Ухвала
від 03.09.2020 по справі 357/7502/20
БІЛОЦЕРКІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 357/7502/20

1-кс/357/1860/20

У Х В А Л А

03 вересня 2020 року м. Біла Церква

Слідчий суддя Білоцерківського міськрайонного суду Київської області ОСОБА_1 при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у закритому судовому засіданні залі № 3 м. Біла Церква Київської області по кримінальному провадженню за № 42019111030000293 від 05.11.2019 за ознаками кримінального проступку за ч. 1 ст. 272 КК України,

клопотання прокурора Білоцерківської місцевої прокуратури Київської області ОСОБА_3

про проведення обшуку,

сторони та інші учасники кримінального провадження:

прокурор Білоцерківської місцевої прокуратури Київської області: ОСОБА_3

У С Т А Н О В И В:

03.09.2020 до Білоцерківського міськрайонного суду Київської області надійшло клопотання прокурора Білоцерківської місцевої прокуратури Київської області ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення обшуку за адресою: АДРЕСА_1 , де розміщена прихована автомобільна заправна станція, з метою вилучення знаряддя кримінального проступку, яке створює реальну загрозу для життя та здоров`я людей або настання інших тяжких наслідків, а саме машин, механізмів, установок підвищеної небезпеки для здійснення господарської діяльності щодо автомобільних заправних станцій, цистерн (резервуарів) для зберігання дизельного палива, самого дизельного палива, яке міститься в цистернах (резервуарах), заправних колонок, електронасосних агрегатів та інших машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, за допомогою яких здійснюється подача дизельного палива, комп`ютерної техніки на якої інстальоване програмне забезпечення для реалізації пального на АЗС, грошових коштів здобутих від реалізації пального, книги розрахунків облікових операцій, товарно-транспортних накладних на відпуск нафтопродуктів, змінних звітів, талонів на паливо та інших документів щодо реалізації пального на АЗС, а також касових апаратів, платіжних терміналів, відеореєстраторів та записів з камер відеоспостереження у разі їх виявлення.

В обґрунтування заявлених вимог прокурор зазначив наступне, що в провадженні дізнавача Білоцерківського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській області перебуває кримінальний проступок, відомості по якому внесені 05.11.2019 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками ч. 1 ст. 272 КК України (в редакції Закону України № 4837-VI від 24.05.2012).

Під час досудового розслідування даного кримінального провадження встановлено, що на земельній ділянці за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Київська, 33, нелегально здійснюється без передбаченої відповідними нормативними актами дозвільної документації діяльність по реалізації бензину, дизельного пального та скрапленого газу АЗС.

Досудовим слідством встановлено, що за вищевказаною адресою на земельній ділянці знаходиться обладнання, придатне для реалізації пального з порушенням вимог пожежної та техногенної безпеки без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами підприємств, установ, організацій, роздрібна торгівля дизельним паливом для заправки автомобільного транспорту здійснюються без відповідних документів дозвільного характеру та без апарату РРО.

Крім цього в ході досудового розслідування встановлений та допитаний свідок, який показав, що 11.08.2020 здійснював заправку свого транспортного засобу за вищевказаною адресою та звернув увагу на відсутність засобів протипожежної безпеки та після заправки пальним не було видано чек.

Під час досудового розслідування встановлено, що земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , знаходиться у власності територіальної громади м. Біла Церква та з 27.07.2016 знаходиться у оренді ОСОБА_4 та ПП «Валоїс».

Таким чином у прокурора виникли підстави вважати, що внаслідок протиправної діяльності АЗС за адресою: АДРЕСА_1 , існує реальна загроза для життя та здоров`я людей або настання інших тяжких наслідків під час використання обладнання для зберігання та розповсюдження дизельного палива без відповідних документів (дозволів) на проведення робіт з підвищеною небезпекою, використання машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

З метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального проступку, відшукання знарядь злочину, встановлення осіб, причетних до вчинення кримінального проступку, прокурору необхідно провести обшук АЗС, що знаходиться за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Київська, 33.

В судовому засіданні прокурор ОСОБА_3 підтримав заявлене клопотання та наполягав, що проведення обшуку необхідно з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального проступку, встановлення осіб, причетних до вчинення кримінального проступку, відшукання знаряддя кримінального проступку, передбаченого ч. 1 ст. 272 КК України.

Заслухавши доводи прокурора, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до таких висновків.

Згідно матеріалів клопотання вбачається, що досудове розслідування проводиться по кримінальному провадженню за № 42019111030000293, відомості про яке внесені 05.11.2019 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого за ч. 1 ст. 272 КК України.

Згідно з положеннями ст. 272 КК України, основним безпосереднім об`єктом злочину є безпека виконання робіт з підвищеною небезпекою, а додатковим обов`язковим об`єктом - життя та здоров`я особи. Під безпекою виконання робіт з підвищеною небезпекою слід розуміти такий стан, коли не заподіюється і не може бути заподіяна шкода внаслідок експлуатації, ремонту, реконструкції, спорудження певних об`єктів, обладнання, здійснення іншої виробничої діяльності, пов`язаної з підвищеним ризиком (високою ймовірністю завдання шкоди) як учасникам таких робіт, так і стороннім особам, право охоронюваним інтересам. При цьому має значення не галузь господарства, в якій проводяться певні роботи, а сам характер таких робіт та правил, які порушуються. Ці правила стосуються не загальних правил охорони праці, які поширюються на всі галузі народного господарства та види виробничої діяльності, а лише тих правил, що стосуються окремих видів робіт.

Загроза загибелі людей чи настання інших тяжких наслідків полягає в таких змінах у стані виробничих об`єктів, підприємств, внаслідок яких виникає реальна небезпека настання реальної шкоди вказаним у ст. 272 благам. Ці зміни, породжені порушеннями правил безпеки, можуть виражатися у початку неконтрольованих процесів горіння, виникненні процесів детонації, підвищенні концентрації шкідливих газів в атмосфері, змінах у взаємному розташуванні важких предметів (порушенні їх стійкості) чи зменшенні міцності конструкцій, зростанні тиску газів в резервуарах чи трубопроводах, підведенні електричної напруги до об`єктів, які мають бути знеструмлені, тощо. Внаслідок цього виникає висока ймовірність виникнення пожеж, вибухів, дії термічних факторів, обвалу споруд чи вантажів, початку дії інших шкідливих факторів або й реальний початок відповідних процесів. У свою чергу, вони породжують можливість настання шкоди, вказаної у ч. 1 ст. 272 КК України.

Реальність загрози визначається з урахуванням наявності чи відсутності людей, матеріальних об`єктів у сфері дії шкідливих факторів, які приводяться до руху порушеннями правил виконання робіт з підвищеною небезпекою; кількістю та ступенем шкідливості певних речовин; тривалості, місця та часу вчинення діяння тощо. Тяжкість ймовірних наслідків визначається залежно від цінності благ, які поставлено під загрозу; кількості осіб, які можуть потерпіти від вибуху, обвалу, дії інших факторів; розміру можливих матеріальних збитків, інших конкретних обставин справи.

З матеріалів кримінального провадження № 42019111030000293 від 05.11.2019, доданих до клопотання встановлено, що відповідно до рапорту старшого оперуповноваженого з ОВС 1-го оперативного відділу ОУ ГУ ДФС у Київській області за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Київська, 33, виявлений факту прихованої реалізації дизельного палива на АЗС. Крім цього під час зазначеної перевірки службовою особою встановлено, що на прихованої АЗС за вищевказаною адресою відсутні дозвільні документи, а саме дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами підприємств, установ, організацій; проектно-технічна документація з розділом «оцінка впливу на навколишнє середовище» з позитивним рішенням державної екологічної експертизи; касовий апарат РРО, що є порушенням умов продажу підакцизних товарів, в тому числі нафтопродуктами.

Не зважаючи на посилання старшого оперуповноваженого з ОВС 1-го оперативного відділу ОУ ГУ ДФС у Київській області на ряд порушень, які останнім були виявлені під час виїзду за адресом: АДРЕСА_1 , письмових підтверджень виявлених порушень до матеріалів клопотання не додано.

Додана копія фотознімка, на якій зафіксована огороджена парканом земельна ділянка не підтверджує, наявність на неї прихованої АЗС, оскільки на зазначеному фотознімку відсутні заправні колонки, машини, цистерни, тощо, а також відсутня прив`язка вказаної земельної ділянки до адреси, де просять надати дозвіл на обшук.

Крім цього з протоколу допиту свідка, який долучений до матеріалів клопотання вбачається, що останній здійснював заправку свого транспортного засобу пальним з АЗС за адресою: АДРЕСА_1 .

Таким чином в судовому засіданні прокурором не доведено обґрунтованість проведення обшуку за адресою: АДРЕСА_1 .

Відповідно до ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб; слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що було вчинено кримінальне правопорушення, що відшукуванні речі і документи мають значення для досудового розслідування, що відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду, що відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному у клопотанні житлі чи іншому володінні особи.

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 3210300000:06:007:0023, знаходиться у власності територіальної громади м. Біла Церква та з 27.07.2016 знаходиться у оренді ОСОБА_4 та ПП «Валоїс».

Отже, під час проведення досудового розслідування по вказаному кримінальному провадженню не встановлений вид господарської діяльності орендарів земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , а саме ОСОБА_4 та ПП «Валоїс», що також позбавляє зробити висновок про можливість зберігання вказаними орендарями на земельній ділянці пального.

Крім того, згідно з інформацією наданої ДСНС України за адресою: м. Біла Церква, вул. Київська, 33 не знаходиться АЗК, АЗС, АГЗС, що перебувають на обліку у вказаному відомстві, та відповідно, станом на 21.08.2020 жодні суб`єкти господарювання не подавали декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, що в свою чергу свідчить про відсутність дозвільної документації на зберігання буд-якого топлива за вищевказаною адресою.

Приписами частини першої статті 1 Протоколу Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 1952 року встановлено, що кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.

Статтею 16 КПК України передбачена недоторканість права власності, передбачаючи можливість позбавлення або обмеження права власності під час кримінального провадження лише на підставі вмотивованого судового рішення, ухваленого в порядку, передбаченого КПК України.

Таким чином, в матеріалах клопотання відсутні будь-які підтвердження того, що саме за вказаною адресою можуть знаходитися знаряддя злочину або майно, яке було здобуто у результаті його вчинення та обґрунтування прокурора щодо необхідності проведення обшуку.

Зважаючи на викладене, слідчий суддя вважає, що в задоволенні клопотання слідчого про проведення обшуку необхідно відмовити, оскільки слідчим не доведено, що відшукуванні речі знаходяться за зазначеною у клопотанні адресою.

На підставі викладеного, керуючись статтями 234, 309 КПК України, слідчий суддя,

П О С Т А Н О В И В :

У задоволенні клопотання прокурора Білоцерківської місцевої прокуратури Київської області ОСОБА_3 про проведення обшуку за адресою: АДРЕСА_1 - відмовити.

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає.

Слідчий суддяОСОБА_1

СудБілоцерківський міськрайонний суд Київської області
Дата ухвалення рішення03.09.2020
Оприлюднено10.02.2023
Номер документу91410015
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини проти безпеки виробництва Порушення правил безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою

Судовий реєстр по справі —357/7502/20

Ухвала від 03.09.2020

Кримінальне

Білоцерківський міськрайонний суд Київської області

Ларіна О. В.

Ухвала від 05.08.2020

Кримінальне

Білоцерківський міськрайонний суд Київської області

Ларіна О. В.

Ухвала від 05.08.2020

Кримінальне

Білоцерківський міськрайонний суд Київської області

Ларіна О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні