Новосанжарський районний суд Полтавської області
Справа № 1-230/11
Провадження № 1-в/542/89/20
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 вересня 2020 року смт Нові Санжари
Новосанжарський районний суд Полтавської області у складі:
головуючого судді ОСОБА_1 ,
за участю секретаря ОСОБА_2 ,
засудженого - ОСОБА_3 ,
представника Новосанжарського ВП ГУНП в Полтавській області - ОСОБА_4 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт Нові Санжари подання т.в.о. начальника Новосанжарського ВП ГУНП в Полтавській області підполковника поліції ОСОБА_5 про встановлення адміністративного нагляду відносно:
ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця смт Нові Санжари Полтавської області, громадянина України, не одруженого, який мешкає за адресою: АДРЕСА_1 , раніше судимого:
- 01 червня 2012 року Новосанжарським районним судом Полтавської області, за ст. 185 ч. 3, ст. 185 ч. 2, ст. 70, 71 КК України до 3 років 3-х місяців позбавлення волі, звільнився з місця позбавлення волі 04 серпня 2014 року, -
ВСТАНОВИВ:
18серпня 2020року доНовосанжарського районногосуду Полтавськоїобласті надійшлоподання т.в.о.начальника НовосанжарськогоВП ГУНПв Полтавськійобласті підполковникаполіції ОСОБА_5 про встановлення адміністративного нагляду відносно ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 .
В обґрунтування подання про встановлення адміністративного нагляду вказано, що засуджений ОСОБА_3 протягом 2020 року притягався до адміністративної відповідальності, а саме:
- 19 лютого 2020 року за ст. 178 ч. 1 КУпАП України на нього накладено адміністративне стягнення у вигляді попередження;
-19 лютого 2020 року за ст. 175-1 ч. 1 КУпАП України на нього накладено адміністративне стягнення у вигляді попередження;
-13 червня 2020 року за ст. 175-1 ч. 2 КУпАП України на нього накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу 170 грн.;
-13 червня .2020 року за ст. 178 ч. 2 КУпАП України - накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу 51 грн.
Представник Новосанжарського ВП ГУНП в Полтавській області в судовому засіданні підтримав подання про встановлення адміністративного нагляду та просив його задовольнити.
ОСОБА_3 в судовому засіданні проти задоволення подання не заперечував.
Суд, надавши оцінку вказаному поданню та дослідивши матеріали, додані до нього, заслухавши думку засудженого та представника Новосанжарського ВП ГУНП в Полтавській області, приходить до висновку про те, що воно не підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Згідно з п. «в» статті 3 Закону України «Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі» адміністративний нагляд установлюється щодо повнолітніх осіб, засуджених до позбавлення волі за тяжкі, особливо тяжкі злочини або засуджених два і більше разів до позбавлення волі за умисні злочини, якщо вони після відбування покарання або умовно-дострокового звільнення від відбування покарання, незважаючи на попередження органів внутрішніх справ, систематично порушують громадський порядок і права інших громадян, вчиняють інші правопорушення.
В судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_3 відповідно до вироку Новосанжарського районного суду від 01 червня 2012 року визнано винним у вчиненні злочинів, передбачених ч. 3 ст. 185, ч. 2 ст. 185 КК України та призначено йому покарання за ч. 2 ст.185 КК України у виді позбавлення волі на строк два роки, за ч. 3 ст. 185 КК України, у виді позбавлення волі на строк три роки. Та за сукупністю злочинів та вироків ОСОБА_3 призначено остаточне покарання у виді позбавлення волі на строк три роки три місяці (а.с. 6-7).
Відповідно до довідки про звільнення, ОСОБА_3 був звільнений по відбуттю строку покарання 04 серпня 2014 року (згідно ухвали Ленінського районного суду м. Полтави від 25.07.2014 року умовно-достроково згідно з ст. 81 КК України на строк 11 місяців 24 дні (а.с. 10).
Згідно з вимогами п. п. 4.4, 4.5 Інструкції про порядок організації здійснення адміністративного нагляду за особами, звільненими з місць позбавлення волі, затвердженої наказом МВС України, Державного департаменту України з питань виконання покарань 04.11.2003 № 1303/203 начальник міськ-, райвідділу, розглянувши матеріали дільничного інспектора міліції про доцільність встановлення адміністративного нагляду щодо особи, що підпадає під дію Закону України «Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі приймає рішення щодо підготовки подання про встановлення стосовно цієї особи адміністративного нагляду, підписує його та направляє до суду разом з наступними матеріалами:
- копія вироку суду про попереднє засудження до позбавлення волі;
- довідка про перевірку на наявність судимостей;
- характеристика особи та матеріали, які свідчать про вчинені особою правопорушення і накладені стягнення:
- засвідчені копії протоколів та постанов про притягнення до адміністративної відповідальності;
- письмове попередження, винесене цій особі, стосовно якої може бути встановлено адміністративний нагляд;
- пояснення правопорушника;
- пояснення громадян, що характеризують їх поведінку;
- пропозиції щодо застосування обмежень дій піднаглядному;
- інші матеріали.
В порушення вимог вказаної Інструкції про порядок організації здійснення адміністративного нагляду за особами, звільненими з місць позбавлення волі в матеріалах про встановлення адміністративного нагляду відсутні: пояснення правопорушника, пояснення громадян, що характеризують його поведінку, довідка про перевірку про наявність судимостей.
Більше того, в поданні відсутнє обґрунтування встановлення адміністративного нагляду.
Зазначено лише про притягнення ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності. Зокрема, в поданні зазначено, що ОСОБА_3 притягався до адміністративної відповідальності:
-19 лютого 2020 року за ст. 178 ч. 1 КУпАП України, накладено адміністративне стягнення у вигляді попередження;
-19 лютого 2020 року за ст. 175-1 ч. 1 КУпАП України, накладено адміністративне стягнення у вигляді попередження;
-13 червня 2020 року за ст. 175-1 ч. 2 КУпАП України, накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу 170 грн.;
-13 червня 2020 року за ст. 178 ч. 2 КУпАП України, накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу 51 грн.
Вказано, що ОСОБА_3 був письмово попереджений 19 лютого 2020 року та 13 червня 2020 року про можливість встановлення щодо нього адміністративного нагляду (а.с. 15, 17, 19, 21).
З наданої довідки-характеристики № 160 від 23 червня 2020 року, виданої Виконавчим комітетом Драбинівської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області вбачається, що ОСОБА_3 проживає без реєстрації за адресою: с. Дудкин Гай, Новосанжарського району Полтавської області. За час проживання на території сільської ради громадянин ОСОБА_3 не користується повагою серед жителів села та притягався до адміністративної (а.с. 11).
Самі ж по собі факти вчинення вказаних правопорушень, без підтвердження іншими належними та допустимими доказами, в тому числі й таких, що характеризують особу, не свідчать про суспільну небезпечність ОСОБА_3 та систематичне умисне вчинення нею правопорушень, порушення прав інших громадян, а також про наявність ризиків вчинення ОСОБА_3 нових злочинів.
Відповідно до п. 1 ст. 6 Закону України «Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі», адміністративний нагляд встановлюється у визначеному статтею 5 цього Закону порядку терміном від одного року до двох років і не може перевищувати термінів, передбачених законом для погашення або зняття судимості.
Враховуючи наведене вище, суд констатує, що матеріали справи про встановлення адміністративного нагляду є такими, що складені з порушеннями вимог законодавства та на переконання суду не можуть слугувати належними та допустимими доказами необхідності встановлення відносно ОСОБА_3 адміністративного нагляду. Не відповідають меті встановлення адміністративного нагляду та пропорційності обмежень, які просять застосувати до ОСОБА_3 , не містять усіх необхідних документів, таких як: пояснення правопорушника, пояснення громадян, що характеризують його поведінку, довідка про перевірку про наявність судимостей.
З урахуванням наведеного, суд приходить до висновку про те, що підстави для встановлення адміністративного нагляду не доведено, оскільки відсутні переконливі дані, які свідчать про суспільну небезпечність ОСОБА_3 та умисне систематичне вчинення ним правопорушень, порушення прав інших громадян. Не доведено наявності ризиків вчинення ОСОБА_3 нових злочинів.
На підставі викладеного, керуючись статтями 3, 5, 6 Закону України «Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі», п. п. 4.4, 4.5 «Інструкції про порядок організації здійснення адміністративного нагляду за особами, звільненими з місць позбавлення волі», ст. 372 КПК України,-
У Х В А Л И В:
У задоволенні подання т.в.о. начальника Новосанжарського ВП ГУНП в Полтавській області підполковника поліції ОСОБА_5 про встановлення адміністративного нагляду відносно ОСОБА_3 - відмовити.
Ухвала може бути оскаржена до Полтавського апеляційного суду через Новосанжарський районний суд протягом 7 діб з дня її проголошення.
Суддя ОСОБА_6
Суд | Новосанжарський районний суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2020 |
Оприлюднено | 10.02.2023 |
Номер документу | 91386014 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Справи в порядку виконання судових рішень у кримінальних провадженнях про установлення, припинення адміністративного нагляду |
Кримінальне
Новосанжарський районний суд Полтавської області
Шарова-Айдаєва О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні