ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
25 серпня 2020 року о/об 15 год. 11 хв.Справа № 280/2756/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Татаринова Д.В., за участю секретаря судового засідання Малої Т.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРАЙМ КАПІТАЛ» (вул. Феросплавна, буд. 38, м. Запоріжжя, поштовий індекс: 69035, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 40776916)
про визнання протиправним та скасування рішення, -
за участі представників сторін:
від позивача - Барчук О.Є.
(діє на підставі ордеру серія ЗП № 66122)
від відповідача - Самусєва Я.С.
(особа посвідчується посвідченням № 1532 від 02.10.2018)
від відповідача - Уфімцева К.Ю.
(особа посвідчується посвідченням № 1280 від 15.12.2016)
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю ПРАЙМ КАПІТАЛ (далі - позивач) до Виконавчого комітету Запорізької міської ради, в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету Запорізької міської ради «Про анулювання паспорту прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, зареєстрованого в містобудівному кадастрі від 17 січня 2018 року за номером ТС-О-256/1562» від 24 лютого 2020 року № 46, яким анульовано паспорт прив`язки тимчасової споруди, наданий Товариству з обмеженою відповідальністю «ПРАЙМ КАПІТАЛ» , ЄДРПОУ 49776916, зареєстрованого в містобудівному кадастрі від 17 січня 2018 року за номером ТС-О-256/1562, з підстав недотримання вимог паспорту прив`язки ТС при встановлені ТС на перехресті проспекту Соборного/вул. Тургенева в м. Запоріжжя, з підстав недотримання вимог паспорту прив`язки ТС при встановлені ТС на перехресті проспекту Соборного/вул. Тургенева в м. Запоріжжя;
- визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету Запорізької міської ради «Про усунення наслідків порушень Правил благоустрою території міста Запоріжжя за адресою: просп. Соборний/вул. Тургенева» № 185/2 від 30 квітня 2020 року.
Ухвалою суду від 04 травня 2020 року провадження у справі відкрито за правилами загального позовного провадження, а підготовче засідання призначено на 10 червня 2020 року.
Протокольною ухвалою суду підготовче засідання відкладено до 03 серпня 2020 року.
03 серпня 2020 року протокольною ухвалою суду підготовче засідання відкладено до 25 серпня 2020 року.
25 серпня 2020 року в підготовчому засіданні протокольною ухвалою суду, за письмовими згодами сторін призначено справу до судового розгляду по суті на 25 серпня 2020 року після закриття підготовчого провадження.
Відповідно до статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) 25 серпня 2020 року сторонам проголошено вступну та резолютивну частину рішення та оголошено про час виготовлення рішення у повному обсязі.
Позовна заява обґрунтована тим, що положення статей Закону України Про місцеве самоврядування в Україні не передбачають повноважень виконавчих органів місцевого самоврядування вирішувати питання щодо анулювання дії паспортів прив`язки тимчасових споруд. Отже, процедура анулювання паспортів прив`язки тимчасових споруд знаходиться поза межами повноважень виконавчих органів місцевого самоврядування. Також вказує на те, що дані, які стали підставою для прийняття рішення про анулювання паспорту прив`язки отримано з порушенням законодавства України про містобудівну діяльність та архітектурно будівельний контроль, а їх встановлення відбулось органом, у якого відсутній повноваження перевіряти дотримання вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил. Позивач зазначає, що у разі анулювання паспорта прив`язки, тимчасова споруда підлягає демонтажу на підставі рішення Виконавчого комітету Запорізької міської ради та відбувається звільнення території міста Запоріжжя від самовільно розміщеного об`єкта відповідно до пункту 11.11 Правил благоустрою території міста Запоріжжя, затвердженими рішенням Запорізької міської ради від 22 червня 2011 року №41. Тобто, прийняття відповідачем рішення № 46 Про анулювання паспорту прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, зареєстрованого в містобудівному кадастрі від 17 січня 2018 року за номером ТС -0-256/1562 за адресою: просп. Соборний/вул. Тургенева від 24 лютого 2020 року є наслідком прийняття рішення Про усунення наслідків порушень Правил благоустрою території міста Запоріжжя за адресою: просп. Соборний/вул. Тургенева № 185/2 від 30 квітня 2020 року, які є предметом оскарження у даній справі. Позивач вважає, що рішення № 46 від 24 лютого 2020 року та рішення № 185/2 від 30 квітня 2020 року відповідача обґрунтовані тотожними обставинами, і у разі визнання незаконним та скасування рішення про анулювання паспорту прив`язки ТС, рішення про демонтаж ТС також буде протиправним. Крім того, вказує, що рішення відповідача Про усунення наслідків порушень Правил благоустрою території міста Запоріжжя за адресою: просп. Соборний/вул. Тургенева № 185/2 від 30 квітня 2020 року є протиправним, оскільки, діючим законодавством, а саме Законами України Про місцеве самоврядування в Україні , Про регулювання містобудівної діяльності , Про благоустрій населених пунктів та Порядку №244 не передбачено повноважень виконавчих органів місцевого самоврядування вирішувати питання щодо анулювання паспортів прив`язки тимчасових споруд.
В судовому засіданні представник Товариства з обмеженою відповідальністю ПРАЙМ КАПІТАЛ просив суд позовні вимоги задовольнити повністю.
Представник Виконавчого комітету Запорізької міської ради проти позову заперечив з підстав, викладених у письмовому відзиві, відповідно до якого зазначає, що відповідно до Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та Закону України Про благоустрій населених пунктів на території міста Запоріжжя Інспекції з благоустрою Запорізької міської ради, яка дії на підставі Положення про інспекцію з благоустрою Запорізької міської ради, наділена повноваженнями щодо здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утримання території міста Запоріжжя. На думку представника відповідача позивач помилково зазначає, що для перевірки дотримання вимог паспорту прив`язки ТС після встановлення ТС необхідне проведення перевірки у сфері містобудування органами Державної архітектурно-будівельної інспекції України. Проведеною перевіркою благоустрою встановлено недотримання вимог паспорту прив`язки ТС № ТС-О-256/1562 від 17 січня 2018 року. На підставі встановленого порушення відповідачем прийнято рішення № 46 від 24 лютого 2020 року Про анулювання паспорту прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, зареєстрованого в містобудівному кадастрі від 17 січня 2018 року за номером ТС-О-256/1562 в межах наданих повноважень. Рішення Виконавчого комітету Запорізької міської ради Про усунення наслідків порушень Правил благоустрою території міста Запоріжжя за адресою: просп. Соборний/вул. Тургенева № 185/2 від 30 квітня 2020 року є законним та прийнятим в порядку, встановленим нормами чинного законодавства. Вказує, що Правилами благоустрою території міста Запоріжжя, затвердженими рішенням Запорізької міської ради від 22 червня 2011 року № 41 у пункті 4.3. визначено, що на об`єктах благоустрою юридичним особам (їх філіям, представництвам, відділенням), фізичним особам-підприємцям, а також громадянам забороняється: самовільно розміщувати конструкції, які мають рекламний або інший характер, інформаційно-рекламні плакати, торговельні лотки, кіоски, павільйони, самовільно встановлювати малі архітектурні форми, об`єкти зовнішньої реклами. Актом обстеження території № 0423 від 17 квітня 2020 року, Інспекцією з благоустрою Запорізької міської ради було виявлено об`єкт, встановлений без відповідних дозвільних документів - металеву конструкцію (тимчасову споруду для провадження підприємницької діяльності). Паспорт прив`язки № ТС-О-256/1562 від 17 січня 2018 року, на дану споруду анульовано рішенням Виконавчого комітету Запорізької міської ради № 46 від 24 лютого 2020 року. Отже, дана тимчасова споруда розміщена на об`єкті благоустрою без відповідних дозвільних документів. За інформацією управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради від 01.04.2020 № 644/02-03, за адресою: м. Запоріжжя, просп. Соборний/вул. Тургенева, договори оренди землі не значаться. У зв`язку із порушенням Правил благоустрою території м. Запоріжжя та чинного законодавства в частині розміщення тимчасової споруди без відповідних дозвільних документів, виникли підстави для усунення наслідків порушень Правил благоустрою території міста Запоріжжя, шляхом демонтажу встановленої тимчасової споруди, розташованої на об`єкті благоустрою міста Запоріжжя за адресою: просп. Соборний/вул. Тургенева за рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради, шляхом демонтажу такого об`єкту та його транспортування до місця зберігання. Вказує, що відповідно до пункту 9.1.3. Положення про порядок оформлення документів на розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у м. Запоріжжі, затвердженого Рішенням ЗМР № 30 (надалі - Положення) до повноваження інспекції з благоустрою Запорізької міської ради (надалі - Інспекція) віднесено здійснення інвентаризації, а також обстеження і фіксації дотримання суб`єктами господарювання вимог Положення і внаслідок виявлення фактів недотримання вимог складання відповідних процесуальних документів.
В судовому засіданні представники позивача просив суд позовні вимоги задовольнити повністю.
Розглянувши доводи позовної заяви, відзиву відповідача, перевіривши матеріали справи, судом встановлено наступне.
17 січня 2018 року Товариству з обмеженою відповідальністю ПРАЙМ КАПІТАЛ (далі- позивач) Департаментом архітектури та містобудування Запорізької міської ради видано Паспорт прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, який зареєстрований в містобудівному кадастрі від 17 січня 2018 року за номером ТС-0-256/1562 для розміщення тимчасової споруди для продажу періодичного видання, розташованої за адресою пр. Соборний/вул. Тургенева в м. Запоріжжя.
На підставі наказу начальника Інспекції з благоустрою Запорізької міської ради здійснена перевірка стану благоустрою території м. Запоріжжя за адресою пр. Соборний/вул. Тургенева в м. Запоріжжя, за результатами якого складено Акт обстеження території від 26 грудня 2019 року № 0333.
Відповідно до Акту обстеження зафіксовані недотримання позивачем вимог паспорту прив`язки ТС при встановлені ТС -0-256/1562, а саме:
- розташування ТС не відповідає Схемі розміщення ТС на Схемі благоустрою території, які є складовою частиною паспорту прив`язки ТС, а саме: ТС розміщена на відстані 2,78 м від поребрику вул. Тургенева, що не відповідає, зазначеній в паспорті прив`язки відстані, яка дорівнює 2,05 м.
- габаритні розмірі ТС по факту складають: фактична довжина ТС- 4,93 м, замість 3,40 м., фактична ширина ТС - 2,12 м., замість 2,6 м., Площа ТС в цілому складає 10,45 кв. м., що не відповідає гранично допустимій площі ТС, зазначеній в паспорті прив`язки ТС, що становить 9.6 кв. м., що не відповідає Схемі розміщення ТС, Схемі благоустрою прилеглої території та Фасадам ТС;
- архітектурний тип фактично розташованої ТС не відповідає фасадам ТС, що передбачає встановлення ТС за архітектурним типом № 1 Старий Олександрівськ .
24 лютого 2020 року Рішенням Виконавчого комітету Запорізької міської ради Про анулювання паспорту прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, зареєстрованого в містобудівному кадастрі від 17 січня 2018 року за номером ТС -0-256/1562 № 46, позивачу анульовано паспорт прив`язки ТС, з підстав недотримання вимог паспорту прив`язки ТС при встановленні ТС на перехресті проспекту Соборного/вулиця Тургенева в м. Запоріжжі, зафіксованих в Акті обстеження.
17 квітня 2020 року Інспекцією з благоустрою Запорізької міської ради, на підставі наказу № 14р від 31 березня 2020 року, здійсненна перевірка стану благоустрою території м. Запоріжжя , за адресою просп. Соборний/вул. Тургенєва.
За результатами перевірки складено акт обстеження території 0423 від 17 квітня 2020 року. За адресою просп. Соборний/вул. Тургенєва виявлено факт розміщення металевої конструкції (тимчасова споруда для провадження підприємницької діяльності, паспрт прив`язки № ТС-О-256/1562 від 17 січня 2018 року виданий ТОВ Прайм Капітал та анульований рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради № 46 від 24 лютого 2020 року.
30 квітня 2020 року Виконавчим комітетом Запорізької міської ради прийнято рішення Про усунення наслідків порушень Правил благоустрою території міста Запоріжжя за адресою: просп. Соборний/вул. Тургенєва . Вирішено усунути наслідки порушень Правил благоустрою території міста Запоріжжя, шляхом демонтажу тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, встановленої без відповідних дозвільних документів (паспорту прив`язки) на об`єкті благоустрою м. Запоріжжя за адресою: просп. Соборний/вул. Тургенєва.
Не погоджуючись з такими рішеннями позивач звернувся з позовною заявою до суду.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов до наступних висновків.
Правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів визначає Закон України Про благоустрій населених пунктів №2807-IV від 06 вересня 2005 року і спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини (преамбула до Закону №2807-IV).
Благоустрій населених пунктів, згідно з визначенням, наведеним у статті 1 Закону №2807-IV - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.
За змістом частини 1 Закону №2807-IV правила благоустрою території населеного пункту (далі - Правила) - нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту. Правила розробляються на підставі Типових правил благоустрою території населеного пункту (далі - Типові правила) для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування. Типові правила розробляються та затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства. У разі якщо відповідною сільською, селищною, міською радою не прийнято рішення про затвердження Правил, застосовуються Типові правила.
Згідно з приписами пункту 7 частини другої цієї ж правової норми Закону №2807-IV Правила включають порядок розміщення малих архітектурних форм.
Правила благоустрою території міста Запоріжжя, затверджені рішенням Запорізької міської ради від 22 червня 2011 року № 41, доповнено рішенням міської ради від 27 березня 2013 року № 13, визначають порядок благоустрою та утримання об`єктів благоустрою міста Запоріжжя, регулюють права та обов`язки учасників правовідносин у сфері благоустрою території міста, визначають комплекс заходів, необхідних для забезпечення чистоти і порядку у місті визначають (далі по тексту Правила благоустрою території міста Запоріжжя від 22 червня 2011 року № 41).
За приписами пункту 2.30 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21 жовтня 2011 року № 244, у разі закінчення строку дії, анулювання паспорта прив`язки, самовільного встановлення тимчасових споруд така тимчасова споруда підлягає демонтажу (далі - Порядок № 244).
Відповідно до пункту 11.11 Правил благоустрою території міста Запоріжжя від 22 червня 2011 року № 41, рішення про звільнення території міста Запоріжжя від самовільно розміщеного об`єкта приймається Виконавчим комітетом Запорізької міської ради. Таким чином, демонтаж тимчасових споруд має здійснюватися на підставі рішення Виконавчого комітету Запорізької міської ради.
Положеннями частини 4 статті 28 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності №3038-VI від 17 лютого 2011 року (далі - Закон №3038-VI) чітко визначено, що розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, тобто Мінрегіоном, а з внесенням змін до Закону №2807-IV (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) скасовані повноваження сільських, селищних, міських рад в частині надання дозволу на розміщення на території об`єктів благоустрою будівель і споруд соціально-культурного, побутового, торгового та іншого призначення.
Так, відповідно до статті 10 Закону України Про благоустрій населених пунктів (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), визначено повноваження сільських, селищних і міських рад та їх виконавчих органів у сфері благоустрою населених пунктів.
Згідно з частиною 1 статті 10 Закону України Про благоустрій населених пунктів встановлено, що до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить: затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів, затвердження правил благоустрою територій населених пунктів; створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб`єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб); визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об`єктів благоустрою
Частиною 2 статті 10 Закону України Про благоустрій населених пунктів встановлено, що до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить: забезпечення виконання місцевих програм та здійснення заходів з благоустрою населених пунктів; організація забезпечення на території населеного пункту чистоти і порядку, дотримання тиші в громадських місцях; організація місць відпочинку для населення, затвердження схем санітарного очищення населених пунктів та впровадження систем роздільного
Спеціальним нормативним актом, що регулює спірні правовідносини є Порядок №244, яким чітко визначено, що до повноважень виконавчого органу відповідної сільської, селищної, міської, районної ради та районної державної адміністрації, відноситься лише: затвердження своїм рішенням (розпорядженням, наказом) комплексної схеми розміщення тимчасової споруди та архітипу, що розроблені за рішенням сільської, селищної, міської, районної ради (пункт 1.6 Порядку); розміщення тимчасових споруд під час проведення ярмарок, державних та місцевих святкових, урочистих масових заходів на строк проведення таких заходів у порядку, встановленому органами місцевого самоврядування (пункт 1.11 Порядку); та отримання від замовників, які мають намір встановити тимчасових споруд, відповідної заяви у довільній формі про можливість розміщення тимчасових споруд (пункт 2.2 Порядку) з вичерпним переліком документів, що визначені пунктом 2.3 Порядку, які в свою чергу виконавчим органом сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації передаються до відповідного органу з питань містобудування та архітектури для визначення ним відповідності намірів щодо місця розташування тимчасових споруд комплексній схемі їх розміщення (у разі її наявності) та будівельним нормам (пункт 2.4 Порядку), який, в свою чергу, визначає відповідність намірів протягом 10 днів або надає замовнику протягом трьох робочих днів аргументовану відмову щодо реалізації намірів розміщення тимчасової споруди (пункт 2.5 Порядку); а також отримання від замовника письмової заяви про виконання вимоги паспорта прив`язки, тобто, розміщення тимчасових споруд (пункт 2.23 Порядку).
У відповідності до частини 2 статті 52 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні №280/97-ВР від 21 травня 1997 року, виконавчий комітет ради може: попередньо розглядати проекти місцевих програм соціально-економічного і культурного розвитку, цільових програм з інших питань, місцевого бюджету, проекти рішень з інших питань, що вносяться на розгляд відповідної ради; координувати діяльність відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідної територіальної громади, заслуховує звіти про роботу їх керівників; має право змінювати або скасовувати акти підпорядкованих йому відділів, управлінь, інших виконавчих органів ради, а також їх посадових осіб (далі - Закон № 280/97-ВР) .
Разом з тим, в силу пункту 2.6 Порядку № 244, для оформлення паспорта прив`язки замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури з заявою щодо оформлення паспорта прив`язки тимчасових споруд, до якої додає самостійно отримані: схему розміщення тимчасових споруд; ескізи фасадів тимчасових споруд у кольорі М 1:50 (для стаціонарних тимчасових споруд), які виготовляє суб`єкт господарювання, що має ліцензію на виконання проектних робіт, або архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат; схему благоустрою прилеглої території, складену замовником або суб`єктом підприємницької діяльності, який має відповідну ліцензію, архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат; технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності), отримані замовником у балансоутримувача відповідних інженерних мереж.
Відповідно до пункту 2.10 Порядку № 244, паспорт прив`язки тимчасових споруд оформлюється органом з питань містобудування та архітектури за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку.
Всі передбачені Порядком документи були надані позивачем у повному обсязі і були підставою для оформлення та видачі паспорту прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності ТС-О-256/1562 для розміщення тимчасової споруди для продажу періодичного видання, розташованої за адресою пр. Соборний/вул. Тургенєва в м. Запоріжжя.
Вищенаведені положення Закону №3038-VI, Закону №2807-IV та Порядку №244 свідчать про те, що повноваження виконавчих органів сільської, селищної, та міської ради в питаннях розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності є чітко визначеними і обмеженні приписами зазначеного Порядку, а анулювання паспортів прив`язки тимчасових споруд знаходиться поза межами повноважень виконавчих органів місцевого самоврядування.
Не передбачають повноважень виконавчих органів місцевого самоврядування вирішувати питання щодо анулювання дії паспортів прив`язки тимчасових споруд й положення Закону №280/97-ВР.
Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постановах від 24 квітня 2018 року у справі №405/1317/15-а, а також від 10 жовтня 2018 року у справі №373/2346/16-а.
Пунктом 6 частини 1 статті 7 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності повноваження щодо контролю за дотриманням законодавства у сфері містобудівної діяльності, вимог будівельних норм, державних стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об`єктів містобудування, проектної документації включається до змісту управління у сфері містобудівної діяльності, державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду є Державна архітектурно-будівельна інспекція України (Держархбудінспекція) відповідно до пункту 1 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого Постановою КМ України № 294 від 09 липня 2014 року.
Основними завданнями Держархбудінспекції є здійснення державного контролю та нагляду за дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів правил (пункт 3 Положення).
Так, права Інспекції з благоустрою Запорізької міської ради визначені положенням Про Інспекцію з благоустрою Запорізької міської ради затверджене рішенням міської ради від 31 січня 2018 року №50.
Відповідно до матеріалів справи судом встановлено, що Інспекцією з благоустрою Запорізької міської ради 26 грудня 2019 року складено Акт обстеження території 0333.
В Акті обстеження встановлено, що за адресою: пр. Соборний/вул. Тургенева, департаментом архітектури та містобудування Запорізької міської ради видано паспорт прив`язки на тимчасову споруду № ТС-О-256/1562 від 17 січня 2018 року ТОВ Прайм Капітал .
На час проведення обстеження тимчасова споруда встановлена з порушенням вимог паспорту прив`язки, а саме станом на 26 грудня 2019 року виявлено, що зовнішній вигляд тимчасової споруди має прямокутну форму розмірами 2.12 м х 4.93 м. висотою 3.40 м., що не відповідає схемі розміщення ТС (2.6м х 3.7м), тимчасова споруда розміщена на відстані 2,8 м від поребрику вул. Тургенева, що не відповідає вимогам Схеми розміщення ТС - 2,05 м. Оскільки тимчасова споруда знаходиться в історичному ареалі м. Запоріжжя - Старий Олександрівськ, фасади тимчасової споруди мають відповідати архітипу №1 Старий Олександрівськ , що визначено в паспорті прив`язки ТС-О-256/1562. Однак, на час проведення обстеження встановлено повну невідповідність розташованої ТС згідно зі схемою Фасадів 1-2. Б-А. Фасадів 2-1 та А-Б.
Відповідно до Положення про Інспекцію з благоустрою Запорізької міської ради, затвердженого рішенням Запорізької міської ради від 31 січня 2018 року № 50, інспекція у своїй діяльності керується: Конституцією України, Законами України Про благоустрій населених пунктів , Про охорону природного навколишнього середовища , Про відходи . Кодексом України про адміністративні правопорушення, а також постановами Верховної Ради України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації, рішеннями міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, а також цим Положенням та іншими нормативно -правовими актами.
Зі змісту вказаного Положення вбачається, що до функцій та повноважень Інспекції такі повноваження, як контроль за дотриманням будівельних норм, державних стандартів і правил, в тому числі, й питання дотримання вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил при встановленні позивачем ТС-0-256/1562 не віднесено, оскільки такі повноваження не відносяться до перевірки елементів благоустрою.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Таким чином, розглядаючи справу, суд приходить до висновку про те, що рішення Про анулювання паспорту прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, зареєстрованого в містобудівному кадастрі від 17 січня 2018 року за номером ТС-О-256/1562 від 24 лютого 2020 року № 46 прийнято Виконавчим комітетом Запорізької міської ради протиправно, поза межами повноважень та не у спосіб передбачений Конституцією та законами України, через що підлягає скасуванню.
Разом з тим, оскільки суд прийшов до висновку про те, що рішення від 24 лютого 2020 року № 46 прийнято протиправно, то рішення Виконавчого комітету Запорізької міської ради «Про усунення наслідків порушень Правил благоустрою території міста Запоріжжя за адресою: просп. Соборний/вул. Тургенева» № 185/2 від 30 квітня 2020 року, як похідний акт суб`єкта місцевого самоврядування, теж підлягає скасуванню.
За приписами частини 2статті 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно вимог статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
За правилами частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З урахуванням з`ясованих на час розгляду справи обставин, досліджених матеріалів справи, оскільки відповідач діяв позамежами та способу визначеного законом України, суд вважає, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРАЙМ КАПІТАЛ» підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 2, 5, 9, 77, 132, 243-246 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРАЙМ КАПІТАЛ» (вул. Феросплавна, буд. 38, м. Запоріжжя, поштовий індекс: 69035, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 40776916) до Виконавчого комітету Запорізької міської ради (проспект Соборний, 206, м. Запоріжжя, 69105, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 02140892) про визнання протиправним та скасування рішення - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету Запорізької міської ради «Про анулювання паспорту прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, зареєстрованого в містобудівному кадастрі від 17 січня 2018 року за номером ТС-О-256/1562» від 24 лютого 2020 року № 46, яким анульовано паспорт прив`язки тимчасової споруди, наданий Товариству з обмеженою відповідальністю «ПРАЙМ КАПІТАЛ» , ЄДРПОУ 49776916, зареєстрованого в містобудівному кадастрі від 17 січня 2018 року за номером ТС-О-256/1562.
Визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету Запорізької міської ради «Про усунення наслідків порушень Правил благоустрою території міста Запоріжжя за адресою: просп. Соборний/вул. Тургенева» № 185/2 від 30 квітня 2020 року.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРАЙМ КАПІТАЛ» за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Запорізької міської ради (проспект Соборний, 206, м. Запоріжжя, 69105, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 02140892) судові витрати, у вигляді судового збору у сумі 4204,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення з урахуваннями доповнень пункту 3 розділу VІ «Прикінцевих положень» Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.
Рішення виготовлено та підписано 10 вересня 2020 року.
Суддя Д.В. Татаринов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.08.2020 |
Оприлюднено | 14.09.2020 |
Номер документу | 91477806 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні