ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 березня 2021 р. Справа № 440/2379/20 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: П`янової Я.В.,
Суддів: Спаскіна О.А. , Любчич Л.В. ,
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної служби геології та надр України на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 14.09.2020 року, головуючий суддя І інстанції: К.І. Клочко, м. Полтава, повний текст складено 14.09.20 року по справі № 440/2379/20
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Чутівський " РАЙАГРОБУД"
до Державної служби геології та надр України
про визнання протиправним та скасування наказу,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Чутівський "РАЙАГРОБУД" (далі за текстом також - позивач, ТОВ Чутівський "РАЙАГРОБУД") звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної служби геології та надр України (далі та текстом також - відповідач, Держгеонадр України), в якому просило:
- визнати протиправним та скасувати Наказ Державної служби геології та надр України № 136 від 24 квітня 2020 року "Про поновлення дії, зупинення дії, анулювання спеціальних дозволів на користування надрами, встановлення термінів на усунення порушень та внесення змін до наказів" в частині зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами від 10 грудня 2009 року № 5065, виданого ТОВ Чутівський "РАЙАГРОБУД" та включеного до Переліку спеціальних дозволів на користування надрами, дія яких зупинена (додаток 2 до наказу від № 136 від 24 квітня 2020 року) за № 3.
Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 14 вересня 2020 року адміністративний позов задоволено повністю.
Визнано протиправним та скасовано Наказ Державної служби геології та надр України від 24.04.2020 за № 136 в частині зупинення дії спеціального дозволу Товариства з обмеженою відповідальністю Чутівський "РАЙАГРОБУД" на користування надрами № 5065 від 10.12.2009.
Стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Чутівський "РАЙАГРОБУД" за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби геології та надр України витрати зі сплати судового збору в сумі 2102,00 грн.
Не погодившись із рішенням суду першої інстанції, Державна служба геології та надр України оскаржила його в апеляційному порядку, оскільки вважає, що рішення ухвалене з неправильним застосування норм матеріального та порушенням норм процесуального права.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач викладає обставини справи та наводить норми, зазначені у відзиві на позовну заяву. З посиланням на правову позицію Верховного Суду України, викладену в постановах від 10 грудня 2013 року (справа № 21 - 450а13), від 19 вересня 2011 року (справа № 21-164а1 Г) та від 25 червня 2011 року (справа № 21-36а11), вказує, що в даному випадку позивачу лише зупинено дію дозволу, що не є ідентичним з припиненням користування надрами, яке передбачає наявність відповідного рішення суду та, водночас, позивачу надавався строк на усунення порушень, яким Товариство з обмеженою відповідальністю Чутівський РАЙАГРОБУД не скористалось в повній мірі.
За результатами апеляційного розгляду відповідач просить скасувати оскаржуване рішення суду першої інстанції та ухвалити нове судове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Від позивача надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому він зазначає, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, рішення ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, з дослідженням усіх доказів та встановленням усіх обставин у справі. Вважає рішення суду першої інстанції законним та обґрунтованим, а тому апеляційну скаргу просить залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Відповідно до пункту третього частини першої статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі також - КАС України), суд апеляційної інстанції розглядає справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Колегія суддів, переглянувши справу за наявними у ній доказами, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що 10.12.2009 ТОВ Чутівський "РАЙАГРОБУД" отримано спеціальний дозвіл на користування надрами реєстраційний номер 5065, з метою видобування суглинків, придатних для виробництва цегли керамічної рядової повнотілої марки "75"-"100", строком на 20 років.
На підставі затвердженого Наказом від 26.11.2019 за № 43 Річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державною службою геології та надр України на 2020 рік, Наказом від 07.02.2020 за № 35 Департаменту державного геологічного контролю було доручено провести планові перевірки надрокористувачів у березні 2020 року, зокрема, ТОВ Чутівський "РАЙАГРОБУД" щодо дотримання вимог законодавства у сфері видобування корисних копалин.
Повідомлення про проведення планової перевірки направлено на адресу позивача та отримано уповноваженою особою ТОВ Чутівський "РАЙАГРОБУД" 22.02.2020, про що свідчить відповідний підпис на корінці зворотного повідомлення про вручення поштового відправлення.
11.03.2020 посадовими особами Північного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України проведено плановий захід державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, за результатами якого складено акт № 18/5065 та виявлено порушення вимог законодавства.
11.03.2020 Північним міжрегіональним відділом Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України складено припис № 18/5065, яким позивача зобов`язано у строк до 10.04.2020 усунути порушення вимог законодавства у сфері надрокористування шляхом надання до Північного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України документів та матеріалів, що підтверджують усунення надрокористувачем таких порушень вимог законодавства про надрокористування:
- не надано План розвитку гірничих робіт на 2020 рік, погоджений в установленому порядку;
- не отримано продовження дозволу на спецводокористування;
- відсутній звіт про проведення радіаційного контролю видобутої сировини в кар`єрі та продукції з неї на відповідність вимогам НРБУ-97 за 2019 рік;
- не використовуються вимоги Угоди про умови користування надрами № 5065 від 23.03.2017: стаття 5 пункт 5.3 - надавати в установленому порядку Держгеонадр України інформацію щодо користування надрами; стаття 7 пункт 7.1 - надрокористувач зобов`язаний щороку подавати до Держгеонадр України інформацію щодо стану виконання Програми робіт за формою згідно з законодавством та надавати відповідні пояснення з питань, що віднесені до компетенції Держгеонадр України (інформація щодо стану виконання програми робіт за 2019 рік до Держгеонадр України не надана);
- на підприємстві не проводиться маркшейдерське обслуговування;
- не ведуться маркшейдерські журнали та журнали видобутку;
- не надано акт списання запасів корисних копалин з обліку гірничодобувного підприємства за 2019 рік;
- відсутній лічильник води на артезіанській свердловині № 2;
- не використовуються вимоги Угоди про умови користування надрами № 5065 від 23.03.2017: стаття 5 пункт 5.3 - надавати в установленому порядку Держгеонадр України інформацію щодо користування надрами та статті 11 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності";
- не надано відповідь на запит від 10.03.2020 за № 4 Північного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України в частині порушення особливих умов спеціального дозволу на користування надрами від 10.12.2019, якщо це пов`язано з отриманням доходу у великих розмірах.
Листом від 09.04.2020 за вих. № 20 ТОВ Чутівський "РАЙАГРОБУД" повідомило Північний міжрегіональний відділ Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України про виконання припису від 11.03.2020 за № 18/5065. До листа позивачем надано копію Плану розвитку гірничих робіт по ділянці № 1 Кочубеївського-2 родовища суглинків на 2020 рік, погодженого Управлінням Держпраці у Полтавській області; копію дозволу на спеціальне водокористування від 12.05.2017 за № 0982/Пол; копію Протоколу випробувань ефективної сумарної питомої активновності природних радіонуклідів суглинку від 18.03.2020 за № 0539 та копію Паспорту радіаційної якості сировини і будівельного матеріалу від 18.03.2020 за № 5/0539; копію супровідного листа від 03.04.2020 за № 16 з інформацією щодо стану виконання Програми робіт за 2019 рік та квитанцію щодо надсилання до Держгеонадр України; трудовий договір про роботу за сумісництвом на посаді маркшейдера від 06.04.2020 та Договір щодо надання послуг з геологічного обслуговування робіт по видобутку суглинків від 01.03.2020; копії маркшейдерської документації (журнали, графіки); копію Акта списання запасів суглинків Кочубеївського-2 родовища ділянки № 1 від 03.01.2020; копію Свідоцтва про перевірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки № 24-1-2/574 (лічильник води турбінний MZ № 501308 DN50); лист - відповідь на запит від 08.04.2020 за № 18.
Листом № 16 від 28.04.2020 ТОВ Чутівський "РАЙАГРОБУД" повідомило Держгеонадр України про своєчасне усунення порушень, визначених у приписі від 11.03.2020 за № 18/5065, та про своєчасне надання відповідної інформації з доказами усунення порушень до Північного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України.
Натомість, Наказом Держгеонадр України від 24.04.2020 за № 136 у зв`язку із наявністю підстав для зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами та враховуючи пропозиції Робочої групи з питань надрокористування (протокол від 22.04.2020 за № 3-РГ/2020), зупинено дію спеціального дозволу на користування надрами ТОВ Чутівський "РАЙАГРОБУД" від 10.12.2009 за № 5065 та надано 30 календарних днів на усунення порушень.
Не погоджуючись з Наказом відповідача від 24.04.2020 за № 136, позивач звернувся до суду.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив із його протиправності, оскільки Наказ Держгеонадр України від 24.04.2020 за № 136 в частині зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами ТОВ Чутівський "РАЙАГРОБУД" від 10.12.2009 за № 5065 та надання 30 календарних днів на усунення порушень прийнято відповідачем без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, тобто, необґрунтовано.
Надаючи правову оцінку правовідносинам сторін та доводам апеляційної скарги, колегія суддів виходить з такого.
Частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу геології та надр України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.15 за № 1174 (надалі також - Положення № 1174), Державна служба геології та надр України (Держгеонадра) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів і який реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.
За змістом підпунктів 10, 12 пункту 4 названого Положення № 1174, Держгеонадра відповідно до покладених на неї завдань: зупиняє та анулює в установленому порядку дію спеціальних дозволів на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами), поновлює їх дію у разі зупинення; здійснює державний контроль за геологічним вивченням надр (державний геологічний контроль) та раціональним і ефективним їх використанням.
Частиною другою статті 16 Кодексу України про надра визначено, що спеціальні дозволи на користування надрами надаються переможцям аукціонів, крім випадків, визначених Кабінетом Міністрів України, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, або Радою міністрів Автономної Республіки Крим щодо розробки родовищ корисних копалин місцевого значення на території Автономної Республіки Крим. Порядок проведення аукціонів з продажу спеціальних дозволів на користування надрами та порядок їх надання встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Питання надання спеціальних дозволів на користування надрами, продовження строку дії, переоформлення, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін урегульовані Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.11 за № 615 (надалі - Порядок № 615).
Пунктом 10 Порядку № 615 передбачено, що невід`ємною частиною дозволу є угода про умови користування надрами, що укладається між органом з питань надання дозволу і надрокористувачем і містить програму робіт, яка оформляється як додаток, та особливі умови надрокористування, що передбачають: вимоги до ефективності робіт; сучасні технології видобування та переробки корисних копалин; порядок видобування корисних копалин, зокрема з метою запобігання негативним екологічним наслідкам і забезпечення безпеки забудованих територій; види, обсяги і строки виконання робіт на ділянці надр; підстави для припинення діяльності, пов`язаної з використанням ділянки надр.
Частиною другою статті 24 Кодексу України про надра передбачено, що користувачі надр зобов`язані: використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; надавати та оприлюднювати інформацію про загальнодержавні та місцеві податки і збори, інші платежі, а також про виробничу (господарську) діяльність, необхідну для забезпечення прозорості у видобувних галузях, відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України; виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції. Права та обов`язки користувача надр виникають з моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами.
За змістом статті 26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється у разі: 1) якщо відпала потреба у користуванні надрами; 2) закінчення встановленого строку користування надрами; 3) припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано у користування; 4) користування надрами з застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров`я населення; 5) використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр; 6) якщо користувач без поважних причин протягом двох років не приступив до користування надрами; 7) вилучення у встановленому законодавством порядку наданої у користування ділянки надр.
Право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку. При цьому, питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку.
Законодавством України можуть бути передбачені й інші випадки припинення права користування надрами.
Згідно з пунктом 21 Порядку № 615 дія дозволу може бути зупинена органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням Мінекоенерго, Держпраці, МОЗ, Держекоінспекції, органів місцевого самоврядування, ДПС у разі:
1) порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр;
2) виникнення внаслідок проведення робіт, пов`язаних з користуванням ділянкою надр, безпосередньої загрози життю чи здоров`ю працівників або населення;
3) невиконання в установлений строк приписів уповноважених органів щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері надрокористування або охорони навколишнього природного середовища;
4) наявності підстав, передбачених Законом України «Про санкції» ;
5) невиконання умов висновків з оцінки впливу на довкілля та/або висновків державної екологічної експертизи;
6) відсутності висновку з оцінки впливу на довкілля та/або висновку державної екологічної експертизи діяльності з видобування корисних копалин.
Дія дозволу також може бути зупинена органом з питань надання дозволу за поданням Мінекоенерго за зверненням до Мінекоенерго Держекоінспекції та/або її територіальних органів щодо невиконання умов висновків з оцінки впливу на довкілля та/або висновків державної екологічної експертизи, відсутності висновку з оцінки впливу на довкілля та/або висновку державної екологічної експертизи діяльності з видобування корисних копалин.
Після зупинення дії дозволу надрокористувач зобов`язаний зупинити проведення на наданій йому в користування ділянці надр робіт, передбачених дозволом.
Зупинення дії дозволу не звільняє надрокористувача від обов`язку проводити на ділянці надр роботи, пов`язані із запобіганням виникненню надзвичайної ситуації або усуненням її наслідків.
Зупинення дії дозволу не є підставою для переривання строку його дії.
Дія дозволу поновлюється органом з питань надання дозволу після усунення надрокористувачем причин, що призвели до зупинення його дії.
Отже, Держгеонадр України наділені повноваженнями щодо зупинення дії спеціального дозволу у разі порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр.
У пункті 22 вказаного Порядку визначено, що право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбаченому Кодексом України про надра та Законом України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".
За змістом частини сьомої статті 4-1 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" дозвільний орган, що видав документ дозвільного характеру, може звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) встановлення факту надання в заяві про видачу документа дозвільного характеру та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації; 2) здійснення суб`єктом господарювання певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, на які отримано документ дозвільного характеру, з порушенням вимог законодавства, щодо яких дозвільний орган видавав припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення.
Стаття 56 Кодексу України про надра визначає, що основними вимогами в галузі охорони надр є: забезпечення повного і комплексного геологічного вивчення надр; додержання встановленого законодавством порядку надання надр у користування і недопущення самовільного користування надрами; раціональне вилучення і використання запасів корисних копалин і наявних у них компонентів; недопущення шкідливого впливу робіт, пов`язаних з користуванням надрами, на збереження запасів корисних копалин, гірничих виробок і свердловин, що експлуатуються чи законсервовані, а також підземних споруд; охорона родовищ корисних копалин від затоплення, обводнення, пожеж та інших факторів, що впливають на якість корисних копалин і промислову цінність родовищ або ускладнюють їх розробку; запобігання необґрунтованій та самовільній забудові площ залягання корисних копалин і додержання встановленого законодавством порядку використання цих площ для інших цілей; запобігання забрудненню надр при підземному зберіганні нафти, газу та інших речовин і матеріалів, захороненні шкідливих речовин і відходів виробництва, скиданні стічних вод; додержання інших вимог, передбачених законодавством про охорону навколишнього природного середовища.
Відповідно до частини першої статті 57 Кодексу України про надра у разі порушення вимог статті 56 та інших статей цього Кодексу користування надрами може бути обмежено, тимчасово заборонено (зупинено) або припинено центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або іншим державним органом, уповноваженим на застосування таких заходів реагування, в порядку, встановленому законодавством.
Як убачається із матеріалів справи, приписом № 18/5065 від 11.03.2020 позивача зобов`язано у строк до 10.04.2020 усунути порушення вимог законодавства у сфері надрокористування та подати в письмовій формі до Північного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України матеріали, які підтверджують факт усунення порушень.
Матеріали справи містять належні докази того, що станом на 10 квітня 2020 року у Північного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України була наявна інформація щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері надрокористування, визначених у приписі № 18/5065 від 11.03.2020.
Так, із листа ТОВ Чутівський "РАЙАГРОБУД" від 09.04.2020 вих. № 20 вбачається, що головним спеціалістом Ляшенко О. В. Північного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України отримано вказаний лист з додатками на виправлення недоліків, визначених у приписі від 11.03.2020 за № 18/5065 /а.с. 98-128/, про що є відмітка відповідного органу від 09.04.2020 вх. № 39.
Отже, у визначений відповідачем строк, до 10.04.2020, позивачем вчинено дії щодо виконання вимог припису Північного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України від 11.03.2020 за № 18/5065, про що відповідача було повідомлено.
Водночас, ні Держгеонадр України, ні Північний міжрегіональний відділ Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України зазначеної інформації до уваги не взяли та перевірку факту виконання припису не здійснили. Доказів протилежного до матеріалів справи не надано.
Листом від 13.07.2020 за вих. № 440/2379/20/21444/20 /а.с. 134/ суд першої інстанції просив надати та ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду про витребування доказів від 19.08.2020 /а.с. 138/ витребовував у Північного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України інформацію (з підтверджуючими документами як-то: витяги з журналу вхідної кореспонденції та ін) стосовно надходження на адресу Північного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контрою Державної служби геології та надр України від Товариства з обмеженою відповідальністю Чутівський "РАЙАГРОБУД" листа від 09.04.2020, № 20 про надання інформації щодо усунень порушень згідно з приписом від 11.03.2020 за № 18/5065 разом із додатками (документами, що підтверджують факт усунення порушень).
Однак, начальником Північного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр Ю. В. Колядою не надано жодної інформації щодо отримання/ неотримання ним вищезазначеного листа позивача від 09.04.2020, натомість, двічі рекомендовано суду першої інстанції звернутися з цього приводу до керівництва Держгеонадр України.
Держгеонадр України у відзиві на позовну заяву, як і в апеляційній скарзі, стверджує про відсутність факту усунення позивачем порушень законодавства у строк, встановлений приписом № 18/5065 від 11.03.2020. Водночас, жодної згадки про лист ТОВ Чутівський "РАЙАГРОБУД" від 09.04.2020 за вих. № 20 щодо усунення порушень, адресований Північному міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України чи про лист ТОВ Чутівський "РАЙАГРОБУД" № 16 від 28.04.2020 з цього ж приводу, адресований Держгеонадр України, ні відзив на позовну заяву, ні апеляційна скарга не містять.
Доказів проведення перевірки повноти виконання припису № 18/5065 від 11.03.2020 позивачем матеріали справи також не містять.
Відтак, урахувавши приписи частини другої статті 44, статті 45, частини дев`ятої статті 80 Кодексу адміністративного судочинства України, суд першої інстанції дійшов правомірного висновку, що Наказ Держгеонадр України від 24.04.2020 за № 136 в частині зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами ТОВ Чутівський "РАЙАГРОБУД" від 10.12.2009 за № 5065 та надання 30 календарних днів на усунення порушень, прийнято відповідачем без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, тобто, необґрунтовано.
Отже, колегія суддів погоджується із судом першої інстанції, що Наказ Держгеонадр України від 24.04.2020 за № 136 в оскарженій частині є протиправним та підлягає скасуванню.
Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують і зводяться до переоцінки встановлених обставин справи.
Посилання відповідача на те, що в даному випадку позивачу лише зупинено дію дозволу, що не є ідентичним з припиненням користування надрами, як і правову позицію Верховного Суду України, викладену в постановах від 10 грудня 2013 року (справа № 21-450а13), від 19 вересня 2011 року (справа № 21-164а1 Г) та від 25 червня 2011 року (справа № 21-36а11), колегія суддів не бере до уваги, оскільки, з урахування встановлених у цій справі обставин, зазначене на спірні правовідносини сторін не впливає.
Відповідно до пункту першого частини першої статті 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Згідно зі статтею 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення із додержанням норм матеріального і процесуального права.
Оскільки доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження та спростовуються висновками суду першої інстанції, які зроблені на підставі повного, всебічного та об`єктивного аналізу відповідних правових норм та фактичних обставин справи, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а тому оскаржуване рішення слід залишити без змін.
Зважаючи на результати апеляційного розгляду оскарженого судового рішення та положення статті 139 КАС України, у справі відсутні підстави для зміни розподілу судових витрат.
Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Державної служби геології та надр України - залишити без задоволення.
Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 14.09.2020 по справі № 440/2379/20 - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.
Головуючий суддя Я.В. П`янова Судді О.А. Спаскін Л.В. Любчич
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.03.2021 |
Оприлюднено | 09.03.2021 |
Номер документу | 95363297 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Берназюк Я.О.
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
П’янова Я.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні