Ухвала
від 08.09.2020 по справі 926/1545/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

58000, м. Чернівці, вул. О.Кобилянської, 14, тел. 55-09-34

У Х В А Л А

08 вересня 2020 року Справа № 926/1545/20 За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Євродор»

до відповідача Департаменту житлово - комунального господарства Чернівецької міської ради

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Чернівецька міська рада

про стягнення заборгованості за виконані роботи у сумі 18 117 158,00 грн

Суддя О.Г. Проскурняк

Секретар судового засідання В.О. Нікітович

Представники:

від позивача - адвокат Бобик Й.Б.

від відповідача - Мар`ян С.А.

від третьої особи - Мар`ян С.А.

СУТЬ СПОРУ: Товариство з обмеженою відповідальністю «Компанія «Євродор» звернулось до Господарського суду Чернівецької області з позовом до Департаменту житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради про стягнення 18 117 158,00 грн заборгованості за виконані протягом грудня 2018 року - грудня 2019 року підрядні роботи з капітального ремонтну проспекту Незалежності в м. Чернівці, які не враховані у проектно-кошторисній документації до укладеного між сторонами договору № 845 від 05.11.2018.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилається на те, що 05 листопада 2018 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Євродор» (далі-підрядник) та Департаментом житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради (далі-замовник) укладено Договір № 845 на підставі рішення тендерного комітету від 19 жовтня 2018 року, ідентифікатор закупівлі UA-2018-09-25-002027-с.

Далі позивач вказує, що ним, окрім іншого, виконані роботи, які не враховані в проектно-кошторисній документації на загальну вартість 18 117 158,00 грн., а саме: демонтаж асфальтобетонних покриттів; влаштування дорожнього корита під покриття тротуарів та проїжджої частини; влаштування збільшеної товщини вирівнюючого шару із асфальтобетонної суміші для доведення поперечного похилу проїжджої частини до нормативне значень, щоб було забезпечено поверхневе водовідведення; встановлення антипаркувальних стовпчиків; монтаж світильників зовнішнього освітлення на кільцевому перехресті; встановлення опор контактної мережі; монтаж дублюючих світлофорів, дорожніх знаків та розмітки; влаштування нових дощеприймачів та ремонт дощового перехвату; пониження газопровідної труби, для влаштування місця для паркування автомобілів; ремонт кронштейнів світильників зовнішнього освітлення; відновлення елементів водопровідної та каналізаційної мереж з подальшим відновленням покриття; влаштування світлофорної каналізації; монтаж світильників для освітлення пішохідних переходів та дорожніх знаків з підсвіткою.

Так, відповідач вартість вказаних робіт не сплачує, що стало підставою для звернення до суду.

Згідно витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 06 липня 2020 року, справу № 926/1545/20 передано на розгляд судді Желіку Б.Є.

Ухвалою суду від 06 липня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито загальне позовне провадження у справі № 926/1545/20, призначено підготовче засідання на 23 липня 2020 року.

Ухвалою Господарського суду Чернівецької області від 23 липня 2020 року відкладено розгляд справи на 06 серпня 2020 року.

Ухвалою суду від 06 серпня 2020 року залучено до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Чернівецьку міську раду та відкладено розгляд справи у підготовчому судовому засіданні на 25 серпня 2020 року.

Розпорядженням керівника апарату Господарського суду Чернівецької області № 33/20 від 25 серпня 2020 року вирішено призначити повторний автоматизований розподіл справи № 926/1545/20 у зв`язку із перебуванням судді Желіка Б.Є. в черговій щорічній відпустці.

Згідно витягу з протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 25 серпня 2020 року, судову справу № 926/1545/20 передано на розгляд судді Проскурняку О.Г.

Ухвалою Господарського суду Чернівецької області від 25 серпня 2020 року оголошено перерву в підготовчому засіданні до 31 серпня 2020 року.

26 серпня 2020 року сторони звернулись до суду із заявою про затвердження мирової угоди від 25 серпня 2020 року.

Ухвалою суду від 31 серпня 2020 року оголошено перерву в розгляді справи в підготовчому судовому засіданні до 08 вересня 2020 року.

В судовому засіданні 08 вересня 2020 року сторони та представник третьої особи підтримали викладені у заяві доводи та просили суд про затвердження мирової угоди.

Розглянувши заяву про затвердження мирової угоди від 25 серпня 2020 року (вх. № 1925 від 26 серпня 2020 року), суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно частини 2 статті 509 Цивільного кодексу України, зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

Пунктом 1 частини 2 статті 11 ЦК України передбачено, що підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Згідно з частиною 1 статі 626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Так, 05 листопада 2018 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Компанія «Євродор» та Департаментом житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради укладено договір № 845 на підставі рішення тендерного комітету від 19 жовтня 2018 року, ідентифікатор закупівлі UA-2018-09-25-002027-с.

Згідно вказаного договору, підрядник взяв на себе зобов`язання виконати у встановлені договором строки, відповідно до проектно-кошторисної документації та умов Договору, роботи з капітального ремонту проспекту Незалежності в м. Чернівцях, а Замовник прийняти і оплатити такі роботи.

За своєю правовою природою, передбачені Договором № 845 від 05 листопада 2018 року відносини сторін є правовідносинами будівельного підряду, що регулюються главою 33 Господарського кодексу України та главою 61 Цивільного кодексу України.

Частиною 1 статті 875 ЦК України унормовано, що за договором будівельного підряду, підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх.

Відповідно до частини 4 статті 882 Цивільного кодексу України, передання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформляється актом, підписаним обома сторонами.

Згідно пункту 4.2. Договору № 845 від 05 листопада 2018 року, оплата виконаних робіт проводиться на підставі актів виконаних робіт форми КБ-2 та довідок форми КБ-3, підписаних уповноваженими представниками Замовника та Підрядника.

Так, сторонами не додано до матеріалів справи акти виконаних робіт, підписаних уповноваженими представниками Замовника та Підрядника, а відтак відсутній факт підтвердження виконання будівельних робіт Товариством з обмеженою відповідальністю «Компанія «Євродор» на загальну суму 18 117 158,00 грн.

Згідно пункту 3.1. Договору № 845 від 05 листопада 2018 року (в редакції Додаткового договору № 11 від 20 грудня 2019 року до Договору № 845 від 05 листопада 2018 року), договірна ціна робіт є невід`ємною частиною Договору, визначається на підставі кошторису є твердою в межах кошторисної вартості та складає 75 062 388,49 грн. з урахуванням ПДВ за рахунок коштів міського бюджету, тобто за наявності бюджетних асигнувань, що надходять до місцевого бюджету, розпорядником якого є Чернівецька міська рада.

При цьому, в ухвалі Господарського суду Чернівецької області від 06 серпня 2020 року, судом встановлено, що відповідач є юридичною особою, засновником якої є Чернівецька міська рада.

Відповідно до частини 1 статті 23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов`язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України.

Згідно із частиною 1 статті 48 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов`язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов`язань минулих років; довгострокових зобов`язань за енергосервісом, узятих на облік органами Казначейства України; середньострокових зобов`язань за типовими договорами на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання автомобільних доріг; щодо завдань (проектів) Національної програми інформатизації - після їх погодження з Генеральним державним замовником Національної програми інформатизації.

Частиною 3 статті 48 Бюджетного кодексу України передбачено, що розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, за якими розпорядником бюджетних коштів взято зобов`язання без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), є недійсними. За такими операціями не виникають бюджетні зобов`язання та не утворюється бюджетна заборгованість.

Таким чином, враховуючи викладені правові норми та обставини, суд зазначає, що оплата виконаних робіт за договором № 845 від 05.11.2018 здійснюється відповідачем за наявності бюджетних асигнувань, що надходять місцевого бюджету, розпорядником якого Чернівецька міська рада.

Так, враховуючи те, що рішення у даній справі може вплинути на права та обов`язки Чернівецької міської ради як розпорядника бюджетних коштів, судом залучено її до участі в справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача.

При цьому, згідно пункту 4.13. Положення про Департамент житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради закріплено, що департамент не має права збільшувати в одноосібному порядку вартість об`єктів, вартість яких була визначена на публічних торгах. У разі виникнення необхідності при виявленні додаткових робіт готується проект рішення та вноситься на розгляд міської ради.

Згідно частини 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З вищевикладеного вбачається, що Департаментом житлово-комунального господарства без винесення на розгляд міської ради збільшено за рахунок коштів міського бюджету, розпорядником якого є Чернівецька міська рада в одноосібному порядку вартість робіт, що була визначена на торгах, а відтак допущено порушення пункту 4.13. Положення про Департамент житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради.

Відповідно до частин 1 та 2 статті 192 ГПК України мирова угода укладається сторонами з метою врегулювання спору на підставі взаємних поступок і має стосуватися лише прав та обов`язків сторін. У мировій угоді сторони можуть вийти за межі предмета спору за умови, якщо мирова угода не порушує прав чи охоронюваних законом інтересів третіх осіб. Сторони можуть укласти мирову угоду і повідомити про це суд, зробивши спільну письмову заяву, на будь-якій стадії судового процесу.

З огляду на не дотримання сторонами при виконанні договору будівельного підряду приписів, передбачених процедур Законом України «Про публічні закупівлі» , Цивільного кодексу України, суд дійшов висновку, що проект мирової угоди, який наданий сторонами не відповідає вимогам зазначених норм, а також вимогам статті 192 ГПК України та порушує права та інтереси Чернівецької міської ради.

Згідно частини 5 статті 192 Господарського процесуального кодексу України, суд постановляє ухвалу про відмову у затвердженні мирової угоди і продовжує судовий розгляд, якщо: 1) умови мирової угоди суперечать закону або порушують права чи охоронювані законом інтереси інших осіб, є невиконуваними; або 2) одну із сторін мирової угоди представляє її законний представник, дії якого суперечать інтересам особи, яку він представляє.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне відмовити у затвердженні мирової угоди, укладеної між Товариством з обмеженою відповідальністю «Компанія «Євродор» та Департаментом житлово - комунального господарства Чернівецької міської ради від 25 серпня 2020 року і продовжити судовий розгляд.

Керуючись статтями 12, 13, 192, 234, 235, 255 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

Відмовити у затвердженні мирової угоди, укладеної між Товариством з обмеженою відповідальністю «Компанія «Євродор» та Департаментом житлово - комунального господарства Чернівецької міської ради від 25 серпня 2020 року.

Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://cv.arbitr.gov.ua/sud5027/

Повний текст ухвали складено та підписано - 09 вересня 2020 року

Ухвала набирає законної сили відповідно до ст. 235 ГПК України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 254-257 ГПК України.

Суддя О.Г. Проскурняк

Дата ухвалення рішення08.09.2020
Оприлюднено10.09.2020
Номер документу91403674
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення заборгованості за виконані роботи у сумі 18 117 158,00 грн

Судовий реєстр по справі —926/1545/20

Ухвала від 13.10.2020

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Проскурняк Олег Георгійович

Ухвала від 12.10.2020

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Проскурняк Олег Георгійович

Ухвала від 22.09.2020

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Проскурняк Олег Георгійович

Ухвала від 08.09.2020

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Проскурняк Олег Георгійович

Ухвала від 08.09.2020

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Проскурняк Олег Георгійович

Ухвала від 31.08.2020

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Проскурняк Олег Георгійович

Ухвала від 06.08.2020

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Желік Борис Євграфович

Ухвала від 23.07.2020

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Желік Борис Євграфович

Ухвала від 06.07.2020

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Желік Борис Євграфович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні