КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 вересня 2020 року справа №320/4164/19
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дудіна С.О. розглянув у порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Управління освіти, молоді та спорту Баришівської районної державної адміністрації до Головного управління ДПС у Київській області про скасування рішення,
Суть спору: до Київського окружного адміністративного суду звернулось Управління освіти, молоді та спорту Баришівської районної державної адміністрації з позовом до Головного управління ДФС у Київській області про скасування рішення від 25.03.2019 №0026665106.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що спірним рішенням Управлінню освіти, молоді та спорту Баришівської районної державної адміністрації були нараховані штраф та пеня на загальну суму 116727,36 грн. за несвоєчасну сплату позивачем єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 21.07.2018 по 30.01.2019.
Позивач зазначив про те, що несвоєчасність сплати суми ЄСВ за відповідний період зумовлена тим, що грошові кошти у сумі 587796,36 грн. були помилково перераховані позивачем на рахунок, передбачений для сплати ЄСВ (код платежу 71010000), а на рахунок, передбачений для сплати податку з доходів фізичних осіб (код платежу 11010100).
Позивач повідомив, що Управління освіти, молоді та спорту Баришівської районної державної адміністрації звернулось до контролюючого органу із заявою від 18.07.2018 №І-05-09-854 про перерахунок вказаної суми коштів з рахунку для сплати податку з доходів фізичних осіб на рахунок, встановлений для сплати ЄСВ.
Проте, перерахунок контролюючим органом вказаної суми коштів за правильним призначенням був здійснений лише у листопаді 2018 року, у зв`язку з чим виникла нова заборгованість з ЄСВ, що і стало підставою для прийняття спірного рішення.
Позивач вважає, що помилкова сплата ним грошових коштів на інший рахунок свідчить про відсутність з його боку вини щодо несвоєчасної сплати ЄСВ та про безпідставність прийняття відповідачем спірного рішення.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 03.09.2019 відкрито провадження в адміністративній справі, постановлено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження; призначено підготовче судове засідання по справі.
Усною ухвалою суду від 05.11.2019, постановленою без виходу до нарадчої кімнати із занесенням до протоколу судового засідання, замінено відповідача по справі - Головне управління ДФС у Київській області, на правонаступника - Головне управління ДПС у Київській області.
Відповідач, заперечуючи проти позовних вимог, зазначив, що за період з 22.05.2018 по 30.01.2019 Управління освіти, молоді та спорту Баришівської районної державної адміністрації здійснювало несвоєчасне перерахування єдиного внеску згідно бюджетної класифікації за кодом платежу (71010000 - єдиний внесок, нарахований роботодавцем на суми заробітної плати, винагороди за договорами цивільно-правового характеру, допомоги по тимчасовій непрацездатності).
Так, відповідач повідомив, що позивач помилково сплатив 24.04.2018 єдиний внесок із заробітної плати за квітень 2018 року на суму 587796,36 грн. на рахунок податку з доходів фізичних осіб (код платежу 11010100 - податок на доходи, що сплачують податковими агентами із доходів платника податку у вигляді заробітної плати), про що платник повідомив у заяві, поданій до Баришівсько-Березанського відділення Броварскої ОДПІ ГУ ДФС у Київській області від 19.07.2018. У свою чергу єдиний внесок мав бути сплачений за кодом платежу 71010000 - єдиний внесок, нарахований роботодавцем на суми заробітної плати, винагороди за договорами цивільно-правового характеру, допомоги по тимчасовій непрацездатності.
В результаті сплати позивачем єдиного внеску на невідповідний рахунок в інтегрованій картці платника податків за кодом 71010000 виникла недоїмка по строку настання зобов`язань: 21.05.2018, 20.07.2018, 20.08.2018, яка була погашена за рахунок сум, що надходили від платника у вигляді поточних платежів.
Відповідач зазначив, що у період з 16.11.2018 по 20.11.2018 було здійснено перерахування коштів з коду класифікації доходів бюджету 11010100 на 71010000, і тим самим приведено у відповідність інтегровану картку позивача з ЄСВ.
Проте, у зв`язку із застосуванням до позивача штрафу та пені, які нараховані в інтегрованій картці платника податків 23.07.2019 за несвоєчасне перерахування єдиного внеску виникла недоїмка по строку настання зобов`язань 21.01.2019.
У зв`язку з цим, відповідач вважає, що рішення №0026665106 від 25.03.2019 було прийнято ним правомірно та обґрунтовано.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 08.11.2019 у справі було призначено судову економічну експертизу, у зв`язку з чим провадження було зупинено.
Після надходження до суду висновку експерта ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 26.02.2020 провадження у справі було поновлено.
Присутній у судовому засіданні 02.07.2020 представник позивача заявив клопотання про здійснення подальшого розгляду справи у порядку письмового провадження.
Відповідач у судове засідання не з`явився, про причини неявки суду не повідомив, про дату, час та місце розгляду справи був проінформований належним чином.
Відповідно до частини дев`ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Згідно з частиною третьою статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.
Враховуючи клопотання позивача та неявку відповідача, належним чином повідомленого про дату, час та місце розгляду справи, суд усною ухвалою суду від 02.07.2020, постановленою без виходу до нарадчої кімнати, із занесенням до журналу судового засідання, закрив підготовче провадження і призначив розгляд справи по суті у порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які є у справі, суд
в с т а н о в и в:
Управління освіти, молоді та спорту Баришівської районної державної адміністрації (ідентифікаційний номер 38674085, місцезнаходження: 07501, Київська обл., Баришівський р-н., смт. Баришівка, пров. Банний, буд.3) 02.04.2013 було зареєстровано як юридична особа, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (т.1, а.с.65-68).
25.03.2019 Головним управлінням ДФС у Київській області було прийнято рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску №0026665106, яким позивачу нарахований штраф у розмірі 111933,27 грн. за період прострочення з 21.07.2018 по 30.01.2019 та пеню у розмірі 4794,09 грн. (т.1, а.с.11-12).
Позивач, не погоджуючись з правомірністю прийняття контролюючим органом рішення №0026665106 від 25.03.2019, звернувся до Головного управління ДФС у Київській області з листом від 03.06.2019 №01-13/589, у якому повідомив, що 25.04.2018 Управлінням освіти, молоді та спорту Баришівської районної державної адміністрації були перераховані кошти в сумі 587796,36 грн. платіжним дорученням №1315 в рахунок сплати Єдиного внеску на заробітну плату за квітень 2018 року, та помилково вказано було рахунок, передбачений для сплати податку на доходи, що сплачується податковими агентами із доходів платка податку у вигляді заробітної плати.
У листі позивач повідомив, що Управління освіти, молоді та спорту Баришівської районної державної адміністрації звернулось до відділення Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області із заявою про перерахунок помилково зарахованих коштів. Грошові кошти були перераховані за призначенням 12.11.2018 (т.1, а.с.16).
Рішенням Головного управління ДФС у Київській області від 25.06.2019 №20347/9/10-36-10-01 скаргу позивача було залишено без розгляду (т.1, а.с.18-19).
Не погоджуючись з правомірністю прийняття спірного рішення, позивач звернувся з даним позовом до суду про визнання його протиправним та скасування, з приводу чого суд зазначає таке.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначені Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 №2464-VI (далі - Закон №2464, в редакції, яка була чинна на момент виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 1 Закону №2464 у цьому Законі нижченаведені терміни вживаються в такому значенні єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 4 Закону №2464 платниками єдиного внеску є: роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Частиною другою статті 6 Закону №2464 передбачено, що платник єдиного внеску зобов`язаний: вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством; подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування. У разі надсилання звітності поштою вона вважається поданою в день отримання відділенням поштового зв`язку від платника єдиного внеску поштового відправлення із звітністю.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 7 Закону №2464 єдиний внесок нараховується: для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого) частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Розмір єдиного внеску для кожної категорії платників, визначених цим Законом, та пропорції його розподілу за видами загальнообов`язкового державного соціального страхування встановлюються з урахуванням того, що вони повинні забезпечувати застрахованим особам страхові виплати і соціальні послуги, передбачені законодавством про загальнообов`язкове державне соціальне страхування; фінансування заходів, спрямованих на профілактику страхових випадків; створення резерву коштів для забезпечення страхових виплат та надання соціальних послуг застрахованим особам; покриття адміністративних витрат із забезпечення функціонування системи загальнообов`язкового державного соціального страхування (частина перша статті 8 Закону №2464).
Згідно з абзацами 1-2 частини восьмої статті 9 Закону №2464 платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4, 5 та 5 1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
При цьому платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов`язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з органом доходів і зборів за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань.
Згідно з частиною десятою статті 9 Закону №2464 днем сплати єдиного внеску вважається: 1) у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів; 2) у разі сплати єдиного внеску готівкою - день прийняття до виконання банком або іншою установою - членом платіжної системи документа на переказ готівки разом із сумою коштів у готівковій формі; 3) у разі сплати єдиного внеску в іноземній валюті - день надходження коштів на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.
Відповідно до часини одинадцятої статті 9 Закону №2464 у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.
Частинами першою-третьою статті 25 Закону №2464 визначено, що рішення, прийняті органами доходів і зборів та органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх компетенції відповідно до цього Закону, є обов`язковими до виконання платниками єдиного внеску, посадовими особами і застрахованими особами.
Положення цієї статті поширюються лише на тих платників, які відповідно до цього Закону зобов`язані нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
У разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов`язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею.
Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.
Частиною десятою статті 25 Закону №2464 визначено, що на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Згідно з пунктом 2 частини одинадцятої статті 25 Закону №2464 орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.
Відповідно до частини чотирнадцятої статті 25 Закону №2464 про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа органу доходів і зборів у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску.
Процедура нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) страхувальниками, визначеними Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", нарахування і сплати фінансових санкцій, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів органами доходів і зборів встановлена Інструкцією про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 №449 (далі - Інструкція №449).
Відповідно до пункту 1 розділу І Інструкції №449 платниками єдиного внеску є: роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані ним роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Пунктом 1 розділу IV Інструкції №449 передбачено, що нарахування єдиного внеску: 1) єдиний внесок нараховується на суми, визначені базою для нарахування єдиного внеску, які не зменшені на суму відрахувань податків, інших обов`язкових платежів, що відповідно до Закону сплачуються із зазначених сум або за договорами позики, придбання товарів та виплат на інші цілі за дорученням отримувача; 2) єдиний внесок нараховується на суми, визначені базою для нарахування єдиного внеску, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також від того, чи виплачені такі суми фактично після їх нарахування до сплати; 3) єдиний внесок обчислюється виключно у національній валюті, в тому числі з виплат (доходу), що здійснюються в натуральній формі.
Обчислення єдиного внеску із сум, виражених в іноземній валюті (крім випадків сплати єдиного внеску в іноземній валюті згідно з договорами про добровільну участь у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - договір про добровільну участь) особами, які працюють або постійно проживають за межами України, зазначеними в абзаці третьому підпункту 3 пункту 1 розділу V цієї Інструкції), здійснюється шляхом перерахування зазначених сум у національну валюту України за офіційним курсом національної валюти до іноземної валюти, встановленим Національним банком України на день обчислення єдиного внеску;
4) обчислення єдиного внеску за минулі періоди здійснюється, виходячи з розміру єдиного внеску, що діяв на день нарахування (обчислення, визначення) заробітної плати (доходу), на яку нараховується єдиний внесок;
5) при обчисленні єдиного внеску платниками, зазначеними в підпункті 2 пункту 1 розділу II цієї Інструкції, за осіб, зазначених в абзацах третьому, п`ятому - сьомому підпункту 2 пункту 1 розділу II цієї Інструкції, що здійснюється за рахунок коштів державного бюджету в порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2011 року N 178 "Про затвердження Порядку нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за деякі категорії застрахованих осіб", у розмірі не менше мінімального страхового внеску за кожну особу за минулі періоди застосовується розмір єдиного внеску, що діяв у місяці, за який нараховується єдиний внесок.
Відповідно до пункту 2 розділу VI Інструкції №449 у разі виявлення органом доходів і зборів своєчасно не нарахованих та/або не сплачених платником сум єдиного внеску такий орган доходів і зборів обчислює суми єдиного внеску, що зазначаються у вимозі про сплату боргу (недоїмки), та застосовує до такого платника штрафні санкції в порядку і розмірах, визначених розділом VII цієї Інструкції.
Сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена в строки, встановлені Законом, обчислена органами доходів і зборів у випадках, передбачених Законом, є недоїмкою.
Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.
Відповідно до пунктів 1-2 розділу VII Інструкції №449 за порушення норм законодавства про єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до платників, на яких згідно із Законом покладено обов`язок нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок, застосовуються фінансові санкції (штрафи та пеня) відповідно до Закону.
Згідно з частиною одинадцятою статті 25 Закону до платників, визначених підпунктами 1 - 4 та 6 пункту 1 розділу II цієї Інструкції, органи доходів і зборів застосовують штрафні санкції в таких розмірах: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на платників, які допустили зазначене порушення у період до 01 січня 2015 року, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.
За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на платників, які допустили зазначене порушення, починаючи з 01 січня 2015 року, накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.
При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за формою згідно з додатком 12 до цієї Інструкції.
Розрахунок цієї фінансової санкції здійснюється на підставі даних інформаційної системи органу доходів і зборів.
При застосуванні штрафів, зазначених у цьому підпункті, приймається одне рішення на всю суму сплаченої (погашеної) недоїмки незалежно від періодів та кількості випадків сплати за зазначені періоди.
Для платників, зазначених у підпунктах 1, 2 пункту 1 розділу II цієї Інструкції, таким періодом є календарний місяць, для платників, зазначених у підпунктах 3, 4, 6 пункту 1 розділу II цієї Інструкції, - календарний квартал.
Пунктом 5 розділу VII Інструкції №449 визначено, що на суму недоїмки платнику єдиного внеску нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка на суму фактично сплаченої недоїмки за кожний день прострочення платежу.
Нарахування пені починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.
Документи, які є підставою для нарахування пені: документи, що підтверджують суму єдиного внеску та строк його сплати, - звіт платника щодо нарахування єдиного внеску (з додатним значенням); вимога про донараховані суми єдиного внеску за актами документальних перевірок або повідомленням-розрахунком; рішення суду.
Порядок взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені був затверджений наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2015 №1146 (далі - Порядок №1146, наказ втратив чинність на підставі наказу Міністерства фінансів України від 11.02.2019).
Відповідно до пункту 5 Порядку №1146 повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (за винятком повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які розраховуються органом ДФС на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку), яка може бути подана до територіального органу ДФС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення.
Пунктом 7 Порядку №1146 було визначено, що після реєстрації в органі ДФС заява платника про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені (крім грошових зобов`язань та пені з митних та інших платежів, які сплачуються під час митного оформлення товарів) передається на розгляд до структурних підрозділів, що виконують функції з адміністрування відповідних податків і зборів та погашення заборгованостей. Не пізніше другого робочого дня, наступного за днем реєстрації, заява з відміткою вказаних підрозділів щодо правомірності повернення передається до структурного підрозділу, на який покладено функцію з підготовки висновку.
Заява платника про повернення помилково або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені з митних та інших платежів, які сплачуються під час митного оформлення товарів, після реєстрації передається до структурного підрозділу митниці ДФС, на який покладено функцію з підготовки висновку.
Згідно з положеннями пункту 8 Порядку №1146 за платежами, належними місцевим бюджетам, та платежами, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами, орган ДФС у строк не пізніше ніж за дев`ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви передає висновки згідно з реєстром висновків за платежами, належними місцевим бюджетам, та платежами, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами, для погодження відповідному місцевому фінансовому органу.
Відповідний місцевий фінансовий орган протягом двох робочих днів погоджує отримані висновки шляхом засвідчення підписом керівника місцевого фінансового органу, скріпленим гербовою печаткою, і не пізніше наступного робочого дня після погодження повертає їх згідно з реєстром висновків за платежами, належними місцевим бюджетам, та платежами, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами, відповідному органу ДФС.
Орган ДФС не пізніше наступного робочого дня від дати отримання висновку, погодженого місцевим фінансовим органом або відповідним органом, визначеним відповідно до пункту 24 1 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України, передає його згідно з реєстром висновків за платежами, належними місцевим бюджетам, та платежами, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами, відповідному органу Казначейства.
Орган ДФС несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі висновку органу Казначейства для виконання (п.9 Порядку №1146).
Пунктом 11 Порядку №1146 визначено, що на підставі отриманих висновків відповідний орган Казначейства здійснює повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені у визначеному законодавством порядку.
Орган Казначейства протягом п`яти робочих днів повідомляє відповідний орган ДФС про перерахування сум помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені на рахунки банків та через підприємства поштового зв`язку, уповноважені здійснювати готівкові розрахунки з платниками податків, зазначені у висновку про повернення, після чого орган ДФС у строк не пізніше п`яти робочих днів повідомляє платників податків про можливість отримання належних їм коштів (п.12 Порядку №1146).
Як зазначено вище, підставою прийняття Головним управлінням ДФС у Київській області рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 25.03.2019 №0026665106 є висновки податкового органу про несвоєчасність сплати позивачем суми ЄСВ за період з 21.07.2018 по 30.01.2019.
З метою встановлення правомірності визначення податковим органом суми штрафних санкцій та пені судом у цій справі було призначено економічну експертизу, на вирішення якої були поставлено наступне питання:
- чи підтверджуються документально наявність відображених в рішенні Головного управління ДФС у Київській області від 25.03.2019 №0026665106 підстав для застосування до Управління освіти, молоді та спорту Баришівської районної державної адміністрації штрафу та пені у зв`язку з несплатою (неперерахуванням) або несвоєчасною сплатою (несвоєчасним перерахуванням) єдиного внеску з період з 21.07.2018 по 30.01.2019? Якщо підтверджується, то яка сума штрафу та пені підлягає застосуванню до Управління освіти, молоді та спорту Баришівської районної державної адміністрації
Під час проведення дослідження експертом було встановлено, що відповідно до платіжного доручення від 24.04.2018р. №1315 Управлінням освіти, молоді та спорту Баришівської РДА Київської області проведено зарахування грошових коштів в розмірі 587 796,36 грн. на рахунок № НОМЕР_1 з призначенням платежу: *101;38674085;0611020;2120; Єдиний внесок-22% на зарплату за квітень 2018-субвенція .
В заяві, надісланій начальником Управління освіти, молоді та спорту Баришівської РДА Київської області (від 18.07.2018 №І-05-09-854) начальнику Баришівсько-Березанського відділення Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області (дата надходження: 19.07.2018), вказується: Управління освіти, молоді та спорту просить Вас перерахувати помилково зараховані кошти 24.04.2018 з рахунку НОМЕР_1 ПДФО на рахунок 37191201021001 ЄСВ в сумі 587 796,36 грн. .
Згідно Службової записки начальника відділу моніторингу доходів та обліку платежів Бориспільського управління ГУ ДПС у Київській області ДПА України на адресу заступника начальника відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Бориспільського управління ГУ ДПС у Київській області від 27.09.2019 №728/10-36-5106-17:
Розглянувши службову записку №718/10-36-51 від 27.09.2019 щодо виконання заяви платника Управління освіти, молоді та спорту Баришівської РДА 38674085 від 18.07.2018 №105-09-854 (вх. №641/10/10-01-08 від 19.07.18), про перерахування помилково сплачених коштів 587796,36 грн. з рахунку податку на доходи фізичних осіб (КБК 11010100, далі ПДФО) на рахунок єдиного соціального внеску (КБК 71010000, далі ЄСВ) повідомляємо наступне:
Баришівсько-Березанське відділення Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області службовою запискою №2952/10-36-51 від 20.07.2018 передало вищезазначену заяву платника для вжиття заходів відповідно до Порядку взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України…..до відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Бориспільського відділення ГУ ДФС у Київській області.
Після погодження заяви платника на перерахування коштів структурним підрозділом ГУ ДФС в Київській області направлено службову записку №6893/7/1-36-13-01-18 від 21.08.2019 на виконання до Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області, яка перенаправлена до Баришівсько-Березанського відділення Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області. Сформовано висновок від 08.11.2018 №4787-10 на загальну суму 587796,36 грн. та передано на виконання до УДКСУ у Баришівському районі Київської області; висновок виконувався частинами, а саме, за банківський день 16.11.2018 на суму 359119,02 грн., 19.11.2018 на суму 207515,39 грн., 20.11.2018 на суму 21161,95 грн. .
Експерт зазначив, що відповідно до витягів з електронного кабінету платника податків (Управління освіти, молоді та спорту Баришівської районної державної адміністрації Київської області) за кодами платежів: 71010000 (єдиний внесок, нарахування роботодавцем на суми: заробітної плати, договорами цивільно-правового характеру, допомоги по тимчасовій непрацездатності) з 15.11.2018 по 29.11.2018 та 11010000 (податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати) з 30.10.2018 по 28.11.2018 значиться проведення списання (код платежу 11010000) та зарахування (код платежу 71010000) 16.11.2018, 19.11.2018, 20.11.2018 грошових коштів в загальному розмірі 587796,36 грн.
За даними інтегрованої картки платника (Управління освіти, молоді та спорту Баришівської районної державної адміністрації Київської області) за кодом платежів 71010000 (єдиний внесок, нарахування роботодавцем на суми: заробітної плати, договорами цивільно-правового характеру, допомоги по тимчасовій непрацездатності) з 31.12.2017 по 30.09.2019 (вихідні залишки на нижченаведені дати):
20.03.2018 - 564582,12 грн. (переплата);
20.04.2018 - 565115,35 грн. (переплата);
21.05.2018 - 24960,50 грн. (недоїмка);
20.06.2018 - 1008172,77 грн. (переплата);
20.07.2018 - 185718,05 грн. (недоїмка);
20.08.2015 - 373120,96 грн. (недоїмка);
20.09.2018 - 20142,60 грн. (переплата);
20.10.2018 - 20645,40 грн. (переплата);
20.11.2018 - 606872,34 грн. (переплата);
20.12.2018 - 621135,94 грн. (переплата);
20.01.2019 - 827,35 грн. (недоїмка);
30.01.2019 - 152872,65 грн. (переплата);
31.01.2019 - 1467713,20 грн. (переплата);
04.02.2019 - 1469391,43 грн. (переплата);
20.02.2019 - 1506506,40 грн. (переплата).
За зведеними даними (зокрема: платіжних доручень протягом з березня 2018 року по січень 2019 з зарахуванням грошових коштів на рахунок № НОМЕР_2 ; виписок УДКСУ у Баришівському районі за березень 2018; звітів про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (таблиці №1. Нарахування єдиного внеску) Управління освіти, молоді та спорту Баришівської районної державної адміністрації Київської області з березня 2018 року по січень 2019; інтегрованих карток платника (Управління освіти, молоді та спорту Баришівської районної державної адміністрації Київської області) за кодами платежів: 71010000 (єдиний внесок, нарахування роботодавцем на суми: заробітної плати, договорами цивільно-правового характеру, допомоги по тимчасовій непрацездатності) з 31.12.2017 по 30.09.2019 та 11010000 (податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати) з 16.01.2018 по 30.09.2019), які викладені в додатку №1 до висновку (вихідні залишки на нижченаведені дати):
20.03.2018 - 564582,12 грн. (переплата);
20.04.2018 - 565823,34 грн. (переплата);
21.05.2018 - 24960,50 грн. (недоїмка);
20.06.2018 - 1008 172,77 грн. (переплата);
20.07.2018 - 185718,05 грн. (недоїмка);
20.08.2015 - 214675,40 грн. (переплата);
20.09.2018 - 607938,96 грн. (переплата);
20.10.2018 - 608441,76 грн. (переплата);
20.11.2018 - 606872,34 грн. (переплата);
20.12.2018 - 640015,45 грн. (переплата);
20.01.2019 - 827,35 грн. (недоїмка);
30.01.2019 - 9168,35 грн. (недоїмка);
31.01.2019 - 1677,79 грн. (недоїмка);
01.02.2019 (включно) - 0,45 грн. (переплата).
Експерт зазначив про наявність розбіжності (між даними податкової та експертними) станом на дати 20.04.2018, 20.08.2015, 20.09.2018, 20.10.2018, 20.12.2018.
Розбіжності пояснюються таким:
- станом на 20.04.2018 (за даними контролюючого органу - 565115,35 грн. (переплата); за експертними даними - 565823,34 грн. (переплата)) - контролюючим органом не враховано станом на вказану дату (а враховано в наступному місяці) суму оплати єдиного внеску в розмірі 707,99 грн. згідно платіжного доручення від 20.04.2018 №1254. Відповідно до приписів Інструкції №449 (днем сплати єдиного внеску вважається: у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки фіскальних органів - день списання банком або органами Державної казначейської служби України (далі - органи Казначейства) суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок фіскальних органів);
- 20.08.2015 (за даними контролюючого органу - 373120,96 грн. (недоїмка); за експертними даними - 214675,40 грн. (переплата)) - повернену суму в розмірі 587796,36 грн. (16.11.2018, 19.11.2018, 20.11.2018) з одного коду класифікації доходів бюджету (11010000) на інший (71010000) платіжним дорученням від 15.11.2018 №259 необхідно було повернути не пізніше 20.08.2018, зокрема, враховуючи день подання платником податків заяви (дата отримання відповідної заяви податковою інспекцією - 19.07.2018р.);
- 20.09.2018 - (за даними контролюючого органу - 20142,60 грн. (переплата); за експертними даними - 607938,96 грн. (переплата)) - повернену суму в розмірі 587796,36 грн. (16.11.2018, 19.11.2018, 20.11.2018) з одного коду класифікації доходів бюджету (11010000) на інший (71010000) платіжним дорученням від 15.11.2018 №259 необхідно було повернути не пізніше 20.08.2018, зокрема, враховуючи день подання платником податків заяви (дата отримання відповідної заяви податковою інспекцією - 19.07.2018). Врахування наведеної суми в розмірі 587796,36 грн. не пізніше 20.08.2018 за кодом класифікації доходів бюджету 71010000 змінює вихідний залишок станом за вказаним кодом класифікації бюджету на 20.09.2018;
- 20.10.2018 - (за даними контролюючого органу - 20645,40 грн. (переплата); за експертними даними - 608 441,76 грн. (переплата)) - повернену суму в розмірі 587 796,36 грн. (16.11.2018, 19.11.2018, 20.11.2018) з одного коду класифікації доходів бюджету (11010000) на інший (71010000) платіжним дорученням від 15.11.2018 №259 необхідно було повернути не пізніше 20.08.2018, зокрема, враховуючи день подання платником податків заяви (дата отримання відповідної заяви податковою інспекцією - 19.07.2018). Врахування наведеної суми в розмірі 587796,36 грн. не пізніше 20.08.2018 за кодом класифікації доходів бюджету 71010000 змінює вихідний залишок станом за вказаним кодом класифікації бюджету на 20.10.2018;
- 20.12.2018 - (за даними контролюючого органу - 621135,94 грн. (переплата); за експертними даними - 640 015,45 грн. (переплата)) - контролюючим органом не враховано станом на вказану дату (а враховано в наступному місяці) суми оплати єдиного податку в розмірах: 317,72 грн. згідно платіжного доручення від 20.12.2018 №4589 та 18 561,79 грн. згідно платіжного доручення від 20.12.2018. Відповідно до приписів Інструкції №449 днем сплати єдиного внеску вважається: у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки фіскальних органів - день списання банком або органами Державної казначейської служби України суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок фіскальних органів;
- 30.01.2019 - (за даними контролюючого органу - 152872,65 грн. (переплата); за експертними даними - 9168,35 грн. (недоїмка)) - контролюючим органом повернена (з одного коду класифікації доходів бюджету (11010000) на інший (71010000)) та врахована 16.11.2018, 19.11.2018, 20.11.2018 сума в розмірі 587796,36 грн. платіжним дорученням від 15.11.2018 №259.
За твердженням експерта, виходячи з вимог Податкового кодексу України, Порядку №1146, суму у розмірі 587796,36 грн. необхідно було повернути не пізніше 20.08.2018, зокрема, враховуючи день подання платником податків заяви (дата отримання відповідної заяви податковою інспекцією - 19.07.2018). Також, наведена сума в розмірі 587796,36 грн. після її повернення контролюючим органом (16.11.2018, 19.11.2018, 20.11.2018) за кодом класифікації доходів бюджету 71010000 змінює вихідний залишок станом за вказаним кодом класифікації бюджету на 30.01.2019р.;
- 31.01.2019 - (за даними контролюючих органів - 1467713,20 грн. (переплата); за експертними даними - 1677,79 грн. (недоїмка)) - контролюючим органом була повернута (з одного коду класифікації доходів бюджету (11010000) на інший (71010000)) та врахована 16.11.2018, 19.11.2018, 20.11.2018 сума в розмірі 587796,36 грн. платіжним дорученням від 15.11.2018 №259.
Виходячи з вимог Податкового кодексу України, Порядку №1146, суму у розмірі 587796,36 грн. необхідно було повернути не пізніше 20.08.2018, зокрема, враховуючи день подання платником податків заяви (дата отримання відповідної заяви податковою інспекцією - 19.07.2018). Також, наведена сума в розмірі 587796,36 грн. після її повернення контролюючим органом (16.11.2018, 19.11.2018, 20.11.2018) за кодом класифікації доходів бюджету 71010000 змінює вихідний залишок станом за вказаним кодом класифікації бюджету на 31.01.2019.
Експерт зауважив, що необхідно враховувати, що відповідно до Інструкції №449 нараховані за відповідний календарний місяць суми єдиного внеску сплачуються платниками не пізніше 20 числа наступного місяця. Тобто в такому випадку, наявність переплати або недоїмки встановлюється після 20 числа наступного місяця за нарахованими за відповідний календарний місяць сумами єдиного внеску.
За даними інтегрованої картки платника (Управління освіти, молоді та спорту Баришівської районної державної адміністрації Київської області) за кодом платежів: 71010000 (єдиний внесок, нарахування роботодавцем на суми: заробітної плати, договорами цивільно-правового характеру, допомоги по тимчасовій непрацездатності) наступна дата проведення операції (після 31.01.2019) - 04.02.2019 та станом на яку - 1469 391,43 грн. (переплата).
Суми, що збільшили розміри переплат контролюючим органом з 1467713,20 грн. (31.01.2019) до 1469391,43 грн. (04.02.2019) становлять загальний їх розмір 1678,24 грн., які враховані контролюючим органом як зарахування сплати єдиного внеску відповідно до платіжних доручень: від 01.02.2019 №201 на 1221,31 грн., від 01.02.2019 №212 на 456,93 грн.
Експерт зазначив, що з врахуванням зарахувань сплати єдиного внеску відповідно до платіжних доручень: від 01.02.2019 №201 на суму 1221,31 грн., від 01.02.2019 №212 на суму 456,93 грн. та, відповідно до приписів Інструкції №449 станом на 01.02.2019 (включно) (в порівнянні зі станом на: 20.01.2019, 30.01.2019, 31.01.2019) рахується переплата в розмірі 0,45 грн.
За вказаними зведеними документальними даними протягом періоду з 21.07.2018 по 30.01.2019 періодично мала місце недоїмка, та, з врахуванням безумовного застосування алгоритму розподілу грошових коштів в порядку їх надходження:
- станом на 20.07.2018 (вихідний залишок) та станом на 21.07.2018 (вхідний залишок) - 185 718,05 грн. (недоїмка);
- станом на 20.01.2019 (вихідний залишок) та станом на 21.07.2018 (вхідний залишок) - 827,35 грн. (недоїмка).
При цьому, згідно вимог законодавства, нараховані за відповідний календарний місяць суми єдиного внеску сплачуються платниками не пізніше 20 числа наступного місяця.
Загальна сума штрафу в розмірі 20% за вказаними сумами недоїмки: 37309,08 грн. (37 143,61 + 165,47), а саме:
- станом на 21.07.2018 - 37143,61 грн. (185718,05 грн. х 20%);
- станом на 21.01.2019 - 165,47 грн. (827,35 грн. х 20%).
Загальна сума пені за вказаними сумами недоїмки та внаслідок їх погашення: 1 121,76 грн. (1 114,31 + 7,45), а саме:
- станом на 21.07.2018 - 1114,31 грн. (185 718,05 грн. х 6 днів х 0,1%);
- станом на 21.01.2019 - 7,45 грн. (827,35 грн. х 9 днів х 0,1%).
Експерт дійшов висновку, що документально наявність відображених в рішенні Головного управління ДФС у Київській області від 25.03.2019 №0026665106 підстав для застосування до Управління освіти, молоді та спорту Баришівської районної державної адміністрації штрафу та пені у зв`язку з несплатою (неперерахуванням) або несвоєчасною сплатою (несвоєчасним перерахуванням) єдиного внеску в період з 21.07.2018 по 30.01.2019 підтверджується на суму штрафу в розмірі 37309,08 грн. та суму пені в розмірі 1121,76 грн.
При цьому, між вищевказаними даними, внаслідок проведення розрахунку судовим експертом (за період з 21.07.2018 по 30.01.2019), виходячи з наявних в матеріалах справи документів, а також, виходячи з вказаного рішення Головного управління ДФС у Київській області від 25.03.2019р. №0026665106, наявна розбіжність за сумою штрафу - 74624,19 грн. (111933,27 - 37309,08), а також пенею - 3672,33 грн. (4794,09 - 1121,76).
Вказана розбіжність пояснюється тим, що повернена сума в розмірі 587 796,36 грн. (16.11.2018, 19.11.2018, 20.11.2018) з одного коду класифікації доходів бюджету (11010000) на інший (71010000) платіжним дорученням від 15.11.2018 №259, та дати повернення вказаних коштів й були враховані контролюючим органом при визначенні штрафу і пені (рішення Головного управління ДФС у Київській області від 25.03.2019 №0026665106).
При цьому, експерт зауважив, що суму в розмірі 587796,36 грн. необхідно було повернути не пізніше 20.08.2018, зокрема, враховуючи день подання платником податків заяви (дата отримання відповідної заяви податковою інспекцією - 19.07.2018), та виходячи з вимог Податкового кодексу України і Порядку 1146.
Врахування наведеної суми (як поверненої) в розмірі 587796,36 грн. не пізніше 20.08.2018 за кодом класифікації доходів бюджету 71010000 змінює вихідні залишки в подальшому на відповідні дати проведення оплати єдиного внеску.
Зокрема, період з дня подання платником податків заяви (дата отримання відповідної заяви податковою інспекцією - 19.07.2018) до 20.08.2018 (останній день, включно проведення оплати відповідно до Інструкції №449) становив 23 робочих дні, відповідно, який не перевищував загальний період повернення коштів, визначений законодавцем.
Отже, в ході проведеного дослідження експертом встановлено, що документально наявність відображених в рішенні Головного управління ДФС у Київській області від 25.03.2019 №0026665106 підстав для застосування до Управління освіти, молоді та спорту Баришівської районної державної адміністрації штрафу та пені у зв`язку з несплатою (неперерахуванням) або несвоєчасною сплатою (несвоєчасним перерахуванням) єдиного внеску в період з 21.07.2018 по 30.01.2019 підтверджується на суму штрафу в розмірі 37309,08 грн. та, суму пені в розмірі 1121,76 грн. (разом - 38430,84 грн.).
У суду відсутні підстави не довіряти зазначеному експертному висновку, оскільки вказане дослідження було проведено кваліфікованим фахівцем, попередженим про кримінальну відповідальність за надання завідомо неправдивого висновку.
Щодо посилань позивача на те, що помилкова сплата ним грошових коштів у сумі 587796,36 грн. на рахунок, передбачений для сплати податку з доходів фізичних осіб (код платежу 11010100), замість рахунку, встановленого для сплати ЄСВ (код платежу 71010000) свідчить про відсутність в діях позивача вини та виключає можливість застосування до Управління освіти, молоді та спорту Баришівської районної державної адміністрації штрафу та пені, суд не погоджується з такою позицією позивача, з огляду на таке.
Суд зазначає, що допущена позивачем помилка щодо сплати грошових коштів на рахунок, який встановлений для сплати зовсім іншого виду податку, зумовила настання негативних наслідків у вигляді недоотримання Державним бюджетом України відповідної суми коштів на рахунку з ЄСВ, що є підставою для висновків про неналежне виконання позивачем як платником ЄСВ обов`язку щодо сплати такого внеску.
Крім того, суд не приймає до уваги посилання позивача на постанову Верховного Суду від 22.05.2018 у справі №815/2405/16 (реєстраційний номер судового рішення в ЄДРСР - 74173580), оскільки вказане судове рішення не є релевантним спірним правовідносинам.
Так, у вказаному судовому рішенні Верховний Суд зазначив, що 05.03.2015 ТОВ Бліц Торг платіжним дорученням №171 до УК у м. Одеса, Малиновського району 11021100, код 38016923 сплачено 185000,00 грн. за призначенням: 101; 30692945; 11021100 оплата податку на прибуток за 2014 рік. Перераховано повністю. Термін сплати 10.03.2015 року .
При сплаті грошових коштів було допущено технічну описку в коді бюджетної класифікації, у зв`язку з чим позивач листом від 06.03.2015 повідомив відповідача про допущену помилку з проханням здійснити перерахування грошових коштів у сумі 185000,00 грн. з податку на прибуток 2014 року на належний рахунок 33113318700007 та код бюджетної класифікації 11021000. Лист підприємства отримано контролюючим органом 06.03.2015. Контролюючим органом факт зарахування до бюджету коштів в сумі 180000,00 грн. не заперечувався.
У вказаному рішенні Суд зазначив, що сплата платником податку узгодженого податкового зобов`язання у встановлений законодавством строк, проте з помилковим зазначенням коду бюджетної класифікації у платіжному дорученні, такий платник податку не вважається, що пропустив строк сплати податку, у зв`язку з чим нарахування грошового зобов`язання згідно спірного податкового повідомлення-рішення є протиправним.
Отже, наведені у вказаному рішенні висновки суду не є релевантними до даної справи.
За таких обставин, оскільки матеріалами справи підтверджується правомірність застосування до позивача штрафу в розмірі 37309,08 грн. та нарахування пені на суму 1121,76 грн., спірне рішення підлягає визнанню протиправним та скасуванню в частині:
- застосування штрафу у розмірі 74624,19 грн. (111933,27 - 37 309,08);
- нарахування пені у розмірі - 3672,33 грн. (4794,09 грн. - 1121,76 грн.).
Таким чином, позов підлягає частковому задоволенню.
Відповідно до частин першої та третьої статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати, зокрема, пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертиз.
Згідно з частинами п`ятою-восьмою статті 137 Кодексу адміністративного судочинства України розмір витрат на підготовку експертного висновку на замовлення сторони, проведення експертизи, залучення спеціаліста, перекладача чи експерта встановлюється судом на підставі договорів, рахунків та інших доказів.
Розмір витрат на оплату робіт (послуг) залученого стороною спеціаліста, перекладача чи експерта має бути співмірним із складністю відповідної роботи (послуг), її обсягом та часом, витраченим ним на виконання робіт (надання послуг).
У разі недотримання вимог щодо співмірності витрат суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на оплату робіт (послуг) спеціаліста, перекладача чи експерта, які підлягають розподілу між сторонами.
Обов`язок доведення неспівмірності витрат покладається на сторону, яка заявляє клопотання про зменшення витрат, які підлягають розподілу між сторонами.
Відповідно до частин першої та третьої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Судом встановлено, що при зверненні до суду позивачем був сплачений судовий збір у розмірі 1921,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням від 13.08.2019 №398 (т.1, а.с.74).
Приймаючи до уваги часткове задоволення позовних вимог на суму 116727,36 грн., сума судового збору, яка підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДПС у Київській області, становить 1288,54 грн. (1921,00 грн. х 78296,52 грн. / 116727,36 грн.).
З матеріалів справи вбачається, що позивачем за проведення судової економічної експертизи у даній справі було сплачено 26847,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням від 30.01.2020 №10 (т.3, а.с.44).
Враховуючи часткове задоволення позовних вимог, сума витрат, пов`язаних з проведенням експертизи підлягає компенсації за рахунок відповідача на суму 18008,00 грн. (26847,00 грн. х 78296,52 грн. / 116727,36 грн.).
Отже, загальна сума судових витрат, яка підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДПС у Київській області, становить 19296,54 грн.
Керуючись статтями 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в :
1. Адміністративний позов задовольнити частково.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Київській області про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 25.03.2019 №0026665106 в частині застосування до Управління освіти, молоді та спорту Баришівської районної державної адміністрації штрафу у розмірі 74624,19 грн. та нарахування пені у розмірі 3672,33 грн.
3. В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.
4. Стягнути на користь Управління освіти, молоді та спорту Баришівської районної державної адміністрації (ідентифікаційний номер 38674085, місцезнаходження: 07501, Київська обл., Баришівський р-н., смт. Баришівка, пров. Банний, буд.3) судові витрати у сумі 19296,54 грн. (дев`ятнадцять тисяч двісті дев`яності шість грн. 54 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДПС у Київській області (ідентифікаційний код 43141377, місцезнаходження: 03151, м. Київ, вул. Народного Ополчення, буд.5А).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Дудін С.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2020 |
Оприлюднено | 14.09.2020 |
Номер документу | 91477909 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Дудін С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні