Рішення
від 14.09.2020 по справі 440/3609/20
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 вересня 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/3609/20

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Довгопол М.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за позовом ОСОБА_1 до Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

І. ІСТОРІЯ СПРАВИ

1. Стислий зміст позовних вимог

09 липня 2020 року ОСОБА_1 (далі-позивач, ОСОБА_1 ) звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області (далі-відповідач, Великосорочинська сільська рада) про визнання протиправним та скасування рішення Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області від 13.04.2020 про відмову ОСОБА_1 у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,00 га на території Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області; зобов`язання Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області надати ОСОБА_1 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,000 га на території Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області, згідно з клопотанням від 07.02.2020.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відмова, яка міститься у витягу з рішення від 13.04.2020 не відповідає вимогам законодавства, оскільки відповідачем пропущено місячний строк надання відмови, а зазначена у рішенні підстава для відмови не є аргументованою та не відповідає положенням частини 7 статті 118 Земельного кодексу України, якою встановлено виключний перелік підстав для відмови.

2. Стислий зміст заперечень відповідача

14.08.2020 до суду надійшов відзив на позовну заяву /а.с.30-33, т.1/, у якому представник відповідача заперечував проти позовних вимог та просив відмовити у їх задоволенні у повному обсязі. Наголошував на тому, що попередня сесія скликалася 28.01.2020 і на момент отримання заяви від імені позивача вже була завершена, а питання надання земельних ділянок у власність перед розглядом на пленарному засіданні сесії ради необхідно було розглянути на засіданні відповідної постійної комісії ради, відтак розгляд заяви позивача було включено до порядку денного 56 сесії 7 скликання Великосорочинської сільської ради, а рішення по ній було прийняте 13.04.2020, тому вважає, що заява ОСОБА_1 була розглянута належним чином у порядку, встановленому законом. Відповідач акцентував увагу на тому, що земельні ділянки, включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, не можуть відчужуватися, передаватися в заставу, надаватися у користування до завершення торгів, а тому рішення від 13.04.2020 про відмову ОСОБА_1 у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою є правомірним.

3. Процесуальні дії по справі

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 14.07.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) /а.с.22-23, т.1/.

24.07.2020 до суду від представника позивача надійшло клопотання про заміну сторони, у якій він просив вважати належним відповідачем Великосорочинську сільську раду Миргородського району Полтавської області (код ЄДРПОУ 24832716) /а.с. 25, т.1/.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 27.07.2020 у задоволенні клопотання представника позивача про заміну сторони у справі за позовом ОСОБА_1 до Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії відмовлено /а.с. 26, т.1/.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України.

ІІ. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ СПРАВИ

Дослідивши докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступні обставини справи та відповідні правовідносини.

ОСОБА_1 є громадянином України, що підтверджується паспортом громадянина України № НОМЕР_1 від 07.12.2017 (запис у Єдиному державному демографічному реєстрі 19721118-00457), орган, що видав 5332, та витягом з Єдиного державного демографічного реєстру щодо реєстрації місця проживання від 13.12.2017 №5332-1138950-2017/а.с.10, т.1/.

07.02.2020 ОСОБА_1 звернувся до Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області із заявою від 07.02.2020 про передання у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства орієнтованою площею 2 га та надання йому дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки на території Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області за межами населеного пункту відповідно до графічних матеріалів номер земельної ділянки 5 (п`ять) (вх.№38 від 07.02.2020) /а.с.34, т.1/.

До заяви позивачем додано схему бажаного розташування земельної ділянки в межах земельної ділянки з кадастровим номером 5323285600:00:001:0106, копію паспорта та ідентифікаційного коду /а.с.35 зворотній бік-36, т.1/.

Листом №266/04-15 від 04.03.2020 Виконавчий комітет Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області повідомив ОСОБА_1 про те, що питання стосовно передачі у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства буде розглянуто на черговій сесії Великосорочинської сільської ради /а.с.13, т.1/.

Рішенням п`ятдесят п`ятої сесії сьомого скликання Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області від 19.02.2020 Про організаційні заходи щодо підготовки документації до земельних торгів (аукціону) визначено земельні ділянки сільськогосподарського призначення комунальної власності, землі запасу, не надані у власність чи користування, розташовані за межами населених пунктів на території Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області (перелік додається), право оренди на які підлягає продажу на земельних торгах (аукціоні), із зміною цільового призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва. З метою підготовки документації до земельних торгів, виконавчому комітету сільської ради на земельні ділянки, зазначені у додатку цього рішення забезпечити виготовлення проекту землеустрою, із зміною цільового призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва; отримати витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку; отримати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, з урахуванням її цільового призначення. Виконавцем торгів визначити приватне підприємство Регіональний інвестиційний центр аукціонів , за рахунок коштів якого здійснити фінансування підготовки лотів до продажу на торгах, з наступним відшкодуванням витрат виконавця за рахунок коштів переможця аукціону. Зокрема, до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення, розташованих за межами населених пунктів, переданих у комунальну власність Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області для підготовки документації до земельних торгів включено земельну ділянку з кадастровим номером 5323285600:00:001:0106, площею 13,6416 га із цільовим призначенням: землі запасу /а.с.7-8, т.2/.

Рішенням п`ятдесят п`ятої сесії сьомого скликання (друге засідання) Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області від 19.02.2020 Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки надано дозвіл на розроблення, з урахуванням вимог державних стандартів, норм і правил у сфері землеустрою, проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 13,6416 га кадастровий номер 5323285600:00:001:0106, за рахунок земель запасу сільськогосподарського призначення (сіножаті), не наданих у власність чи користування, розташованої за межами населених пунктів на території Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області, з метою продажу права оренди на неї на земельних торгах у формі аукціону, із зміною цільового призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва /а.с.37, т.1/.

Рішенням п`ятдесят шостої сесії сьомого скликання Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок від 13.04.2020 відмовлено ОСОБА_1 , жителю міста Миргород Полтавської області, у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 2,00 га, у зв`язку з тим, що земельна ділянка з кадастровим номером 5323285600:00:001:0106 включена до переліку земельних ділянок, призначених для продажу права оренди на земельних торгах (у формі аукціону) /а.с.14, т.1/.

ОСОБА_1 , вважаючи рішення п`ятдесят шостої сесії сьомого скликання Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок від 13.04.2020 у частині відмови йому у наданні дозволу на розробку землеустрою протиправним, звернувся до суду з цим позовом.

ІІІ. ДЖЕРЕЛА ПРАВА

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Згідно зі статтею 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Правовідносини у сфері забезпечення права громадян на землю урегульовано Земельним кодексом України від 25.10.2001 №2768-ІІІ (далі-ЗК України).

За змістом ч. 1, 2 ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Згідно із пунктом "в" частини 3 статті 116 ЗК України безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі, зокрема, одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

Пунктом "б" частини першої статті 121 ЗК України визначено, що громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах: для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.

За приписами частини шостої статті 118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).

У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Як визначено частиною сьомою згаданої статті, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.

Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Таким чином, Земельний кодекс України визначає вичерпний перелік підстав для відмови особі в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у межах безоплатної приватизації, при цьому зобов`язує орган державної влади або орган місцевого самоврядування у випадках ухвалення рішення про відмову в надані такого дозволу належним чином мотивувати причини цієї відмови.

Повноваження відповідних органів виконавчої влади щодо передачі земельних ділянок у власність або користування та порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування встановлені статтею 122 ЗК України.

Частиною 1 статті 122 ЗК України визначено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до частини першої статті 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 року № 280/97-ВР (надалі-Закон № 280/97-ВР), сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Пунктом 34 частини першої статті 26 Закону № 280/97-ВР передбачено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, як вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Відповідно до частини п`ятої статті 46 Закону № 280/97-ВР сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.

Відповідно до приписів частини першої статті 134 ЗК України земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

За змістом частин 1, 2 статті 136 ЗК України організатор земельних торгів визначає перелік земельних ділянок державної чи комунальної власності та/або прав на них, які виставляються на земельні торги окремими лотами. Забороняється вносити до зазначеного переліку призначені під забудову земельні ділянки без урахування у випадках, передбачених законом, результатів громадського обговорення. У переліку зазначаються місце розташування (адреса) земельної ділянки, її цільове призначення (функціональне використання), площа, кадастровий номер, умови продажу. Добір земельних ділянок державної чи комунальної власності, у тому числі разом з розташованими на них об`єктами нерухомого майна (будівлями, спорудами) державної чи комунальної власності, які або права на які виставляються на земельні торги, здійснюється з урахуванням затверджених містобудівної документації та документації із землеустрою, а також маркетингових досліджень, інвестиційної привабливості, звернень громадян та юридичних осіб щодо намірів забудови.

Частиною 3 статті 136 ЗК передбачено, що земельні ділянки, включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, не можуть відчужуватися, передаватися в заставу, надаватися у користування до завершення торгів.

ІV. ВИСНОВКИ СУДУ

Як встановлено судом, позивач є громадянином України, а тому має право на безоплатне отримання у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства у розмірі не більше 2,0 га.

Матеріалами справи підтверджено, що позивач, звертаючись до Великосорочинської сільської ради із заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у приватну власність орієнтовною площею 2 га із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого селянського господарства на території Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області за межами населеного пункту, приєднав до неї, зокрема, графічні матеріали із зображенням бажаного місця розташування земельної ділянки, копію паспорту та ідентифікаційного коду.

Позивачем в заяві зазначено цільове призначення земельної ділянки, її орієнтовний розмір.

Таким чином, позивачем надано необхідний та повний пакет документів, визначений статтею 118 Земельного кодексу України, що не спростовано відповідачем, а тому у відповідача виник обов`язок розглянути подане позивачем клопотання у строки, встановлені статтею 118 Земельного кодексу України.

Із доданих позивачем до заяви графічних матеріалів вбачається, що бажаним місцем розташування земельної ділянки визначено ділянку 5 в межах земельної ділянки з кадастровим номером 5323285600:00:001:0106.

Зі змісту спірного рішення судом встановлено, що підставою для відмови у наданні позивачу дозволу на виготовлення проекту землеустрою відповідач вказав на те, що земельна ділянка з кадастровим номером 5323285600:00:001:0106 включена до переліку земельних ділянок, призначених для продажу права оренди на земельних торгах (у формі аукціону).

Надаючи оцінку викладеним в спірному рішення мотивам відмови у наданні позивачу дозволу на розробку проекту землеустрою, суд виходить з наступного.

Як зазначалось вище, єдиною підставою для відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою відповідно до статті 118 Земельного кодексу України є невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Аналіз приписів статті 136 ЗК України свідчить про те, що в разі віднесення земельної ділянки до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності для продажу прав на них на земельних торгах, ця ділянка не може відчужуватися, відтак наведені обставини є підставою для відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення такої земельної ділянки.

Аналогічна правова позиція неодноразово висловлена у постановах Верховного Суду від 02.10.2018 у справі №806/3708/15, від 03.04.2018 та від 02.10.2018 у справах №№815/3059/17, 806/3708/15 відповідно, від 17.10.2019 у справі №823/1120/16.

Як встановлено судом, рішенням п`ятдесят п`ятої сесії сьомого скликання Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області від 19.02.2020 Про організаційні заходи щодо підготовки документації до земельних торгів (аукціону) визначено земельні ділянки сільськогосподарського призначення комунальної власності, землі запасу, не надані у власність чи користування, розташовані за межами населених пунктів на території Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області (перелік додається), право оренди на які підлягає продажу на земельних торгах (аукціоні), із зміною цільового призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва. Зокрема, до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення, розташованих за межами населених пунктів, переданих у комунальну власність Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області для підготовки документації до земельних торгів, який є додатком до рішення п`ятдесят п`ятої сесії сьомого скликання Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області від 19.02.2020 "Про організаційні заходи щодо підготовки документації до земельних торгів (аукціону)", включено земельну ділянку з кадастровим номером 5323285600:00:001:0106, площею 13,6416 га із цільовим призначенням: землі запасу /а.с. 7-8, т.2 /.

Також, суд враховує, що рішенням п`ятдесят п`ятої сесії сьомого скликання (друге засідання) Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області від 19.02.2020 Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки надано дозвіл на розроблення, з урахуванням вимог державних стандартів, норм і правил у сфері землеустрою, проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 13,6416 га кадастровий номер 5323285600:00:001:0106, за рахунок земель запасу сільськогосподарського призначення (багаторічні насадження), не наданих у власність чи користування, розташованої за межами населених пунктів на території Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області, з метою продажу права оренди на неї на земельних торгах у формі аукціону, із зміною цільового призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Отже, станом на момент прийняття рішення Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області від 13.04.2020 у частині відмови ОСОБА_1 у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою, земельна ділянка, частину якої хотів отримати у власність позивач, була включена до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, а відповідачем розпочато підготовчі дії щодо проведення таких торгів, що виключало можливість здійснити безоплатну приватизацію такої земельної ділянки.

Такий висновок відповідає висновку, що міститься у постанові Верховного Суду від 23.01.2020 у справі №620/1058/19.

З огляду на те, що земельна ділянка, площею 13,6416 га, кадастровий номер 5323285600:00:001:0106 включена до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності для продажу прав на них на земельних торгах, суд доходить висновку, що відповідач правомірно відмовив ОСОБА_1 у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою з наведених у рішенні від 13.04.2020 підстав.

Крім того, суд відхиляє доводи позивача про те, що рішення від 13.04.2020 є протиправним, оскільки відповідач прийняв його з пропущенням строку, встановленого частиною 7 статтею 118 ЗК України для розгляду заяви про надання дозволу, з наступних міркувань.

Як зазначалось вище, частиною 7 статті 118 ЗК України встановлено місячний строк розгляду клопотання особи щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

При цьому з матеріалів справи суд вбачає, що позивач подав заяву про надання дозволу на розробку землеустрою 07.02.2020, у той час як сільська рада прийняла оскаржуване рішення 13.04.2020.

Отже, суд констатує, що відповідачем допущено порушення місячного строку розгляду клопотання позивача.

Слід зазначити, що строк розгляду клопотання є строком виконання органом місцевого самоврядування своїх повноважень (компетенції). Цей строк разом з іншими елементами (складовими) утворюють структуру повноважень суб`єкта владних повноважень. Недотримання строку виконання обов`язку є свідченням формального порушення реалізації повноважень, проте повинно оцінюватися в межах причин і умов, які призвели до цього. Недотримання строку виконання обов`язку не означає припинення повноважень органу місцевого самоврядування і втрату ним правоможності на ухвалення будь-яких рішень, в тому числі й тих, які є предметом спору у цій справі. Тому пропуск цього строку сам по собі не свідчить про протиправність ухваленого рішення.

Такий висновок суду відповідає висновку у постанові Верховного Суду від 17.12.2018 у справі № 509/4156/15-а.

З огляду на вищенаведене, суд відхиляє доводи ОСОБА_1 про те, що порушення встановленого частиною сьомою статті 118 ЗК України місячного строку розгляду заяви позивача свідчить про протиправність прийнятого відповідачем рішення.

Частиною другою статті 73 згаданого Кодексу визначено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачем надано належні, допустимі та достатні докази на обґрунтування правомірності рішення Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області від 13.04.2020 про відмову ОСОБА_1 у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що рішення Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області від 13.04.2020 у частині відмови ОСОБА_1 у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ґрунтується на вимогах чинного законодавства та фактичних обставинах, які мали значення для його прийняття.

Отже, у задоволенні позову слід відмовити повністю.

V. РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ

Відповідно до статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Матеріали справи містять документи щодо понесення позивачем судових витрат з оплати судового збору та професійної правничої допомоги.

Зважаючи на те, що суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позову у повному обсязі, підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_2 ) до Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області (площа Гоголя,26, село Великі Сорочинці, Миргородський район, Полтавська область, 37645, ідентифікаційний код 24832716) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя М.В. Довгопол

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.09.2020
Оприлюднено15.09.2020
Номер документу91499300
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/3609/20

Постанова від 30.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 29.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 04.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 09.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Постанова від 30.12.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 05.11.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 05.11.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 15.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Рішення від 14.09.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

Ухвала від 27.07.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні