди (1 місяць) складає 84912,30грн. з податком на додану вартість.

Позивач на виконання умов договору №100119-3 від 10.01.2019, протоколів погодження істотних умов договору оренди №5 від 01.02.2019, №13 від 11.02.2019, №84 від 02.12.2019, №85 від 11.12.2019 передав відповідачу в оренду обумовлене у них обладнання, про що сторонами складено акти прийому-передачі №13 від 01.02.2019, №15 від 14.02.2019, №88 від 04.12.2019, №83 від 17.12.2019.

У вищевказаних протоколах погодження істотних умов договору оренди сторони передбачили наступні умови оплати:

за протоколом №5 від 01.02.2019 - попередня плата за оренду обладнання у розмірі 205168,20грн. сплачується протягом 1 дня з моменту укладення сторонами цього протоколу на підставі виставленого орендодавцем рахунку-фактури; наступні оплати орендної плати здійснюються орендарем в порядку та строки, погоджені сторонами в розділі 6 договору;

за протоколом №13 від 11.02.2019 - попередня плата за оренду обладнання у розмірі 84912,30грн. сплачується протягом 1 дня з моменту укладення сторонами цього протоколу на підставі виставленого орендодавцем рахунку-фактури; наступні оплати орендної плати здійснюються орендарем в порядку та строки, погоджені сторонами в розділі 6 договору;

за протоколом №84 від 02.12.2019 - попередня плата за оренду обладнання у розмірі 54990,00грн. сплачується протягом 1 дня з моменту укладення сторонами цього протоколу на підставі виставленого орендодавцем рахунку-фактури; наступні оплати орендної плати здійснюються орендарем в порядку та строки, погоджені сторонами в розділі 6 договору;

за протоколом №85 від 11.12.2019 - попередня плата за оренду обладнання у розмірі 84912,30грн. сплачується протягом 1 дня з моменту укладення сторонами цього протоколу на підставі виставленого орендодавцем рахунку-фактури; наступні оплати орендної плати здійснюються орендарем в порядку та строки, погоджені сторонами в розділі 6 договору.

У розумінні п.6 договору наступні оплати орендної плати здійснюються в порядку, передбаченому п.п.6.6.2 договору, а саме за другий та кожний наступний період розрахунків - в строк не пізніше ніж за два робочих дні до початку такого періоду розрахунків.

Матеріали справи містять акти надання послуг з оренди обладнання №72 від 28.02.2019, №82 від 28.02.2019, №138 від 31.03.2019, №139 від 31.03.2019, №193 від 30.04.2019, №194 від 30.04.2019, №238 від 31.05.2019, №239 від 31.05.2019, №282 від 30.06.2019, №283 від 30.06.2019, №329 від 31.07.2019, №330 від 31.07.2019, №370 від 31.08.2019, №371 від 31.08.2019, №416 від 30.09.2019, №417 від 30.09.2019, №456 від 31.10.2019, №457 від 31.10.2019, №494 від 30.11.2019, №495 від 30.11.2019, №517 від 03.12.2019, №518 від 31.12.2019, №519 від 31.12.2019, №520 від 31.12.2019, №555 від 31.12.2019, №9 від 31.01.2020, №10 від 31.01.2020, №11 від 31.01.2020, №12 від 31.01.2020, №42 від 25.02.2020, №43 від 25.02.2020, №44 від 25.02.2020, №45 від 29.02.2020, №46 від 29.02.2020, №84 від 19.03.2020, №85 від 19.03.2020 на загальну суму 3631539,29грн., з посиланням на договір №100119-3 від 10.01.2019 у якості правової підстави господарської операції за ними, що підписано обома сторонами без зауважень.

Відповідно до ст.525, 615 Цивільного кодексу України, одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Статтею 526 Цивільного кодексу України передбачено, що зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Із зазначеною нормою кореспондується й частина 1 статті 193 Господарського кодексу України, відповідно до якої суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Разом з тим, ч.1 ст.530 Цивільного кодексу України встановлює, що якщо в зобов`язанні встановлений строк (дата) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (дату).

Зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином (ст.599 Цивільного кодексу України).

Як слідує з даних банківської виписки АТ Райффайзен банк Аваль за період з 01.02.2019 до 22.04.2020 в рахунок оплати за послуги оренди проведено розрахунок в сумі 2827120,43грн., з урахуванням пояснень представника позивача та беручи до уваги банківську виписку АТ Райффайзен банк Аваль за період з 09.04.2019 до 22.04.2020 (яка підтверджує повернення відповідачу помилково перерахованих коштів в сумі 120255,90грн.).

Отже, зважаючи на представлені суду банківські виписки та відсутність доказів протилежного, в порушення ст.ст.525 та 526 Цивільного кодексу України, які передбачають, що зобов`язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог Цивільного кодексу України, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться, при чому одностороння відмова від виконання зобов`язання не допускається, грошове зобов`язання орендаря (відповідача) перед орендодавцем (позивачем) з орендної плати в загальній сумі 804418,86грн. у встановлені договором строки, як і на час розгляду справи, не виконано.

Одночасно, згідно актів надання послуг №81 від 14.02.2019, №533 від 04.12.2019, №549 від 06.12.2019, №35 від 27.02.2020, №36 від 27.02.2020, №86 від 19.03.2020, №87 від 19.03.2020 вбачається надання позивачем послуг по організації доставки на загальну суму 130220,00грн.

Згідно актів надання послуг №67 від 28.02.2020, №88 від 19.03.2020, №92 від 20.03.2020 вбачається надання позивачем послуг з ремонту обладнання на загальну суму 45600,00грн.

З акту надання послуг №88 від 19.03.2020 вбачається надання позивачем послуг по видаленню забруднення (технічна мийка) на суму 950,00грн.

Відповідно до акту надання послуг №123 від 19.03.2019 надано послугу з простою автотранспорту на суму 2500,00грн.

Перелічені акти надання послуг підписані представниками обох сторін за відсутності заперечень стосовно обсягу наданих послуг або їх якості, затверджені директорами обох підприємств.

При цьому, акти надання послуг №81 від 14.02.2019, №123 від 19.03.2019, №35 від 27.02.2020, №36 від 27.02.2020 містять посилання на договір №100119-3 від 10.01.2019. Акти надання послуг №533 від 04.12.2019, №549 від 06.12.2019, №67 від 28.02.2020, №86 від 19.03.2020, №87 від 19.03.2020, №88 від 19.03.2020, №92 від 20.03.2020 посилання на договір не містять.

В матеріалах справи наявні акти повернення №7 від 28.02.2020, №8 від 28.02.2020, №9 від 28.02.2020, за якими повернуто передане в оренду обладнання, з посиланням на договір №100119-3 від 10.01.2019.

У цих актах міститься посилання на акти огляду технічного стану обладнання №28.02/20 від 28.02.2020, №28.02/201 від 28.02.2020, №28.02/202 від 28.02.2020, №28.02/203 від 28.02.2020.

Актом огляду технічного стану обладнання №28.02/20 від 28.02.2020 зафіксовано наявність механічних пошкоджень телескопічного навантажувача JCB 540-140 інв.№17018, виявлених в ході огляду обладнання, та визначено метод їх усунення - заміна ліхтаря, заміна дзеркала, заміна фіксатора ока двері водія, ремонт нижнього капота двигуна. Актом огляду технічного стану обладнання №28.02/201 від 28.02.2020 зафіксовано наявність механічного пошкодження освітлювальної щогли механічної інв.№19014, відсутність опорної лапи (задня), виявлених в ході огляду обладнання, та визначено метод їх усунення - заміна світильників - 2 шт., ремонт світильника - 1 шт., заміна опорної лапи. Актом огляду технічного стану обладнання №28.02/202 від 28.02.2020 зафіксовано наявність механічного пошкодження телескопічного навантажувача інв.№19021, виявлених в ході огляду обладнання, та визначено метод їх усунення - заміна фари. Актом огляду технічного стану обладнання №28.02/203 від 28.02.2020 зафіксовано наявність механічного пошкодження освітлювальної щогли механічної інв.№18102, виявлених в ході огляду обладнання, та визначено метод їх усунення - заміна корпуса світильника.

За сукупністю викладених обставин, а також відсутністю доказів наявності інших договірних відносин щодо надання цих послуг, беручи до уваги зміст п.6.10 договору, суд доходить висновку про надання означених у актах №533 від 04.12.2019, №549 від 06.12.2019, №67 від 28.02.2020, №86 від 19.03.2020, №87 від 19.03.2020, №88 від 19.03.2020, №92 від 20.03.2020 послуг у межах договору №100119-3 від 10.01.2019.

Як зазначалось вище, відповідно до п.6.10 договору вказані послуги можуть бути надані орендарю за окрему плату на підставі виставленого рахунка орендодавця, орендна плата їх не включає.

Позивач свідчить про виставлення відповідачу рахунків на оплату послуг по організації доставки, ремонту обладнання, видаленню забруднення, простою атотранспорту на загальну суму 179270,00грн.

З банківської виписки слідує здійснення відповідачем оплати за рахунком №63 від 11.02.2019 у розмірі 22000,00грн. за послуги доставки та за рахунком №106 від 19.03.2019 у розмірі 2500,00грн. за простой автотранспорту.

Оплата у розмірі 73590,69грн., здійснена відповідачем 04.06.2019 з посиланням на рахунок №198 від 03.05.2019 та визначена призначенням платежу як оплата за простой автотранспорту , не враховується у якості такої, оскільки відповідно до пояснень представника позивача та як вбачається з матеріалів справи, вказаний рахунок №198 від 03.05.2019 виставлений відповідачу на оплату оренди згідно договору №100119-3 від 10.01.2019, тому вказане позивачем призначення платежу - оплата за простій автотранспорту- є помилковим. З огляду на що, даний платіж враховано при визначенні обсягу проведених оплат з орендної плати.

Беручи до уваги таке, надані супутні послуги не оплачені у сумі 154770,00грн.

Поряд з цим, за приписом ч.1 ст.903 Цивільного кодексу України якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.

Відповідно до ч.2 ст.530 Цивільного кодексу України якщо строк (термін) виконання боржником обов`язку не встановлений або визначений моментом пред`явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов`язок у семиденний строк від дня пред`явлення вимоги, якщо обов`язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.

Дослідив умови договору, слідує висновок про визначення ним строку внесення орендної плати, проте строк оплати супутніх послуг не встановлено.

Пункти 5.4, 5.9, 5.10 договору не можна вважати як такі, що встановлюють строк виконання зобов`язання з оплати послуг, оскільки визначають зобов`язання з оплати (компенсації) витрат орендодавця з видалення забруднення, ремонту, відшкодування інших збитків, що не є оплатою послуг (носять компенсаторний характер), окрім того, потребують документального підтвердження їх понесення та пов`язані з наявністю вини орендаря. Окрім того, не обумовлюють доставку та простій.

Таким чином, виконання обов`язку відповідача з оплати в цій частині наданих позивачем послуг у розумінні ч.2 ст.530 Цивільного кодексу України пов`язано з моментом пред`явлення вимоги, з якого виникає обов`язок виконання у строк 7 днів від дня отримання, невиконання якого, у свою чергу, породжує право вимоги виконання грошового зобов`язання в натурі у примусовому порядку.

Слід зазначити, у світлі такого роду правовідносин акти надання послуг лише підтверджують факт виконання певних послуг, однак не є підставою для їх негайної сплати та, з урахуванням ч.1 ст.903 Цивільного кодексу України, обов`язок негайного виконання не слідує.

Матеріали справи вимогу позивача до відповідача про сплату наданих супутніх послуг (щодо доставки, ремонту, технічної мийки, простою) у загальному розмірі 179270,00грн. не містять.

Інших доказів, що вказують на протилежне, суду не надано, як і доказів надсилання рахунків на оплату №507 від 02.12.2019, №537 від 06.12.2019, №61 від 27.02.2020, №62 від 27.02.2020, №90 від 28.02.2020, №119 від 20.03.2020, №110 від 19.03.2020, №111 від 19.03.2020, №114 від 19.03.2020.

Відтак, строк виконання відповідачем зобов`язань щодо їх оплати, з огляду на положення ч.2 ст.530 ЦК України, є таким, що не настав по теперішній час.

Беручи до уваги таке, позивач передчасно звернувся з позовом в частині вимог про стягнення вартості вищевказаних послуг.

Позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Ера-Констракшн» у даній справі за своїм змістом не є вимогою про спрату послуг у розумінні ч. 2 ст.530 Цивільного кодексу України, оскільки, насправді, є адресованою до господарського суду заявою про захист порушеного права в примусовому порядку.

Зважаючи на положення ст.1 Господарського процесуального кодексу України, ст.ст.15, 16 Цивільного кодексу України, ст.20 Господарського кодексу України, можливість задоволення позовних вимог перебуває у залежності від доведеності одночасної наявності таких елементів: захищуваного суб`єктивного права (інтересу) у позивача; порушення означеного ним права чи інтересу з боку відповідача; належність обраного способу захисту (його адекватність характеру правовідносин і здатність відновити порушені права чи інтереси, можливість до застосування за змістом діючого законодавства).

Відсутність або недоведеність позивачем згідно приписів чинного процесуального законодавства належними доказами будь-якого з означених елементів унеможливлює задоволення позовних вимог.

Суд вважає за необхідне зазначити, що наявність права на пред`явлення позову не є безумовною підставою для здійснення судового захисту, а лише однією з необхідних умов реалізації, встановленого вищевказаними нормами, права. Тому, вирішуючи переданий на розгляд господарського суду спір по суті, суд повинен встановити наявність у особи, яка звернулася з позовом, суб`єктивного матеріального права або охоронюваного законом інтересу, на захист якого подано позов.

Лише встановивши наявність у особи, яка звернулася з позовом, суб`єктивного матеріального права або охоронюваного законом інтересу, на захист яких подано позов, суд з`ясовує наявність чи відсутність факту порушення або оспорювання і відповідно ухвалює рішення про захист порушеного права або відмовляє позивачу у захисті, встановивши безпідставність та необґрунтованість заявлених вимог.

Беручи до уваги встановлені обставини, суд дійшов висновку про відсутність порушеного права позивача у наведеній частині розглядуваних правовідносинах, а відтак відмовляє у задоволенні позовних вимог в частині стягнення заборгованості за надані послуги у розмірі 154770,00грн.

З огляду на наведене, позовні вимоги про стягнення заборгованості за договором оренди обладнання №100119-3 від 10.01.2019 підлягають задоволенню частково, а саме у розмірі 804418,86грн.

Судові витрати, з урахуванням норм статті 129 Господарського процесуального кодексу України, покладаються на сторін пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст.ст.4, 7, 13, 42, 73-80, 86, 129, ч.9 ст.165, ч.2 ст.178, ст.ст.233, 236-238, 240-241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

1.Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Ера-Констракшн , м.Київ, до Товариства з обмеженою відповідальністю Фурлендер Віндтехнолоджі , м.Краматорськ, Донецька обл., про стягнення 959188,86грн. задовольнити частково.

2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Фурлендер Віндтехнолоджі (84306, Донецька область, м.Краматорськ, вул.Олекси Тихого, будинок 6, код ЄДРПОУ 37011495, банківські реквізити не зазначено) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Ера-Констракшн (03164, м.Київ, вул.Підлісна, будинок 1, офіс 24А, код ЄДРПОУ 39796358, банківські реквізити не зазначено) 804418,86грн. суми боргу з орендної плати, а також відшкодування сплаченого судового збору у розмірі 12066,28грн.

3.Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

4.У задоволенні решти вимог відмовити.

5.В судовому засіданні 27.08.2020 оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

6.Згідно із ст.241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга відповідно до ст.256 Господарського процесуального кодексу України на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Звернути увагу сторін на п.4 розділу X Прикінцеві положення Господарського процесуального кодексу України.

Апеляційна скарга може бути подана учасниками справи до Східного апеляційного господарського суду через Господарський суд Донецької області (п.17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України).

7. Повний текст рішення складено 03.09.2020.

Суддя О.В. Кротінова

Дата ухвалення рішення27.08.2020
Оприлюднено07.09.2020
Номер документу91318565
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/976/20

Ухвала від 16.11.2020

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Россолов Вячеслав Володимирович

Ухвала від 26.10.2020

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Россолов Вячеслав Володимирович

Ухвала від 01.10.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Огороднік Діна Миколаївна

Рішення від 27.08.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Кротінова Олена Вікторівна

Ухвала від 03.09.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Кротінова Олена Вікторівна

Рішення від 27.08.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Кротінова Олена Вікторівна

Ухвала від 11.08.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Кротінова Олена Вікторівна

Ухвала від 30.06.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Кротінова Олена Вікторівна

Ухвала від 01.06.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Кротінова Олена Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні