Рішення
від 14.09.2020 по справі 440/2379/20
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 вересня 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/2379/20

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Клочка К.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Чутівський "РАЙАГРОБУД" до Державної служби геології та надр України про визнання протиправним та скасування наказу,

В С Т А Н О В И В:

08 травня 2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю Чутівський "РАЙАГРОБУД" /надалі по тексту також - позивач; ТОВ Чутівський "Райагробуд"/ звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної служби геології та надр України /надалі по тексту також відповідач/, в якій просить визнати протиправним та скасувати наказ Державної служби геології та надр України № 136 від 24 квітня 2020 року "Про поновлення дії, зупинення дії, анулювання спеціальних дозволів на користування надрами, встановлення термінів на усунення порушень та внесення змін до наказів" в частині зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами від 10 грудня 2009 року № 5065, виданого ТОВ Чутівський "Райагробуд" та включеного до Переліку спеціальних дозволів на користування надрами, дія яких зупинена (додаток 2 до наказу від № 136 від 24 квітня 2020 року) під №3.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ТОВ Чутівський "Райагробуд" усунено порушення законодавства, визначені приписом від 11.03.2020 №18/5065. Позивачем на виконання вимог припису направлявся пакет документів на адресу Державної служби геології та надр України. Зазначає, що від Північного міжрегіонального відділу була отримана відповідь, що надані матеріали та геологічна інформація відповідають вимогам законодавства, отримані у достатній кількості та якості, тому порушення зазначені в акті перевірки від 11.03.2020 №18/5065 вважає усунутими, а припис від 11.03.2020 №18/5065 виконаним в повному обсязі. Всупереч цьому, відповідачем прийнято наказ від 24.04.2020 №136, яким зупинено дію спеціального дозволу на користування надрами від 10.12.2009 №5065 та надано 30 денний строк для усунення порушень.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 12.05.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 12.05.2020 заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Чутівський "Райагробуд" про забезпечення позову задоволено. Зупинено дію наказу Державної служби геології та надр України №136 від 24 квітня 2020 року "Про поновлення дії, зупинення дії, анулювання спеціальних дозволів на користування надрами, встановлення термінів на усунення порушень та внесення змін до наказів" в частині зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами від 10 грудня 2009 року №5065, виданого Товариству з обмеженою відповідальністю Чутівський "Райагробуд" та включеного до Переліку спеціальних дозволів на користування надрами, дія яких зупинена (додаток 2 до наказу від №136 від 24 квітня 2020 року) під № 3, до набрання законної сили судовим рішенням по суті в адміністративній справі №440/2379/20

17.06.2020 до суду надійшов відзив від відповідача, в якому Державна служба геології та надр України вказує, що з моменту отримання спеціального дозволу у відповідача, як у надрокористувача, виникли права та обов`язки, встановлені Кодексом України про надра, Порядком надання спеціальних

дозволів на користування надрами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 №615 та особливими (додатковими) умовами до спеціального дозволу на користування надрами. Так, відповідач зобов`язаний використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України. Оскільки, на момент подання позовної заяви до суду, відповідач порушень зазначених у приписі 11.03.2020 №18/5065 у встановлений строк не усунув, Державна служба геології та надр України правомірно зупинила дію спеціального дозволу на користування надрами ТОВ Чутівський "Райагробуд" від 10.12.2009 №5065.

03.07.2020 до суду від позивача надійшла відповідь на відзив, аналогічна за змістом позовній заяві.

Відповідно до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу розглянуто у порядку письмового провадження, у зв`язку з чим на підставі частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання технічними засобами не здійснювалось.

Суд, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив такі факти та відповідні до них правовідносини.

10.12.2009 ТОВ Чутівський "Райагробуд" отримано спеціальний дозвіл на користування надрами реєстраційний номер 5065, з метою видобування суглинків, придатних для виробництва цегли керамічної рядової повнотілої марки "75"-"100", строком на 20 років.

На підставі затвердженого наказом від 26.11.2019 № 43 Річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державною службою геології та надр України на 2020 рік, наказом від 07.02.2020 №35 Департаменту державного геологічного контролю було доручено провести планові перевірки надрокористувачів у березні 2020 року, зокрема, ТОВ Чутівський "Райагробуд" на предмет дотримання вимог законодавства у сфері видобування корисних копалин.

Повідомлення про проведення планової перевірки направлено на адресу позивача та отримано уповноваженою особою ТОВ Чутівський "Райагробуд" 22.02.2020, про що свідчить відповідний підпис на корінці зворотного повідомлення про вручення поштового відправлення.

11.03.2020 посадовими особами Північного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр проведено плановий захід державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, за результатами якого складено акт №18/5065 та виявлено порушення вимог законодавства.

11.03.2020 Північним міжрегіональним відділом Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр складено припис №18/5065, яким відповідача зобов`язано у строк до 10.04.2020 усунути порушення вимог законодавства у сфері надрокористування шляхом надання до Північного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадра документів та матеріалів, що підтверджують усунення надрокористувачем таких порушень вимог законодавства про надрокористування:

- не надано План розвитку гірничих робіт на 2020 рік, погоджений в установленому порядку;

- не отримано продовження дозволу на спецводокористування;

- відсутній звіт про проведення радіаційного контролю видобутої сировини в кар`єрі та продукції з неї на відповідність вимогам НРБУ-97 за 2019 рік;

- не використовуються вимоги Угоди про умови користування надрами №5065 від 23.03.2017 року: стаття 5 пункт 5.3 надавати в установленому порядку Держгеонадрам інформацію щодо користування надрами; стаття 7 пункт 7.1 надрокористувач зобов`язаний щороку подавати до держгеонадр інформацію щодо стану виконання Програми робіт за формою згідно з законодавством та надавати відповідні пояснення з питань, що віднесені до компетенції Держгеонадр (інформація щодо стану виконання програми робіт за 2019 рік до Держгеонадр не надана);

- на підприємстві не проводиться маркшейдерське обслуговування;

- не ведуться маркшейдерські журнали та журнали видобутку;

- не надано акт списання запасів корисних копалин з обліку гірничодобувного підприємства за 2019 рік;

- відсутній лічильник води на артезіанській свердловині №2;

- не використовуються вимоги Угоди про умови користування надрами №5065 від 23.03.2017 року: стаття 5 пункт 5.3 надавати в установленому порядку Держгеонадрам інформацію щодо користування надрами та статті 11 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" не надано відповідь на запит від 10.03.2020 №4 Північного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України в частині порушення особливих умов спеціального дозволу на користування надрами від 10.12.2019, якщо це пов`язано з отриманням доходу у великих розмірах.

Листом від 09.04.2020 за вих №20 ТОВ Чутівський "Райагробуд" повідомило Північний міжрегіональний відділ Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадра про виконання припису від 11.03.2020 № 18/5065. До листа позивачем надано копію Плану розвитку гірничих робіт по ділянці № 1 Кочубеївського-2 родовища суглинків на 2020 рік погодженого Управлінням Держпраці у Полтавській області; копію дозволу на спеціальне водокористування від 12.05.2017 № 0982/Пол; копію Протоколу випробувань ефективної сумарної питомої активновності природних радіонуклідів суглинку від 18.03.2020 № 0539 та копію Паспорту радіаційної якості сировини і будівельного матеріалу від 18.03.2020 № 5/0539; копію супровідного листа від 03.04.2020 № 16, інформація щодо стану виконання Програми робіт за 2019 рік та квитанція щодо надсилання до Держгеонадр; трудовий договір про роботу за сумісництвом на посаду маркшейдера від 06.04.2020 та Договір щодо надання послуг з геологічного обслуговування робіт по видобутку суглинків від 01.03.2020; копії маркшейдерської документації (журнали, графіки); копію Акту списання запасів суглинків Кочубеївського-2 родовища ділянка № 1 від 03.01.2020, копію Свідоцтва про провірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки № 24-1-2/574 (лічильник води турбінний MZ № 501308 DN50; лист - відповідь на запит від 08.04.2020 № 18.

Листом № 16 від 28.04.2020 Чутівський "Райагробуд" повідомило Держгеонадра про своєчасне усунення порушень, визначених у приписі від 11.03.2020 № 18/5065 та про своєчасне надання відповідної інформації з доказами усунення порушень до Північного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадра.

Натомість наказом Держгеонадр України від 24.04.2020 №136 у зв`язку із наявністю підстав для зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами та враховуючи пропозиції Робочої групи з питань надрокористування (протокол від 22.04.2020 №3-РГ/2020) зупинено дію спеціального дозволу на користування надрами ТОВ Чутівський "Райагробуд" від 10.12.2009 №5065 та надано 30 календарних днів на усунення порушень.

Позивач не погодився із вказаним наказом, у зв`язку з чим звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним відносинам та відповідним доводам сторін, суд виходить з наступного.

Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу геології та надр України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.15 №1174, Державна служба геології та надр України (Держгеонадра) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів і який реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.

За змістом підпунктів 10, 12 пункту 4 названого Положення, Держгеонадра відповідно до покладених на неї завдань: зупиняє та анулює в установленому порядку дію спеціальних дозволів на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами), поновлює їх дію у разі зупинення; здійснює державний контроль за геологічним вивченням надр (державний геологічний контроль) та раціональним і ефективним їх використанням.

Частиною другою статті 16 Кодексу України про надра визначено, що спеціальні дозволи на користування надрами надаються переможцям аукціонів, крім випадків, визначених Кабінетом Міністрів України, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, або Радою міністрів Автономної Республіки Крим щодо розробки родовищ корисних копалин місцевого значення на території Автономної Республіки Крим. Порядок проведення аукціонів з продажу спеціальних дозволів на користування надрами та порядок їх надання встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Питання надання спеціальних дозволів на користування надрами, продовження строку дії, переоформлення, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін урегульовані Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.11 №615 (надалі - Порядок №615).

Пунктом 10 Порядку № 615 передбачено, що невід`ємною частиною дозволу є угода про умови користування надрами, що укладається між органом з питань надання дозволу і надрокористувачем і містить програму робіт, яка оформляється як додаток, та особливі умови надрокористування, що передбачають: вимоги до ефективності робіт; сучасні технології видобування та переробки корисних копалин; порядок видобування корисних копалин, зокрема з метою запобігання негативним екологічним наслідкам і забезпечення безпеки забудованих територій; види, обсяги і строки виконання робіт на ділянці надр; підстави для припинення діяльності, пов`язаної з використанням ділянки надр.

Частиною другою статті 24 Кодексу України про надра передбачено, що користувачі надр зобов`язані: використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; надавати та оприлюднювати інформацію про загальнодержавні та місцеві податки і збори, інші платежі, а також про виробничу (господарську) діяльність, необхідну для забезпечення прозорості у видобувних галузях, відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України; виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції. Права та обов`язки користувача надр виникають з моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами.

За змістом статті 26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється у разі: 1) якщо відпала потреба у користуванні надрами; 2) закінчення встановленого строку користування надрами; 3) припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано у користування; 4) користування надрами з застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров`я населення; 5) використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр; 6) якщо користувач без поважних причин протягом двох років не приступив до користування надрами; 7) вилучення у встановленому законодавством порядку наданої у користування ділянки надр.

Право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку. При цьому питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку.

Законодавством України можуть бути передбачені й інші випадки припинення права користування надрами.

Згідно з пунктом 21 Порядку № 615 дія дозволу може бути зупинена органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням Мінекоенерго, Держпраці, МОЗ, Держекоінспекції, органів місцевого самоврядування, ДПС у разі:

1) порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр;

2) виникнення внаслідок проведення робіт, пов`язаних з користуванням ділянкою надр, безпосередньої загрози життю чи здоров`ю працівників або населення;

3) невиконання в установлений строк приписів уповноважених органів щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері надрокористування або охорони навколишнього природного середовища;

4) наявності підстав, передбачених Законом України "Про санкції";

5) невиконання умов висновків з оцінки впливу на довкілля та/або висновків державної екологічної експертизи;

6) відсутності висновку з оцінки впливу на довкілля та/або висновку державної екологічної експертизи діяльності з видобування корисних копалин.

Дія дозволу також може бути зупинена органом з питань надання дозволу за поданням Мінекоенерго за зверненням до Мінекоенерго Держекоінспекції та/або її територіальних органів щодо невиконання умов висновків з оцінки впливу на довкілля та/або висновків державної екологічної експертизи, відсутності висновку з оцінки впливу на довкілля та/або висновку державної екологічної експертизи діяльності з видобування корисних копалин.

Після зупинення дії дозволу надрокористувач зобов`язаний зупинити проведення на наданій йому в користування ділянці надр робіт, передбачених дозволом.

Зупинення дії дозволу не звільняє надрокористувача від обов`язку проводити на ділянці надр роботи, пов`язані із запобіганням виникненню надзвичайної ситуації або усуненням її наслідків.

Зупинення дії дозволу не є підставою для переривання строку його дії.

Дія дозволу поновлюється органом з питань надання дозволу після усунення надрокористувачем причин, що призвели до зупинення його дії.

Таким чином, Держгеонадра наділені повноваженнями щодо зупинення дії спеціального дозволу у разі порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр.

У пункті 22 вказаного Порядку визначено, що право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбаченому Кодексом України про надра та Законом України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".

За змістом частини сьомої статті 4-1 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" дозвільний орган, що видав документ дозвільного характеру, може звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) встановлення факту надання в заяві про видачу документа дозвільного характеру та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації; 2) здійснення суб`єктом господарювання певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, на які отримано документ дозвільного характеру, з порушенням вимог законодавства, щодо яких дозвільний орган видавав припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення.

Стаття 56 Кодексу України про надра визначає, що основними вимогами в галузі охорони надр є: забезпечення повного і комплексного геологічного вивчення надр; додержання встановленого законодавством порядку надання надр у користування і недопущення самовільного користування надрами; раціональне вилучення і використання запасів корисних копалин і наявних у них компонентів; недопущення шкідливого впливу робіт, пов`язаних з користуванням надрами, на збереження запасів корисних копалин, гірничих виробок і свердловин, що експлуатуються чи законсервовані, а також підземних споруд; охорона родовищ корисних копалин від затоплення, обводнення, пожеж та інших факторів, що впливають на якість корисних копалин і промислову цінність родовищ або ускладнюють їх розробку; запобігання необґрунтованій та самовільній забудові площ залягання корисних копалин і додержання встановленого законодавством порядку використання цих площ для інших цілей; запобігання забрудненню надр при підземному зберіганні нафти, газу та інших речовин і матеріалів, захороненні шкідливих речовин і відходів виробництва, скиданні стічних вод; додержання інших вимог, передбачених законодавством про охорону навколишнього природного середовища.

Відповідно до частини першої статті 57 Кодексу України про надра у разі порушення вимог статті 56 та інших статей цього Кодексу користування надрами може бути обмежено, тимчасово заборонено (зупинено) або припинено центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або іншим державним органом, уповноваженим на застосування таких заходів реагування, в порядку, встановленому законодавством.

Як зазначалося судом, приписом №18/5065 від 11.03.2020 позивача зобов`язано у строк до 10.04.2020 усунути порушення вимог законодавства у сфері надрокористування та подати в письмовій формі до Північного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України матеріали, які підтверджують факт усунення порушень.

Матеріали справи містять належні докази того, що станом на 10 квітня 2020 року у Північного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України була наявна інформація щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері надрокористування визначених у приписі №18/5065 від 11.03.2020.

Так, із листа ТОВ Чутівський "Райагробуд" від 09.04.2020 вих №20, вбачається що головним спеціалістом Ляшенко О.В. Північного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України отримано вказаний лист з додатками на виправлення недоліків визначених у приписі від 11.03.2020 №18/5065 /а.с. 98-128/, про що є відмітка відповідного органу від 09.04.2020 вхід №39.

Таким чином, позивачем вчинено дії у визначений строк до 10.04.2020 щодо виконання вимог припису Північного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України від 11.03.2020 №18/5065, про що було повідомлено і відповідача.

Водночас, ні Держгеонадра ні Північний міжрегіональний відділ Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України зазначеної інформації до уваги не взяли та перевірку факту виконання припису не здійснили. Доказів іншого суду не надано.

Листом від 13.07.2020 вих №440/2379/20/21444/20 /а.с. 134/ суд просив надати та ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду про витребування доказів від 19.08.2020 /а.с. 138/ витребовував у Північного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України інформацію (з підтверджуючими документами, як то витяги з журналу вхідної кореспонденції та ін) стосовно надходження на адресу Північного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контрою Державної служби геології та надр України від Товариства з обмеженою відповідальністю Чутівський "Райагробуд" листа від 09.04.2020 №20 про надання інформації щодо усунень порушень згідно припису від 11.03.2020 №18/5065 разом із додатками (документами, що підтверджують факт усунення порушень).

Однак, начальником Північного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр Ю.В. Колядою не надано жодної інформації щодо отримання/ неотримання ним вищезазначеного листа позивача від 09.04.2020, натомість двічі рекомендовано суду звернутися з цього приводу до керівництва Держгеонадр.

За приписами частини 2 статті 44 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи зобов`язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов`язки.

Згідно статті 45 Кодексу адміністративного судочинства України учасники судового процесу та їхні представники повинні добросовісно користуватися процесуальними правами. Зловживання процесуальними правами не допускається.

З урахуванням конкретних обставин справи суд може визнати зловживанням процесуальними правами дії, що суперечать завданню адміністративного судочинства, зокрема подання скарги на судове рішення, яке не підлягає оскарженню, не є чинним або дія якого закінчилася (вичерпана), подання клопотання (заяви) для вирішення питання, яке вже вирішено судом, за відсутності інших підстав або нових обставин, заявлення завідомо безпідставного відводу або вчинення інших аналогічних дій, які спрямовані на безпідставне затягування чи перешкоджання розгляду справи чи виконання судового рішення .

За приписами частини 9 статті 80 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неподання суб`єктом владних повноважень витребуваних судом доказів без поважних причин або без повідомлення причин суд, залежно від того, яке ці докази мають значення, може визнати обставину, для з`ясування якої витребовувався доказ, або відмовити у її визнанні, або розглянути справу за наявними в ній доказами , а у разі неподання доказів позивачем - також залишити позовну заяву без розгляду.

Держгеонадра у відзиві на позовну заяву стверджує про відсутність факту усунення позивачем порушень законодавства у встановлений приписом № 18/5065 від 11.03.2020 строк. Водночас, жодної згадки про лист ТОВ Чутівський "Райагробуд" від 09.04.2020 вих № 20 щодо усунення порушень, адресований Північному міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр чи про лист ТОВ Чутівський "Райагробуд" № 16 від 28.04.2020 з цього ж приводу, адресований Держгеонадра відзив на позовну заяву не містить.

Доказів проведення перевірки повноти виконання припису № 18/5065 від 11.03.2020 позивачем матеріали справи також не містять.

Враховуючи наведене наказ Держгеонадр України від 24.04.2020 №136 в частині зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами ТОВ Чутівський "Райагробуд" від 10.12.2009 №5065 та надання 30 календарних днів на усунення порушень прийнято відповідачем без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, тобто, необґрунтовано.

Відтак, наказ Держгеонадр України від 24.04.2020 №136 в оскарженій частині є протиправним та підлягає скасуванню.

Враховуючи викладене позовні вимоги позивача підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи те, що позивачем при зверненні до суду сплачено судовий збір у розмірі 2102 грн і суд дійшов висновку про задоволення позову у повному обсязі, відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби геології та надр України на користь позивача підлягають витрати зі сплати судового збору в розмірі 2102,00 грн.

На підставі викладеного та керуючись статтями 2, 3, 6 - 10, 72 - 77, 90, 241 - 246, 263 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Чутівський "Райагробуд" (вул. Свердлова, 4а, с. Кочубеївка, Чутівський район, Полтавська область, 38820, ідентифікаційний код 05385447) до Державної служби геології та надр України ( вул. Антона Цедіка, 16, м. Київ, 03057, ідентифікаційний код 37536031) про визнання протиправним та скасування наказу задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати наказ Державної служби геології та надр України від 24.04.2020 №136 в частині зупинення дії спеціального дозволу Товариства з обмеженою відповідальністю Чутівський "Райагробуд" на користування надрами №5065 від 10.12.2009 року.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Чутівський "Райагробуд" (вул. Свердлова, 4а, с. Кочубеївка, Чутівський район, Полтавська область, 38820, ідентифікаційний код 05385447) за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби геології та надр України ( вул. Антона Цедіка, 16, м. Київ, 03057, ідентифікаційний код 37536031) витрати зі сплати судового збору у розмірі 2102,00 грн (дві тисячі сто дві гривні).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення судового рішення .

Головуючий суддя К.І. Клочко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.09.2020
Оприлюднено15.09.2020
Номер документу91499332
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/2379/20

Окрема думка від 29.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 26.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 08.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 27.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Постанова від 04.03.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Рішення від 14.09.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

Ухвала від 19.08.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні