Справа № 288/491/20
Провадження № 2/288/233/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 вересня 2020 року. смт.Попільня
Попільнянський районний суд Житомирської області в складі:
головуючого судді - Рудник М. І.,
за участю секретаря судових засідань - Франчук Ю.О.,
представника позивача - ОСОБА_1 ,
представника відповідача - Яковенка А.В. ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт.Попільня Житомирської області цивільну справу за позовом ОСОБА_3 до Андрушківської сільської ради Попільнянського району Житомирської області про зобов`язання виділити земельну ділянку із земель резервного фонду та земель запасу,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_3 (далі - Позивач) звернувся до суду з позовом до Андрушківської сільської ради Попільнянського району Житомирської області (далі - Відповідач) про зобов`язання виділити земельну ділянку із земель резервного фонду та земель запасу в якому вказує, що йому на підставі сертифікату належить право на земельну частку (пай) розміром 6.47 в умовних кадастрових гектарах на території Андрушківської сільської ради та 28 січня 2020 року Позивач звернувся до Відповідача з заявою про виділення із земель колишнього КСП ім.Цюрупи вказаної земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.
Розглянувши дану заяву 19 лютого 2020 року на сесії сільської ради Відповідачем не прийнято рішення про виділення земельної ділянки Позивачу, оскільки на території сільської ради відсутні вільні землі запасу та землі резервного фонду.
Позивач зазначає, що твердження Відповідача про неможливість задоволення його заяви в зв`язку із відсутністю вільних земель резервного фонду та земель запасу є помилковими, оскільки земельна ділянка, яку Позивач має намір отримати у власність, віднесена до земель сільськогосподарського призначення, а у Відповідача наявні повноваження щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на підставі сертифікату на право на земельну частку (пай).
На підставі вищевикладеного Позивач просить зобов`язати Андрушківську сільську раду Попільнянського району Житомирської області виділити йому із земель резервного фонду та земель запасу на території Андрушківської сільської ради Попільнянського району Житомирської області в натурі (на місцевості) земельну ділянку відповідно до сертифіката серії НОМЕР_2, виданого Попільнянською районною державною адміністрацією 22 вересня 1997 року на право на земельну частку (пай).
Представник Позивача в судовому засіданні позов підтримав, просив його задоволити
Представник Відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував, просив відмовити в його задоволенні.
Суд, вислухавши представника Позивача та представника Відповідача, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного висновку.
У відповідності до статті 4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.
Відповідно до сертифікату на право на земельну частку (пай) серії НОМЕР_2 виданого головою Попільнянської районної державної адміністрації 22 вересня 1997 року, ОСОБА_3 , на підставі рішення Попільнянської районної державної адміністрації від 12 серпня 1997 року № 235, належить право на земельну частку (пай) у землі, яка перебуває у колективній власності колективного сільськогосподарського підприємства ім.Цюрупи , розміром 6.47 в умовних кадастрових гектарах, без визначення меж цієї частки в натурі (на місцевості). /а.с.14/
28 січня 2020 року ОСОБА_3 звернувся до Андрушківської сільської ради з заявою, в якій просив виділити йому в натурі (на місцевості) земельну частку (пай) в землі, яка перебувала в колективній власності ПСП ім.Цюрупи с.Андрушки Попільнянського району Житомирської області. Його право на вказану частку (пай) посвідчено сертифікатом на право на земельну частку (пай) серії НОМЕР_2 виданим 22 вересня 1997 року. /а.с.10/
Як вбачається з витягу з протоколу порядку денного тридцять першої (позачергової) сесії VІІ скликання від 19 лютого 2020 року, була зачитана заява від ОСОБА_3 , жителя села Андрушки з проханням виділити йому в натурі (на місцевості) земельної ділянки (паю), яка перебувала в колективній власності КСП ім.Цюрупи с.Андрушки, Попільнянського району, Житомирської області. Спеціаліст - землевпорядник повідомила всіх присутніх про те, що на даний час на території громади відсутні вільні земельні ділянки та землі резерву, а землі запасу передані в оренду ФГ ОЛГРИС , ще в той час коли розпорядниками вищевказаних земель за межами населених пунктів були райдержадміністрація і тому до закінчення договору оренди, Андрушківська сільська рада не може виконувати будь - яких дій по його розірванню. Голосували: За - 1, Проти - 0, Утримались - 9, Не голосувало - 0, Відсутні - 5. /а.с.11-12/
Андрушківською сільською радою 27 лютого 2020 року за вих. № 176/04-04 повідомлено ОСОБА_3 про те, що його заяву № Ф-40/04-08 від 28 січня 2020 року Про виділення в натурі (на місцевості) земельної ділянки (паю), яка перебувала в колективній власності ПСП ім.Цюрупи с.Андрушки Попільнянського району Житомирської області, право на земельну частку (пай) посвідчено Сертифікатом на право на земельну частку (пай) серії НОМЕР_2, виданим 22 вересня 1997 року, було розглянуто на 31 (позачерговій) сесії сільської ради VІІ скликання 19 лютого 2020 року, рішення щодо звернення не прийнято. /а.с.13/
Згідно довідки Андрушківської сільської ради № 532/02-25 від 22 травня 2020 року, на території Андрушківської сільської ради, а саме по селі Андрушки, вільних резервних часток (паїв) немає, землі резерву відсутні землі запасу на даний час перебувають в оренді в суб`єктів господарювання до 2022 року. /а.с.33/
09 червня 2020 року за вих. № 9-6-0.31-474/116-20 відділом у Попільнянському районі Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області повідомлено, що у 2018 році проведено інвентаризацію земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності. Згідно Наказу Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області від 06 червня 2018 року № 16-1959/14-18-СГ Про передачу земельної ділянки державної власності у комунальну власність , Андрушківській сільській раді у комунальну власність було передано земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 594.7388 га. На даний час, Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області не являється розпорядником земельних ділянок комунальної власності Андрушківської сільської ради. /а.с.41/
Відповідно до повідомлення відділу у Попільнянському районі Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області від 10 червня 2020 року за № 31-6-0.31-480/116-20: - згідно Документації по паюванню земель, переданих у колективну власність КСП ім.Цюрупи на території Андрушківської сільської ради Попільнянського району Житомирської області ОСОБА_3 включено до уточнених списків членів КСП ім.Цюрупи , затвердженого Протоколом № 2 рішення зборів уповноважених членів КСП ім.Цюрупи від 02 липня 1997 року; - Українським інститутом сільськогосподарських аерофотогеодезичних вишукувань в 2003 році була розроблена Проектно - технічна документація по організації території земельних часток (паїв) та виготовленню державних актів на право приватної власності на землю (земельні частки (паї) громадянам за рахунок земель КСП ім.Цюрупи на території Андрушківської і Красногірської сільських рад Попільнянського району Житомирської області . В Акті про передачу та прийом земельних часток (паїв) від 18 листопада 2002 року, який входить до вищезазначеної документації вказано, що виконавець робіт передав земельні ділянки в натурі громадянам - власникам сертифікатів на право на земельну частку (пай), але в списку, доданому до документації ОСОБА_3 відсутній; - при розподілі земельних ділянок КСП ім.Цюрупи , земельна ділянка (пай), що належала ОСОБА_3 , згідно сертифікату на право на земельну частку (пай) не була врахована. Так як списки громадян, членів КСП ім.Цюрупи , які мають право на земельну частку (пай) формувались головою правління КСП ім.Цюрупи та головою села Андрушки, відділ Держгеокадастру не володіє інформацією, чому ОСОБА_3 не було включено до вказаного списку; - відповідно до розпорядження Попільнянської райдержадміністрації від 05 листопада 2002 року № 370 Про внесення змін у розпорядження голови райдержадміністрації від 01 березня 2000 року № 14 щодо показників розрахунку вартості земельної частки (паю) та її розміру в умовних кадастрових гектарах і затвердження проектно - технічної документації по організації території земельних часток (паїв) реформованого КСП ім.Цюрупи с.Андрушки і складанню державних актів на право власності на землю , розмір земельної частки (паю) в умовних кадастрових гектарах було змінено і він становить - 3.99 га. /а.с.45-46/
В Протоколі № 2 Уточненого списку членів КСП ім.Цюрупи Андрушківської та Красногірської сільських рад Попільнянського району Житомирської області, затвердженому рішенням зборів уповноважених членів КСП ім.Цюрупи від 02 липня 1997 року під номером 315 вказано ОСОБА_3 . /а.с.47-48, 101-108/
Згідно Розпорядження голови Попільнянської районної державної адміністрації від 12 серпня 1997 року за № 235, затверджено розрахунок вартості земельної частки (паю) та її розміру в умовних кадастрових гектарах КСП ім.Цюрупи Андрушківської сільської ради Попільнянського району Житомирської області. Виготовлення сертифікатів на право на земельну частку (пай) здійснити спеціалістами Житомирського філіалу інституту землеустрою. Доручити начальнику районного відділу земельних ресурсів організувати реєстрацію та видачу сертифікатів громадянам. /а.с.60-62, 109/
Додатком до Розпорядження голови районної державної адміністрації від 12 серпня 1997 року № 235 є Розрахунок вартості земельної частки (паю) та її розміру у умовних кадастрових гектарах КСП ім.Цюрупи Андрушківської сільської ради Попільнянського району, згідно якого: - загальна площа угідь у колективній власності - 3428.0 га, з них: рілля - 3394.0 га; багаторічні насадження - 8.9 га; сіножаті - 2.9 га; пасовища - 21.3 га; - кількість осіб, які мають право на земельну частку (пай) 510 чоловік, згідно з уточненим списком, що є додатком до державного акта на право колективної власності на землю; - грошова оцінка сільськогосподарських угідь, переданих у колективну власність підприємству, що підлягають паюванню 17105787 гривень; - кількість осіб, прийнятих для розрахунку на земельну частку (пай) 530 чоловік, з них: згідно уточненого списку - 510; резервний фонд земельної частки (паю) - 20; - вартість земельної частки (паю) 32275 гривень; - площа сільськогосподарських угідь, переданих у колективну власність підприємству, що підлягають паюванню - 3428.0 га; - середня грошова оцінка одного гектара сільськогосподарських угідь, які підлягають паюванню 4990 гривень; - розмір земельної частки (паю) в умовних кадастрових гектарах 6.47. /а.с.110/
В Розпорядженні голови Попільнянської районної державної адміністрації від 01 березня 2000 року № 94 зазначено, що беручи до уваги рішення загальних зборів КСП ім.Цюрупи (протокол від 07 лютого 2000 року № 1) та рішення 11 сесії ХХІІІ скликання Андрушківської сільської ради і 10 сесії ХХІІ скликання Красногірської сільської ради про збільшення площ колективної власності КСП ім.Цюрупи за рахунок земель державної власності (резервного фонду та земель запасу), керуючись положеннями Конституції України та розглянувши зміни вартості земельної частки (паю) і її розміру в умовних кадастрових гектарах по КСП ім.Цюрупи , що виникли в результаті уточнення списків громадян, яким належить право на земельну частку (пай): - затверджено розрахунок вартості земельної частки (паю) в умовних кадастрових гектарах по КСП ім.Цюрупи згідно з додатком. /а.с.65/
Розпорядженням голови Попільнянської районної державної адміністрації від 05 листопада 2002 року № 370 визначено внести зміни в розпорядження голови райдержадміністрації від 01 березня 2000 року № 14 щодо показників розрахунку вартості земельної частки (паю) та її розміру в умовних кадастрових гектарах реформованого КСП ім.Цюрупи с.Андрушки. затверджено уточнений розрахунок вартості земельної ділянки (паю) та її розміру в умовних кадастрових гектарах згідно якого: - кількість осіб, які мають право на земельну частку (пай) становить 861 чоловік; - вартість земельної частки (паю) з врахуванням коефіцієнта індексації 7.465 становить 19684 гривень; - розмір земельної частки (паю) в умовних кадастрових гектарах становить 3.99 га. Затвердити проектно - технічну документацію по організації території земельних часток (паїв) і складанню державних актів на право власності на землю реформованого КСП ім.Цюрупи. Передати громадянам - власникам сертифікатів на право на земельну частку (пай) у власність земельні частки (паї) для ведення особистого селянського господарства згідно списку, що додається на 14 аркушах. Районному відділу земельних ресурсів забезпечити реєстрацію та видачу громадянам державних актів на право власності на землю. Рекомендувати громадянам при отримані державних актів на право власності на землю повернути сертифікати на право на земельну частку (пай) в районний відділ земельних ресурсів. /а.с.63/
Орендодавцем - Попільнянською районною державною адміністрацією було передано Орендарю - ОСОБА_4 в строкове платне користування строком на 10 років нерозподілені (не витребувані) земельні ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва із земель реформованого КСП ім.Цюрупи за адресою: Житомирська область, Попільнянський район, Андрушківська сільська рада (за межами населеного пункту) та здійснено державну реєстрацію права оренди на земельні ділянки: - площею 2.4801 га, кадастровий номер 1824780300:04:000:0614 та площею 0.9014 га, кадастровий номер 1824780300:04:001:0601, договір від 12 грудня 2018 року, зареєстровано 17 грудня 2018 року; - площею 7.4485 га, кадастровий номер 1824780300:04:000:0718 та площею 17.9232 га, кадастровий номер 1824780300:04:000:0452, договір від 17 грудня 2018 року, зареєстровано 18 грудня 2018 року; - площею 2.2397 га, кадастровий номер 1824780300:04:000:0714 та площею 1.4321 га, кадастровий номер 1824780300:04:000:0814, договір від 17 грудня 2018 року, зареєстровано 18 грудня 2018 року. /а.с.72-92/
15 липня 2020 року відділом у Попільнянському районі Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області за вих.№ 9-6-0.31-621/116-20 повідомлено, що в Уточнений список членів КСП ім.Цюрупи Андрушківської та Красногірської сільської рад за № 319 внесено ОСОБА_3 , на підставі чого було видано 22 вересня 1997 року сертифікат на право на земельну частку (пай) за № 315 серії НОМЕР_2 по реформованому КСП ім.Цюрупи Попільнянського району Житомирської області. /а.с.100/
Статтею 5 ЦПК України встановлено, що здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором.
Згідно статті 12 ЦПК України, цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Кожна сторона повинна довести ті обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Статтею 13 ЦПК України визначено, що суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Згідно зі статтями 15, 16 ЦК України, кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання, кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути припинення дії, яка порушує право, відновлення становища, яке існувало до порушення.
Позивач звернувся до суду з позовом в якому просить зобов`язати Відповідача виділити йому із земель резервного фонду та земель запасу в натурі (на місцевості) земельну ділянку відповідно до сертифіката на право на земельну частку (пай).
Частиною другою статті 14 Конституції України визначено, що право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Відповідно до частини п`ятої, десятої та одинадцятої статті 25 ЗК України, особи, зазначені у частині першій цієї статті, мають гарантоване право одержати свою земельну частку (пай), виділену в натурі (на місцевості). Органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування у процесі приватизації створюють резервний фонд земель за погодженням його місця розташування з особами, зазначеними в частині першій цієї статті у розмірі до 15 відсотків площі усіх сільськогосподарських угідь, які були у постійному користуванні відповідних підприємств, установ та організацій. Резервний фонд земель перебуває у державній або комунальній власності і призначається для подальшого перерозподілу та використання за цільовим призначенням.
Згідно частини першої статті 81 ЗК України, громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі, зокрема, виділення в натурі (на місцевості) належної їм земельної частки (паю).
Відповідно до частини одинадцятої статті 118 ЗК України, у разі відмови органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення заяви без розгляду питання вирішується в судовому порядку.
Як роз`яснено в пункті 24 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 16 квітня 2004 року № 7 Про практику застосування судами земельного законодавства при розгляді цивільних справ , член колективного сільськогосподарського підприємства (далі - КСП), включений до списку, що додається до державного акта на право колективної власності на землю, набуває права на земельну частку (пай) з дня видачі цього акта, і в разі його смерті успадкування права на земельний пай здійснюється за нормами ЦК України, у тому числі й у випадку, коли з різних причин ця особа не отримала сертифікат на право на земельну частку (пай). Невнесення до зазначеного вище списку особи, яка була членом КСП на час передачі у колективну власність землі, не може позбавити її права на земельну частку. При неможливості надати такій особі земельну частку (пай) з колективної власності через відсутність необхідної для цього землі остання відповідно до пункту 7 Указу Президента України від 08 серпня 1995 року № 720/95 Про порядок паювання земель, переданих у колективну власність сільськогосподарським підприємствам і організаціям , має бути надана із земель запасу, створеного місцевою радою під час передачі землі у колективну власність.
Пунктом 17 Розділу Х Перехідні положення Земельного кодексу України передбачено, що сертифікати на право на земельну частку (пай), отримані громадянами, вважаються правовстановлюючими документами при реалізації ними права вимоги на відведення земельної частки (паю) в натурі (на місцевості) відповідно до законодавства. Сертифікати на право на земельну частку (пай) є дійсними до виділення власникам земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) земельних ділянок та видачі їм державних актів на право власності на землю.
Зазначеною правовою нормою встановлено відсутність будь-яких строків для звернення із сертифікатом для виділення земельної ділянки в натурі та визначено, що сертифікат є правовстановлюючим документом при реалізації права вимоги на відведення земельної частки (паю) в натурі (на місцевості) відповідно до законодавства та таке право повинно бути реалізовано відповідним державним органом.
Пунктом 21 Розділу Х Перехідні положення Земельного кодексу України установлено, що з 01 січня 2019 року - дня набрання чинності Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні , землі колективних сільськогосподарських підприємств, що припинені (крім земельних ділянок, які на день набрання чинності зазначеним Законом перебували у приватній власності), вважаються власністю територіальних громад, на території яких вони розташовані. Зазначений Закон є підставою для державної реєстрації права комунальної власності на земельні ділянки, сформовані за рахунок земель, які в силу зазначеного Закону переходять до комунальної власності.
Організаційні та правові засади виділення власникам земельних часток (паїв) земельних ділянок у натурі (на місцевості) із земель, що належали колективним сільськогосподарським підприємствам, сільськогосподарським кооперативам, сільськогосподарським акціонерним товариствам на праві колективної власності, а також порядок обміну цими земельними ділянками визначає Закон України Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) (далі - Закон), який є спеціальним законом щодо порядку проведення та процедури виділення власникам земельних паїв у натурі із земель, що належали сільськогосподарським підприємствам на праві колективної власності.
Згідно статті 3 Закону, підставами для виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) є рішення відповідної сільської, селищної, міської ради. Особи, власники сертифікатів на право на земельну частку (пай), які виявили бажання одержати належну їм земельну частку (пай) в натурі (на місцевості), подають до відповідної сільської, селищної, міської ради заяву про виділення їм земельної частки (паю) в натурі (на місцевості).
Статтею 5 Закону передбачено, що сільські, селищні, міські ради в межах їх повноважень щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) розглядають заяви власників земельних часток (паїв) щодо виділення їм в натурі (на місцевості) земельних ділянок та приймають рішення щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості).
Частиною першою статті 122 ЗК України визначено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Судом встановлено, що Позивач має право на отримання земельної ділянки із земель резерву (запасу), оскільки землі КСП ім.Цюрупи вже розпайовані та виділені громадянам в натурі (на місцевості).
Невиділені у приватну власність станом на 01 січня 2019 року землі колишнього КСП ім.Цюрупи є комунальною власністю Андрушківської сільської ради Попільнянського району, Житомирської області, оскільки їм передано земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності /а.с.41/, а тому наділена повноваженнями щодо виділення Позивачу земельної частки (паю) у натурі (на місцевості) на підставі його заяви.
Разом з тим, заява Позивача щодо виділення йому в натурі (на місцевості) земельної частки (паю) не розглянута з тих підстав, що на території сільської ради відсутні вільні земельні ділянки та землі резерву /а.с.11-12/.
Під час розгляду справи представник Позивача на підтвердження наявності на території сільської ради земельних ділянок для виділення Позивачу земельної частки (паю) у натурі (на місцевості) надав договори оренди землі /а.с.72-92/, згідно яких передано в оренду ОСОБА_4 нерозподілені (не витребувані) земельні ділянки загальною площею - 32.425 га, в той час як при розгляді заяви Позивача було повідомлено, що вільні земельні ділянки із земель резерву відсутні в зв`язку з передачею їх в оренду ФГ ОЛГРИС /а.с.12/ та площу переданих земель не зазначено, а відповідно до повідомлення від 09 червня 2020 року /а.с.41/ передано Андрушківській сільській раді у комунальну власність земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею - 594.7388 га, таким чином, посилання Відповідача на відсутність вільних земельних ділянок при розгляді заяви Позивача, суду належними доказами не доведено.
Відповідно до частини першої статті 76 ЦПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Відповідно до частини першої, п`ятої, шостої статті 81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, крім випадків, встановлених цим кодексом. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Доказування не може ґрунтуватись на припущеннях.
Позивач, відповідно до сертифікату на право на земельну частку (пай), має право на виділ земельної частки (паю) із земель запасу (резерву) Андрушківської сільської ради Попільнянського району, яка має повноваження щодо реалізації такого права, а Відповідач підтверджень, які б спростовували доводи Позивач не надав.
Згідно статті 89 ЦПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
На підставі вищевказаного, суд приходить до висновку, що заявлені Позивачем вимоги підлягають задоволенню.
Згідно статті 133 ЦПК України, судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: 1) на професійну правничу допомогу; 2) пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертизи; 3) пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; 4) пов`язані з вчиненням інших процесуальних дій, необхідних для розгляду справи або підготовки до її розгляду.
Відповідно до частини першої статті 137 ЦПК України, витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.
Пунктом 1, 2 частини другої статті 137 ЦПК України визначено, що за результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом із іншими судовими витратами. Для цілей розподілу судових витрат: розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі відповідних доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі відповідних доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.
Для визначення розміру витрат на правничу допомогу з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги. (частина третя статті 137 ЦПК України)
Розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо) (частина 8 статті 141 ЦПК України).
Позивач просить стягнути з Відповідача витрати на професійну правову допомогу та на підтвердження понесених витрат надав Договір № 9 про надання правової допомоги від 24 квітня 2020 року, укладений між адвокатським бюро Віктора Слівінського та ОСОБА_3 /а.с.20-21/ до якого доданий детальний розрахунок суми гонорару /а.с.23/, Акт № 1 про надання і прийняття правничої допомоги від 29 квітня 2020 року /а.с.32/ та Акт № 2 про надання і прийняття правничої допомоги від 12 червня 2020 року /а.с.50/.
Згідно квитанції № 0.0.1691322130.1 від 29 квітня 2020 року, сплачено ОСОБА_3 кошти адвокатському бюро Віктора Слівінського в розмірі 7000.00 гривень, згідно договору № 9 від 24 квітня 2020 року за юридичні послуги /а.с.24/, які на підставі пункту 1 частини другої статті 133 ЦПК України, відносяться до витрат на професійну правничу допомогу та підлягають стягненню з Відповідача в повному обсязі.
Відповідно до статті частини першої статті 141 ЦПК України, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Позивачем при поданні до суду позовної заяви сплачено судовий збір в розмірі 840.80 гривень /а.с.1/, який підлягає стягненню з Відповідача на користь Позивача.
Керуючись статтею 14 Конституції України; Постановою Пленуму Верховного Суду України від 16 квітня 2004 року № 7 Про практику застосування судами земельного законодавства при розгляді цивільних справ ; Законом України Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) ; статтями 15, 16 ЦК України; статтями 25, 81, 118, 122 ЗК України; статтями 4, 5, 12, 13, 19, 23, 28, 48, 76, 78, 81, 89, 133, 137, 141, 258, 259, 263-265, 352, 354, 355 ЦПК України, суд -
ВИРІШИВ
Позов ОСОБА_3 до Андрушківської сільської ради Попільнянського району Житомирської області про зобов`язання виділити земельну ділянку із земель резервного фонду та земель запасу - задоволити.
Зобов`язати Андрушківську сільську раду Попільнянського району Житомирської області виділити ОСОБА_3 із земель резервного фонду та земель запасу на території Андрушківської сільської ради Попільнянського району Житомирської області в натурі (на місцевості) земельну ділянку, відповідно до сертифіката серії НОМЕР_2, виданого Попільнянською районною державною адміністрацією 22 вересня 1997 року на право на земельну частку (пай).
Відшкодувати ОСОБА_3 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , жителю АДРЕСА_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Андрушківської сільської ради Попільнянського району Житомирської області (код ЄДРПОУ: 04347232, село Андрушки, вулиця Шкільна,1, Попільнянського району, Житомирської області) витрати на правничу допомогу адвоката в розмірі 7000.00 гривень та сплачений судовий збір в розмірі 840.80 гривень.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Житомирського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження.
Суддя Попільнянського
районного суду М. І. Рудник
Суд | Попільнянський районний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2020 |
Оприлюднено | 10.09.2020 |
Номер документу | 91343310 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Попільнянський районний суд Житомирської області
Рудник М. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні