Ухвала
від 03.09.2020 по справі 640/19394/19
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

03 вересня 2020 року

м. Київ

справа № 640/19394/19

адміністративне провадження № К/9901/20734/20

Верховний Суд у колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого судді - Васильєвої І.А. (суддя-доповідач),

суддів: Пасічник С.С., Юрченко В.П., перевіривши касаційну скаргу Головного управління ДПС у м. Києві на ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 16.07.2020 року у справі № 640/19394/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Віста Логістик до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, Державної податкової служби України про визнання протиправними дій, скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

13.08.2020 (згідно відбитку поштового штемпеля на рекомендованому відправленні № 04116 31873022) Головне управління ДПС у м. Києві звернулося до Верховного Суду з касаційною скаргою на ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 16.07.2020 року у справі № 640/19394/19.

Рішенням Окружного адміністративного суду від 26.11.2019 року позов задоволено, визнано протиправними дії ГУ ДФС у м. Києві щодо зупинення реєстрації податкових накладних, зобов`язано ДПС України їх зареєструвати в ЄРПН, скасовано рішення комісії про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації щодо внесення позивача до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості та зобов`язано Головне управління ДФС у м. Києві виключити позивача з переліку ризикових платників податків.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції відповідач звернувся до суду апеляційної інстанції з апеляційною скаргою.

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 04 лютого 2020 року апеляційну скаргу повернуто скаржнику у зв`язку з несплатою судового збору в розмірі 5 763,00 грн на виконання вимог ухвали про залишення апеляційної скарги без руху від 20.01.2020 року. При цьому ухвалою від 04 лютого 2020 року судом апеляційної інстанції відмовлено у задоволенні клопотання ГУ ДФС у м. Києві від 28.01.2018 року про продовження строку для сплати судового збору (яке обґрунтовано надісланням контролюючим органом службового листа про сплату судового збору), оскільки на його підтвердження не надано жодного доказу, а також не зазначено, куди саме та коли було надіслано такого листа.

30.03.2020 року відповідач вдруге звернувся до суду апеляційної інстанції з апеляційної скаргою.

Ухвалами Шостого апеляційного адміністративного суду від 12.05.2020 у задоволенні клопотання ГУ ДФС у м. Києві про звільнення від сплати судового збору відмовлено, апеляційну скаргу залишено без руху для сплати судового збору та надання обґрунтованого клопотання про поновлення строків на апеляційне оскарження. У зв`язку з тим, що на усунення недоліків апеляційної скарги скаржник не зазначив причин пропуску строку на апеляційне оскарження, ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 16.07.2020 року у відкритті апеляційного провадження відмовлено.

Перевіривши матеріали касаційної скарги, суд приходить до висновку щодо відмови у відкритті касаційного провадження, виходячи з такого.

Статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України визначено строк на апеляційне оскарження судового рішення, а пунктом першим частини п`ятої статті 296 цього Кодексу закріплено вимоги щодо форми та змісту апеляційної скарги.

За правилами частини третьої статті 298 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга залишається без руху також у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 295 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду апеляційної інстанції з заявою про поновлення строку або вказати інші підстави для поновлення строку.

Суд апеляційної інстанції відмовляє у відкритті апеляційного провадження у справі, якщо скаржником у строк, визначений судом, не подано заяву про поновлення строку на апеляційне оскарження або наведені підстави для поновлення строку на апеляційне оскарження визнані судом неповажними (пункт 4 частини першої статті 299 Кодексу адміністративного судочинства України).

Підстави пропуску особою строку на оскарження судового рішення можуть бути визнані поважними, а строк поновлено лише у разі, якщо вони пов`язані з дійсно непереборними та об`єктивними перешкодами, істотними труднощами, які не залежали від волі особи та унеможливили звернення із скаргою у встановлений процесуальним законом строк.

Колегія суддів зазначає, що суд апеляційної інстанції відмовляючи у відкритті зазначив, що скаржник у заяві про усунення недоліків апеляційної скарги не навів жодних причин пропуску строку на апеляційне оскарження, які б могли бути розцінені судом як поважні, тобто такі, які об`єктивно зумовили зволікання апелянта із поданням належним чином оформленої апеляційної скарги, зокрема, вже після того, як його первинну апеляційну скаргу було повернуто.

Посилання скаржника в касаційній скарзі на ухвалу Верховного Суду від 09.01.2018 року у справі № 810/4749/15 колегія суддів не приймає, оскільки у вказаній ухвалі Верховний Суд поновлюючи пропущений строк на апеляційне оскарження суд оцінив надані скаржником докази, які свідчили про несвоєчасне надходження до підрозділів правової роботи платіжних документів про сплату судового збору. А в даному випадку скаржник взагалі не вказав жодних поважних підстав пропуску строку на апеляційне оскарження. Відтак, питання поновлення строків на оскарження рішень судів вирішується в кожному конкретному випадку, виходячи з обґрунтованості клопотання, наданих доказів на підтвердження поважності підстав пропуску строку, тривалості пропущеного строку тощо.

За таких обставин суд апеляційної інстанції, відмовляючи у відкритті апеляційного провадження у цій справі, правильно застосував норми процесуального права, що є очевидним і не викликає розумних сумнівів щодо їх застосування чи тлумачення, що, в свою чергу, відповідно до пункту 5 частини першої та частини другої статті 333 Кодексу адміністративного судочинства України є підставою для відмови у відкритті касаційного провадження у справі.

Керуючись статтею 333 Кодексу адміністративного судочинства України, Верховний Суд

У Х В А Л И В :

Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Головного управління ДПС у м. Києві на ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 16.07.2020 року у справі № 640/19394/19.

Копію ухвали про відмову у відкритті касаційного провадження разом з касаційною скаргою та доданими до скарги матеріалами направити скаржнику, а копію касаційної скарги залишити в суді касаційної інстанції.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання і оскарженню не підлягає.

Судді: І.А. Васильєва

С.С. Пасічник

В.П. Юрченко

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення03.09.2020
Оприлюднено10.09.2020
Номер документу91414294
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/19394/19

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 03.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 16.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 12.05.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 12.05.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 04.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 20.01.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 20.01.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Рішення від 26.11.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 26.11.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні