Постанова
від 27.08.2020 по справі 160/1710/19
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

27 серпня 2020 року м. Дніпросправа № 160/1710/19

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Бишевської Н.А. (доповідач),

суддів: Добродняк І.Ю., Семененка Я.В.,

за участю секретаря судового засідання Комар Н.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпро

апеляційну скаргу Дніпровської міської ради

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22 січня 2020 року

у справі №160/1710/19

за позовом Приватного акціонерного товариства "Дніпропетровськ-авто"

до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області,

третя особа , яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача-Дніпровська міська рада

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

21 лютого 2019 р. Приватне акціонерне товариство "Дніпропетровськ-авто" звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача-Дніпровська міська рада в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 13.11.2018 р. №0031561416 в повному обсязі. .

Позовні вимоги обґрунтовані посиланням на витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки розташованої у АДРЕСА_1 , площею 1,2271 га, кадастровий номер 1210100000:03:011:0001, реєстраційний номер ЦНАПу 301007-009368-215-03-2017 від 17.02.2017 р., реєстраційний номер Управління Держгеокадастру у м. Дніпропетровську 430/86-17 від 14.02.2017 р., нормативна грошова оцінка вказаної земельної ділянки складає 27 672 268,29 грн. Зазначений витяг повністю відповідає формі витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відповідно до додатку 9 Порядку та наданий позивачем як підстава нарахування орендної плати за землю. Задекларована позивачем орендна плата за користування земельною ділянкою за період з 01.01.2017 року по 31.12.2017 року в розмірі 830 168,59 грн., за період з 01.01.2018 року по 31.07.2018 року в розмірі 121 066,19 грн. повністю відповідає вимогам ПК України. У підприємства не було жодних законних підстав не врахувати вказаний витяг нормативно-грошової оцінки земельної ділянки при обрахуванні земельного податку. З огляду на викладене, позивач просив скасувати оскаржуване податкове повідомлення рішення, як таке, що прийнято без врахування зазначених обставин.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22 січня 2020 р. у справі № 160/1710/19 адміністративний позов Приватного акціонерного товариства "Дніпропетровськ-авто" до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача-Дніпровська міська рада Дніпровська міська рада про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задоволено.

Рішення суду першої інстанції мотивовано тим, що суд, встановивши обставини справи, враховуючи рішення суду , яке набрало законної сили по справі № , дійшов висновку , що задекларована позивачем орендна плата за користування земельною ділянкою за період з 01.01.2017 року по 31.12.2017 року в розмірі 830 168,59 грн., за період з 01.01.2018 року по 31.07.2018 року в розмірі 121 066,19 грн., на підставі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку зазначеної земельної ділянки, реєстраційний номер ЦНАПу 301007-009368-215-03-2017 від 17.02.2017 р., реєстраційний номер Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську 430/86-17 від 14.02.2017 р. відповідає вимогам ПК України. У позивача не було жодних законних підстав не врахувати вказаний витяг із нормативно-грошової оцінки земельної ділянки при обрахуванні земельного податку. З огляду на встановлені обставини, суд першої інстанції зазначив про безпідставність застосування штрафних санкцій і задовольнив адміністративний позов Приватного акціонерного товариства "Дніпропетровськ-авто".

Не погодившись з рішенням суду, Дніпровською міською радою подано апеляційну скаргу, згідно якої особа, яка подає апеляційну скаргу просить скасувати рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22 січня 2020 р. у справі № 160/1710/19, як таке що винесено з порушенням норм матеріального та процесуального права. Вважає, що суд не врахував, що спірний витяг не є рішенням суб`єкту владних повноважень тобто не може бути предметом оскарження в адміністративному судочинстві. Наполягає на тому, що у спірному витязі коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки вставлений саме такий який був при укладанні договору оренди, а будь-яких рішень щодо зміни цільового призначення земельної ділянки позивачем не надано.

Сторони по справі про час і місце апеляційного розгляду справи повідомлені належним чином, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення.

До судового засідання не з`явились представники відповідача. Жодних клопотань, повідомлень про причини неявки до суду не надходило, підстави відсутності представників відповідача суду не повідомлені.

З урахуванням наявних в справі матеріалів, нез`явлення в судове засідання представників відповідача не перешкоджає розгляду скарги.

Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів не вбачає підстав для задоволення апеляційної скарги, та зазначає наступне:

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що позивач використовує земельну ділянку 1.2271 га (кадастровий номер 1210100000:03:011:0001).

ПрАТ "ДНІПРОПЕТРОВСЬК-АВТО" в податкових деклараціях з орендної плати за землю державної та комунальної власності на 2017-2018 роки нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 1,2271 га зазначена у розмірі 27 672 268,29 грн.

У період з 10.10.2018 року по 17.10.2018 року посадовими особами Головного управління ДФС у Дніпропетровській області була проведена документальна позапланова виїзна перевірка ПрАТ "Дніпропетровськ-Авто", код за ЄДРПОУ 20220933, з питань повноти нарахування плати за землю (орендна плата та/або земельний податок) за земельну ділянку, що перебуває в користуванні підприємства на підставі укладеного договору оренди землі площею 1,2271 (кадастровий номер - 1210100000:03:011:0001) за період з 01.01.2017 року по 31.07.2018 року.

Порушення, виявлені під час перевірки знайшли своє відображення в акті від 23.10.2018 р. №61854/04-36-14-16/20220933, а саме: порушення п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16, п.286.1 п.286.2 ст.286, п.289.1 ст.289 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VI (зі змінами та доповненнями), внаслідок чого встановлено заниження орендної плати за земельні ділянки, розташовані на території Соборного району, за період з 01.01.2017 р. по 31.07.2018 р. на суму 328 608,20 грн., в тому числі за період з 01.01.2017 року по 31.12.2017 року на суму 207 542,01 грн. та за період з 01.01.2018 року по 31.07.2018 року на суму 121 066,19 грн.

На підставі висновків акту перевірки відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення від 13.11.2018 р. № 0031561416, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем орендна плата з юридичних осіб в сумі 328 608,20 грн. та застосовані штрафні санкції в сумі 82 151,04 грн., разом 410 760,24 грн.

Не погодившись з якими позивач звернувся до суду.

Дослідивши обставини по справі, колегія суддів вважає за можливе погодитись з висновками суду першої інстанції щодо наявності підстав для задоволення вимог адміністративного позову з огляду на наступне.

Так, судом встановлено, що задекларована позивачем орендна плата за користування земельною ділянкою за період з 01.01.2017 року по 31.12.2017 року в розмірі 830 168,59 грн., за період з 01.01.2018 року по 31.07.2018 року в розмірі 121 066,19 грн., сформована на підставі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку зазначеної земельної ділянки, реєстраційний номер ЦНАПу 301007-009368-215-03-2017 від 17.02.2017 р., реєстраційний номер Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську 430/86-17 від 14.02.2017 р.

ПрАТ "Дніпропетровськ-Авто" в податкових деклараціях з орендної плати за землю державної та комунальної власності на 2017-2018 роки нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 1,2271 га зазначена у розмірі 27 672 268,29 грн.

Разом з тим, під час проведення перевірки, контролюючий орган встановив, що згідно з витягом від 13.06.2018 р. №16/110618/03-07 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, сформованого відділом у м.Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області на замовлення Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради по ПрАТ "Дніпропетровськ-Авто" нормативна грошова оцінка земельної ділянки у м.Дніпрі по пр.Праці, буд.16, площею 1,2271 га станом на 01.01.2017 р. складає 34 590 335,36 грн.

Відповідач дійшов висновку, що Товариством невірно разраховано розмір податку та донараховано відповідне грошове зобов`язання.

З цього приводу колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.

Правові засади проведення оцінки земель, регулювання відносин, пов`язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб`єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель визначаються Законом України "Про оцінку земель" від 11.12.2003 року № 1378-IV (далі - Закон №1378).

Згідно з статтею 1 Закону №1378 нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Відповідно до ч.4 ст.5 Закону №1378 грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.

За правилами частини 5 статті 5 Закону №1378 визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

В силу частини 1 статті 18 Закону №1378 нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель (ч.2 ст.20 Закону №1378).

Згідно з ст.193 Земельного кодексу України державний земельний кадастр - це єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах кордонів України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Відповідно до п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених ПК України.

П.п.14.1.147 п.14.1 ст.14 ПК України визначено, що плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Згідно з п.п.14.1.136 п.14.1 ст.14 ПК України орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності - це обов`язків платіж, який орендар вносить за користування земельною ділянкою. Відповідно до п.288.1 ст.288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

П.п.288.5.1 п.288.5 ст.288 ПК України передбачає, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території.

Так, Дніпровською міською радою прийнято рішення №7/11 від 13.07.2016 року Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.10 №5/6 Про місцеві податки і збори на території міста та рішення Дніпровської міської ради №12/18 від 15.02.2017 року Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.10 №5/6 Про місцеві податки на території міста , якими встановлено розмір ставки плати за користування земельними ділянками у розмірі 3%.

Згідно з п.286.1 ст.286 ПК України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Відповідно до п.289.1 ст.289 ПК України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (надалі - Порядок) затверджено наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 р. №489.

Відповідно до п.1 розділу III Документація з нормативної грошової оцінки Порядку, за результатами нормативної грошової оцінки складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються за заявою зацікавленої особи (додаток 8) як витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (додаток 9).

Так, постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 07.11.2019 року по справі 160/2366/19, визнано дії Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області з внесення до витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 13.06.2018 року №16/110618/03-07 інформації "Грошова оцінка земельної ділянки визначена станом на 01.01.2017" неправомірними.

А отже, дії позивача щодо декларування орендної плати за користування земельною ділянкою за період з 01.01.2017 року по 31.12.2017 року в розмірі 830 168,59 грн., за період з 01.01.2018 року по 31.07.2018 року в розмірі 121 066,19 грн., на підставі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку зазначеної земельної ділянки, реєстраційний номер ЦНАПу 301007-009368-215-03-2017 від 17.02.2017 р., реєстраційний номер Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську 430/86-17 від 14.02.2017 р. відповідає вимогам ПК України.

Доводи викладені в апеляційній скарзі висновків суду першої інстанції не спростовують.

За змістом частини першої статті 316 КАС суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції з додержанням норм матеріального і процесуального права, на підставі правильно встановлених обставин справи, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, то суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване судове рішення - без змін.

Керуючись статтями 241-245, 250, 315, 316, 321, 322, 327, 329 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Дніпровської міської ради на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22 січня 2020 р. у справі № 160/1710/19 - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22 січня 2020 р. у справі № 160/1710/19 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку в порядку та строки передбачені ст.ст.328, 329 КАС України.

Головуючий - суддя Н.А. Бишевська

суддя І.Ю. Добродняк

суддя Я.В. Семененко

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.08.2020
Оприлюднено14.09.2020
Номер документу91483801
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/1710/19

Ухвала від 29.03.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 20.03.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Постанова від 27.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Постанова від 27.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 16.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 16.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Рішення від 22.01.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 05.12.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 11.11.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 21.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні